Auteur Topic: Feedback topic  (gelezen 7576 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Feedback topic
« Gepost op: 17-11-2017, 01:25:43 »
Net als eerdere spellen vragen we om feedback van jullie. Wie weet wat wij of andere spelleiders er mee kunnen in de toekomst. En dat er wat mee wordt gedaan kunnen we nu ook toelichten gezien het een vervolg is op het seizoen uit 2015:

Feedback die is meegenomen n.a.v. het eerste seizoen:


-> Meer afwisseling in het reizen, teams konden vrijwel altijd een taxi pakken.
In Legs 1,5 en 6 zaten reizen met restricties (bijvoorbeeld geen taxi, of geen vliegtuig). In Leg 2 werd het nemen van een taxi afgestraft met een vertraging.

-> Het publiek kon vaak niet meegenieten van het spel omdat alles via de pm werd gedaan.

Door middel van de Broadcast konden de kijkers alle reizen van de teams volgen. Er waren nog enkele openbare opdrachten zoals: sociaal ei, cryptische spion en sleutel memory. Daarnaast konden kijkers in Leg 5 meedoen aan het taxi spel.

- > Er waren vluchten die vrij onrealistisch waren waardoor het reizen een te grote invloed had.
Er wordt nu in een de toekomst gespeeld met tijd die wel echt loopt. Overstaptijden en zoektijden tellen nu ook mee.

-> Je snelheid bij de leg heeft geen invloed op het spel zolang je niet laatste wordt omdat er elke leg weer op 0 begonnen word.
Er is een (kleine) straftijd ingevoerd op basis van binnenkomst van de vorige leg. Dit kan soms het verschil zijn of je een vliegtuig wel of niet kan halen.

-> De Finale had geen reis element, alleen maar opdrachten terwijl het zich juist onderscheid door het reisconcept.
De finale bestond nu uit twee legs waarin 2 vliegreizen zaten, 1 lange restrictie reis, reizen tussen de opdrachten, 1 detour, 2 roadblocks, 2 challenges en een finale opdracht.


Feedback punten:
-> Opdrachten:
-> Reizen:
-> Twists (wapens, vertragingen, non elimination eerste leg):
-> Spelleiding:
-> Overig/andere opmerkingen:


Veranderingen:

Misschien handig om nog toe te lichten welke onderdelen er nog zijn drastisch zijn verandert in de laatste week voor de start.

-> Er waren in principe 10 Legs. De vier missende legs zouden zich afspelen in Australië, Canada, Peru en Spanje/Frankrijk.
-> De volgorde van legs is ook veranderd. Maleisië zou na Japan komen en Israël na Egypte. Dit is veranderd omdat er precies 4 teams nodig waren bij de detour van Egypte.
-> Origineel waren er 3 FastForwards, een extra yield en een U-turn. Deze zijn geschrapt vanwege te weinig deelnemers.
-> Sleutel Memory was een opdracht uit de Peru leg maar is verplaatst naar Kroatië doordat de Peru leg geschrapt werd.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #1 Gepost op: 19-11-2017, 11:35:14 »
De jury bedanken is ook wel aardig  ;)
...maar soms even niet :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #2 Gepost op: 19-11-2017, 17:13:00 »
Het belangrijkste minpuntje waar Hans en ik tegenaan liepen was dat jullie soms niet volledig op de hoogte waren van de goede antwoorden waardoor we door moesten zoeken omdat het antwoord 'fout' was terwijl het eigenlijk al goed was. Voornamelijk omdat ik daarom 8x de aardbeien geteld had  ::rofl::

Verder had ik bij sommige opdrachten het gevoel dat ze geen invloed hadden op de uitslag door het reiselement. De topic opdrachten waar 2 duos tegen elkaar speelden bijvoorbeeld, waarbij de winnaar er 20 minuten over deed en de verliezer 40. Zeker als er daarna een vliegreis aankomt is de kans heel klein dat je ongeacht de uitslag in zo'n topic opdracht, niet in hetzelfde vliegtuig beland.

Maar ik vond het een super spel om te spelen ::bravo::
Bedankt voor de organisatie en tegenstanders ook bedankt  :)
Ik mis het skypen met Hans terwijl ik chocola eet en het zoeken naar vliegreizen met goede Wifi en comfortabele stoelen nu al  :\'(
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback topic
« Reactie #3 Gepost op: 19-11-2017, 21:29:44 »
De jury bedanken is ook wel aardig  ;)
Dat zijn we toch niet vergeten? ::oink::

Want natuurlijk veel dank aan de jury en anderen die hebben meegedaan als niet deelnemer ::bravo::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Feedback topic
« Reactie #4 Gepost op: 20-11-2017, 10:21:54 »
Verder had ik bij sommige opdrachten het gevoel dat ze geen invloed hadden op de uitslag door het reiselement. De topic opdrachten waar 2 duos tegen elkaar speelden bijvoorbeeld, waarbij de winnaar er 20 minuten over deed en de verliezer 40. Zeker als er daarna een vliegreis aankomt is de kans heel klein dat je ongeacht de uitslag in zo'n topic opdracht, niet in hetzelfde vliegtuig beland.

Hier sluit ik mij denk ik wel bij aan. Sommige tijdwinsten/verliezen deden weinig met de uitslag, denk ik? Al weten D*N en Lucy dit natuurlijk beter, maar voor mijn gevoel waren zulke tijdsverschillen nooit zo schokkend dat het op drastische wijze het spel zou beïnvloeden als je dan 20 minuten verliest, over het algemeen. Aan de andere kant, het moet natuurlijk ook wel leuk blijven: wanneer je met bijvoorbeeld 1 uur achterstand verder reist, is de in te halen achterstand misschien wel weer té groot en haalt dat het hele spannende effect weg omdat je dan 'tóch niet meer kunt winnen', vooral in de laatste afleveringen als er nog weinig teams over zijn... ???

En ik vroeg me, in het verlengde hiervan, af in hoeverre de tijdsverschillen aan de start nu van waarde zijn geweest in de race. Want ook hierbij leken de verschillen klein, maar ook hierbij: te groot is natuurlijk ook niet oké om mee te beginnen. Lastige dilemma's lijkt me...
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #5 Gepost op: 20-11-2017, 11:52:25 »
Dat zijn we toch niet vergeten? ::oink::

Want natuurlijk veel dank aan de jury en anderen die hebben meegedaan als niet deelnemer ::bravo::.

 ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback topic
« Reactie #6 Gepost op: 20-11-2017, 13:44:10 »
Over de verschillen in tijd:

Het klopt dat het lijkt alsof sommige geen invloed hebben en soms was dat uiteraard ook zo. Maar er zijn zeker momenten geweest waarbij het verschil heeft gemaakt of zou kunnen hebben gemaakt. Neem bijvoorbeeld het vliegtuig van Japan naar Egypte. De eerste mensen vertrokken ongeveer een uur voor de eerstvolgende vlucht. Het derde koppel (Lama en Specht) haalde het vliegtuig echt op een enkele minuut en het vierde koppel (Mollenmania en Luiaardje) konden het vliegtuig bijna onmogelijk halen, die hadden dan echt enkele minuten om daarover na te denken. En ook de Egypte detour had heel veel kunnen uitmaken mochten MM en Luiaardje hun detour winnen en Hans en Bjorn die van hun verliezen. Het vliegtuig in Kroatië werd door Bjorn en Hans ook op enkele minuten gehaald. Het lijkt daardoor niets uit te maken maar je ziet wel dat elke minuut kan tellen.

Een andere optie die te overwegen was, is hoe ze het in het echt doen. Dat betekend net zoals in de finale leg dat je 12 uur start nadat je bent binnengekomen. Het probleem daarbij is dat je dan zelfs teams kunt hebben die een dag voor liggen op andere teams en zo vrijwel onverslaanbaar worden. Of juist teams die dagen achter liggen waardoor het spelen van de leg niet meer uitmaakt. Maar het zijn inderdaad lastige dilemma's en als iemand een idee heeft over wat het beste werkt, dan zou ik dat zeker delen ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Feedback topic
« Reactie #7 Gepost op: 20-11-2017, 20:56:38 »
Feedback punten:
-> Opdrachten: waren zeer leuk, afwisselend ook, goed niveau (niet te makkelijk, niet te moeilijk). Niets op aan te merken ::ok::
-> Reizen: dat vonden Bjorn en ik lastig en soms waren we er ook echt wel klaar mee haha ;D Maar dat lag meer aan ons dan aan de reisopdrachten zelf, want die waren ook divers (met de restricties die er soms waren en de verschillende afstanden die moesten worden afgelegd) en cruciaal natuurlijk. De afwisseling van reizen-opdracht-reizen-opdracht vond ik ook leuk.
-> Twists (wapens, vertragingen, non elimination eerste leg): leuke twists, jammer dat door het lage aantal deelnemers er minder wapens in zaten. Blijkbaar hadden de finalisten die allebei graag willen gebruiken om elkaar tegen te werken >:D Maar met een klein deelnemersveld zou een veelvoud aan tactische wapens wel een te grote invloed hebben op het spel, dus das goed opgelost zo. Iedereen door na de eerste ronde vond ik super: zo kan iedereen aan het spel ruiken, ervaring opdoen, om er vervolgens in de tweede ronde vol voor te gaan.
-> Spelleiding: spel werd heel goed geleid. Streng maar rechtvaardig. Altijd behulpzaam als we vragen hadden, spelleiding was vaak beschikbaar om (een deel van) de leg af te leggen. Wat Bjorrn zei: spelleiding kon soms wat beter op de hoogte zijn van elkaars opdrachten, maar dit zorgde nooit voor problemen. Petje af dus, D*N en Luus ::bravo::
-> Overig/andere opmerkingen: eens met wat er gezegd is over de invloed van het reizen en de verschillende tijden op het verdere spel, en ik snap ook de kant van D*N, ik zou zelf ook niet een betere oplossing weten, dus goed gedaan. ::jaja::
Misschien wat meer variatie in de bestemmingen? Met weinig afleveringen kun je natuurlijk lang niet overal langs gaan, maar Egypte/Israël en Japan/Maleisië leken best wel op elkaar. De bestemmingen die moesten worden schrapt, lijken me zeer interessant. :)


Ik mis het skypen met Hans terwijl ik chocola eet en het zoeken naar vliegreizen met goede Wifi en comfortabele stoelen nu al  :\'(
Aawh, we zullen snel weer skypen Bjorn, leg je chocola maar al klaar. ::hug::
Ja, we hadden niet altijd de beste snelste vlucht, maar wel altijd een hele chille. 8)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #8 Gepost op: 20-11-2017, 22:27:15 »
Jij hoefde dan ook geen aardbeien na te tellen, dat was wel een minpunt hoor  :-X
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Feedback topic
« Reactie #9 Gepost op: 21-11-2017, 00:28:26 »
Nope, dat liet ik lekker aan jou over. De echt moeilijke spelletjes deed ik zelf ;D ::pinokkio::

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Feedback topic
« Reactie #10 Gepost op: 22-11-2017, 00:04:57 »
ik wil gewoon bordspellen (als b v Monopoy ) spelen maar gig durft niet ;D
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedback topic
« Reactie #11 Gepost op: 22-11-2017, 09:29:51 »
Jij hoefde dan ook geen aardbeien na te tellen, dat was wel een minpunt hoor  :-X

Maar dat lag ook niet aan dat we niet op de hoogte waren van elkaars opdracht maar gewoon dat we zelf fout geteld hadden en er dus een verkeerd antwoord in ons bestand stond :P Overigens was dat met de meloenen ook zo (oeps) maar die heb ik toen jij weer een antwoord gaf wat op 1 na goed wasnog maar even 10x nageteld ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #12 Gepost op: 22-11-2017, 09:42:43 »
Nope, dat liet ik lekker aan jou over. De echt moeilijke spelletjes deed ik zelf ;D ::pinokkio::

Ik vond het aardbeien tellen eigenlijk best moeilijk ::schaam::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #13 Gepost op: 22-11-2017, 13:49:34 »
Maar dat lag ook niet aan dat we niet op de hoogte waren van elkaars opdracht maar gewoon dat we zelf fout geteld hadden en er dus een verkeerd antwoord in ons bestand stond :P Overigens was dat met de meloenen ook zo (oeps) maar die heb ik toen jij weer een antwoord gaf wat op 1 na goed wasnog maar even 10x nageteld ;D

Dan is dat ook een feedback puntje van me, bij deze  ::rofl::
Wel lief dat je me niet nog eens 10x liet natellen  ::rofl::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.