Auteur Topic: [MO] Feedback-topic  (gelezen 20367 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #60 Gepost op: 17-04-2017, 17:34:58 »
Maar ik vind het jammer dat er meteen beschuldigingen worden gedaan van vriendjespolitiek, 
protest. is niet gebeurd
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #61 Gepost op: 17-04-2017, 17:45:58 »
Oh, om ook nog even wat overige feedback te geven:

- Het idee van de eerste opdracht was sympathiek, maar het was inderdaad niet heel duidelijk dat dit niet om een selectieopdracht ging, dus ik snap dat sommigen dat niet doorhadden en het extra hard aankwam dat ze toch niet mee mochten doen. Waarschijnlijk zullen jullie toch niet meer kiezen om het nog eens op deze manier te doen, maar het is sowieso handig om gewoon helemaal duidelijk en open te zijn, en zoiets niet te gebruiken voor een twist.
- Net als anderen vond ik ook dat er wel erg veel items in het spel zaten. De rode vrijstelling vond ik ook niet zo'n heel leuk idee.
- Wel heel positief: de halve jokers! Zo kun je toch wat meer items in het spel brengen zonder dat het meteen een overvloed aan jokers wordt, want je moet eerst nog de andere helft zien te verzamelen. Dit zou ik zeker wel terug willen zien in een volgend seizoen :)

Over de opdrachten etc. kan ik helaas niet goed feedback geven, omdat ik zelf door allerlei omstandigheden gewoon even wat minder in het spel zat. Maar bovenstaande dingen wilde ik wel even kwijt. En verder natuurlijk gewoon mijn complimenten voor hoe het spel in elkaar zat, het is duidelijk dat er enorm veel werk en voorbereiding in heeft gezeten ::bravo::

Anderzijds lopen spellen op het forum altijd goed,dus of het nu heel erg nodig is om te kijken of er interesse is kun je je afvragen.
Dat is niet helemaal waar, de grote spellen lopen momenteel wat terug. Dus is het ook weer niet heel gek dat ze dat wilden peilen.

protest. is niet gebeurd
...die zweem hangt er wel een beetje over...
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #62 Gepost op: 17-04-2017, 17:50:56 »
zie je het probleem ;) ::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #63 Gepost op: 17-04-2017, 17:51:11 »
Weten jullie wat? IK wil het laatste woord hebben!

En daarmee is de discussie wat mij betreft beëindigd.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #64 Gepost op: 17-04-2017, 19:20:42 »
Ik ga stiekem toch ook nog wat toevoegen  :P

Ik ga niet in op de kandidatenselectie, daar is genoeg over gezegd. Wel wil ik nog aangeven dat het mij vooraf ook een erg goed plan leek om iedereen aan 1 spel mee te laten doen om ze toch het molgevoel te geven. Het is jammer om dan achteraf te lezen dat het afvallen daardoor zwaarder voelt, dat had ik niet zo ingeschat.

En zo zijn er meer dingen die je vooraf anders inschat dan hoe het uitvalt. Zoals de rode vrijstelling, op papier een superleuk item, in de praktijk toch wat lastiger. Ik vind het wel erg leuk om nu in de biechten te lezen dat Spechteke met minstens 3 spelers is gaan onderhandelen over die RV, er is toch meer mee gebeurd dan je als kijker zag dus.
De hoeveelheid items, dat waren er natuurlijk ook meer door de weekopdrachten. Ik moet zeggen dat D*n gewoon ook heel veel mazzel had bij de mandjes, Starlight had daar bijzonder veel pech. De items zorgden wel voor onderhandelingsmogelijkheden achter de schermen, en dat was een leuke bijkomstigheid die je wederom als kijker niet meekrijgt. Al met al had ik niet het gevoel dat het er veel teveel waren.

De opdrachten waren imo goed verdeeld, er was van alles wat. Ik hou zelf erg van puzzelen en quizzen (al zijn quizzen als mol best wel heel vervelend af en toe :P) en van spellen als Diamantroof en Ghostbusters. Actieopdrachten zijn erg fijn in een week waar de andere 2 opdrachten veel tijd vragen, maar speuren volgens mij wat lastiger. Ik vond ze goed verdeeld zitten dit seizoen.
Ik hoor veel enthousiasme over het ResumeDiner, maar ik vond die opdracht niet zo geweldig, dat is dus heel persoonlijk. Zo waren er meer opdrachten die ik wel ok vond maar niet superleuk. De Celopdracht was redelijk voorspelbaar, het was van tevoren duidelijk dat iemand die vrijstelling zou pakken, ik deed mijn best om eerst betrouwbare personen uit de cel te laten maar ze wilden niet luisteren :P

Ik vond achteraf dat ik vrij bot iets had gezegd over aflevering 2, over dat de spellen teveel tijd in beslag namen, maar jullie pakten die kritiek heel goed op en ik heb daarna nooit weer dat gevoel gehad (nja 1x, maar dat was omdat ik een halve week weg was en toen in 2 dagen alles nog wou doen).

Ik wou als Mol zoveel mogelijk het overleg voor de spellen op het forum doen. In sommige spellen kun je niet anders dan via pm zaken afspreken, zoals Ghostbusters, maar ik vind het jammer dat er zich toch meer achter de schermen heeft afgespeeld dan je als kijker meekrijgt. Ik weet niet hoe je dat anders zou kunnen doen trouwens. Nja, hooguit bij de eerste spoor-opdracht direct aan het begin melden al het overleg in het topic moet bijvoorbeeld.

De spelleiding was over het algemeen goed. Natuurlijk waren er schoonheidsfoutjes, en ik snap dat je daar van baalt als perfectionisten, maar je moet daar niet een al te groot punt van blijven maken. Snel herstellen en weer door. En proberen de volgende keer die foutjes niet meer te maken ;)

Iemand schreef al dat het vrij mannelijke onderwerpen waren in bijv de quizzen en zo. Ik heb het niet perse als heel mannelijk ervaren, wel als heel veel treinopdrachten. Ik zit gemiddeld eens per jaar in de trein, van Weesp naar Amsterdam/Schiphol, dus ik zie vrijwel geen enkel station, weet niets van prijzen en reistijden, etc. Dus ik was met dat onderwerp wel een beetje klaar. Verder vond ik de thema's goed afwisselend.

We hebben kunnen merken dat jullie je echt heel goed voorbereid hebben op de locaties, echt supermooi gevonden allemaal, petje af daarvoor  ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #65 Gepost op: 17-04-2017, 20:00:59 »


Iemand schreef al dat het vrij mannelijke onderwerpen waren in bijv de quizzen en zo. Ik heb het niet perse als heel mannelijk ervaren, wel als heel veel treinopdrachten. Ik zit gemiddeld eens per jaar in de trein, van Weesp naar Amsterdam/Schiphol, dus ik zie vrijwel geen enkel station, weet niets van prijzen en reistijden, etc. Dus ik was met dat onderwerp wel een beetje klaar. Verder vond ik de thema's goed afwisselend.


Dat was ik  ;) Kwam vooral toen er voetbalclubs moesten worden genoemd en in één van de puzzels een basketbalclub uit Oss (ofzoiets????) moest worden ingevuld als antwoord.  En ik wil niet zeggen dat voetbal/sport perse een mannending is, maar er waren veel vragen over dit onderwerp in een korte tijd, waardoor ik telkens geen antwoorden wist. En geen vragen over musicals/disney/dingen waar ik (en met mij vele anderen) veel kennis over heb. Maar dat is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak, dus de spelleiding heeft het wat mij betreft prima gedaan :)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #66 Gepost op: 17-04-2017, 21:33:02 »
Ook van mij de (uitgebreide) feedback. Te beginnen met de opdrachten (met cijfers):

- Aflevering 1:
•   Per spoor deel 1: doordat er 25 man aan meededen wat chaotisch, maar niet minder leuk! Leuke beginopdracht van het seizoen, met genoeg mogelijkheden om geld te verdienen en om te mollen. Ik zou voortaan wel van het begin duidelijk maken of je wel of niet mag overleggen via pm, in plaats van ‘probeer het te beperken’. Dat maakt het duidelijker (8,0).
•   Rode vrijstelling: deze opdracht kwam helaas wat minder uit de verf vond ik. Komt inderdaad doordat mensen niet wisten waar ze aan begonnen. Het meer verwerken in een tactisch spel lijkt me meer aan te slaan. Rode vrijstelling an sich ben ik niet ontevreden over. Het is een échte hersenbreker! (5,0)
•   Waar gaan we heen: zoals eerder gezegd een hele leuke chaotische opdracht. Het zat gewoon heel goed in elkaar en het zorgde ervoor dat er grappige dingen gebeurden in de groep. De leukste ‘Waar gaan we heen-opdracht’ die ik heb gezien! (9,0)
•   Speeddaten: goed haalbare opdrachten, die ervoor zorgde dat we elkaar leerden kennen. Altijd fijn in aflevering 1. Misschien de volgende keer nog even kritisch kijken naar de geldladder, want volgens mij was het tactisch gezien alleen maar handig als je ‘bankte’. Verder leuke opdracht met hele grappige gesprekken! (7,8).

- Aflevering 2:
•   Op de vlucht: een oude bekende, maar een leuke variant! Gewoon goed. (7,5)
•   Tour de Taiwan: hier was ik helaas wat minder positief over. Het spel vond ik een beetje te veel. De vele spelletjes en dan nog de ‘groepsopdracht’. Ik ben bij dit soort spelletjes heel visueel ingesteld. We zouden onze eigen tour de Taiwan doen (op de fiets neem ik aan), maar hoe kunnen we op een fiets deze puzzels maken? :P Dit geldt ook voor de groepsopdracht. Qua geldverdeling vond ik het wel prima! (5,5)
•   Taiwanese winkelstraat: Heel leuk, origineel, zat leuk in elkaar! Goed gelaagd, want de mol kon op verschillende manieren mollen! (8,8)

- Aflevering 3:
•   Kabelbaan: Altijd leuk, zo’n communicatieopdracht! En ik vind het heel fijn dat er genoeg ruimte was voor de creativiteit van kandidaten. Juich ik alleen maar toe! Ook goed dat je per goed antwoord geld krijgt en dat er een bonus in het verschiet lag (9,0)
•   Theeplantage: prima actieopdracht, waarbij de mol eigenlijk op beide posities had kunnen zitten! (7,8)
•   Mandjesopdracht: mijn lof hierover heb ik al beschreven, maar nogmaals: geweldig! Het zette de verhoudingen meteen op scherp en zat gewoon heel goed gelaagd in elkaar. Vertrouwen en wantrouwen wisselde elkaar af, evenals individueel belang en collectief belang. Ik heb vernomen dat de presentatoren een beetje spijt hadden van deze opdracht, vanwege de discussie. Echter vind ik dit bij dit spel horen en was het voor mij een reden dat deze opdracht geslaagd is! Te veel items? Mwah, ik vond het wel meevallen. Ook omdat het de eerste echte keer is dat we serieus jokers konden verdienen! Als het daarna weer even duurt voordat je weer items kunt verdienen, vind ik het prima! (9,3)
•   Rode vrijstelling: zie bij aflevering 1 (5,0)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #67 Gepost op: 17-04-2017, 21:33:26 »
- Aflevering 4:
•   Per seconde wijzer: vond ik iets minder origineel, maar verder niet veel op aan te merken. Ook hier had ik een beetje moeite met de ‘visualisering’ (7,0).
•   Ghostbusters: ook een oude bekende, maar mooi passend in het thema! En ik vind weerwolven gewoon geweldig. Ik vind het ook wel mooi opgelost dat de posities worden bepaald door enveloppen! Enige puntje zou misschien kunnen zijn dat het vrij snel na de mandjes kwam, waardoor er veel items gewonnen konden worden in korte tijd. Al heb ik dat op het moment zelf niet echt als storend ervaren (8,5).
•   Rondje om het meer: ook een oude bekende, maar vond dit een leuke versie! Ook fijn dat je geld kon verdienen per persoon die juist stond. Leuk! (8,3)

- Aflevering 5:
•   Gestolen diamanten: een pareltje! De beste opdracht van het seizoen vond ik. Zat gewoon heel goed in elkaar en was heeeel spannend! Enige puntje: wel weer items. Maar ja, spreiding van dit soort spellen is een beetje moeilijk door het aantal spelers en het is té zonde om ze niet te spelen :P Maar verder: alleen maar lof voor dit spannende spel! (9,5)
•   Ik houd van Holland: zoals zelf al gemerkt kwam deze opdracht helaas ook was minder uit de verf. Anagrammen waren wat moeilijk en het eindspel kwam niet echt van de grond. Ook hiermee zit ik een beetje met de visualisering van het spel (5,0).
•   Fotograferen: prima actieopdracht. Ik denk wel de leukste actieopdracht van dit seizoen. Genoeg mogelijkheden om te mollen! (8,0)

- Aflevering 6:
•   Cel: dit is een heel leuk spel, maar voor online niet geschikt. Het dilemma kan van de grond komen, wanneer je in het écht in de primitieve modus van een cel zit (of in een bos), maar minder vanuit de bank. Ook weer een vrijstelling te verdienen, wat een beetje veel werd (5,0).
•   Diner: Super leuk! Leuk dat er gasten bij betrokken waren. Geheime opdrachten zijn altijd leuk en het werd gelaagd omdat je zelf geld mocht inzetten. Geweldig. (9,0).
•   Taxi: ook weer een leuke communicatie-opdracht, waarbij creativiteit ook weer vrij terrein kreeg van sommige kandidaten. Zat goed in elkaar. Verder zelfde feedback als bij de kabelbaan (8,8).

- Aflevering 7:
•   RealityNet Go: leuke opdracht, die goed haalbaar was, ook al is die stad enorm :P Ook leuk dat andere forumleden er een rol in hadden! (8,0)
•   Meet the mole: heerlijk geheimzinnig! Met een mooie locatiekeuze! (8,3).
•   Cadeautjes: objectief gezien zat het prima in elkaar. Maar op het moment dat ik al die afbeeldingen zag, werd het onoverzichtelijk. Ik zou het voortaan met minder afbeeldingen doen (6,8).

- Aflevering 8:
•   Metro-challenges: door de voorspellers wel een interessant spel. Spellen tussendoor waren oké. Inderdaad erop letten dat de regels duidelijk zijn van tevoren, maar dit was jullie zelf ook opgevallen (7,0).
•   Expeditie Robinson: vond ik persoonlijk niet heel bijzonder. Het is altijd lastig om dit soort spellen te spelen als sommigen overdag op een bepaalde dag wel verplichtingen hebben en anderen niet. Hierdoor is het spel snel gespeeld. Overigens vind ik in tegenstelling tot de meesten de finalevrijstelling niet storend, zolang hij nog wel later verdedigd moet worden (6,5).
•   Duiken: prima opdracht! Leuk gelaagd door zee-opdracht en land-opdracht. Ja, leuk! (8,0).
•   Flessenpost: leuke opdracht, met de citaten. Voorspellen was al eerder gebeurd deze aflevering, maar niet storend (7,5).

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #68 Gepost op: 17-04-2017, 21:33:51 »
- Aflevering 9:
•   Regels zijn regels: hele leuke, mysterieuze opdracht! Niks op aan te merken, heel gelaagd (8,8).
•   Verlaten TV-studio: hier ben ik het wel met Dennis eens. De spellen waren prima, maar het inschatten was helaas minder goed uit de verf gekomen. Als van tevoren duidelijk was wat het doel was, werd het een heel interessant spel waarbij informatie gewonnen moest worden over de gegeven percentages en het al dan niet slagen van de opdrachten (6,0)
•   Show me the money: nee heel origineel, maar wel leuk! Ook beetje moeite met visualisering (6,8).

- Aflevering 10:
•   Elkaar inschatten: ik vind dit soort opdrachten altijd leuk. Een rustige, psychologische opdracht! Leuk dat ‘ie doorloopt, maar eerder gegeven antwoorden. Dit soort spellen moedig ik graag aan (8,5)
•   Restaurant van de mol: mooie, originele opdracht met verschillende mogelijkheden om geld te verdienen en te mollen. Ook leuk door de externe spelers. En ja, de credits zijn voor Dennis :P (8,8).
•   Zoektocht: hier heb ik me helaas te weinig in verdiept. Sorry…

- Aflevering 11:
•   Tribunaal: Hele mooie opdracht. Soort opdracht in dat Tamil-dorp maar dan omgekeerd. Mooie sfeer in de opdracht. Top! (8,5).
•   Drone-show: qua hoe de opdracht in elkaar zat misschien niet de sterkste, maar wel origineel! En hele mooie plaatjes! (8,5).
•   Per spoor: Maakt het cirkeltje helemaal rond. Qua sfeer ook weer top! Maakt het tot een hele sterke finale (8,3).

Qua locaties: heel mooi uitgezocht! Goed research gedaan. Genoeg afwisseling, prima!

Qua kandidaten: heel veel verschillende karakters, die het allemaal op hun eigen manier speelde.

Qua items: ja, halverwege de serie werden het er veel. Met name aflevering 3, 4, 5 en 6. Maar zoals eerder aangegeven is het in dit geval moeilijk te spreiden.

Wil ik even afsluiten dat het over het algemeen prima in orde was en dat ik fantastische maanden heb gehad! Presentatoren, kandidaten en alle andere betrokkenen: heel erg bedankt voor die geslaagde spel! Was heel mooi!

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #69 Gepost op: 17-04-2017, 21:39:33 »
Oh ja, ik was in mijn feedback de finalevrijstelling nog even vergeten. Ik ben van WIDM op tv ook nooit een fan van finalevrijstellingen, ik zie graag dat je de finale haalt door de test goed te maken. Maar het feit dat het niet zeker was, dat er nog een mooi spel was waarbij MM hem kwijt kon raken (of we allevier door zouden kunnen) maakte het wel een mooi gegeven.
Keep calm and eat chocolates!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #70 Gepost op: 17-04-2017, 22:18:04 »
Mijn feedback

Locatie: super gedaan. Je ziet dat hier veel tijd in gekropen is. Echt mijn complimenten

Opdrachten: goede variatie tussen quizzen, actie-opdrachten en andere opdrachten.

Items: ik had niet de indruk dat er teveel waren, dat kan liggen aan het feitde enige items die ik mijn bezit had mij gegeven werden (waarvoor dank MM en Miek). Aan D*N zijn lijstje te zien
had hij er dan wel veel.

Groep: Selecteren is altijd lastig. Je wilt een goed evenwicht. en volgens mij is dat goed gelukt.
klaar voor de strijd

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #71 Gepost op: 18-04-2017, 11:53:47 »
mijn feedback.. want al heb ik niet alles gelezen, ik heb molonline wel in grote lijnen gevolgd.
- zeer positief vind ik het enthousiasme en alle inspanningen en moeite van de organisatie om er weer een prachtig spel van te maken. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, mijn bewondering voor de spellenmakers is enorm!! Petje af en diepe buiging ::respect:: ::bravo::
- zeer positief vind ik ook de deelnemers.. applaus voor jezelf ::bravo::

punt van kritiek.. tja, die betreft voor mij ook de selectie. Die kritiek was er voor mij al vanaf het begin maar er was op dat moment weinig meer aan te doen. Gelukkig zijn dit soort dingen achteraf bespreekbaar :) En het meeste is er al over gezegd. En, wat Lukie ook zegt, je moet echt ook al zijn de bedoelingen nog zo goed, zelfs als is het maar de schijn van, partijdigheid vermijden. Het gaat tenslotte om je medeforummers. Gelukkig leren we hier allemaal van.
er was eens......

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #72 Gepost op: 19-04-2017, 16:03:43 »
Mooie suggestie Meezter  ::ok::
Dit klinkt zo perfect!

Overigens, het idee van HDD is ook niet slecht, al zou ik, mocht je dat idee gaan nemen, toch wel het geslacht en een leeftijdsindicatie erbij zetten (niet de precieze leeftijd, maar bijv. -20, 20-30, 30+)
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #73 Gepost op: 19-04-2017, 16:49:20 »
•   Restaurant van de mol: mooie, originele opdracht met verschillende mogelijkheden om geld te verdienen en te mollen. Ook leuk door de externe spelers. En ja, de credits zijn voor Dennis :P (8,8).
::respect:: Thank you!

Ik vond het ook wel fijn dat ie werd uitgekozen omdat ik ook echt heb gedacht van waar moet deze opdracht aan voldoen om goed uitgevoerd te worden dit seizoen. Denk aan geen items, want die waren er al teveel, locatie, moeite voor de spelleiders, aantal spelers etc.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #74 Gepost op: 19-04-2017, 16:57:18 »
Dit klinkt zo perfect!

Overigens, het idee van HDD is ook niet slecht, al zou ik, mocht je dat idee gaan nemen, toch wel het geslacht en een leeftijdsindicatie erbij zetten (niet de precieze leeftijd, maar bijv. -20, 20-30, 30+)

Waarom? Wat maakt dat uit?
Ik snap dat echt niet. Ik snap echt wel dat je een leuke, diverse, dynamische groep kandidaten wil hebben maar waarom spelen leeftijd en geslacht daar een rol in? Iemands karakter wordt toch niet bepaald door zijn of haar geslacht? Dennis is bijvoorbeeld mannelijk maar weet echt niks van voetbal of auto's, terwijl sommige vrouwen juist weer op bepaalde gebieden karaktertrekjes hebben die volgens de maatschappij 'typisch mannelijk' zouden zijn.

Dus waarom is het in een online spel dan belangrijk om evenveel mannen als vrouwen te hebben, of om een goede leeftijdsspreiding te hebben?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #75 Gepost op: 19-04-2017, 17:02:20 »
Waarom? Wat maakt dat uit?
Ik snap dat echt niet. Ik snap echt wel dat je een leuke, diverse, dynamische groep kandidaten wil hebben maar waarom spelen leeftijd en geslacht daar een rol in? Iemands karakter wordt toch niet bepaald door zijn of haar geslacht? Dennis is bijvoorbeeld mannelijk maar weet echt niks van voetbal of auto's, terwijl sommige vrouwen juist weer op bepaalde gebieden karaktertrekjes hebben die volgens de maatschappij 'typisch mannelijk' zouden zijn.

Dus waarom is het in een online spel dan belangrijk om evenveel mannen als vrouwen te hebben, of om een goede leeftijdsspreiding te hebben?
Helemaal mee eens. ::respect::

Gender is zooooooo 2016. ;D
🜃

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #76 Gepost op: 19-04-2017, 17:06:38 »
Dus waarom is het in een online spel dan belangrijk om evenveel mannen als vrouwen te hebben, of om een goede leeftijdsspreiding te hebben?
Voor de test is dat wel handig op zich, vorig seizoen met maar 2 vrouwen kon je gewoon bij elke vraag hierover 'de mol is een man' invullen en dan zat je vrijwel zeker goed ::)

Aan de andere kant zat er dit jaar - in ieder geval in de eerste 3 testen - steeds de vraag in of de mol Belg of Nederlander was, terwijl de Belgen toch duidelijk in de minderheid waren. En je kunt uiteraard ook gewoon interessantere vragen stellen dan of de mol een man of een vrouw is of hoe oud de mol is.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #77 Gepost op: 19-04-2017, 17:08:04 »
Voor de test is dat wel handig op zich, vorig seizoen met maar 2 vrouwen kon je gewoon bij elke vraag hierover 'de mol is een man' invullen en dan zat je vrijwel zeker goed ::)

Aan de andere kant zat er dit jaar - in ieder geval in de eerste 3 testen - steeds de vraag in of de mol Belg of Nederlander was, terwijl de Belgen toch duidelijk in de minderheid waren. En je kunt uiteraard ook gewoon interessantere vragen stellen dan of de mol een man of een vrouw is of hoe oud de mol is.

Of je maakt de mol expres 1 vd 2 vrouwen en dan zit iedereen fout ::hypocriet::
Nee maar idd gewoon die vraag niet stellen, simple as that

Helemaal mee eens. ::respect::

Gender is zooooooo 2016. ;D

Thank you very much ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #78 Gepost op: 19-04-2017, 17:09:46 »
Dus waarom is het in een online spel dan belangrijk om evenveel mannen als vrouwen te hebben, of om een goede leeftijdsspreiding te hebben?
Sowieso is er minder animo onder vrouwelijke spelers (D*N heb ik ook wel eens zien posten dat er vrouwen bij moeten) voor deze spellen. En na de scheve 10-2 verdeling van 2 jaar geleden, leek ons dat nu wel beter als er meer dan 2 zouden zijn. Daarbij is er ook nog test. Met 10-2 is die verdeling bij de vraag is de mol een man of een vrouw ook weer erg scheef. Wat je ook weer kunt weerleggen door die vraag er niet in te stoppen. Maar we proberen waar we kunnen zo veel als mogelijk widm na te bootsten.

Ook hebben we in aanloop erop aangestuurd, vrouwen schrijf je in. Dat het 7 werden, hadden wij ook niet gedacht. Maar ook bij de echte widm is die verhouding evenwichtig natuurlijk. Al snap ik ook wel wat jij zegt dat man/vrouw niks zegt over karakter. Kan best zijn dat bij een eventuele volgende serie 8 vrouwen aanmelden en 10 mannen en dat er 4 vrouwen en 8 mannen in de definitive groep zitten  ::jaja:: Vanuit de ervaring van 2015 keken we er nu zo tegenaan. Bij een volgende serie kunnen we vanuit deze ervaring er weer anders tegenaan kijken :)
« Laatst bewerkt op: 19-04-2017, 17:11:55 door MollenvangeR-MV »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Feedback-topic
« Reactie #79 Gepost op: 19-04-2017, 17:13:05 »
Of je maakt de mol expres 1 vd 2 vrouwen en dan zit iedereen fout ::hypocriet::
Nee maar idd gewoon die vraag niet stellen, simple as that


Je kan die vraag best stellen denk ik. Net als dat dit jaar Business class / Economy class verdeling 3 - 9 was en de mol bij de minderheid zat.

Wel eens met dat het niet uitmaakt of je man of vrouw bent.