Auteur Topic: [MO18] Kandidatenbiechten  (gelezen 7975 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #40 Gepost op: 19-06-2018, 16:59:19 »
Zooo de finaletest zit er op. Ik voel de spanning nog. Het ging redelijk, op de vraag met het foutje na. Na het nalezen zag ik ook dat ik een vraag verkeerd begrepen had  ::oink::
Ik dacht aan de webcam opdracht van aflevering 2 ipv aan de foto-opdracht in aflevering 7. Dat eerste was natuurlijk ook niet logisch gezien de volgorde van de vragen, maar goed.. Gelukkig heb ik hem toch goed ingevuld (hee zelfs als ik op de verkeerde mol zit heb ik die vraag goed want ik ben nog als enige over van het groepje die wel hun locatie vond.) Phieuw. Ik schrok me kapot na het indienen en het opnieuw lezen. Ik wou eerst nog alles nagaan en dacht toen, neee doe maar niet, kost te veel tijd ook al is aantal antwoorden goed belangrijker dan tijd.


Ohjw wat ik met deze biecht ook wou doen is een beetje inzicht geven in hoe ik de test maak.

Allereerst, er zaten helemaal geen quotes in de finaletest  ::oink:: Ik had gedacht dat dat wel zo zou zijn omdat die eigenlijk bijna elke test er wel in zaten. Dus wat ik heb gedaan de afgelopen week (voor de afleveringen waar ik het nog niet van had) is in een documentje alle berichten van Lan neergezet per opdracht. Hier kon ik ook uit halen hoeveel posts hij per opdracht heeft gezet omdat elke post genummerd is. Dus ik had 11 documentjes open staan met 11 afleveringen met posts van Lan (10 afleveringen + aflevering 0). Ik was sowieso blij dat HIDM niet mijn mol was of Convans want dan was het helemaal een pokkenwerk geweest :P Maar goed, die heb ik dus niet nodig gehad in de finaletest.

Ik moet zeggen dat ik best veel uit m'n hoofd wist, maar veel toch gecontroleerd heb met mijn bestandje. Sinds het begin heb ik een excel bestand waar ik voor elke aflevering een tabblad heb met wat er die aflevering is gebeurd. Dan heb ik de kandidaten en de antwoorden die erbij horen (bv. Duo, positie 1/2 in het duo, welk cadeau meezter? welk cadeau BB? etc.)

Ik ben halverwege overgestapt op een andere manier van noteren dus afgelopen week heb ik weer gezorgd dat het allemaal zelfde format was (verschil in horizontaal vs. verticaal werken). Bovendien heb ik alle overige kandidaten op verbergen gezet en gezorgd dat Lan altijd vooraan stond (een paar stonden nog op alfabet)

Ik heb ook een tabblad met de executies, dus ik wist bijvoorbeeld dat Lan 4 x op de eerste rij en 4 x op de tweede rij heeft gezeten (in afl. 9 waren er geen twee rijen dus die tel ik niet mee).

Verder heb ik vandaag nog even een overzichtje gemaakt met als hoeveelste Lan, HIDM en ik postte in alle opdrachten. Dit keer ook HIDM en mij erbij en niet alleen die van Lan omdat het soms wel handig is om te vergelijken als ik toch fout heb geteld (bv. Lan was eerste/middelste/laatste van ons 3). Ook niet nodig gehad dus ::rofl::

Verder had ik dan nog een tabblad met vragenlijstinfo en een paar afleveringen geleden heb ik er een met alleen de info van Lan gemaakt en verwijderd welke vragen toen al gesteld waren. Nu worden er wel eens dubbele vragen gesteld, maar toch. Die heb ik niet meer gebruikt though, volgens mij ergens achteraan gezet bij de tabbladen.

Nou dat documentje gebruik ik dus. Veel wist ik uit m'n hoofd maar toch regelmatig even gecheckt of het wel klopt. Lan houdt van aardbei, yes.
Welk duo was hij in 1.3 huh. oh wacht dit gaat over opdracht 1.3 het schilderen. Verwarrend. Daar was hij duo 5 met Convans.

Dat was dus deze keer. Verder had ik nog een geschreven papiertje liggen van vorige keer met wat vragenlijstinfo van Lan, dus daar kon ik ook nog op spieken.

Hoe ging het dan bij andere testen?
Bij de eerste testen had ik dus dit documentje. Eerst had ik wat opgeschreven maar ik merkte dat het niet fijn las bij de test. Dus ik maakte daar eigenlijk weer een nieuw schema van met dezelfde info en daarin rankte ik iedereen op hoe verdacht ik ze vond en dan sorteerde ik ze daar op. Dan ben ik gaan kijken vóór ik de test aan ging vragen of er wat 'strategische' antwoorden zijn als die vraag zou komen (ofwel meerdere molverdachten geven dat antwoord; als molverdachte 2 en molverdachte 3 bijvoorbeeld dat antwoord geven kan ik beter dit invullen dat het andere antwoord van mijn hoofdverdachte.) Zo had ik voor de test al wat keuzes gemaakt als een bepaalde vraag zou komen. (Aangegeven met kleur ook).
Dan had ik een papiertje liggen met mijn hoofdverdachten en daar zette ik streepjes achter als ik een vraag op die persoon invulde. Dit bleek soms niet helemaal accuraat te gaan ::) maar het hielp me wel om een beetje een balans tussen mijn verdachten te maken.

*afbreking vanaf hier, gaat verder in deel 2 van de biecht vanwege de 5000 karakters*

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #41 Gepost op: 19-06-2018, 16:59:46 »
*vervolg biecht 20, iets met 5000 karakters*

Toen ben ik op een gegeven moment volle bak voor Lan gegaan. Toen veranderde ik mijn strategie een beetje. Het papiertje met opschrijven hoeveel wie hoefde eigenlijk niet meer. Die heb ik volgens mij al niet meer gebruikt toen ik nog niet helemaal vol op Lan ging. In de plaats daarvan ging ik de uitgewerkte dingen uit mijn excel op papier schrijven. Voordeel: het zat beter in mijn hoofd en ik had het gewoon naast mij liggen. Zo kon ik af en toe even spieken indien nodig. Resultaat: een test in 2:11.

Oh en na afloop van de test ging ik dan weer allemaal nog uitzoeken welke antwoorden op wie sloegen en hoeveel antwoorden ik nou daadwerkelijk op wie had ingevuld (ook voor niet-verdachten). Dit heb ik niet meer gedaan toen ik volle bak op Lan ging trouwens.

Dus ja zo maakte ik mijn testen. Zelfs vorige week heb ik nog wat dingen gecheckt in m'n schema (die op het rechterdeel van m'n scherm zichtbaar was terwijl internetbrowser/forum ongeveer 4/5 van het scherm bedekte en ik het dus deels kon lezen zonder te switchen).

Nou ik ben inmiddels al wel weer kalm en m'n zenuwen zijn weg. Maar die zullen wel weer terug komen bij de uitslag !


Doei  ::zwaai::
- Zaterdag 16 juni, 12:24. 2 dagen voor de ontknoping -


Nog één laatste biecht. Toen ik er uit vloog had ik er vrede mee. 4 weken later nog steeds. Maar er is één ding wat ik echt hoop. Laat HIDM alsjeblieft niet de mol zijn, alsjeblieft niet.

Als hij het is begin ik nu alvast met janken. 10 weken lang heb ik hem vertrouwd en alles verteld. Leuke gesprekken gehad, over het spel en het leven. Pfff wat hoop ik dat hij de winnaar is en niet de mol.

-- einde laatste biecht. het was een fantastisch seizoen. --

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #42 Gepost op: 19-06-2018, 17:01:19 »
Dit waren ze. Je mag weer reageren  ::ok::


Wij hebben in ieder geval ontzettend genoten van alle biechten  ::bravo:: ::bravo::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #43 Gepost op: 19-06-2018, 17:19:12 »
Leuk om allemaal te lezen! ::bravo::

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #44 Gepost op: 19-06-2018, 17:32:35 »
Leuke biechten! Jammer dat sommige mensen (bijna) niet gebiecht hebben, ik zou het leuk vinden als we van iedereen meer inzicht zouden hebben. Neem een voorbeeld aan Kaaasje!  ::rofl::

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #45 Gepost op: 19-06-2018, 17:40:56 »
Leuk om te lezen!
Kaaasje, ooit gedacht om een boek te schrijven?  ::rofl::
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #46 Gepost op: 19-06-2018, 17:49:05 »
Suuuper leuk! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #47 Gepost op: 19-06-2018, 17:54:26 »
Ik lees vanavond alles, het lijkt erop dat het vooral Kaas, Lan en ik zijn?  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #48 Gepost op: 19-06-2018, 18:10:46 »
En ik was m'n eigen biechten laatst aan het terug lezen en miste zelfs nog heel veel info ::rofl::

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #49 Gepost op: 19-06-2018, 18:13:56 »
Ik lees vanavond alles, het lijkt erop dat het vooral Kaas, Lan en ik zijn?  ::rofl::

In het begin nog wat meer maar die vielen af .  :P Daarna inderdaad de Kaaasje-show met Frank en Lan als gastoptredens.

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #50 Gepost op: 19-06-2018, 18:24:42 »
Ik wist helemaal niet dat dit kon  ::oink::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #51 Gepost op: 19-06-2018, 19:31:56 »
Ik wist helemaal niet dat dit kon  ::oink::

 ::rofl:: ::rofl::

Offline Nvy

  • Forumlid
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #52 Gepost op: 19-06-2018, 20:19:19 »
Ik heb ze wel, maar ze staan nog steeds in één van mijn drie molboekjes  ::schaam::.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #53 Gepost op: 19-06-2018, 20:43:18 »
Wauw Kaaasje wat heb jij er een werk van gemaakt met je schema! ::respect::

had jij ook zulke schema's Lan, of vertrouwde je er op dat snelheid niet zo'n issue was bij jou aangezien de rest fout zat?


Leuk om al die biechten te lezen, altijd mijn favoriete onderdeel :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #54 Gepost op: 20-06-2018, 15:38:49 »
Citaat van: FrankLapidus
Als HIDM de mol is ga ik gillen en kom ik persoonlijk naar Ghana toe.
::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #55 Gepost op: 20-06-2018, 15:39:31 »
Goeie reis ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [MO18] Kandidatenbiechten
« Reactie #56 Gepost op: 20-06-2018, 16:13:22 »
Wauw Kaaasje wat heb jij er een werk van gemaakt met je schema! ::respect::

had jij ook zulke schema's Lan, of vertrouwde je er op dat snelheid niet zo'n issue was bij jou aangezien de rest fout zat?


Leuk om al die biechten te lezen, altijd mijn favoriete onderdeel :D

Aan het begin van het spel was ik het van plan, maar bij de eerste paar testen had dat nog geen zin omdat ik op minstens 3 mensen zat, en vanaf het punt dat ik alleen nog op HIDM zat vond ik het inderdaad niet zinvol. In de finale heb ik het overwogen, maar op basis van hoe snel Convans & Kaaasje hun test daarvoor hadden ingevuld wist ik dat als Kaaasje zou switchen ze sowieso sneller zou zijn dan ik. Dus ik heb juist rustig aan gedaan en alles een paar keer gecontroleerd voor ik het instuurde.