Auteur Topic: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 De fotografen van Tainan [Tainan]  (gelezen 3201 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Voor deze actie-opdracht mogen jullie je eerst in 2 teams van 4 personen verdelen.

team 1:
1.
2.
3.
4.

team 2:
1.
2.
3.
4.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2017, 08:33:39 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 [Tainan]
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2017, 18:55:05 »

team 1:
1. Miek1999
2.
3.
4.

team 2:
1.
2.
3.
4.

I will follow my inner gold

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 [Tainan]
« Reactie #2 Gepost op: 26-02-2017, 18:55:59 »
LDH, geef de opdracht even een naam (titel aanpassen :P  ::ok::)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 [Tainan]
« Reactie #3 Gepost op: 26-02-2017, 18:58:29 »

team 1:
1. Miek1999
2.
3.
4.

team 2:
1.spechteke
2.
3.
4.


poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 [Tainan]
« Reactie #4 Gepost op: 26-02-2017, 20:19:19 »

team 1:
1. Miek1999
2. Wouterv
3.
4.

team 2:
1.spechteke
2.
3.
4.



klaar voor de strijd

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 [Tainan]
« Reactie #5 Gepost op: 26-02-2017, 20:33:50 »
team 1:
1. Miek1999
2. Wouterv
3.
4.

team 2:
1.spechteke
2. Swifty
3.
4.
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 [Tainan]
« Reactie #6 Gepost op: 26-02-2017, 20:36:16 »
team 1:
1. Miek1999
2. Wouterv
3.
4.

team 2:
1. Spechteke
2. Swifty
3. D*N
4.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 [Tainan]
« Reactie #7 Gepost op: 26-02-2017, 20:36:39 »
team 1:
1. Miek1999
2. Wouterv
3.
4.

team 2:
1.spechteke
2. Swifty
3. D*N
4. Lama


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 [Tainan]
« Reactie #8 Gepost op: 26-02-2017, 20:38:20 »
team 1:
1. Miek1999
2. Wouterv
3. Lucy
4. Mollenmania

team 2:
1. Spechteke
2. Swifty
3. D*N
4. Lama

done
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 [Tainan]
« Reactie #9 Gepost op: 27-02-2017, 08:33:17 »
LDH, geef de opdracht even een naam (titel aanpassen :P  ::ok::)
LdH had die eerst neergezet, maar toen was er wat misgegaan... Blijkbaar bij de tweede poging vergeten. Maar hij komt er zo te staan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 De fotografen van Tainan [Tainan]
« Reactie #10 Gepost op: 27-02-2017, 08:41:09 »


Beste kandidaten,

Tijd voor een tweede actie-opdracht. Jullie worden in 2 groepen van 4 kandidaten gedeeld. Iedere groep krijgt 1 polaroid-camera met 10 foto's, een stadsplattegrond, een portofoon met een bijna lege batterij en de Taiwanese namen van 20 tempels hier in de stad. Jullie dienen nu zo veel mogelijk unieke foto's te maken. Iedere unieke foto (die dus slechts door 1 team is gemaakt) levert 100 Euro voor de pot op. Maar let op: de foto's moeten van de hoofdingang van het klooster zijn.
Let op: de beide teams mogen niet mondeling met elkaar praten, maar alleen via de portofoon...

Actie-formulier:
Ik ga wel/niet mollen
Hoe ga je het aanpakken
Hoeveel unieke foto's maak jij met je team
Nog andere dingen?

Iedere kandidaat levert zelf een actie-formulier in, natuurlijk zonder te overleggen met je mede-teamleden. Geen actie-formulier inleveren betekent automatisch een minjoker bij de komende test.

Jullie dienen het actieformulier uiterlijk woensdagavond 23:59:59 in te leveren.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2017, 12:07:35 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 De fotografen van Tainan [Tainan]
« Reactie #11 Gepost op: 27-02-2017, 09:30:25 »
Je moet dus per team 1 actieformulier inleveren? Of gewoon 1 per persoon?
I will follow my inner gold

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 De fotografen van Tainan [Tainan]
« Reactie #12 Gepost op: 27-02-2017, 10:37:07 »
Wat is de deadline van deze opdracht? :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 De fotografen van Tainan [Tainan]
« Reactie #13 Gepost op: 27-02-2017, 12:05:34 »
Je moet dus per team 1 actieformulier inleveren? Of gewoon 1 per persoon?
1 per persoon... Dat had ik er inderdaad bij moeten zetten. En staat er nu ook bij.

Wat is de deadline van deze opdracht? :)
Het staat er nu bij.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2017, 12:08:08 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 De fotografen van Tainan [Tainan]
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2017, 17:59:38 »
Verstuurd  ;D Let's have some fun
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 De fotografen van Tainan [Tainan]
« Reactie #15 Gepost op: 2-03-2017, 17:31:13 »
De kandidaten hebben net hun lunch achter de kiezen als een ober van het restaurant langskomt en een briefje afgeeft. Swifty pakt hem aan en leest voor: "Beste kandidaten, voor het restaurant staan 2 geblindeerde busjes. In elk van de busjes moeten 4 van jullie plaats nemen. Jullie hebben maximaal 5 minuten de tijd. Succes." De kandidaten keken elkaar vreemd aan. "2 Busjes, betekent dat dan ook 2 opdrachten?" vroeg D*N zich af. En Wouterv zei: "Dat zien we wel, laten we ons eerst eens gaan verdelen." Al discussiërend ging het stel naar buiten, en uiteindelijk verdeelden de kandidaten zich over beide busjes. In busje 1 hadden Miek1999, Wouterv, Lucy en Mollenmania plaatsgenomen, en in busje 2 zaten Spechteke, Swifty, D*N en Lama1997.

Lama1997: "Ach, wat maakt het uit met wie je in het busje zit. Zolang er maar geld verdiend gaat worden. En ik zit in ieder geval mooi bij Swifty, dat wordt gezellig. Na ja, in het busje natuurlijk. Qua spel mag ze wel eens haar best doen, want daar schort het soms nogal aan. Al is zij lang niet de enige, er zijn er nog wel een paar waar dat zo op zou kunnen slaan.

Nadat de busjes weggereden waren ging na enkele minuten een beeldscherm aan. Het waren de 3 presentatoren. MV begon: "Welkom hier in Tainan, een mooie stad, al zien jullie dat natuurlijk niet..." TimvDons nam daarna lachend het woord: "Haha, ja, inderdaad. Maar goed, jullie worden zo allebei naar een andere plek in de stad gebracht. Als jullie daar zijn volgt de opdracht. Geniet nog maar even van jullie uitzicht..." Na een tijdje hielden beide busjes stil, en ging het beeldscherm weer aan. Nu nam LdHMolletje het woord: "Beste kandidaten, hier in Taipan bevinden zich heel veel mooie tempels. Jullie mogen die vanmiddag gaan fotograferen voor geld. Als jullie onder de bank kijken zien jullie een kist met 4 items. 1 stadsplattegrond (natuurlijk wel in het Taiwanees), een polaroid-fototoestel met 10 foto's, een portofoon met bijna lege batterijen en een lijst met 20 namen van tempels, alleen wel in het Taiwanees. Ieder van jullie dient 1 item te nemen. Onderweg mag er natuurlijk geruild worden. Kom over 1 uur naar het centrale plein van het stadje, met 10 foto's van genoemde tempels. Iedere unieke foto van een hoofdingang levert 100 Euro voor de pot op. Tot straks."

In de eerste bus lijkt het behoorlijk gedisciplineerd te gaan. Mollenmania wil graag beginnen met de polaroid "want mijn hobby is fotograferen!" De dames vinden het goed. Wouterv wil wel de stadsplattegrond. Op aandringen van Mollenmania neemt Lucy de portofoon.

Mollenmania: "Ja, kijk, Lucy vertrouw ik wel met die portofoon. Daarbij leek het me gewoon handig dat er een man met de kaart bezig ging. Je kent het wel: vrouwen en kaarten... Nee, dat is natuurlijk een grapje.

Miek1999 wilde wel beginnen met de lijst van kloosters. In de andere bus ging het er heel wat minder rustig aan toe. Spechteke dook als een bezeten vogel op de box en griste de polaroid weg. "Man, moet dat nou? Straks gaat dat apparaat nog kapot!" schreeuwde Swifty. D*N pakte snel de portofoon, vlak voor de handen van Lama1997 weg. Swifty nam dan maar de stadsplattegrond. Lama1997 begon dus met de lijst van tempels. Nadat de deur geopend werd stapten ze uit. Swifty tuurde lang naar de kaart, maar leek er niks van te begrijpen. D*N nam meteen het woord: "Laten we eerst een plan maken. We hebben een lijst met 20 tempels, dus lijkt het mij heel handig om met het andere team contact op te nemen om de lijst te verdelen." De anderen stemden daarmee in. "Wie heb ik bij het andere team aan de lijn? Hallo?" Een tijdje klonk er niets, maar toen klonk een vrouwenstem aan de andere kant: "Hier Lucy," "Hier D*N!", reageerde D*N, "Veel tijd hebben we niet, dus ik stel voor om de lijst in tweeën te hakken. Jullie de bovenste helft, wij de onderste helft." Lucy en haar team leek dat wel een goed idee totdat ineens Miek1999 een slim idee had. "Laten we voor de zekerheid eens controleren of we überhaupt wel dezelfde lijst hebben." Lucy nam weer contact op: "Hier Lucy nogmaals. Kunnen jullie even kijken naar de bovenste naam van de lijst. Wat voor tekens zijn het?" Tot hun schrik bleken beide teams de tempels in een andere volgorde te hebben. Snel nam Swifty de portofoon af van D*N, en duwde hem de kaart in handen. "Hi Lucy, hier Swifty, dan lijkt het ons verstandig als we bij iedere tempel snel even contact opnemen om te zeggen welke we fotograferen!"

Swifty: Ja, het was misschien niet netjes van mij om de portofoon uit de handen van D*N te rukken, maar hij stond daar zo weifelend met die portofoon in de hand. En tijd is geld!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 De fotografen van Tainan [Tainan]
« Reactie #16 Gepost op: 2-03-2017, 17:31:45 »
Team 1 had al snel een Taiwanees gevonden die hen wel een paar tempels wilde aanduiden op de kaart. Wel jammer dat ze vergeten waren op de lijst aan te kruizen welke het waren. "Ach, we hebben in ieder geval een paar plekken waar we tempels kunnen vinden," zei Wouterv tegen Mollenmania. Na lang turen op de kaart dacht Wouterv de route naar de eerste tempel te hebben gevonden. Maar na 10 minuten hadden ze nog niks gevonden. Nadat het nog een paar minuten duurde werd Lucy boos en nam de kaart over en gaf dus de portofoon aan Wouterv.

Lucy: Geen idee wat Wouterv aan het doen was. Ik dacht dat hij goed kaart kon lezen. Kijk, ik begrijp dat het lezen van een Taiwanese kaart met die lettertekens lastig is, maar voor mijn gevoel liepen we enkel rondjes. Maar gelukkig heb ik nu de kaart."

Nu waren ze wel snel bij de eerste tempel. Snel maakt Mollenmania een foto, terwijl Wouterv aan het andere team zo goed en zo kwaad als gaat doorgeeft welke tempel ze hebben gehad: "Hi Swifty, we hebben een tempel gefotografeerd met allemaal rode ballonnen aan de voorkant, en een rood brievenbus-achtig iets ervoor. Oh ja, hij schijnt Xiaonan City God Temple te heten. Zo ging het goed verder. Miek1999 probeerde aan Taiwanezen de weg naar kloosters te vragen, Lucy leidde hen naar de tempel, Mollenmania nam de foto, en Wouterv gaf door wat hij zag. Tot ze in een winkelstraatje kwamen. Meteen waren de dames afgeleid door die leuke winkeltjes. "Hé, Luus, moet je zien, wat een leuke schoentjes, en leuke sjaaltjes!" Lucy kon dat alleen maar beamen. Beiden liepen snel naar een ander winkeltje tot Wouterv hen tegenhield.

Wouterv: "Geen idee waar die dames mee bezig waren, maar niet met het spel. Winkeltjes? Come on, die heb je in Utrecht ook, en die zijn nog leuker ook. Wel opvallend dat Miek1999 ineens wegrende terwijl we met een klooster bezig waren. Voor een sjaaltje? Ik neem aan dat ze die meer dan genoeg heeft..."

Ondertussen was ook team 2 redelijk op weg. Ze waren ondertussen bij de eerste tempel aangekomen. Een aardige Taiwanese had hen erheen gebracht. Spechteke zocht de beste plek voor de foto. Na een paar pogingen riep D*N hem toe: "Hé, Specht, schiet eens een beetje op. We moeten nog meer kloosters fotograferen. Swifty gaf door de krakende portofoon door welk klooster ze gezien en gefotografeerd hadden: "He, hier Swifty, wij hebben Sanshan Guowang Tempel gefotografeerd. Een wit gebouw met een blauw hekje en rode ballonnen!" Lama1997 had ondertussen van de charmante Taiwanese schone voor elkaar gekregen dat ze nog wel even een paar tempels zou tonen. Zo gezegd, zo gedaan, maar na 4 andere tempels moest ze er toch vandoor. Men bedankte haar, en liepen naar de tempel. Swifty keek achterom en zag dat Lama1997 nog wat achterbleef: "Hé Casanova, kom eens snel hier!" Blozend kwam Lama1997 weer bij de groep. Ondertussen had Lama1997 wel de portofoon overgenomen van Swifty, terwijl D*N de polaroid had afgepakt van Spechteke, nadat hij ook bij de andere tempels aan het treuzelen was geslagen. Na de foto nam Lama1997 de portofoon en probeerde contact te krijgen met team 1. Hij begon al heel uitgebreid te vertellen hoe de tempel eruit zag. Tot in het kleinste detail, maar plotseling kwam hij erachter dat er meer dan gekraak uit het apparaat kwam. "Dat is wel erg snel," zei Lama1997, "Wat nu? Hopen dat de anderen niet dezelfde foto's gaan nemen?"

Spechteke: "Dat is wel erg snel, die lege portofoon. Of heeft Lama1997 de knop niet goed ingedrukt? Of zouden de anderen er iets mee te maken hebben? Ik weet het even niet meer. Probleem is wel dat we geen contact met het andere team meer kunnen opnemen.

D*N schoot meteen in actie. Hij had nog een appel in zijn zak van het middageten en schoot een paar willekeurige Taiwanezen aan. "Sir, madam, would you please change this apple for een small battery?" Maar niemand leek Engels te verstaan. Swifty trok D*N weg en zei: "Nu moet je zelf niet gaan treuzelen. Je zei wel dat Spechteke treuzelde, maar jij bent nu ook bezig. En de batterij is gewoon leeg. Nu kunnen we beter snel nog de laatste foto's maken en op tijd op het plein komen, en dan hopen dat het unieke foto's zijn!" Met veel gemor ging D*N akkoord.

Team 1 had ondertussen ook gemerkt dat de portofoon van het andere team leeg was. Mollenmania had intussen de polaroid geruild met de lijst van Miek1999, en had na lang gedraal de groep weer bij een nieuwe tempel gebracht. terwijl Miek1999 de foto maakte, probeerde Lucy contact te krijgen met het andere team. Maar meer dan gekraak kwam er niet van het andere team.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 De fotografen van Tainan [Tainan]
« Reactie #17 Gepost op: 2-03-2017, 17:32:15 »
Team 2 had ondertussen een laatste foto gemaakt, en haastte zich naar het plein. Swifty pufte en hijgde: "Kunnen jullie even iets rustiger. We hebben nog voldoende tijd, maar ik krijg last van mijn benen. En ik heb weer een steentje in mijn schoen." Spechteke riep haar toe: "Logisch als je met zulke sandaaltjes rondloopt." Met nog iets meer dan 6 minuten te gaan kwam team 2 als eerste aan bij LdHMolletje. Na 4 minuten kwam ook het andere team eraan.

"Oke, kandidaten geef mij de foto's maar. Ze zijn nu nog zwart, maar worden snel gekleurd. Laten we eens kijken. Hmm, hier is een kunstenaar aan het werk geweest. Leuk, dat Lama op een van de foto's staat. Jullie hebben daarnaast ook een hele mooie foto van stoeptegels en een paar schoenen genomen. En dan eens kijken... Ook nog een paar foto's van een tempel, maar niet van de hoofdingang. In ieder geval tel ik 6 juiste foto's. Maar of ze uniek zijn?"

D*N: De Specht is hier wel erg aan het mollen geweest. Hij moet haast wel die straatfoto hebben genomen... Ik had De Specht toch wel wat hoger ingeschat."

LdHMolletje ging verder met team 1: "Ook hier weer een aantal aparte foto's. Zelfs een foto van alleen een voordeur die open staat? En dan nog wat verkeerde foto's. Maar ik zal de goede foto's eens vergelijken. Ik ben zo terug."

Miek1999: Vreemd, een foto van alleen een deur. Zou het Mollenamania geweest zijn? Zou kunnen. Hij liep bij een van die tempels ineens naar binnen, omdat hij zogezegd wilde mediteren."

Na een paar minuten keerde LdHMolletje terug: "Er is in ieder geval geld verdiend. Team 1 had 5 unieke foto's en team 2 heeft er 4. Dat is dan 900 Euro. Wie wil die hebben?"
« Laatst bewerkt op: 3-03-2017, 17:29:00 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 De fotografen van Tainan [Tainan]
« Reactie #18 Gepost op: 3-03-2017, 17:24:15 »
Oké, en dus? ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5, opdracht 5.3 De fotografen van Tainan [Tainan]
« Reactie #19 Gepost op: 3-03-2017, 17:27:48 »
I will follow my inner gold