Auteur Topic: [MO18] Feedback-topic  (gelezen 16254 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #20 Gepost op: 19-06-2018, 18:49:50 »
Ik vond dat Tim heel veel deed op het einde. Lama zijn inbreng was iets minder duidelijk over het hele spel, maar dan vooral achter de schermen wss  ;)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #21 Gepost op: 19-06-2018, 18:52:00 »
Ik vond dat Tim heel veel deed op het einde. Lama zijn inbreng was iets minder duidelijk over het hele spel, maar dan vooral achter de schermen wss  ;)

Inderdaad. Ik heb de laatste afleveringen minder actief meegemaakt, maar nu teruglezend zie ik inderdaad dat Tim heel veel deed. Heel mijn punt is nu gewoon invalid, vergeet 'm.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #22 Gepost op: 19-06-2018, 18:52:27 »
Geld:
Het zou fijn zijn als ergens het overzicht van de pot is te zien, ik vond het altijd vrij onduidelijk wat de potstand was.
Dit vind ik persoonlijk wel de verantwoording van de groep zelf. Er is een penningmeester, die is verantwoordelijk voor de pot.

Hierbij herstel ik mijn punt dan, ik wist niet door wie alles is bedacht en uitgewerkt en alles wat ik zeg is natuurlijk subjectief. Ik doelde met ''wat meer doen'' ook niets negatiefs, het was meer dat het leek alsof zij niet veel te doen hadden omdat MV & LDH alles pakte, maarja, het is ook weer 5 weken geleden dat ik vol in het spel zat.
Hierbij dus mijn excuses als het slecht overkwam.
Ja het is misschien goed om te weten dat er vantevoren is gekozen om Mv en LdH te nemen als contactpersonen voor de kandidaten en Tim en Lama op de achtergrond te laten werken. Dit om te zorgen dat het niet verwarrend zou worden als je de ene opdracht contact moet houden met Mv, de andere met LdH, de derde met Tim en dan de test bij Lama moet doen.

Er werd ergens ook een opmerking gemaakt over de spelborden van ldH. Maar het spelbord van the hunger games is helemaal gemaakt door Tim en het spelbord van de duikopdracht is gemaakt door mij.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #23 Gepost op: 19-06-2018, 19:11:41 »
Wat ik jammer vond was dat de test eigenlijk veel te makkelijk was. Het was nu niet zo'n issue dankzij de mol, maar stel dat ik de mol was geweest. Dan was de laatste helft van het spel niet zo zeer een kwestie van het weten van de identiteit van de mol, maar wie is het best in begrijpend lezen/ wie heeft de snelste vingers. Ik denk dat iedereen makkelijk 20 vragen kon inzetten op wie zij dachten dat de mol is, en dat vind ik zelf niet de bedoeling.
Hier ben ik het echt helemaal mee eens. Zeker de finaletest vond ik echt heel makkelijk te beantwoorden. Nu zat ik ook op de verkeerde mol dus ging het daar niet helemaal om, maar ik had best wel wat werk in de voorbereiding gestopt (zie mijn laatste biecht in de kandidatenbiecht topic) en ik had dus eigenlijk gewoon al dat werk voor niks gedaan. ::rofl:: Nou vind ik dat op zich niet erg, maar ik had graag een moeilijkere test gezien waar je gewoon meer over na moet denken omdat je de antwoorden niet weet en/of nog het een en ander moet opzoeken omdat je het niet hebt genoteerd. Nu wist ik 80% van de antwoorden op de vragen eigenlijk wel uit m'n hoofd.

Ik denk dat daar ook wel een moeilijkheidsfactor in zit voor de organisatie en je het in zekere zin juist wel 'eerlijk' wil maken. Nu had je bondjes in principe niet echt nodig om informatie voor de test te verzamelen omdat je alles kan verzamelen in principe. Er gebeurt ook veel voor de schermen, wat ik fijn vond omdat ik zo veel mee kreeg, maar het is ook juist leuk als er veel achter de schermen gebeurd en je zo meer op zoek moet gaan naar wat en hoe er is gebeurd. Zoals je in een niet online spel ook niet alles meekrijgt wat je medekandidaten doen. Levert frustraties voor kandidaten op, maar is juist ook wel interessant. Dan gaat het niet meer alleen om wie is het snelst als iedereen op de goede (of dezelfde verkeerde :P ) mol zit.

Een voorbeeld. Een vraag in de derde test was welke puzzel de mol had gemaakt bij de escape cable car. Dit werd netjes gedeeld voor de test online kwam. Je had het ook niet kunnen delen en dan was het de verantwoordelijkheid van de kandidaten geweest om dit uit te zoeken.
Andere mogelijke vraag is bijvoorbeeld of een (bonus)woord bij de bingo van de mol was, terwijl sommige van deze woorden misschien niet in het openbaar genoemd zijn. (Die van de mol op één na waarvan wel een omschrijving was gedeeld "toevallig" in dit geval wel)


En dan verder over het dilemma over openbaar/privé. Ik vind het wel interessant als er wat meer privé had plaats gevonden omdat het dan lastiger wordt voor kandidaten en een grotere mindfuck. Nu snap ik wel dat je het ook leuk wil maken voor de kijkers, daarom heb ik iets bedacht. Schiet er vooral op als je het niks vind want het is zomaar een idee ;)
In de kijkers-pm zou er dan niet alleen wat gedeeld door de kijkers over hun verdenkingen ed. maar af en toe krijgen ze ook wat mee van achter de schermen. Bepaalde PMs of delen van een PM, een deel van een biecht, net alsof ze voor de buis zitten en ook wat horen van de kandidaten en delen van opdrachten mee krijgen. Zo krijgen kijkers wat meer mee van wat er gebeurd achter de schermen terwijl de kandidaten dat niet altijd hebben. Bijvoorbeeld, bij de schilderijen opdracht had je een deel van deze PMs naar de kijkers kunnen sturen en niks openbaar kunnen zetten. Wat ook had gekund is dat je het wel openbaar zet maar je censureert een deel alsof Lukie er koffie overheen heeft gegooid :P Zo deel je wel wat maar niet alles.

Maar snap wel dat dit soms nóg meer werk oplevert voor de spelleiding en jullie doen al zo veel ::bravo::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #24 Gepost op: 19-06-2018, 20:29:45 »
Spellen

Ik vond het eigenlijk wel leuk dat er maar één actieopdracht in zat. Ik vond het wel erg leuk om te lezen, maar vind zelf dingen doen toch leuker ;D Ik vond de weken ook aardig in balans dus er was wel eens wat waar je meer voor moest doen maar het was goed verdeeld. Complimenten daarvoor.

Over de opdrachten zelf. Ik ga niet alle opdrachten bespreken maar haal er een paar uit.

0.1 Ranking the mole
Ik vind het idee echt wel leuk bedacht. Je maakt een ranking die op de rest van het seizoen nog invloed heeft. Maar ik merkte bij mezelf dat ik dit niet zo'n leuke opdracht vond omdat het zo veel lijstjes waren. Ik had een paar lijstjes die redelijk gingen maar ik merkte dat ik bij bijna alles ongeveer een soortgelijk lijstje had. Want ik ken de mensen niet echt en ik wist eigenlijk ook niet zeker of ik de juiste personen wel bij de juiste kandidaat had gezet.Maar vooral ik kende mijn medekandidaten amper en nu moest ik ze al inschatten.  Na 3 lijstjes was ik er eigenlijk wel klaar mee.
Maar wel leuk idee dat het zo verder invloed had zelfs nog vele afleveringen later.

Nu ik ze nog eens bekijk, waarvoor was de praten als brugman?

2.1 Hunger Games
Ik denk dat dit voor vele een verborgen schat is. Veel mensen snapten de opdracht niet meteen door de lange uitleg (en bijvoorbeeld in mijn geval het feit dat ik 10 minuten voor het begin de opdracht pas zag), werden afgeschrikt door de lange uitleg ed, maar het was eigenlijk wel een erg leuk spel als je het eenmaal speelt. Denk daarom dat het ook wel populair was.

Ik heb eigenlijk nooit zo gespeeld voor het sleutelwoord maar omdat ik de opdracht wel leuk vond, dus in die zin deel ik het feit dat er een grotere prijs tegenover moest staan niet per se zo al heeft het me wel redelijk veel tijd gekost :P

Ik ben wel echt van mening dat je deze opdracht alleen kan spelen als er minimaal een spelleider elk half uur wel aanwezig is. Dit hoeft niet altijd dezelfde te zijn, maar naar mijn idee moet er wel iemand online zijn zodat het spel gespeeld kan worden. Dus als jullie het hebben over dat spelleiding allemaal betrokken is bij zo'n opdracht dan zou ik ook voorstellen dat er meerdere spelleiders de 'antwoorden' kunnen geven. Dat zou mij als kandidaat enorm geholpen hebben. Bij opdrachten waar snelle antwoorden nodig zijn (bv. Hunger games, Black stories (waar het overigens super snel was steeds door Tim  ::ok:: )) moet je naar mijn mening ook als spelleiding bijna altijd online zijn. Zo niet, dan moet je het spel niet spelen. Nu was ik bij de hunger games enorm gefrustreerd omdat ik dus wel m'n best deed om online te komen af en toe (anders kon ik dood gaan) maar de spelleiding doodleuk 12 uur afwezig was ofzo. Volgens mij heb ik dit toen in PM ook wel laten weten omdat ik erg ongeduldig werd... Ja ik was ongeduldig misschien maar ik kon zo niet verder spelen volgens de tactiek die ik had.

Ik vond dat deze ook nog meer lagen had en misschien ook nog voor mij extra door D*N. Ik werd gewoon paranoia van het feit dat ik een onzichtbaarheidsspray had en mensen dus misschien wel op andere plekken stonden dan ik dacht, want wat kan er nog meer in het spel zijn? ::rofl:: (oh aanhakend op mijn vorige bericht over de test. Ik had echt gedacht aan een vraag over hoe vaak de mol 10 stappen had gedaan omdat dat in mijn geval bijvoorbeeld al niet zichtbaar was omdat ik mijn 10-stappen beurten met mijn onzichtbaarheidsspray had gedaan en dus niet openbaar op het forum.)

3.2 Het geheim
Ik vond dit een superleuke opdracht ::bravo:: Ik houd van dit soort mindfucks, leugen spellen dingen. Het enige jammere vond ik hoe er geld verdiend kon worden want dit was nagenoeg onmogelijk naar mijn idee. (Wat dat betreft ben ik het ook met Meezter oneens dat ik meer alles of niets opdrachten zou willen, want ik ben daar juist niet zo van. Dan wordt het naar mijn idee vaak te makkelijk voor de mol en er waren best wat alles of niets dingen, of beter gezegd geld of mingeld opdrachten.) Maar spel zelf verder was fantastisch. Ook hilarisch dat zowel Frank als ik apart van elkaar bedacht hadden dat we naar de ranking zouden moeten kijken. Dat maakt het toch dat het niet helemaal onmogelijk was geweest en geen geld verliezen was zeker wel haalbaar geweest.

4.3 IJsberen
Jaaaa zo'n spel hoort er gewoon bij ::bravo::
Er moet natuurlijk ook wel iets tegenover staan voor mensen om te zorgen dat ook de ijsberen willen winnen en vond het zo wel prima. ::jaja:: (Ook prima dat juist Meezter zei een joker is niet zoveel geld waard en daarom mag je mij als laatsten lynchen)

5.1 Gunnen
Zoals eerder gezegd heb ik me verbaasd over hoeveel elkaar gegund is. Leuke opdracht en zeker de toevoeging van het vraagteken, dat gaf een hele nieuwe dynamiek ::bravo::



Dit zijn jullie totaal niet van mij gewend (::)) maar uh "Het bericht overschrijdt de maximum toegstane lengte (5000 karakters)."

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #25 Gepost op: 19-06-2018, 20:31:47 »
5.3 Waar gaan we heen
Super leuk en gevarieerd. Voor ieder wat wils. Sommige waren lastig, sommige makkelijk, maar we hoefden ook niet alles te halen om toch redelijk succesvol te zijn dus een mooie balans!

6.1 De metro-opdracht
Leuk idee maar eigenlijk doet het er niet toe wat team 1 en team 2 doet. Zeker team 1 heeft eigenlijk amper invloed. Ik had eigenlijk verwacht dat Nvy bijvoorbeeld al onze drie koppelingen kreeg en daar iets mee mocht doen (want zij kon het overzicht bewaren).
Verder vond ik de links wel heeeel moeilijk bedacht, maar goed de opdrachten mogen niet allemaal te makkelijk zijn.

Algemene vraag, waarom mochten we zulke dingen nooit op zoeken op het forum? Ik vind dat een deel van de fun juist in het opzoeken zit en er achter komen of je dus wat kunt vinden over iemand waardoor je op het goede spoor komt (of juist op het verkeerde). Soms kan meer informatie ook juist tot afleiding leiden. Dit vond ik bijvoorbeeld ook raar bij de match & win opdracht. Waarom mag ik niet in mijn privé gesprekken met iemand kijken of op dit forum? Ik snapte ook niet zo goed waarom we bij het zoeken naar persoon X niet naar de profielen mochten kijken maar BigBoots dus wel een hele speurtocht op kon zetten buiten het forum om.

En zeker met de uiteindelijke links bij deze metro-opdracht specifiek denk ik niet dat we heel veel meer info hadden gehad door zoeken op het forum/naar de kandidaten en het misschien juist voor méér verwarring/ideeën/mogelijke links had gezorgd ipv minder.

Opdracht 6.3 Chaotische terugblik bingo
Jammer dat het terugblikken niet zo terug is gekomen. Ik denk ook mede door de regels die erbij kwamen en het daardoor niet zo makkelijk praten was. Ik vond het idee heel leuk en met iets meer uitwerking is dit een topopdracht! Ik denk ook omdat het meer werk was dan je had verwacht?

De regels waren hier af en toe wat onduidelijk en ik vond het ook heel jammer dat bijvoorbeeld de creatieve vondst van Nvy om haar mol duidelijk te maken (check de laatste drie letters van haar bericht) nu helemaal niet tot z'n recht kwam omdat we ze weer opnieuw helder en duidelijk moesten omschrijven.

Opdracht 7.2 De trappen
Volgens mij heb ik hier al genoeg over gezegd. Maar wel een leuk idee  ::ok:: Ik had het helemaal tof gevonden als er wat strategie bij te pas moest komen dus moeten we deze nu wel of niet doen etc.?

Opdracht 8.2 De bar opdracht
Super! Ook mooi met dat de mol eigenlijk hetzelfde doel heeft als (sommige) kandidaten. Gelukkig had ik niet het idee dat ik bij de mol zat want had het zonde gevonden om deze opdracht niet fatsoenlijk te mogen/willen spelen. Als HIDM mijn mol was, had ik natuurlijk ook nooit gekozen om bij hem te gaan, maar goed. ;D

Super leuk de interactie met het publiek. Klein minpuntje vind ik dat het niet uitmaakte waar de gasten hun geld uitgaven omdat het eigenlijk ging om hoeveel de gasten in totaal uitgaven in beide barren. De bedragen werden bij elkaar opgeteld op het einde, dus of het bedrag nu in onze bar of in de bar van de andere werd uitgegeven deed er eigenlijk niet toe. De beoordeling was dan voor de 1500 euro erbij/eraf. Misschien was het nog leuker geweest als het uitgeven van het geld door de gasten ook gekoppeld was aan het al dan niet in het team van de mol zitten. Dus dat alleen het plusbedrag met het team zonder mol erbij komt ofzo.

Maar over het algemeen top-opdracht en ik vond het feit dat we niet zo veel geld konden verdienen met de uitgaves van de gasten wel enigszins compenseren met het feit dat er nog potentieel 1500 euro te winnen (of te verliezen) viel.

9.2 Landen van de wereld
Leuke opdracht! Dom van de andere kandidaten (of wellicht bewuste actie) om allemaal voor de 1000 euro landen te gaan, maar dat ligt niet aan jullie als organisatie ;) Leuke combinatie van tekenen en raden. Ook mooi hoe jullie flexibel omgaan met wat werkt qua tijd ed. door nu gewoon alles door elkaar te doen van iedereen (wat ook weer als nadeel voor de kandidaten had, denk ik, is dat als er eerst al 2/3 kandidaten waren geweest met landen die we niet kenden, misschien niet iedereen zo makkelijk nog voor de 1000-euro landen was gegaan.)

9.3 Match & win
Leuke opdracht en ook wel interessant om te bedenken wat de ander zou inschatten en hoe ze jou weer zouden inschatten en dan ook nog rekening houden met een mol. Leuk!


Dit zijn jullie totaal niet van mij gewend (::)) maar het bericht past ook niet in twee berichten :P

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #26 Gepost op: 19-06-2018, 20:36:02 »
10.1 Zoek de kluis
Ik vond dit in principe een hele leuke opdracht. Leuke variatie. In potentie veel te verdienen maar wel echt lastig om kluizen weg te spelen (maar de mol heeft hier natuurlijk ook een rol gespeeld). Het lastige van deze opdracht is dat met drie het wel erg veeleisend is dat er twee het moeten dikdrukken. Hierdoor ging het soms heel langzaam omdat onze schema's niet helemaal met elkaar matchen. Waar dat bij de waar ben jij 2.0 opdracht heel goed werkte omdat er nog veel mensen zijn en dan de kans groter is dat er wel iemand online is, maar toch mensen niet allemaal worden overgeslagen bij alle opdrachten, is dat in deze fase wel lastiger. Opdracht vind ik dus wel top, maar misschien was dit handiger geweest met nog meer mensen in het spel. Dan was denk ik het spel beter tot z'n recht gekomen.


Maar vooral heb ik veel complimenten voor de spelleiding. Je kunt echt zien dat jullie hier veel tijd in hebben gestoken en dat vind ik echt top! ::bravo::
Ik heb onwijs genoten en daarvoor super bedankt!! Zowel voor de organisatie, die dit weer mooi heeft weten te maken, als mijn mede-kandidaten en mol én kijkers! Vergeet niet de kijkers!





Oh en mochten jullie voor een volgende keer iemand nodig hebben die loopholes in opdrachten zoekt en ze uittest, dan bied ik mijzelf bij deze aan ;D

(of misschien hebben jullie meer aan mij als jullie graag een boek willen schrijven over de mol online ::rofl:: )
« Laatst bewerkt op: 19-06-2018, 20:41:55 door Kaaasje »

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #27 Gepost op: 19-06-2018, 20:52:48 »
Ik heb nog even een opmerking over de Hunger Games, wat echt een geweldige opdracht was, zelfs als kijker zonder te weten wat ieder in zijn rugzakje had. Het was erg jammer dat maar liefst drie kandidaten blijkbaar zo overweldigd waren door de uitleg dat ze gewoon niet meespeelden. Die drie waren eigenlijk per direct af te schrijven als mol. De mol speelt zo'n spel gewoon altijd mee.
Opvallend dat ik dat niet in de kandidatenbiechts teruglees trouwens.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #28 Gepost op: 19-06-2018, 20:54:12 »
Ik heb nog even een opmerking over de Hunger Games, wat echt een geweldige opdracht was, zelfs als kijker zonder te weten wat ieder in zijn rugzakje had. Het was erg jammer dat maar liefst drie kandidaten blijkbaar zo overweldigd waren door de uitleg dat ze gewoon niet meespeelden. Die drie waren eigenlijk per direct af te schrijven als mol. De mol speelt zo'n spel gewoon altijd mee.
Opvallend dat ik dat niet in de kandidatenbiechts teruglees trouwens.

Ik heb het altijd een twijfelgeval gevonden, jezelf zo buiten het spel zetten lijkt me een goede zet voor de mol, zeker met Frank in het spel.  ::rofl::
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #29 Gepost op: 19-06-2018, 20:57:17 »
Dat waren BigBoots Molduck en Molino?

Bij Molino is het in karakter. BigBoots had iedereen al afgeschreven en Molduck vertrok aan het einde van die aflevering (al vulde wel een aantal mensen op haar in?). Maar mee eens dat ik verwacht dat een mol een spel altijd in ieder geval meespeelt.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #30 Gepost op: 19-06-2018, 21:00:49 »
Ah, dan heb ik dat volgens mij nooit vertrouwd omdat het Molino's ding was om niet echt mee te doen.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #31 Gepost op: 19-06-2018, 21:03:28 »
Ik kan voor mezelf zeggen dat ik het als mol ook zo had gespeeld, want wat kan de mol doen in dit spel? Je hebt er geen invloed op wie het geld pakt en winnen moet je ook niet, waarvoor? En veel mensen schrijven je dan af.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #32 Gepost op: 19-06-2018, 21:04:54 »
BB en Molduck had ik toen al afgeschreven en Molino vertrouwde ik ook wel dus voor mij maakte het niks uit. Het was echter wel jammer, maar voor ons een voordeel  ::bravo::
Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #33 Gepost op: 19-06-2018, 21:08:18 »
Ik kan voor mezelf zeggen dat ik het als mol ook zo had gespeeld, want wat kan de mol doen in dit spel? Je hebt er geen invloed op wie het geld pakt en winnen moet je ook niet, waarvoor? En veel mensen schrijven je dan af.
Je kan als mol wel zelf heel veel geld pakken en zorgen dat het niet binnenkomt. Dit was volgens mij ook een deel van Hidm zijn tactiek, alleen werd ie onverwacht opgeblazen omdat hij op een landmijn stapte waarvan hij ook niet wist dat ie er lag ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #34 Gepost op: 19-06-2018, 21:09:44 »
 ;D

Toch nog iets goed gedaan  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #35 Gepost op: 19-06-2018, 21:09:51 »
Ah ja, dat was ik vergeten. Ja, ik heb de regels niet eens doorgelezen :P

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #36 Gepost op: 19-06-2018, 21:10:26 »
Ik heb mijzelf in mijn FTM overzicht achteraf ook mingeld toegekend omdat ik het geld van diegene die ik vermoord had niet had gepakt. Maar dat had ik ook mede niet gedaan omdat ik de regels verkeerd had begrepen :P

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #37 Gepost op: 19-06-2018, 21:22:41 »
Hierbij herstel ik mijn punt dan, ik wist niet door wie alles is bedacht en uitgewerkt en alles wat ik zeg is natuurlijk subjectief. Ik doelde met ''wat meer doen'' ook niets negatiefs, het was meer dat het leek alsof zij niet veel te doen hadden omdat MV & LDH alles pakte, maarja, het is ook weer 5 weken geleden dat ik vol in het spel zat.
Hierbij dus mijn excuses als het slecht overkwam.
Ik heb inderdaad voornamelijk achter de schermen gewerkt en heb me proberen te buigen over Moltalk (zeker in het begin). Echter ben ik de laatste tijd wat minder actief geweest, doordat ik overladen werd door examens en ik even prioriteiten moest stellen ::sorry:: Ik snap ook ergens wel waar de perceptie vandaan is gekomen.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #38 Gepost op: 20-06-2018, 16:03:56 »
Goed. Opdrachten komen straks of vanavond, eerst alle andere dingen...

Items:
- Finalevrijstellingen ben ik nooit fan van geweest. Blij dat HIDM hem uiteindelijk had maar het had ook anders kunnen lopen natuurlijk.. ik zou hem er gewoon een keertje uitlaten.
- Vrijstellingen, jokers, halve jokers: halve joker heb ik niks aan gehad, omdat het persé gecombineerd moest worden met dezelfde kleur. Had het dan niet met kleur  gedaan of er gewoon uitgelaten. Vrijstellingen en jokers vind ik altijd wel spannend, maar niet te vaak doen..
- Executiekaart: ja, dit is echt jammer.. een heel leuk idee, maar zoals al gezegd is: persoonlijk heb je er echt niks aan. Heel leuk dat ik een groepsvrijstelling kon inzetten, maar ik wil helemaal niet dat iedereen door gaat en de volgende keer liggen er dan alsnog 2 mensen uit  ??? like, wat heb ik daar aan? Het heeft voor veel discussies gezorgd maar dat is het dan ook wel...
- Sleutelwoorden: dit vond ik erg leuk en tof, maar jammer dat er een finalevrijstelling tegenover stond. Had dat een vrijstelling naar keuze (voor bijv. afl 5, 6 óf 7.) want een finalevrijstelling is zó veel waard..

MolTalk
- Vragen: niet hele leuke vragen, zaten wel wat interessante bij maar kijkers kwamen nou niet echt veel te weten (en afvallers ook niet...)
- Grootste kritiekpuntje: dat er de eerste 2 dagen wat vragen gesteld werden, wij de hosts vervolgens moeten herinneren dat we te gast zijn en dan nog wat vragen gesteld worden en er precies weer hetzelfde gebeurd. Ik vind MolTalk echt heel leuk, maar zorg dan wel dat er de tijd voor is want anders voegt het weinig toe..
- Heel positief: leuk dat er behalve afvallers ook andere mensen te gast waren  ::bravo::

Kandidatengroep:
- Fantastisch  ::bravo:: gewoon echt zo tof. In het begin dacht ik: dit wordt niks, niemand kent elkaar en de forummers kennen ook bijna niemand. Maar het bleek geweldig te zijn, in mijn ogen hadden we echt een hele goeie cast. Slimme, sluwe, luie ( :P) en grappige kandidaten in een seizoen. Echt top gedaan spelleiders.

Testen:
- Ik vond het niveau prima, echter begrijp ik wel wat er bedoelt wordt met "er mag wel moeite voor gedaan worden", maar niet elke kandidaat heeft tijd om alles te achterhalen. Ik bedoel, ik heb ook nog een sociaal leven buiten dit spel dus om ook nog eens met iedereen moeten PM'en over informatie die niet zo te vinden is.. nee. Als dat gebeurd in een volgend seizoen zou ik dat erg jammer vinden, ik was al genoeg tijd kwijt aan het spel + biechten + bondje + info verzamelen die wél openbaar stond. Dan wordt het meer een test van: wie heeft de meeste tijd om info te verzamelen en gaat daardoor mee naar de volgende aflevering? Doe maar niet, de test is prima zo  ::ok::

Executies
Altijd spannend, alleen jammer dat het soms zo laat plaatsvond of gewoon op een random tijdstip. Zou het fijn vinden dat we echt weten wanneer het zich afspeelt zodat we er bij kunnen zijn, ik moet op maandag ook gewoon vroeg opstaan dus ik blijf niet tot zo laat wakker voor de executie. Ik snap wel dat het veel werk is  om alles na te kijken, maar dit was wel erg jammer soms.

Spelleiding:
Vreselijk. Nee, het zat fantastisch in elkaar met af en toe wat foutjes maar dat geeft niet. Lijkt me alleen wel wat handiger als er elke opdracht 2 mensen meekijken ipv 1, dat zorgt er voor dat we gewoon door kunnen spelen. Denk aan The Hunger Games, want daar was soms een spelleider nodig, of bij de Escape Cable Bar waar er een foutje gemaakt werd en het spel heel lang stil lag. Als er een spel georganiseerd wordt moet er ook wel verwacht kunnen worden dat de spelleiders echt aanwezig kunnen zijn, en niet dat als iemand een dag weg is een ander het niet even over kan nemen, want dat gebeurde nu dus wel. Net als bij de testen, waren alle spelleiders online en wilde ik de test maken, reageerde niemand en moest ik het een dag later doen  ::rofl::. Dat is mijn enige kritiek: zorg dat er sowieso iemand aanwezig kan zijn op momenten dat het nodig is, en ook dat jullie elkaars opdrachten evt kunnen checken of over kunnen nemen. Verder was alles echt top. Duidelijke uitleg, leuke opdrachten, goed geregeld etc.  ::ok:: voor jullie  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Feedback-topic
« Reactie #39 Gepost op: 20-06-2018, 18:25:20 »
Citaat
2. Aantal items

Uit nieuwsgierigheid: hebben jullie hier ook cijfers van? Dus hoeveel jokers/vrijstellingen/andere items er dit seizoen te verdienen waren en/of uitgedeeld of ingezet zijn ten opzichte van eerdere seizoenen? Is dat iets waar jullie bij de voorbereiding rekening mee houden door te kijken hoeveel items er dat seizoen in totaal te verdienen zijn?
If I was a haircut would you wear a hat?