Auteur Topic: [MO18] Kandidatenbiechten  (gelezen 7933 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #20 Gepost op: 19-06-2018, 16:43:42 »
Pfff. de test was lastig deze keer. Het voelt nog niet goed. Er waren veel vragen die je echt voor één persoon moest kiezen wat spreiden lastiger maakt. Waar ik vorige keer op de meeste nog wel 9 vragen had ingevuld, is dat nu totaal niet het geval.

De inschrijfformulieren zijn sowieso niet betrouwbaar. Niemand had tegen mij El Salvador en Nicaragua gezegd. Dit viel me pas op na het invullen van de test anders had ik sowieso voor dit antwoord gekozen. Waarom? Omdat een van de sleutelwoorden Nicaragua is. Mijn eerste gedachte was toen Salvador (want we zijn toch met de mol bezig). De mol heeft vast El Salvador en Nicaragua opgegeven! Dit is vast een hint. Shit. Maar ik had Zuid-Afrika ingevuld.
Maar helaas ben ik nog niet er uit wie dat dan geweest kan zijn. Convans had tegen mij IJsland gezegd (heb ik zelf ook, dus daarom stond die er al tussen),  Frank & Nys-fan (& ook Nvy) Zuid-Afrika, dus een of meerdere daarvan kunnen liegen. De leugenaar zit dus sowieso tussen die 4 want verder zag ik geen dubbele. (Of er zijn meerdere mensen die dit antwoord vervalst hebben, dat kan natuurlijk ook.)

Als ik goed heb geteld dan heb ik voor mijn hoofdmol Convans heb ik 11-13 antwoorden, Nys-fan 8-10 antwoorden, Lan 9 antwoorden en Frank 6-8 antwoorden (Shit! dat is wel weinig...)
Al was het mij niet helemaal duidelijk wat nou dag 1 was bij de hunger games. Maar dat zal wel de eerste 24 uur zijn? Tot deze post van LDHmolletje met de fallen.  Daar ga ik voorlopig in ieder geval wel van uit, iig bij deze telling.

Nou dat was het weer, want moet nog wat in huis gaan doen en in de tuin.

 ::zwaai::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #21 Gepost op: 19-06-2018, 16:45:28 »
Oh my  ::oink::

Ik denk dat ik er uit lig  ::rofl::

Kortste biecht ooit, en misschien wel de laatste  :\'(
Ik heb nog steeds de 4 verdachten; Convans, Frank, Lan & Nys-Fan.
Nou ben ik dus begonnen met spreken met BigBoots, want ik wilde meer van zijn verdenkingen weten, hij zit volledig op Frank en denkt dat iedereen dat zit. Hij zei dat hij een hint had gevonden; "R is een Mol" R = 18e letter uit het alfabet. F + L = 18, FrankLapidus = 18 = R = een mol? Ik vond het zelf apart dat Frank elke executie op stoel 3 zit en als 3e aan de beurt komt, dit is ten slotte MolOnline 2018, de derde van de MolOnline's.

Ik wilde Frank deze aflevering gaan afschrijven, maar ik denk het toch niet te doen.
Opdracht 3.3 (alweer de drieën) heet: "Wil je nu al weten wie de mol is?"
Frank plaatst zichzelf op 1, is hij superzeker omdat hij van zichzelf weet de mol te zijn?

ik wil niet tunnelen op geheime aanwijzingen ik haat mezelf  ::ohno::
Ik was niet op tijd maar toch maar even nog een biecht. Het gaat tot nu toe lekker. Mijn doel was in ieder geval niet bij de eerste twee afvallers zitten omdat je normaal niet slechter dan tiende kan scoren. Ik heb een bondje met HIDM en Frank, hoewel ik nog moet zien hoeveel die betekenen. Tot nu toe lijkt mijn bondje met HIDM nuttiger, maar ik weet niet in hoeverre ik HIDM kan verslaan en in hoeverre ik HIDM's prioriteit ben.

Mijn verdenkingen zijn nog redelijk breed. Ik heb bij mijn test geprobeerd iets meer focus te leggen op Nys-fan en Convans. Bij Convans denk ik ergens dat het te obvious is voor een mol, maar ik verdacht dat iedereen hem meeneemt dus dan moet ik mee. Daarnaast nog een beetje op Molino/Molduck/Frank/Kaasje. HIDM, Big Boots, Nvy en Meezter.

Ik heb tot nu toe eigenlijk weinig nep-mol acties gedaan, maar ik probeer vooral ook te zorgen dat ik geen dingen doe die me vrijpleiten als mol, ik wil dat mensen me in ieder geval een beetje meenemen in de test.
Oh ik zei eerder iets over Frank's executiekaart. Dat hij een soort van vrijstelling zou mogen geven aan iemand. Nou ik ben er al achter dat dat niet kan. Dit was zijn tekst:Ten eerste heb ik iets anders gehoord van HIDM en ten tweede staan er gewoon domme dingen in. :P Namelijk dat je maar naar een spelleider het hoeft te sturen (hoezo? altijd alles moet naar meedere) en voor de executie. Lijkt me sowieso onhandig als je het vóór de executie stuurt en die ene spelleider is dan niet online ::rofl:: Maar dat is natuurlijk voor de test online komt. Hier kwam ik op omdat ik HIDM er aan herinnerde dat hij zijn kaart in moest zetten voor test online komt en niet gewoon met de test maken zoals andere items. Dit dacht hij zelf even en toen had hij het nog nagevraagd bij de spelleiding. En Nvy zei ook iets over die ene speleider, dus het is niet dat ik dit helemaal zelf heb bedacht hoor. (HIDM deelde dat Frank dit als fake doorgaf aan o.a. Spacy & Molino)

Ik heb ook nog nagevraagd en alle executiekaarten moeten vóór de test online komt worden ingezet. Daar zijn geen uitzonderingen op.

Ik heb nog nagevraagd aan Frank of hij het zo letterlijk kreeg of dat het zijn eigen woorden waren en hij zei van wel. Dus hij moet wel liegen.

Misschien ben ik te eerlijk voor dit spel, want ik kan hem natuurlijk ook gewoon een verkeerd sleutelwoord geven. Hij geeft mij immers ook verkeerde info. Dus waarom zou ik dat niet ook doen?


Verder wat ben ik blij dat ik weer door ben. Het blijft toch altijd spannend. Al was ik al wat geruster toen ik met Nvy en HIDM had gedeeld hoeveel antwoorden we op wie hadden gezet. Moest haast wel goed komen tenzij ze aan het liegen waren.

Ik heb ook nog één joker over. Dus hopelijk komt komende test wel weer goed. Maar goed zelfs als je een joker inzet kun je naar huis gaan. We zien wel.

Ik begin Nys trouwens meer te vertrouwen. Ik had wat spijt na de test dat ik best veel op hem in had gezet maar goed.

Nou we gaan even speuren naar wie die PM met het sleutelwoord nou zou hebben gehad. En puzzelen natuurlijk. Tenminste als we zo weten hoe het spel gespeeld gaat worden en wie kan gaan puzzelen.

Tot later!


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #22 Gepost op: 19-06-2018, 16:45:55 »
Deze aflevering heeft mijn verdenkingen enigszins omgegooid. Eigenlijk zijn er in mijn ogen 3 categorieën spelers dit seizoen: De aanstellers/(Nep)mollen (Frank, Convans, Nys-fan), de fanatieke kandidaten (Meezter, Bigboots, Nvy), en de niet te peilen mensen (HIDM, Kaaasje, Molino). HIDM heeft in deze aflevering de switch gemaakt van fanatieke kandidaat naar niet te peilen, en als hij elke aflevering zo doet zelfs de aanstellers. De mensen die ik hoofdzakelijk verdenk zijn de aanstellers en de niet te peilen, met uitzondering van Molino. Ergens denk ik dat het de aanstellers sowieso niet zijn omdat die te graag verdacht willen worden (met name Convans en Frank) of het ligt er te dik op (alledrie  ::rofl::), waardoor mijn gevoel naar Kaaasje wijst. Die maakt ook fouten, maar bij haar lijkt het niet met de opzet om als mol te worden gezien. Maar waarom dan wel?

Bij de test heb ik dus gespreid over die 5 mensen, ik hoop dat ik nog weg kan komen met zo'n grote spreiding.
Zevende geheime biecht  ::zwaai::

Wat een week  ::rofl:: en wat een haat  ???
Luister, ik begrijp dat jullie allemaal een beetje geïrriteerd zijn vanwege de landmijnen  ;) maar dit is wel heel erg hoor. Wat hadden jullie dan gedaan? Landmijnen op vakje A1 en Z1? Het is gewoon slim gespeeld, klaar.

Ik kan nu niet eens meer aangeven in welk team ik wil/pas en ik word al aangevallen  ::ohno:: kom op hoor, het moet wel leuk blijven.

Nouja, ik heb de sudoku wel echt genailed   ::hypocriet:: en zeker als je het vergelijkt met TAR. Daar kon ik helemaal niks, nu was ik ongeveer de beste /snelste van mijn team. 25 minuten, toen was hij af  ::jaja::. En omg, wat een domme fouten Kaas, Nys en HIDM.

Dan de meet the mole, daar heb ik dus helemaal niks aan  ::rofl:: de vragen wist ik niet, geen flauw idee. Dus dat vergeet ik snel.

Sleutelwoord opdracht: heeeeeeerlijk dit. Je ziet duidelijk weer wie er écht niet te vertrouwen zijn. HIDM overigens wel, ik zou hetzelfde gedaan hebben. Nys heeft het helemaal verkeerd gespeeld, wss dacht hij dat meer mensen dit gingen doen (o.a ik) maar dat gebeurde niet  ::ohno:: oh en trouwens wat grappig dat ze mij weer op 1 zetten bij beste leugenaar, snap er niks van  ::hypocriet::

Test heb ik gemaakt op Nys, Lan en Kaas. Convans meegenomen. Bondje nog steeds met HIDM, die was helemaal boos op me  ::rofl:: ik vroeg alleen of z'n vragen bij Meet the Mole lastig waren, zegt ie: 'LEES DE SPELREGELS'  ::rofl:: alsof dat iets weggeeft  ::rofl:: maar verder is HIDM heel leuk, af en toe laat ik hem nog een beetje denken alsof ik het ben dus sorry HIDM   :-*

Tot volgende week  ::zwaai::

Oh en BB, ik mag niet eens meer 'Sukkels' zeggen?  ::rofl::



Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #23 Gepost op: 19-06-2018, 16:46:35 »
En ja daar zat ik dan als Eskimo. Ik was al bang voor mijn dood en had het ook wel een beetje verwacht. Maar ik hoopte gewoon op dat ik dit spel kon spelen. Misschien is het hier ook wel anders omdat het een groter deel van het spel is, maar als iemand zó zin heeft in het spel, zou ik hem/haar niet zo snel de eerste avond opeten. Maar goed, ik zie het maar als compliment. Ik ben een bedreiging ;p ;D Met vrienden (in een kringetje dus) spelen wij meestal zonder burgemeester. Maar dat was omdat de eerste keren dat wij het speelde, de burgemeester altijd snel dood ging. ::) Als het niet door de wolven was, dan wel door t stemmen. Meestal door het stemmen volgens mij.
Maar met zoveel animo voor mij dacht ik laat ik het er op wagen. Wat dat betreft jammer dat er geen heks of beschermer was. Die hadden mij misschien wel geholpen. Misschien ook niet, want veel mensen zijn egoïstisch ::rofl::
(Overigens vind ik die ene joker ook niet zo interessant maar zou ik als ijsbeer sowieso spelen om te winnen en zeker niet meteen prijsgeven. Dan liever later als het beide kanten op kan gaan. Want dan hebben minder mensen een joker. Eerst wat eskimo's dood en dan alsnog overwegen of we het die ene joker waard vinden. Ik speel ook om te spelen en ik dat leuk vind en niet alleen om de items/geld.)

Ik denk dat Frank een ijsbeer is trouwens. Dat dacht ik al voor de deadline, maar nu denk ik het zeker. Maar we zullen zien. Ik weet niet of ik nou hoop dat ze snel de ijsberen hebben. Laat het maar even duren, want minder mensen met jokers is alleen maar gunstiger. De meeste (lees: niemand?) weet ook dat ik nog een joker heb. Misschien denken mensen het hoogstens dat ik hem nog niet had ingezet. Maar ik mag niet klagen met al 3 jokers te hebben gehad.

Ik dacht trouwens dat er niet zo veel gestrooid zou worden met items dit jaar, maar tot nu toe hebben we nog elke aflevering dingen gehad.. Zelfs zo erg dat HIDM het sleutelwoord al heeft geraden. Hoe in paniek schoten jullie daarvan? ::rofl::

HIDM zei al dat ie dat ging doen en neem hem niks kwalijk. Ik had ook als ik hem was eerst een gok gedaan na het horen van het sleutelwoord en het daarna aan HIDM/Nvy verteld. Ik zat eerst zelf al te denken nadat Nvy haar woord had gedeeld, maar ik nog niet. Alleen die van Meezter was dus inderdaad gejokt, zoals verwacht.

Ik denk dat fun facts with flags Kaaasje nog terug komt misschien. Ligt er aan hoe het ijsberen gaat. Misschien kan ik daar nog wel wat leuks mee (als het voorbij is/

Van muziek weet ik vrij weinig, dus mijn bijdrage aan die opdracht zit er eigenlijk wel op.

Ik ben benieuwd hoe het duiken gaat verlopen. Ik had best van 6 tot 9 willen gaan maar van 9 tot 12 ben ik gewoon aan het werk en het is voor m'n werk beter als ik dan niet steeds t forum check (wat ik nu al te veel doe..)

Maar goed. Terug naar mijn verdachte. Ik ben het kwijt. Ik dacht dat het na een paar afleveringen makkelijker zou worden, maar niets is minder waar. Ik heb bij bijna iedereen wel dingen waarvan ik denk, hmm zou een mol dat doen? en dingen waarvan ik denk dat een mol het wel zou kunnen doen.

Ik moet ook beter m'n systemen bijhouden, maar ik spendeer nu al zoveel tijd aan het spel. Maar dan zou ik de mol wel makkelijker moeten kunnen ontmaskeren. Dus dat zou misschien weer tijd schelen op andere punten.

Einde van deel 1 want tja ik ben Kaaasje en "Het bericht overschrijdt de maximum toegstane lengte (5000 karakters)."



Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #24 Gepost op: 19-06-2018, 16:47:03 »
Laten we het lijstje nog maar eens af gaan.

1. Convans
Ja hij blijft verdacht. Ik heb het meeste op hem ingezet op de test ondanks dat ik niet DE vraag op hem heb ingezet.
- Die actie met HIDM over het sleutelwoord was ongeloofwaardig. En waarom zou hij nog meer verdenkingen willen hebben ::rofl:: Ik kan het me dan wel weer indenken als mol die doet alsof ie kandidaat is en met een ongeloofwaardig plan komt waarom hij mols is geweest.
Wat mij opvalt aan Convans is ook dat hij vooral kandidaats doet op het moment dat het geen geld (meer) kost. Dus boos worden op Frank omdat hij mijnen legt, fel zijn na het falen van het herkennen van zijn team van de schilderopdracht, en zo zag ik laatst nog iets. Dus dat is wel verdacht want het kost geen geld, maar komt wel fanatiek over.

2. Lan
Ik had gehoopt na de Meet The Mole opdracht hem te kunnen schrappen. Maar helaas. Daarvoor heb ik verkeerde antwoorden gekregen. Nu heb ik er niets aan want ik heb geen idee of ik gelijk had.
Hij heeft wel wat goede acties gehad, maar vind hem ook nog steeds verdacht.

3. Molino
Ik krijg gewoon geen hoogte van hem. Dus wat er ook gezegd wordt in de topics ::)
In mijn geld-overzicht heeft hij ook weinig geld gekost (maar 232,93 laten liggen) maar ook maar heel weinig verdiend (572,38). Best passief dus. Hij doet niets echt goed maar ook niet echt fout.

4. Frank
Is volgens mij gewoon een nepmol. Dat hele drama met die inschrijflijsten die niet bleek te kloppen (zeg maar 50% van de lijst was anders) en waar hij ineens toch met het goede kwam, ruikt naar mij als nepmol. Een nepmol die ineens bedacht dat het niet handig is als iedereen je verkeerde info heeft want dan kunnen ze er niet op jou uitgaan ::rofl::
Ik had ook aan de eerste wat foutjes in mijn lijst gestuurd. Waar ik eigenlijk al vrij snel spijt van had, maar goed, ik dacht laat ik gewoon wel consequent zijn.

(Over fouten in inschrijflijsten gesproken, BigBoots vroeg mij daar nog iets over, of mij iets was opgevallen in de test. Hij had toen blijkbaar al de nieuwe lijst van Frank. Dus daar zaten de missende antwoorden niet bij. Naar het schijnt heeft wel Convans niet zijn volledig correcte lijst verstuurd. HIDM zei hem nu wel te ontvangen hebben en stuurde dat door. Nvy zei dat er 5 dingen anders waren, maar het was eigenlijk gewoon dezelfde als ik in eerste instantie had gehad. Misschien ligt het wel aan mij. Ik ging tenminste gewoon met mensen praten en niet meteen om hun inschrijflijst vragen (zoals eerder ook al gebiecht). Maar BigBoots zei toen ook iets  van hoop dat mol niet alleen naar sommige heeft gelogen over Dillema's want dat valt niet te controleren eigenlijk. Fouten op zijn mol? Zou hij op Convans hebben gezeten? Want dat zou dan misschien wel een indicatie zijn dat Convans het niet is gezien BigBoots er nu uit is en hij wel een beetje tunnelde. Die impressie had ik al voor de executie (hij zette zichzelf bv op 1 bij Meet the Mole). Maar durf niet af te gaan op dat hij op Convans zat ::ohno:: )

5. Nys-fan
Eigenlijk verdenk ik hem niet meer zo. Bij test in aflevering 2 had ik nog wel op hem ingezet en bij aflevering 3 alleen maar als bijgevolg. Dat waren er alsnog 8. Maar ik heb ook berekend hoeveel goed je zou hebben als je volle bak op één iemand gaat. Tja te doet wat he ::)
Maar goed terug over Nys. We wisselen wat berichtjes uit en ik begin hem steeds meer te vertrouwen. Hij zegt hij mij niet (meer) en dat hij de test grotendeels op mij had ingevuld. (en ook nog wel wat Nvy, HIDM, Convans.) Ik weet alleen niet of ik hem moet geloven daarin? Ik had hem geloof ik nog in privé-bericht gezegd dat het misschien niet heel erg was als HIDM geen stem kreeg toen hij zei niet op HIDM te willen gaan stemmen ::) Oooops.
Nys heeft sowieso de pot het meeste geld gekost. Hij is de enige die in mijn overzicht in de min staat. Ook natuurlijk vanwege het sleutelwoord opdracht en hij had ook 2 boetes net als ik. Verwarrende vraag trouwens bij de test. Want team 2 had hulp gevraagd, en dat is niet echt een boete voor iemand. Zeker niet voor HIDM (maar die had toch een eigen boete en verdenk ik eigenlijk niet.) Als je het al als boete zou rekenen zou dat naar mijn idee voor heel team 2 moeten zijn. Maar goed.


Oh en er komt nog een deel 3 want blijkbaar paste dit lijstje dus ook niet in één PM. Ik dacht ik kap de biecht op een goede plek af maar blijkbaar past dit dus nog niet ::) Vervolg komt dus zo, maar misschien schrijf ik er wel nóg meer bij :P

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #25 Gepost op: 19-06-2018, 16:47:30 »
Ja dus waar was ik gebleven in het lijstje. Bij nummer 6 ::jaja:: Ik schrijf zoveel dat het niet eens in twee PMs past  ::)

6. HIDM
Heb ik een bondje mee, maar ik zat laatst te bedenken, waarom vertrouw ik hem eigenlijk? Alleen maar omdat ik wat gelijkenissen zie. En ik graag met hem klets. Maar dat betekent dat hij nog steeds de mol zou kunnen zijn natuurlijk.
Na de sleutelopdracht is hij enorm gedaald (of gestegen, net hoe je het bekijkt) in het geldoverzicht. Maar dat is best kandidaats uit te leggen.

7. Meezter
Lijkt elke keer weer gewoon fanatiek. Maakt overzichten ed. Doet actief mee met oplossingen. Heeft ook al redelijk wat geld verdiend.

8. Nvy
Is ook onderdeel van het bondje de drie musketiers. Heeft veel geld opgebracht. Bij hunger games bracht ze het meeste binnen, bij de spreekwoorden. Verder doet ze goed haar best en heb ik niet echt redenen om haar te verdenken.

En tja dan was het rijtje al weer rond. Het blijft lastig. Is het dan toch Convans? Iemand die al veel verdacht wordt (naar mijn gevoel althans) of is het Lan (die ook wel wat goede dingen doet maar ook redelijk verdacht?) of is het de ietwat stille Molino?
In de nepmollende Frank geloof ik niet meer. Nys-fan, tja zou kunnen, maar ben ik minder van overtuigd.
Meezter geloof ik niet in. HIDM zou me écht goed om de tuin lijden. Chapeau. Nvy. Had ik of HIDM er dan niet al uit moeten liggen? Als HIDM de waarheid spreekt had hij maar 3 vragen op Nvy in aflevering 2. Ikzelf sowieso maar 5 (maar wel joker). Het kan altijd minder natuurlijk, maar buiten dat geloof ik sowieso niet in Nvy.

Nou ik heb wel genoeg gekletst. Laat ik maar weer eens bijlezen of er nog wat in de opdrachten gebeurd is.

::zwaai::

Het is nu een week later dus ik zal even updaten wie ik nu denk dat de mol is.

Hoewel ik qua verdachte dingen nog steeds niets wijzer ben geworden (ben ik ook wat minder mee bezig om eerlijk te zijn, ik volg het spel nog wel een beetje maar niet tot in detail), wil ik toch enkele mogelijke hints nog even kwijt. Ze zullen wel niet kloppen maar wie weet kunnen jullie er dan altijd nog om lachen. ::hypocriet::

Ik zat in het begin van het spel al een beetje met die hoofdletter R te puzzelen, van "R is een mol" en "AmeRica Saloon". Ik dacht in eerste instantie dat het op 'Meezter' zou slaan, omdat als je de "er" in zijn naam naar "R" kan veranderen op dezelfde manier als dat in de naam "MollenvangR-Art" gebeurt. Nadat hij zijn 1.1 opdracht heel goed had gedaan had ik hem weer afgestreept, maar toen kwam hij met deze biecht;

En ik vond die biecht toch weer verdacht door die laatste twee zinnen. Daarom heb ik uiteindelijk toch een aantal vragen in de test op hem ingevuld.

Maar misschien nog een betere verklaring kreeg ik van BigBoots te horen. Hij dacht namelijk aan FrankLadipus; Als je de F en de L uit zijn naam vertaalt naar cijfers in alfabetvolgorde (F is de 6e letter, L is de 12 letter), en die bij elkaar optelt krijg je 18, en dat vertaalt zich weer naar de letter R. En die 18 slaat tevens op de mol 2018.

Maar ja, ook op hem heb ik vragen in de test ingevuld.

Nu heb ik misschien nog een mogelijke hint gevonden. Toen ik het Test- en Executietopic las en zag dat Big Boots een rood scherm kreeg, bedacht ik me ineens iets anders. Dat sleutelwoord was ook "executie". Bij elke test- en executie wordt specifiek gemeld wie op welke plek zit, misschien dat de volgorde van de stoeltjes bij de allereerste executie wel op volgorde was van hoe goed de test gemaakt werd. Dit omdat  ik op stoel nummer 12 werd gezeteld, en BigBoots en Molduck zaten ook bijna achteraan het rijtje. Volgens die logica zou Molino dan de mol moeten zijn.

Hmmm, toen ik dat net vond was ik heel enthousiast, maar nu ik het zo opschrijf geloof ik er al niet meer in eigenlijk. ;D

Maar ik ga nu toch gewoon zeggen, omdat ik het verder echt niet zou weten, mijn mol is nu Molino.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #26 Gepost op: 19-06-2018, 16:48:16 »
Aflevering 4 en ik denk dat ik last heb van tunnelvisie. Ik kom er niet meer onderuit.

Na aflevering 1 konden maar 3 mensen meer de mol zijn voor mij: FrankLapidus (mijn goede vriend), Lan en Nys-fan. Nu heeft Frank, mijn o zo goede vriend, me wel overtuigd dat hij het niet is en heb hem niet meer meegenomen in mijn test aan het einde van aflevering 3. Lan doet het deze aflevering dan weer uitstekend. Dan blijft er maar 1 persoon meer over: Nys-fan.

Ik heb al zijn bijdrages in de opdrachten nog eens goed bekeken en ik kan er niet meer onderuit, wat ik al dacht vanaf aflevering 1 moet gewoon de waarheid zijn: Nys-fan is de mol. Volgende test ga ik alle 20 vragen op hem inzetten. Ik heb je door! En als ik een rood scherm te zien krijg, dan ben ik echt helemaal op het verkeerde spoor gezet geweest en ga ik eervol ten onder.

Gegroet  ::zwaai::



Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #27 Gepost op: 19-06-2018, 16:51:16 »
Tijd voor de volgende biecht.

Ik denk niet dat team muziekkennis nog in de komende uren het juiste antwoord gaat vinden. Jammer! Ik vond die van hun wel aanzienlijk moeilijker, maar goed ik heb ook vrij weinig muziek kennis. Vandaar dat ik maar het puzzelen deed. Heb ik toch met mijn amuzikaliteit nog aan de opdracht bijgedragen.
Ik heb dat lekker op de WC gevonden. ::rofl:: Ik was een berichtje aan het typen van ik ga na mijn werk wel even puzzelen met de letters. En toen zette ik ze al bij elkaar. Ik had eerst nog een andere zin erbij want ik dacht wellicht geeft dat andere inspiratie. En toen maakte ik er ineens grammy van. war als grammy en toen dacht ik ineens award. En toen poste ik dat maar realiseerde ik me dat het een letter te weinig was, dus nog snel de s toegevoegd. En toen dus maar weer aan het werk gegaan terwijl de rest mijn uitkomst bevestigde. :)

Ik dacht bij de andere groep aan iets van 'record of the year' maar dat is dus een letter te veel en ook op z'n Nederlands is het te veel "record van het jaar". Ik heb het gevoel dat record er wel in zit, maar wat dan precies.  ??? Ze missen best wat letters dus dat maakt het wel lastig.

Maar goed, ik ga nog even verder biechten over mijn verdachtes. Convans deed weer klagen na een opdracht zonder dat het verschil maakt voor het geld. Past in z'n plaatje. Hij heeft verder ook geen schelp geopend (potentieel mingeld) maar wel 2 x geld gepakt. Dus zo is er 2 x geld uit het spel maar het potentiele mingeld er nog wel in.
Lan was af zonder iets gepakt te hebben. Dat is dus niet echt heel mols, maar goed soms heb je ook niet echt een keus. De dingen waren al redelijk ver weg voor hem en de jagers zijn irritant.
Nys pakt een oester en ging weer terug. Veilige keuze misschien, maar t is natuurlijk nog maar afwachten wat er in die oester zit. Als Nys niet de mol is, zal er met zijn pech/geluk wel mingeld inzitten ::rofl:: En als Nys de mol is eigenlijk ook ;D


IJsberen spel
Lan was hier onmols bezig. Hij kwam bij mij erg eskimo-achtig over, dus zou hem niet zo snel gaan lynchen. Dat betekent dat je grotere kans hebt dat je een ijsbeer lyncht.

Convans, mwa mols. Kan best dat hij Meezter snel dood wil hebben omdat Meezter nog iemand zou zijn die voor het geld zou gaan (zoals hij nu ook deed.) maar maakt de kans op winst voor ijsberen natuurlijk wel kleiner als ie dood zou gaan. Of hij had niet gedacht dat mensen zo naar hem zouden luisteren, net als ie gedacht had dat hij niet dood zou gaan bij de eerste lynch ::rofl::

Nys. Redelijk mols. Je kijkt naar een ijsbeer dus is er een eskimo meer dood. Als je gelukt hebt lynchen de eskimo's geen ijsbeer en dan winnen de ijsberen --> is geen geld. Je verliest wel je invloed, maar als je het niet doet kunnen mensen nog gaan bedenken hoe jij je rol in nacht 3 in moet zetten voor de greater good.. Of zoiets. Dus kan me best voorstellen dat je dat doet.

Geldzaken
Dit is overigens de huidige stand van zaken mbt de pot, volgens mijn schema. Die zal ongetwijfeld afwijken van die van andere mensen.
Verdiend Niet-verdiend Verdiend/potentie Niet-verdiend/potentie
Nysfan € -1.267,33 € 876,16 -34% 24%
HIDM € 756,67 € 1.515,84 19% 38%
FrankLapidus € 1.189,55 € 1.446,40 37% 45%
Convans € 523,33 € 678,07 16% 21%
Lan € 1.115,00 € 1.078,07 29% 28%
Kaaasje € 1.315,71 € 1.061,40 35% 28%
Molino € 572,38 € 232,83 18% 7%
Meezter € 2.285,71 € 416,16 57% 10%
Nvy € 2.792,38 € 232,83 85% 7%

Ik ga nog even wat dingen nalezen ik kom later misschien op je terug.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #28 Gepost op: 19-06-2018, 16:51:49 »
Hoi Lama.

Ik ga een rood scherm krijgen als Nys niet de mol is, of hij gaat er zelf één krijgen. Het is het een of het ander. Ik heb een bizar slechte test gemaakt waarin ik te weinig gespreid hebt. Desondanks was het spel erg leuk; goed georganiseerd en ben oprecht benieuwd naar de uitkomsten en hoop natuurlijk op een winst van HIDM.  ::bravo::

Naast dat; de rollen in het spel zijn vrij duidelijk. Er is een tweedeling; je hebt diegene waarvan je zeker bent dat het geen mollen zijn, deze brengen ook meteen het meeste geld in het laatje. (Kaaasje, Nvy, HIDM en ik) en je hebt diegene die nepmollen of de mol zijn (Frank, Convans, Lan en Nys-Fan) en Molino doet ook mee. Je ziet het in de opdrachten; er is geen weer alleen maar geld verloren door de 4 en het is gewoon altijd bagger.

Dat gezegd hebbende, mocht ik geen rood scherm krijgen is het natuurlijk Nys. Diegene die er dan uitgaat zal mij verzekeren wie het allemaal niet zijn. Ik ben aan het wachten op de schermen en hoop op een goede afloop maar vrees het. Dit was mijn slechtst voorbereidde test van allemaal, het is een drama.

Nys is de mol.
Frank is een nepmol die actief mensen op hem probeert te krijgen zonder véél geld te verliezen.
Convans is een nepmol die een rare gewoonte heeft dingen dik te drukken die niet overeenkomen met zijn mening.
Lan is een ultieme kandidaat; hij kost de pot niet veel maar brengt ook niet héél veel op; mensen verdenken hem door zijn afwezigheid.
Molino is raar.
Nvy is niet de mol.
Kaaasje zou een oprecht geweldige mol zijn, maar is het ook niet.
HIDM is niet de mol, ik zou het fantastisch vinden als hij het wel zou zijn, maar ik weet zeker dat het niet zo is.
Ik ben niet de mol.

Afvallers, konden jullie jullie testen niet gewoon wat beter maken, ik hoop al sinds aflevering 1 dat Nys/Frank/Convans/Lan afvalt maar steeds vallen de mensen die het duidelijkst kandidaat zijn af. Laat ik deze biecht voor de vierde executie eindigen met dit;



Mees, Meezter, Penningmeezter.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #29 Gepost op: 19-06-2018, 16:52:22 »
Aflevering 4 alweer voorbij, gaat echt te snel..

Dit was een heftige maar vooral rare aflevering voor mij. Muziekopdracht ging zo slecht  ::rofl:: en waarschijnlijk denkt iedereen dat dit een nepmolactie ofzo was maar nee, ik dacht echt daf jodelkind te horen en ook Wham met Last Christmas  ::rofl:: hilarisch. Ik wist heel veel maar dat had iedereen al geraden dus toen probeerde ik nog iets nuttigs te doen , maar gelukkig werd het niet meegenomen want het was toch fout  ::bravo:: misschien ook wel weer goed, ff wat verdenkingen erbij?

Duikopdracht heb ik gewoon genaild ::bravo:: eerst 50, 100 euro en toen een halve joker. En dat terwijl ik als laatste ging  ::rofl:: wat een sukkels (sorry BigBoots  :-*) en wat een slechte jagers  ::rofl::

Dan mijn favoriet, de ijsberen en eskimo's. Ik dacht dus echt dat Lan en HIDM ijsberen waren dus dit kwam goed uit, weer wat verdachter  ::bravo:: en die woedeaanval van Kaas  ::rofl:: ik vond het zo zielig en grappig tegelijkertijd  ::love::

Ik ben uiteraard ook even los gegaan. Even voor iedereen: mijn hele woedeuitbarsting was nep, net als de discussies met HIDM. Die woedeuitbarsting heb ik zelf bedacht, daar kon HIDM dan weer op verder gaan zodat er een discussie ontstond die persoonlijk werd. We proberen ervoor te zorgen dat mensen niet doorhebben dat we een bondje hebben, zodat we informatie kunnen ontfutselen en dit kunnen vergelijken. Dit hebben we o.a gedaan bij Lan, die ook nog eens niks doorhad  ::rofl:: en maar tegen mij blijven zeggen dat hij HIDM weg wil hebben, het is toch hilarisch  ::rofl::. Ik zei dit tegen HIDM, HIDM confronteerde Lan en die gaat gewoon weer verder alsof zij al jaren een bondje hebben  ??? maar daarom dus die woedeaanval. Het was nep, ik vind het spel leuk en deze haatpositie is juist wel chill want vanaf hier kan je veel nepmollen  ::bravo::

Oh en die executiekaart, tja ik moest iets doen. Het is bijna tijd om hem evt in te zetten, maar ik heb er helemaal niks aan gehad. Het is echt een horrorkaart so believe me: wees blij dat jullie hem niet hebben. Als ik hem inzet ben ik door maar de rest ook, als ik hem niet inzet valt er iemand af, wat ik graag zie, maar heb ik zelf ook kans op executie. Ik vind het zo lastig en ik dacht echt toen ik hem in handen had na de onderhandeling: Yes, iets waar ik voordeel van heb! tot ik de omschrijving las. Het is gewoon een horror kaart, serieus. Had Lan trouwens bijna overgehaald om een joker te geven, maar hij gelooft me wel alleen is te 'onzeker' dus heeft hem zelf nodig... helaas.

Waarom mag ik trouwens nog steeds niks? Geen burgemeester bijvoorbeeld? Ik haal toch wel wat geld binnen en haal er weinig geld uit, laat niet veel liggen... maargoed. Dat komt nog wel.

Nys of Lan is de mol. Test: 15 op Nys gezet, 5 op Lan. Als ik door ga ben ik overtuigd van Nys.

Jammer dat BB weg was (vanwege het geld) maar wel fijn voor het spel (zijn we niet al na 5 min klaar  ::ok::)
Ik zie graag Lan snel vertrekken, want hij is verdacht dus dan weet ik wie de mol is. Convans mag ook weg, want hij is irritant  :P en de rest mag blijven.

Meezter haalt geld binnen, Nys is de mol, Kaaasje heeft hilarische momenten, Nvy is gewoon een fantastische speler (denk ik) en haalt ook veel geld binnen, HIDM moet met mij naar de finale, ik moet winnen en Molino is gewoon mijn favoriet  ::bravo:: als Molino wint vind ik het ook niet erg  ::love::

Ik ben bang dat ik er uit lig, heb te weinig gespreid. Ik zou het echt fucked up vinden, want ik vind het zó leuk. Oh, dat soort krachttermen zal ik hier niet meer gebruiken (ik zal het tenminste proberen).

Tot volgende week  ::joehoe::

PS: Convans: waar slaat dit op?  ::rofl::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #30 Gepost op: 19-06-2018, 16:53:25 »
Ik ben een beetje minder zenuwachtig deze ronde omdat ik een van de weinige mensen ben die een voordeeltje heeft. Nadat ik meer heb lopen netwerken heb ik enigszins spijt van mijn keuze want als ik mensen moet geloven zijn er al mensen volledig in tunnels aan het springen, en het zijn niet dezelfde tunnels  ::rofl:: Ik heb weer meer contact met Frank omdat hij probeerde spullen te ruilen, en hij geeft aan nagenoeg volledig op Convans te gaan. Ik ben uit eigen initiatief maar gaan aanpappen met Convans omdat ik niet verwacht dat hij veel doet aan netwerkjes en dat een nuttig bondje zou kunnen zijn. Convans geeft aan volledig op één persoon te zijn gegaan, en dat is ofwel Nys-Fan of Frank, ik denk zelf Nys omdat op basis van deze aflevering ineens op Frank gaan niet logisch is. Dus ik had prima kunnen spreiden en mijn joker kunnen bewaren, tenzij Frank de mol is en Convans op hem heeft ingezet of andersom. Eerlijk gezegd zou ik het ook geen ramp vinden als één van de twee zou afvallen, ik verdenk ze allebei nog wel wat en ik zou er redelijk wat informatie mee winnen.
En we zijn weer een ronde verder  ::cheerleader::

Even een (relatief) korte biecht.

En ik was er net over uit dat Nys de mol niet was (of nou ja eigenlijk had ik vorige week ook al niet zo zeer bewust op hem ingezet) en dan gaat hij er uit. Erg jammer! Was een goede bliksemafleider voor de echte mol denk ik.

Hij had nog wel gezegd dat hij op Convans, HIDM, Frank en ook wat op mij had ingezet. En dan voornamelijk HIDM en Convans en ook nog wel wat op Nvy. Maar ik weet ook niet in hoeverre ik Nys kan vertrouwen dat dit klopt wat hij zegt. Het leek mij al veel, dat zei ik ook, en hij dacht op 4 spreiden moet nog wel kunnen. Maar niet dus. Of misschien kan spreiden op 4 wel als de goede er tussen zit. Want Nvy zat sowieso ook fout met haar ene keuze. Zo zei Nvy eigenlijk vol op Nys te zijn gegaan, maar ja ze is wel door en Nys niet.. Dus zal ze toch (onbewust) nog wel wat meer goed hebben gehad.

Nou maar weer verder met de opdrachten. De penningmeezter apart klinkt nooit heel gunstig.. Maar ik ben benieuwd. Meezter is tenminste wel iemand die voor het geld lijkt te gaan. We zullen zien wat er gebeurd :)

Waar gaan we heen ziet er ook tof uit! Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan!
Zo de executie is achter de rug, alle twintig de vragen ingevuld op Nys-fan. Het onmogelijke gebeurt, Nys-fan krijgt een rood scherm. Hoe kan dit? Hoeveel keer ben ik al door het oog van de naald gekropen?

Vanaf de eerste opdracht was hij mijn hoofdverdachte. Ik lette zelfs niet meer op de anderen, maar plots sta je daar in een wereld van onwetendheid. Helemaal in de war, van een zekere mol naar 7 potentiële mollen die ik allang afgeschreven had. Ik heb nog tot zondag tijd om alles op een rijtje te zetten en misschien toch nog het goede spoor te vinden.

Ik ga maar niet meer biechten dat ik zo zeker ben van mijn mol  ::rofl::


Eindelijk kwam ik op het lumineuze idee om eens door berichten van de overgebleven deelnemers te scrollen. Met groeiende verbazing kijk ik terug naar hoe stom ik het spel eigenlijk gespeeld heb, met zo veel deelnemers waar ik in eerste instantie totaal geen aandacht aan besteed heb.

Want nu blijkt dat Lan ook wel redelijk verdacht naar voren komt. Meer nog dan Molino uiteindelijk. Ook bij hem komt die tekenopdracht nu plotseling weer om het hoekje kijken waar hij toch wel erg vreemd is bezig geweest. En die arcade spelletjes gingen hem ook niet zo goed af. Ja, ik probeer mij zoveel mogelijk op de eerste aflevering te baseren qua mol-acties, om te kijken hoe ik het destijds had kunnen weten. En ook in zijn geval was dat dus prima mogelijk geweest.

Oké, Lan komt nu bovenaan mijn verdachtenlijst te staan, Molino komt op nummer twee en Convans wordt een goede derde.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #31 Gepost op: 19-06-2018, 16:53:56 »
Laat ik nog maar een keer weer biechten.

Wat een leuke opdrachten deze week ::bravo::

Ik vond de waar gaan we heen opdracht leuk. Heel gevarieerd en zaten leuke dingen tussen. Het blijkt wel weer dat het met mijn kennis niet zo goed gesteld is ::rofl::

Ik doe af en toe ook een beetje mollig. Nu een paar mensen hun mol kwijt zijn (in ieder geval Convans en volgens mij ook Frank. En ja ook Nvy. Nys werd volgens mij door bijna iedereen wel verdacht denk ik) hoop ik toch ook wel verdacht te worden. Dus dan roep je wel eens iets. Maar goed, ik ben natuurlijk ondertussen ook fanatiek en doe wel m'n best. Als je goed hebt opgelet heb ik mij de merry christmas opdracht eigenlijk wel niks bijgedragen. Alleen schema gemaakt. Maar goed ik ben helemaal niet de mol. Maar dat zou ik dan dus wel best mols vinden denk ik. Hoewel zo'n schema misschien ook wel kan helpen natuurlijk.

Ik denk dat Lan de mol is. Nys had eigenlijk aan HIDM gezegd dat hij op Lan, HIDM, Nvy en mij ging zitten met de test. Tegen mij had ie echter gezegd (na de test) dat hij op Frank & Convans, HIDM en mij had ingezet, maar voornamelijk de eerste twee en ook wel wat op Nvy. Ik denk dat Nys eerlijker is geweest tegen mij dan tegen HIDM. Maar goed dat weet ik niet. Wat wel is, is dat ALS HIDM en Nvy eerlijk zijn geweest over hun testantwoorden Nys wel hééééél weinig antwoorden op Convans goed moet hebben gehad wil hij de mol zijn. Nvy zei dat ze maar 3 antwoorden op hem had. Voor Lan geldt eigenlijk hetzelfde ::rofl:: Maar goed ik denk dat Nys niet echt op Lan zat, maar het kan natuurlijk wel. Zou Molino dan toch de mol zijn?
Even een kleine tussenbiecht.

Ik was deze week in shock. Hoe kan dit? Hoe kan de persoon, op wie ik ongeveer al mijn vragen heb gezet, uit het spel liggen? Ik snap het niet. En hoe kan ik er nog in zitten?

Hoewel, zo erg is het nog niet. Alles even bij elkaar gelegd, inclusief testen. Lan moet wel de mol zijn. Het kan niet anders. Ik heb hem inmiddels uitgetest (lees mijn volgende biecht  ::hypocriet::) en het moet wel.

Daarnaast ben ik op een ander idee gekomen. Ik ga dit spel vanaf nu alleen spelen, HIDM kan me niet meer 100% vertrouwen. Of nouja, hij denkt van wel. Ik wil dit spel uiteindelijk winnen, en van HIDM gaat me dat niet lukken. Het spel begint vanavond pas, na de uitslag van de opdracht met de kistjes.

 ::zwaai:: Tot ergens dit weekend voor de weekbiecht



Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #32 Gepost op: 19-06-2018, 16:54:58 »
Zoo de test zit er weer op. Het was weer lastig. Ik had wel veel genoteerd maar toch. De vraag was dan weer net anders gesteld of ik ging twijfelen. Veel vragen hadden Lan & Convans deze week niet gemeen had ik het gevoel.

De derde vraag brengde me al in de war. Wat een verwarrende vraag als Lan de mol is.. hij kwam met Taipei maar spelde het verkeerd. Maar verder kwam hij niet met een eerste hoofdstad. Zouden ze die vraag erin zetten als hij de mol was? Twijfel. Misschien had ik toch niet zoveel op hem moeten in zetten.

Zul je zien, de eerste test dat ik minder op Convans dan op Lan in zet en dan blijkt Convans de mol te zijn en ik er uit te liggen. Voor ik de test ging maken dacht ik dat ik eigenlijk wel meer dan 10 antwoorden nodig zou hebben op de mol. Op het eind had ik toch meer op Lan dan Convans dan verwacht... nog wat veranderen? naah laat het maar zo. Hup opschieten. Maar ik had misgeteld tijdens het maken van de test want ik tel nu toch een antwoord minder op Convans. Zal dat genoeg zijn? Of misschien is Lan inderdaad de mol en zit ik gewoon goed.

Waar ik vorige week nog bang was dat ik verkeerd gokte dat Nys de mol niet was (en dan had ik er toch wel zeker uitgelegen denk ik zo!) ben ik nu vooral bang dat ik niet genoeg antwoorden goed heb. Ik ben bang dat de meeste wel op Lan & Convans zitten... Dus wie het ook is, ik moet binnenkort een keuze maken want spreiden gaat niet lang meer goed denk ik.

Pff nou ik ga maar wat andere dingen doen. Ik hoor vanavond wel wat het is geworden...
Nou, ik heb sowieso mijn tiende geheime biecht gehaald  ::bravo::

Het wordt elke week leuker. Die kerstmisopdracht was niks voor mij, ik ben slecht met hoofdsteden en die plaatjes: geen flauw idee. De waar gaan we heen opdracht: leuk al die verschillende opdrachtjes, vooral die met de tv-series  ::bravo::. Ik heb bij een paar opdrachtjes wel met opzet wat fout gedaan, als ik alles goed doe is het ook zo saai   ::hypocriet::

En dan.. de gunopdracht  ::bravo::
Stemafspraak met Lan, helemaal goed gegaan. Alleen toen kwam de aap uit de mouw: het vraagteken. Oh oh oh wat wordt er dom gespeeld. Mensen, jullie hadden allemaal door kunnen zijn voor NIKS. Nu valt er iemand af en hebben 2 mensen een vrijstelling, anders had 1 iemand een vrijstelling gehad. Vooral Kaaasje: super goed gespeeld  ::niet-ok::

Was gewoon echt kwaad, net als HIDM. We zijn ff lekker los gegaan in het topic tegen elkaar, weer een neppe discussie. En daarna via app hebben we ongeveer iedereen afgemaakt  ::rofl::

Ben nu wel weer gekalmeerd, maar het wordt echt dom gespeeld. Molino, Nvy en Meezter spelen het heel goed (en ik ook  ::hypocriet:: --> Molino's woorden: hij vindt dat ik het goed speel  ::bravo:: oh en Molino ik hou van je, je hebt me de vrijstelling gegund  ::bravo:: helaas had ik er niks aan.) maar Kaaasje, Convans en Lan.. oh oh oh wat vreselijk  ::rofl:: toen ik zag dat Lan en Kaaasje zo'n vraagteken hadden wist ik al dat het niks zou gaan worden  ::ohno::

Hoop dat dit gebeurd:
Afl 5: Convans of Lan weg
Afl 6: Kaaasje weg
Afl 7: Meezter weg
Afl 8: Nvy weg (grote concurrent  ::love::)
Afl 9: Molino weg
Finale: Convans/Lan (een vd twee de mol), ik win en HIDM verliest  ::bravo::

Maargoed, ik denk dat ik er nu uit vlieg. Maar ik hoop op Convans of Kaaasje, hoe hilarisch zou dat zijn  ::rofl::

Als ik er uit ga is het wel jammer voor het spel hoor, wordt het zo saai  ::hypocriet::. De executiekaart niet inzetten was misschien een domme keuze, maar ik gun ze het niet meer. Dus sorry  ::joehoe::

Tot volgende week  ::zwaai::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #33 Gepost op: 19-06-2018, 16:55:34 »
Zo, ik heb de executie na mijn pijnlijke all-in op Nys-fan overleefd. Ik heb mijn tactiek een beetje veranderd en ben wat meer open minded gaan denken en wat meer contact beginnen zoeken met anderen. Deze quote verdient voor mij nu de prijs voor de beste van het seizoen en ik wilde jullie hem niet onthouden:

Wat een held is Molino. Ik dacht eerst wat een vreemde speler is dat, maar hoe langer hij erin zit, hoe meer ik hem begin te appreciëren. Zegt wat hij denkt, gaat zich niet moe maken en houdt zich helemaal niet bezig met bondjes of leugens. Hij speelt het gewoon op zijn manier en wat is dat fantastisch. Respect man  ::bravo::

Voor mij mag hij echt gewoon in die finale komen!  ::joehoe::


Okay ik denk dat ik de volgende test gewoon echt op Lan ga. Als ik durf *beetje bang*.

Had ik toch bijna de Metro opdracht met Convans laten slagen ::rofl::
Die redenaties hadden alle kanten op kunnen gaan maar we hadden nog bijna Molduck bij de kei gezet (met de enige met een goede redenatie) en dan hadden we daardoor BigBoots bij de speen gezet waarschijnlijk en daardoor uiteindelijk Nys bij de hooibaal. Maar goed, dat is niet gebeurd en anders had Lan nog wel wat aangepast.

Bij zo'n opdracht kun je moeilijk nepmollen omdat je de echte antwoorden ook niet weet. Dus daarom kon Convans het ook bijna per ongeluk goed doen ::) Of hij dacht dat de antwoorden toch niet zouden blijven en uiteindelijk zijn we toch voor de fouten gegaan.
Je kunt wel proberen te nepmollen, ala HIDM om molduck bij antwoord 3 weg te halen maar die bleek daar toch niet eens te horen ::rofl:: Wel slim van Lan om dan juist Meezter weg te halen, want die stond goed. Daar zie ik wel een molactie, heeft toch weer 250 euro voor de pot gekost ::jaja::

Molino was ook best mollig bezig in sommige omschrijvingen bij het kartel. Oortjes waren op zich goed omschreven, maar ja als de ander een koptelefoon is. Maar serieus omschrijf jij lantaarn, zakhorloge en hoed zo ::rofl:: Ik had geen idee wat de andere plaatjes zouden zijn dus vond het ook wel lastig om wat mollerige omschrijvingen te geven. Uiteindelijk dus maar best goed gedaan. Ik had eigenlijk nog "mijn naam" willen schrijven bij de old Amsterdam of mijn favoriete naam. Old Amsterdam valt zeker onder lekkere kaas namelijk ::jaja::  (Al halen we het liefst kaas bij de kaasboer.) Maar goed Convans was daar gewoon te obvious ::) en uiteindelijk heeft hij ook 17 juist smokkels gedaan. Maar goed dat was ook omdat Lan uitgeschakeld was en Frank gewoon niks deed.

Ik vind het ook jammer dat Frank de bingo opdracht gewoon totaal negeert. Ik negeer hem daarom ook maar. Elke aandacht daaraan is te veel naar mijn idee. Moet hij weten. Dat het de eerste keer gebeurt, okay kan gebeuren, maar de keren daarna. Schrijf dan gewoon niks. Maar goed. Ik heb ook nog niet al mijn bonuswoorden verzilverd. Nvy heeft die HIDM noemde al opgenoemd en die andere noemde HIDM half (hij zei Hooligan maar het moet voetbalhooligan zijn, of nou ja hij schreef hlg ::rofl:: ) Ik vond dat deel trouwens geweldig. Lekker beetje puzzelen, niet te makkelijk dat alles meteen te begrijpen is. Leuk bedacht! Alleen jammer dat de uiteindelijke woorden dan niet tellen, maar goed daarvoor had ik al een verhaaltje klaar liggen ;)

Ik heb ook geen zin meer om al mijn bonuswoorden te gaan verzilveren. Ik moet ook weer niet te kandidaats overkomen he. Ook al denk ik niet dat iemand mij echt verdenkt. Ik was in eerste instantie gewoon van plan om gewoon altijd fanatiek te doen, voor het geld te gaan zeg maar. Maar ja, soms ben ik gewoon ergens oprecht niet goed in of gok ik verkeerd (regelmatig gebeurd bij de waar gaan we heen opdracht). Puzzelen doe ik dan weer wel graag. Vandaar dat ik zelfs met mijn amuzikaliteit toch nog Grammy Awards kon vormen. Dat puzzelen, doe mij dat maar ::jaja:: Vandaar dat ik die geen klinkers en geen n - de geen n maakte het wel extra lastig! ik zat met de klr prs de hele tijd met 'kleine persoon' in mijn hoofd ipv 'kleur paars' ::rofl:: - ook tof vond.

Maar goed. Lan is dus de mol denk ik. ::jaja:: Frank is te nepmollerig bezig (al zou dat wel bij zijn favo mol Milouska passen. Hoe hij bezig is, maar ook hoe hij niet bepaald geliefd is in de groep, net als Milouska.) Convans schrijf ik nog niet af, maar neig meer naar Lan. en Molino zou in principe ook nog kunnen.
Als Nvy het is, dan heeft ze het molschap verkeerd begrepen want ze verdient het meeste geld van de mensen die er nu nog in zitten. Ik ben het niet. HIDM zou nog kunnen want hij doet best veel fout op de juiste momenten, maar zou me dan wel enorm bedrogen voelen (hoort ook wel bij het spel).

Het word in ieder geval een spannende executie!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #34 Gepost op: 19-06-2018, 16:56:04 »
Oh Frank uit het spel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel fan ben van zijn manier van spelen, maar wat is het leuk om tegen hem in te gaan  ::trots::

We zitten in de fase van het spel waar het tijd is om all in te durven gaan (voor de 2de keer dus al  ::schaam:: ) , hopelijk zit ik nu wel goed. Dan komt het er op aan dat ik die test zo snel mogelijk invul. Best wel zenuwachtig
Okay, weer een biecht dan. Al heb ik denk ik niet zo heel veel te melden. Ik ga komende test wel echt 100% voor Lan. Vorige keer had ik 18 vragen op Lan als ik goed heb geteld. Had toen eigenlijk net zo goed ook alles kunnen doen. Maar nu ga ik daar dus wel echt voor ::jaja::

Ik merk nu dat ik m'n info ook net wat anders op schrijf. Want ja eigenlijk is alleen dat van Lan interessant toch? Ik ben dus nu officieel aan het tunnelen ::jaja::


Okay nog even wat schrijven over...
Ohja afvaller Frank. Goede keuze dus om zijn vrijstelling af te pakken, anders was ik er zelf misschien wel aan gegaan. Je weet maar nooit. Frank was toen ook wel gedoemd aangezien ik toch liever niet de vrijstelling van mijn mol (Lan) of mijn bondgenoten (HIDM en Nvy) afpak. Dus ja sorry Frank maar je kon zeggen wat je wilde maar je moest wel van hele goede huizen komen om mij daar vanaf te brengen..

Dus ja.

Ohja Convans heeft mij nog wat berichtjes gestuurd. Wel een goede tactiek als mol hoor. Maar ik denk toch dat het Lan is :P

Dus ja, de opdrachten. Lasergamen. Verrassend wie hier wel/geen geld heeft binnen gebracht ::rofl::

Foto-opdracht. Daar had ik dus liever bij Lan willen zitten. Om te zien hoe hij het doet en zijn gedrag te compenseren. Ik dacht eigenlijk dat het wel goed was als Nvy en ik niet samen zaten omdat wij allebei wel goed ons best doen. HIDM ook wel hoor, daar niet van!
Ik ben benieuwd of we inderdaad naar het vliegveld moeten! De eerste locatie hadden we zo gevonden. Tja die 'popa' deed het hem natuurlijk wel. Ik zoek op maps op popa en colombia en kom eigenlijk gelijk bij de goede plek uit. En toen ik ook nog zag dat dat 8 km van het beginpunt het strand lag toen dacht ik nou dat MOET wel kloppen. Ik had het iets minder overtuigend gestuurd in PM en even later kwam Nvy ook met hetzelfde. Nou dan is het dus wel goed! Nog wel twee fotootjes erbij gehaald en die matchten met wat we hadden dus dan gaan we er maar voor. Bij de hint moest ik meteen aan een vliegveld denken. Daar komen honderden mensen en uit verschillende landen. Er stond niet mensen uit honderden verschillende landen. We horen wel of het klopt.

De trappen opdracht was hopeloos. Zelfs na de aanpassing van de regels was het echt lastig. Wel mollerig van Lan om het meteen te laten mislukken. Aan de andere kant, als mol zou ik eerst wat fanatiek mijn best doen en het dan nog een keer laten mislukken als het nodig is. Maar goed, misschien had nog niet iedereen door dat we alle tijden nodig hadden en misschien was het echt per ongeluk.

Nou ik ben benieuwd naar de test. Het zou fijn zijn als we hem morgenmiddag al kunnen maken want zaterdag en zondag heb ik het wat druk. Volgens mij zijn alle opdrachten eigenlijk ook al wel afgelopen (de trappen opdracht ook morgen om 11 uur 's ochtends). Maar goed we zien wel.


Later  ::zwaai::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #35 Gepost op: 19-06-2018, 16:56:34 »
Het is een tijdje terug dat ik er zo eentje deed. Dit is de eerste keer in een flinke poos dat ik de test inga zonder een joker of een vrijstelling om me te beschermen dus de kans dat ik rood krijg is reëel.

HIDM vertelde me dat na Frank's exit ik de hoofdverdachte ben van de andere spelers. Het probleem is, HIDM is míjn hoofdverdachte dus ik neem dat wel met een korreltje zout. Ik denk wel dat mensen op mij zitten dus ik heb geprobeerd genoeg uitstapjes te maken bij mijn test naar andere opties naast mijn mol. Toen ik ging turven bleek dat ik Kaaasje en Nvy bijna totaal links had laten liggen. Van Nvy vind ik dat niet erg, dat is de enige waarvan ik met 100% kan zeggen dat het niet de mol is, maar als ik rood krijg verwacht ik dat Kaaasje de mol is (of mensen allemaal al meer op het goede spoor zitten dan ik).

Ik heb de meeste vragen ingevuld op HIDM, daarna Convans en dan Molino. Dat is ook mijn volgorde qua verdenking, hoewel er een flinke kloof zit tussen Convans en Molino.
Lieve biechtstoel  ::tandpastasmiley::

Er zijn voor mij op dit moment 3 opties, bij 2 van de 3 sta ik er denk ik gunstig voor, bij de derde optie loop ik groot risico. HIDM zit nog steeds vol op mij en ik zit hoofdzakelijk op HIDM.

Optie 1: HIDM is de mol. Ik denk dat nog niet iedereen op HIDM zit dus prima. Het feit dat Kaaasje en Nvy liever met hem de baropdracht deden bevestigd dit.

Optie 2: HIDM is een kandidaat, maar hij (en anderen) zitten vol op mij. Dit is even goed prima, dan valt een van hen af en zit ik safe.

Optie 3: HIDM is een kandidaat, maar is loyaler aan Nvy/Kaaasje dan aan mij. Zij zitten met zijn allen op Convans en HIDM probeert mij op hem te krijgen.

Bij optie 1 en 2 kan ik doen wat ik de vorige test deed, voornamelijk op HIDM stemmen en een klein beetje rekening houden met Convans. Bij optie 3 zou ik vol op Convans moeten gaan om erin te blijven. Deze aflevering helpt niet echt, want HIDM heeft (waarschijnlijk door internetproblemen hoofdzakelijk) weer niet echt gemold, dus zijn CV blijft voor mij magertjes. Convans heeft met de orchidee heel aanwezig gemold, maar bij het inzetten bij hoger/lager juist redelijk wat goed gedaan. Ik zie in Convans nog steeds geen mol dus ik hou maar vast aan optie 1 (en optie 2), maar ik ga nog steeds niet met een gerust hart de test in.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #36 Gepost op: 19-06-2018, 16:57:10 »
Eentje van Bubbles!

Dag Lama,

Hierbij stuur ik je een geheime biecht omdat ik als kijker misschien geheime aanwijzingen heb gevonden die zouden kunnen wijzen op Kaaasje als mol. Zoals ik al in de bar gezegd heb, heb ik aflevering 1 - 5 aandachtig doorgelezen, 6 en 7 eerder sporadisch. Maar goed, dit zijn mijn ideeën:

Ik had van bij het begin 2 verdachten die steeds terug kwamen, namelijk HIDM en Convans. Vanaf aflevering 3 kwam Kaaasje erbij, terwijl ik haar de afleveringen ervoor niet echt verdacht. Dit betekent dus dat mijn 3 verdachten nog steeds in het spel zitten. Maar ik zit momenteel in de Kaaasje-tunnel omdat:

Het viel mij op dat Kaaasje bij de executies steeds op de rij van de afvaller zat. Dit was volgens mij enkel bij Kaaasje het geval. Dit ging door tot en met de 7de executie waar Molino naar huis ging.

Aflevering 1:
Aflevering 2:
Aflevering 3:
Aflevering 4:
Aflevering 5:
Aflevering 6:
Aflevering 7:
Hier stopt het dus want Molino valt af dus zit Kaaasje niet meer op de rij van de afvaller. Dus het is vast niets maar ik blijf het toch opvallend vinden. :P

Bij de 6de executie zet lan zijn vrijstelling in, hij hoeft niet naar huis. Meteen daarna wordt het scherm van Kaaasje getoond. Hint? De mol heeft immers ook een vrijstelling want hij/zij hoeft ook niet / nooit naar huis.

In aflevering 1 zit Kaaasje in het duo dat een spelletje speelt. De mol speelt uiteraard ook een spelletje...

En dan de opvallendste voor mij persoonlijk die ik heb gezien:

Op 26 maart heeft Kaaasje haar allereerste post die ze hier plaatste aangepast. 2 dagen later geloof ik maakte MV vekend dat de mol gekozen was. Dat je een bericht aanpast is op zich niks speciaals, ware het niet dat die post al 12 (!) jaar oud is... Ik heb geen idee wat er in de post zou staan dat naar Kaaasje als mol zou wijzen maar ik vind het uiterst opvallend dat je zo'n oude post gaat aanpassen.

Ik ben benieuwd of helemaal op 't einde iets gaat kloppen van alles wat ik hier nu zit te zeggen. ::rofl:: Wat me dwars zit bij Kaaasje als mol is dat zij bij de jukebox voor haar groepje het woord raadde en zo 750 euro voor de pot verdiende. Dat vind ik (te) veel voor een mol, maar goed, misschien deed ze dat wel als afleidingsmanouvre omdat ze verdacht werd. Dus ik blijf voorlopig in de Kaaasje-tunnel :D

HIDM is het niet denk ik omdat ie samen met Lan in het weerxolven/ijsberen spel bijna 1000 euro in de pot bracht. Dat is te veel voor een mol. Dus als Kaaasje de mol niet is is het Convans. En anders word ik aan het eind compleet verrast! :D We zullen 't zien.

Groetjes,

Bubbles


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #37 Gepost op: 19-06-2018, 16:57:41 »
Pff mijn hart gaat nog als een malle tekeer. Net de test afgerond en wat was het weer spannend. Ik noteer veel en dat helpt duidelijk, maar ik had mijn bestand blijkbaar nog op de verkeerde tab open staan en keek daardoor bijna bij de lijst van Convans. Pwiew op tijd gezien en ze hadden ook nog eens hetzelfde antwoord (aardbei).

Ik weet dingen uit m'n hoofd (Bastille is de favo band van Lan, hij heeft een allergie voor hooikoorts en huismijt, zat in de club en postte de indeling als 3e dik). Weinig heb ik echt op hoeven zoeken op het forum, want veel had ik op een of andere manier wel georganiseerd. Dat helpt denk ik. Ik deed er nu 4 minuten en 42 seconde over. Ik hoorde dat de rest ook wat langzamer was dan vorige keer dus ik heb goede hoop. Als ik tenminste alle vragen goed heb ingevuld, want een foutje slipt er zo tussendoor.
Ik weet nog niet hoe eerlijk ik over mijn tijd ga zijn deze keer. Denk maar niet dat ik vorige keer ook echt heb gezegd dat ik er 2 minuten en 11 seconde over heb gedaan. Haha! Ik had er maar iets korter dan Convans van gemaakt 3 minuut nog wat. Ze hoeven niet te weten dat ik zo bizar snel was, dat kan alleen maar tegen mij werken. Dan realiseren ze zich dat ze nog sneller moeten.

Ik hoop dat HIDM naar huis gaat (sorry HIDM als je dit uiteindelijk leest). Dit hoop ik stiekem al wel langer, maar nu moet het gewoon echt. Met z'n finalevrijstelling is dat gewoon kut volgende week. Want dan wordt de kans nog maar 1/2 dat je door bent naar de finale ipv 2/3. Ik denk dat ik sterk ben, maar Convans is ook snel en Nvy moet ik ook niet onderschatten. Maar geloof dat Nvy al had gezegd dat ze trager was dan Convans deze test. Dus als ze allebei dezelfde antwoorden hebben ingevuld (of die nou goed of fout zijn) dan gaat Convans er iig niet uit.

Ik merk ook dat ik steeds minder deel in m'n "bondjes". Bizar trouwens dat we nog steeds met z'n drieën erin zitten. In het begin was het heel fijn, ook gewoon om te kletsen want dat doe ik graag ( :P ) en wat te wisselen. Maar je merkt toch dat je minder wil delen want het begint steeds meer je concurrentie te worden. Ik had nog gehoopt dat HIDM vorige week niet all-in zou gaan, maar het werd wel steeds duidelijker dat dat hem ging worden. Ik had niet gezegd dat ik in test 6 18 vragen op Lan had ingevuld maar wat minder. Misschien dat hij daardoor nog wat ging spreiden maar vrij snel na het delen daarvan was duidelijk dat hij dat niet ging doen. Jammer.
Sowieso merkte ik dat ik HIDM meer ging wantrouwen (niet als dat ie de mol was, maar gewoon niet zo'n sterk bondje) toen ik merkte hoeveel hij met iedereen kletst. Leuk hoor, daar niet van, maar dan denk ik ja, jij bent echt zo iemand die alle info van iedereen vandaan haalt en er dan er zelf het beste van maakt. Niet per se dat je nou het beste met ons voor hebt. Dat kwam helemaal tot uiting in de gunnen opdracht. Toen hij eerst alles voor zichzelf goed geregeld had en naar ons kwam ja heb nog een executiekaart en halve joker. Nou fijn, daar hadden we dus niks aan. Naja heb de halve joker, maar wat heb ik daar nou aan? Dus had ook weinig medelijden met hem dat z'n vrijstelling werd afgepakt. Ja aan Frank gunde ik het nog minder (daarom pakte ik die van hem af) maar tja je weet dat zoiets kan gebeuren met een vraagteken. We hadden er de vorige keer met het vraagteken nog over gespeculeerd zelfs, dat het zou kunnen betekenen dat je iets af zou kunnen pakken/teniet zou kunnen doen. Dus tja, de opdracht was nog niet gespeeld en de dubbele laag kwam hem een beetje verkeerd uit. Das pech, vrijstelling weg :P Maar hij mag niet klagen, hij heeft nog de finalevrijstelling en dat is nog kutter voor ons dan een gewone als hij nu door is.

Oooh en ik zie nu pas dat in die excel ook de bedragen per bar zaten. ::rofl:: en ik maar allemaal kijken waar de fout zat in mijn excel en de barren nog een keer deels nagelopen. Lekker bezig Kaaasje ::)  Ik dacht dat er waarschijnlijk 2 dingen niet klopte bij mij, maar volgens mij zie ik bijna elke dag wel een verschil :P Oh behalve de donderdag bij SalsA. Hmm. naja. het scheelde uiteindelijk toch maar 5 euro ofzo, dus laat maar zitten. Het is ook best foutgevoelig (zowel aan mijn kant als bij Mollenvanger) dus de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Ik had nog meer getypt maar iets met 5000 tekens dus de rest komt zo ;)


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #38 Gepost op: 19-06-2018, 16:58:16 »
Dus nog even verder...

Ohja wou ik nog iets kwijt? Oh Convans was stiekem best goed bezig met hoger-lager! Als ik zo kijk naar m'n geld-overzicht heeft hij paar keer goede acties gehad juist door af te wijken van de ander. Ik snapte ook niet dat HIDM toen uiteindelijk 250 op juist zette ipv 250 op hoger of lager. Als Lan zegt dat het wel juist zou kunnen zijn, ga je daar toch tegenin. Het kan wel een truc zijn maar juist in het begin en hoe het daar ging dacht ik, het is dus niet hetzelfde. Maar goed. Oh wat betekent dit trouwens allemaal voor mijn geld-overzicht. Ik heb hier opdracht 8.2 van de barren nog niet in verwerkt, ook niet het minbedrag dat van de 1500 euro af zou gaan als HIDM, Nvy of ik de mol niet is (wat ik wel verwacht).

De eerste kolom is de kandidaat, duh. De tweede kolom is het geld dat verdiend is door diegene. De derde dat iemand heeft laten liggen. De vierde de mogelijkheid tot geld verdienen (niet altijd heb je evenveel kansen, al is dat dit jaar redelijk vergelijkbaar. In de Mol ofzo zie je nog wel eens dat dat verschilt omdat ze andere opdrachten doen ed.) En het percentage verdiend en percentage niet-verdiend. Lan is dus het meest mols bezig en Nvy duidelijk het minst. Maar tussen Lan, HIDM en Convans scheelt het allemaal niet zo gek veel.

Lan € 1.949,00 € 4.414,35 € 9.061,17 22% 49%
HIDM € 2.171,67 € 3.882,63 € 9.379,34 23% 41%
Convans € 2.250,33 € 3.194,35 € 8.519,17 26% 37%
Kaaasje € 2.942,71 € 3.324,19 € 9.045,17 33% 37%
Nvy € 5.404,38 € 1.539,61 € 8.519,17 63% 18%

Nou dat was het wel weer. Ik ben benieuwd wie er naar huis gaat! Spannend!
Ik sta gewoon in de finale! Wooohoo

Het scherm was groen. Als m'n bronnen betrouwbaar zijn blijk ik op 3 (!!!) seconde door te zijn. Man man man dan heb ik wel geluk gehad. 3 seconde is niks. Maar mijn allereerste hoofdverdachte is naar huis. Maar Lan, mijn mol, is er nog. Tuurlijk. Want hij is de mol ::jaja::

Samen met HIDM in de finale. En die ga ik natuurlijk proberen te winnen. Snel testen maken lukte nu wel aardig maar deze week zal ik nog wel tijd moeten besteden aan alles netjes en handig bij elkaar zetten van alle afleveringen. Er staat wel veel in mijn excel maar moet het nog gaan herorganiseren. En natuurlijk de laatste opdrachten. Ik ben benieuwd.

Maar eerst een dagje rust (van de mol dan want nog genoeg te doen ;))

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #39 Gepost op: 19-06-2018, 16:58:48 »
Waarschijnlijk een van mijn laatste biechten dit spel. Ik zit in de finale! Aan het begin had ik nooit verwacht zo ver te komen, zeker niet met deze groep fanatieke molloten. Mijn aanvankelijke doel was vooral om minstens negende te worden (negende omdat ik dan de extra mensen boven de tien zou hebben overleefd en niet de eerste afvaller ben). Ik ben redelijk pessimistisch, dus het heeft lang geduurd voordat ik mezelf begon te zien als iemand die zomaar kans zou hebben om de finale te halen. Ik schat inmiddels zelfs in dat ik goede kans maak om te winnen, mits Kaaasje op mij zit.

Maar zelfs als ik niet win ben ik sowieso al trots op mezelf dat ik zo ver ben gekomen én op de goede mol zit. Uiteindelijk heeft het niet veel uitgemaakt, maar ik ben trots op mijn actie bij de Molympische spelen. Ik heb correct ingeschat wat HIDM wou gaan doen, en een redelijk tegenovergestelde lijst ingestuurd. Toen vervolgens de posities bekend werden gemaakt heb ik expres gelogen over mijn plaatsing om hopelijk HIDM in te dekken (hoewel ik verwacht dat dat niet nodig was).

Oh ja, enne.. mocht Kaaasje toch de mol zijn, dan ben ik het kneusje van de serie en is dit de meest beschamende biecht ooit  ::rofl::