Auteur Topic: Realitynet's Song Contest Berlin 2018  (gelezen 84854 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #820 Gepost op: 27-04-2018, 10:22:45 »
Ik ben benieuwd naar jouw muzieksmaak  ::rofl::

Coldplay, Snow Patrol, Script, Wat oude klassiekers, Zeroes top 40 muziek, Ed Sheeran

Zoiets denk ik
You'll never walk alone

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #821 Gepost op: 27-04-2018, 10:29:41 »
Tijd om hier eens naar te kijken  ::)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Was ik toch nog optimistisch  :D
...maar soms even niet :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #822 Gepost op: 27-04-2018, 10:40:19 »
Pffff

Wordt fix you er ook nog bijgehaald ;)
[youtube]aGuNsiSZ9RI[/youtube]
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #823 Gepost op: 27-04-2018, 10:42:48 »
Heb alles bijgelezen.

Ik geef cijfers en vanuit daar bepaal ik mijn punten. Luister alles minstens 2 keer zodat ik het nog aan kan passen.

Ik had zelf verwacht hoger te eindigen, baal ook best wel. Blijkbaar was Halsey te bekend, ik had nog nooit van haar gehoord  ::rofl:: maargoed. Volgende keer zie ik wel wat ik instuur.. er staan wel wat liedjes boven me waarvan ik denk: hoe dan?  ???

Ik vond het wel weer heel leuk  ::bravo:: dus bedankt Fabiann  ::bravo::

Frankje Lapi

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #824 Gepost op: 27-04-2018, 10:44:25 »
Mogen we het toondoof lijstje zien, of lees ik daar nu gewoon overheen?  ::rofl::
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #825 Gepost op: 27-04-2018, 10:45:05 »
Heb alles bijgelezen.

Ik geef cijfers en vanuit daar bepaal ik mijn punten. Luister alles minstens 2 keer zodat ik het nog aan kan passen.

Ik had zelf verwacht hoger te eindigen, baal ook best wel. Blijkbaar was Halsey te bekend, ik had nog nooit van haar gehoord  ::rofl:: maargoed. Volgende keer zie ik wel wat ik instuur.. er staan wel wat liedjes boven me waarvan ik denk: hoe dan?  ???

Ik vond het wel weer heel leuk  ::bravo:: dus bedankt Fabiann  ::bravo::



Dat heb ik nou ook  ;D
...maar soms even niet :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #826 Gepost op: 27-04-2018, 10:45:59 »
Mogen we het toondoof lijstje zien, of lees ik daar nu gewoon overheen?  ::rofl::



Voor de volledigheid de lijst van minst divergent naar meest divergent:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

-
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #827 Gepost op: 27-04-2018, 10:46:40 »
Ik was gisteren nog bij iemand, ik lied hem dit gebeuren zien.
Het leek hem ook wel leuk om eens mee te doen met zoiets, hij wist nog wel wat leuke nummers uit allerlei landen.
Hij: 'Letland ofzo, Carnival Youth is wel een goede band.' 'Octopus is echt een leuk lied.'
JA, die doet al mee...  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #828 Gepost op: 27-04-2018, 10:47:45 »
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #829 Gepost op: 27-04-2018, 10:59:47 »
Plek 1-5: Lukie4, Starlight, HDD, FrankLapidus, MV-Art
Plek 6-10: Gupp, Duncton, radjon, Miek1999, Wouterv, B&W
Plek 11-20: D*N, Nieky, Daisy, Silvermaiden, Kaaasje, Brtdm, KD., Voske2704, LdHmolletje
Plek 21-30: HappyDutchman, MM, grasisgroen, Meezter, molduck, putyourHANSup!
Lager dan 30: Molière

Alleen Voske2704, LdHmolletje, HappyDutchman, Meezter en PutyourHANSup! voorspelden zichzelf goed! ::bravo::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #830 Gepost op: 27-04-2018, 11:05:28 »
Ik was gisteren nog bij iemand, ik lied hem dit gebeuren zien.
Het leek hem ook wel leuk om eens mee te doen met zoiets, hij wist nog wel wat leuke nummers uit allerlei landen.
Hij: 'Letland ofzo, Carnival Youth is wel een goede band.' 'Octopus is echt een leuk lied.'
JA, die doet al mee...  ::rofl::

Hey, iemand met smaak. Die mag de volgende keer wel meedoen. ::joehoe::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #831 Gepost op: 27-04-2018, 11:50:11 »
Ik heb dus net als jij heel serieus overwogen om in het Songfestival met de videoclips Seagulls on Bicycles van Carnival Youth in te zenden. Was mijn tweede keuze

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #832 Gepost op: 27-04-2018, 12:56:22 »
Hé, krijg nou wat, de video van onze winnaar doet het niet meer wegens auteursrechtschending. :(
🜃

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #833 Gepost op: 27-04-2018, 12:57:06 »
Hé, krijg nou wat, de video van onze winnaar doet het niet meer wegens auteursrechtschending. :(
R is een mol  ???

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #834 Gepost op: 27-04-2018, 17:21:34 »
Héél raar zo ineens... :-\\
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #835 Gepost op: 27-04-2018, 18:18:37 »
Ik heb dus net als jij heel serieus overwogen om in het Songfestival met de videoclips Seagulls on Bicycles van Carnival Youth in te zenden. Was mijn tweede keuze

Nice! Was ook mijn tweede keuze. :D

Kende je ze daarvoor ook al? Ik kwam ze toen pas tegen in mijn zoektocht. Of zit er een of ander leuk algoritme in Youtube wat bij een bepaalde muzieksmaak en bepaalde zoekopdrachten bepaalde nummers voorstelt?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #836 Gepost op: 27-04-2018, 18:20:56 »
Kende je ze daarvoor ook al? Ik kwam ze toen pas tegen in mijn zoektocht. Of zit er een of ander leuk algoritme in Youtube wat bij een bepaalde muzieksmaak en bepaalde zoekopdrachten bepaalde nummers voorstelt?
Ja, ik kom af en toe Aanbevolen voor jou tegen. Zo kwam ik ooit op Magic man - Paris.
🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #837 Gepost op: 27-04-2018, 19:39:18 »
SanderFMC, van harte gefeliciteerd met je terechte overwinning! Misschien vond niet iedereen het mooi (maar ja, dat heb je als 36 mensen meedoen aan iets als dit: 36 deelnemers, 36 meningen), maar ik vond hem heel mooi! Dus op naar Zwitserland volgende keer!

En Fabiann, weer bedankt voor een leuke editie.

En zelf ben ik dik tevreden met mijn 20ste plaats met zelfs tweemaal douze points! ::bravo:: ::bravo:: Molduck, Niuno, Wouterv, Mollenmania, HappyDutchman, FrankLapidus, Radjon, Convans en Kaaasje: bedankt voor jullie punten!

En hoe ik mijn punten verdeel? Ieder liedje kan in 4 categorieën punten krijgen (muziek, zang, de combinatie van die 2 (past het bij elkaar), en overige zaken (originaliteit, tekstje, enz) tot een maximum van 40. Daarnaast zijn er maximaal 2 bonuspunten te verdienen voor originaliteit en voor eigen taal (al geef ik die vooral aan landen met een minder dagelijkse taal)

Maar je leeft wel écht in je eigen wereld LdH. In een wereld met Hongkong :P
Laat ik zo zeggen: ik had mijn eigen nummer ook geen punten gegeven... Bij mij zou het zo rond plaats 18 geëindigd zijn.

Daarnaast hou ik er zelf erg van als er in de eigen taal wordt gezongen (behalve Spaans vaak :-[), maar die mening wordt volgens mij ook niet door iedereen gedeeld... ::rofl::
Bij mij wel hoor! Ik zoek ook het liefste een nummer op in de eigen taal (vandaar ook geen Engelstalig liedje uit België, waarvan er inderdaad genoeg goede te vinden waren), en liedjes die in de eigen taal worden gezongen krijgen zeker bij de wat meer bijzondere talen altijd een bonuspunt!

Dat je België zonder enige vorm van gêne durft in te sturen overtreft elke vorm van gewaagdheid
Ach, ik ben ermee op een 20ste plaats geëindigd. En gelukkig ook zoals gehoopt boven mijn nummer 36 van de lijst.

Voor de volledigheid de lijst van minst divergent naar meest divergent:
33. LdHmolletje (135%)
Mede dankzij 50% van de punten van Luxemburg...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #838 Gepost op: 27-04-2018, 19:41:19 »
Ik snap de reactie op Gupp niet ;D

Maar waarom heb je uberhaupt weer voor België gekozen? Of was 't 2e of 3e keuze en uitgeloot voor keuze 1?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #839 Gepost op: 27-04-2018, 20:27:31 »
??? ::)
Alleen daarom 6 punten???
Nee, maar alleen zeggen van "Ja leuk liedje" is zo saai ::hypocriet::. Maar ik vind het wel serieus een leuk liedje, een beetje voorspelbaar waardoor het niet in m'n top 3 kwam, maar ook weer te goed om geen punten te geven.

Deze moet je even uitleggen. Wat maakt 'hét' liedje maar drie punten waard ??? :P Thanks voor het compliment trouwens :)
Hét liedje qua tekst ja omdat het moeilijk was om door dit songfestival heen te komen, maar vond het liedje niet beter dan de liedjes erboven (minus noord-korea en indonesie natuurlijk, maar dat heet een sense of humor hebben ;) ).

Op welke basis geeft eigenlijk iedereen hun punten?
Luister alles 1 keer en plaats het dan in drie categorieën: Punten, twijfel en geen punten. Daarna ga ik alles wat niet in de "geen punten" categorie zit herluisteren en een volgorde bepalen. Ik heb geen puntensysteem of bepaalde punten waar ik op beoordeel, veel op gevoel. Noord-Korea en Indonesië wou ik sowieso punten geven omdat het gewoon hele grappige inzendingen waren, die niet eens zo beroerd waren dus die heb ik in een categorie apart gezet ;D. Daarnaast heb je natuurlijk nummers die te populair zijn en daardoor gelijk bij geen punten komen (Nederland, USA, Burkina Faso), waarvan ik bijv. Nederland wel echt een goed nummer vond.

4e op de niet toon doof lijst.  ::bravo::
Zoveel zegt het ook niet  ::hypocriet::. Er is gewoon een bepaald soort liedjes wat het over het algemeen beter doet in deze groep. United Kingdom was voor mij wel een soort van posterchild voor hoe een standaard liedje wat goed beoordeeld wordt hier klinkt ::jaja::.

er staan wel wat liedjes boven me waarvan ik denk: hoe dan?  ???
Same, ik sta bijvoorbeeld onder Halsey  ::hypocriet::

Anyway: Gefeliciteerd Sander ::bravo::, verdiende winst! En bedankt Fabiann voor de organisatie ::respect::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human