Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus  (gelezen 62767 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #20 Gepost op: 3-02-2018, 22:20:09 »
Ik vond deze opdracht ook echt ge-ni-aal  ::rofl:: ::rofl::

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #21 Gepost op: 3-02-2018, 22:24:16 »
een geweldig opdracht. echt heel grappig om te zien  ::rofl:: ::rofl::
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #22 Gepost op: 3-02-2018, 22:30:12 »
Leuke opdracht!

Maar wie heeft er gemold?  ???

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #23 Gepost op: 3-02-2018, 22:31:11 »
Leuke opdracht!

Maar wie heeft er gemold?  ???

Dat zullen we deze week eens uitzoeken met zijn allen.

Ik snap je vraag wel. Op het eerste zicht is dat heel moeilijk te bepalen, maar als je terug kijkt, zie je altijd wel wat hier.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #24 Gepost op: 3-02-2018, 22:44:09 »
Ook maar gelijk een kleine analyse, waarbij ik gekeken heb naar wie zich waar mee bezig hield en dus niet bezig was met het bouwen van zijn of haar kaartenhuis.

Stoel 8, 50 euro: Jan, gevolgd door Stine, Ruben en Loes
Balletje-balletje, 250 euro: Ruben + Jan
Popcorn, (790?) euro: Simone + Loes + Stine
Stoel 1, 50 euro: Simone (vindt het geld), Stine, Loes, Ruben
Limbodansen, (50?) euro: eerste ronde Ruben, Loes, Simone, Stine en uiteindelijk ook Jan* en Olcay, tweede ronde Loes, Stine, Ruben, Simone
Geldstapel, 100 euro: Ruben, Stine
Ballonnen, 500 euro: iedereen (gevonden door Loes)

*lat gaat hier al omlaag, lijkt wel alsof Ruben dat doet.

Bedragen bij Limbo en Popcorn zijn aannames, maar komt wel mooi uit met het verdiende geld. Bij de Limbo was vlak voor de opdracht een biljet van 20 euro te zien (hoogste niveau?). Popcorn werd voor 10 euro per bakje verkocht (79 porties?).

Vooral Jan en Olcay blijken zich met name bezig te houden met het bouwen van hun kaartenhuis. De rest is een stuk sneller afgeleid.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #25 Gepost op: 3-02-2018, 22:46:58 »
Even een vlug overzichtje met opvallende dingen (mols & onmols):

Laat ik eerst beginnen met wat er te verdienen valt: 4000 euro waarvan máár 1640 euro is verdiend.
Per kaartenhuis was 250 euro te verdienen: 1500 euro
2 keer geld bij stoelen vinden: 100 euro
Geld in een ballon: 500 euro
Tafel ding: 250 euro
Limbo: 20+50+100= 170 euro? Zoals ik het gezien heb.
Geld stapelen: 100 euro.
Dat is totaal: 2620 euro.

Dan heb je nog 2 opdrachten waarvan het totaalbedrag niet zeker is.
Popcorn: ? ( 10 euro per bakje)



Maar goed, nu de opvallende zaken:
Simone en Ruben volgen als enige het voorbeeld van het kaartenhuis (Gebogen kaarten neerzetten)
Jan likt aan zijn kaarten?

Stine gaat meteen zoeken naar stoel nummer 8 en Jan volgt.
Ruben kijkt wat Stine & Jan doen en gaat vervolgens precies op dezelfde plek als Stine zoeken. Loes begint ook te zoeken. Simone die kijkt, maar gaat weer verder met haar kaartenhuis.
Olcay blijft bezig met het kaartenhuis.

Ruben gaat meteen naar de tafel met het balletje.
Stine wilt ook graag, maar ziet Jan al lopen.
"DAT IS GELUKT!" zoals Art het zegt.
250 euro door Jan & Ruben verdiend

Simone gaat als eerste naar de popcornkraam. Simone blijft scheppen en Stine en Loes delen uit. Stine heeft aardig wat briefjes in haar hand.

Simone gaat meteen zoeken naar stoel 1. Stine gaat met geld in haar handen zoeken? Ruben is ook aan het zoeken. Simone vindt 50 euro.

Iedereen moest dus onder de Limbo. Stine rent naar Olcay om haar naar de limbo te sturen. 20 is verdiend. Niet zeker of 50 en 100 is verdiend? 50 euro is wel al overgeslagen? 100 euro zien we alleen Loes, Stine & Ruben.. Simone staat erbij. Olcay en Jan staan alweer bij hun tafel.

Ruben gaat naar het geld stapelen. Stine volgt. Stine heeft een rechte, maar lage stapel. Ruben een hoge, maar scheve stapel die ook omvalt. Het geld is dus niet verdiend.

Jan maakt de ballonen met de hand kapot. Simone ook. Stine & Ruben stampen een beetje ongemakkelijk. Uiteindelijk doet Jan mee met het stampen. Olcay kruipt en maakt ballonen met de hand kapot. Simone doet mee het stampen. Olcay is een nagel verloren.. Olcay doet mee met stampen. Mist dan ook. Ruben mist ook ballonen. Simone struikelt bijna over een ballon. Olcay gaat weer over met de hand. Stine is met de hand bezig om ballonen kapot te maken. Jan mist ook ballonen met het stampen. (Lijkt mij onderhand duidelijk dat stampen niet handig is..) Loes heeft uiteindelijk het geld? 500 euro verdiend door Loes of..?

Zijn een aantal opvallende dingen gebeurd..
Als iemand wat toe te voegen heeft, graag (:
« Laatst bewerkt op: 3-02-2018, 22:53:42 door Naty »
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #26 Gepost op: 3-02-2018, 22:47:49 »
En die Olcay bleef maar doorbouwen. Terwijl ze kon weten dat het kaartenhuis zou instorten door de luchtverplaatsing. Haar dekmantel nu ook?
Olcay deed iig mee ah limbodansen en het zoek de 500 euro in een ballon.. Moltalk had het mis hier  ::jaja::

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #27 Gepost op: 3-02-2018, 23:02:41 »
Even een vlug overzichtje met opvallende dingen (mols & onmols):

Laat ik eerst beginnen met wat er te verdienen valt: 4000 euro waarvan máár 1640 euro is verdiend.
Per kaartenhuis was 250 euro te verdienen: 1500 euro
2 keer geld bij stoelen vinden: 100 euro
Geld in een ballon: 500 euro
Tafel ding: 250 euro
Limbo: 20+50+100= 170 euro? Zoals ik het gezien heb.
Dat is totaal: 2520 euro.

Aanvulling:
Max 4000 euro
6 kaartenhuizen: 1500 euro
2x stoelen vinden: 100 euro
Balletje-Balletje: 250 euro
Popcorn: 10x euro?
Limbodansen: 20, 50 en 100 euro (mogelijks x6 per persoon of x6 het hoogste bedrag): 170, 600 of 1020.
Geldstapel: 100 euro
Ballonnen: 500 euro
2450 is zeker. Met de 3 bedragen die ik heb bij limbodansen waren er resp. 138, 95 of 53 mensen die popcorn willen. Aan de groep mensen te zien, zoals op de foto gok ik eerder 53.
Zoals hierboven gezegd, aanvullingen en interpretaties zijn welkom.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #28 Gepost op: 3-02-2018, 23:03:11 »
Ik zag een zebra ballon..  ::rofl::



Offline ikwilmolletje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #29 Gepost op: 3-02-2018, 23:04:00 »
Maar wie heeft er gemold?  ???

Als je puur kijkt naar de kans dat iemand een kaartenhuis kan bouwen in die omstandigheden hoef je al bijna niet te mollen. Het is al moeilijk genoeg zonder clowns, en met clowns en afleiding erbij wordt het alleen maar moeilijker. Dat gezegd hebbende zou ik me als mol voornamelijk richten op de extra opdrachten, omdat je weet dat die zullen komen en omdat je weet dat er meer geld mee te verdienen is. Het uiteindelijke bedrag was 1640 euro. Het bedrag per kaartenhuis zou 250 euro zijn, dus totaal 1500 euro. Ik vermoed dat het totaalbedrag een rond bedrag zou zijn van 4000 euro.

Simone komt op een gegeven moment met een bedrag van 50 euro van één van de stoelen. Als mol zou ik dat wel een slimme actie vinden, omdat het niet veel is en toch een blijk geeft van actieve participatie.

Jan maakt de ballonen met de hand kapot. Simone ook. Stine & Ruben stampen een beetje ongemakkelijk. Uiteindelijk doet Jan mee met het stampen. Olcay kruipt en maakt ballonen met de hand kapot. Simone doet mee het stampen. Olcay is een nagel verloren.. Olcay doet mee met stampen. Mist dan ook. Ruben mist ook ballonen. Simone struikelt bijna over een ballon. Olcay gaat weer over met de hand. Stine is met de hand bezig om ballonen kapot te maken. Jan mist ook ballonen met het stampen. (Lijkt mij onderhand duidelijk dat stampen niet handig is..) Loes heeft uiteindelijk het geld? 500 euro verdiend door Loes of..?

Ik ben het niet helemaal eens met je analyse dat stampen niet handig is. Ik heb geen idee hoe effectief ballonnen laten knappen met de handen is, maar over het algemeen is het een kwestie van op de goede plek stampen waardoor de ballon knapt. In de haast zal dat niet altijd goed gaan, maar is zeker geen reden om het dan maar met de handen te doen. Met de voeten ben je sneller en kost het minder kracht volgens mij. Wie de ballon van de 500 euro kapot heeft gestampt is niet te achterhalen, wel dat Loes het geld zag liggen. Als de mol het had gezien had die het kunnen wegmoffelen, dus één van de kandidaten heeft vermoedelijk de ballon kapot gemaakt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #30 Gepost op: 3-02-2018, 23:04:39 »
Ik zag een zebra ballon..  ::rofl::

Een zebrallon? ;D

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #31 Gepost op: 3-02-2018, 23:07:48 »
Ik zag een zebra ballon..  ::rofl::



En het is geestig, heus waar!...
Maar wel de enige!
En opvallend....
Chapeau!
 ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #32 Gepost op: 3-02-2018, 23:08:14 »
Het was helemaal geen balletje balletje.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #33 Gepost op: 3-02-2018, 23:10:19 »
Het was helemaal geen balletje balletje.
True. Dat is met 3 omgekeerde bekertjes..

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #34 Gepost op: 3-02-2018, 23:29:27 »
Art heeft hier wel echt een carrière gemist.
Als ik kandidaat was had ik trouwens gewoon de joker dubbelgevouwen en in mijn zak gedaan. Joker is joker.  ::jaja::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #35 Gepost op: 3-02-2018, 23:30:41 »
Ik zag een zebra ballon..  ::rofl::




Ik begin er langzaam in te geloven dat er toch een hint in die zebrapatronen moet zitten.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #36 Gepost op: 3-02-2018, 23:31:44 »
2450 is zeker. Met de 3 bedragen die ik heb bij limbodansen waren er resp. 138, 95 of 53 mensen die popcorn willen. Aan de groep mensen te zien, zoals op de foto gok ik eerder 53.
Zoals hierboven gezegd, aanvullingen en interpretaties zijn welkom.

600 euro max voor het limbodansen (6 * 100 euro) lijkt mij aannemelijk. Dan zouden er 95 mensen in de rij moeten hebben gestaan (ik hoor Art daar iets roepen over honderden mensen, maar het lukt me niet dat helemaal te verstaan).

Dan zou er met limbodansen uiteindelijk 240 (4 man onder de 50, 2 man (Jan en Olcay) alleen onder de 20 door) verdiend kunnen zijn en zouden er 60 porties popcorn zijn verkocht. Zou dat kunnen?

Of zes man onder de 50 door omdat de lat toen al lager lag en 54 porties popcorn.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #37 Gepost op: 3-02-2018, 23:35:02 »
Geniale opdracht ::rofl:: misschien wel leukste tot nu toe

Zo mee eens. Dit is een mash-up van Patrick/Pepijn op het straatplein act meets de balonnenopdracht van Jordanië in die trein  ;D Met een geniale Art als spreekstalmeester (mocht ie na dit seizoen niet langer WIDM presenteren dan adviseer ik hem een carrièreswitch aan ;)) Mooi ook hoe eigenlijk alleen Jan en Olcay stug doorgaan met de kaartentoren op het 'balletje balletje' na  ::) Want dat is idd geen balletje balletje Art ::Art:: Jan zei dan wel dat het kwam omdat ie Ruben verdacht en dus dichtbij hem wou blijven.

Wat ik dan verdacht vond is hoe rap Simone èn Stine de boel de boel laten en gaan voor de secundaire opdrachten. Loes overigens ook al blijkt zij dus popcorn uit te delen aan het verkeerde publiek. En dat meisje die werd overgeslagen tot driemaal toe door Stine ::hug::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #38 Gepost op: 3-02-2018, 23:35:10 »
600 euro max voor het limbodansen (6 * 100 euro) lijkt mij aannemelijk. Dan zouden er 95 mensen in de rij moeten hebben gestaan (ik hoor Art daar iets roepen over honderden mensen, maar het lukt me niet dat helemaal te verstaan).

Dan zou er met limbodansen uiteindelijk 240 (4 man onder de 50, 2 man (Jan en Olcay) alleen onder de 20 door) verdiend kunnen zijn en zouden er 60 porties popcorn zijn verkocht. Zou dat kunnen?

Of zes man onder de 50 door omdat de lat toen al lager lag en 54 porties popcorn.

Het is natuurlijk lastig hoe soepel Art is bij het limbodansen (hij klonk vrolijk, maar of dat in de geldtelling meetelt, weten we niet). Echt limbodansen heeft denk ik niemand voor meer dan 20 gedaan, maar daar ben ik niet zeker van.
Hij heeft het over hongerige mensen, niet honderden (dat zou heel makkelijk geld verdienen zijn)  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Geldcircus
« Reactie #39 Gepost op: 3-02-2018, 23:37:01 »
Het is natuurlijk lastig hoe soepel Art is bij het limbodansen (...)

Dat moet ie op de molfandag maar eens laten zien.