Auteur Topic: Achter de schermen: Feitjes en Weetjes  (gelezen 6518 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Achter de schermen: Feitjes en Weetjes
« Gepost op: 23-12-2016, 16:40:05 »
Survivor achter de schermen

Een seizoen Survivor organiseren komt altijd veel bij kijken. Dingen gaan anders dan gepland of waren anders bedacht. Hier enkele feitjes en weetjes over Survivor 4: Completely Frozen.

De Opdrachten

-> De opdrachten voor dit seizoen waren in eerste instantie bedacht maart 2016. Het lijstje was toen rond en het uitwerken kon beginnen.
-> De eerste opdrachten zijn bedacht nog voordat survivor 2014 eindigde, dit waren onder andere: sneeuwballen gevecht, iglo bouwen, sneeuwpop, christmas race, oma's verhalen, winterbells en pegels vangen.
-> De Veiling is uiteindelijk nog toegevoegd na maart 2016.
-> Iglo bouwen was eigenlijk de eerste opdracht, deze is uiteindelijk omgewisseld met de Mastermind opdracht omdat er niemand uit hoefde die aflevering en sneeuwballen gevecht dus de teamverdeel opdracht werd.
-> De sociale test is geschrapt wegens tijdgebrek en te weinig deelnemers.
-> Een deel van de opdrachten zijn getest tijdens een internationaal seizoen wat ik ook heb gehost: Survivor Iceland.
-> In het eerste idee van het Frozen spel was het eigenlijk een Once Upon a Time spel. Om het thema beter te matchen werd dit verandert naar Frozen.

Overzicht qua opdrachten:
5 creatieve opdrachten (Selfie Alfabet, Draw it, Kamp imago, Oma's verhalen en Freezen)
3 Quiz/Knowledge opdrachten (30 tunes, Jeopardy, The Maple Tree)
3 Strategie opdrachten (Sneeuwballen gevecht, Mastermind, Frozen the game)
1 Puzzel opdracht (Puzzeltijd) (hoewel christmas race heel erg puzzel focussed was)
2 Flashgames (Game toernooi, winterbells)
1 Sociale opdracht (Touchy Subjects)
3 Postopdrachten (Pegels vangen, Sneeuwpop en Slaapproef)
2 Doe opdrachten (Eetproef en Foto challenge)
2 Combinatie opdrachten (Prom king and queen en Christmas race)

Relaties
-> Hillo en Giorgio kende elkaar al voor dit spel, Hillo heeft hem uitgenodigd om mee te spelen.
-> Wouterv en Lan hebben eerder samengespeeld in een internationaal seizoen: Survivor Svalbard en kenden elkaar dus al voor het spel begon.
-> Wouterv en Loenev hebben eerder samengespeeld in een internationaal seizoen: Survivor Capetown en kenden elkaar dus al voor het spel begon. Ze hadden ook goed samengewerkt, het spel werd gewonnen door Loenev.
-> Zowel Loenev als Hidm als Maxwest hebben samengespeeld in een internationaal seizoen: Survivor Alsace-Lorraine. Dit seizoen werd gewonnen door Hidm, Maxwest werd tweede en Loenev werd vijfde.
-> Wannas en Lan kenden elkaar ook al voor het spel begon.

Het begin vond ik ook erg interessant omdat na mijn idee er geen dominante groep was, maar er drie potentiele groepen waren op basis van pre-game relaties. Je had de jongeren app-groep (Hidm, Lucy, Hans, Maxwest, Bjorrn, Nieky, mogelijk een lijntje met Loenev), de former powerplayers (Hillo, Nieky, Molcrazy, Swifty met mogelijke lijntjes naar bijv. Giorgio en RoyL) en de groep die ik nu even Wouterv's clan noem (Wouterv, RoyL, Lan, Wannas, Loenev, Molbelg, mogelijke lijntjes met Molcrazy en Giorgio). Het kon dus naar mijn idee alle kanten op als deze personen elkaar allemaal zouden vinden.

Andere feitjes en weetjes:
-> De kampnamen zijn vernoemd naar twee minister presidenten uit Canada Justin Trudeau en Wilfird Laurier.
-> De originele volgorde van thema's was fotografie-kunst-flashgames in plaats van flashgames-fotografie-kunst. Dit is verandert doordat de dubbele eilandraad weg viel en de eetproef en fotografie opdracht achter elkaar misschien iets too much was voor de kandidaten die hun gezicht niet graag wouden laten zien.
-> De drie kandidaten in de sneak-peak waren: Hadewychisdemol, Loenev en Wouterv

Meer kan ik nu ook even niet meer bedenken  ;D. Mocht je nog vragen hebben of er iets onduidelijk zijn, vraag maar raak!


En dan nu nog een grote onthulling, de DVD cover van dit seizoen. Het was erg lastig, maar uiteindelijk heb ik er meer mensen op weten te krijgen dan ik dacht omdat ik niet kon kiezen ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Achter de schermen: Feitjes en Weetjes
« Reactie #1 Gepost op: 23-12-2016, 17:57:49 »
Wouters clan: I like it
klaar voor de strijd

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Achter de schermen: Feitjes en Weetjes
« Reactie #2 Gepost op: 23-12-2016, 18:02:14 »
mooi D*N! cool dat er zoveel op de dvd staan 8)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Achter de schermen: Feitjes en Weetjes
« Reactie #3 Gepost op: 23-12-2016, 18:10:10 »
Ik ben blij dat ik er in mijn veiling outfit op sta  ::rofl::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Achter de schermen: Feitjes en Weetjes
« Reactie #4 Gepost op: 24-12-2016, 17:35:19 »
Nice! ::ok::
2024: wie is de Mol?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Achter de schermen: Feitjes en Weetjes
« Reactie #5 Gepost op: 26-12-2016, 20:39:26 »
En ik sta niet op de cover  :o
SCHANDE !!!
#teamamaimiljaarde

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Achter de schermen: Feitjes en Weetjes
« Reactie #6 Gepost op: 27-12-2016, 13:57:55 »
Ik ook niet :(
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.