Auteur Topic: [pool] Tour de France 2018  (gelezen 58877 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #220 Gepost op: 15-07-2018, 14:27:48 »
Oei ook valpartij Groenewegen en daarbij was ook Adam Yates betrokken  :o de kasseien kunnen echt een slachting gaan worden vandaag...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #221 Gepost op: 15-07-2018, 14:31:16 »
Toch wel triest voor Porte hoor.
Misschien is hij niet zo handig, is het niet alleen toeval, maar er gaat altijd wel iets grandioos mis bij hem :(

Benieuwd of het voor mn pool beter zou zijn als van Garderen afstapt ten gunste van Mollema.

.. Moet Yates wel goed blijven gaan, en die heeft al.. Drie keer gelegen?  :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #222 Gepost op: 15-07-2018, 14:39:54 »
En daar ging de volgende klassementsrenner, Bernal ook van zijj fiets gevallen. Lijkt mee te vallen. Deze etappe heeft meer wat weg van Domino Day  ::)

Edit: Yates, Uran, Nibali, Van Garderen, Majka ook allemaal op achterstand pff.. maar 20 seconden dat wel, maar wat een zooitje deze etappe :P

Edit 2: groep Uran is weer terug, Majkam Van Garderen en Yates nog op achterstand. (maar ik kan me vergissen, want ik weet echt niet meer wie waar allemaal zit ;D).

Edit 3: Nibali, Uran, Yates en Majka zitten weer in het peloton. Grootste achterstand is nu voor Van Garderen...

Edit 4: Van Garderen valt ook nog eens van zijn fiets bij het opkomen van een nieuwe kasseienstrook..

Edit: 5: Froome valt, zelfs Greg de bosjes in, weer gaten in het peloton overal en nergens. Uran, Thomas en Froome op achterstand van het peloton. Bardet heeft ook heel veel pech deze etappe.

Edit 6: iedereen blijft maar vallen inclusief klassementsrenners Landa en Uran... die gaan er niet meer bij komen vrees ik  :-\\

Oke ik stop hiermee, dit lijkt meer op een liveblog dan een gewone post :P

Ik kan maar 1 ding bedenken bij deze rit:

« Laatst bewerkt op: 15-07-2018, 15:39:31 door MollenvangR-Art »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #223 Gepost op: 15-07-2018, 16:17:44 »
Wat een prut dag vandaag... Uran op grote achterstand, waar Majka is geen idee, maar dit is verre van goed voor mijn poule :( verder wel een leuke etappe gezien, in tegenstelling tot andere dagen met de sprintetappes  ::ok::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #224 Gepost op: 15-07-2018, 16:45:15 »
Eigenlijk valt de schade wel mee

Alleen Uran en van Garderen op achterstand
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #225 Gepost op: 15-07-2018, 16:52:26 »
Vanaf dinsdag: hup Pierre Latour.

Zal voor de 3e plek zijn.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #226 Gepost op: 15-07-2018, 17:26:29 »
Dat waren vrees ik mijn klassementsaspiraties. Of kan mijn invaller Barguil gewoon een paar etappes gaan winnen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #227 Gepost op: 15-07-2018, 20:53:06 »
Tussenstand na etappe 9


1e plaats   ::bravo::  Telminator - Team Les Tricheurs Divines   588 punten ::bravo::

2e plaats  ::confettie:: KD - Vanto e Gloria - Fino alla Fine  491 punten ::confettie::

3e plaats ::joehoe:: MollevangR-Art - Gaan met die Colombiaan  461 punten ::joehoe::


Dagwinnaar:  ::ok:: Meezter ::ok::
Grootste stijger:    ::tandpastasmiley::   kwkw 4 plaatsen ::tandpastasmiley::
Grootste daler:    ::hug::  G-root, MeneerStefan en ga toch fietsuh 2 plaatsen ::hug::


Kijken waar jij staat kan HIER
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #228 Gepost op: 15-07-2018, 20:57:50 »
Vanwege het minutenverlies van Van Garderen is in ieder geval het eindeloze uitloper van Mijnheer Tel voor het moment gestaakt.
Kijken of nu ook nog iemand het daadwerkelijk spannend gaat kunnen maken :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #229 Gepost op: 15-07-2018, 21:00:47 »
Vanwege het minutenverlies van Van Garderen is in ieder geval het eindeloze uitloper van Mijnheer Tel voor het moment gestaakt.
Kijken of nu ook nog iemand het daadwerkelijk spannend gaat kunnen maken :)

Nog steeds 3e zowaar  :o Nu hopen dat Uran zich kan revancheren in de bergen en vooral nummer 6 Majka, als die hogerop kan komen en de bollen mee kan pakken, dan moet het nog kunnen om Telminator van die dubbel af te houden :P Maar de mensen die bijvoorbeeld Froome hebben of Movistars (Valverde) doen denk ik ook nog wel mee. Na de Alpen weten we iets meer gok ik  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 15-07-2018, 21:03:46 door MollenvangR-Art »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #230 Gepost op: 15-07-2018, 21:16:19 »
iedereen met Froome was gediskwalificeerd
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #231 Gepost op: 15-07-2018, 21:27:10 »
iedereen met Froome was gediskwalificeerd
::megafoon:: protest! :P (ook al heb ik hem zelf niet ;D).

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #232 Gepost op: 16-07-2018, 11:42:16 »
Vanwege het minutenverlies van Van Garderen is in ieder geval het eindeloze uitloper van Mijnheer Tel voor het moment gestaakt.
Kijken of nu ook nog iemand het daadwerkelijk spannend gaat kunnen maken :)

Tja achteraf is het makkelijk praten natuurlijk, maar voor de laatste plek in mijn team moest ik kiezen tussen Kruijswijk en Van Garderen... jullie kunnen vast raden voor wie ik gekozen heb  ;D

Denk eerlijk gezegd dat het nog wel spannend kan worden hoor! De achterstand is wel groot, maar niet onoverbrugbaar. Ik hou me (voor mijn ranking dan) er aan vast dat bij de WK-pool ik een soort diesel was die pas na de eerste week op gang kwam  ::rofl::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #233 Gepost op: 16-07-2018, 12:28:06 »
Ik diesel de TdF-pool ook relatief vaak.
Oftewel: ik vergeet elk jaar om genoeg sprinters mee te nemen.
Volgend jaar ga ik het ook weer vergeten ::)


Maar wat zeker interessant gaat zijn, is dat morgen waarschijnlijk het jongerenklassement ontploft. Daar staan nu nog veel renners hoog die doorgaans vooral een goede sprint hebben.




Mooi artikel trouwens in de Trouw van vandaag over Dylan Groenewegen: https://www.trouw.nl/home/dylan-groenewegen-van-extreme-vreugde-naar-vreselijke-pijn~ac2587c1/
Morgen staan er 3 cols van de 1e categorie en 1 HC-col op het programma; maar z'n team is blijkbaar optimistisch dat hij door kan gaan (bleek vandaag uit andere bronnen).


Prachtige foto ook trouwens:




Doet denken aan het beeld van de stervende Galliër ::rofl::

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #234 Gepost op: 16-07-2018, 12:51:28 »
Deze foto's zijn ook prachtig





Wat mij betreft ieder jaar, dit maakte gewoon de eerste dagen helemaal goed  ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #235 Gepost op: 16-07-2018, 18:34:49 »
Zo, dan sta je als fotograaf echt op scherp op de juiste plek, schitterende foto's.

 Maar wel natuurlijk ontzettend naar, pfff...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #236 Gepost op: 16-07-2018, 21:10:44 »
we doen even geen tussenstand om het spannend te houden :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #237 Gepost op: 16-07-2018, 21:19:34 »
Ja zeg net op de dag ik de hoogste score heb :(

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #238 Gepost op: 16-07-2018, 21:40:23 »
::sorry::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [pool] Tour de France 2018
« Reactie #239 Gepost op: 17-07-2018, 10:33:23 »
Vuillermoz stapt niet meer op, na een val nadat een toeschouwer voor z'n fiets stapte om een foto te nemen.

Bernal is blijkbaar op de kasseien tegen de auto van BMC geknald, hetgeen er bijzonder knullig uit zag: https://twitter.com/victorhugopenag/status/1018613739329916928/video/1
Desalniettemin gingen er geruchten dat hij z'n vingers zou zijn gebroken - maar dat blijkt toch niet zo te zijn (volgens een Colombiaanse krant, volgens een familielid - dus enigeszins via-via).

Groenewegen heeft alleen kneuzingen, geen breuken, en stapt vandaag weer op. Blijkbaar hebben de dokters gezegd dat het geen kwaad kan om door de pijn heen te fietsen, dus die zal drie zware dagen voor de boeg hebben. Vervolgens zou etappe 13 weer een sprintmogelijkheid voor hem kunnen zijn.



..Ik vind het zowel irritant als fijn dat je niet handmatig de renners uit je primaire team kunt dumpen voor een reserve.
Irritant, omdat ik denk dat Mollema me meer punten de rest van de Tour gaat opleveren dan een kwakkelende Groenewegen.
Maarrrr ook wel weer fijn dat ik toch geen invloed heb, dus maakt niet uit wat ik wil, dus hoef ook geen inschatting te maken of me er druk over maken ;D

(Also, het is organisatie-technische natuurlijk veel eenvoudiger op deze manier - als mensen handmatig kunnen wisselen wordt het al snel chaos)
« Laatst bewerkt op: 17-07-2018, 10:35:53 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.