Auteur Topic: De kandidaat-biechten en PM-groepen  (gelezen 20072 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #20 Gepost op: 16-04-2017, 21:25:54 »
10 februari

Duncton valt iets op:
Swifty puzzelt zo snel dat er 10 man op maximale achterstand binnenkomen. Lijkt me een slimme moltactiek.

wouterv doet dus inderdaad veel goed (Tour de Taiwan), maar als hij de mol is, gaat dat geld aan het eind van het spel uit de pot. Maar hij is wel een quizzer. Volgens mij wil je deze opdracht als mol sowieso goed doen, het kan dus nut hebben om te kijken hoeveel er individueel verdiend is.

Ik zou deze test spreiden over Swifty, wouterv en Mollenmania en miek en MC meenemen in de antwoorden waar dat kan (precies mijn verdachten van na het testdilemma).

Beste biechtstoel,

Het is weer tijd voor test en executie. Het liefst zou ik vol voor Wouterv gaan maar mijn verstand zegt dat het te vroeg is om vol op 1 iemand te gaan, dus ik zal Swifty en Mollenmania ook meenemen in de test. Eens kijken hoe mijn verdachten zich hebben gedragen:

Wouterv:
- Hij verdiende 100 euro in het vliegtuig, niet slecht
- In de winkelstraat was hij heel erg duidelijk aan het kloten. Bijna te duidelijk.
- Deed uitzonderlijk zijn best om de team tour te winnen, zat ook in het winnende team.
- Bij de puzzels is Wouterv de meest rare kandidaat. Doet de kruiswoordpuzzel bovengemiddeld snel, maar staat dan bij de relatief makkelijke tectonic helemaal onderaan.

Swifty:
- Ze verdiende helemaal niets in het vliegtuig omdat ze een lege enveloppe had. Zeer verdacht.
- In de winkelstraat deed ze het eigenlijk heel erg goed.
- Deed haar best bij de team tour en zat in het winnende team.
- Misschien wel de beste molactie bij de puzzels. Het lijkt alsof ze 200 euro heeft gewonnen voor de groep door haar snelle oplossingsvermogen. Maar eigenlijk heeft ze elke keer zo'n snelle tijd neergezet dat de rest straftijd kreeg en dus geld kost voor de pot.

Mollenmania:
- Hij verdiende 25 euro in het vliegtuig, niet bepaald veel
- In de winkelstraat deed hij het oké, niet hele hoge bedragen maar wel oké.
- Deed zijn best bij de team tour maar zat niet in het winnende team. Maakte ook genoeg foutjes.
- Scoort uitzonderlijk slecht op de puzzels, 6 uur doen over een sudoku zou wel een goed molmoment zijn voor achteraf.

Ik krijg bij Swifty steeds meer het kandidatengevoel en bij Mollenmania heb ik nog steeds zo'n nepmol gevoel. Maar als ik kijk naar de acties dan zou Swifty zeker nog de mol kunnen zijn. Mollenmania zou ook niet onmogelijk zijn maar wel iets minder waarschijnlijk. Ik ga ook in ieder geval mijn joker inzetten deze test. Nu gaan er straks nog twee mensen uit dus nu is het moment om alles in te zetten wat je hebt (in de meeste gevallen, niet veel). 

Ik ben nu ook wel heel erg benieuwd of de anderen al op een juist spoor zijn beland qua mol. Ik weet via via dat Lama op Swifty en Juul zit. Lucy zit ook op Wouterv met een beetje Swifty. Juul vond Wouterv iets te opvallend deze ronde en zit daarnaast ook nog op Roy, Lama, Molcrazy en Mollenmania. Laten we hopen dat veel van de anderen ook nog een beetje het spoor bijster zijn  ;D

Hier ben ik weer, ik wou al langer biechten maar deze week was het gewoon heel druk.

Mijn tactiek als nepmol gaat verrassend goed.

Bij de executie wou ik eigenlijk doorgaan, maar dan ging er geen geld uit de pot.
(en dat is wat een mol wil, dus daarom wou ik doorgaan).

Het vliegtuig viel voor de pot dan weer mee, maar 100 euro in de pot was voor mijn tactiek dan weer minder. Dat zette ik dan weer recht met de puzzels (die gingen niet goed, ik had weinig tijd, het cryptogram en tectonic lukten dan weer niet waar ik snel mee opgaf)

bij de quiz hadden kandidaten en mol dezelfde tactiek;veel geode antwoorden geven. Aangezien ik op mijn werk zonder problem online kan zijn en veel wist (WIDM kandidaten en voetbalploegen), veel kon afleiden (bijna alle hoofdsteden hebben 1 miljoen inwoners) of goed gokte (muziek) lukte dit perfect. De winkelstraat is deze aflevering de enige opdracht dat ik bewust wat verklootte.

Qua verdenkingen wisselt het serieus bij mij: eerst dacht ik iedereen die voor executie was af te schrijven als mol, maar zoals Tim zei: 2 kandidaten minder zijn 2 minder die puzzels maken en 2 minder die enveloppen zoeken of online kunnen winkelen. Dat kost ook geld.

Dus kortom qua verdenkingen ben ik niet vooruit gekomen, ik wil eerst mijn schema eens nalezen. Hopelijk verdenken andere mij en kost dit hun geode antwoorden...
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #21 Gepost op: 16-04-2017, 21:26:10 »
Heey spelleiders,

Okee, ik zie dus net dat wouter toch wel een vraag kreeg in het moltalk topic. Want jullie waren hem 'vergeten'. Dit kan natuurlijk zo zijn, maar ik ga alsnog vol op wouter. Hij is sowieso verdacht: De kruiswoordpuzzel heel snel maken, wat 1 van de moeilijkste puzzels was. Zodat veel van de andere kandidaten hier de maximale straftijd hebben. En heel veel antwoorden geven bij de etappe opdracht, zodat dat team won en dit geld uit de pot gaat. En 'heel toevallig' op verkeerde tijden posten bij het winkelen. Ik ga all-in, want ik wil weten of ik goed zit. En ja, dit is tunnelvisie. Maar ik wil dit risico nemen  ::vergroot::.

 ::zwaai::

12 februari
Hoewel Belg niet meedoet heeft hij wel zijn verdenkingen
Hey,

ik ben nog steeds een stille volger, maar met jullie wil ik mijn verdenking(en) gerust delen. Is denk ik wel leuk voor jullie.

Na 2 afleveringen is Swifty een zeer grote kanshebber:

Algemeen:
-ze heeft ervaring in dit soort spellen, dus ze in dat opzicht een veilige en betrouwbare mol-keuze.
-ze vind de test niet zo'n tijdrovende bezigheid, terwijl je je toch goed moet voorbereiden nu de tijd ook een rol speelt.
-bij de executie wil ze 'stoppen', en ze probeert de anderen hiervan te overtuigen.

Aflevering 1
-1.1: ze koos nooit het goede antwoord (het juiste antwoord was het volgens haar zeker niet) en vond het geen probleem om de credits van de waldo op te eisen (een kandidaat wil toch liever wat verdacht worden?).
-1.2: probeert het spel in gang te zetten, maar is op dat moment mathematisch zeker van de rode vrijstelling. Betekent weer 500 euro uit de pot.
-1.3: Wil het overzicht bewaren en streept zo bij de eerste beste gelegenheid 'Dubai' door. Als Lucy met de oplossing komt, probeert ze Dubai te linken aan die Arabische tv-zender (mislukt).
-1.4: Verdient geld (kleinste bedrag). Hoopt ze dat iemand na haar een fout maakt (gebeurt ook)?

Aflevering 2
-2.1: Kiest een stoel waar 2 enveloppen aan grenzen en wacht vervolgens tot een ander hapt. RoyL heeft zo een min-bedrag; de lege envelop neemt ze zelf.
-2.2: Zit in het winnend team, en doet de raadsels in een recordtempo. Maar daardoor hebben alle anderen (buiten D*N) een te grote achterstand en gaat er veel geld verloren.
-2.3: Ze lijkt het goed te doen, maar dit levert geen geld op: er is al iemand anders die het item gekocht heeft. Die 'iemand anders' maakt ze daarna verdacht.


Een mooi lijstje vind ik zelf. ::tandpastasmiley::

[/quote

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #22 Gepost op: 16-04-2017, 21:26:27 »
13 februari
Dennis verliest zijn eerste bondgenoot
Beste biechtstoel,

pfff biechtstoelie, dit valt niet mee.... daar ging mijn eerste bondgenootje juul  :\'( :\'( :\'(


Juul is echt een schatje en ik had veel langer gegunt in dit spel. Het voelt echt leeg zonder haar in het spel. Het enige voordeel is dat ik precies weet op wie ze heeft ingezet. Haar test heeft ze gespreid over Lama, Mollenmania en Wouter.

Daarbij komt dat ik best slim ben geweest nog. Net voor de executie in de chat heb ik verdachten uitgewisseld met enkele mensen in de chat, waaronder RoyL. Hij zat op Lama, Mollenmania en Juul. Lama en Mollenmania zijn hierbij dus 100% zeker niet de mol. en tsja biechtstoel ik wist dat de mogelijkheid er was maar.....ja dit is best genant, misschien is Wouter toch niet zo mollig als ik dacht.


Alle pijlen zijn nu gericht op onze vliegensvlugge motor schildpad Swifty. Beide afvallers hebben niet op haar ingezet. Wel een beetje shit want volgens mij zitten er al best wel veel mensen op Swifty. In ieder geval Lucy, Lama en Spechteke. Misschien nog wel meer, dus de concurrentie is hoog. Ik hou de opties Wouter en Molcrazy nog in de gaten maar Swifty lijkt nu de enige overgebleven optie als mol. Ik ga dit eens rustig verwerken en een goed plan maken, zoals ik altijd doe ;D.

Ik heb ook nog de hint van Juul gekregen die ze won bij de touropdracht. We kwamen er zelf op uit dat het misschien naar Wouter zou verwijzen omdat vliegtuig-> hij wou vroeger piloot worden. Maar nu moet ik er denk ik toch nog maar eens beter naar kijken.

Bij de mandjesopdracht zijn goodies te verdienen en niemand heeft meer trek in goodies dan ik. Dus ik heb een zogenaamde "trust-cluster" gemaakt voor deze opdracht. Lucy, Lama en Spechteke zijn mensen die ik vertrouw. Wij gaan samen de mensen uitschakelen tot we bij de laatste vier zijn. Heeft iemand een bom dan gaat die eruit op plaats 4 maar krijgt deze wat van de goodies van de anderen als dank voor de opoffering. Om goodwill te kweken in de groep heb ik al gezegd dat ik niet perse de vrijstelling hoef en ik best wil gaan voor alleen goodies, zolang ze maar eerlijk zijn over die bommen ::jaja::.

Oh en spelleiders, test duurde lang, executie duurde lang, tijd om het tempo team in te schakelen. Ik zat vanavond ook al de hele tijd zo:


 ;D Verder zijn jullie wel schatjes hoor :-*

Heey spelleiders,

Ik ben er nog! Er is dus een kans dat ik al op de goede mol zit. Ik weet het natuurlijk niet zeker, aangezien een aantal vragen op meerdere personen kunnen slaan. Maar ik moet eigenlijk niet op die manier denken. Ik heb de executie overleefd terwijl ik all-in ging, dus de kans is groot dat ik goed zit. Ik ga nu ook echt overal hints zien die er misschien helemaal niet zijn. Zoals bijvoorbeeld bij de executie van aflevering 1. LdH zegt bij het scherm van wouter: 'of is het misschien wouterv? Dat kun je ook interpreteren als 'is wouterv de mol?' Vervolgens een groen scherm--antwoord is ja. Of het feit dat in de leader bij wouter alles groen is.

Als hij niet de mol blijkt te zijn wordt dit erg leuk om terug te lezen aan het einde  :P. Ik zit erg diep in de tunnel  ::vergroot::.

Dus het plan: molboekje bijwerken en doorgaan op deze manier  ::joehoe::

Duncton begint Swifty steeds meer te verdenken. Had hij toch mee moeten doen?
Wow. :o

Ik vond haar voorstel om haar tot het einde door te laten gaan bij die bochtenopdracht eigenlijk wel logisch (onmols) klinken, totdat bleek dat er 1000 euro uit de pot gaat als de mol als laatste overblijft. Dat zóu ze dan heel netjes gespeeld kunnen hebben: rode vrijstelling pakken -> nu inzetten op juiste afvaller -> als laatste overblijven en nog eens 1000 euro uit de pot spelen. Alleen ging de rest daar niet in mee.

Ze is wel heel erg van de boel overzichtelijk houden en goede voorstellen doen. Dat spreekt een beetje tegen haar. Maar misschien is dat haar manier om vertrouwen te winnen.


@Luiaardje, nice ::ok::. Heeft MV je al benaderd voor een positie achter de schermen? :P
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #23 Gepost op: 16-04-2017, 21:26:45 »
Natuurlijk begrijp ik de opdracht weer verkeerd (en werden er nog extra regels toegevoegd)  :-X. De afweging nu is:
- Iemand met een bom laten winnen, een vrijstelling gunnen zodat de rest niets krijgt en het aantal voorwerpen beperkt is dus gelijke kansen.
- Zelf het einde halen en zoveel mogelijk prijzen binnen slepen met de kans dat anderen die ook verdienen.

Ding is, ik denk vrij zeker te weten dat Lucy een bom heeft. Ik kan haar een vrijstelling gunnen, want die gun ik haar ook best. Maar ik kan ook zorgen dat ze weggestemd wordt....en zelf voor wat prijzen gaan. De overweging is moeilijk.

Lama denkt ook al dat Lucy een bom heeft, liegen is niet haar sterkste punt  ;D ::rofl::. Dus misschien lost het zichzelf wel op en heb ik daar zelf geen doorslaggevende factor in.

Juul is afgevallen en hoopt dat Dennis niet de mol is.
Oh oke! Leuk dat we nog dingen met elkaar mogen bespreken.

Ik had dus een bondje met Dennis en ik vertrouw hem echt, we hebben vrijwel alles besproken. Ik zat dus met hem te praten in de chat tussen het maken van de test en de executie door en onze conclusie was gewoon dat als ik er uit zou gaan het wel Swifty moest zijn.

Maar we hadden ook een theorie gebaseerd op de hint die ik had gewonnen met het team (niet dankzij mij, maar goed  :P) en dat was voor wouterv als mol. Dus ik denk dat Dennis die kennis nu wel gaat gebruiken.

Hadden jullie al theorieen of hebben jullie je meer gebaseerd op het gedrag van de spelers?

Als Dennis de mol is ben ik echt een kneus trouwens

Dit vat mijn relatie met Mollenmania perfect samen:

Me:

Komt met een goed idee voor de tunnelopdracht.

Starlight:

Ja goed idee D*N! Als we dit en dit blabla doen dan blabla goed.

Mollenmania:

OH IK VIND STARLIGHT HAAR IDEE GOED


We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #24 Gepost op: 16-04-2017, 21:27:04 »
14 februari

Wouter is tevreden
Aflevering 3 en alles gaat nog naar wens.

Mijn bondgenootjes en ik staan nog altijd goed.
Voordeel: ik weet op wie ze zitten.
Voordeel 2: ROYL ligt eruit en daardoor ben ik weer een verdachte kwijt.
Na Daisy weer een hoofdverdachte eruit. (en een bondgenootje).
Een kwartier voor de test pm'de hij mij met zijn verdachten van de test.
Ik voelde direct dat hij ging gaan. Hij ging op Juul, Lama en MM.

Vorige test had ik 4 antwoorden op Juul, 5 op Lama en enkele op MM.
Of ik had geluk met mijn vorige test, of ze zijn het niet.
Toen kwam het rode voor Juul en werd ik bevestigd en zekerder dat ROYL eruit ging.

Aangezien ik niet denk dat iedereen op MM zit, schrap ik hem ook.
Dus hou ik enkel MC en Swifty over. Maar MC is zo weinig actief dat ik twijfel of hij het kan zijn. Maar tunnelvisie wil ik ook niet. Waarschijnlijk ga ik 70% op Swifty en 30 op MC (want ik weet dat Lama en spechteke hem niet verdenken).

Deze kennis ga ik ook niet delen met hen. Ik ga gewoon blijven zeggen dat ik spreid op 3 terwijl het er maar 2 zijn.

Verder: de bochtenproef doet me wat aan survivor denken. Wie wil je mee door en wie niet.
en een kleine boodschap aan D*N en Lucy: ik vind jullie persoonlijk geweldig maar in het bochtenspel zijn jullie IRRITANT. De tactiek van fanatieke potspelende kandidaat deed ik vorige editie, en wat leverde mij dat op? 5de plaats (of 4de als je de mol niet meetelt) . Dat wil ik nu niet. Ik wil winnen.

Dus daarom blijf ik chaos scheppen, en wat nepmollen. 2 valabele molopties voor de anderen en 1 voor mij is leuker dan 1 voor iedereen.

Dag heren

Aah, Lucy slaat de spijker op zijn kop:
Citaat van: lucy
Molcrazy heeft nog niets laten weten toch? Dus hij kan in ieder geval nog een bom hebben.
Wat ook kan is dat we de mol hebben weggespeeld en dat die een bom had. Voor de mol is het denk ik niet handig om dat eerlijk te vertellen want hij wil natuurlijk juist dat er iemand met een bom naar het einde gaat.
Door niets te laten weten én door aan te geven dat ik het niet zo erg vond dat ik er al uit lag omdat ik weinig tijd heb - veel tijd heb ik inderdaad niet maar ik wilde natuurlijk wel graag doorspelen -, hoop ik dat mensen dit verdacht gaan vinden ;D

Ooh ja, ik lees net iets over dat Mollenmania aan de weekopdracht kan beginnen nu hij uit de bocht gevlogen is. Je eigen thee maken. Ik was de opdracht alweer vergeten.

 ::zwaai::

16 februari
Daisy moet erg lachen om de keuze voor haar plaatje
Mag ik even heel hard lachen?

Margriet van der Linden  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Dennis en Mollemania zijn geen goede combi volgens mij
Elke keer als Mollenmania iets zegt of verprutst:


Wel super fijn dat mijn plan bij de mandjesopdracht best wel is gelukt. Ik heb toch wel even laten zien dat ik hier de Survivor host ben en dat ik die titel met trots mag dragen ;D. #egomomentje

Maar hey nu zit ik alleen met mijn deal met Lucy. Ze wil de helft van mijn items hebben omdat ze zichzelf heeft opgeofferd. Ik ben eigenlijk veel te gehecht aan een aantal items. Ik heb namelijk best wel een jackpot verdiend: Een vrijstelling, 3 jokers, 2 halve jokers en een zwarte vrijstelling. Sowieso dat Lucy die vrijstelling wil, maar die ga ik dus gewoon achterhouden.


Over de rest moet ik nog een beetje nadenken, wat geloofwaardig overkomt en hoeveel ik zelf wil houden :). Ik denk dat ik haar wel twee jokertjes geef ofso.


We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #25 Gepost op: 16-04-2017, 21:27:22 »
17 februari

Je moest eens weten Dennis
Ik moet nog even delen hoe super hilarisch het is als Swifty de mol blijkt te zijn. Dan zou ze hebben gedacht van oh oh oh...


Ik heb een goed plan! Als ik nou in aflevering 1 de rode vrijstelling pak en dan deze in aflevering 2 goed inzet op Juul, dat is niet verdacht want de mol wil hem zo lang mogelijk vast houden. Maar dan heb ik wel een vrijstelling voor aflevering 3, waarbij er toevallig een opdracht is waarbij er een vrijstelling op het spel staat en deze je gegund moet worden. Als ik nou zeg van "Oh hiii guys, ik heb al een vrijstelling voor deze aflevering dus als ik er nog één krijg maakt dat niets uit, dus breng me naar het einde, probleem opgelost" #fixed.

Goed plan op papier natuurlijk, maar dan in de realiteit de groep be like..


Als ze echt de mol blijkt te zijn is dit zo'n heerlijk hilarische faal ::rofl:: #sorryswifty. En de kans dat ze het is neemt natuurlijk elke aflevering toe. Ik ben het is aflevering 3 er zijn al 4 mensen weg en Swifty is er nog  ::vergroot:: ;D

Dit spel is verschrikkelijk... verslavend, fantastisch, fascinerend maar  verschrikkelijk.

Ik heb nu maar 3 molverdachten  nog (aangezien met ROYL en Daisy er al 2 wegzijn).

Maar ik twijfel zo hard:

De enige tegen wie ik geen tegenargument heb is Swifty.
Zij blijft op het lijstje.

MC: doet zeer weinig, maar af en toe doet die iets raar. Tegen de executie zijn, 1 theesoort pakken maar ik weet dat Lama en Spechteke niet op hem zitten dus als ik zorg dat ik met mijn antwoorden een zestal op hem heb, zou ik goed moeten zitten.

MM: doet ook weinig goeds (1 theesoort pakken vb.) Ik zat bij hem in de groep met de kabelbaan en ik wou hem testen... Wat blijkt? Hij maakt de fouten. Maar ik dacht: de mol pakt geen bom, dat is een kans minder op geld in de pot.Anderzijds, als je als mol een bom pakt, en je pakt altijd een geldpot komt dat niet in de pot.. en zo twijfel ik weer. Maar zou een mol zo disussiëren over die laatste opdracht. Dat betwijfel ik.

Ik weet dat ROYL zat op Juul, Lama en MM. Nu, Juul is weg en Lama heb ik niet op ingezet vorige testen. Dus die zijn het niet. MM heb ik wel op ingezet maar dat betekent dat iedereen op MM moet zitten. Spechteke alleszins wel, maar die had 4 verdachten. Dus minder kans om meer antwoorden op MM te hebben dan ROYL.

Zelf ga ik voorlopig 80% op Swifty, een beetje op MM en zien dat ik een paar op MC heb. Dan zou ik goed zitten deze executie.

Ik denk ook wel dat ik deze ronde op lijstjes ben gekomen. Starlight en Lucy vertrouwen mij al niet bleek uit de bochten en toen moest de kabelbaan en thee nog komen. Dat maakte mij nog verdachter.

Aan iedereen: als ik mijn best had gedaan, had ik maar antwoord meer gehad. Daisy was duidelijk.  Aapje wist ik niet dat er nummers moesten zijn en B&W was NIET duidelijk.
Goed ja, ik heb MM wat kunnen testen en zelf wat verdachter worden. Verdenken ze mij, zitten ze wat minder op de echte mol.

D*N, Lucy en Starlight: jullie hadden zoveel molpotentieel. Zelfs al waren jullie het niet. Jullie zouden zo verdacht geweest zijn bij iedereen.
Ik heb o zoveel respect voor jullie benadering van het spel. Echter kies ik deze keer een ander pad.
(Want jullie 3 en de mol bij de laatste 4 zou wat saai zijn  :-X, want geen andere molopties)

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #26 Gepost op: 16-04-2017, 21:27:39 »
Dennis blijft biechten ::bravo::
Beste biechtstoel,

Tijd voor weer een grotere biecht, deze aflevering is er gewoon veel te melden. Dit was echt een perfecte aflevering als het gaat om de verhoudingen op scherp stellen en de groepsdynamiek te testen (complimenten daarvoor ::bravo::).

Ohja eerst moet ik iets zeggen van Jesper. Specht heeft een geheime opdracht waarbij hij meerdere keren (3 keer?) het geslacht van een forummer verkeerd moet vaststellen. Hij is er van overtuigd dat het klopt, dus let's try it. Als het zo is dan verpest ik z'n opdracht en anders dan ben ik in ieder geval niet de paranoia freak  ;D.

Over Specht gesproken, die kwam contact zoeken over de rode vrijstelling en we kwamen tot een goede deal hierover. Jaja, de rode vrijstelling is mogelijk toch iets interessanter dan gedacht. Het voorstel is dat hij hem inzet op mij, ik val niet af, krijg een vrijstelling voor de volgende aflevering. In ruil geef ik hem jokers om zijn minjoker te compenseren en iets extra's. Ik heb hem 1 joker borg gegeven. Natuurlijk een grote gok, wat als hij het niet doet? Joker weg. Maar geen zorgen, dan zet ik mijn zwarte vrijstelling in mocht hij verkeerd gokken waardoor hij zijn minjoker niet kan compenseren. Lijkt me wel goeie leverage :). Specht is over het algemeen ook nog wel redelijk betrouwbaar voor mijn gevoel. Volgens mij heb ik straks dan bijna kwartet, groene vrijstelling, zwarte vrijstelling, rode vrijstelling.


Mag wel in herhaling vallen maar ik ben ook wel echt klaar met Mollenmania. Natuurlijk moest iedereen je op dat moment vertrouwen zodat je zelf kon winnen ::). Get the f over it. En dan ook de hele tijd op Starlight, die houdt sowieso niet van dit soort spelletjes. Kom dan je frustraties op mij afreageren en niet op haar  ::). Ik kan het prima hebben. Ik heb nog even gedacht om de zwarte vrijstelling in te zetten deze aflevering ipv de groene. Maar toen bedacht ik me dat er maar twee mensen zijn zonder items deze test: Mollenmania en Molcrazy. Ik kan niet wachten tot één van beiden afvalt dus (voornamelijk de eerste uiteraard) die zwarte vrijstelling is nergens voor nodig.


Oké en wat deden mijn molverdachten deze afleveringen:

Swifty
- Bij de Thee deed ze 3 fout, 2 goed. 75 euro
- Bij de kabelbaan deed Swifty het allemaal perfect, zal het zijn omdat ze teveel in de kijker zou lopen hierbij?
- Het eerdere verhaal over de rode vrijstelling. Ze had zichzelf goed opgezet om naar het einde te gaan, doordachte molactie? Of toch heel veel geluk?
- En net nog zegt ze dat degene die het einde haalt een vrijstelling kreeg. Maar dit weet helemaal niemand en staat niet in de opdracht. Verspreekt de mol zich hier? Voorkennis? Of gewoon verkeerd gelezen? Ik vertrouw het niet ::ohno::.

Wouterv:
- Haalde het minste geld op bij de theeplukkers, 75 euro
- Probeerde onopvallend en als stemvee naar de top te komen bij de mandjesopdracht, had geen enkele inbreng als het ging om de bommen ontmaskeren.
- Bij de kabelbaan opdracht ging alles mis bij hem en Mollenmania. Wel erg opvallend, maar pfff serieus wouter ::).

Wel een beetje jammer dat Molcrazy en Miek zo afwezig zijn, ook voor de 11 mensen die niet mee mochten doen. Maarja dat weet je van tevoren vaak niet. Ook heel makkelijk af te strepen. Molcrazy doet af en toe raar maar nee nu toch echt afgestreept voorgoed.

Dus ik heb nu 2 jokers aan Lucy gegeven, 1 joker aan Spechteke voor de rode vrijstelling, heb zelf nu geen hele jokers meer, maar wel een vrijstelling die ik uiteraard voor deze aflevering ga inzetten ;D. Als dan alles goed komt met Specht dan kan het zijn dat ik twee afleveringen achter elkaar veilig ben whoop whoop!

Nou das lang genoeg, toedels! ::joehoe::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #27 Gepost op: 16-04-2017, 21:27:54 »
Starlight gaat biechten, maar ook gelijk voor het laatst
Volgens mij wordt het tijd dat ik eens ga biechten, want man man man wat een intensieve opdracht was dat bochtenspel.

Maar laat ik eerst beginnen bij afl. 1. Ging allemaal wel lekker, was er echt van overtuigd dat de bestemming niet Dubai ging zijn en maakte mezelf daarmee meteen een beetje verdacht, prima allemaal. Maar toen kwam die executie :o Het hielp wel dat mijn drie hoofdverdachten, Wouterv, Molcrazy en Mollenmania, de executie wilden stoppen. Dat maakte me iets zekerder van mijn test. Maar sowieso was de executie door laten gaan veel logischer - en het is ook meteen duidelijk wie de fanatieke kandidaten zijn die echt voor geld gaan. En het was ergens ook wel fijn dat ik vanaf nu gewoon ongestoord de fanatieke kandidaat kon gaan uithangen. Dat blijft toch het leukste – nepmollen vind ik stom :P

Dan afl. 2. Ik denk dat ik de rest van mijn leven nog een trauma heb aan sudoku's ;D Wat een rotding was dat zeg. Gelukkig was de rest wel heel goed te doen en heb ik dus zelfs een halve joker eraan overgehouden. Nu nog een andere helft zien te vinden... Verdachten na aflevering 2 nog steeds hetzelfde, maar de test ging naar mijn idee echt superslecht deze keer. Na aflevering 1 zat ik al enorm te stressen, want ik bleek de helft van de antwoorden niet eens in m'n molboekje te hebben staan. Voor aflevering 2 dacht ik alles echt uitgebreid te hebben opgeschreven - maar nee, ook nu weer moest ik ineens nog allemaal dingen gaan nazoeken in de topics. Op welke stoel zat de mol bij de executie??? Wat is een uitspraak van de mol???


Gelukkig is alles goed gegaan, want ik zit in aflevering 3 ::bravo::

De kabelbaan en theeopdracht waren superleuk, maar de mandjesopdracht... mannnn ik hou echt niet van complotjes. Wat een gedoe. Eerst Mollenmania die me benadert omdat hij denkt dat ik een bom heb en een deal wil sluiten. Ik had geen bom, maar elkaar erin houden leek me voorlopig prima, ook al vertrouwde ik totaal niet dat hij echt geen bom had. Wat er daarna gebeurde staat denk ik wel grotendeels in het topic - Mollenmania begon over een complot tussen D*N, Lucy, Lama en Spechteke, en dat we daarom D*N en Lucy uit elkaar moesten houden want die zouden elkaar er nooit uitstemmen. Maar D*N was juist één van de weinige personen die ik vertrouwde, en ook Lucy leek oprecht geld te willen verdienen, en ze wilden mensen erin laten die ook veel geld verdienden – mij dus. Superstom voor m'n eigen positie om hen eruit te stemmen, dus ging ik daar niet in mee. Daarnaast was het verhaal over Lama en Spechteke die zowel met Lucy en D*N als met Mollenmania contact zouden hebben vaag, en leek niet te kloppen met het stemgedrag. Dus begon ik vraagtekens te krijgen bij Mollenmania's verhaal. En als ik dan een pm van D*N krijg met zijn kant van het verhaal, waarin Lama en Spechteke ineens met Mollenmania in een complot zitten, dan klinkt dat stukken logischer. Daarnaast bleek Lucy dus een bom te hebben en zichzelf eruit te willen, dus door met hen mee te stemmen zou de opdracht ineens haalbaar worden. Het risico dat er tussen Mollenmania, Specht en Lama nog een bom zat leek me te groot. En terecht, zo blijkt achteraf - mijn gevoel klopte, ook al zijn D*N en Lucy dan ook niet helemaal eerlijk geweest.

Maar omdat Mollenmania ook na het spel bleef volhouden dat hij geen bom had ging ik me schuldig voelen dat ik hem eruit had gestemd. Dus wilde ik toch even m'n beweegredenen uitleggen, waarom het voor mij op dat moment logisch was. Denkt Mollenmania dat ik zelfs na het spel nog zou liegen en krijg je zo’n hele discussie ::)


Ik voel me overigens wel echt rot over die discussie - is voor jullie als spelleiders natuurlijk ook helemaal niet leuk. Ik wilde de discussie oprecht staken, maar ik raakte er iets te geïrriteerd door. Sorry for that ::sorry::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #28 Gepost op: 16-04-2017, 21:28:10 »
Alleen iets te groot voor 1 post ;D

Citaat van: starlight
Ook minder leuk: ik heb helemaal niets overgehouden aan deze opdracht ondanks dat ik zover ben gekomen ::rofl:: Ja, een kwart van een vrijstelling, maar net alsof het gaat lukken de andere kwarten te bemachtigen ::rofl:: Ik ben al door meerdere mensen benaderd om items te ruilen, maar hen vertel ik dat ik überhaupt niets had. Dat kwart hou ik gewoon lekker zelf ::zwaai:: Gelukkig is er waarschijnlijk wel geld van mij over de finish gekomen :)

Anyway, nu moet ik maar eens goed nadenken over m’n hoofdverdachten. Ik verdacht Mollenmania, maar ik vraag me nu af of je als mol zo in de kijker wil lopen. Wouterv en Molcrazy hebben het echter ook niet zo slim gespeeld aangezien ze er al snel uit lagen – als mol wil je toch meer invloed uitoefenen. En er vanuit gaande dat de mol geen bom pakt om de kans dat de opdracht lukt zo klein mogelijk te maken, zou het Wouterv moeten zijn. Hm… ik moet nog maar eens goed nadenken wat ik in de test ga doen. Eerst maar eens mijn molboekje bijwerken :)

19 februari
Frank verdenkt iemand anders
Sorry dat ik zo lang niks gezegd heb hier, ik was erg druk. Ik verdenk op dit moment Mollenmania en WouterV erg. Ook Lama vind ik verdacht, maar die verdenk ik minder.

Ik verdenk spechteke totaal niet, omdat hij een beetje dom overkomt bij mij (sorry spechteke, maar je kent de geslachten niet eens..). Dit kan ook een dekmantel zijn natuurlijk. Als hij de mol is, speelt hij het echt goed.

Ik hoop trouwens niet dat Mollenmania de mol is. Toen ik nog een soort van meedeed in aflevering 0/1 heb ik een verbondje met hem gesloten  ::rofl::

Miek blijft lekker in haar tunnel
Heey spelleiders,

Ik had groen, dus ik blijf lekker zitten in m'n tunnel  ;D. Het is goed om te zien dat wouter ook lekker verdacht deed in de afgelopen aflevering:

- Als mol weet je welke envelop een bom bevat en welke niet. En je wil als mol geen bom, want je wilt over de finish komen en daardoor zorgen dat er geld uit de pot gaat.

- Bij de kabelbaan opdracht gewoon de foute antwoorden overnemen (AaPje61... ::)) en ook niet gokken, maar gewoon pas zeggen

- Weinig geld binnenhalen bij de theeplantage

Dus ik ga gewoon weer een weekje in mijn tunnel blijven en hopen dat ik niet met al het geluk van de wereld ben doorgegaan deze week (als ik fout zit dus  :P)

 ::zwaai::

Daisy vindt een hint  ::jaja::
Is Swifty in MOLdavië niet wat obvious :P

(Nee hier hoeven jullie niet op te antwoorden ;))
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #29 Gepost op: 16-04-2017, 21:28:25 »
21 februari
Dag presentatoren,

Jah! Het is gelukt! Ik had het eerst niet gepland maar bedacht me dat het gebruik van uitroeptekens tijdens de 'Per Seconde Wijzer' wel eens gezien kon worden als overbodig. Ik hoopte stiekem dat mensen zich zouden gaan afvragen waarom ik dat deed want dat is toch tijdsverspilling? En voilà!
MC, mss was overal uitroeptekens zetten nogal tijdverspilling  ::)
Echter heb ik niet doelbewust gemold. Wel was het erg chaotisch :P

 ::zwaai::


MC wil echt verdacht worden
Hoi
Swifty en anderen die nog twijfelen:
Citaat
nú op mij stemmen, is een fout (tenzij je wil dat de ghosts winnen).
Jaja, nú op mij stemmen is een fout, maar misschien niet later in de test ::tandpastasmiley::

Stem op mij kandidaten!

 ::zwaai::
[/quote]

Dag heren,

Waarom stemmen ze mij nu niet weg? Omdat het dan te duidelijk is waarschijnlijk dat het een 2-2 verdeling is. Nu kunnen de ghosts de andere buster overtuigen.

Of ik mag stiekem hopen dat sommigen mij als Mol verdenken en graag willen zien wat die doet want die wil natuurlijk liever geen geld in de pot en voor de Mol maakt het niet veel uit of de ghosts winnen.

Dit kan ik natuurlijk ook omkeren: als ik drie stemmen tegen krijg, valt er weer wat te analyseren ::vergroot::

 ::zwaai::

Wouter raakt in een tunnel
Dit spel gaat nog altijd vrij goed.

Ik ben vorige keer bijna full-in gegaan op Swifty en ik ben door.
Ik heb  nog een beetje gespreid op MM of MC maar niet veel.
Dus oftewel is Swifty de goede keuze oftewel
heb ik veel chance gehad dat anderen heel weinig hebben ingezet.

Mijn tactiek om verwarring te veroorzaken bij de andere loopt nog altijd goed.
Ik probeer wat te mollen, niet te opvallend maar genoeg om overtuigend te zijn als mogelijke mol. Hopelijk blijft dit goed gaan en worden anderen verward door op mij te gaan.


We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #30 Gepost op: 16-04-2017, 21:28:44 »
22 februari
Dennis is niet blij met Specht

Stomme Specht....

"Ja ik vertrouwde je niet" Natuurlijk doe je dat niet, maar afspraak is afspraak. Ik heb in ieder geval mijn joker terug gekregen. Hij zei nog wat als ik het volgende aflevering nou wel doe? Ja donder op, had het dan deze aflevering gedaan ::). Ik maak geen afspraken met iemand die me naait dus we are done.

Zoals te merken is de sfeer een stuk grimmiger geworden sinds de mandjesopdracht. Helpt natuurlijk niet dat we nu die ghost opdracht ook nog krijgen en een topografische samenwerkingsopdracht waarbij de communicatie beperkt is. Bij de ghostopdracht kon ik niets doen, kansloos was ik. Vooral omdat dit precies na de mandjesopdracht was die ik helemaal had uitgezeten. Het meer mollen nu ook de goeie kandidaten. Lama is bezig met zichzelf verdacht aan het maken, Lucy, Specht en ik kunnen het niet eens worden over de volgorde, en stiekem staan mijn twee mollen nog steeds mooi omgedraaid op het veld ::vergroot:: ::).

De_witte vraag zich af wie de brief geschreven heeft
hmmmmm, die brief in het algemene dienstmededelingen topic.... Zou de mol die zelf hebben geschreven? of kunnen we aan het handschrift niks afleiden? (dat de mol wel de tekst heeft gestuurd maar dat het door een van de spelleiders is opgeschreven bijv.)

Dat was ik ;)

24 februari
Hoi spelleiders!

Zo, test 4 zit erop. Ik heb in ieder geval een mijn eigen snelheidsrecord gebroken  ;D. 3 minuten en 25 seconden als ik goed heb gekeken. En als wouter de mol is heb ik als het goed is twintig punten, wat normaal gesproken genoeg is om erin te blijven  ;D.

En toch vind ik de executie elke keer weer spannend. Je weet nooit zeker of je echt goed zit, en je weet ook niet hoeveel mensen er ook op wouter zitten (mocht hij wel de mol zijn). En deze ronde zijn er aardig wat jokers in het spel, die ik niet heb. Ik heb dus toch een achterstand. Ik hoop dat spechteke dat ook heeft bedacht en dat hij de rode vrijstelling op mij inzet  ;).

Maar goed, ik heb mijn mol weer lekker aan het werk gezien deze week:

- Per seconde wijzer: ten eerste zie ik een mooi patroon in goede antwoorden die hij heeft gegeven (1,3,5,7). Toeval of heeft hij van tevoren bedacht dat hij deze antwoorden goed zou doen?   ::vergroot::. Ook heeft hij een wissel ingezet, die ten eerste geld en ten tweede tijd kost.

- Ghostbusters: ik ga ervan uit dat hij wist bij welke envelop je ghost zou worden. Hij wist dus wie het waren en haalde subtiel de verdenking van MM af. En als mol heb je er belang bij om bij de busters te zitten.

- Rondje om het meer: hij gaat ermee akkoord dat Lama naar 4 gaat, terwijl hij op 5 moet staan (is uiteindelijk ook gebeurd, maar toch). Verder doet hij vaak alsof hij helemaal niet zeker is over de afstanden.

Ik moet maar gewoon weer vertrouwen hebben dat ik goed zit en hopen op het beste  ::jaja::

 ::zwaai::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #31 Gepost op: 16-04-2017, 21:29:12 »
25 februari

Dennis neemt de stand weer op
Lieve biechtstoel,

Tijd om weer eens serieus de stand op te maken in de zoektocht naar de mol, waar dit spel uiteindelijk om draait. Natuurlijk heb ik de vorige test helemaal op Swifty ingevuld. Maar ik had een vrijstelling, geen tijd om me voor te bereiden en heb hem niet echt serieus ingevuld. In realiteit twijfel ik nog steeds behoorlijk tussen Swifty en Wouterv. Vooral ook omdat iedereen op Swifty lijkt te zitten, waarom is Wouterv vrijgepleit bij de anderen? Echt een goede reden kan ik nog niet bedenken los van dat Juul een beetje over hem heeft gespreid. Maar die kan ook zodanig weinig over hem hebben gespreid dat de Swifty verdenkers gewoon genoeg vragen per ongeluk ook op Wouterv hebben ingezet. Dus ik blijf voorlopig spreiden op deze twee.

Deze aflevering:

Wouterv
- Is een buster, de betere positie voor een mol.
- Hij stemt als buster ook niet altijd op een ghost waardoor hij de ghosts meer kans geeft om te winnen.
- Bij het rondje om het meer staat hij een hele tijd omgedraaid met mijn andere mol.
- Is ongelooflijk aan het tijd rekken "Oh ja ik ga nu slapen volgende dag om 6 uur op" jaja molletje.
- Bij de secondewijzer weet Wouterv weer opvallend weinig en is hij ook nog eens opvallend langzaam! Als we Jeopardy van het vorige seizoen bekijken was hij toch wel een stukje sneller.
- Hij verdiend 70 euro en houdt geen seconden over, geen hele goeie score.

Swifty
- Is een ghost, geen goeie positie voor de mol, maar kon pas als laatste kiezen. Was de mol gewoon te laat?
- Probeert het als ghost verder wel goed te spelen en wint uiteindelijk waardoor er geen geld in de pot komt.
- Opvallend is dat Mollenmania ook voorstelt om haar verdenking als mol te gebruiken als tactiek om haar minder verdacht te maken als ghost. Hierover is ze niet zo te spreken. Waarom niet? Als kandidaat wil je graag verdacht zijn!
- Bij het rondje om het meer staat ze heel lang omgedraaid met mijn andere mol.
- Bemoeit zich verder vrijwel niet met de volgorde van de plaatsen.
- Is ook opvallend langzaam bij de secondewijzer opdracht.
- Verdiend uiteindelijk 60 euro en heeft geen seconden meer over, geen hele goeie score.

Beiden blijven vrij gelijk qua verdenking. Maar één ding ben ik zeker over, één van beiden is het. Op 2 spreiden is nog wel oké voor deze fase van het spel dus ik houdt ze beide gewoon nog even in de gaten ::vergroot::


Nou dat ging lekker voor mijn gevoel  ::bravo:: ;D. Aan de ene kant was ik een beetje bang omdat ik de zwarte vrijstelling zou gaan inzetten. Dat betekend niet alleen dat de rest op 0 begint, maar ook ikzelf, terwijl ik nog wel wat jokers heb. Maar ik weet dat mensen nu jokers gaan inzetten en dat risico moet ik gewoon nemen!

Ik heb uiteindelijk 14 vragen op Wouterv ingezet en 13 op Swifty, en dat in minder dan 8 minuten tijd. Ik ben tevreden! Als ik er nu uitga dan zit ik gewoon niet goed en had ik de finale toch nooit gehaald.

Also schatjes, "Stond de mol op de juiste plek na afloop van het rondje om het meer"? ..........iedereen stond op de juiste plek ::rofl::. Als iemand die fout heeft dan is ie wel heel erg van de kaart ::pinokkio::.

26 februari
Klopt Duncton, ik ben niet de mol ;)
Berichten van Tim maar even verwijderd. Maar goed dat hij niet de mol is. Dat zou binnen de kortste keren uitkomen. ;)

Hoofdverdachten nog steeds wouterv, Swifty en Mollenmania. Nog wat twijfel over spechteke (erg verstrooid maar niet in invloedrijke posities), Lama (eigenlijk al weggestreept na testdilemma) en D*N (doet eigenlijk alles goed, maar verdenk ik er toch van sneaky bezig te zijn).

Lucy niet, Miek geloof ik ook niet zo in.

Van die drie:
- had Mollenmania die hele discussie na de bochtenopdracht. Vraag me af of een mol zich daartoe zou laten verleiden.
- werd wouterv verdacht verdacht neergezet tijdens de opdracht in de theeplantage.
- oefende Swifty erg weinig invloed uit op het rondje om het meer (maar misschien was dat de reden dat de opdracht slaagde).

Voorlopig wouterv een streepje voor, ik hoop op een opdracht waarbij ik er weer een of twee weg kan strepen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #32 Gepost op: 16-04-2017, 21:29:34 »
27 februari
MC zijn mond valt open nadat hij is afgevallen en te horen krijgen dat Swifty de mol waarschijnlijk is
Swifty? ::oink::

Man man man, ik heb echt heel weinig op haar ingezet de voorbije tests. Hoe kan ik dan drie executies - waaronder twee dubbele - overleefd hebben :P

Op de duur kom je toch in een soort van tunnelvisie: die kunnen het nog wel zijn en die zeker niet en zolang je groen blijft hebben, denk je dat je goed zit :P

Hoi spelleiders!

Note to self: niet meer proberen om mijn eigen tijd van de test te verbeteren  ::ohno::. Ik keek nog even mijn antwoorden na en toen bleek dat ik zei dat de mol Nederlander en ghost was. Dit soort foutjes zijn op dit moment misschien nog niet zo erg, maar op het moment dat iedereen op de goede dezelfde mol zit, zijn dit soort dingen doorslaggevend.

Note to self 2: Stoppen met twijfelen. Ik zit nu 3 weken vol op wouter en ik ben er nog steeds. We komen langzamerhand in een fase waarin je niet meer toevallig net aan doorgaat omdat iemand anders nog fouter zit. Je moet op dit moment toch enigzins op het juiste spoor zitten. Dus ik moet nu gewoon echt geloven dat wouter de mol is, en hier niet meer aan twijfelen.

Deze week heb ik vakantie, dus alle tijd om alle opdrachten die tot nu toe zijn geweest nog eens langs te lopen en alles bij te werken.

Ben benieuwd wat de mijn mol deze week weer gaat uitspoken!

 ::joehoe::

Dennis luistert naar Next
Hooolla Dugtrio (Ik heb Next beloofd jullie een keer zo te noemen),

Dit lijkt een vrij beslissende week te worden. Ooit zal ik een keuze moeten maken tussen Wouterv en Swifty als mol. En toevallig komt deze week er een goed punt langs, de diamantenroof opdracht! Swifty en Wouter gingen er beide voor dat ze ontschuldig waren, maar 1 van beiden moest diamanten hebben, en deed dus moeite om geld binnen te halen. Swifty toch weer erg verdacht hier!

Eerst, de Ik hou van Holland opdracht. Tsja, komt natuurlijk iets minder uit de verf door de hele lastige anagrammen. Wel fijn om Linda de Mollenvanger weer eens terug te zien, das lang geleden! ::blond::


De diamantenroof ben ik heel erg blij mee. Want in het echt heb ik ook gemerkt dat het heel erg leuk of heel erg saai kan zijn verschillend per potje. Als de rollen verkeerd zijn verdeeld en er teveel handlangers zijn dan werkt het niet en is het te makkelijk voor de Godfather. Nu is het nog steeds wel lastig voor de dieven, maar we zijn echt geweldig aan het spelen naar mijn mening  ::bravo::. Ik geniet er vollop van. Heerlijk ook alles aan elkaar liegen >:D. Ik vermoed dat Lucy ook diamanten heeft dus ik heb geprobeerd haar neer te zetten als politie agent, waar ze gelukkig goed in mee ging. Specht en Miek zijn heerlijk onlogisch bezig en ja een nieuw duel met Mollenmania? Count me in!

Wat vooral leuk is aan deze opdracht is dat de dynamiek die is ontstaan de afgelopen afleveringen hier heel goed naar voren komt. Iedereen gaat er ook lekker vol voor. Als de dieven dit winnen, dan is het helemaal awesome en hebben we echt super goed gespeeld  ;D.

En blijven deze van MIJ MWUAHAHAHA

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #33 Gepost op: 16-04-2017, 21:29:49 »
2 maart

Specht wil de test op de WC maken
Hoi,
Ik heb een vraagje over de test.
Ik ben heel dit weekend weg om een kamp voor te bereiden en ik heb eigenlijk bijna alleen maar morgen rond 7 uur tijd om de test te maken.
Zou dit lukken?
Anders ga ik de test in een paar delen op het wc moeten maken met een tijd van 25 uur of zoiets...  ::rofl::

Ik hoor het wel  ::rofl::

Duncton en andere leden van de PM-groep raken ondertussen geen verdachte kwijt
Zat Swify behoorlijk dichtbij. Lastig voor het andere team om dan goed te gokken (maar gaat volgens mij niet om geld).

Mollenmania goed bezig met anagrammen, maar dat levert niet heel veel op.

Godfatherspel inderdaad tof, snap het nog niet helemaal :P. Misschien een keer spelen. Vraag me vooral af welke rol de mol zou willen hebben. Volgens D*N pakt de mol geen diamanten. Dat maakt hem, Lucy en wouterv dan minder verdacht?

Swifty en Mollenmania willen als handlanger dat de Godfather wint, ook als mol komt dat goed uit want geen geld in de pot. MM wijst daarbij de juiste dief aan. Maar geen idee of de mol voorkennis heeft.

Lama -> zou je als mol de Godfather willen zijn? Wijst in ieder geval de verkeerde dief aan, waardoor er geld in de pot komt.
spechteke -> wint als chauffeur een hint naar de mol en geld voor de pot (maar dat stond er niet bij). Niet mols?
Miek -> wint, zv en geen geld voor de pot.

Vervelend dat mijn drie hoofdverdachten bij het rondgaan van het kistje als laatste aan de beurt zijn en dus de minste keuze hebben. :-\\

Specht kreeg een hint en twijfelt of hij hem deelt
Ik wil de hint delen maar het is een heel sterke dus als je iets vind dan wil ik weten wat. Ok?

3 maart
Heey spelleiders,

Ben ik weer met m'n wekelijkse update  ::joehoe::.

Ten eerste: ik heb wouter weer lekker zien mollen.

- Hij pakt maar liefst vier diamanten en wordt ontmaskerd als dief, waardoor er 400 euro verloren gaat.

- Hij koopt allebei zijn anagrammen en heeft daarna nog steeds "geen idee" wat de oplossing is. Nou had ik dat zelf ook niet, maar als mol komt het extra goed uit natuurlijk  :P

-De foto opdracht moet ik nog even teruglezen maar hij leek daar ook niet echt veel te doen  :P.

Ten tweede heb ik een hele goede deal voor mezelf geregeld. Ik heb natuurlijk de zwarte vrijstelling gewonnen, dus nu heb ik een deal gesloten met spechteke, die de rode vrijstelling heeft. Ik heb met hem afgesproken dat hij de rode deze aflevering op mij inzet. Als ik rood heb, geeft ik de zwarte aan hem door. Als ik groen heb en spechteke heeft ook groen, mag hij bepalen wanneer ik de zwarte inzet. Dus stiekem hoop ik natuurlijk dat hij rood krijgt want dan kan ik 't lekker zelf bepalen  ;D.

Dus ik moet groen krijgen deze week want dan zit ik in aflevering 7  :D. Dus ik ga weer even wouter

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #34 Gepost op: 16-04-2017, 21:30:19 »
4 maart

Wouter biecht weer eens
Al even geleden.

Ik hou echt van dit spel en ik zit er volgens mij lekker in.
Vorige week ging ik all-in, hierdoor had ik 20 op Swifty en 6 kwamen zo op MC
(mijn laatste andere verdachte) en daar ging hij.

Swifty is de mol en opnieuw ging ik vol.
Zelf blijf ik wat mollen, om wat verdenking te krijgen.
Hoe meer mensen mij verdenken, hoe minder ze goed zitten.

Ik wil 1 zaak doen: WINNEN

Een hoop PM's van het Diner en de taxiopdracht worden voor het gemak overgeslagen

6 maart
Dennis nijgt meer naar Wouter als mol
Beste biechtstoel,

Laat me eerst even juichen dat ik de volgende ronde heb gehaald ::bravo::. We zijn nu precies op de helft, dus die heb ik in de pocket. Dus wat is er afgelopen dagen allemaal gebeurd:

De diamantenroof, wonder boven wonder wonnen de dieven deze :o. Super nice! Ik dacht echt dat we geen enkele kans meer hadden, maar het is ons toch gelukt. Hierdoor kregen we drie items om te verdelen: Een hint naar de mol, een joker en 2 punten voor de weekopdracht. Ik dacht aardig te zijn en Lucy de joker te gunnen. Toen ze opeens de hint wou in plaats van de joker was ik wel shocked :o. Sowieso hadden ze uiteindelijk alles bepaald op de dag dat ik mijn verjaardag vierde, waardoor ik geen inspraak had op wie dan de joker kreeg. Natuurlijk ging ik hier niet mee akkoord.

Ik dacht aardig te zijn en werd er voor gestraft, ik had vrijwel niet geslapen en de hele dag mijn feestje gevierd, ik was dus in een niet al te beste staat om te reageren :-[. Uiteindelijk met mijn bozigheid de joker gekregen van Wouter. ::sorry:: voor mijn bozigheid oop.

Maarja Lucy en ik delen nog altijd vrijwel alles. Dus de hint naar de mol kreeg ik ook. De hint zei dat we goed naar de anagrammen moesten kijken, daar zou een hint inzitten. Ik kijk eens goed en probeer iets naar Swifty te vinden. S(tofte) de hint mol? Meh niet overtuigend...Misschien heeft de mol het anagram gepakt met Mol als eerste woord? ....Nope dat was ik zelf :-X. En toen dacht ik hey, Wouter heeft het anagram met HINT gepakt. De oplossing hiervan was Trijntje Oosterhuis, die staat bekend als de trein die wel aankomt  ::vergroot::. De Belgische spoorwegen zijn vast beter dan de Nederlandse dus dit verwijst naar Wouter! Treinen zouden ook belangrijk zijn dit seizoen. Kan dit echt nog toeval zijn? Dus sinds dit zit ik toch weer meer op Wouter dan op Swifty. Maar het blijft eng om op 1 persoon in te zetten.

MC is uit het spel, maar wilt nog steeds verdacht worden ???
Ja precies, daaruit zou dan hopelijk wat verdenking ontstaan zijn ;)

De eerste keer heb ik volgens mij niet gereageerd want toen was het nog onbekend enzo. Als Swifty de Mol zou zijn, is het natuurlijk wel handig dat zij de rode vrijstelling had: ze wist hoe ze hem moest bekomen - oké, dit is natuurlijk wel afhankelijk van hoe snel anderen reageerden - en op wie ze hem kon inzetten na een tip van de spelleiding ::vergroot::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #35 Gepost op: 16-04-2017, 21:30:36 »
7 maart
Lucy en Dennis zitten in de Woutertunnel
::zwaai::

Ik weet het nu zeker. Wouter is 100% de mol.
Credits voor meeste van deze vondsten gedeeltelijk naar D*N want we doen alles bijna samen.

- Big thema dit seizoen zijn treinen
- Wouter werkt bij Belgische spoorwegen
- Wouters favo boek speelt zich af in een trein
- Wouter had het anagram van Trijntje Oosterhuis
- Wouter had de twee anagrammen met extra letters. Deze letters waren de S en de N: NS!
- Hint naar de mol die ik kreeg ging over die anagrammen
- Hint naar de mol die Dennis heeft is een plaatje van een landend vliegtuig: Wouter wilde vroeger piloot worden

En dan ben ik nog niet eens begonnen aan het analyseren van molgedrag zelf, maar daar doet Wouter het ook erg goed ::jaja::

::zwaai::

Ik heb heel veel te biechten deze aflevering maar hier eerst weer een serieuze biecht. Ik heb weer iets nieuws ontdekt en wil even alle mogelijke hints op een rijtje zetten:

- Treinen zijn belangrijk dit seizoen
- Wouter werkt bij de Belgische spoorwegen
- Wouter zijn favoriete boek speelt zich af in een trein
- De eerste opdracht wordt gespeeld met treinen en de executie zijn seinen
- Bij de tour wordt er een wouter genoemd (een wielrenner ofzo)
- De hint van de tour is een landend vliegtuig, Wouter wou vroeger piloot worden.
- De hint van de diamantenroof is dat er een hint zit in de anagrammen.
- Wouter heeft het anagram dat begint met Hint en de oplossing is trijntje oosterhuis, weer een trein.
- In de anagrammen zitten soms extra letters. Drie keer het geval, bij mij waarschijnlijk per ongeluk (of wel expres omdat mijn anagram begint met mol, dus de mol is er geweest) maar de andere twee zijn bij de anagrammen die wouter heeft. De twee extra letters zijn NS, wat ook staat voor Nederlandse Spoorwegen ::vergroot::, nog meer treinen!

Dit alles is te toevallig om toeval te zijn , Wouter is de mol!

Deze aflevering vat ik graag samen in de volgende gif:


Zeer frustrerend bij de taxi opdracht is dat ze niet logisch kunnen nadenken, als in helemaal niet ::). Ze weten dat ik geen letterlijke dingen mag gebruiken maar alles wordt letterlijk genomen. Daarnaast is Specht zwaar waardeloos qua inzet... Mollenmania ook trouwens. Die zegt af en toe iets inhoudsloos en herhaalt Lucy wanneer ze het goed heeft. Super bezig joh. Moet je nagaan dat team Swifty en Wouter beter gaat. Daar zitten gewoon 2 mollen in één team. Step up your game.

De celopdracht is uiteraard ook erg frustrerend. Dat ik de vrijstelling pak is natuurlijk zwaar niet oké. Specht zijn reactie ook, alsof ik baby Jezus heb vermoord ::). Ohja en hij zou zelf precies hetzelfde doen.....


Oh laten we dan nu Miek terug gaan halen alleen om D*N dwars te zitten, YAY!  ::bravo:: Want met een zwarte vrijstelling in het spel is er een kans van 1 op 3 dat hij geen vrijstelling heeft, halen we een flutbedrag van 300, oh nee 750 nu, op en halen we een kandidaat terug die heel veel informatie heeft over de mol gezien de weinige verdachten.


Gelukkig zit Lucy nog in het spel, iemand moet ze tegenhouden om blunders zo groot als de planeet Jupiter te maken ;D.

Verder hadden MV, ik en de leden van de PM-groep het over de vraag welke WIDM-presentatoren wij konden zijn.
Ik wilde graag Pieter Jan zijn. De volgende reactie volgde:
Als je maar geen aapje wordt.  ::megafoon:: ik herhaal Pieter-Jan is geen aap!
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #36 Gepost op: 16-04-2017, 21:30:54 »
12 maart
Dennis heeft een dipje. Lucy viel af en de woutertunnel storten in.
Beste biechtstoel,

Ik zit even in een hele diepe dip met dit spel. Kleine irritaties en stress in het echte leven eisen even hun tol. Ik was ook volledig geblindside door Lucy haar vertrek. We zaten precies hetzelfde met de test, dus wat ging er fout? Daarnaast was het heel erg fijn om iemand te hebben die je volledig kan vertrouwen. Met Mollenmania en Specht heb ik nu af en toe wat fanatieke aanvaringen gehad, Swifty en Wouter vertrouw ik sowieso voor geen meter en Lama....Lama is een bondje, maar hij brengt ook veel tijd door met Mollenmania. Oftewel, ik voel me alleen in het spel. Ik speelde ook gewoon lekker samen met Lucy bij de opdrachten. Dat ging in ieder geval goed, in tegenstelling tot met veel anderen.

Waldo's vind ik vreselijk dus die laat ik even links liggen, ik ga me gewoon volledig storten op de afvallers opdracht. Dat moet ik kunnen ::jaja::. En even iets rustiger aan doen deze week zodat ik mijn vuur voor het spel weer terug kan brengen, want op dit moment heb ik even geen zin meer.

D*N over en

Daisy heeft een kleine frustratie
Kom op Dennis, ik ben nr 1 vd 100, dat moet je weten (Swifty ook, maar die gaat niks zeggen neem ik aan :P). Denk aan de forumquiz!! ;D

13 maart
Wouter wilt Dennis weg
Ik zit bij de beste 6 (of 5 indien we Swify niet meetellen)
al sinds aflevering 4 ben ik all-in aan het gaan. Dus oh ja, ik ben blij.

Ik heb het gevoel dat Miek er op mij is uitgegaan.
en ik weet dat Lucy er op mij is uitgegaan.
want
a) ze wou mijn heel formulier
b) ze zat echt op mijn vingers te letten bij de taxi
c) ze stuurde mij zelfs een PM dat het te hard opvalt.

D*n zat ook op mij en is nu waarschijnlijk in de war.
Maar helaas, als hij 1 en 1 optelt is het 2. (en hij doet zoiets, want oh ja, hij is te slim in deze spelen)

Want Lama en spechteke vonden het nodig om eerlijk te zijn op de vraag op wie ze gestemd hebben. (ik deed nog net geen facepalm)

Als D*n nu nadenkt, komt hij sowieso op de goede oplossing.
Lama, MM en Spechteke zeiden alledrie dat ze op Swifty zaten.
Swifty en D*n gaven aan mij te verdenken en ik zei MM.

Scenario 1: D*N heeft tunnelvisie en blijft op mij omdat hij denkt dat de andere allemaal liegen en iedereen op mij zit.(en Swifty de enige andere optie is)

Scenario 2: D*N denkt na, gaat nu vol op Swifty (omdat anders Lucy er niet uitging) en ze hebben de grootste tegenstander op weg geholpen.

BIJNA, BIJNA had ik de grootste en gevaarlijkste speler weggespeeld.
Ik mag het niet zeggen, maar toch: IDIOTEN.

Vanaf nu moet ik gewoon knallen op de test, want tijd wordt zo belangrijk nu.


14 maart
Specheke zou eens moeten weten wat de hint was
ik heb net een half uur op de brief van de mol zitten staren op zoek naar hints. ::rofl::
Ik moet en zal er een hint in vinden want ik ben er van overtuigd dat er iets in zit.

16 maart
Lichte verontwaardiging bij de afvallers
Laten ze nou serieus Swifty het eindresultaat bepalen ja  ::rofl:: Handig dit

Lol MM  ::rofl:: ::rofl::
Hoe kan het dat er van Ycaris maar 3 vd 10 goed zijn? Ze komen rechtstreeks uit haar formulier. Swifty ik zou protest indienen, mits je niet gelogen hebt natuurlijk ;).
Maar ze zullen nu onderhand wel overtuigd zijn allemaal  :-X :P

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #37 Gepost op: 16-04-2017, 21:31:17 »
17 maart
Duncton vindt het ondertussen verwarrend worden
Op basis van Realitynet Go:

Lama: 525/550
wouterv: 200
Swify: 100
spechteke: 100
D*N: 100
Mollenmania: 0/25

Onduidelijk of Lama of Mm de punten voor mijn locatie krijgt.

wouterv: Vindt 2 Waldo's (overlegt niet). Denkt dat Tim zich op de luchthaven bevindt (klopt), Elise in een zoo (klopt).
Swifty -> Vindt 1 Waldo. Duncton bevindt zich bij een vliegtuigmuseum (klopt).
Mollenmania -> Vindt 2 Waldo's buiten tijd, waarvan ze er voor een na protest nog punten krijgen (Duncton)
spechteke -> Vindt 2 Waldo's, waarvan 1 buiten tijd (Stormpie). HIDM bevindt zich aan de kust (fout).

Mollenmania en spechteke hier het meest verdacht, wouterv en Swifty doen goede dingen.

Dit is al net zo verwarrend als De Mol op Vier. ;D


20 maart
En Dennis denk het nu zeker te weten
Heey Biechtstoel,

Daar zijn we dan weer met het uiteindelijke verdict. Vorige week tijdens de test heb ik nog bijna 50-50 gespreid. Iets meer op Swifty omdat er meer mensen op haar zitten en de kans dus groter is om af te vallen wanneer zij het is. Ik mocht dan wel een vrijstelling hebben maar je weet het maar nooit....en dat heb ik gemerkt toen mijn bondgenootje Lucy afviel.

Maar wie is nu die mol?

Alle feiten bij elkaar opgeteld kan het niet anders dan dat Swifty de mol is! Dat betekend dat het legendariche rode vrijstelling verhaal dus echt waar is  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Swifty tijdens het rode vrijstelling plan:


Alles leek vooral erg helder te worden tijdens de meet the mole opdracht. Het helpt dat iedereen zijn verdachte bekend moest maken (of moest liegen daarover). Gezien Lucy haar 50-50 spreiding moeten de overige personen vrij overtuigend op de juiste mol zitten. Specht en Mollenmania geven beiden aan op Swifty gestemd te hebben, Wouter liegt of heeft gespreid over Mollenmania en Swifty. Als kers op de taart mocht ik ook nog eens drie vragen beantwoorden, die ik gewoon wist :o. Ik wist namelijk wie Roy verdacht, de tweede kon ik later opzoeken en de derde was mijn eigen mol. Ik kreeg dan ook uiteindelijk Swifty te zien als mol!

Maar deze hele gewaarwording ging niet zonder obstakels:
- Swifty heeft nooit haar laatste deel (met de cijfers) van haar inschrijfformulier met mij gedeeld. Wanneer ik hierom vraag, wil ze deze ook niet geven. Ze zweert dat ze dit met niemand heeft gedeeld. Wanneer ik aan Lama vraag of hij ze wel heeft zegt hij: "Oh ja die heb ik"! Vuile schildpad >:(. Ik heb uiteindelijk Lama kunnen omkopen maar pfoe als dit klopt dan is het wel een vuile streek :-X. Oh ja ik heb haar nog geprobeerd om te kopen met een joker, maar is ze ook niet zo voor. Niet meer gereageerd in ieder geval......nog een duidelijk teken dat ze de mol is, want wie de fack wil er geen jokers.
- Ik heb geen bondgenoten meer. In een spel als Wie is de Mol is het over het algemeen niet perse nodig om bondgenoten te hebben. Maar in deze versie voel ik nu wel hoe belangrijk ze wel zijn. De opdracht met de finale-vrijstelling bijvoorbeeld, niemand gaat mij die ooit gunnen. Of de toekomstvragen. Ik had voorgesteld aan Lama om wat samen te spelen, zelfde antwoorden in te vullen zodat je de mol samen één kant op kan duwen. Heeft ie niet aangenomen en ja hoor, gelijk eerste mogelijkheid heb ik een fout antwoord in de toekomstige test...... Lama is wel een soort van bondgenoot, maar ik weet vrij zeker dat hij closer is met Mollenmania en tsja dat betekend I'm only second best.

- Nog een probleem is iets wat ik eerder heb genoemd: Heel veel mensen zitten op Swifty als mol, dus de concurrentie is hoog. Er is hoop dat Wouter inderdaad nog op Mollenmania zit, maar de rest zit vrij zeker straks vol op Swifty. Dat betekend dat het goed invullen van de test, de tijd en dus die toekomstvragen het verschil kunnen maken. Ik heb ook nog een handje vol jokers, maar er is dus ook nog een zwarte vrijstelling. Ik denk dat deze volgende test sowieso wordt ingezet dus hopen dat er dan nog iemand spreid. Anders kan ik best afvallen door de toekomstvragen...

maar verbaasd zich ook
Yooo welkom bij......


Waar we......


Spelen tijdens een....

Opdracht




We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #38 Gepost op: 16-04-2017, 21:31:32 »
Wouter ontdekt een hint die geen hint
Swifty postte bij flessenpost: fles 1 is van de moil

moi= ik in het Frans.

Dus als Swifty de mol is, is het een goede hint.  ;)

22 maart
Wouter denkt dat hij de deal van zijn leven gemaakt heeft
ik heb de deal van mijn leven gedaan denk ik.

Wij wonnen op ons dooie gemakje de bouwopdracht.
en mochten de vrijstelling verdelen.
Swifty trok zich al snel terug
(als mol heeft ze die toch niet nodig)

Dus MM en ik moesten strijden. MM wou mij 2 jokers geven.
Ik heb even nagedacht: de vorige test was ook een deel in de toekomst.
(duikers/coördinatoren, tribunaalopdracht en fotoplaats).

De duikers heb ik al juist geantwoord maar de andere is nog een mysterie.
In het slechtste geval heb ik er 2 fout. Dan kan ik nog maar maximaal 18/20 halen op die test. Dan kan ik nog rood krijgen op de uitslag en de tijd terwijl ik al sinds aflevering 4 vol op Swifty zit.
Met deze jokers kan ik enkel rood krijgen op de test (terwijl ik de test altijd snel maak) (ik heb ook de ZV, dus die kan ook geen roet in het eten gooien)

MM moet dan maar weer 2 executies overleven zonder jokers en kan dus die vragen in de toekomst fout hebben én zal zijn vrijstelling moeten verdedigen. Als hij hierdoor geraakt, is het hem gegund.

Mijn ideaal scenario zou zijn: deze test D*N eruit, ik weet dat D*N vorige keer op mij zat (en Lucy ook). Ik hoop dat Lucy's scherm hem verward en ik hoop dat mijn acties hem verder verwarren dat hij rood krijgt (Ik vind je echt SUPER en ik hou ervan om te strijden tegen jou, maar je bent nu mijn grootste concurrent).
Dan hoop ik dat volgende week MM rood krijgt (want die finalevrijstelling is dan wel een groot cadeau).

Dan heb je bij de laatste 4 de mol, Lama, Spechteke en ik (precies een dierentuin). Mijn 2 bondjes vanaf aflevering 1. Ik denk wel dat ik dat kan winnen.

Ik ben toch 100% zeker van mijn mol: Swifty. Alle acties wijzen naar haar en zelfs tips die ik begin te zien:
de moil van haar, zij krijgt als enige de vraag hoevaak haar naam aangeklikt heeft, zij moet vragen naar Lukies acties,...

Ik ga vanaf nu gewoon knallen op elke test. Ik ben zo dicht. Ik kan de winst ruiken.

Beste biechtstoel,

Ik voel dat we op een spannend moment zijn aangekomen. Iedereen lijkt op de juiste mol te zitten dus elk detail gaat nu belangrijk worden:

- Ten eerste hebben we de toekomstvragen. De eerste heb ik al fout en ik weet dat Lama, Mollenmania en Specht deze wel goed hebben. Wanneer hun 21 goed hebben en ik 20, dan ga ik door die toekomstvraag naar huis dus. Normaal gezien kon ik dit probleem goed oplossen door een joker in te zetten. Maar de zwarte vrijstelling zit nog in het spel, en ik zou zeer verbaasd zijn als deze niet volgende test wordt ingezet.

- Er is een sprankeltje hoop met Wouterv. Bij de meet the mole noemde hij Mollenmania als zijn mol en dacht ik dat hij loog. Nu gunt hij Mollenmania de finale vrijstelling... Ik zou de finale vrijstelling, als ik hem niet zelf zou krijgen, altijd aan de mol gunnen. Zou hij dan toch vorige ronde gespreid hebben op Swifty en Mollenmania en meer op Mollenmania zitten? Dat zou heel erg mooi zijn. Daarnaast heb ik geen idee hoe Wouter de toekomstvraag heeft ingevuld. Dus mijn hoop om de volgende ronde te halen is vooral gevestigd op Wouter die verkeerd zit, de toekomstvraag ook fout heeft of een ander persoon die een domme fout maakt.

- Wanneer de zwarte vrijstelling uit het spel is heb ik er wel meer vertrouwen in. Ik heb nog 6 jokers (met die van weekopdrachtpunten erbij) en er zijn nog 3 testen waar we deze kunnen inzetten. Ik heb dus 2 jokers per test. Ik ga ook niet gokken met de zwarte vrijstelling en gewoon standaard 2 inzetten ::jaja::. Hiermee kan ik ook de andere toekomstvragen teniet doen, wat sowieso fijn is.

- Als ik kijk naar de concurrentie. Wouter zit dus misschien nog te spreiden, zou mij niets verbazen gezien hij in het vorige seizoen zat en er toen nog gespreid werd tot de laatste 4 ofzo. Ik zet op dit moment in op hem als afvaller. Naar mijn informatie doet Lama altijd een tijdje over de test, dus op tijd zou ik van hem moeten kunnen winnen. Specht is sowieso best verstrooid dus daar zie ik nog wel een kans dat hij per ongeluk een vraag verkeerd doet. Mollenmania lijkt mij de meest geduchte tegenstander. Fanatiek, heeft nu een finale vrijstelling, lijkt goed te zitten... Als ik de zwarte vrijstelling overleef dan zie ik een finale met Mollenmania, Swifty en mijzelf nog wel gebeuren.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De kandidaat-biechten en PM-groepen
« Reactie #39 Gepost op: 16-04-2017, 21:31:48 »
24 maart
Duncton is eruit:
Ernstig minpuntje voor Mollenmania, die niet meegaat in het juiste antwoord van wouterv (paus), waardoor het aantal goede antwoorden op 14 blijft steken. Op 15 had vast minder geld gestaan.

Na Tsai Ing-wen zitten ze op 11 goede antwoorden:
http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=60888.msg2028762#msg2028762

Swifty draagt twee goede antwoorden aan. Op zich mols, want dan gaan ze over de 12. Maar ze drukt de paus niet door. Spechteke zorgt voor het 12e juiste antwoord (Pink Panther).

De grootste molactie zie ik hier toch bij wouterv, die een uur voor de deadline zorgt voor het 13e goede antwoord (Dick Bruna), nummer 14 doordrukt (Frank Underwood) én met de Paus op de proppen komt. Ik denk dat ik er wel uit ben. ::jaja::

(Zou er een bondje kunnen zijn tussen D*N en Mm, waarbij de tweede zich verdacht gedraagt om de rest van de kandidaten om de tuin te leiden?)

Het afvallen van Specht komt bij sommig onverwacht
Beste biechtstoel,

Oh Specht wat doe je nou  :\'(. Ik was ervan overtuigd dat Specht ondertussen wel vol op Swifty zat. Hij noemde haar in aflevering 2 al als hoofdverdachte en had het idee sinds hij zei een risico te hebben genomen dat hij vol op haar zat. Niet dus! Hij kwam deze aflevering nog naar mij toe omdat te vragen of Lucy op 1 persoon zat en of ik op dezelfde persoon zat. Het bondgenoot-schip was natuurlijk allang gevaren voor ons, dus uiteraard heb ik gelogen. Ik ga niet zomaar informatie weggeven ::ohno::. Overigens vond ik Specht wel een super leuke deelnemer ::bravo::. Zoveel plezier gehad om te spelen met hem!

Nu wordt alles wel duidelijker. Lama zei al dat Wouter nog aan het spreiden is. Ik moet zorgen dat Wouter zich op zijn gemak voelt. Misschien ga ik hem wel benaderen, dat ik hem door heb als mol. Zolang hij maar blijft spreiden, dan gaat hij sowieso volgende ronde. Mollenmania in de finale lijkt op dit moment onvermijdelijk.

Een finale tegen Mollenmania hmmm, gaat lastig worden mocht het gebeuren. Maar we gaan er vol voor  ::jaja::

28 maart
Wouter is op het punt waar hij vorige keer strandde
Ik zit terug bij de beste 5.
Hier sneuvelde ik vorige keer.

Nu heb ik wel een tactiek om verder te komen.
Ik heb al de fotovraag goed. Ik weet dat MM en Lama deze al zeker fout hebben.

Dus deze aflevering zet ik de ZV in.Zo behoud ik mijn +1 al op Lama en MM.(en Dennis?)

Volgende aflevering is er nog zo'n vraag over het tribunaal. Hier zet ik dan mijn 2 jokers in
en kan ik eventueel mijn foute vraag goed beantwoorden.

Ik heb Lama hiervan ingelicht dat ik de ZV inzet. Ik moet hem overtuigen om op Swifty te gaan.
Dit is gevaarlijk om iemand te overtuigen op de goede mol te gaan, maar ik zie voordelen.

Er zijn twee goede scenario's:

1) Dennis valt af, MM in de finale en  Lama  en ik strijden voor de 2de finaleplaats
(ik geef mezelf meer kans tegen Lama dan tegen Dennis)

2) MM valt af en we strijden met 3 voor 2 finaleplaatsen
(Dennis is megasterk; dus dat wordt een lastige)

of het rampscenario:
1) Lama valt af, en ik moet volgende ronde tegen Dennis strijden.

Dus hopelijk krijg ik Lama overtuigd om vol te gaan.
(en hopelijk valt Dennis af, I love the guy maar hij is veel te sterk en slim)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela