Auteur Topic: Schaatsen  (gelezen 12688 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #80 Gepost op: 25-02-2018, 11:21:08 »
Ik vond het wel een leuk spectaculair onderdeel, die massastart. Ook leuk dat we bij de halve finales al vier heel verschillende races kregen te zien. De eerste damesrit waarbij er vooral voor de punten werd gesprint. De tweede met die valpartij en het erop en erover gaan van vd Weijden. De derde waarbij Verweij gewoon alleen voor de tussensprint mocht gaan. En de vierde waarin vrijwel iedereen punten verdiende en Pedersen zich daardoor gewoon verrekende en de finale miste.

Als ik het vergelijk met het marathonschaatsen vind ik het daar leuk dat het, net als wielrennen, meer een teamsport is en het dus op teamtactiek aankomt. Wat in de finales voor sommige landen ook zo gebruikt werd (mn bij de heren Korea en Nederland). Opvallend dat het voor vrouwen een langere afstand dan hun langste individuele afstand is, en voor de mannen korter.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Schaatsen
« Reactie #81 Gepost op: 25-02-2018, 11:21:58 »
Het wordt wel in 90% van de gevallen een sprint.

Ik zie liever een soort puntenkoers zoals bij het baanwielrennen ;)
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #82 Gepost op: 25-02-2018, 11:25:25 »
Het is te kort om weg te rijden en de groep op een ronde achterstand te zetten, het zou van mij vooral wat langer mogen zijn. Maar dat is natuurlijk weer te saai voor andere landen...



Overigens is Nederland het meest succesvol in de schaatshal, gevolgd door Japan (Nederlandse coach), Noorwegen, Korea (Nederlandse coach), Canada (Nederlandse coach) en Tsjechië (in Nederlands team getraind)
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Schaatsen
« Reactie #83 Gepost op: 25-02-2018, 14:09:23 »
Ja, vond 't ook leuk om te zien - net wielrennen zonder fiets ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schaatsen
« Reactie #84 Gepost op: 25-02-2018, 14:56:12 »
Massastart vond ik ook best leuk ja. :)

Overigens is Nederland het meest succesvol in de schaatshal, gevolgd door Japan (Nederlandse coach), Noorwegen, Korea (Nederlandse coach), Canada (Nederlandse coach) en Tsjechië (in Nederlands team getraind)
Ik vond de medaille uitreiking / op het podium gaan staan ook hilarisch om te volgen. Bij zoveel winnaars, of ze nou Nederlands waren of niet, werd wel een Nederlandse link gelegd. Had er wel een bingo kaart van kunnen maken. ;D Zou hij nou weer over de boze kat van Marianne Timmer beginnen? Ja hoor. Zeggen ze nu weer iets over een Nederlandse achtergrond? Tuurlijk. Komt de Nederlandse coach aan bod? Uiteraard!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schaatsen
« Reactie #85 Gepost op: 25-02-2018, 14:57:56 »
Ja, vond 't ook leuk om te zien - net wielrennen zonder fiets ::ok::

Ja maar dat is ook logisch............ fietsen op het ijs is nogal moeilijk! ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!