Auteur Topic: CSC: De afleveringen  (gelezen 31496 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
CSC: De afleveringen
« Gepost op: 1-11-2003, 11:20:55 »
Even vooraf: Het is de bedoeling dat hier alleen de afleveringen komen, voor commentaar, kritiek en vragen kun je terecht in de strandtent 'L'Exotique'. (Dus niet hier posten svp)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CSC: De afleveringen
« Reactie #1 Gepost op: 1-11-2003, 11:21:32 »
Aflevering 1

20 kandidaten, 4 teams en 4 eilanden en maar 1 winnaar. Wie bewijst zich als de ultieme Survivor? Wat is de prijs die hiervoor betaald moet worden? Speel je het eerlijk of speel je het gemeen? Voor 20 mensen staat de ultieme uitdaging te wachten. 

Elk team heeft zijn eigen leider, een leider die de beslissingen neemt, maar behalve dat ook immuniteit geniet. Totdat er een leidersbattle ontstaat en 1 van de leiders zal moeten afvallen. Verdeeld over 4 teams van 5 personen strijden ze tegen elkaar, tot het moment dat er nog 8 over zijn en wordt het ieder voor zich en veranderen voormalig teamgenoten in elkaars rivalen op weg naar de titel CSC-Survivor!

(Het avontuur begint......)

Chriz: Welkom bij de enige echte Compuart Survivor Competition, een spel gebaseerd op Expeditie Robinson. Momenteel staan de 4 leiders op het punt om ergens gedropt te worden op een eiland. Laten we gaan kijken hoe het ze vergaat.

(Boven een eiland hangt een helicopter, er springt iemand uit het water in)
Daisy, de leider van het Blauwe team is de eerste die naar beneden komt, ze neemt haar rugtas mee en zwemt naar het vaste land. Daar staat Chriz al te wachten. Chriz: Hoi Daisy, welkom op Las Canaria. Dit is het eiland waar je je voorlopig zal moeten redden. Morgen kun je je teamgenoten verwachten, veel succes hier vandaag.   

(Bij een ander eiland wordt inmiddels iemand anders in het water gedropt, in de tijd dat ze naar het eiland zwemt, vaart Chriz er al heen met zijn speedboot)
Chriz: Welkom Cora Bora, op het prachtige eiland Joki-Isle. Zoals je weet ben je de leider van het Gele Team. Je kunt ze morgen verwachten. Veel succes met het eiland.

(Op weer een ander eiland wordt weer een leider gedropt)
Chriz: Dit is Molicitius! Welkom, Test. Test, je zult het Groene Team gaan begeleiden als leider. Je hebt vandaag de tijd om je voor te bereiden, morgen zal je team arriveren. Veel succes!

(en op het laatste eiland wordt inmiddels de laatste leider gedropt)
Chriz: Han13, leider van het rode team! Welkom op het eiland St.Hano. Je kunt morgen je team verwachten, dus misschien wil je nog enige voorbereidingen treffen voor ze komen. Veel succes hier!

En zo gaan de 4 leiders aan de gang. Daisy begint rustig. Ze besluit om eerst eens rustig te gaan genieten van het heerlijke strand waarop ze geplaatst is. Cora Bora neemt niet eens de tijd om te gaan kijken. Met een enorm kapmes trekt ze de jungle in. Test heeft hetzelfde idee, maar hij gaat niet op verkenning, maar gaat hout zoeken om een vuurtje te maken. Volgens Test een van de belangrijkste zaken in CSC. Han13 heeft het zo warm dat ze besluit om maar eens een flinke duik te gaan nemen. 

De volgende dag: De eerste nacht is voorbij en de 4 eilandbewoners hebben het elk op hun eigen manier beleefd. Daisy heeft al een soort hut voor haarzelf en haar kampgenoten gemaakt, waaronder ze lekker lag te slapen. Test heeft ook zijn eigen hut af, tenminste dat dacht hij, maar de hut is weer in elkaar gestort die nacht. Han13 en Cora Bora hebben allebei nog geen hut en hebben op het strand geslapen. Tot overmaat van ramp is het vuur van Cora ook nog uitgegaan en zij heeft nog maar kort tijd om het weer aan te krijgen. Test en Han13 hebben allebei al wel vuur gekregen. Terwijl Cora Bora bezig gaat met het opnieuw aansteken van het vuur gaan de 3 andere leiders op zoek naar voedsel. Vooral Han13 heeft moeite met het vinden van voedsel. Daisy weet het meeste voedsel binnen te krijgen. Cora weet het vuur niet meer op tijd aan te krijgen.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CSC: De afleveringen
« Reactie #2 Gepost op: 1-11-2003, 11:22:29 »
(In de open zee vaart inmiddels een groot vlot met allerlei voedsel en vooraad erop. Ook staan de 16 overige kandidaten op dat vlot, Chriz is er inmiddels heengevaren met zijn speedboot)
Chriz: Welkom kandidaten, we zijn hier precies op het middelpunt tussen de 4 eilanden, elk eiland is hiervandaan 300 meter verwijderd. De 4 leiders moeten straks een proef doen, zodra een leider zijn proef heeft voltooid, noem ik de 4 namen van zijn/haar team. Die 4 teamgenoten mogen dan proberen zoveel mogelijk aan proviand te vervoeren naar het eiland waarop die leider zit, maar dat is nog niet alles, jullie mogen ook de anderen tegenwerken en de kisten met proviand voor hun in het water schoppen, zodat zij er straks naar moeten duiken of het zelfs helemaal verliezen. (Daarna pakt Chriz zijn luidspreker en roept door de luidspreker:) 'Leiders, in de speciaal ervoor gemaakte brievenbus zit jullie opdracht veel succes ermee.'

De 4 leiders rennen elk naar hun brievenbusjes toe. Daisy is de eerste die de brievenbus bereikt. 'Zoek de plek met het blauwe zand en graaft daar naar beneden om de luchttoeter te vinden' Al snel vinden de drie anderen ook een soortgelijk briefje. Daisy is ook de eerste die de plek met zand bereikt. Ook Test weet aardig snel de plek te vinden. Ze beginnen allebei te graven. Inmiddels is Cora de derde die de plaats met zand bereikt heeft, ook zij begint te graven. Han13 heeft veel moeite met het vinden van de plek. Ze is veel later met het vinden van de plek zodat de drie anderen een grote voorsprong heeft, vooral Test gaat hard. Hij is de eerste die weet de luchttoeter op te graven. Er ligt ook een briefje bij '4x toeteren'. Test doet wat hem gevraagd hebben. 

Chriz die met zijn speedboot nog steeds bij het vlot ligt hoort het geluidsignaal. Chriz: 'Goed, dat was 4x. Dat betekent dat het Groene Team naar het eiland in het westen mag vertrekken, naar het eiland Molicitius. Dat zijn Daan, Malcolm, Bodejosm43 en Molice.'  Malcolm springt gelijk het water in. Bodejosm43: 'He, wacht ff, we moeten nog proviand meenemen.' Daan en Molice hebben inmiddels de grootste kist te pakken en springen met kist en al het water in. Malcolm: 'Bodejosm43! Gooi het maar naar me toe!' Bodejosm43 pakt een grote zak vast en slingert hem het water in. Inmiddels klinkt er opnieuw getoeter. (Cora heeft de toeter gevonden) Ditmaal 2x. Chriz: 'Goed, dat was 2x, dat betekent dat het Gele Team mag gaan vertrekken naar het zuidelijke eiland, naar het eiland Joki-Isle. Dat zijn Jokivin, Intikker, Bertha531 en Mollenvanger. Bertha531 bedenkt zich geen moment en jumpt het water in, voordat Malcolm de zak bereikt die Bodejosm43 het water in heeft gegooid is Bertha531 hem te snel af. Bodejosm43 heeft inmiddels een kistje richting Malcolm toegegooid en die neemt hij nu mee. Daarna springt hij zelf met kistje proviand het water in. Ook Jokivin, Intikker en Mollenvanger weten het nodige mee te nemen en duiken het water in. Dan gaat opnieuw een luchttoeter af. Ditmaal 1x. (Het was Daisy die als derde de toeter vond) Chriz: 'Goed, het derde team mag vertrekken en dat is het blauwe team. Jullie mogen naar het Noordelijke eiland, Las Canaria. Dat zijn EIDM, LC, Augustus en Melktandje. De 4 pakken allemaal zoveel mogelijk proviand als ze kunnen meenemen en EIDM, Augustus en Melktandje springen het water in. LC kijkt even en kan het niet laten. De grootste proviandkist die er nog bijstaat, schopt hij het water in. Dan klinkt 3x het geluid van een luchttoeter (Han13 heeft het ook gehaald). Chriz: 'Annuh, Floortje, Maapie en Ville, jullie mogen nu ook gaan. Jullie gaan naar het oostelijke eiland St. Hano.' Omdat er voor de rest toch niemand meer is rapen de 4 dames rustig het laatste proviand bij elkaar en duiken het water in. Ville blijft achter om het kistje op te duiken dat LC het water in heeft geschopt. 

Daan en Molice zijn de eersten die hun eiland bereiken en worden begroet door Test. Test: 'Blij om jullie te zien, teammates' Molice: 'Wij ook, goed gedaan die overwinning. We hebben de grootste kist met proviand meegenomen.' Wat later komen ook Malcolm en Bodejosm43 aangelopen. Bodejosm43: Wat een klojo, die Bertha531. Hij jat gewoon ons proviand voor zijn neus weg.' Malcolm: 'Nou, ja we zijn er.' Bodejosm43: 'Gefeliciteerd met je overwinning, Test!' Test: 'Dank je' 

Bertha531 heeft inmiddels als eerste Joki-Isle bereikt en wordt omhelsd door Cora. Cora: Toch nog tweede, goed van mij he? Bertha531: Heel goed, ik zag dat Bodejosm43 en Malcolm deze zak met rijst wouden meenemen, maar daar heb ik ze mooi van af gehouden, hahaha. Het was de grootste zak met rijst die erbij lag.' Cora: 'Oh, lekker' Inmiddels hebben ook Intikker, Mollenvanger en Jokivin het eiland bereikt en het is een gezellig weerzien. 




Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CSC: De afleveringen
« Reactie #3 Gepost op: 1-11-2003, 11:22:59 »
Op het blauwe eiland druipen de 4 teamgenoten van Daisy binnen. Daisy: Sorry hoor! Ik kon niet sneller, ik heb ook zulke kleine handjes.' LC: 'Oh, dat maakt toch niks uit. Wij hebben voorlopig genoeg proviand.' Augustus: 'Dus dit is ons eiland? Ah! Ik denk dat ik me hier wel zal gaan thuisvoelen.'

Op het rode eiland druipen inmiddels Annuh, Floortje en Maapie binnen. Han13: Sorry! Sorry! Maapie: Ah, dat maakt niet uit. We hebben nog genoeg proviand kunnen meenemen. Han13: 'Waar is Ville?' Annuh: 'Ville is nog een kistje aan het opduiken dat LC het water in heeft geschopt. 

(En zo gaat de tijd verder op de 4 eilanden....)
Molicitius: De 4 mede-kandidaten van Test hebben besloten om gelijk maar eens de handen uit de mouwen te steken. Test, Molice en Malcolm besluiten een hut klaar te maken om die nacht in te slapen, terwijl Daan en Bodejosm43 op zoek gaan naar eten. Bodejosm43 blijkt er erg goed in te zijn, zonder al te veel problemen klimt hij in de bomen om rode vruchten en kokosnoten naar beneden te halen. In het kamp blijkt Test aan Molice een hele goeie te hebben. Hij is supertechnisch en in no-time zet hij de hut op. Malcolm daarentegen houdt het na een tijdje voor gezien en besluit te gaan zwemmen.

Op Joki-Isle zijn de 4 kampgenoten niet erg te spreken over hun leider. Cora heeft niet kunnen zorgen voor een hut en ze heeft geen vuur. Mollenvanger laat duidelijk merken dat hij er niet blij mee is: 'Gaan jullie nu maar die hut bouwen, ik zorg wel voor het vuur.' Cora besluit gelijk haar leiderrol op zich te nemen en commandeert Bertha, Jokivin en Intikker. Jokivin blijkt een beetje klunzig te zijn. Bertha moet elke keer ingrijpen om haar te helpen. Maar uiteindelijk staat er een hut, wel een gammel hutje, maar goed. Cora gaat kijken bij Mollenvanger, maar die is er nog steeds niet in geslaagd om vuur te maken. Bertha bemoeit zich ermee en weet al snel een vuurtje te maken. Die avond weet Intikker nog wat voedsel in de vorm van kokosnoten te krijgen, maar het avondmaal is maar matig.

Las Canaria: Omdat Daisy al een hut heeft gebouwd hoeft dat al niet meer te gebeuren. Melktandje en Augustus proberen om snel een vuurtje aan te steken. Daisy, LC en EIDM gaan met zijn drieeën het bos in om eten te zoeken. Melktandje en Augustus hebben weinig moeite met het maken van een vuurtje en gaan daarna mee het bos in om eten te zoeken. Daisy, LC en EIDM hebben dan nog weinig gevonden. Uiteindelijk komen ze met een magere buit terug in het kamp. 's Avonds tijdens het eten barst er een kleine discussie los. Daisy: 'Jongens, ik wil dat we rustig aan doen met het eten. We moeten nog erg lang en nu hebben we nog genoeg krachten, dus ik stel voor niet teveel te eten.' LC: 'Nou ja, ik ben het met je eens, maar dit is wel belachelijk weinig.' EIDM: 'Ja, moet je kijken. 3 partjes meloen en een handje rijst. Zijn we de hele middag op zoek geweest naar voedsel, komen we thuis met 2 kokosnoten, doen we er niks mee.' Daisy: 'Sorry, jongens. Het is voor jullie eigen bestwil.'

St.Hano: Op St.Hano is nu al een ernstig gebrek aan voedsel. Daarom heeft Han13 besloten om gelijk een uitgebreide expeditie in te stellen. Han13 en Floortje vertrekken westwaarts om voedsel te zoeken. Annuh, Maapie en Ville trekken de andere kant op. Annuh neemt daarbij al snel de leiding. Na een paar uur zoeken levert het niks op. Tot ergenis van Maapie. Ze vindt dat Annuh niet goed is in de leiding nemen, want ze vindt maar niks. Ville staat opeens oog in oog met een slang, met een stok weet ze het beest aan te pakken, maar dat is alles wat ze meenemen naar het kamp. Han13 en Floortje zijn ook teruggekomen. Ze hebben niks gevonden. Daarbij heeft Han zich dood geergert aan Floortje. Ze zocht helemaal niet naar voedsel, maar zat om de minuut: 'Wat is het hier mooi' 'Oh, kijk daar een aapje!' 'Is het nog ver?'

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CSC: De afleveringen
« Reactie #4 Gepost op: 1-11-2003, 11:23:33 »
Dan staat er een proef te wachten voor de 4 kampen. De 4 teams worden met een boot naar 'Battle Eiland' vervoerd. Chriz: Welkom kandidaten, vandaag staat jullie een eliminatieproef te wachten. Het team dat verliest zal dus naar de eilandraad moeten. Het team dat wint krijgt een extra stem voor de eilandraad. Wat moeten jullie doen? Het spel bestaat uit 4 onderdelen. Zwemmen, fietsen, hardlopen en boomklimmen. 1 van de 5 teamleden blijft aan de kant. De leiders beslissen wie dat wordt. Leiders?' Daisy: 'Ik wil dat EIDM aan de kant blijft' Han13: 'Floortje' Cora Bora: 'Bertha531' Test: 'Ik blijf zelf aan de kant.'

En zo begint de race. Daan, LC, Jokivin en Maapie bijten het spits af. Zij moeten 100 meter zwemmen richting het eiland. Het gaat aardig gelijk op. Toch is het Daan die als eerste uit het water komt. Iets erachter komen LC en Maapie bijna gelijktijdig aan, terwijl Jokivin nog wat achter blijft. Daan tikt Bodejosm43 aan die een rondje om het eiland moet rennen. Hij gaat er als een speer vandoor. De vervangers van LC en Maapie: Daisy en Annuh gaan ook aardig gelijk op. Jokivin heeft uiteindelijk ook Mollenvanger aangetikt. Bodejosm43 is de anderen ver voor en tikt Molice aan die moet gaan fietsten door het mulle zand. Toch gaat hij aardig snel. Daisy en Annuh gaan nog steeds gelijk op en weten uiteindelijk ook hun vervangers Melktandje en Han13 aan te tikken. Molice is dan alweer klaar met fietsen en tikt Malcolm aan die de boom in moet klimmen. Uiteindelijk is Mollenvanger ook het eiland rondgelopen en mag Geel gaan fietsen. Intikker is hier de juiste man voor. Hij heeft een flinke achterstand. Melktandje weet van Han13 weg te fietsen en weet Augustus te bereiken. Augustus mag voor Blauw de boom inklimmen.  Malcolm is inmiddels boven. Groen heeft gewonnen. Han13 weet ook eindelijk Ville aan te tikken, maar inmiddels heeft Intikker haar bijna ingehaald. Niet veel later mag ook Cora Bora de boom in gaan klimmen. Augustus heeft inmiddels ook de top bereikt. Blauw is 2de. In het begin gaan Ville en Cora aardig gelijk op, maar Ville vindt een goede manier en klimt al snel weg van Cora. Terwijl Cora nog maar halverwege is, wordt Rood 3de. Vooral Groen en Rood staan te juichen. Geel is teleurgesteld.

Chriz: Blauw, Rood en Groen, gefeliciteerd. Jullie zijn alle 15 door. Geel helaas, Intikker, Mollenvanger, Jokivin en Bertha531. 1 van jullie zal helaas gaan afvallen. Ik zie jullie daar.

Terwijl de 3 andere teams een klein feestje vieren, baalt het Gele Team.
Cora Bora: Ik heb het idee dat ik gefaalt heb. Ik baal er echt van, want nu moet ik 1 van m'n teamgenoten wegstemmen.
Bertha531: Ja, jammer. Ik vond het jammer dat ik niet mee mocht doen met de proef, maar ja de leider beslist.
Jokivin: Shit! Shit! Shit! Waarom zet ze Bertha dan niet in? En dat noemt zich leider! Jammer dat ik niet op haar mag stemmen.
Mollenvanger: Of ik al weet op wie ik ga stemmen? Jazeker!
Intikker: Ik vrees echt voor mijn positie. Hier lopen best wel een paar smiechten rond die een complot zouden kunnen gaan vormen.
Test: Wij als 'Team Groen' moeten natuurlijk tactisch stemmen. Spelen we een concurrent weg of een zwak iemand? Na een samensmelting kan alles weer anders zijn immers.

Wie zal er gaan afvallen? Je ziet het in aflevering 2!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CSC: De afleveringen
« Reactie #5 Gepost op: 8-11-2003, 11:29:57 »
Aflevering 2

Het is 2 uur voor de Eilandraad. Op Joki-Isle loopt Mollenvanger een beetje rond te sloffen. Intikker tegen Cora: 'Die eilandraad zit hem wel erg dwars. Ik ga even met hem praten.'  'He, Mollenvanger, alles goed?' Mollenvanger: 'Nou, niet zo erg. Ik mis mijn moeder heel erg. Ik had nooit gedacht dat die heimwee zo zou toeslaan.' Intikker: 'Ah joh, gewoon even doorzetten.' Mollenvanger: 'Ja, dat denk ik ook.'

De eilandraad:
Chriz: Goed, de stemmen zijn geteld. Het is tijd voor de uitslag. Jokivin: 9 stemmen. Bertha531: 12 stemmen. Intikker: 13 stemmen. Intikker of Mollenvanger, een van jullie moet dus vertrekken. Mollenvanger: 20 stemmen. Helaas, Mollenvanger, jij moet naar huis.' Cora omhelst Mollenvanger: 'Jammer jongen.' Mollenvanger: 'Ik had op mezelf gestemd. Ik mis mijn moeder heel erg.' Jokivin: 'Ga dan maar snel naar huis! Moeke heeft visjes gebakken, hehe!' Mollenvanger vertrekt. 

Op Las Canaria heerst er rust. Niemand is er nog uitgestemd. Daisy heeft inmiddels toegegeven en heeft toegestemd dat er iets meer mag gegeten worden dan het eerste voorgesteld rantsoen. LC en Augustus zijn die ochtend op zoek gegaan in de zee om vissen te vangen, maar behalve een miezerig visje vangen ze niks. EIDM heeft een idee voor een yell bedacht. EIDM: Okee, allemaal, luister. Hoe klinkt dit: 'Who's the best? WE ARE Who's the best? WE ARE Who are you? WE ARE BLUE' Daisy applaudiseert, maar de drie anderen kijken EIDM verwonderd aan en knipperen even met hun ogen. Al snel gaat het leven weer verder op Las Canaria.

St.Hano: Floortje is helemaal uit haar doen. Ze is het er totaal niet mee eens dat Han13 haar buitenspel heeft gezet bij de eerste proef. Floortje: 'Waarom ik? Wat heb ik misdaan?' Han13: 'Ik moest iemand kiezen en ik heb geen voorkeuren, dus het was een willekeurig keuze.' Floortje: 'Ja, ja. Het zal wel. Je moet me gewoon niet. Ik zag het gelijk al toen ik hier kwam, dat wordt helemaal niks met die Han13.'  Han13: 'Nou, ik dacht dat jij heel gezellig was, vergeet niet dat we hier nog een paar daagjes bij elkaar zitten.' De discussie wordt afgebroken door Ville. Ville is helemaal alleen op expeditie geweest en heeft een wilde kip weten te vangen. Maapie en Annuh zijn door het dolle heen. Maapie: 'Alles goed en wel, maar we gaan haar niet opeten toch?' Annuh: 'Nee, tuurlijk niet. Eerst vet mesten en als we echt honger hebben eten we haar op!' 

Op Molicitius is de sfeer opperbest. Er is genoeg voedsel en de vorige proef is gewonnen. Test: 'Ik ben benieuwd wie er nu eigenlijk weg moest.' Bodejosm43: 'Ik ben benieuwd of onze stem nog geholpen heeft.' Molice: 'Ah! This is life! Wat is dit toch een fijn eiland.' Test: 'Precies!' Malcolm: 'Ik denk dat als we het slim spelen, we alle5 wel de samensmelting kunnen halen.' Test: 'Laten we het hopen.' Bodejosm43: 'Ik ga proberen om nog wat vis te vangen.' Molice besluit om te gaan helpen, onder de leiding van Bodejosm43 weet Team Groen opnieuw een ongelovelijke hoeveelheid binnen te krijgen.'

Op Joki-Isle is de sfeer bedrukt. Het vertrek van Mollenvanger heeft verwarring opgeleverd en de cynische sneer die Jokivin op het einde maakte, heeft geen goede indruk bij de anderen achtergelaten. Bertha531: 'Hoe dan ook, we moeten proberen om de volgende eliminatieproef te winnen. Anders gaan we er aan onderdoor.' Cora Bora maakt zich als leider eindelijk populair in het kamp. Ze heeft een kleine haai weten te vangen. Intikker: Jammie, dat wordt smullen vanavond.'

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CSC: De afleveringen
« Reactie #6 Gepost op: 8-11-2003, 11:30:36 »
Maar zover is het nog niet. Er staat opnieuw een proef te wachten. De 4 teams worden vervoerd naar 'Battle-eiland'. Chriz: 'Met de volgende proef kunnen jullie een chocoladetaart winnen, dus jullie moeten erg je best doen. Hier staan 4 hoge palen. Het is de bedoeling dat jullie als team ervoor zorgen dat jullie teamcaptain bovenin komt en daar de yell van jullie team uitschreeuwt. Zodra de yell is uitgeschreeuwd hebben jullie gewonnen. Let op, de proef moet met zijn 4-en gedaan worden en jullie moeten zelf een tactiek verzinnen, teamleiders, wie zetten jullie aan de kant?' Test: 'Bodejosm43' Daisy: 'Melktandje' Han13: 'Annuh'

En zo gaan de 4 teams op weg. Augustus van Team Blauw rent het bos in, de anderen blijven beduusd kijken en vragen af wat ie gaat doen. Ze besluiten dan toch maar om met een pootje Daisy omhoog te lichten, maar dat lukt niet zo goed. Team Groen en Team Geel zijn ook flink aan het prutsen. Daan en Malcolm proberen Test naar boven te Jonassen, terwijl Bertha531 een touw over de toren heen gooit, helaas vangt Jokivin het touw niet en moeten ze opnieuw beginnen. Team Rood is nog het slimste van allemaal. Maapie heeft doorgekregen dat de toren bestaat uit zachte klei. Snel raapt ze wat stokjes bij elkaar en stopt ze in de klei. Zo kan Han13 snel naar boven klimmen. Maar ook Cora Bora is nu onderweg. Het plan van Bertha531 blijkt ook te werken en Cora klimt naar boven, toch is Han13 sneller. Van bovenaf klinkt het: ' Ook al hebben we geen brood,geen duizendpoot of kokosnoot,al zijn we half dood, we steunen elke kampgenoot, want wij zijn ROOD!' De 4 kampgenoten staan allemaal te juichen. Chriz: 'Hier is jullie taart.' Floortje is er als de kippen bij en stopt gelijk een groot gedeelte in haar mond, sterker nog bijna de helft van de taart. Annuh, Maapie en Ville staan raar te kijken. Zij wachten netjes op Han13 en bieden haar een groot stuk aan. De 5 teamgenoten smullen samen van de taart.

Niet alle teams zijn even blij na de proef. Op Las Canaria bijvoorbeeld..
LC: 'Wat ging je nu precies toen daar?' Augustus: 'Ik wou een tak zoeken, die konden we dan schuin tegen de toren aanzetten.' Melktandje: 'Waarom ging je dat niet even zeggen tegen de anderen. Die wisten niet wat te doen.' Augustus: 'Ja, klopt. Sorry!' Daisy: 'Kom op, we hebben er niet meer over. We are blue!' 
 
Op het eiland van Team Geel barst er eindelijk een discussie los over Jokivins opmerkinkje richting Mollenvanger. Intikker: 'Waarom maakte je nou zo'n lullige opmerking.' Jokivin: 'Waar heb je het over?' Intikker: 'Ga maar snel naar je moeke toe, ze heeft visjes gebakken.' Jokivin: 'Ah, dat was gewoon om te lachen, kom op Intikker. We gaan toch niet van elke mug een olifant maken.' Intikker: 'Nee, ik vond het alleen niet zo'n leuke opmerking.' Jokvin: 'Oh, nou jammer dan voor jou.'
 
Dan komt Chriz met een verrassing. De persoonlijke items van de kandidaten zijn gearriveerd, elk teamgenoot mocht 1 persoonlijk item meenemen. Op de 4 eilanden komt er een berichtje binnen: 'Beste Teamleider, de persoonlijke items van jou en je teamgenoten zijn gearriveerd. Alleen mogen jullie deze nog niet allemaal gebruiken, kies van 1 iemand een persoonlijk item uit.' 

« Laatst bewerkt op: 8-11-2003, 11:33:45 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CSC: De afleveringen
« Reactie #7 Gepost op: 8-11-2003, 11:31:18 »
Test moet kiezen uit de strandbal van Malcolm, een kapmes van Bodejosm43, een luchtbed van Molice, een scheerset van Daan en zijn eigen persoonlijk item een gehaktmolen.
Test: Teamgenoten, ik moest een beslissing nemen. Ik heb gekozen voor het kapmes van Bodejosm43, omdat dat het meest bruikbaar is voor iedereen hier.'
 
Cora Bora moet kiezen uit het langhoudbaar zuivelpakket van Bertha531, de spiegel van Jokivin, de voetbal van Intikker en haar eigen item, een aansteker.
Cora Bora: 'Ik heb gekozen voor mijn aansteker, omdat dat veel handiger is dan die rottige magnesiumssticks.'

Daisy moet kiezen uit het zakmes van LC, de aftershave van Augustus, een foto van de familie van Melktandje, een boek van EIDM of een luchtbed dat ze zelf heeft meegenomen.
Daisy: 'Ik heb gekozen voor het zakmes. Ik zat lang te twijfelen, maar dat was het meest praktische.'

en tenslotte moest Han13 kiezen uit de handtas van Floortje, de walkman met 'Kinderen voor Kinderen-liedjes' van Annuh (met batterijen), de poedel (Tikkie) van Maapie, een kussen van Ville of haar eigen borstel.
Han13: 'Ik heb gekozen voor de poedel van Maapie, omdat we allemaal wel wat gezelligheid kunnen gebruiken hier, de andere dingen waren niet allemaal noodzakelijk.'
Floortje: 'En als we honger hebben, hebben we mooi wat te eten, hehe!'

Na het verdelen van de persoonlijke items, worden de items gebracht. Het wordt een innig weerzien tussen Maapie en haar poedel. Ook de andere teamgenoten van Team Rood zijn blij met hun nieuwe vriendje. 
 
Op Molicitius komt er nog meer nieuws binnen. Chriz komt langs. Chriz: 'Ik heb goed nieuws voor een van de teamgenoten. Malcolm, ik heb net het nieuws doorgekregen dat je vrouw Fatima bevallen is van een zoon, hij heet Baldazar Malvin, maar omdat hij nog geen haar heeft, maar de roepnaam wordt 'Bald Mal', omdat dat wat korter is. De vraag is alleen; wat ga je doen? Je hoeft nu nog niet te beslissen. Je krijgt bedenktijd tot na de volgende proef.'

En zo gaat de eliminatieproef alweer van start.
Chriz: 'Ook na vandaag moet er weer iemand naar huis, degene komt uit het verliezende team. Het winnende team krijgt een extra stem op de eilandraad. Na afloop van de proef heb ik nog een verrassing. De proef is 'Blindemannetje-race'. Jullie moeten een estafette tegen elkaar, maar wel met een blinddoek op. Jullie leider begeleidt jullie door links of rechts te zeggen, wederom moeten de drie teams met 5 leden iemand buitenspel zetten.' Test: 'Daan' Han13: 'Ville' Daisy: 'Augustus'  
« Laatst bewerkt op: 8-11-2003, 11:35:12 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CSC: De afleveringen
« Reactie #8 Gepost op: 8-11-2003, 11:32:08 »
En zo begint de race. Bodejosm43, Annuh, Intikker en Melktandje bijten het spits af.  Bodejosm43 schiet als een speer weg en rent zich de pleuris, Annuh doet het ook niet slecht en volgt. Intikker ligt derde en Melktandje ligt vierde, toch gaan ze allevier aardig snel. Bodejosm43 wordt als eerste afgelost door Molice, die er ook als een speer vandoor gaat. Annuh tikt Floortje aan, die haar race begint. Intikker weet Jokivin aan te raken, maar dan gaat het grondig mis met 2 teams, Jokivin vergist zich en neemt de 'andere links'. Cora's sturingen helpen niet meer terwijl Melktandje LC weet aan te raken mag hij ook weg. Maar ook Floortje gaat niet zo snel. Ze is doodsbang met de blinddoek op en gaat langzaam vooruit. Team Groen heeft een dikke voorsprong als Daan als laatste aan de slag gaat. LC is opgeklommen tot de derde plaats en tikt EIDM aan. Vlak erachter dan toch nog Jokivin die Bertha531 laat lopen. Floortje weet ook Maapie aan te raken. Dan komt Daan al binnen. Team Groen juicht, wederom gewonnen!!! Bertha531 blijkt ook een snelle te zijn, maar struikelt vlak voor de streep, waardoor ook EIDM struikelt. Als Bertha opstaat heeft Maapie hem alweer ingehaald. Ze gaan tegelijkertijd over de streep en dus heeft Team Blauw verloren. Zij moeten naar de eilandraad.

Chriz: Team Groen, Geel en Rood, gefeliciteerd! Team Blauw, helaas, jullie staat een eilandraad te wachten. LC, EIDM, Melktandje of Augustus, 1 van jullie 3-en zal moeten vertrekken. Maar ik heb meer nieuws. Na de eilandraad zijn er nog maar 18 kampleden over en dat betekent dat een van de teams wordt opgedeeld. Team Geel en Team Blauw zullen gaan strijden in een duel. Het team dat verliest zal worden opgedeelt onder de andere teams. Cora Bora en Daisy, dat betekent ook dat een van jullie immuniteit zal gaan verliezen en zal moeten aftreden als leider. Veel succes bij de eilandraad!'
Wie gaat er afvallen?

Welk team zal er gaan verdwijnen en waar komen de opgedeelde teamgenoten terecht?

Gaat Malcolm zijn vrouw Fatima opzoeken of blijft hij op het eiland?

Mis aflevering 3 van de CSC niet!!!


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CSC: De afleveringen
« Reactie #9 Gepost op: 14-11-2003, 12:18:38 »
Aflevering 3

De eilandraad:
Chriz: 'Welkom, Team Blauw. Deze keer moesten jullie jullie stemmen geven. Ook Team Groen mocht als team stemmen. Het is tijd voor de uitslag. EIDM, gefeliciteerd met 12 stemmen mag je blijven. Melktandje, ook jij mag blijven. Je hebt 15 stemmen. LC of Augustus, een van de twee mannen moet het eiland verlaten. LC.....Jij had 14 stemmen, maar met 19 punten is Augustus degene die het eiland moet verlaten. Augustus: 'Nee! Ik wil nog helemaal niet weg! Wat doen jullie me aan?' LC: 'Het spijt me' EIDM: 'Er moest toch iemand weg.' Augustus: 'Ik zal jullie missen.' Daisy zegt zachtjes: 'Wij jou ook.'

Na de eilandraad vertrekt Chriz naar Molicitius. Chriz: 'Malcolm, heb je een beslissing kunnen nemen?' Malcolm: 'Ja, ik ga naar huis, naar mijn Fatima en mijn pasgeboren zoon!' Chriz: 'Goed, neem dan afscheid van de anderen, het is tijd om te gaan.' Malcolm neemt afscheid van de groep en vertrekt samen met Augustus mee naar het vaste land.

Chriz: 'Het is tijd voor een nieuwe fase in de CSC. Een van de 4 teams zal worden opgedeeld in de andere teams zodat er nog 3 teams overblijven. Door de 2 eilandraden waarbij Mollenvanger en Augustus moesten vertrekken zijn de teams: Geel en Blauw, de twee teams met de minste teamleden (4), terwijl de anderen er nog 5 hebben. Omdat Team Geel en Team Blauw de 2 kleinste teams zijn, zullen zij in een heus Team-Duel beslissen welk team gaat afvallen.'

Duel-Eiland: Chriz: 'Welkom Team Blauw en Team Geel. Zoals jullie al weten gaan jullie tegen elkaar strijden in een duel. Het team dat verliest wordt opgedeelt. Bovenop dit eiland staat een berg en bovenop die berg staat een vlag met het CSC-logo erop. Jullie 2 teams gaan racen tegen elkaar en daarbij is alles geoorloofd. Je mag andere kandidaten naar beneden duwen, dwarszitten of wat dan ook. Let goed op de hindernissen in het parcours. Het gaat erom dat een van de teamleden de vlag weet te pakken.  Staan jullie klaar?.....START! De 8 kandidaten beginnen te rennen als gekken. Intikker weet EIDM pootje te haken. Ze struikelt. Intikker kijkt achterom en probeert door te rennen, maar omdat hij niet vooruit kijkt, ziet hij ook die elleboog van LC niet. Hij klapt erop en valt ook neer. Daisy en Jokivin zijn als eerste bij de berg gekomen. Er hangen 2 touwen en daarop proberen ze naar boven te klimmen. Als Jokivin al wat hoger zit, pakt Melktandje het touw vast en begint er enorm mee te zwiepen. Jokivin kan zo niet snel naar boven klimmen. Ook Cora en LC hebben het touw bereikt. Als Jokivin en ook Melktandje boven zijn, knupt Jokivin het touw van LC los. Met touw en al valt LC naar beneden. Als tegenactie gaat Melktandje op de hand van Cora staan als ze bijna boven is. Hierdoor valt ook Cora weer naar beneden. Beide teams gaan echt over lijken voor de eindoverwinning. Bertha531 heeft een andere route gekozen en is zonder touw naar boven geklommen. Bijna tegelijkertijd komen de 4 overgebleven kandidaten bij een hindernis terecht. Met een touw moeten ze proberen over een afgrond heen te geraken voor ze verder de berg op kunnen komen. Daisy is de eerste die er zonder al te veel problemen overheen zwiept. Dan is het de beurt aan Bertha531, Melktandje heeft nog een grapje bedacht. Vliegensvlug heeft ze veters van Bertha aan elkaar vastgeknoopt, als Bertha een aanloopje wil nemen om het touw te pakken, struikelt hij en valt de afgrond in. Cora Bora is Melktandje nu helemaal zat. Ze pakt Melktandje vast en zwiept haar Bertha achterna. Snel zwiept ze ook naar de overkant van de afgrond. Ze moet snel zijn, wil ze Daisy nog inhalen. Het blijkt tevergeefs. Daisy is al hard naar boven gerold en trots pakt de leider van Team Blauw de vlag. Ze hebben gewonnen!
« Laatst bewerkt op: 14-11-2003, 12:24:09 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CSC: De afleveringen
« Reactie #10 Gepost op: 14-11-2003, 12:19:16 »
Chriz: 'Gelukkig zijn jullie er allemaal afgekomen met een paar schrammetjes. Team Blauw, gefelicteerd! en Team Geel, helaas vanaf heden bestaat Team Geel niet meer en gaan we verder met Team Blauw, Team Rood en Team Groen! Team Rood en Team Groen zullen zo ook hierheen komen. Ondertussen gaat de ER-spelleiding loten naar welke teams jullie gaan.'

Chriz: Welkom Team Groen, Team Rood en Team Blauw! Vandaag stel ik aan jullie voor Cora Bora, Intikker, Jokivin en Bertha531, misschien binnenkort wel jullie nieuwe teamgenoten, maar dat is nog niet alles. Door het vertrek van Malcolm VOOR de eerste eilandraad van Team Groen hebben we een vervanger opgeroepen, mag ik aan jullie voorstellen: Robin...! Iedereen: 'Hoi Robin...!' Chriz: 'Goed, dan gaan we nu over tot de nieuwe verdelingen, omdat we vonden dat Team Groen een echt manneneiland moest blijven, wordt Team Groen aangevuld met Intikker en Bertha531. Intikker, Bertha, ga maar vast naar jullie nieuwe team. Dan houden we nog over: Jokivin, Cora Bora en Robin... Door een loting is besloten dat Jokivin vertrekt naar Team Rood en dat Cora Bora en Robin.. terecht komen in Team Blauw!' Succes iedereen met de nieuwe teamindelingen!'

Cora Bora, Jokivin, Bertha531 en Intikker halen hun spullen op van Joki-Isle en nemen dan voorgoed afscheid van het eiland. Team Geel is niet meer, Joki-Isle is niet meer. Het is lastig om van elkaar afscheid te nemen, wetende dat ze nu geen team meer zijn. 

Cora Bora vertrekt samen met Robin..., de nieuwe kandidaat naar Las Canaria, naar Team Blauw. Behalve het afscheid van Team Geel is Cora ook haar leiderspositie kwijt en ook haar immuniteit. Cora Bora en Robin... worden ontvangen door Leider Daisy. Daisy: 'Welkom op Las Canaria!' Robin..: 'Dank je, ik hoop dat ik hier me snel thuis zal voelen.' Cora: ''k ook.'  Er heerst een rare sfeer op Las Canaria. EIDM voelt zich niet goed. Het vertrek van Augustus heeft haar geen goed gedaan. Ze voelt zich schuldig en is uit haar 'mood'. Melktandje en LC laten de 2 nieuwkomers een beetje links liggen, terwijl leider Daisy juist extra begaan is.

Op St.Hano komt Jokivin aan. Han13: 'Haai!' Jokivin: 'Hai!! Dus dit is St.Hano!' Annuh: 'Jep, welkom. Ik ben Annuh, dat daar is Maapie, dat is Floortje en die Jane die daar kokosnoten uit de boom aan het halen is Ville.' Han13: 'En ik ben Han13, leider van het vrouwenteam, Team Rood!' Jokivin: 'Ah, heerlijk! Dat lijkt me geweldig met alleen maar vrouwen. Die jongens haalden soms het bloed onder m'n nagels vandaan.' Han13: 'Hahaha! Nou, dat zal hier wel meevallen.' Jokivin: 'Kan ik iets doen? Eten koken ofzo?'

Op Molicitius worden Bertha531 en Intikker ontvangen met een heuse welkomstmaaltijd. Klaargemaakt door Bodejosm43 en Molice. De maaltijd bestaat uit bananen, kokosnootmelk en gebakken haai. Intikker en Bertha531 eten hun buikje vol. Intikker: 'Ah, dit is nog eens wat anders dan op Joki-Isle.' Test: 'Haha, maar je bent nu ook in een echt kamp. Hier is genoeg voedsel, een goede slaapplaats en een goede sfeer!'

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CSC: De afleveringen
« Reactie #11 Gepost op: 14-11-2003, 12:22:14 »
Dan is het weer tijd voor een proef op 'battle-isle'
Chriz: 'Ah, ik zie dat jullie allemaal jullie vlaggen, met jullie logo erop hebben meegenomen! Dat is goed nieuws. Een oud gebruik is dat de vlag die op het hoogste punt staat, de vlag is van de eilandeigenaars. Battle-eiland is vandaag een geheel vlak eiland. Jullie moeten ervoor zorgen om in 10 minuten jullie vlag op het hoogste punt te krijgen. Let erop dat de vlag wel rechtop moet blijven staan.  Het team dat de vlag op het hoogste punt krijgt, krijgt een mooie prijs: 'Een ren met kippen!'

Snel denkwerk is vereist bij deze proef. Hoe zorg je ervoor dat je op een eiland dat helemaal vlak is met alleen maar zand dat je het hoogste punt krijgt. Er is maar 1 oplossing en dat is een zandheuvel maken! Dus zit er niks anders op dan graven. Al snel heeft Team Rood de hoogste heuvel, Team Blauw zit er vlak achter en daarachter is weer Team Groen. Opeens stopt Molice met graven en loopt naar het water toe. De heuvels van Team Rood en Team Blauw worden nauwelijks nog hoger door het zachte, mulle zand. De tijd is bijna voorbij als Molice wat water op de heuvel van Team Groen gooit. Chriz: 'Goed, steek nu jullie vlaggen erin.' De heuvel van Team Rood is verreweg de grootste. De 3 vlaggen worden erin gestoken, maar helaas valt de vlag van Team Rood om. De heuvels van Team Groen en Team Blauw waren even groot, maar het zachte zand van Team Blauws heuvel zorgt ervoor dat de heuvel een beetje instort. Team Groen wint de opdracht! De yell van Team Groen wordt over het eiland geschreeuwt. Op het hoogste punt van het eiland prijkt de vlag van Team Groen met hun logo erop.

Op Molicitius wordt de ren met kippen neergezet. Bertha531: 'Wat gaan we ermee doen, Test?' Test: 'Voorlopig hebben we zat te eten. We gaan ze eerst vetmesten voor we ze gaan opeten.' Bertha531: 'Topidee!' Daan merkt dat Intikker zich niet helemaal lekker voelt. Daan: 'Alles goed?' Intikker: 'Jawel, het is alleen...Cora, Jokvin. Ze waren ook mijn maatjes op het eiland en nu moet ik opeens tegen ze strijden. Zag je dat magere bekje van Jokivin niet? Ze heeft enorme honger en dan baal ik ervan dat ik die proef heb gewonnen.' Bodejosm43 hoort het ook en komt erbij zitten: 'Dat is het spel, ik weet dat het lastig is, een andere keer winnen zij weer.' Intikker: 'Ik weet het, ik mis ze gewoon.'

Op St.Hano is er een klein relletje uitgebroken. Maapies hond Tikkie heeft op het strand zijn behoefte gedaan en Floortje is erin gaan staan. Floortje: 'Ik ben die hond van jou helemaal zat!' Maapie: 'Ja, sorry, maar hij moet toch ook zijn behoefte doen?' Floortje: 'Dat maakt me niet zoveel uit. We hebben nauwelijks eten hier en dan vreet hij ook nog een groot gedeelte op!' Han13: 'Het is mijn schuld, ik heb immers toegezegd dat Tikkie hierheen moest gaan.' Floortje: 'Ja, waarom eigenlijk? Je denkt nooit aan anderen.' Annuh springt in de bres voor Han13: 'Juist wel, we konden hier wel wat gezelschap gebruiken. Jij bent de enige die er een probleem mee heeft.' Ville: 'Dames, dames rustig! We zijn geen stel Nollekes hier! Laten we het gezellig houden, we zitten hier nog wel een tijdje met elkaar.' Han13: 'Precies, ik heb karakollen gevangen, laten we ze gaan eten.'


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CSC: De afleveringen
« Reactie #12 Gepost op: 14-11-2003, 12:23:03 »
Op Las Canaria heeft ook Cora Bora er een beetje de pé in. Ze neemt LC in vertrouwen. Cora: 'Als nieuwkomer op zo'n eiland sta je gelijk zwak. Straks moeten wij naar de eilandraad en ben ik gelijk de lul.' LC: 'Nee, natuurlijk niet. Waarom zouden we jou wegstemmen?' Cora: 'Jullie kennen elkaar al, natuurlijk stemmen jullie een nieuwkomer weg.' LC: 'Vast niet, don't worry! We gaan gewoon winnen.'  EIDM zit ook nog steeds niet lekker in haar vel, ze voelt zich verantwoordelijk voor het vertrek van Augustus. Robin..: 'Daar moet je je niet schuldig over voelen. Het is part of the game.' EIDM: 'Maar dan nog, ik zeg niet dat ik hem de meeste stemmen heb gegeven, maar toch...' Robin...: 'Misschien ben je wel niet geschikt voor het spelletje.' Daisy zoekt Melktandje op. Ze heeft gemerkt dat Melktandje niet blij is met de nieuwkomers. Daisy: 'Zeg het eens, wat is er mis?' Melktandje: 'Ik heb het even gehad. De vertrouwde omgeving van het eiland is verstoord. Het is gek dat er opeens 2 nieuwen bij zijn.' Daisy: 'Dat klopt, maar misschien moeten we er wel blij mee zijn. Zij kunnen er misschien wel voor zorgen dat we de volgende eliminatieproef winnen.' Melktandje: 'Misschien wel.' Daisy: 'Probeer wat te socialisen met hen. Ik wil je niet kwijt bij een volgende eilandraad.' 

En zo staat de volgende eliminatieproef te wachten.
Chriz: 'Welkom allemaal, op Battle-Eiland. Ik hoop dat de nieuwkomers een beetje in de smaak zijn gevallen. Hoe dan ook, zij gaan vandaag strijden voor jullie team. Voor Team Rood is dat Jokivin. Daisy en Test, jullie mogen kiezen wie er voor jullie team gaat strijden.' Daisy: 'Cora Bora' Test: 'Intikker' Chriz: 'Goed, we gaan testen hoe goed deze 3 mensen hun teams al kennen. Jullie moeten op papier antwoord geven, op de komende 5 vragen:
1. Wat is de yell van jullie team?
2. Welk persoonlijk item is er gekozen?
3. In de allereerste proef eindigde jouw team op welke plek?
4. Hoe vaak heeft jouw team een proef gewonnen?
5.  Tel de letters van de naam van jouw eiland bij elkaar op en deel het door door het aantal letters dat de naam van jouw leider kent

Chriz: Goed, de uitslag. Vraag 1 is alleen door Intikker verkeerd beantwoord. De yell van team groen is niet: 'Oen, oen, oen, wij zijn team Groen!' Vraag 2 had iedereen goed. Vraag 3 ook. Vraag 4 heeft Cora Bora fout. Team Blauw heeft nog geen een proef gewonnen. De laatste vraag is verkeerd beantwoord door.......Cora Bora van Team Blauw. Het goede antwoord was 2. Las Canaria is 10 letters en Daisy is 5 letters. Cora: 'Echt niet, D-E-S-I.' Chriz: 'Ze heet geen Bouterse van achternaam, het spijt me. Team Blauw moet naar de eilandraad. Team Rood heeft gewonnen en mag daarom een extra stem uitbrengen op de eilandraad!'

De volgende keer zullen we zien wie er van Team Blauw zal gaan afvallen, mis daarom aflevering 4 niet!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC: De afleveringen
« Reactie #13 Gepost op: 21-11-2003, 17:51:51 »
Aflevering 4

De eilandraad:
Chriz: 'Welkom Team Blauw, jullie hebben er een paar spannende dagen opzitten. Robin... en Cora Bora kwamen in het team. Daarvoor was jullie team bijna ten einde, maar gelukkig bracht Daisy hoop. Zij wist de vlag in het duel met Geel te pakken en daardoor bleef Team Blauw bestaan. Als klap op de vuurpijl moesten jullie ook nog eens naar de eilandraad. LC, hoe kijk je terug op deze week? LC: 'Vermoeiend, normaal gesproken zal het allemaal wel lukken, maar tja wij hebben maar zo weinig eten en het cyberfood uit de strandtent dat vult natuurlijk ook niet.' Chriz: 'Robin.., je kwam er als nieuw expeditielid bij, vrees je de eilandraad?' Robin..: 'Natuurlijk vrees ik die. Ik bedoel de anderen hebben toch al een groepsgevoel ontwikkelt en daar komen Cora en ik dan opeens bij.' Chriz: 'EIDM, je had er nogal moeite mee dat Augustus vorige keer moest vertrekken. Hoe kwam dat?' EIDM: 'Het is gewoon lastig om iemand te zien gaan en dat je dan weet dat je er zelf ook verantwoordelijk voor bent. Ik weet niet, het is lastig uit te leggen.' Chriz: 'En tenslotte Cora. Cora, jij moest afscheid nemen van Team Geel en dat deed pijn. ' Cora: 'Ja, natuurlijk. Je gaat toch al snel de jongens missen en dan ben je met zo'n proef bezig en dan zijn ze opeens je concurrenten en is dat gevoel van  'wij samen' helemaal weg.' Chriz: 'Ik begrijp het, maar misschien zie je nog weer terug naar een samensmelting, tenminste als je die haalt. Laten we overgaan tot het tellen van de stemmen. Jullie weten dat ook Team Rood als team een stem heeft mogen uitbrengen en dat telt dus ook mee. Ik begin vandaag bij EIDM. EIDM, jij hebt 23 stemmen.' EIDM: '23 stemmen, wow! wat veel'  Chriz: 'Robin.., jij had 10 stemmen en mag dus blijven. LC, jij had 17 stemmen en mag ook blijven. Cora, jij hebt deze week gevaarlijk spel gespeeld, waarom heb je niet gestemd?' Cora: 'Ik durfde het niet aan en legde me alvast neer bij een eventueel vertrek.' Chriz: 'Ondanks heb je maar 22 stemmen, 1 minder dan EIDM. Gefeliciteerd, je bent er nog bij.' Cora: 'Yes, yes, yes!' Chriz: 'En tenslotte Melktandje. Melktandje, jij hebt 23 stememen......dat is evenveel als EIDM. De beslissing ligt nu bij teamleider Daisy. Daisy?' Daisy: 'Ik...ik vind het moeilijk om me uit te spreken, maar ik denk dat EIDM niet sterk genoeg is voor dit spel.' Chriz: 'Goed EIDM, je mag afscheid nemen van de groep.' EIDM omhelst Robin.., kust LC, omhelst Cora en omhelst Melktandje heel lang. Samen liggen ze in elkaars armen te snikken. Dan loopt Daisy naar EIDM toe. Daisy: 'Het spijt me.' EIDM: 'Mij ook.'  Zo vertrekt EIDM en verlaat de CSC. 

Op Molicitius gaat de eilandraad volledig voorbij aan de mannen. Intikker heeft Bertha531 apart genomen. Intikker: 'Als wij samen werken kunnen wij nog een heel eind komen. Wij moeten zorgen dat Team Geel weer samen komt na de laatste samensmelting.' Bertha531: 'Zeg als jij hier probeert een complot te smeden, ik doe niet mee hoor!' Intikker blijft verslagen achter en Bertha531 loopt weg. In het kamp merkt D**n dat Bertha531 wat dwarszit. D**n: 'Wat is er?' Bertha: 'Ach, die Intikker. Ik..ik weet het allemaal niet meer.' D**n: 'Probeer jij nu Intikker zwart te maken?' Bertha: 'Nee, nee. Dat is het niet. Ik vertrouw hem gewoon niet.' Molice komt aangelopen en vangt de laatste woorden op van Bertha. Molice: 'Kom op, laten we het sportief houden, geen roddels hier op Molicitius!'


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC: De afleveringen
« Reactie #14 Gepost op: 21-11-2003, 17:52:39 »
Op St.Hano gaat ook niet alles van een leien dakje. Teamleider Han13 heeft de groep bij elkaar geroepen. Han13: 'Eigenlijk is het nogal simpel. Al het eten is op en we hebben alleen nog rijst als noodrantsoen.' Floortje: 'Wat? Dat meen je niet! Maapie, jij bent de kok hier! Waarom heb je al het eten zo snel opgemaakt?' Annuh: 'Nou volgens mij hebben we dat samen gedaan. Ik heb je gisteren nog zien smullen van die watermeloen.' Jokivin: 'Daar gaat het nu niet om. We moeten voedsel gaan zoeken.' Ville: 'Dat is een goed plan. Laten wij samen gaan zoeken, Jokivin!' Han13: 'Dat is goed, dan ga ik proberen wat te vissen.' Annuh gaat Han13 helpen en Maapie en Floortje blijven achter. Maapie: 'Ik vind het niet eerlijk dat je me beschuldigt, omdat ik de kok ben. Je kunt soms zo'n bitch zijn.' Floortje: 'Haha, denk je nu echt dat ik me druk maak om jouw mening? De eerstvolgende eilandraad weet ik wel op wie ik ga stemmen.' Maapie: 'Boeier, je krijgt toch alle andere stemmen tegen.' 

Team Blauw is ook weer terug gekomen en leider Daisy is ontroostbaar. Ze vindt dat ze haar vriendin EIMD verraden heeft. Robin... troost haar. Robin...: 'He, jij moest gewoon doen wat je moest doen. Ik vind het juist heel sterk dat jij juist een vriendin hebt gekozen. Dat bewijst dat je een sterke leider bent, die niet aan vriendjespolitiek doet.' Daisy: 'Ja, maar dan is het nog wel balen. EIDM zei het wel niet, maar die blik in haar ogen. Ze was zo teleurgesteld.' LC komt er ook bijzitten. LC: 'He, kom op. Wij moeten verder. EIDM zal het je heus wel vergeven.' Robin...: 'En wij willen onze leider niet kwijt.' Daisy: 'Jullie hebben gelijk. Ik moet doorgaan, doorgaan voor Blauw!' Daisy voegt gelijk woord bij daad door die middag een grote vis te vangen. Die avond heeft Melktandje steun gezocht bij Cora Bora, maar zaken lopen anders. Melktandje: 'Hehe, ik ben blij dat ik er nog inzit.' Cora: 'Anders ik wel.' Melktandje: 'Ja, ik vond het zo dom van je dat je niet gestemd hebt, voor hetzelfde geld lag je eruit.' Cora: 'Nou, laat nou maar mijn eigen spel spelen, wie weet kom ik nog verder dan jou.' Melktandje: 'There is no way! Melktandje gaat met de pot naar huis.' Cora: 'En hoe wou je dat gaan doen. Heb je een ingewikkelde tactiek bedacht ofzo?' Melktandje: 'Nee, waarom moeilijk doen, als het leven maar zo kort is?' Cora: 'Haha! Jammer meiske, maar ik ga jou verslaan!' 

Battle-Isle:
Chriz: 'Welkom op Battle-Isle. Ook vandaag moeten de 3 teams een battle uitvechten. Wij hebben ze vanmorgen een opdracht gegeven om te bedenken wie zij graag zouden zien als hun mascotte. Team Groen, Blauw en Rood, jullie zijn vandaag hier. Test, laat eens horen wie jullie gekozen hebben?' Test: 'Wij hebben gekozen voor de Hulk. Hij is sterk, maar toch ook goedaardig. Net zoals Team Groen.' Han13: 'Wij hebben gekozen voor Sinterklaas, hij is een echte vriend, altijd gul tegenover anderen en iedereen houdt van hem!' Daisy: 'Wij hebben gekozen voor Pino van Sesamstraat. Pino is ook blij en bovenal heel cool!' Chriz: 'Goed, vandaag gaan wij een battle-gevecht houden met deze stompstaven. Deze staven zijn heel erg zacht, dus je kunt niet iemand echt pijn doen. Boven deze arena die gevuld is met modder gaan jullie aan de slag. Uit elk team gaat iemand op een van de drie balken zitten en jullie moeten proberen elkaar in het modder te slaan, maar dat is nog niet alles, voordat ik dat vertel wil ik weten wie de opdracht gaat doen. Zeg het maar leiders!: Daisy: 'LC' Test: 'Molice' Han13: 'Ville' Chriz: 'Goed, Ville, jij krijgt speciaal voor deze opdracht deze Sinterklaas-outfit. Voor Molice hebben we dit Hulk-kostuum en LC mag in het Pino-pak!' En zo zitten even later Pino aka LC, Molice aka The Hulk en Ville aka Sinterklaas op de balken. Chriz: 'Start nu!' Sinterklaas en Pino spannen zich gelijk samen tegen de Hulk. Molice houdt goed vol, maar valt toch de modder in. Nu moeten de 2 kindervrienden tegen elkaar strijden. Sinterklaas heeft al snel de slag te pakken en met een enorme zwieper knalt de stompstaaf tegen het hoofd van Pino aan. Ook LC alias Pino valt de modder in. Team Rood wint opnieuw!' Er wordt volop gejuicht. Chriz: 'Jaja, Team Rood did it again! Hier komt julie prijs aangereden.' Van achterop het eiland komt opeens een pizzakoerier op zijn brommertje aangereden. Chriz: 'Alsjeblieft 1 pizza!' Gulzig als ze zijn stort Team Rood zich op de pizza. Binnen een minuut is de pizza verdwenenen en pikken de dames de laatste kruimeltjes weg. 

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC: De afleveringen
« Reactie #15 Gepost op: 21-11-2003, 17:53:48 »
Op Molicitius hebben D**n, Intikker en Bertha531 de stoute schoenen aangetrokken. Stiekum hebben ze een kip uit de ren gehaald, hem geslacht en boven het vuur gehangen. Even later komen Test, Molice en Bodejosm43 terug van een voedselexpeditie. Test is er niet blij mee: 'Hoe kunnen jullie dat nu doen? Dat zouden jullie toch ook kunnen beslissen in groepsverband. Grumbl Grumbl.' D**n: 'Nou ja, we dachten we maken eens een verrassing klaar voor de mannen die zoveel doen voor ons op het kamp en dan krijg je dit!' Test: 'Jaja, het zal wel weer. Voedsel is hier heel belangrijk en voortaan beslissen we alles samen.' Bodejosm43: 'Ik vind het toch heel lief van de jongens, dat ze dit voor ons hebben gedaan.' Molice: 'Ja, de volgende keer moeten we het samen bespreken, maar wij gaan straks samen allemaal van die kip smullen.' Intikker: 'Echt belachelijk hoe je reageer, Test. We zullen je nog eens verrassen.'

Als Team Rood terug is, mag je hopen dat ze iets meer tevreden zijn na de schranspartij bij de pizza, maar niets is minder waar. Floortje: 'Ik heb gevraagd aan Maapie of ik een plakje salami mocht, maar nee, dat was teveel gevraagd, terwijl zij al 2 stukjes had gehad!' Han13: 'En dus? Wat moet ik hiermee?' Maapie: 'Floortje, je moet niet zo zeiken! Ik had zelf nog helemaal geen salami gehad dus ik wou dat zelf graag opeten. Annuh had die andere plakjes opgegeten.'  Annuh: 'Jep, sorry! Ik had zo'n honger dat mijn gedachten even geblokeerd waren.' Han13 zucht: 'Ik weet het niet meer.' Han13 zondert zich af van de groep. Jokivin ziet dit en loopt naar haar toe. Han13: 'Het is niet altijd gemakkelijk om een leider te zijn en na de volgende eilandraad komt er een leidersbattle aan, straks moet ik gaan.' Jokivin: 'Ben je gek? We willen je helemaal niet kwijt.' Han13: 'Ik ben bang dat ze me gaan wegstemmen. Ik heb Maapie en Floortje niet meer in de hand.' Jokivin: 'Misschien hebben wij er ons niet genoeg mee bemoeit. We zullen er in het vervolg beter op letten.' De ruzie en Hans kleine dipje worden al snel vergeten als Ville terugkomt van een wandeling met Tikkie, de poedel. Ville: 'Er is een vis aangespoeld! We hebben weer wat extra's bij de rijst vanavond!'

Las Canaria: Daisy: 'De volgende proef moeten we er helemaal voor gaan. Wij hebben nu 2 eilandraden gehad en het gaat ons niet weer gebeuren!' LC: 'Voor EIDM en Augustus!!' Cora: 'We gaan ervoor.' Melktandje: 'Team Blauw heeft zo zijn veranderingen gehad, maar het nieuwe Team Blauw gaat full powerrrr!' Na deze groepspeptalk gaat iedereen weer zijn eigen kant op. Robin.. en Cora duiken samen het water in. Robin...: 'Ik hoop maar dat we het halen, ik vind het lastig om iemand weg te stemmen.' Cora: 'Ik heb wel een idee wie ik wegstem, ik houd niet zo van concurrentie.' Daarbij kijkt Cora naar het strand waar Melktandje en LC staan. Melktandje: 'Stel je voor dat we weer naar een eilandraad moeten.' LC: 'Verschrikkelijk zou dat zijn.' Melktandje: 'Straks moet weer iemand van het originele Team Blauw vertrekken.' LC: 'Dat is goed mogelijk.' Melktandje: 'Dat hoeft niet........als we samenwerken.' LC: 'Ik zal niet op je stemmen.' Melktandje: 'Ik ook niet op jou' LC: 'Laten we proberen die proef te winnen.' Melktandje: 'Voor 100%'

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC: De afleveringen
« Reactie #16 Gepost op: 21-11-2003, 17:54:59 »
Dan is het weer tijd om verder te gaan met een volgende proef.
Chriz: 'Wederom zijn we aangekomen op Battle-Isle en wederom zullen de 3 teams tegen elkaar gaan strijden. Ik zal de opdracht uitleggen. Elk team levert 4 kampgenoten. De leiders doen niet mee en voor Team Rood en Groen doen ook Ville en Molice niet mee. Hier staan 3 hoge bomen, alledrie even hoog. Van elk team klimt een teamlid naar boven, helemaal in de top van de boom zit een knop, druk op de knop. Dan gaat er een lamp branden op een van drie vlotten die daar in het water liggen. Dat is het sein voor een ander teamgenoot om te duiken, er liggen 5 bordjes met een letter erop in het water. Samen vormen die een woord, zodra dat woord gevonden is, wordt er met een walkietalkie naar een 3de expeditielid de code doorgegeven. Die voert de code in op één van deze eilandlaptops. Als de code goed is, dan gaat er een luik open. Onder dat luik zit een put, het 4de expeditielid springt in die put en moet tussen de modder graaien naar een sleutel, vervolgens moet het hele team een kooi in die met die sleutel kan worden open gemaakt. Leiders, zet uw expeditieleden dus goed neer!'

Zo gaat de proef van start. Bodejosm43, Annuh en LC zullen van start gaan en de boom in gaan klimmen. Bodejosm43 blijkt echt van de apen af te stammen en klimt supersnel naar boven en drukt daar als eerste op de knop. Annuh en LC zijn verbaasd hoe snel hij dat doet, wat later weet LC ook de knop te bereiken, Annuh heeft er nog wat moeite mee, maar weet als derde de knop te bereiken. Bertha531 heeft dan al 4x gedoken, maar nog maar 2 steentjes. Het vlot niet erg. Robin... doet het voor Team Blauw erg goed en begint in te lopen op Bertha531, maar Jokivin blijkt de snelste te zijn van allemaal. Zij weet de achterstand weer in te halen. Jokivin is zelfs als eerste klaar en geeft de code door aan Floortje, maar Floortje verstaat het niet zo goed. Ondertussen heeft Bertha531 de code wel goed doorgegeven aan D**n, die als eerste de code intoetst en daarmee het luik opent. Ook Robin.. geeft de code door aan Melktandje. Melktandje opent ook het luik. Floortje heeft nu wel de goede code. Intikker, Cora Bora en Maapie zoeken alledrie in de modder, maar het wil niet echt lukken. Maapie is als eerste klaar, maar laat de sleutel weer vallen. Cora Bora heeft de sleutel ook en rent naar de kooi toe. Snel opent ze de kooi en samen met Melktandje en LC stapt ze naar binnen, maar Robin... is er nog niet. Ze kon niet zo snel zwemmen. Maapie is dan ook alweer terug met de sleutel en loopt naar de kooi toe. Daar staat haar hele team al klaar, maar helaas het slot klemt. Robin... heeft de kooi bereikt en Team Blauw is als eerste binnen. Intikker heeft ook de sleutel en rent naar de kooi toe, te laat! Maapie heeft het slot geopend en Team Rood is ook binnen.

Chriz: 'Team Blauw, na 2 eilandraden zijn jullie nu het sterkste team en krijgen een extra stem in de eerste eilandraad voor Team Groen. Test, helaas voor jou moet ook jouw team eraan geloven. Ik zie jou en je team snel weer terug.'


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC: De afleveringen
« Reactie #17 Gepost op: 28-11-2003, 15:53:35 »
Aflevering 5

De eilandraad:
Chriz: 'Welkom, mannen van Team Groen. Voor jullie de eerste keer, jullie zijn teamlid Malcolm al kwijt geraakt, maar daarvoor in ruil zijn Bertha531 en Intikker op het eiland gekomen. Test? Was voor jou deze keuze zwaar? Test: 'Natuurlijk, ik heb lang moeten nadenken over mijn keuze.' Chriz: 'Intikker, hoe bevalt het zo ver op het groene eiland?' Intikker: 'Ja, ik voel me er al erg thuis, maar ik mis Joki-Isle ook heel erg. Het is enorm dubbel moet ik toegeven.' Chriz: 'Bertha, ben je bang dat jullie als nieuwelingen op het eiland, het extra zwaar zullen krijgen?' Bertha: 'Nee, dat denk ik niet. We zijn alweer een tijdje bij elkaar, dus ik denk dat we al een echt team aan het vormen zijn.' Chriz: 'Goed, ik heb de extra stem van Team Blauw doorgegeven die worden bij jullie 6 stemmen opgeteld. In totaal dus 7 stemmen en omdat iedereen gestemd heeft zijn er 105 punten te verdelen. Bertha531, jij hebt daarvan 15 punten gekregen, D**n jij kreeg 20 punten, Bodejosm43 jij kreeg 25 punten. Toch kan ik alvast zeggen dat Bertha, D**n en Bodejos in het spel blijven. Het gaat tussen Molice en Intikker. Wie zou er weggestemd worden? De nieuwkomer Intikker of de harde werker Molice? Intikker, jij had 18 punten en Molice jij had 27 punten en bent daarmee de 4de afvaller van de CSC! Molice: 'Bummer!' Test: 'Dit had ik absoluut niet verwacht.' D**n: 'Man, dit is echt een zwaar verlies voor Team Groen.' Als Molice van iedereen afscheid heeft genomen grijpt hij zijn spullen bij elkaar. Het is tijd voor hem te gaan. Het zit erop. 

Na de vorige immuniteitsproef voelt Team Blauw zich sterker dan ooit. De onderlinge spanningen die er waren lijken helemaal te zijn verdwenen. Toch zijn er wat problemen. De voedselvoorraad van Team Blauw is al bijna ten einde. Cora: 'Het is maar te hopen dat ons team snel wordt opgedeelt. Dan kunnen we op een ander eiland weer voedsel scoren.' Deze opmerking valt helemaal verkeerd bij LC. LC: 'Hoe kun je dat nou zeggen? We zijn toch een team, nu hebben we weinig voedsel en dan wil je opeens ons team opgeven?' Cora: 'Nou ja, ik wou alleen maar zeggen dat op een ander eiland wel genoeg voedsel is en dat het daarom beter is.' Melktandje, toch al niet de beste vriendin van Cora schiet in de bres voor LC: 'Wat maakt dat voedsel nou uit! Of wil je zo graag weer trug naar je oude vriendjes van Geel!' Cora: 'Nou ja, waar slaat dat op.' LC: 'Dat valt me echt zwaar van je tegen, Cora. Ik had gehoopt dat wij samen een nieuw team vormden.' Daisy: 'En dat doen we ook, houd eens op met dat geruzie. Voorlopig zitten we hier nog wel even, dus probeer het met elkaar vol te houden.' 

Op St.Hano lijkt de lucht weer geklaard tussen Maapie en Floortje. Maapie heeft besloten volwassen te zijn en gaat niet meer in op Floortjes pesterijtjes. Niet dat Floortje het probeert. Die middag ligt Floortje op het strand, terwijl Maapie al de hele tijd bezig is met hout te sprokkelen voor het kampvuur. Als Maapie langs Floortje komt, zegt Floortje: 'Maapie, schat. Ik zou graag een stukje meloen willen hebben, maar het is zover lopen. Zou jij het even voor me willen pakken?' Maapie: 'Ik ben druk.' Floortje: 'Ik ben ook druk.' De spanning tussen de 2 dames is voelbaar, Maapie irriteert zich aan Floortje, maar wil haar inhouden, dan komt Han13 tussen beiden. Han13: 'Zeg Floortje, laat Maapie ff haar gang gaan en pak zelf maar een stukje meloen. Floortje: 'Had ik jou wat gevraagd?' Han13: 'Nee, maar moest dat dan?' Floortje: 'Nou...eeuh...ach, houd toch je kop!' Han13: 'Hmpff!!' Jokivin: 'Han, kom je mee daar verderop ligt nog een groot stuk hout. Help je even meetillen?'

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC: De afleveringen
« Reactie #18 Gepost op: 28-11-2003, 15:55:37 »
Op Molicitius is de sfeer al helemaal gespannen. Bodejosm43 beseft na de vele stemmen die hij en Molice gekregen hebben dat ze de sterkste concurrenten weg willen stemmen. Hij heeft een gesprek in de biechthut. Bodejosm43: 'Ja, natuurlijk ben ik bang. Molice deed geen vlieg kwaad, lag goed in de groep en werkte altijd hard mee. Hij was een van mijn beste maatjes hier. Het is duidelijk dat er mensen in deze groep die nu al bezig zijn met de eindfase en proberen mensen weg te stemmen. Dat is zwaar. Ik heb ook veel stemmen gekregen, misschien ben ik de volgende wel.' Intikker is superdolblij dat hij in ieder geval nog wel in het spel zit en hij ziet het helemaal zitten. Het voormalig Team Geel zal herleven. Hij praat erover met D**n. Intikker: 'Ja, het is lullig voor Molice, maar ik ben er dolblij. Bertha en ik zijn nog wel in de minderheid, maar zeker geen zwakke minderheid meer. Dit wordt helemaal top!' D**n: 'Dus voor hetzelfde geld ben ik het volgende slachtoffer?' Intikker: 'Nee, joh. Ik, ik bedoel, Team Geel zal je sparen, maar straks als wij 4-en en jij nog over zijn, dan is het pas tijd om te gaan.' D**n: 'Hmm, mooi dat ik het kwijt.' Bertha531 en Test, de 2 maatjes, hebben het ook over het vertrek van Molice. Bertha: 'Nee, dit had ik absoluut niet verwacht. Jij?' Test: 'Nee, Molice was een van de hardste werker hier. Ik ben bang dat er wat zitten die bang zijn voor concurrentie.' Bertha: 'Maar we zijn nu ook een sterk karakter kwijt voor de immuniteitsproef. Op een volgende eilandraad zijn we misschien wel weer de lul!' Test: 'Het is afwachten.'

Dan is het weer tijd voor een opdracht op Battle-Isle:
Chriz: 'Welkom kandidaten, we hebben jullie gevraagd wie jullie zelf zagen als de grootste concurrent voor de CSC-titel van een van de andere teams. Blauw koos voor Jokivin, Rood koos voor Bertha531 en Groen koos voor Han13. Han, Bertha en Jokivin willen jullie even naar voren komen? Jullie gaan namelijk voor het team strijden dat jullie gekozen heeft. Het team, maar ook jullie zelf kunnen deze overheerlijke schaal met McJudge Kipnuggets opeten, jullie strijden voor het team dat jullie gekozen hebben en dus niet voor het team waarin je meespeelt. Goed, ik zal de opdracht uitleggen. Hier hebben jullie een plaats om vuur aan te leggen. een halve meter boven het vuur hangt een pan met water, degene die er als eerste voor zorgt dat de pan met water gaat koken heeft gewonnen. Veel succes!' Zo gaan Bertha, Jokivin en Han13 van start. Bertha denkt slim te zijn door de Björn-tactiek te volgen. Hij zet wat plankjes tegen elkaar zodat het vuur snel naar boven kruipt. Han13 pakt het heel slim aan en weet door wat touw aan te steken als eerste een vuurtje te maken, maar dan stoot ze per ongeluk tegen de pan met water aan en het water dooft het vuurtje. Bertha's vuurtje is ook al heel hoog, maar zoals te verwachten viel stort het in. Het enige vuurtje dat nog brandt is dat van Jokvin en hoe! Het gaat steeds harder en harder, uiteindelijk weten ook Bertha en Han het vuur weer aan te krijgen, maar te laat. Het vuur van Jokivin heeft het water tot koken gebracht. Team Blauw en Jokivin winnen! Chriz: 'Austublieft een overheerlijke schaal met kipnuggets. 4 voor elk. Jokivin, Daisy, Melktandje, Cora Bora, LC en Robin... smul ervan!'

Chriz: 'Maar niet iedereen verlaat Battle-Island vandaag. De afgelopen afleveringen hebben de leiders Daisy, Han13 en Test immuniteit genoten. Vandaag is er een kans voor de kandidaten om met één van de leiders af te rekenen. Daisy, Han13 en Test. Jullie worden alledrie naar het voormalige gele eiland Joki-Isle gebracht en zullen daar moeten wachten op wat de expeditieleden beslissen. Bedenk goed dat jullie zelf ook een stem hebben, die weleens doorslaggevend kan zijn. (Test, Han13 en Daisy verdwijnen). Chriz: 'Jullie 13-en hebben de afgelopen weken samengewerkt in kleine teams. In ieder geval 8 van jullie zullen de samensmelting van de expeditie halen. Dit is een kans om elkaar beter te leren kennen. Jullie zullen allemaal een stem moeten inleveren voor de leidersbattle. Alles is hierin geoorloofd. Jullie mogen op julle eigen leider stemmen, jullie kunnen als team een verbond tegen of voor jullie leider sluiten. Jullie kunnen proberen samen te werken met een ander team of buiten teamverband gaan werken en tussen de 3 teams een eigen team gaan vormen. Vandaag wordt er een belangrijke beslissing gemaakt. Bedenk goed welke leider jullie uit de expeditie willen stemmen, een zowel emotionele als tactische stem.' 

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: CSC: De afleveringen
« Reactie #19 Gepost op: 28-11-2003, 15:56:37 »
Op Joki-Isle vertoeven de 3 leiders.
Daisy: 'Of ik verwacht te moeten gaan. Wie weet, ik denk dat ik mijn team wel achter me heb staan, maar als Team Groen en Team Rood gaan samenwerken kan het zomaar afgelopen zijn. Mijn team is aardig uitgebalanceerd. Soms mokken ze wel wat, maar over het algemeen zijn het schatjes. De nieuwelingen Cora en Robin... zijn meer dan welkom. Robin... heeft een goede werkinzet en is altijd vrolijk en Cora neemt natuurlijk haar leiderskwaliteiten van Joki-Isle mee en zij weet als geen ander het is om een leider te zijn.'
Test: 'De afgelopen eilandraad heeft nogal wat voeten in de aarde gebracht en misschien zijn er nu wel wat kampleden die zich tegen mij zullen keren. Ik denk echter dat mij niks te verwijten valt. Ik heb goed gezorgd voor het team en de 2 nieuwelingen opgenomen alsof ze altijd mijn teamgenoten waren. Op wie ik zelf ga stemmen? Dat is iets waar ik nog even over moet nadenken. Het zal zekers te weten een zware beslissing worden.'
Han13: 'Team Rood is nog nooit naar de eilandraad geweest en dat bewijst dat ons team ijzersterk is. Ik heb altijd geprobeerd om het team zo goed mogelijk te leiden. Natuurlijk zijn er wat probleempjes geweest, maar die hebben we toch ook weer goed opgelost. Het zou natuurlijk prachtig zijn als we alle 6 bij de laatste 10 zitten, maar het is afwachten.' 

Op Battle-Isle wordt er volop gepraat met elkaar. De 13 expeditieleden beginnen elkaar een beetje te leren kennen. Een voor een praten ze in de biechthut.
Bodejosm43: 'Ja, dit is eigenlijk de eerste echte keer dat het spel tactisch bekeken wordt. Vrienden zoeken voor na de laatste samensmelting. Heel erg spannend om te doen moet ik toegeven.'
Intikker: 'Het voelt goed aan om weer eens te praten met Cora Bora en Jokivin. Of ik al weet op welke leider ik ga stemmen, wie weet?'
D**n: 'Finally! Finally kan ik weer eens een gewoon gesprek voeren met een vrouw. Al die mannen daar wordt je ook wel weer eens last van. Of ik mijn leider kan verraden? Natuurlijk, D**n gaat over lijken!'
Bertha531: 'Daisy, Han of Test. Ik heb met een paar mensen gesproken en ik heb zo m'n ideeën. Ik heb wat overlegd met mijn ex-teamgenoten van Geel en zij hebben me geïnformeerd over hun leiders. Ondanks alles zit ik nu bij Groen en moet ik vanuit 'Groen' een beslissing nemen.
Jokivin: 'Een lastige keuze dat is het zeker. Team Rood heeft natuurlijk een kampgenoot meer en als Blauw of Groen nu ook nog hun leider verliest, dan zijn ze eigenlijk al wel zo goed als verloren.'
Floortje: 'Ja, ik heb wel wat problemen gehad met Han13, maar dat wil nog niet zeggen dat ik haar zomaar opgeef. Team Rood staat volledig achter haar. Het blijft een moeilijke keuze.'
Annuh: 'Han13 is mijn moatje op het eiland, maar het gaat nu even niet over maatjes zijn of niet. Ik heb denk ik mijn keuze wel gemaakt.'
Maapie: 'Als Test of Daisy moet vertrekken, dan zal dat ook het einde betekenen voor Team Blauw of Team Groen. De keuze voor de afvallende leider gaat dus verder dan je denkt.'
Ville: 'Veel mensen gaan er vanuit: 'Wat heb ik aan die en die als ik de finale haal?', maar ik ga uit van m'n eigen kracht. Een moeilijke keuze wacht.' 
Robin...: 'Ik kwam er 2 weken geleden bij en dacht dat ik linea recta naar huis mocht, maar niks is minder waar. Still standig strong. Moreel gezien zou ik mijn leider Daisy nu kunnen bedanken, maar ik houd mijn stem nog even voor me.'
Melktandje: 'Daisy is een fantastische lieve meid, maar het vertrek van EIDM heeft me veel pijn gedaan. Daarbij moet ik ook aan andere dingen denken. Als ik Test wegstem hebben wij een streepje voor op Team Groen, stem ik Han weg dan weet Rood eindelijk ook hoe het is om een teamgenoot te verliezen.'
LC: 'Ik heb zekers vrienden gemaakt hier op Battle-Isle. Ondanks dat ben ik en blijf ik een 'blauwe'. Ik heb een geweldige tijd gehad op Las Canaria en dat wil ik graag zo houden, met of zonder Daisy? Wie weet!'
Cora Bora: 'Ik denk dat ik als geen ander weet wat de 3 leiders momenteel doorstaan. De opheffing van Team Geel heeft 1 groot voordeel gehad en dat is dat ik daar nu niet sta. Ik heb gehoord van de anderen hoe Test en Han13 zijn en zich hebben gedragen als een leider en ik heb mijn keuze wel bepaald.