Auteur Topic: [MO] Moltalk 2017  (gelezen 186226 keer)

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #20 Gepost op: 15-01-2017, 20:46:06 »
Ja ik had die namelijk ook als theorie maar ik wou die nog voor mezelf houden indien er iets mee te verdienen viel in de eerste opdracht  ::schaam:: ::rofl::
#teamamaimiljaarde

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2017, 20:47:46 »
Ik weet hoe jullie als programmamakers denken. Dus dat is zeker een voordeel. Als ik niet in de finale kom zal dat zeker een teleurstelling zijn voor mij en mijn fans.

Je gaat er dus van uit dat je in de finale gaat komen. Jij legt de lat hoog voor jezelf! En sta je straks dan in de finale als winnaar, verliezer of weer als de mol? ::vergroot::

Er zijn meerdere opties die genoemd zijn, maar een echt duidelijk land dat erboven uitspringt heb ik niet gevonden. de DR is een optie, maar het kan even goed ergens helemaal anders zijn. Eerlijk gezegd heb ik geen duidelijk idee meer   ::schaam::. het kan zo veel kanten uit en dat is het mooie aan dit spel, je weet nooit wat er gaat gebeuren.

Je hebt vast voorkeuren voor een bepaald soort land? Warm land? Koud land? of juist er iets tussen in?

Ik moet minder spreiden, vorige keer spreidde ik over vijf kandidaten. Nadat ik mijn test had afgegeven had ik direct het gevoel "damn dit kan bijna niet goed gegaan zijn". Voor de rest als ik de kans heb op jokers ga ik deze natuurlijk grijpen. Andere jaren hield ik me volgens mij ook teveel bezig met nepmollen en geheime hints naar mezelf in het spel te stoppen. Daar ga ik deze keer geen tijd aan verspillen...
Als ik mee mag natuurlijk  :P

Goed om te horen dat je beter nadenkt over je tactiek. Je zegt dat je voor jokers gaat, ben je niet bang dat die actie problemen met de groep gaat opleveren als je mee mag doen?


Wouterv, nogmaals excuses dat we jouw waren vergeten. Hopelijk kan je het ons vergeven. Als eerste, hoe vind je de bos bloemen van MV??

Geweldig, dat hadden jullie echt niet hoeven doen. Er zijn veel inschrijvingen en een vergetelheidje is snel gebeurd. Zand erover dus...

Wij vonden dat wel zo netjes. Om over het spel te gaan hebben. Wouterv, welke potentiel kandidaat die hier aan tafel zit, zou jij als geduchte tegenstander kunnen zien?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2017, 20:50:09 »

Je hebt vast voorkeuren voor een bepaald soort land? Warm land? Koud land? of juist er iets tussen in?


goh, liefst niet te koud, maar ook niet te warm.
Ik vind 20 graden celcius wel een goede temperatuur voor een spel als wie is de mol te spelen en liefst niet te dicht bij huis.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2017, 20:50:25 »
Je gaat er dus van uit dat je in de finale gaat komen. Jij legt de lat hoog voor jezelf! En sta je straks dan in de finale als winnaar, verliezer of weer als de mol? ::vergroot::

Ik denk dat iedereen er van uit gaat dat jullie niet twee keer dezelfde mol zullen kiezen.....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2017, 20:51:01 »
Of daarom juist wel ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2017, 20:51:58 »
Ik sluit me helemaal aan bij spechteke  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #26 Gepost op: 15-01-2017, 20:52:02 »
Even tussendoor:

Hadden een nestje op het verkeerde spoor, dus heb ze snel naar de waterkant gebracht, die arme eendje(s).

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2017, 20:52:17 »
Ja ik had die namelijk ook als theorie maar ik wou die nog voor mezelf houden indien er iets mee te verdienen viel in de eerste opdracht  ::schaam:: ::rofl::
::rofl:: ::rofl::

Gaat dat ook je tactiek worden in het spel? #dtv  ::vergroot::

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2017, 20:53:20 »
Belg, jij bent voor vele van ons nog onbekend. Hoe zou jij jezelf omschrijven?
Ik zal één van mijn negatieve eigenschap meteen demonstreren: mijn nickname begint met een kleine letter (tegen alle regels van de grammatica in) en ik zou het interessanter vinden als degene die me wel al deels kennen (zijn die er?) me zouden omschrijven. Dat geeft een beeld dat 100% betrouwbaar is, want ik kan anders toch maar zeggen wat ik wil.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2017, 20:54:09 »
Goed om te horen dat je beter nadenkt over je tactiek. Je zegt dat je voor jokers gaat, ben je niet bang dat die actie problemen met de groep gaat opleveren als je mee mag doen?
Nee want dit is een virtueel spel, mensen kunnen wel boos worden maar dat heeft volgens mij niet veel effect. Daarbij in dit spel gaan er wel meer rare dingen gebeuren. #nepmollen
Indien ik ooit zou mogen meedoen aan het de mol VIER dan zou ik wel even twijfelen  ::jaja::
#teamamaimiljaarde

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2017, 20:54:30 »
Aah ik zie dat iemand zich al als favoriet opstelt, lekker dat fanatisme :D

Ik heb hoge verwachtingen van dit spel. De vorige editie was geweldig, helaas qua timing voor mij alleen erg ongelukkig. Het afgelopen jaar ben ik in rustiger vaarwater gekomen, en heb ik mee kunnen doen aan forumspellen. WIDM mag op mijn lijstje ervaringen niet ontbreken. Daarom schreef ik me graag in. Ondanks dat het weer een paar intensieve maanden zullen worden, na Gladiator en Survivor. Ik hoop dat ik verder kom in dit spel :D

Je geeft al aan dat je ervaring hebt met andere forumspellen. Natuurlijk zijn het totaal verschillende spelen, maar zijn er dingen die jij geleerd heb uit voorgaande spellen die jou kan helpen bij dit avontuur??

Ja ik had inderdaad een theorie over de DR, maar ik ben er niet van overtuigd. Het tekstje van Mollenvanger-MV bevatte een aantal keer het woord acht, de DR kwam als achtste in het filmpje van Mollenvanger-MV voor, 1 en 1 is 2 ;). Toch ben ik er niet van overtuigd, want ik denk niet dat jullie naar een land gaan wat net op tv geweest is en er stond nog zoveel meer in dat tekstje, plus de term deduceren, die kon ik niet thuisbrengen. Ik gaf later dan ook aan een wereldreis aannemelijker te vinden. Maar het speuren vond ik superleuk ::bravo::.


Weet je zeker dat je naar het goede filmpje gekeken hebt ::vergroot:: Er was namelijk nog een ander filmpje met landen erin. Of denk je dat wij die alleen maar gemaakt hebben ter promotie?

Als host weet je wanneer de Mol toe gaat slaan en waar de valkuilen voor de kandidaten in het spel liggen. Nu weet ik van niks, maar ik hoop dat ik me af en toe in jullie positie kan verplaatsen, en daardoor misschien bepaalde dingen kan voorzien . Dat kan niet alleen handig zijn voor mezelf, maar ook voor de groep. Ik denk dat ik daarom wel een toegevoegde waarde aan dit spel kan zijn.


Dat klinkt al een groepsspeler. Uit welke kwaliteiten zou een goede groep moeten bestaan volgens jouw?

Een echt grote voorbereiding gaat dit niet zijn. Uiteraard ga ik nog wel eens het vorige seizoen bekijken en reflecteren hoe het daar is misgelopen voor mij, en ook eens een blik werpen op de verborgen hints van toen. Maar ik ben echter van mening dat je het spel pas echt kan beginnen spelen en voorbereiden op het moment dat je in het vliegtuig stapt en ziet wie je medekandidaten zijn. Nuja, in dit geval eerder op de trein stappen. Dan kan je de medekandidaten leren kennen, hun gedrag analyseren, kijken hoe ze reageren op bepaalde situaties, ... Daar begint het spel pas echt. Tenzij je de Mol bent natuurlijk, dan moet je niet wachten tot in de trein om de voorbereiding en screening van de kandidaten te beginnen.. ::)

Ben jij van plan een molboekje bij te gaan houden, of probeer je het uit je hoofd te leren?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2017, 20:55:02 »
Citaat
Ycaris, je deed het bekende Ycarisje. Was dit bedoeld als een ycarisje of was dit toeval?

Eerlijk gezegd is dat bij mij meestal niet heel erg expres. Ik zit gewoon altijd tot het laatst te dubben over dit soort dingen. En ook bij opdrachten begin ik ofwel te laat, of ben ik tot het laatst aan het nadenken of ik wel of niet tevreden over de uitwerking ben. Maar natuurlijk overdrijf ik het soms wel een beetje, zoals dit keer door nog een half uurtje extra te wachten met op de verzendknop drukken.
Of zat ik toen eigenlijk stiekem nog te twijfelen...?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2017, 20:55:21 »

Wij vonden dat wel zo netjes. Om over het spel te gaan hebben. Wouterv, welke potentiel kandidaat die hier aan tafel zit, zou jij als geduchte tegenstander kunnen zien?


Er zit hier een mooie combinatie van al ervaren spelers in forumspelen en nieuwe onbekende spelers. De ervaren spelers kan ik natuurlijk al inschatten maar daarom onderschat ik de nieuwe spelers ook niet. Bij de vorige editie was ik ook een nieuwe speler en ik wist nog 5de te worden, dus wie weet zijn de te duchten spelers wel degene die nu pas beginnen aan hun eerste spel
klaar voor de strijd

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2017, 20:57:24 »
::rofl:: ::rofl::

Gaat dat ook je tactiek worden in het spel? #dtv  ::vergroot::
Ja genne kompasse zoals we hier in Belgie zeggen  :P
#teamamaimiljaarde

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2017, 20:58:37 »
Citaat
Ben jij van plan een molboekje bij te gaan houden, of probeer je het uit je hoofd te leren?

Ik ga zeker en vast een Molboekje bijhouden en ik verwacht ook dat alle deelnemers dit gaan doen. Dit spel bevat in totaal zoveel opdrachten en deelopdrachten, zoveel details en als je ver geraakt ook veel ingevulde testen. Dat kan je niet allemaal onthouden zonder in je Molboekje te schrijven. En aangezien informatie en kennis alles is in dit spel, is dit niet meer dan logisch.
Lomperik..

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2017, 20:58:50 »
Ja genne kompasse zoals we hier in Belgie zeggen  :P

Voor de Nederlanders onder ons: op teletekst 888 staat de ondertiteling.  ::vergroot::

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2017, 20:59:51 »
Voor de Nederlanders onder ons: op teletekst 888 staat de ondertiteling.  ::vergroot::
Geen medelijden/compassie  ::tandpastasmiley::
#teamamaimiljaarde

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #37 Gepost op: 15-01-2017, 21:00:36 »
Citaat
Starlight, uit de laatste twee forumquizen is gebleken dat jij best veel weet van je medeforummers. Denk jij dat deze kennis van pas kan komen bij de zoektocht naar de mol? En waarom denk je dat?
Hoewel het grootste gedeelte van mijn succes in de forumquiz te danken is aan het goed gebruik maken van de zoekfunctie, denk ik dat ik ook wel goed ben in mensen inschatten. Bij de forumquiz kan ik toch vaak redelijk inschatten welk antwoord bij wie zou kunnen horen, zowel op basis van inhoud als formulering. Dat inschattingsvermogen kan me vast ook helpen bij het vinden van de mol :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #38 Gepost op: 15-01-2017, 21:01:05 »
Als ik mee mag doen ga ik inderdaad ook een molboekje bijhouden, Nys-Fan!
Frankje Lapi

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2017, 21:01:16 »
Voor de Nederlanders onder ons: op teletekst 888 staat de ondertiteling.  ::vergroot::
Een geluk aan Brabander zijn: ik begrijp zijn tekst  ;D

Maar bedankt voor het antwoord Molbelg  ;)