Auteur Topic: De kandidaat-biechten en PM-groepen  (gelezen 20049 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Gepost op: 16-04-2017, 10:44:01 »
Tijdens die spellen hebben jullie veel gebiecht en besproken.
Ook is er veel besproken in de PM-groepen.
De leukste en grappigste berichten zullen hier te vinden zijn.

Graag hier niet posten totdat ik dat aangeef. Alvast bedankt ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2017, 21:17:09 »
5 november 2016
Het spel begon voor ons spelleiders eigenlijk al in november. Tijdens de voorbereiding hadden wij al het idee om een aantal potentiële kandidaten te polsen. Dat waren o.a. Daisy, Miek1999, Starlight en Lama1997.
Beste Lama,
Een tijdje terug heb jij aangegeven dat jij mee zou willen doen aan wie is de mol online 2017. Hieronder tref je het inschrijfformulier voor dit jaar. Indien je nog steeds mee wilt doen, ontvangen wij (Tim, LDH in de BCC en ik) het ingevulde inschrijfformulier voor 25 november 2016 van jou terug.
Het spel is begonnen...  ::vergroot::

6 november
Lama was, gedurende het seizoen steeds goed op zijn hoede of alles wel was ontvangen. Zo ook bij zijn inschrijfformulier
Hoi organisatoren,

Hebben jullie alles ontvangen? Vraag ik even voor de zekerheid, aangezien de laptop tussendoor uitviel, haha.

Groetjes Lama

29 december 2016
Oud-winnaar Duncton besluit om dit jaar alleen te jureren
::zwaai::

Toch maar besloten om, als winnaar van de vorige editie én omdat ik de laatste tijd niet echt lekker in m'n vel zit, doodmoe ben en toch al het gevoel heb nergens aan toe te komen, mij niet voor deze editie aan te melden. Een groot spel erbij lijkt me op dit moment niet echt handig.

Jurylid lijkt me leuk, meedenken en testen ook, dus daar meld ik me bij deze voor aan. :)

Ik ga het hoe dan ook op de voet volgen. ::jaja::

12 januari 2017
Ook Nextgp meldt zich aan als jurylid en bedenkt gelijkt een bijnaam voor ons
Hallo Dugtrio,

(is dat niet een mooie bijnaam voor jullie? ;D)


ik zou me bij deze graag willen aanmelden als jurylid!


 :D
15 januari 2017
Bij de bekendmaking van de inschrijvingen maakte ik weer eens een fout (niet de enige dit seizoen ::schaam:: Gelukkig kwam het goed met Wouter

Citaat
hey,

klein vraagje: is er iets misgegaan met mijn formulier.

Ik zie dat ik niet tussen de kandidaten sta,terwijl bij mijn sent items mijn formulier goed verstuurd leek.
Jongens... we zijn iemand vergeten geloof ik in alle overvloed aan formulieren...


En Wouter is ook de eerste die een biecht schreef:
Mijn eerste biecht (en ik hoop zo niet de laatste)

Ik ben al bezig met wat bondjes te maken:
Ik heb al een samenwerkingsakkoord met Nys (duh), Lama en Bjorrn.
Dus dit kan nog leuk worden.

en het feit dat we met de trein gaan reizen, is in mijn voordeel.
Want wie werkt er voor de spoorwegen? ikke
en wie kan dat als tip naar de mol interpreteren? de anderen.



En Daisy wilt haar strategie niet prijsgeven
Ik vertrouw die open biechtkamer voor geen cent, daar zit vast afluister apperatuur verstopt.  :-X

Anyway, leuk dat Moltalk. Maar noway dat ik mijn strategie daar ga prijsgeven. Ik probeer nu maar een beetje aardig en als een soort leider met leuke groeps ideeën over te komen, maar dat is totaal niet mijn plan. Zoveel mogelijk de rest geld laten verdienen, en bloedfanatiek vol erin. Dat is de bedoeling. Dat hoeven ze nu nog niet te weten, dat zien ze vanzelf.

Nu maar hopen dat ik er ook echt bij zit.  :D

 ::zwaai::

Hey,

ik heb mezelf in een zeer vreemde positie gemanoeuvreerd. Ik weet al een aantal zaken (dat denk ik toch) waardoor ik niet durf meedenken over bijvoorbeeld de locatie en dat trein-gedoe (heb zo'n vermoeden) omdat ik niets wil verraden. Zou stom zijn voor jullie en dom als ik de mol zou worden. Ik durf me dus nog niet tonen als kandidaat, daarom kruip alvast in een soort mol-modus (sorry voor mijn irritante gedrag) ook al is dat waarschijnlijk voorbarig.

En Duncton is het eerste lid van de PM-groep
Aanmelding. ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2017, 21:17:42 »
16 januari 2017

D*N start met zijn Biechtenreeks en analyseert zijn medekandidaten:
Beste biechtstoel,

Het voelt echt al alsof we al begonnen zijn. Niets is minder waar natuurlijk. Er zijn 25 inschrijvingen en maar 12 plekken, misschien wel de meest heftige selectie ooit op Realitynet. Als ik deze groep analyseer dan denk ik het volgende:

- Nu het mogelijk is om een gelijke verdeling mannen-vrouwen te krijgen denk ik dat onze presentators deze zeker gaan pakken. Er zijn zeven vrouwen, dus ik gok dat zes hiervan zeker zijn van een deelname.
- Als we dan langs de vrouwen gaan dan denk ik dat Daisy een lock is, de voormalig VM host hebben we zelf nog nooit een molspel zien spelen en ik denk niet dat ze haar zomaar zouden schrappen. Juul lijkt mij ook veilig. Nieuw iemand die we nog niet echt hebben gezien en zeker actief, kan haast niet anders dat ze mee mag doen. Lucy heeft in voorgaande series al laten zien wat ze toevoegd aan een seizoen, en dat is veel grappige en leuke momenten. Ycaris is ook alweer een tijdje geleden dat ze meedeed, zou het super leuk vinden als die weer mee mag doen. Daarnaast lijken mij Lucy, Ycaris en Swifty toch ook wel echt zekerheden voor een leuk seizoen. Ik denk dat het meest waarschijnlijke is dat Starlight op basis van haar deelname aan het laatste seizoen niet mee mag doen. Of heel misschien Miek1999 als haar motivatie te zwak is.

- De mannen is veel lastiger. In eerste instantie denk dat er wel rekening gehouden wordt met wie er vorig seizoen meededen en wie niet. Maar aan de andere kant zitten er best wat grote en interessante mensen in die groep zoals Lukie4, Bjorrn, Wouterv....
- Ik denk dat Pjotr een zekerheid is die niet wordt gekozen op basis van zijn deelname aan vorig seizoen en hoe hij eruit ging.
- Ik denk dat Mollenmania een zekerheidje is die wel mee mag doen. En schat in dat Belg en ikzelf ook mee mogen doen.
- Ik ben echt blij dat ik deze keuzes niet hoef te maken want de mannen bepalen is echt te lastig voor woorden. Zullen veel teleurstellingen zijn.

Ik heb ondertussen al complotjes met Lukie4 en Bjorrn. Die hebben mij benaderd, dus nee ik ben niet zelf al bezig met dit gespuis, daar wacht ik nog wel even mee. Sowieso moeten beiden nog geselecteerd worden. Ik ben zelf in ieder geval blij dat ik mij heb uitgesloofd op de motivatie, geeft me toch een veiliger gevoel op het moment.

Qua mol zitten in deze groep ook meer dan genoeg mensen die een goede mol zouden kunnen spelen. Dus ik heb op het moment nog geen duidelijk verdachten waarbij ik denk, oh die zullen ze wel kiezen! Alle mogelijkheden houden we open op het moment.

Nou lieve biechtstoel, ik hoop snel te horen over de deelname en hopelijk tot in één of ander warm land ;D.

 ::zwaai::

En Lama start een dagboekenreeks
Hoi organisatoren,

Ik ben van plan om een dagboek bij de houden van het spel. Omdat ik nog niet weet of ik meedoe natuurlijk, leek het me leuk om ook een stukje te schrijven over de aanloop naar de serie en over moltalk. Hierbij mijn eerste (kleine) stukje:

16-01-2017
Zo, even gestopt met leren voor vandaag. Zou blij zijn dat deze week voorbij is. Gelukkig kan ik me nu even richten op het spel. Gisteren zijn de kandidaten voorgesteld: 25 in totaal! Natuurlijk geweldig dat er zo veel aanmeldingen zijn voor dit fantastische spel. Een klein nadeel: meer dan de helft moet afvallen voordat het spel begint. Er zijn namelijk maar 12 plaatsen beschikbaar. De kandidaten zijn wel heel leuk, gemotiveerd en actief. Het gaat 100% zeker een geweldig team worden en de organisatoren hebben er een zware taak aan hier 12 mensen uit te pikken. Ondanks dat ik iedereen dit avontuur gun, hoop ik heel erg dat ik in ieder geval wel een van die twaalf ben. Meer dan hopen kan ik op dit moment niet doen.

Wat ik tot nu wel heb gemerkt is dat mensen mij, denk ik, als een open, eerlijk en zachtaardig persoon iets. Iets wat ik heel mooi kan gebruiken/misbruiken in het spel (als ik meedoe natuurlijk :p). Want tijdens het spel gelden er andere regels dan tijdens het echte leven, hè? Iets wat ik als kandidaat of als mogelijke mol kan gebruiken.

Waar zouden we toch naartoe gaan. Er moet wel een hint zitten in de D, de R en de 8. Maar wat? Zou de DR-theorie toch kloppen? Persoonlijk vond ik de G8 hint ook wel sterk. Misschien dat onze treinreis door Rusland gaat lopen… Ik ben er nog niet aan uit. Deze week toch nog even verder zoeken. Vanaf zaterdag heb ik weer veel meer tijd, zodat ik er goed in kan duiken. Ben heel benieuwd wanneer de locatie en de kandidaten bekend gemaakt worden. Tot die tijd wacht ik in spanning af.

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #3 Gepost op: 16-04-2017, 21:17:59 »
17 januari 2017

12 mensen blij, 13 teleurgesteld. Dit spel is al hard voor het start.
Ik benijd jullie niet

Ik hoop er echt bij te zijn. Ik ga spelen, en mijn fouten van vorige keer rechtzetten. Het is zo spannend totdat we het weten.

PutyourHANSup meldt zich aan als jurylid ::bravo::
Hoi mensen!
Ik wil graag jurylid zijn bij het nieuwe Mol Online seizoen. :D Ik hoop dat ik nog op tijd ben met dit doorgeven! Ik kijk hoe dan ook al vol verwachting uit naar de serie.
 ::zwaai::
18 februari
Molbelg is de enige die een gok heeft gedaan over naar welk land wij gingen. Helaas was zijn keuze niet goed.
We gaan naar de domenicaans republiek  ::jaja::

Wouter wilt niet gokken:
Jullie zijn zo...

al sinds gisterenavond zegt mijn gevoel: doe een gok naar het land,
toon dat je zo graag wil meedoen.

Mijn hersens zeggen dan weer: niet doen,want je hebt geen idee. 2 minjokers is een te groot risico. Ik denk niet dat er 3 dit gaan goed hebben en dus 2 jokers winnen. Ik start liever met meerdere op 0 tegen max 3 met +2 dan als één van de max 3 op -2 tegen al de rest met 0.

Daarbij, het is niet omdat je goed gokt dat je meekan.

Dus ik gok niet uit desinteresse, of omdat ik niet wil meedoen maar eerder uit tactische overwegingen.

En Molbelg heeft spijt
Ik heb al spijt van mijn beslissing  ::rofl:: ::ohno::

Achja tis toch maar 1/2 kans (zelfs minder) dat ik ook echt in het spel kom  :P

20 januari 2017

Frank heeft al een klein voorgevoel:
Als ik niet word uitgekozen als kandidaat/mol zou ik graag in de PM-groep willen!

Maar ik doe toch liever mee  ::tandpastasmiley::

21 januari 2017
Daisy is voorzichting
Hier komt biecht 2, hopenlijk niet de laatste.
Ik ben niet op het land (of landen) gaan gokken, het kan van alles zijn. Ik kan er heel dichtbij zitten, maar ook heel erg naast. En minjokers kan je je gewoon niet veroorloven, zeker als blijkt dat je er eentje in aflevering 1 krijgt. Dan ben ik als kandidaat (want als ik meedoe, ben ik kandidaat) zomaar gezien. De test van ronde 1 is vaak een loterij, en elke vraag extra fout kan je de kop kosten. Kansen op gewone jokers komen vast snel genoeg.

Ik heb zin in morgenavond, hopelijk zit ik erbij. :D

 ::zwaai::



Duncton is nog steeds in zijn eentje in de PM-groep, maar heeft wel een verdachte
::zwaai::

Is er inmiddels al sprake van PM-groep (itt een PM-persoon)?

Hoe dan ook, als je dit:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=60180.msg1993145#msg1993145

combineert met dit:
http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=60150.msg1994158#msg1994158

 ::vergroot::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #4 Gepost op: 16-04-2017, 21:18:43 »
22 januari 2017
Molbelg vraagt zich af of de mol zelf twitter?
Verstuurt de mol zijn tweets zelf of is het de productie die dit doet?

Dat vertellen we natuurlijk niet: maar wij waren het ;)
hahaha stom anders had ik al wel een ideetje...
Ik ben al aan het tunnelen en het spel is nog eens niet begonnen :p

Belg is niet gekozen als mol en biecht erover:
Wie is de Mol?
Eén ding is zeker: ik ben het niet. Kon mijn motivatie jullie niet overtuigen, sprak een andere mol-strategie jullie meer aan, ben ik te onervaren/onbekend om zo'n verantwoordelijkheid te dragen? Of is het een combinatie van deze factoren? Wie zal het zeggen.

Wie is de Mol?
Mijn gevoel zegt Daisy. Een wilde gok; over enkele uren blijkt misschien dat ze niet eens geselecteerd is.

Zo'n voorgevoel is natuurlijk zeer riskant voor een mogelijke kandidaat, maar ik maak me daar absoluut geen illusies over. Ik ben mentaal klaar voor dat rode scherm. Of beter: ik verwacht me aan een rood sein waar ik voor zal staan, terwijl de kandidaten in de mol-trein voorbijrijden. Gebeurt dit vanavond al, of wordt dit in een opdracht verwerkt... Ik ben benieuwd.

belg

Molbelg zit al in een tunnel voordat het spel echt begonnen is
Daisy heeft dezelfde foto als molbelg, molcrazy, mollemania

Daisy is de mol...

Voor deze bekendmaking zat ik aan Daisy of Wouter te denken.
Dus nu kan ik al tunnelen hahaha

Mijn vermoeden klopte: de eerste opdracht mag iedereen meedoen.

Enkele elementen waarom ik dit dacht:
1) het spel zou op een donderdag starten, ideaal voor een twee dagen durende introductie-opdracht.
2) het spel zou starten in Nederland.
3) treinen/stations zijn een mooie setting voor een opdracht met veel kandidaten.
4) bij mijn opdracht-ideeën die ik in maart 2016 indiende, was deze twist ook een ruw basis concept. Of en in welke mate dit jullie heeft geïnspireerd, weet ik niet, maar daardoor ben ik wel minder verrast (al heb ik geen idee hoe het nu verder zal gaan.)
 

 

Daisy is blij met haar team bij de Per Spoor opdracht
OMG ik zit gewoon in een team met
MOLbelg
MOLcrazy
en MOLlemania

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Het is dat ik me niet heb aangemeld als MOL, anders zou ik me ernstig afvragen of jullie me niet vergeten zijn wat spelinstructies te sturen....

Wie weet dat mensen hier nog een potentiële hint in gaan zien. Uiteraard prima, komt mij alleen maar goed uit. ::jaja::

Anyway, prima groep, volgens mij 3 fanatieke deelnemers, en dat zou best wel eens goed uit kunnen komen, want ik denk (en hoop) dat er snel een hoop mensen af gaat vallen. Want een mol in een groep van 25 vinden is onmogelijk. Zou mooi zijn als t snel gehalveerd wordt, maar ik wil dan natuurlijk zelf wel bij zitten.

Bring it on!

 ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #5 Gepost op: 16-04-2017, 21:19:01 »
En spechteke biecht voor het eerst in het geheim

wij mochten ook naar jullie biechten toch?

dag biechtstoel,
Wauw, ik krijg toch een kan som mee te doen, deze zal ik maar zeer goed benutten.
Maar de grootste reden dat ik hier ben is om iets te vertellen.
Ik heb namelijk een bondje met lama.  ??? ???

Citaat
Hoi Spechteke,

Misschien al wat voorbarig, maar als wij beide door de selectie heenkomen bij Mol Online... Samenwerkingsverband? Volgens mij hebben wij wel hetzelfde fanatisme  Smiley

 Zwaai

Citaat
Citaat van: Lama1997 op 22.01.2017, 22:14:48
Dankjewel! Jij ook!  Bravo!

Bondje gaat dus nu in? Smiley

Wat heb ik gedaan om mijn goede vriend lama te overtuigen, ik weet het niet.
Maar nu ga ik wel optimaal van hem gebruik maken en hem zoveel mogelijk informatie ontfutselen. sorry lama, jij wou met mij een bondje  ::hug:: ::hug::.

Hopelijk kan ik optimaal gebruik maken van hem, want die twist met 25 deelnemers vertrouw ik niet zo erg. ik heb het gevoel dat er nog ergens een addertje verscholen is.

maar nu ga ik slapen  ::zwaai:: ::zwaai::


ps: sorry mollenvanger voor het vorige bericht. dat was perongeluk



23 januari 2017
Molcrazy probeert zich verdacht te maken:
Dag presentatoren,

Hopelijk analyseert iemand deze post van mij:
Tsss, wat zijn ze toch vaten vol verrassingen, die spelleiders :P regelen ze gewoon dat iedereen mee kan doen! U had dat vast niet verwacht, of wel? Ssst, niets zeggen, de muren hebben hier oren. Twist is dit alleszins al wel ::jaja::

Nou maar even kijken hoe deze opdracht gespeeld zal moeten worden. Ooh ja, ik heb best een sterk team :D België en Nederland in één team verenigd. Oooh, wat heb ik er zin in! ::hyper:: Daisy heeft bovendien al zoveel plaatsen gezien, die zal wel weten hoe al die treinen rijden. Yucatán, USA, India, ... waar we ook naartoe gaan na Nederland, ze kent het allemaal ::jaja::

 ::zwaai::
Wat krijg je als je de beginletters van elke zin achter elkaar zet?

TRUST NOBODY

Laat ze lekker denken dat ik de Mol ben ;D

 ::zwaai::

Luiaardje gaat biechten via een video
Ik doe het met video  ::joehoe::
Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

En Frank hoopt op hints op twitter
Ik denk dat er misschien hints in de tweets zitten, weet dit niet zeker. Misschien iets om in de gaten te houden voor ons verbondje? Ik hoop trouwens dat er bij de test veel mensen afvallen. Ik zie door de bomen het bos niet meer..

Zijn jullie komend weekend/week wel online voor de opdracht trouwens? Ik ben er alleen vrijdagavond niet.

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #6 Gepost op: 16-04-2017, 21:19:36 »
25 januari

Dag presentatoren,

Ik ben door Molbelg benaderd voor een bondje. Nu vind ik een bondje/complotje echter eerder iets voor Survivor maar natuurlijk heb ik ja gezegd. Ook deelt hij al vlijtig zijn verdenkingen mee:

- Daisy zit op een spoor met drie mollen dus Daisy is de Mol
- er is tot nu toe altijd een bekend iemand als Mol gekozen

Probeert hij de verdenking van zichzelf af te schuiven? ::vergroot::

 ::zwaai::

26 januari
Hallo presentatoren, vanaf nu zal ik ook in het geheim willen biechten, dus stuur ik deze naar jullie. Veel plezier met het lezen ervan :P ::zwaai::

Het duurde eeeeeeiiiiiiindeloos maar vandaag is dan echt de dag aangebroken. 26-01-2017, Wie is de Mol online 2017 gaat beginnen! Er is al wel veel vooraf gebeurd, waaronder Moltalk en het raden naar het land van bestemming. Ik heb natuurlijk niet gegokt, maar ik denk dat Lukie4 wel eens iets geroepen kan hebben ::rofl::, we zullen het later weten... Ook ben ik nu benieuwd naar welk land we gaan, zou ik het land geraden hebben? Dat zou wel zuur zijn, want dan loop ik 2 jokers mis, maar het risico vond ik te groot.
Toen bekend werd dat we jokers / minjokers konden "verdienen" met raden naar het land, heb ik Lama1997 gecontact. We hebben nu een bondje lopen, en ook met FrankLapidus en juulx1 heb ik een soort bondje gesloten. Waar mogelijk zal ik informatie met ze delen om er zelf beter van te worden, en zal ik me verdacht proberen te maken waar mogelijk. Ongetwijfeld doen de anderen dit ook  ::rofl:: het spel is begonnen.
Heel erg benieuwd naar de opdracht van vanavond, ik ben er bij!

 ::zwaai::

Luiaardje dacht verdacht goed na :o
Ik ga nu een beetje gokken hier.
De mol is Nederlands en is waarschijnlijk een vrouw.

Beste spelleiders,
Is het als kandidaat ook mogelijk om in het geheim te biechten, dus via PM naar jullie, of kan alleen de mol dat doen?

Het lijkt me namelijk erg leuk (ook voor jullie) om dit te doen  ::jaja::. Ik hoop dat het kan!

Groeten,
Frank

Ah, leuk! Hier mijn 1e biecht:

Hallo, Geheime Biechtstoel
Hopelijk ben jij net zo leuk als de gewone biechtstoel..

Ik heb in het spel al 2 verbondjes. 1 met Mollenmania (Richard), met hem heb ik al sinds het begin van MolTalk contact. Ik vertrouw hem. Het andere verbondje heb ik met Luiaardje en Lan, hoewel ik niet 100% zeker ben van dit verbondje. Ik vertrouw Lan niet volledig.

Ik denk niet dat ik alles aan ze ga vertellen. Mollenmania wil ik wel zoveel mogelijk vertellen. Ik vertrouw hem bijna blind (nooit doen in WIDM!!!!)

Ik houd ook de tweets van de mol in de gaten. Ik had al een mini-mini hintje gevonden. In een tweet gebruikt de mol het woord bijster. Dit kan slaan op Starlight (ster), of de andere personen die in het team BIJ STER (Starlight) zitten. Ik denk niet dat het iets is.. misschien wordt ik iets wijzer tijdens de opdracht.

Belg probeert tijdens het overleg over de eerste opdracht onbedoeld Swifty in een lastig parket te krijgen
Ik wil dat Swifty het post in het topic.

Molcrazy denkt iets te zien in R is een Mol
Dag presentatoren

Zou de R slaan op de uitspraak zoals bij MeezteRRR of PjotRRR?

 ::zwaai::
MC

En Daisy biecht ook weer:
Het spel is begonnen! ::bravo::

Ons team begon direct lekker fanatiek, we waren er allemaal dus da's fijn. Of er in mijn team een mol zit? Zou zomaar kunnen. Ik stelde een antwoord voor en prompt gingen ze voor het andere. Of toeval? Of vertrouwen ze me niet? Dat laatste vind ik altijd goed. Uiteindelijk hebben we gespreid. Of het slim is, geen idee, we zullen het zien. Het was sowieso een moeilijke vraag.

In team 2 zit D*N te mollen (bedoeld of onbedoeld), ik weet hun Waldo (Zandvoort), maar ik mag niks zeggen en het is ook niet in mijn belang om iets te zeggen. Ik wil kijken wat er daar (en in de andere teams) gebeurt. Als ik mijn eigen Waldo vind, weet ik ook niet of ik dat direct deel met mijn team. Als ik m nu zou vinden en m direct deel, ben ik absoluut niet verdacht meer. Maar goed, ik heb m nog niet, dus voorlopig is het alleen maar wat als ...

Ik hoop overigens niet dat we een test op 24 personen moeten maken, da's niet te doen.
Maar da's een zorg voor later.
Morgen weer verder spelen.

 ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #7 Gepost op: 16-04-2017, 21:19:57 »
In het rijtje stomme acties van Tim kon weer wat nieuws opgeschreven worden: Ik die het antwoord al post.
Gelukkig waren sommige oplettend.
Volgens mij heb je het antwoord op het forum gezet :-X

In je laatste post staat het antwoord nog  ::bravo::

Al wilt Molbelg er wel gelijk een joker voor
Ik ben al blij met een joker als beloning  ::rofl::

Dacht het niet:
Een halve is ook al goed hoor ::hypocriet::

En Hans wilt bij de PM-groep
Haaai,

Wat een leuk begin, jongens! Een vraag: willen jullie me toevoegen aan de PM-groep voor de kijkers? :D
Thanks alvast!

 ::zwaai::

27 januari
Dennis heeft er zin in:
Lieve biechtstoel,

Daar zijn we dan weer, de mol online, eng spel hoor... Deze eerste aflevering is echt gewoon over je heen laten komen wat mij betreft. 25 mensen volgen op molacties is als een uitverkoop in de Primark, totale chaos. Sowieso zou ik als mol hier gewoon lekker niet teveel gaan opvallen, veel ruimte om te schuilen nog. Het is gewoon nog afwachten wat de twist van zondag wordt. Ik schat in dat er nog wel mensen weg moeten, maar hoe...geen idee.

Mijn team heb ik nog niets verdachts gespot. Als vervent treinreiziger liggen de meeste vragen wel in mijn straatje. De eerste wist ik bijv dat het een half uur reizen is van Den Bosch naar Utrecht, nog een half uur naar Amsterdam. Haarlem en Amsterdam ligt niet zover uit elkaar dus hup 20 minuutjes en zo het goede antwoord eruit gehaald. Ik ben wel bang om het té goed te doen. Straks streep iedereen ons gelijk af en dat kan ik dus niet hebben. Ik heb dus geopperd om wat chaos te creëren, maar overigens nog wel steeds goede antwoorden te geven.

In complotwereld heb ik contact met Bjorrn en Lucy, geen verrassingen daar haha. Lucy vertrouw ik 100%, Bjorrn vertrouw ik tot op zeker hoogte. Er is altijd een kans dat hij een mol zoals ik ben. Eerst een seizoen alles fout doen en verdacht zijn (2015) en dan het seizoen erna precies hetzelfde doen waarna niemand het meer geloofd (2017). Ook heb ik denk ik (?) nog een complot met Lukie. Ik bedenk me net, misschien moet ik informatie gaan verzamelen, kennis is macht after all. Beginnend met Lucy, Bjorrn en Lukie4!



Beste biechtstoel,

Verdeel en heers, dat is de tactiek op het moment. Als ik eenmaal begin kan ik niet stoppen ::ohno::. Ik heb ondertussen een berichtje gestuurd naar Lan, Luiaardje, Lama, Black and White, Juul en Spechteke. Ik probeer me te focussen op de jonkies in de hoop dat ze informatie voor gratis en niets weggeven >:D.


Het lijkt te werken bij Luiaardje die reageert met: "Verdenk jij mij? ::oink::". Nee natuurlijk verdenk ik jou niet Luiaardje, ik wil alleen dat je denkt dat ik dat doe zodat je mij de antwoorden geeft die ik in ieder geval niet moet invullen bij de test ;D. Maar hij zal ze sturen ::ok::, topper en hij vraagt er niet eens iets voor terug! Lama is slimmer, die vraagt er wel gelijk naar. Juul heb ik een grotere deal aangeboden, met haar zie ik mezelf wel wat samenspelen ::jaja::.

Nu eens denken hoe ik aan nog meer informatie kan komen. Als ik gewoon in ieder geval de informatie heb van de mensen die ik niet verdenk dan kan ik langzaam maar zeker achter de informatie van de mol krijgen. Dus molletje, denk maar niet dat je kan gaan liegen over de antwoorden ::vergroot::. I will find out!


En het eerste protest is een feit
Holaa,

Protest tegen de min 150. Er staat nergens in de regels dat twee verschillende antwoorden op mingeld neerkomt!

Geen protest in het topic omdat ik niet onverdacht wil overkomen of course.

 ::joehoe::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #8 Gepost op: 16-04-2017, 21:20:15 »
Ik ben een beetje dom geweest geloof ik. ::schaam::

Nee, en dan heb ik het niet over het feit dat ik 150 euro uit de pot gespeeld heb. Ik dacht echt oprecht dat ik het goed had. Na ja, nu denken er misschien een paar mensen dat ik de mol ben. Prima. Zo'n groot bedrag is het nou ook weer niet.

Maar terug naar het begin, ik heb net alle 24 kandidaten een aanbod gedaan om lijstjes te ruilen. En dan uiteraard eerlijk oversteken: jij eerst mijn helft, dan ik jouw hele lijst en dan jij de andere helft. Maar ik heb er verder geen voorwaarden aan verbonden. Dus als ik mijn lijstje aan een paar mensen stuur, kunnen die hem weer doorsturen aan hun bondgenoten. En die hebben dan mijn lijstje, zonder die van hun te hoeven terugsturen ...

Dit kan me nog duur komen te staan vrees ik. Ik moet gauw wat bondgenoten vinden. Morgen maar even met wat mensen babbelen (probleem is dat ik ze allemaal niet vertrouw  ::rofl:: )

Ik ga nog even Waldo zoeken, ik heb geen idee waar die is. ::ohno::

28 januari
Dennis is aardig aan het sparen
Lieve biechtstoelie,

Het gaat hard, ik heb ondertussen een stuk of 10 formulieren verzameld. Bij slechts een paar mensen heb ik een goed formulier terug gestuurd. Bij de anderen ga ik of een foutief formulier opsturen of gewoon niets ;D. Tijd om mijn positie als topvillain weer terug te claimen! >:D >:D >:D

Mijn samenwerking met Juul gaat wel super lekker. Enkele mensen deden ook lastig met de formulieren. Maar nadat ik die rare actie deed willen ze opeens wel praten ::). Nu ga ik met Juul ook andere formulieren uitwisselen en kan ik dus tegen een paar mensen zeggen van "Jammer dan ::zwaai::" Voelt goed >:D.



Hans is lid van de PM-groep en deelt zijn verdachte met Duncton
::zwaai::
Wauw, scherp Duncton! ::vergroot::
Bij het groepje LaBjYc speelt ook iets geks: ze waren iets in de pm overeengekomen, maar geven uiteindelijk een ander antwoord, wat minder geld oplevert.
Iemand specifiek heb ik nog niet als verdachte op het oog. Daar is het me nu nog allemaal wat te chaotisch voor. Jij?

Ja, dat was wel apart. Volgens mij was het Lama die dat als eerste in het topic opperde? Hm...

Bij hun eerste vraag vond ik Ycaris trouwens wel erg happig om vol op een fout antwoord te gaan. Plus het feit dat ze hun Waldo niet kunnen vinden. Zowel stations zijn er nou ook weer niet waarvan het spoor doorloopt tot in Duitsland. Gebeuren rare dingen daar. ::jaja::

Voor de rest inderdaad chaotisch en de andere groepjes heb ik wat minder scherp in zicht. :)


We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2017, 21:20:34 »
Lama pakt ondertussen zijn dagboek er weer bij
Hoi presentatoren,

Hierbij weer een deel van mijn dagboek :):

28-01-2017
Zo, er is weer veel gebeurd de afgelopen dagen. Het goede nieuws: IK ZIT IN HET SPEL!!! Het iets mindere goede nieuws is, is dat de andere 24 er ook bij zitten. Ik vind het heel leuk voor iedereen dat ze dit avontuur mee mogen maken, maar voor mij heel lastig om te speuren naar de mol.
Maar goed, opdracht 1. Ik vorm een team met Ycaris en Bjorn. Niet de meest actieve deelnemers, maar volgens mij wel een goed team! Vooral Ycaris en ik nemen initiatieven, Bjorn huppelt er vaak een beetje achteraan ;). Bij vraag één voelde ik gewoon dat het er minder dan 60 waren. Ycaris wilde graag All-in gaan, wat ik ook wel spannend vond. Ik wilde hier vooral Ycaris uittesten. Waarom wilde ze dit doen? Bjorn sloot er meteen bij aan. Echter maakte Ycaris op het laatste moment ineens de switch naar ‘meer dan 60’, wat ons uiteindelijk 100 euro gekost heeft. Een hele verdachte actie… Maar wat Ycaris betreft een té verdachte actie. De actie van Bjorn vind ik daarentegen verdachter. Hij sloot zich heel makkelijk aan bij het foute antwoord van Ycaris.
Dan de tweede vraag. Bij het geven van het uiteindelijke antwoord ging een hele hoop mis, aangezien een ander antwoord dikgedrukt werd dan dat we uiteindelijk afgesproken hadden. Ik was de eerste die het dikdrukte, dus ik had maar gedaan alsof het mijn schuld was. Echter was het Bjorn die deze voorzet gaf… Hij quote een post van mij met een suggestie van verdeling die al lang van de hand gewezen was. Hij zei dat hij voor dat antwoord ging, maar drukte het niet dik. Ik ging er ‘van goede vertrouwen van uit’ dat dat het antwoord was wat we hadden besproken, dus ik drukte het wel dik. Een foute keuze, want het leverde maar 10 euro op. Een perfecte molactie van Bjorn, naar mijn mening.
Dan de Waldo. Ycaris was daar heel goed mee bezig. Ik ben veel stations afgegaan langs de grens van Duitsland, door de goede aanknopingspunten van Ycaris. Ik kwam uiteindelijk bij Venlo terecht, wat erg leek op de Waldo. Dit heb ik gedeeld in het topic. Echter ben ik verder gaan zoeken en kwam ik uit bij het station van Enschede. Ik ben er zeker 90% zeker van dat dit het juiste station is. Maar ik wacht even met posten. Ik wil wel eens weten wie van mijn teamleden meegaan in de optie ‘Venlo’. Even mijn teamleden uittesten dus. Uiteindelijk kan ik altijd nog met Enschede op de proppen komen, wanneer ik meer informatie te weten ben gekomen.
Nog even wat anders… Ik word veel benaderd voor uitwisseling van inschrijflijsten. Wie geef ik welke informatie en waarom? Hier heb ik vanuit de gelaagde psychologie een strategie voor… ;)


 ::zwaai::


Zo, we zijn begonnen! De eerste opdracht zit erop, iedereen mocht erbij zijn. Het is wel aardig gegaan volgens mij. Ik heb (nog) niemand betrapt op molgedrag, maar ik denk dat de mol zich nu sowieso nog wel stil houdt. Ik heb in ieder geval mijn best gedaan voor mijn team, maar ook weer niet té erg mijn best :P

Over een paar minuten dus de eerste executie… zonder test? Dan zal dit wel het moment worden waarop bekend wordt welke twaalf mensen echt meegaan op reis. Het werd tijd dat er eens wat mensen weggingen, het kost nogal veel moeite om een molboekje bij te houden zo. Nu maar hopen dat ik zelf wel mee mag naar waar dan ook.


29 januari

Meer dan de helft van de kandidaten is afgevallen en Luiaardje wilt jurylid worden
Kan ik me opgeven voor de Jury?

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #10 Gepost op: 16-04-2017, 21:21:05 »
30 januari
Dennis analyseert wederom zijn medekandidaten
Zeg Biechtstoelie,

Yay ik mag meedoen!  ::bravo::

Natuurlijk heeft elk spel een goeie villain nodig, dus ik snap het wel  ;D >:D.

Had ik net zoveel formulieren verzameld, gaan ze allemaal weg  :\'(. Gelukkig heb ik nog steeds een goeie partij. Nu proberen samen met Juul alle informatie te bemachtigen. Eens kijken naar het deelnemersveld:

Daisy: Mevrouw Mol herself! Maakt haar uiteraard direct verdacht, plus het feit dat ze in het team zat dat mingeld op leverde en ze bij drie mensen in het team zat met mol in hun naam. Daisy is voorlopig nog niet van mijn lijstje af vrees ik ::ohno::. Ze kan ook goed mysterieus doen, sterke speler.
Swifty: Super leuk dat ze meedoet! Volgens mij is ze alleen niet heel erg goed in het molspeuren (zoals bijv. bleek uit VM1) dus ik zie haar nog wel eens vroeg het spel uitvliegen. Haar lieg kwaliteiten vielen bij Survivor af en toe tegen dus of ze de mol is hmm weet niet. 
Ycaris: Super leuk iemand om erbij te hebben ::bravo::. Ik ben een groot Ycaris fan! Ze legt het er wat mij betreft iets te dik bovenop en lijkt me meer een nepmol. Maar met haar acteerervaring, als ik het goed heb onthouden doet ze aan toneelspelen, zie ik in haar wel een capabele mol dus wie weet.
Miek: Onzichtbare Miek zou een goeie tegenpool zijn van Mol Lukie. Je verwacht natuurlijk een ander type mol dan voorgaand seizoen. Hoewel ze de eerste opdracht wel erg goed heeft gespeeld. Voorlopig nog geen topverdachte.
Juul: Juul is op het moment mijn partner in crime. Natuurlijk heb ik ook Lucy, maar ik vind het leuk om met een nieuw iemand samen te spelen. Ik hou haar erg close maar of ik haar ook helemaal vertrouw....nee zeker niet. Zou ook een onverwachte mol zijn en daardoor zeer mogelijk.
Starlight: Voorlopig nog geen molverdachte. Ze is best goed in het lezen van mensen volgens mij en wil voor die winst gaan dit seizoen. Daarnaast is haar associatie met Mollenvanger gevaarlijk omdat ze vorig seizoen ook al snel gekoppeld werd aan de mol. Misschien dus te risicovol om te kiezen als mol.
Lucy: Luus vertrouw ik 100%. Ik weet dat ze de mol al eens is geweest en ze hier uiteindelijk geen goed gevoel aan over heeft gehouden. Ik denk niet dat ze uberhaupt de mol nog wou zijn, dus ik haar al afgestreept.
Mollenmania: Molpotentie is er zeker, was ook goed actief al voor het seizoen dus geen nieuweling waarbij een groot risico zit. Daarnaast ook geen hele voor de hand liggende optie. Ga hem zeker in de gaten houden!
Spechteke: Nog geen molgevoel bij. Lijkt mij ook één van de meest risicovolle mollen qua nieuwelingen en daardoor het minst waarschijnlijk.
RoyL: Hij heeft een beetje wat Miek ook heeft. Is niet heel erg aanwezig, beetje op de achtergrond. Goeie tegenpool van Mol Lukie.
Molcrazy: Ik denk dat hij heel erg graag de mol wou zijn en hij kan ook super mysterieus over komen. Ik streep hem nog niet af in ieder geval.
Lama: Bjorrn zei dat hij en Ycaris al raar deden de eerste opdracht. Ik verdenk hem nog niet heel erg eigenlijk.
Wouterv: Bracht weer een goed bedrag op de eerste opdracht net als afgelopen seizoen. Denk niet dat hij de mol is. Als dit aanhoudt zet ik er alvast een potlood streep door.

Mijn tactiek is om:
1. Informatie te vergaren, zsm wil ik alle formulieren bemachtigen
2. Observeren, het belangrijkste in het spel. Waar gaat het fout? Wie doet er anders dan anders?
3. Zelf fouten laten gebeuren, ik wil zelf zeker nog een beetje verdacht zijn.

Ik zie nu bijv. al dat er iets fout gaat bij Waar gaan we heen. Ga ik dit zeggen? Nope. Ik heb door waar die fout zit, dat hoeft niet iedereen te weten ::hypocriet::.

Oh en de struggle, ik durf Ycaris haar formulier niet te vragen. Dit omdat onze laatste afspraak over het uitwisselen van informatie ging uhm.....niet helemaal lekker. Ik kreeg de info en deelde dit niet meer met Ycaris, wat zorgde voor woede hihi >:D. #lastig Misschien op een andere manier proberen te krijgen....


Maikemeisje heeft een goede reden om in de PM-groep te gaan
Oké mannen,
Gooi me toch maar in de kijkersPMgroep. Ik weet niet hoeveel tijd ik ervoor ga hebben, maar ik zit me nu zo te verbijten dat geen een kandidaat weet dat Sissi graag naar Corfu ging, en ik kan er met niemand over praten!  :-X
 Alvast bedankt,
Maike(meisje)


We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #11 Gepost op: 16-04-2017, 21:21:25 »
We zijn gestart en ik ben erbij... Ik was zo blij
maar helaas zijn mijn bondgenootjes (Nys en Bjorrn) er niet bij. (BOE)
Nu heb ik voorlopig niemand. Maar ik ga mijn pootjes uitsteken naar spechteke, lama en ROYL.
Hopelijk kan ik hun info ook gebruiken.

IK ben ook bezig met formulieren aan het uitwisselen. Ik heb al Daisy, Spechteke, ROYL,Lama, Miek.

Ik wacht nog op de formulieren van D*N (hij negeert mijn vraag, terwil ik mijn al gestuurd heb), Lucy (stuurt haar antwoorden niet op nadat ik mijn helft al gestuurd heb)
Swifty is twijfelend over het sturen, de rest heeft nog niet geantwoord.

Nu, ik ben een weekend weggeweest en heb heel veel moeten bijlezen. Maar voorlopig denk ik dat Miek en Lama geen mollen zijn.
Mijn tactiek is nu een paar foute antwoorden geven. Aangezien mensen weten dat ik goed ben in quizzen, zullen ze deze sneller geloven en zitten we mogelijk fout. Meer verdachtmakingen naar mij...

En Dennis ziet door de mollen het bos niet meer
Lieve biechtstoel,

Ik kon me niet meer inhouden. Ik had voorgenomen mezelf een beetje verdacht te maken en dus niet met teveel antwoorden te komen. Maar ik kon het niet meer aan en ben er toch voor gegaan. Waarschijnlijk kom ik op sommige mensen nog steeds wel verdacht over ::).

Qua verdachten gaat het echt nog all over the place. Mensen doen heel erg raar. Een paar opvallende dingen:
- Wouterv, onze quiz fanaat weet vrijwel niets...wat?
- Zowel Swifty als Ycaris en Starlight doen of niet reageren of erg moeilijk over het delen van informatie. Schatjes, jullie moeten straks ook de test doen...
- Ycaris komt zelfs met steden die niet in de opdracht zitten zoals Venetië ...
- Mollenmania doet letterlijk alles fout en wil overal tegenin gaan. Ik had hem echt wel een stukje slimmer ingeschat dus dat is ook opvallend.
- Daisy, onze grote Canada fan doet heel raar over Toronto.
- RoyL blijft maar doorzeuren over Corfu
- Swifty en haar vage overzichten, like wanneer iemand alleen maar één keer zegt ik denk heel misschien dat het dit is maar weet het niet zeker dan staat het bij Swifty gelijk BOOM definitief in het overzicht. Kom ik met een nieuw overzicht en dan is het opeens raar dat er geen uitleg bij is...jaja Swifty ::).



Ze zijn allemaal de mol ::) ;D

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #12 Gepost op: 16-04-2017, 21:21:41 »
31 januari

Maike zit in de groep en Hans is nog steeds aan het zoeken
MaikeMeisje ::love:: ::bravo:: ::zwaai::

Ycaris is nu ook weer gek bezig. Ze komt met Venetië opdagen terwijl die stad niet in de lijst staat. ::rofl:: ::) En zojuist probeerde ze ook weer de soort van algemene consensus om te gooien door op de proppen te komen met Corfu als stropdassenstad.

Verder opvallend: veel mensen die zich angstvallig stil houden. Lama wil graag gokken, net als spechteke, iets wat mij niet erg verstandig lijkt. Die twee vallen elkaar daar wel steeds in bij. Starlight en Lucy lijken vooralsnog goede kandidaten. ::jaja::

Naast D*N analyseert ook Miek haar medekandidaten
Hoi spelleiders!

Het spel is begonnen  :D. Om de één of andere reden had ik wel verwacht dat ik erbij zou zitten. Toch was ik erg blij toen ik daadwerkelijk het groene sein zag. In deze eerste biecht doe ik even een rondje langs mijn mollega's.

D*N is wel een verdachte van mij op dit moment. Hij doet fanatiek mee, maar kwam ineens met een eigen lijstje. Ook combineerde hij ineens twee vragen. Lijstjes hebben we al uitgewisseld, dus dat kan misschien weleens van pas komen  ::vergroot::

Daisy doet ook actief mee met de opdrachten en weet aardig wat antwoorden. Verdenk ik nu nog niet.

Juulx1 streep ik voorlopig af. Die wil zo graag met Daisy in een team dat ik denk dat zij haar verdenkt, dus typisch kandidatengedrag.

Lama1997 is veel te fanatiek. Zou misschien de mol kunnen zijn, maar ik denk het niet.

Lucy streep ik nog niet af. Ze doet af en toe wel héél stellig over bepaalde vragen. Een mol zou dat wss ook doen, zodat mensen hierin meegaan.

Molcrazy wilde graag penningmeester zijn. Als de rol van penningmeester belangrijk is voor de mol (eventueel voor een latere opdracht) is dit wel verdacht. Maar hij maakte er geen probleem van toen hij niet werd gekozen, dus misschien betekent het wel niets.

Mollenmania is het denk ik niet. Gewoon een gevoel  :)

RoyL doet niet superactief mee met de opdracht. De mol zou dat waarschijnlijk wel doen. Streep ik voorlopig af.

Spechteke: hetzelfde als mollenmania.

Starlight heeft niet gereageerd op mijn vraag om inschrijflijsten uit te wisselen. Vind ik verdacht, dus staat nog op mijn lijstje.

Swifty wilde niet gokken. Vind ik een kandidatenactie, dus verdenk ik nu nog niet.

WouterV streep ik voorlopig af. Hij was in de allereerste opdracht fanatiek bezig en ik denk gewoon niet dat hij het is.

Tot slot Ycaris: heeft nog niet heel actief meegedaan aan de opdracht. Ik ga haar in de gaten houden, maar verdenk haar nog niet.

Dus mijn mogelijke molkandidaten op dit moment: D*N, Lucy, Starlight en Molcrazy  ::vergroot::

 ::joehoe::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #13 Gepost op: 16-04-2017, 21:21:59 »
Duncton is in de PM-groep ook veel dingen opgevallen
MM ::zwaai::

Ja, Ycaris doet raar ::jaja::. Maar misschien te opvallend? Hoewel ze wel vaker wat verstrooid overkomt, dus misschien komt ze er juist daardoor wel mee weg. :P

Lucy idd niet, die komt met Dubai. Starlight goed bezig en wouterv heb ik ook alleen nog maar goede dingen zien doen. Swifty begon gelijk met overzichtjes, lijkt me ook niet echt mols. Lama wil nu idd gokken, maar kwam in de eerste opdracht wel als eerste met Enschede.

Mollenmania lijkt goed mee te doen, maar denkt wel opeens weer dat Dubai toch het vliegveld is... Daisy blijft Toronto pushen. Spechteke zie ik niet echt als mol, maar heeft ook nog niet veel bijgedragen.

D*N deed iets goed (zeggen dat de tijden er ook bij moeten), maar schrijf ik nog niet af.

Molcrazy niet gezien. RoyL, Miek en Juulx krijg ik nog weinig hoogte van.

Zo nog even terugzoeken wie er nou als eerste Dubai bij het vliegveld plaatste.

Hoe zouden jullie deze opdracht spelen als je de mol was? :)

Ycaris is een beetje verstrooid in het echt, maar kan dit ook uitvergroten in haar rol als mol natuurlijk.

Lucy zaait volgen mij verwarring door steeds maar weer te roepen dat er dingen niet kloppen in de lijstjes en de antwoorden waar vraagtekens bij staan van de lijst af te willen halen.

Molcrazy kwam met alle Duitse steden, wat als leraar duits niet zo gek is, maar geen slimme manier om te mollen, want als hij daar een foutje in maakt valt dat op en gaat men dat onthouden

Gisteren avond kwam iemand eindelijk op het idee om Sissi en Corfu bij elkaar te zetten. Ik kon me niet voorstellen dat bij niemand een lichtje ging branden. Voor lekkere zomers ga je toch niet naar Zurich?!

Hoi Frank ::zwaai::

Jammer dat je niet mee mocht. Was wel benieuwd hoe je het zou gaan doen. :)

Goed punt. ::ok::

Sissi en Corfu wist ik ook niet, maar Zurich was inderdaad niet een heel logische gok. :P

Die Juulx, he...
- speelt als eerste Dubai weg (wel riskant om jezelf meteen in de schijnwerpers te zetten).
- doet een goede poging bij het traagste woord (maar heeft de pech dat er niet snel genoeg iemand na haar post?).

HDD doet een gok :o
Ha spelleiding!

Net zoals dat ik lekker blijf roeptoeteren dat Ima de mol is, ondanks dat niemand het daarmee eens is ;D, zou ik ook graag even willen roeptoeteren dat Swifty de mol is.
Want die zit meteen wel erg handig op sleutelposities; met het lijstje antwoorden bij de vliegveldvragen om voetstoots meteen foute antwoordsuggesties van anderen neer te pennen, en door 's ochtends vroeg bij het traagste woord te posten. En beide posities natuurlijk makkelijk te verdedigen als het vraagtekens oproept.

Also, het traagste woord bij een schildpadje als mol? Ha!

Anyway, als nu blijkt dat ze het niet is en er bij de eerste ronde uitvliegt, dan is deze pm natuurlijk alleen maar extra grappig ;D ::tandpastasmiley::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2017, 21:22:17 »
3 februari
Molbelg moest eens weten wat er later dat weekend zou gaan gebeuren
Daisy is de mol  ::zwaai::

De_witte heeft een bepaalde voorkeur voor de winnaar
Ik hoop dat Starlight gaat winnen.....

Waarom? zij heeft het witte molboekje! ::hypocriet::

4 februari
Molcrazy heeft nog geen idee
Zo zo zo, een hoop kandidaten rent naar me toe om te vragen om mijn inschrijfformulier. Jongens, menen we dit nu? Nou goed. Ik zal wel met jullie delen. Uiteraard pas ik hier en daar een beetje informatie aan. Het blijft wel "Wie is de Mol?" natuurlijk.

Echt een idee wie de Mol is, heb ik nog niet. Had ik ook niet verwacht na één aflevering. Overleven en ik ben tevreden ;)

 ::zwaai::

hoi biechtstoel, ik kom toch ook maar eens biechten.
Allereerst mijn complimenten voor de productie voor deze toffe aflevering en bedankt dat ik een kan kreeg om mee te doen.

Het begon allemaal op spoor 8 met juul en black and white. mmm spoor 8 . moet juul dan de mol zijn. toch maar eens testen.
Bij de eerste vraag kwam juul af om all-in te gaan, maar dit zag ik niet zitten dus zijn we 40-10 gegaan en huh juul zijn gedachten waren toch juist. De andere vragen wist ik niet. dus heb ik de touwtjes wat uit handen gegeven. met gevolg 40 euro voor de pot en ik die al mijn vrije tijd aan waldo heb gespendeerd, maar niet gevonden.  ::ohno:: ::ohno::



dan excutie. veel te spannend, maar ik mag door.


de andere opdrachten heb ik gewoon mijn best gedaan, alleen wist ik bij de zoek de locatie opdracht niet veel. dan durf ik al eens een gok doen die waarschijnlijk fout is (oslo bij de olympische spelen), maar iedereen neemt dit tot mijn verbazing mee en het blijkt op het einde nog juist te zijn ook.  ::bravo:: ::bravo::
en natuurlijk ook mijn bedankingen naar swifty voor de rode vrijstelling onder mijn  neus weg te kapen. ik zal je hier ooit iets voor terugdoen.  ::pinokkio:: ::pinokkio::

ondertussen achter de schermen bespreek ik veel met lama. die mij ook nuttige informatie geeft. maar moet ik hem wel vertrouwen, want hij doet veel rare dingen.

wouterv wilt ook samenwerkennatuurlijk zeg ik ja, maar ik denk: geef jij ij maar zoveel info als je wilt. ik geef je geen/ valse info.

en dan is er nog mollemania. Dat was straight to the point en mijn reactie is dezelfde als die bij wouter.
Yes meer info.


voor de test moet ik nu nog 4 hoofdverdachten zoeken op wie ik ga spreiden want pff. ik heb geen idee.  ::vergroot::

nu ga ik de test is gaan voorbereiden  ::zwaai:: ::zwaai::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2017, 21:22:35 »
Daisy heeft een voorgevoel
Even biechten, nee ik ben nog niet klaar voor ... je weet wel.

Ik heb echt geen idee. Het gaat overleven worden vrees ik. Ik heb op Ycaris na alle lijstjes. Wel jammer, want ik vind Ycaris wel een beetje vreemd doen. Ik heb geprobeerd de eerste opdracht topic even rustig door te spitten, maar het is één grote bende, ik kan er geen kaas van maken of er nou gemold is of niet.
Het zou me niet eens verbazen, als er überhaupt nog geen mol was daar.
Over lijstjes gesproken, iedereen heeft ook de mijne. Na ja, ik heb er 2 foute antwoorden ingestopt ;D Maar wel 2 dezelfde voor iedereen. En 3 zelfs voor mensen die alle vragen wilde hebben. Je denkt toch niet dat ik bij vraag 48 Nee laat staan?  :P Ik geloof niet dat het me een voordeel oplevert, maar goed, beetje stoken hoort erbij. ;)

Dan de rest vd opdrachten. Ik stond na de 1e opdracht nog bovenaan in de polls (Nys-Fan PMde me zelfs dat ie me verdacht), niet verrassend, want ik zou mezelf ook gaan verdenken. Maar ik gok dat er nu weinig van over is, want ik heb me niet bepaald verdacht gedragen de rest v/d aflevering. Fanatisme nam de overhand, en dat was goed voor de 2e opdracht. Erg leuk, maar eigenlijk niet zo handig voor 14 personen, misschien voor de helft ofzo. Het was één grote bende. Het is dat Lucy het goede antwoord er door drukte, anders waren we nu nog bezig geweest gok ik. Perfecte opdracht voor de mol. Kan best een hele lading goede antwoorden geven, zolang Dubai maar ergens anders gezet wordt. Of misschien heeft de mol wel niks gedaan.

De 3e opdracht dacht ik ook aan het laatste woord, maar ik vergat de tijd. Maar het was toch fout. Swifty heeft nu de rode vrijstelling. Handig als mol, maar wil je de aandacht nu al op je gevestigd hebben? Die gaat m natuurlijk nimmer te nooit nu inzetten, dus er gaat sws geld uit de pot.
En de speeddates, tsja, sorry, maar die opdracht was niet te mislukken, dus D*N en Lama hebben gewoon opvious zitten mollen. Één van de twee is sowieso een nepmol, ben er nog niet uit wie van de twee.

En toen waren de opdrachten klaar. Het wordt overleven de eerste ... o wacht dat had ik al gezegd. ;D

Ik meld me wel weer als ik er klaar voor ben, misschien vanavond, misschien morgen pas.
 ::zwaai::

Dit was duidelijk genoeg ;)
Ik heb maar besloten me eraan te wagen, dan ben ik er maar vanaf.

Test!
(Zo duidelijk genoeg?) ;D

OMG, heb ik een verbondje met de Mol?  ::oink:: Ik zet net als voorbereiding op de test mijn molboekje nog wat door te lezen en Lama is eigenlijk best wel verdacht geweest. Ik ga op hem inzetten bij de test, samen met Mollenmania, Lama, Juul, Daisy en D*N. Vijf mensen lijkt me een juiste keuze met 14 kandidaten...

Volgens mij zijn er ook wel wat mensen die mij verdenken. Ik heb aardig lopen klooien bij de afgelopen opdrachten. Ik noemde Dubai als drukste vliegveld, dat kunnen mensen als molactie gaan zien. Veel vragen stellen bij de speeddate vinden mense ook wel verdacht. Ja, ik denk dat ik wel goed zit bij de eerste test...  ::jaja::

Tot in aflevering 2 biechtstoel!

Duncton verdenkt MC niet:
Wordt al gezellig druk hier. ::zwaai::

En nee, MC, dat is dus niet de manier om jezelf verdacht te 'maken'...
Ow ja, de test, die moet ik ook nog 'maken' ::jaja::
[/quote
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2017, 21:22:55 »
5 maart
Lieve biechtstoel,

Zo dat was de eerste test, toch wel echt een super eng moment. Ik heb ook geen idee hoe ik het heb gedaan maar hierbij mijn gedachtes qua mol. Ik heb gespreid over 4 mensen: RoyL, Swifty, Wouterv en Mollenmania. Dit zijn voor mij de vier waarschijnlijke mollen gebasseerd op alles.

RoyL:
- Bij waar gaan we heen bleef hij heel erg op Corfu zitten terwijl we die optie net van tafel hadden geveegd. Hij is ook geen voorstander van Dubai.
- Maakt een fout bij het speeddaten, er zat al behoorlijk wat geld in de pot, moest de mol in actie komen?
- We zouden formulieren uitwisselen. Ik heb die van hem gekregen maar die van mij niet teruggestuurd  ::hypocriet::. Verdacht is dat hij hier nooit meer op terug gekomen is! Heeft hij de info niet nodig?
- Hij is een achtergrond persoon het tegenovergestelde van Lukie4, zou een goeie optie zijn van spelleiders perspectief dus.
- R(oyl) is een mol

Swifty:
- Doet heel erg lastig over het delen van informatie.
- Heeft de rode vrijstelling, wat alleen handig is voor de mol, de mol weet natuurlijk ook de opdracht.
- Waar gaan we heen ging ze vol voor Toronto, zorgde ze voor chaos met haar foutieve lijstjes en was ze echt niet goed bezig.
- Bij de treinopdracht bleef ze alleen over in de trein naar Groningen. Dezelfde eindlocatie was daar voor de oud-mollen, geven zij het stokje door?

Wouterv:
- Wist opvallend weinig bij waar gaan we heen terwijl hij bekend staat als allesweter, super verdacht.
- Noemt daarbij ook dat hij Dubai zeker weet, wat fout blijkt te zijn.
- Treinen zijn belangrijk, Wouterv doet werk voor de Belgische spoorwegen, hint?
- WouteR is de mol ;D.

Mollenmania:
- Zit in het enige team dat in de min eindigt en deed vrijwel niets goed bij de eerste opdracht.
- Letterlijk alles wat hij zegt bij de waar gaan we heen opdracht is poep, hij doet helemaal niets goed.

Lama en Ycaris durf ik nog niet af te strepen maar ik wou de test niet over 6 mensen spreiden, dat is echt teveel. De anderen zijn het volgens mij niet. Juul heb ik mijn bondje gisteravond mee versterkt, we hebben alles gedeeld qua informatie en lang gepraat in de chat ;D. Ze was heel erg zenuwachtig dus ik denk niet dat ze het is. Daisy was de eerste die Dubai dikdrukte terwijl de meerderheid nog tegen Dubai was, doet de mol niet. Miek en Molcrazy zijn niet actief genoeg om de mol te zijn. Spechteke heeft nog geen rare dingen gedaan en lijkt me een onwaarschijnlijke optie vanuit de spelleiders, Starlight had hele goeie inzichten die ze als mol niet had weggegeven en Lucy durft sowieso geen mol meer te zijn ;D ::hypocriet::.

Dus nu bidden en hopen dat ik nog een rondje deze mensen kan bekijken


Hoi spelleiders,

Dit kan zomaar mijn laatste biecht zijn. Ik heb namelijk een theorie, en als deze juist is, heb ik de afgelopen test niet goed gemaakt.

Ik dacht ineens, wie weet zit er een hint in Moltalk. Dus ik scroll door het topic, en zie op een gegeven moment dat Tim zegt: bedankt voor dit gastoptreden van Train. Later spelen ze nog meer nummers. Dit vond ik opvallend. Ik ging kijken bij de inschrijfformulieren die ik heb gekregen en wat blijkt...het favoriete nummer van wouterv is van Train.

Mocht dit kloppen, is de kans groot dat ik vanavond afval. Ik heb wouter namelijk niet meegenomen in mijn test. Mocht ik toch doorgaan, ga ik hem goed in de gaten houden.

Wordt hopelijk vervolgd! ::vergroot::

 ::joehoe::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #17 Gepost op: 16-04-2017, 21:23:17 »
Beste spelleiders,

Mijn tweede geheime biecht. Wat is er veel gebeurd deze week! Het begon eigenlijk al op zondagavond, ik kwam net na achten thuis van een intensieve dag (winst op een schaaktoernooi) en opende meteen het topic om te zien hoe mijn team het gedaan had, bleek dat ik midden in een discussie belandde over de penningmeester! Gelukkig op tijd om mijn bondgenoot Lama1997 dik te drukken.
En toen kwam het gevreesde moment, de kandidaten zouden nu toch echt bekend gemaakt gaan worden. Bleek dat het per spoor ging, dus ik als een gek refreshen, maar mee gestopt toen het te lang duurde (was niet zo, ik was gewoon ongeduldig ;)) en pas na een tijdje weer gekeken. Jahoor daar was mijn spoor, en bewust geen andere spoilers geopend, het zou me alleen maar gek maken. Dus opende ik als eerst, met een vrij slecht voorgevoel, mijn spoiler... GROEN! GEWOON GROEN!!!!!! ::oink:: Fantastisch!  ::ok::

Echter totaal geen tijd om daarbij stil te staan, door naar de eerste officiële opdracht. Ik ben niet zo thuis in Steden/Geschiedenis dus heb ik daar maar de rol van lijstjesbijhouder op me genomen. Het was toch een chaos. Heel veel verdachte dingen gezien, alsook heel veel kandidaatse dingen (maar wat is kandidaats?). Onbewust heb ik daar gemold, door Dubai door te drukken als antwoord op 3. Het komt me wel goed uit denk ik.
Uiteindelijk heb ik wel spijt dat ik niks gepost heb in het Geduld-topic. Ik ken het traagste woord, en de deadline staat er niet voor niks. Achteraf was het allemaal zo logisch...
De speeddates vond ik ook heel tof! Ongegeneerd vragen afvuren op iemand is best grappig. Swifty er ook beter door leren kennen. Bij niemand echte molacties gezien...

Na alles geanalyseerd te hebben komen Swifty, Daisy, RoyL en juulx1 uit de bus als meest waarschijnlijke mol voor mij.

De test, wat een chaos was dat ::rofl:: Ik kwam er achter dat ik allerlei info niet had genoteerd of kwijt was ::rofl::. Een heel mooie officiele test, het was net echt en ik voelde me echt een molkandidaat, wat een heerlijk gevoel!

Tot vanavond ::zwaai::

Is molbelg blij of verbaasd?
Direct twee super verdachten weg... WAUW



En de afvallers-pm-groep is in het leven geroepen
Hoi Daisy en Ycaris,

Als spelleiding hebben we toch besloten om de afvallers een aparte pm-groep te geven.
Dat werd ook, volgens mij mede door Daisy voorgesteld.

Jullie mogen hier met elkaar over het spel praten (op wie heb je ingezet etc.)
Latere afvallers zullen hier bijgevoegd worden.

Nogmaals dank voor jullie deelname en we spreken elkaar in moltalk.

PS. Graag deze berichten niet delen met kandidaten / kijkers)

Tim ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #18 Gepost op: 16-04-2017, 21:23:42 »
Duncton vond het een boeiende executie
Wow, boeiende executie. Beide dames stonden behoorlijk hoog op mijn verdachtenlijstje.

Ik kom voorlopig ook op Juulx of Mollenmania uit, maar Swifty stijgt ook wel op mijn lijstje. Is nu voor stoppen (wat de pot dus geld kost) en wachtte wel heel netjes 17 uur om de rode vrijstelling binnen te hengelen.

Goeie ::ok::. Van de week nog maar even kijken wie daar nou precies wat gedaan heeft.

Hey,

al even geleden. (drukke tijd gehad)

Ik probeer mezelf minder te profileren als vorige keer. Niet direct vol voor het geld te gaan.
Dat lukt redelijk.Bij opdracht 1 probeerde ik nooit voor de volle pot te gaan waardoor we nooit het maximum konden winnen.

Bij opdracht 3 probeerde ik bewust wat foute antwoorden te koppelen aan vragen
(waaronder gelukkig Dubai, wat dus het nodige antwoord was).

Qua bondjes scoor ik ook goed. Ik heb met Lama, spechteke en ROYL goede contacten.
(ik weet zelfs op wie spechteke en ROYL zaten)


Dan de test. Ik probeerde goed te spreiden dat ik 5 verdachten had rond de 10 antwoorden.
Maar hoofdverdachte Daisy ging eruit. (spijtig voor jou maar  ::ok:: voor mij).
Dat betekent dat ik met mijn andere antwoorden goed zat.

Als ik dit vergelijk met spechteke en ROYL: met ROYL had ik enkel Mollenmania gemeen,
met spechteke swifty en Mollenmania. (en Lama zat op Swifty).

Maar normaal gezien hou ik volgende test Swifty, MM en MC aan (tenzij er iets raars gebeurd

en als ik een mogelijke hint kan claimen:
Swifty zat op stoel 8 (de 8) en kreeg als 5de haar scherm. 8+5=13 en 13de letter is een M.

(ik had ook een mooie theorie voor Daisy als mol want het was mooi als de de MOL bij de mollen zat, maar dit was dus niets)

6 februari
Dennis heeft nu al en iconische moment
Beste biechtstoel,


BOOM! Wat een iconisch moment. Natuurlijk was het eng om een executie door te laten gaan met de kans dat je er zelf uitvliegt. Maar deze gok heeft mij zo voordelig uitgepakt. Twee twijfelgevallen qua mol zijn voor mij weg, door het plan door te zetten heb ik meer informatie over de mol en minder concurrentie.

Jammer van Daisy :(, ik had haar meer gegund. Ycaris tsja.....eigen schuld dikke bult wel een beetje  ::). Dat gebeurt er als je geen informatie verzameld. Het is ook fijn om een duidelijke tegenstander van mij eruit te hebben. Sowieso nadat Ycaris eruit ging en Lucy door was ik wel vrij zeker dat ik het zou halen. Ycaris was de enige persoon die ik een beetje verdacht vond en ik bar weinig op had ingezet (ik heb alles uitgerekend muhu ::vergroot::). En Lucy en ik hebben verder redelijk dezelfde verdachten.

Doordat de stemming zo close was, het was in principe 7-7, denk ik dat een mol wel 100% zeker voor executie stoppen heeft gekozen. Wat maakt dat ik één van mijn vier hoofdverdachten, RoyL, uit mijn hoofdverdachtenlijstje kan strepen. Mijn gevoel neigt heel erg naar Wouterv als mol. Nu ook met deze opdracht, de mol moet winnen en ja hoor, hij weet weer alles. Hij is gewoon niet constant in zijn gedrag en best wel out-of-character. De executie vond ik ook niet het normale gedrag van hem. Swifty en Mollenmania kan ik nog op mijn spreidingslijstje houden, maar dan ook nog wel meer Swifty dan Mollenmania.

Lucy had ook nog opgemerkt dat Wouterv zijn favoriete boek zich afspeelt in een trein en bij de tour opdracht was er ook iets met een Wouter ofso ;D. #tunnelen Ik zit nu of al diep in de Wouter tunnel of ik heb de mol al te pakken!
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2017, 21:23:58 »
En we slaan even een stuk of 200 pm's over m.b.t. de Tour de Taiwan ::jaja::

08 februari
En Miek beland in haar tunnel
Heey spelleiders,

Ik denk dat ik de mol heb gevonden. Ik ging namelijk nog eens kijken in het topic waar de kandidaten worden voorgesteld. Waar iedereen een vraag kreeg over het spel. En wouterv staat er niet tussen. Ik heb het 3 keer gecheckt, maar hij staat er echt niet. Oftewel: hij is geen kandidaat. Hoop ik  ;D.

Mijn plan is het volgende: ik ga bij de volgende test all-in op wouter. Heb ik rood, zat ik dus fout, wat natuurlijk jammer zou zijn maar ik heb het toch best druk verder, dus is geen drama. Heb ik groen, is het super, want dan zit ik waarschijnlijk goed en hoef ik alleen nog maar op wouter te focussen.

To be continued... ::vergroot::

En Duncton heeft ondertussen in de PM-groep een schema gemaakt
Zoals beloofd het testdilemma uitgewerkt. Ik heb onderscheid gemaakt tussen de discussiefase en wat er uiteindelijk gestemd wordt:

(stoppen = executie afbreken = geld uit de pot)

Discussie:
01. MC - stoppen
02. Daisy - stoppen
03. Mollenmania - stoppen
04. RoyL - doorgaan
05. miek1999 - stoppen
06. Lucy - doorgaan
07. D*N - doorgaan
08. Ycaris - stoppen
09. spechteke - doorgaan
10. wouterv - stoppen
11. Swifty - stoppen (7)
12. Juulx - doorgaan
13. Starlight - doorgaan

Lama twijfelt.

Stemming:
01. Lucy - doorgaan
02. RoyL - doorgaan
03. MC - stoppen
04. spechteke - doorgaan
05. D*N - doorgaan
06. miek1999 - stoppen
07. wouterv - stoppen
08. Swifty - stoppen
        - Mollenmania online (20:27)
09. Ycaris - stoppen
10. Lama1997 - doorgaan
11. Daisy - stoppen
12. Juulx - doorgaan
13. Starlight - doorgaan (7) (20:40)

- MC maakt zich sterk voor het afbreken van de executie (mols). Lucy doet dat voor het laten doorgaan van en bewijst weer eens absoluut de mol niet te zijn.
- De kandidaten die willen stoppen, zijn wat mij betreft verdacht. In de discussiefase zijn dit MC, (Daisy), Mollenmania, miek1999, (Ycaris), wouterv en Swifty. Tijdens de stemming MC, miek1999, wouterv, Swifty, (Ycaris en Daisy).
- Als we de theorie van de_witte volgen (mol wil doorgaan als er al 7x voor stoppen is gestemd), zijn de reacties van Juulx en Starlight tijdens de discussiefase interessant. Zij doen dat echter teniet door als 6e en 7e te stemmen.
- Mollenmania was voor stoppen én online toen de stemming aan de gang was. Hij stemt echter niet, waardoor er als eerste 7 stemmen voor doorgaan zijn (Lama1997 geeft de doorslaggevende stem). Als hij de mol is, heeft hij zich hier in ieder geval laten verrassen.

Jullie nog aanvullingen? :)

Tevens wordt opgevallen dat Wouterv wel heel veel spelfouten maakt
Uiteindelijk ook veel spelfouten in de andere categorieën.
Hij was dan wel goed bezig omdat hij veel had gepost, maar zeker een kwart zat vol met spelfouten, hierdoor krijg je dus dat mensen niet meer hetzelfde zeggen, want dubbel. Maar omdat hij het fout heeft vanwege spelling lopen ze toch geld mis...

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela