Auteur Topic: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.3 [Taroko Gorge Road] De tunnel met de 9 bochten  (gelezen 27752 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Haha, ik wist het wel
oftewel die hele discussie over dat je beter met Mollenmania had kunnen meestemmen is gewoon bullsh*t. Dan had je 50% kans dat een bom had gewonnen en had je niets gehad.

:o :o
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Hee Specht, misschien moet je de rode vrijstelling op Lama inzetten ;D ::hypocriet::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Hee Specht, misschien moet je de rode vrijstelling op Lama inzetten ;D ::hypocriet::


Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Hee Specht, misschien moet je de rode vrijstelling op Lama inzetten ;D ::hypocriet::

 ::bravo::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Wut ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Omdat Lama met jou meestemde, en jij deed het lijken alsof jij Lama wel probeerde om te praten maar dat dat niet lukte. Daarom zag ik dat als een bevestiging dat mijn vermoeden klopte om jou niet te vertrouwen, en dat ik inderdaad de juiste keuze had gemaakt om jou eruit te stemmen. Wat ik overigens oprecht een vervelende keuze vond, maar met wat ik op dat moment wist (of dacht te weten) was het de meest logische keuze. Ik dacht dat anders de opdracht zou mislukken omdat ik dacht dat er nog minstens 1 bom ging zitten tussen jou, Spechteke en Lama, en ik durfde dat risico niet te nemen terwijl ik Lucy wel geloofde dat ze zichzelf eruit zou stemmen.

Ik heb nooit alsof gedaan. Ik heb Lama geprobeerd over te halen om met jou, mij en wouter/miek een front te vormen, maar dat vond hij te vroeg. Dus hoe kom je erbij dat dit alsof was?
Lucy heeft zowat aan iedereen vertelt dat ze zichzelf ging wegstemmen met bom  ::rofl:: Vind ik wel een beetje opdracht-verpestend, maargoed, moet je zelf weten.
 

Ok, duidelijk. Maar ik hoop dat je ook snapt waarom ik je verhaal steeds meer begon te wantrouwen.

Nee, en ik vind de bewoording 'tegen elkaar opzetten' (zie je eerdere post) hier ook niet op zn plaats. Ik heb enkel aangegeven dat we de kern van het blok, D*N en Lucy dus, tijdig uit elkaar moesten drijven. Daar was wel degelijk reden voor, zij zouden met 4 sterker staan dan wij met 2.
Bovendien had Lucy inderdaad een bom, en konden wij toen nog niet weten dat ze die ging opgeven, dus waarom je hen meer vertrouwde is mij een raadsel.
Je hebt Lucy zelfs nog beschuldigd van het hebben van een bom. Toen kwam Lucy met het verhaal dat ze altijd voor de pot was gegaan dus waarom zou ze dat nu niet doen, maar we hebben nooit de keus gehad geld/vrijstelling dus haar redenatie klopte daar niet. Maar dat vond je niet verdacht?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2017, 02:40:17 door Mollenmania »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Trouwens, Mollenmania. Wat is eigenlijk het nut ervan me dit allemaal te verwijten als je zelf niet eens van plan was mij daadwerkelijk naar het einde te helpen maar me puur wilde gebruiken als stemvee? Ik ben wel gek ook dat ik me hier uitgebreid zit te verdedigen ::rofl::

Ik verwijt je toch niks? Ik probeer het gewoon te begrijpen. En ik was wel degelijk bereid je naar het einde te helpen, maar uiteindelijk zou ik natuurlijk voor mezelf kiezen. Ik kon moeilijk tegen je zeggen: Ja ik heb een bom, maar je mag wel over de finish hoor. Ik vond het een uitdaging om te proberen die bom te verzilveren.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2017, 03:13:45 door Mollenmania »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
oftewel die hele discussie over dat je beter met Mollenmania had kunnen meestemmen is gewoon bullsh*t. Dan had je 50% kans dat een bom had gewonnen en had je niets gehad.

Wist spechteke toen dat Lucy zichzelf zou opblazen?

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wist spechteke toen dat Lucy zichzelf zou opblazen?

 Nee
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik heb nooit alsof gedaan. Ik heb Lama geprobeerd over te halen om met jou, mij en wouter/miek een front te vormen, maar dat vond hij te vroeg. Dus hoe kom je erbij dat dit alsof was?
Lucy heeft zowat aan iedereen vertelt dat ze zichzelf ging wegstemmen met bom  ::rofl:: Vind ik wel een beetje opdracht-verpestend, maargoed, moet je zelf weten.


Wouter heeft bij mij ook geprobeerd om dat front te vormen en ik had ook iets van het is nog te vroeg en ik had het idee dat het anders ging lopen op het einde, maar toen ze Wouter wegstemde en dan mollemania persé wouden doen, wist ik ook dat het een verloren zaak was. Ik had nog bij Starlight geprobeerd,maar dat was meer een wanhoopsdaad dan echt overtuigend klinken
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
1. Ik heb helemaal niet aan iedereen verteld dat ik dst ging doen. Ik heb Lama en D*N verteld dat ik er een had om te overleggen hoe we met z'n drieeen naar jet einde konden en toen aangegeven dat het voor mij wel een optie was om mezelf weg te stemmen ten goede van de pot. Ik heb jou pas verteld dat ik überhaupt een bom had toen je al achtergelaten was en ik heb Starlight pas iets verteld vlak voor die ene stemming. Ik speel om geld in de pot te krijgen. Dat lijkt me alles behalve opdracht-verpestend. Wat ik wel opdracht-verpestend vind is dat jij maar niet kunt ophouden met doscussiëren over je gelijk 

2.  Er was wel degelijk sprake van een keuze tussen geld of vrijstelling. Je wist dat als je met een bom over de finish zou komen, dat er dan €750 uit de pot zou gaan. Dat wilde ik niet, dat vond ik het niet waard.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aangezien er geld in pot is (tenzij D*N de mol is) denk ik dat we best tevreden Mogen zijn.

Tuurlijk wil iedereen zoveel mogelijk items, deze opdracht is zelfs zo gemaakt dat er discussie zou van komen.

Voorstel: we laten het rusten, en concentreren ons op de test?
klaar voor de strijd

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man

Voorstel: we laten het rusten, en concentreren ons op de test?
Nee nee, dit is kijkcijfermateriaal  ;D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Mollenmania; ik heb nu al meerdere keren proberen uit te leggen hoe ik het op het moment van stemming zag en wat mijn redenen waren om toen op jou te stemmen. Ja, ik vond Lucy ook verdacht, maar ik vertrouwde jouw verhaal dus ook niet en wist bij die stemming eerst ook oprecht niet op wie ik moest stemmen. Toen kreeg ik contact met D*N en Lucy, en besloot ik dat ik gelijk had om Lucy meer te vertrouwen dan jou.

Achteraf heb je inderdaad niet gelogen over het verbondje, my mistake, maar je had alsnog een bom dus heb ik de juiste keuze gemaakt door jou niet te vertrouwen. En ja, dat is het spel, natuurlijk lieg je daarover. Maar dan hoef je er nu toch niet zo moeilijk over te gaan doen dat ik jou eruit heb gestemd ::rofl:: Je hebt het goed gespeeld maar verloren, that's the game, get over it.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh


Deze discussie ^
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Het is toch geen spelbederf als iemand besluit om zichzelf achter te laten zodat er geen bom over de finish gaat? Bij een keuze voor de groep of pot of individueel staat het je ook vrij om voor de pot te gaan. Als je zeker bent dat je toch wel doorgaat, waarom dan niet?
Dat is net het leuke van dit dilemma.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de items? En hoe is er geld binnengehaald?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Er is geld binnengehaald omdat er geld tussen de items zat ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Nee

Nou dan zie ik niet in waarom het bullsh*t zou zijn om met mij mee te stemmen.

1. Ik heb helemaal niet aan iedereen verteld dat ik dst ging doen. Ik heb Lama en D*N verteld dat ik er een had om te overleggen hoe we met z'n drieeen naar jet einde konden en toen aangegeven dat het voor mij wel een optie was om mezelf weg te stemmen ten goede van de pot. Ik heb jou pas verteld dat ik überhaupt een bom had toen je al achtergelaten was en ik heb Starlight pas iets verteld vlak voor die ene stemming. Ik speel om geld in de pot te krijgen. Dat lijkt me alles behalve opdracht-verpestend. Wat ik wel opdracht-verpestend vind is dat jij maar niet kunt ophouden met doscussiëren over je gelijk 

Dat mag jij vinden, maar dan interpreteer je mijn bedoelingen wel verkeerd. Ik probeer gewoon te begrijpen wat er gebeurd is, als er dan dingen worden gesuggereerd die niet waar zijn ontkracht ik die.

Citaat
2.  Er was wel degelijk sprake van een keuze tussen geld of vrijstelling. Je wist dat als je met een bom over de finish zou komen, dat er dan €750 uit de pot zou gaan. Dat wilde ik niet, dat vond ik het niet waard.

Klopt, maar dat wisten wij op dat moment nog niet van jou. We konden niet uit gaan van het argument dat je nooit een bom zou verzilveren omdat je in andere opdrachten altijd voor de pot was gegaan, want we hadden je nooit in een situatie geld-of-vrijstelling gezien.

Mollenmania; ik heb nu al meerdere keren proberen uit te leggen hoe ik het op het moment van stemming zag en wat mijn redenen waren om toen op jou te stemmen. Ja, ik vond Lucy ook verdacht, maar ik vertrouwde jouw verhaal dus ook niet en wist bij die stemming eerst ook oprecht niet op wie ik moest stemmen.

Inhoudelijk klopte mijn verhaal gewoon, er was voor jou geen reden om daar aan te twijfelen. Knap dat je dat wel gedaan hebt, want ik had idd een bom, maar het waarom is mij onduidelijk.

Citaat
Toen kreeg ik contact met D*N en Lucy, en besloot ik dat ik gelijk had om Lucy meer te vertrouwen dan jou.

Hoe kreeg je dit contact als ik vragen mag?

Citaat
Achteraf heb je inderdaad niet gelogen over het verbondje, my mistake, maar je had alsnog een bom dus heb ik de juiste keuze gemaakt door jou niet te vertrouwen. En ja, dat is het spel, natuurlijk lieg je daarover. Maar dan hoef je er nu toch niet zo moeilijk over te gaan doen dat ik jou eruit heb gestemd ::rofl:: Je hebt het goed gespeeld maar verloren, that's the game, get over it.

Jij noemt dat moeilijk doen, ik noem het uitzoeken waarom het gegaan is zoals het is gegaan. Ik baal idd dat ik verloren heb, maar vond het evengoed een heel leuk spel en ben ergens toch ook blij dat hij gehaald is, al duurt dat wel even voor dat ik dat echt kan voelen :P

Het is toch geen spelbederf als iemand besluit om zichzelf achter te laten zodat er geen bom over de finish gaat? Bij een keuze voor de groep of pot of individueel staat het je ook vrij om voor de pot te gaan. Als je zeker bent dat je toch wel doorgaat, waarom dan niet?
Dat is net het leuke van dit dilemma.

Ik vergelijk het even met WIDM op tv, zou jij het dan leuk vinden als 3 mensen met een bom zeggen, ok ik heb een bom stem mij maar weg?

Maargoed, verschillende mensen, verschillende meningen.



« Laatst bewerkt op: 17-02-2017, 14:11:31 door Mollenmania »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Inhoudelijk klopte mijn verhaal gewoon, er was voor jou geen reden om daar aan te twijfelen. Knap dat je dat wel gedaan hebt, want ik had idd een bom, maar het waarom is mij onduidelijk.
Dat heb ik al een stuk of 4 keer uitgelegd nu dus dat ga ik niet nog eens doen.

Citaat
Hoe kreeg je dit contact als ik vragen mag?
Omdat D*N mij pm'de.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dat heb ik al een stuk of 4 keer uitgelegd nu dus dat ga ik niet nog eens doen.

Omdat je mijn verhaal warrig vond - Ok dat zal dan aan mijn formulerings-skills gelegen hebben.

Omdat je me niet geloofde over het bondje - Ok, kan maar snap je dat ik dat moeilijk te begrijpen vind? Jij weet net zo goed als ik dat Lucy en D*N niet schromen om het spel survivor te spelen wanneer mogelijk. Bovendien is dat ook gewoon heel begrijpelijk.

Omdat D*N mij pm'de.

Met welke boodschap als ik vragen mag? Als D*N zijn final-4 idee zogezegd zo goed vond had hij toch geen reden om jou te pm-en?