Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 988068 keer)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #80 Gepost op: 4-05-2004, 15:22:23 »
volgende week woensdag 12 mei de halve finale van het songfestival en de loting leverde dit op:

1. Finland
2. Belarus
3. Switzerland
4. Latvia
5. Israel
6. Andorra
7. Portugal
8. Malta
9. Monaco
10. Greece
11. Ukraine
12. Lithuania
13. Albania
14. Cyprus
15. F.Y.R. Macedonia
16. Slovenia
17. Estonia
18. Croatia
19. Denmark
20. Serbia & Montenegro
21. Bosnia & Herzegovina
22. Netherlands

Tien van deze landen gaan naar de finale. Een derde loting zal na de halve finale gehouden worden om de volgorde van de halve finalisten te bepalen in de finale.
De finale zal bestaan uit 24 landen: 10 halve finalisten en 14 die zich al hadden geplaatst.
De 14 landen zijn : Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk (de 4 grootste landen in de wedstrijd), Turkije(de 2003 winnaar) plus de 9 andere hoogscorende landen in in 2003: Oostenrijk, Belgie, IJsland, Ierland, Noorwegen, Polen, Roemenie, Rusland and Zweden.

De volgorde in de finale is dan als volgt:

FINAL (May, 15th)

1. Spain
2. Austria
3. Norway
4. France
5. ---- (from semi final)
6. ---- (from semi final)
7. ---- (from semi final)
8. Germany
9. ---- (from semi final)
10. ---- (from semi final)
11. ---- (from semi final)
12. ---- (from semi final)
13. Belgium
14. Russia
15. ---- (from semi final)
16. ---- (from semi final)
17. Iceland
18. Ireland
19. Poland
20. United Kingdom
21. ---- (from semi final)
22. Turkey
23. Romania
24. Sweden
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #81 Gepost op: 4-05-2004, 21:22:17 »
wordt dat ook uitgezonden?
banaan begint met een b, soms met een s

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #82 Gepost op: 6-05-2004, 10:59:54 »
ja, op nederland 2 vanaf geloof ik 21.00 uur.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #83 Gepost op: 8-05-2004, 12:17:12 »
hier in België zenden ze het ook uit heb ik daarnet gezien  ::ok:: dat vind ik eik niet zo eerlijk, want dan hoor je bepaalde liedjes zaterdag voor de 2e keer  :-\\
banaan begint met een b, soms met een s

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #84 Gepost op: 9-05-2004, 20:16:09 »
Nederland moet als laatste bij de voorondes optreden?? Ojee als dat maar goed gaat......en bovendien worden ze ook al niet getipt als favorieten bij de bookmakers  ::ohno:: Wanneer wordt het nou weer eens iets met Nederland op songfestival gebied??
That's all

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #85 Gepost op: 9-05-2004, 20:40:48 »
Wanneer wordt het nou weer eens iets met Nederland op songfestival gebied??
I denk... nooit  ::ohno::
Smiling isn't a crime..

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #86 Gepost op: 10-05-2004, 13:04:10 »
Van alle liedjes hier in nederland, vond ik reunion toch het beste. Maar of het opkan tegen de liedjes uit andere landen....tja. Ze worden idd niet getipt als favorieten  :( Hopelijk weten ze zich, tussen alle uptemponummers, toch staande te houden. Zelf vind ik het liedje van Belgie erg veel kans maken   ::ok:: (maar ik heb nog niet veel andere liedjes gehoord)
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #87 Gepost op: 11-05-2004, 16:08:51 »
Prive
     
di 11 mei 2004
Bookmakers zien Nederland naar finale gaan
door onze redactie
AMSTERDAM - Wedkantoor William Hill denkt dat de Nederlandse inzending naar het Eurovisie Songfestival in het Turkse Istanbul de finale van het liedjesfestijn zaterdag zal bereiken. Dat meldde het kantoor, een van 's werelds grootste bookmakers, dinsdag.

 
De mannen van Re-union
 
De liedjeswedstrijd is dit jaar opgedeeld in een voorronde woensdag en een finale zaterdag. In de voorronde strijden 22 landen om tien finaleplaatsen. De Nederlandse zangers van Re-union, met het liedje Without You , zitten ook in de halve finale, maar als het aan de gokkers ligt, staan zij er ook zaterdagavond.

De echte favorieten voor de eindronde zijn Oekraïne, Griekenland, Cyprus en Servië-Montenegro. Nederland zit in de middenmoot.

bron: telegraaf.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #88 Gepost op: 12-05-2004, 18:41:04 »
ik zie jullie ook wel naar de finale gaan maar geen grote kans maken om daar echt vooraan te eindigen
banaan begint met een b, soms met een s

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #89 Gepost op: 12-05-2004, 23:13:07 »
Net de voorronde gezien en 't niveau was echt bedroevend laag.  ::ohno:: ::niet-ok::

Ik vind 't erg terecht dat Reunion door is, want 't was gewoon echt 't beste nummer dat er tussen zat qua zang iig!  :)

Verder heb ik vanavond de nieuwe Shakira, Gerard Joling en Ricky Martin gezien. Hoezo orgineel?  ::) ;)

Maar goed, voor zover ik 't me kon herinneren net bij de uitslag zijn wel de meest aardige nummers doorgegaan. Ik heb 't alleen niet zo op die nummers die 't moeten hebben van de kermis er omheen. Rondvliegende kledingstukken, jurken waarin kerstverlichting is genaaid en hitsige dansjes doen mij helaas niet vergeten dat er zo slecht gezongen wordt.  ::ohno::

Ik hoop dat 't niveau zaterdag aanzienlijk hoger ligt! Maar dat lijkt wel te lukken geloof ik, want ik zag net al dat er wel wat aardige nummers bijzitten.  ::ok::

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #90 Gepost op: 13-05-2004, 08:57:13 »
Was idd veel van hetzelfde. En er zaten echt een paar bij dat je dacht, als dit het beste van dat land is, hoe slecht zal de rest dan zijn geweest? :o

Verder was ik wel blij dat we als laatst waren, dat blijft toch het meest hangen. Terecht dat we door waren ::ok:: Maar of we gaan winnen... nee ::ohno:: Maar laatste zullen we wel niet worden ;D


Wie heeft er trouwens ook dat filmpje van mini-Abba gezien? Ik vond het echt heel erg grappig :D
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #91 Gepost op: 13-05-2004, 09:01:32 »
Wie heeft er trouwens ook dat filmpje van mini-Abba gezien? Ik vond het echt heel erg grappig :D
Jaaaaaaaaa dat was geweldig!  ::rofl::  ::jaja::
Ik had eerst niet door wat t was, leek wel reclame, Ik vond m super!
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #92 Gepost op: 13-05-2004, 16:00:50 »
Oh wat was het hilarisch gisteren  ::rofl::  ::rofl:: Gerard Joling, Celine Dion, Rene Froger....ik heb ze allemaal voorbij zien komen.....in de look-a-like versie  ::tandpastasmiley::

De kwaliteit was echt zooooo onder de maat....Nederland kwam echt heel goed tot zijn recht als laatste! Ze waren goed  ::ok::

That's all

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #93 Gepost op: 13-05-2004, 16:17:35 »
ik heb gister alleen het laatste stuk gezien en heb vooral erg gelachen zeg  ::rofl::, onze reunion vind ik niet erg geweldig hoor, had toch echt liever yellow pearl zien gaan, maar goed, ze deden het niet slecht.
maar mijn hemel bosnië! whahahaha in the disco...........slecht! geweldig! en nog door ook  ::ok::
ik vind op dit moment trouwens servië wel de winnaar hoor, jeez geweldig nummer, geweldige act, alleen jammer van de elvis pakken ;)

vind het op zich wel jammer dat denemarken niet door is....nu kan ik geen 'strijd' ervan maken met mn vriendin, en slecht was het niet, alleen zo 12 in een dozijn achtig he. (heel denemarken had trouwens voor hem gestemd als winnaar)
ik vrees op dit moment alleen dat ik het songfestival zelf niet kan kijken, en dat vind ik wel erg jammer, heb er vrezelijk zin in, en hoop maar dat ik iig een stuk mee kan krijgen.

iig servië doe je best, en win!  ::ok::
nederland ehhhh jongens doe je best, tis best om aan te horen af en toe  ::trots::
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #94 Gepost op: 13-05-2004, 18:47:08 »
gisteren de Voorronde gezien: Nederland was natuurlijk weer de beste, maar we zullen we weer rond de 14de worden...
Oekraine was ook appart en Malta was ook goed...
Maar het is heel triest dat landen als Zwitserland met die vertoning meedoen als gisteren. Bosnië door...dat kan ik niet geloven...was dat liedje over de music...
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #95 Gepost op: 13-05-2004, 23:17:26 »
Gek dat niemand hier Cyprus vermeldt; komt ws omdat dat meisje dus wél kan zingen.

Verder wel 'n paar leuke acts gezien, waarbij ik me nu echter al niet meer kan herinneren welke 'muziek' erbij hoorde...  :-\\

En Nederland... wel ja, die finaleplaats is niet onverdiend.

Die laatste stelling blijft enkel van kracht indien België a.s. zaterdag 12 pt. krijgt van de Noorderburen...  :P

Offline sjeedie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #96 Gepost op: 14-05-2004, 09:00:15 »
ik heb woensdag op cyprus gestemd...tis dat we niet op nl konden stemmen....twas wel jammer dat haar stem t soms liet afweten

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #97 Gepost op: 16-05-2004, 14:39:38 »
Niemand het songfestival gezien? :o
Jammer dat Nederland (onterecht) zo laag eindigde terwijl, ik zeg een Rusland, wel veel punten had maar vele malen slechter dan slecht was ::) Heb het idee dat het niet meer gaat om hoe goed je bent maar hoeveel vriendjes (qua landen) hebt ::ohno:: Je kon zo voorspellen wie op wie stemde en dat vind ik heel er jammer :-\\

Wie trouwens dat filmpje van Abba (nog) eens wil zien: klik hier
« Laatst bewerkt op: 16-05-2004, 16:08:02 door Tijgertje »
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #98 Gepost op: 16-05-2004, 19:15:21 »
Ik heb 't wel gezien en ik vond 't ook erg jammer dat Nederland zo laag eindigde. Helemaal niet terecht.  ::niet-ok::

't winnende nummer vond ik wel aardig, maar ik vond 't eik geen goede winnaar. Geen idee wie dat dan wel had moeten worden, maar dit nummer was me iets te veel gedans in plaats van gezang.  :-\\

En 't wordt dus echt 'n Songfestival van Oost-Europa. Allemaal die landen stemmen op elkaar en belandden dan ook in de top 10. Wij westerse landen doen niet echt mee aan die vriendjes-politiek en worden er dus nu 't dupe van. Als 't zo doorgaat zullen de westerse landen nooit meer in de top 5 kunnen belanden. Erg jammer.  ::niet-ok::

Ik vond 't niveau gisteren wel 'n stuk beter dan woensdag! Er werd gelukkig toch bij de meeste nummers wel aardig gezongen nu.  ::ok::

Maar weer 'n hoop dingen die ik totaal niet begreep. Dat meisje van Rusland zat er echt constant naast en zong afgrijselijk. Maar zij werd geloof ik wel 10de ofzo.  ::ohno::

En ik begreep ook niet waarom dat Belgie zo laag eindigde en maar 'n paar punten kreeg. Ik vond wel dat Xandee gisteren minder spetterde als bij de nationale finale in Belgie (die ik toevallig gezien heb), maar 't was zeker wel 'n aardig nummer. Ze was zelfs nog veelvuldig als kanshebber op de overwinning getipt.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 16-05-2004, 19:17:41 door Han13 »

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #99 Gepost op: 16-05-2004, 23:19:36 »
Nederland moest gisteren vrede nemen met een 20ste plaats  ::niet-ok:: - nog altijd 2 plaatsjes hoger dan België...  ;)

Nochtans was het resultaat in de halve finale veelbelovend...


De halve finale van afgelopen woensdag werd met een neuslengte voorsprong gewonnen op Oekraïne gewonnen door Servië & Montenegro. Griekenland eindigde derde. Opvallend is ook dat Nederland een goede beurt maakte: Frabrizio en Paul eindigden mooi zesde. Het ganse puntenrooster werd vrijgegeven op de officiële webiste www.eurovision.tv.


Dit is de uiteindelijke uitslag van de halve finale van 12 mei:

1. Servië & Montenegro 263 ptn
2. Oekraïne 256 ptn
3. Griekenland 238 ptn
4. Albanië 167 ptn
5. Cyprus 149 ptn
6. Nederland 146 ptn
7. Bosnië & Herzegovina 133 ptn
8. Malta 74 ptn
9. Kroatië 72 ptn
10. VJR Macedonië 71 ptn


bron: www.eurosong.be