Auteur Topic: De kandidaat-biechten en PM-groepen  (gelezen 20071 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #40 Gepost op: 16-04-2017, 21:32:13 »
30 maart

Wouter wil verdacht blijven. En dat terwijl hij juist verdacht kan worden door de volgende opmerking
Ik zie het derde verschil denk ik.

Rode kaarten= alleen vrouwen
zwarte kaarten= alleen mannen

Maar ik ga het niet zeggen. We zijn nu zo kort bij het einde
ik kan alle verwarring die er is rond mij goed gebruiken.

Dennis vreest de klok
Beste biechtstoel,

Yaaas wanneer ik deze keer wel de toekomstvraag goed heb ::bravo::


Het is duidelijk dat Lama en Mollenmania deze niet goed hadden, wat betekend dat ik vrij zeker safe zit deze ronde. Het zou de perfecte ronde zijn voor een Mollenmania exit maar ik zie het niet gebeuren. Ten eerste is het de vraag of Wouter nu wel het licht heeft gezien....en dan alsnog als hij dat heeft dan moet Lama Mollenmania verslaan op snelheid en dat zie ik ook nog niet gebeuren.

Wel moet ik nog bedenken wat ik met mijn lading jokers ga doen. Deze aflevering kan er weinig mis gaan en er is nog steeds een zwarte vrijstelling dus misschien zet ik er nu wel geen in en dan alles bij de laatste test. Also je kan niet meer dan 20 (of 21 met toekomstvraag) goed hebben dus extra jokers inzetten heeft geen zin. Maar ik kan wel de laatste test die waarschijnlijk op tijd wordt gespeeld, vragen die opzoekwerk geven overslaan omdat ik jokers heb om dat te coveren.


3 april
En het doemscenario heeft zich voltrokken. Lama eruit.
Mijn eerste gedacht was F**K, ik moet nu tegen D*N strijden voor de finaleplaats.
Dat wordt lasting

maar hoe langer ik erover denk, hoe meer ik mij aan een twist verwacht
want:
 a) jullie hebben geen enkele melding gemaakt van MM als finalist
 b) Er is nog geen opdracht geweest om de vrijstelling te verdedigen
 c) Er zijn nog maar 2 opdrachten deze week, normaal zijn er 3
 d) Ik heb de vorige test herbekeken. De vraag 3 of 4 kan slaan op het aantal finalisten
 e) Mijn opdrachtinzicht moet nog komen, dit kan gaan over de derde opdracht die gaat over de vrijstelling

en komt er geen twist, dan is dat voor mij een twist
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #41 Gepost op: 16-04-2017, 21:32:33 »
5 april

Dennis is zijn laatste bondgenoot kwijt
Beste biechtstoel,

En daar ging dan ook mijn laatste enigszins bondgenoot-achtige persoon :\'(. Lama was nooit mijn nummer 1 bondje en volgens mij was ik dat ook niet voor hem, waardoor ik hem nooit 100% heb vertrouwd. Maar de gesprekken waren toch altijd fijn ::bravo::.

Daar sta je dan, in een halve finale met mijn drie verdachten uit aflevering 2. Alleen nu ben ik al zeker over wie het is. Daar kan ik dus ook nog weinig over vertellen. Ik kan wel vertellen wat Swifty weer verdacht loopt te doen. Jaaaa vragen stellen is nu opeens heel makkelijk wanneer er geld uit de pot kan ::). Ohja ze wil gaan voor de groepsvrijstelling want ja een extra verdachte in de finale is prima voor de mol.

Ja die vrijstellingsopdracht. Ookal ben ik geen fan van finale vrijstellingen, Mollenmania heeft hem eerlijk verdiend en er veel voor moeten doen, dus hij mag hem houden van mij. Mijn eigen voordeel hierin? Ik heb nog 4 jokers. Als ik met 4 jokers geen test van Wouter kan winnen dan verdien ik de finale niet. Maar met een groepsvrijstelling worden deze jokers opeens niets waard en heb ik wel twee volwaardige concurrenten in de finale....één woord......UGH

Maar eigenlijk is deze biecht vooral voor Mollenmania ::jaja::.


Ik ben hem erg gaan waarderen als persoon in dit spel. Als sterke tegenstander, een speler die het spel kleur geeft en fanatiekeling in het spel. Na de mandjesopdracht is er wel degelijk iets veranderd wat uiteindelijk de sfeer weer verbeterd. Oh en bonding over een kuttwist helpt ook altijd ;D thank you spelleiders. #finalevrijstellinggod

Ohja spelleiders, ik wist wel dat jullie stiekem mijn opdracht het beste vonden


6 april
De afvallers lezen met met de Kijkers-PM en Daisy hoopt dat Wouter de finale haalt
't Zou voor de onwetende kijker (Duncton ;D) beter zijn als WouterV de finale haalt, blijft er iig spanning tot 't eind. ::jaja::
Maar ik gun het D*N zeker, hij heeft 't meeste geld binnen gebracht. ::jaja::

We zullen wel zien wat 't wordt, ze hebben alle 3 (Mollenmania, WouterV en D*N) goed gespeeld op hun eigen manier. ::ok::

9 april
Wouter zijn doemsenario is een feit
and now, the end is near.

Mijn doemscenario is uitgekomen. Ik moet tegen Dennis strijden voor de laatste finaleplaats. ik tegen superman. Dat is aartsmoeilijk.

Gelukkig had ik mijn 2 jokers. Die hebben mij geholpen want er waren enkele
gokvragen bij en enkele opzoekvragen.
Ik heb denk ik alles juist op 5 min.

Nu is het hopen dat D*N geen jokers heeft en toch een vraag fout heeft (of er langer overdoet).

Moest het afgelopen zijn, weet dan dat ik van dit spel genoten heb en jullie verdienen niets meer of minder dan een staande ovatie voor jullie inzet, creativiteit en wil om dit spel voor ons te maken.

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #42 Gepost op: 16-04-2017, 21:32:53 »
Dennis heeft een voorgevoel voor zijn exit
Beste biechtstoel,

Zo, de test zit erop! ::zweet:: Gelijk na de test had ik een slecht gevoel, alsof ik sneller had gemoeten dan nu. Maar bij nader inzien. Ik weet zeker dat ik 20 goed heb met mijn 4 jokers erbij. Er zaten deze keer behoorlijk wat opzoek vragen erbij (wanneer eerste bericht, hoeveel bij de poll, quotes). Als Wouter dat allemaal weet binnen 6 minuten, dan chapeau ::wijn::. Maar ik denk dat 6 minuten goed genoeg is en de finale dus binnen handbereik is ::jaja::. We Shall See

Terwijl MM al zeker is van de finale
Hallo biechtstoel,

Ik zit gewoon in de finale! Ik had de laatste dagen misschien wel verwacht de laatste executie door te komen, maar toch zeker niet zonder een test te hoeven maken. De finalevrijstelling kwam me natuurlijk supergoed uit. EINDELIJK had ik dan ook eens een vrijstelling gewonnen, en wat voor 1. Maarja dat ik hem moest verdedigen was uit Tim en Mollenvanger hun stukjes tijdens de opdracht al wel op te maken.
Ik vreesde voor een moeilijke opdracht en dat werd het ook. De verstopplek zoeken kostte me even wat tijd, want waar ga je je nou verstoppen? Uiteindelijk koos ik voor een zeer klein gebouwtje dat alleen met Chinese tekens op Google Maps verschijnt. Je alleen met Ja en Nee naar waarheid te kunnen verdedigen voelt heel beangstigend, je hebt het gewoon niet meer in eigen hand. Net op het nippertje haalde ik de vrijstelling binnen, ik vond het eerlijk waar sneu voor wouter want ik wist hoe dichtbij hij was, maarja dat is het spel.

En toen kreeg ik dus definitief te horen dat ik de eerste finalist was van WIDM 2017, ongeloof overheersde, maar na een paar dagen besefte ik me dat ik in de finale sta van een ontzettend mooi avontuur met ontzettend leuke mensen. Ik heb de mol ontmaskerd, daar twijfel ik niet aan. D*N's exit zojuist kwam wel als een grote verrassing voor me, ik vreesde al voor hem tijdens de finale, mijn grote concurrent. Dat is dus nu wouter (denk ik althans  ::)).

We gaan zien wat deze mooie finale ons zal brengen, het voelt goed dat er geen mensen meer weg moeten. Wij 3en zijn het: Wouter, Swifty en ik!  ::bravo:: ::wijn::

En Dennis val idd af. En maakt een riante binnenkomst in de afvallersgroep


Hola afvallers! Wat fijn om jullie weer te zien ::bravo:: ::hug::. Hebben jullie nog leuke dingen te vertellen?  ;D

Ik denk dat jullie ook al wel over de mol uit zijn.... Ik heb met mijn tegenstander gepméd en ik ben er waarschijnlijk op een minuut uitgegaan  :\'(. Zo stom...
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #43 Gepost op: 16-04-2017, 21:33:57 »
10 april
Wouter kan het niet geloven

Ik kan het nog altijd niet geloven dat ik D*N verslagen heb.
Het is sowieso op tijd gebeurd, dat kan niet anders en ik geloof
ook dat MM's jokers mij gered hebben. (Want ik weet al dat ik op één vraag mijn eigen antwoord gegeven heb).

Ik speel de finale, daar ben ik echt blij om. Ik heb sinds aflevering 1 Swifty ingevuld als mol en sinds aflevering 4 zit ik vol. Dit moet ik afmaken tegen MM.(die een fantastisch spel gespeeld heeft)

Ik, de man die nooit hints vindt, heb er enkele gevonden naar Swifty

a)flessenpost: Swifty post: de fles is van de moil (of moi=ik)
b) meet the mole: zij krijgt als enige de vraag hoe vaak zij genoemd is bij test 1
c) zij moet vragen naar Lukies mollenacties. De mol vraagt naar de mol
d) bij 'show me the money' krijgt ze een vraag naar een vrouwelijke mol.
   daarbij: zij koos 3x vraag 6. Zij is de zesde mol hier
e) de laatste titel R is een mol + één. Na de R komt de S. S(wifty) is een mol.
f) Swifty is de zesde mol. Ze passeert als zesde in de leader
g) Executie 1: zet zit op stoel 8 en krijgt als 5de haar scherm.
(8+5=13 en de 13de letter van het alfabet is M, van Mol)

Maar wat telt zijn de acties en die heeft ze ook:
Ze pakt direct de RV. Dit kost ons 500 euro
Ze bankt niet, hierbij blijft de kans dat het verdiende geld verloren gaat
Ze pakt een lege enveloppe in het vliegtuig. Was dat leeg of ledigde ze hem?
Ze ging als speedy gonzalez doorheen de puzzels. Hierbij verdiende ze 200 euro maar al de rest kostte geld. Topactie, jij verdient als enige en bent daardoor verantwoordelijk dat de rest niets pakt
Winkelstraat: ze koopt letterlijk niets en is vaak te laat
Kabelbaan: was moeilijk te saboteren. Want alles was duidelijk op één tekening na, de hare?
theeplantage: verdient 200 euro laat 300 liggen.
Per seconde wijzer: verdient 30 euro (goed zo?)
Ghostbusters: dit speelt ze mooi uit.
Diamanten: als handlanger speelt ze dit opnieuw goed uit.
Taxiradio: doet 1 foute gok en heeft 0 inbreng (en genoot wss van ik die de blaam krijgt)
resumédiner: lukt niet in een deelopdracht
groeten uit: verpest Ycaris' lijstje
Show me the money: verdient 0 euro voor de pot
TV: verdient ze eindelijk, mag het uit de pot


Kortom: een mooi lijstje, goede mol. Ik ben zo tevreden dat ik haar ontmaskerd heb.
ik ben helemaal hyper

14 april
Wouter sluit het spel af met zijn eindbiecht
Het spel is gespeeld. De test is gemaakt.

Ik ben blij dat ik alles mocht meemaken tot nu. Nu hangt er het er vanaf.
Tijd of fouten.

Ik heb ervan genoten hoewel ik echt moe ben nu. Het waren toffe maar intensieve maanden.

Nu is het wachten, tot zondag

Bedankt voor alles spelleiding

En starlight ontdekt net voor het einde van het spel onze grootste hint, mede dankzij cryptische hints van MV ;)
De hint die ik denk te hebben ontdekt, is dat er een pijl staat van "Swifty" naar "DeMolOnlineRN17" in het onderstaande plaatje uit de regels.


Beetje jammer dat ik dat niet heb gezien toen ik nog in het spel zat ;D



Dat waren alle biechten en leuke berichten uit de diverse groepen ::zwaai:: ::bravo::
Er mag gereageerd worden ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #44 Gepost op: 16-04-2017, 21:35:15 »
Iedereen bedankt voor alle mail die wij hebben mogen ontvangen! Mijn mailbox is ondertussen zo'n 2000 berichten verder dan het begin!
En natuurlijk bedankt voor alle biechts. Altijd leuk om te lezen hoe jullie het spel zien!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Luiaardje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • zzz
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #45 Gepost op: 16-04-2017, 21:37:08 »
omdat de yt link ongeldig was hier is ie
la-la-la

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #46 Gepost op: 16-04-2017, 21:54:39 »
Goed gedaan Swifty!

Ik heb het oppervlakkig gevolgd. Maar bij mij stond je op mijn lijstje sinds dit:

Swifty stijgt op mijn lijstje nu. Vind het wel heel toevallig dat ze die rode vrijstelling goed inzet. Kost de pot geen geld, wint vertrouwen. Maar levert ook geen geld op ;)

En nu de vrijstelling terug in het spel komt is het superverdacht en stijgt ze naar 1 voor mij ;)
You'll never walk alone

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #47 Gepost op: 16-04-2017, 21:58:41 »
Wat leuk om te lezen dit! En wat grappig dat sommige van mijn 'acties' gezien werden als verdacht, terwijl ik gewoon maar wat deed, want een tactiek had ik bepaald niet  :P

Overigens, nog voor Swifty; Ik heb jou altijd op de achtergrond gehouden omdat ik er van overtuigd was dat de Mol sowieso een man moest zijn. Dit kwam door het handgeschreven verdachtenlijstje dat op Twitter werd geplaatst. Het leek mij een mannen handschrift. Alle dames kon ik afstrepen voor mijn gevoel, en dat paste vaak ook in mijn verdenking. Jammer dat ik jou daardoor niet genoeg in de gaten heb gehouden  :-X

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #48 Gepost op: 16-04-2017, 22:00:10 »
Dat was ik die dat geschreven had ;D
Net zoals de brief van de mol.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #49 Gepost op: 16-04-2017, 22:17:52 »
Biechten is zo leuk als kandidaat ::jaja::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #50 Gepost op: 16-04-2017, 22:25:16 »
Ja biechten was echt mijn hobby ;D.

Opmerkingen:

hahaha waarom hebben mensen mij nog verdacht in het begin ::rofl::. Geweldig!

Miek die per ongeluk invuld dat de mol een Nederlander en ghost is en baalt ::rofl::. Achteraf deed ze per ongeluk antwoorden goed.

Wouter die mij actief eruit wil ::) :-*. Gelukkig was het gevoel wederzijds  ;D.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #51 Gepost op: 16-04-2017, 23:08:46 »
Heel leuk om terug te lezen. Heb ontzettend kunnen lachen om sommige biechts  ::bravo:: Ik wilde inderdaad een dagboek bijhouden, maar omdat ik zo vol in het spel gedoken was en studie enzo merkte ik al dat dat niet haalbaar was om dat structureel bij te houden. Achteraf heel jammer.
Maar heel leuk om de gedachten van kandidaten en kijkers te lezen  ::bravo::

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #52 Gepost op: 16-04-2017, 23:21:40 »
heel leuk om alles terug te lezen. Ook vond ik dn zijn frustraties tegenover mij hilarisch, maar ik ben wel blij dat hij mij uiteindelijk toch nog een toffe deelnemer vond  ::bravo::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #53 Gepost op: 16-04-2017, 23:45:36 »
Wat ontzettend leuk om dit terug te lezen ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #54 Gepost op: 17-04-2017, 00:16:36 »
Ik heb alles nu zo'n beetje globaal doorgelezen. Wat veel biechten, echt heel leuk om te lezen en vooral die van jou D*N!!  ::bravo::

Voel me wel een beetje schuldig nu dat ik zo weinig gebiecht heb. Sorry daarvoor, ik was te veel met de opdrachten, molboekje bijouden en bondje met Lama (3/4 van mijn pm inbox denk ik  ::rofl::) bezig  ::sorry::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #55 Gepost op: 17-04-2017, 01:01:19 »
Ik heb ook echt 1x gebiecht en dat was een ratelbiecht over Wouter die de mol moest zijn ::)
Leuk om te lezen verder, jongens! ^^
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #56 Gepost op: 17-04-2017, 08:53:41 »


Miek die per ongeluk invuld dat de mol een Nederlander en ghost is en baalt ::rofl::. Achteraf deed ze per ongeluk antwoorden goed.


 ::rofl:: ::rofl:: Ja mijn tunnelvisie was echt heel erg  ::schaam::. Gelukkig had ik wel tunnelvisie op een verdachte kandidaat en niet op jou ofzo  ;D
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #57 Gepost op: 17-04-2017, 13:31:45 »
Heel tof om te lezen.
Die tunnelvisie op mij door mijn inschrijfformulier (dit is allemaal echt, ik heb geen enkele leugen doorgestuurd)


Mijn tactiek was om altijd een moloptie te blijven zodat anderen altijd een optie meer hadden dan ikzelf.
Dus bij momenten heb ik bewust gekloot (PSW, winkelstraat, actie-opdrachten en zo goed als alle quizopdrachten)
maar heel vaak zaten er ook vergissingen en flaters in (wie is het?, de puzzels en op spoor 2.0,...)

Ik wil wel nog graag 3 dingen uitlichten
Kabelbaan: MM zat toen nog in mijn verdachtenlijst, dus ik wou hem alle antwoorden laten geven. Het feit dat hij voor Tim ging en niet LdH
maakte het makkelijk voor mij. Daar kon ik hem doorstrepen. Daisy had ik wel herkend, maar dat zeggen paste niet in mijn tactiek.
en Aapje61, ik wist dat dat fout was maar ikzelf dacht dat Aapje voldoende was, dat was toch fout geweest.

Taxi-opdracht: Daar was ik echt gefrustreerd. Ik wou Swifty aftoetsen, maar ik kreeg weinig respons.
Daarnaast was ik ook even in de war omdat onze 2de locatiegok nog niet was geverifieerd en Lama gaf al nieuwe hints.
Daardoor was ik in de war: past dat nu bij locatie 2 of 3.
Vervolgens kreeg ik nog Lucy in mijn nek. Het leuke is dat Lucy mij een PM stuurde dat het te hard begon op te vallen dat ik de mol was.
Alles opgeteld besloot ik om voor de volle 100% te gaan om niet te over te komen op Lucy. Dat werkte blijkbaar :)

Verstopopdracht: dat was gewoon dom enthousiasme. Ik was daar zo zeker. Uiteindelijk was dat D*Ns doodsteek.(Nog altijd echt sorry daarvoor)

Ik vind het eigenlijk wat poëtisch dat MM en ik de finale mochten spelen. Hoe ik het begrijp hebben wij allebei in aflevering 1 Swifty ingevuld als mol.
Verder zijn er een aantal dingen die in mijn nadeel leken, in mij voordeel uitgedraaid.

Ik wou de executie doen stoppen, gebeurd niet en Daisy (mijn hoofdverdachte verdwijnt)
De vrijstellingsopdracht was nog zoiets.

en D*N: it is all love
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #58 Gepost op: 17-04-2017, 13:35:41 »
Verstopopdracht: dat was gewoon dom enthousiasme. Ik was daar zo zeker. Uiteindelijk was dat D*Ns doodsteek.(Nog altijd echt sorry daarvoor)

en D*N: it is all love

Haha don't be sorry ;). Je had wel uiteindelijk je zin na zoveel afleveringen mij weg willen ::rofl::. Nee echt goed gespeeld! ::bravo:: Ik ben ergens heel blij met mijn uiteindelijke plaats en het is prima zo :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #59 Gepost op: 17-04-2017, 13:59:40 »
Haha ja wouter bij die winkelstraat opdracht was jij zo duidelijk aan het mollen. Je zat er echt 15 seconden naast ofzo  ::rofl::. En ik maar dieper en dieper de tunnel in  ::rofl::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves