Auteur Topic: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017  (gelezen 90382 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #740 Gepost op: 27-10-2017, 21:48:46 »
Ben ik het niet mee eens. Ik heb het juist andersom. Random blijft super, ook al had ik nu een relatief lastig land. Maar doordat er ook nog een eigen taal eis aanzat werd het ingewikkeld. De enige echt goede nummers uit obscure landen die goed zijn zijn vaak engelstalig. Ik vermoed dat je, op Ijsland na, daarom ook makkelijke landen hoog xiet eindigen.

Dus ik vond dit concept leuk! Maar eigen taal zou ik niet meer doen in combinatie met random.

Random juist wel houden. Niemand kan voorbereid allemaal liedjes op de plank hebben liggen. Vind ik juist leuk en maakt kansen gelijker!!
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #741 Gepost op: 27-10-2017, 22:08:11 »
Gefeliciteerd Nigel! ::bravo:: Erg leuk liedje :D Goed gekozen. Ik vind het eigen taal concept erg leuk, ik gaf niet voor niets een extra puntje aan Nieuw-Zeeland vanwege de Maori-taal, en ik merkte bij mezelf een neiging om liedjes in mn Engels, Nederlands en Duits daarom strenger te beoordelen. En ik heb een zwak voor live-uitvoeringen, zo hoort het eigenlijk op een songfestival, daarom net geen top 3 voor Duitsland bij mij. Maar het is echt een leuk nummer.

Ik vind random leuk, omdat ik anders echt geen idee heb waar ik moet beginnen met het zoeken naar een liedje. Nu was het zoekgebied lekker beperkt. Probleem was wel dat de betere liedjes in Tsjechië toch echt wel in het Engels zijn... Ik kwam 1 ander goed liedje tegen, maar dat viel af omdat Daisy daarmee al eens tweede was geworden op dit songfestival ::)
Op zich ben ik blij met mijn plaatsje bij de beste helft, al valt het me wel tegen dat niet meer mensen vielen voor de emotie (en het notabene als saai beoordeelden :o)

Voor mij graag weer een random songfestival, maar dan niet perse met de taaleis. Het was leuk om weer eens mee te doen :D Dank voor de organisatie Fabiann!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #742 Gepost op: 27-10-2017, 22:36:29 »
Gefeliciteerd Nigel! Welkom in het rijtje van de rookiewinnaars!

Verder, bedankt voor de stemmen iedereen, het is fijn om na vorige keer weer fatsoenlijk mee te doen, en dus ook weer keiharde punten te scoren! Trots op mijn eerste plaats in de toondoof lijst toch wel! haha

Volgende keer graag weer zelf een land kiezen, zodat ik niet 3x op een rij IJsland krijg ofzoiets haha
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #743 Gepost op: 27-10-2017, 22:39:08 »
Ben ik het niet mee eens. Ik heb het juist andersom. Random blijft super, ook al had ik nu een relatief lastig land. Maar doordat er ook nog een eigen taal eis aanzat werd het ingewikkeld. De enige echt goede nummers uit obscure landen die goed zijn zijn vaak engelstalig. Ik vermoed dat je, op Ijsland na, daarom ook makkelijke landen hoog xiet eindigen.

Dus ik vond dit concept leuk! Maar eigen taal zou ik niet meer doen in combinatie met random.

Random juist wel houden. Niemand kan voorbereid allemaal liedjes op de plank hebben liggen. Vind ik juist leuk en maakt kansen gelijker!!

Mijn nummer was ook het enige echte IJslandse nummer dat niet enorm obscuur was, jammer dat het wel van een relatief bekende band was.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #744 Gepost op: 27-10-2017, 22:54:53 »
rookie winnaars ::bravo::   high five
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #745 Gepost op: 27-10-2017, 23:38:44 »
Gefeliciteerd Nigel ::bravo:: en bedankt voor het organiseren weer Fabiann :).

Ondanks dat het nu lastig ging en mijn liedje uiteindelijk een "gebrek bij beter" was, is het concept wel lekker uitdagend en zeker leuk.

Maar ik vind de afwisseling tussen de verschillende songfestivals ook leuk. Ik zou wel weer een back to basics songfestival willen ::jaja::. Random zou ik er ook zeker inhouden, maar niet standaard. Eigen taal vond ik ook leuk maar is wel lastig. Het is toch wel zo dat engelstalige liedjes echt wel beter scoren en als je net een taal hebt die niet zo populair is hier dan maak je eigenlijk al geen kans meer.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #746 Gepost op: 28-10-2017, 00:31:56 »
Congratz Nigel en Fabian, echt bedankt voor de organisatie.

Ik ben zeer tevreden van deze editie, dit is mijn eerste keer dat ik het linkerrijtje haal
en dan nog eens meer dan 100 punten.

Wat het ook wordt volgende keer, ik doe terug mee
klaar voor de strijd

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #747 Gepost op: 28-10-2017, 02:24:23 »
Jammer dat nu de talen wat meer aandacht kregen juist de Germaanse talen het voornamelijk weer goed deden en de rest niet, op wat uitzonderingen na :(

Als ik ooit nog eens meedoe zal ik er alles aan doen om die xenoglossofobie eruit te krijgen ::jaja::

Gefeliciteerd Nigel, leuk liedje vond ik het! :D En top gedaan weer Fabiann ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #748 Gepost op: 28-10-2017, 08:04:12 »
Gefeliciteerd Nigel! En wederom bedankt voor de organisatie, Fabiann!

Ik blijf een groot voorstander van het random concept: ik vind het echt vele malen interessanter dan zelf landen kiezen. Dus ik hoop dat dat er gewoon inblijft.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #749 Gepost op: 28-10-2017, 08:54:53 »
Gefeliciteerd Nigel  ::bravo:: ::bravo::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #750 Gepost op: 28-10-2017, 10:19:05 »
Zelf vind ik random ook het leukste, omdat ik toch niet echt een lijstje heb met verschillende liedjes uit verschillende landen. Daardoor begrijp ik ook goed dat er mensen zijn die liever niet random hebben, juist als je al wat op voorraad hebt.
Ik kan me wel vinden in wat er gezegd is over de combinatie random + nog iets anders. Want die combinatie maakt het wel dubbel zo lastig. Zo vond ik het (luxe probleem) moeilijk om iets uit Australië te vinden dat niet Engels was en toch leuk zou zijn, waardoor ik uiteindelijk uitkwam op gewoon iets Engelstalig wat inderdaad vaak beter aanslaat, vandaar dat ik bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland ook zo tof vond!

Nog andere dingen die in mijn hoofd schoten voor 'thema's' zijn: alleen mannelijke deelnemers, alleen vrouwelijke deelnemers, alleen bands/duo's/etc.? Maar dat is ook wel weer saai misschien ::vergroot::

Maar whatever het weer wordt de volgende keer: count me in! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #751 Gepost op: 28-10-2017, 10:28:30 »
Als je dit concept toch nog een keer wilt herhalen, zou ik wel de Engelstalige landen (USA, UK, Canada, Australië) buiten beschouwing laten. De taaleis was voor mij eigenlijk geen beperking.

En natuurlijk heb ik wel eerst gezocht op Spaanstalige en Hawaïaanse liedjes en zo, maar dan kom je uit op muziek die ik gewoon écht niet tof vind. ::)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #752 Gepost op: 28-10-2017, 10:36:41 »
Proficiat Nigel! Verdiende eerste plaats, goed gedaan! Das muss die Musik sein. Ik vond het ook meteen een goeie opener van het festival.

Ik kon voor Israël kiezen uit twee talen: Arabisch en Hebreeuws. Arabische muziek was allemaal hetzelfde en vind ik echt drie keer niks (behalve als je in Marokko door de woestijn rijdt  ::hypocriet::), dus het werd Hebreeuws,  maar het bleef lastig zoeken. Grappig hoe er zo verschillend gedacht wordt: ik vond m'n inzending echt leuk, maar blijkbaar vond niet iedereen dat.  ;D

Random vind ik heel leuk concept nog steeds, maar ik heb ook nog nooit een niet random festival gedaan. Al die verschillende talen vond ik als taalfreak ook heel leuk. Wat Gupp zegt: wat voor invulling het volgende festival ook krijgt, ik doe weer mee! Hopen dat ik niet voor de derde keer Israël krijg.
 ::joehoe::

Edit: ohja, hoe kan ik dat nu vergeten: hulde aan Fabiann natuurlijk, voor weer een puike organisatie van een geslaagd songfestival! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 28-10-2017, 10:39:55 door putyourHANSup! »

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #753 Gepost op: 28-10-2017, 10:41:31 »
Ik heb de uitslag gevolgd alsof ik Zweden was ;D

Miek de meeste 12-punters dus

Dit vind ik leuk trouwens  :D

Pac, hoe kwam je erbij om te doen alsof je Zweden was?

En Fabiann nog bedankt voor de organisatie! Volgend seizoen ben ik er weer bij  ::tandpastasmiley::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #754 Gepost op: 28-10-2017, 11:49:07 »
Ik zie het aantal 10-en, had ik dat maar op mn rapport vorig jaar haha

Ik ben ook in voor een back-to-basics songfestival, al hoop ik dat het wel mogelijk is élk land van de wereld te kunnen kiezen.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #755 Gepost op: 28-10-2017, 12:27:57 »
Congrats Duitsland en bedankt fabian
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #756 Gepost op: 28-10-2017, 13:20:05 »
Gefeliciteerd Nigel!

Ik ben in ieder geval nog bovenaan het rechterrijtje geëindigd, toch nog iets gewonnen.;D Bedankt aan iedereen die punten gaf, in het bijzonder aan Meezter, de enige die blijkbaar toondover was dan ik.:P

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #757 Gepost op: 28-10-2017, 13:40:23 »
Gefeliciteerd Duitsland en bedankt voor de organisatie Fabiann ::bravo::

Ik sta er wel van te kijken dat ik nog steeds zo laag op het toondooflijstje sta, ik heb het idee dat ik echt enorm afwijkend heb gestemd deze keer. Hoewel het dan dus toch klopt dat ik na elk puntenlijstje iedereen toondoof zat te noemen - ik ben het niet ::hypocriet:: ;D

Waar ik me verder ook wel over verbaasde is dat Frankrijk nog zoveel punten kreeg. Vorige keer werd Australië keihard afgestraft omdat de artiest al eens eerder had meegedaan, en nu stond zelfs in het tekstje van Frankrijk dat de artiest al eens had meegedaan en toen 2e werd, en toch werd dat niet afgestraft? ???
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #758 Gepost op: 28-10-2017, 13:47:47 »
zijn een hoop nieuwe deelnemers deze keer. Volgens mij zelfs totaal nieuwe forummers. Dus ik hoop op Oostenrijk volgende keer ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #759 Gepost op: 28-10-2017, 13:51:55 »
Plus de autotune bij Frankrijk was echt niet om aan te horen ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human