Auteur Topic: Wat is de CMC? (herziende versie)  (gelezen 7454 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Wat is de CMC? (herziende versie)
« Gepost op: 7-02-2004, 09:48:04 »
Wat is de CMC?
CMC
Compuart Mol Competitie

Quote Chriz
"De naam voor het spel wordt De Compuart Mol Competitie (CMC). Vernoemd naar de meneer die alles op dit forum mogelijk maakt."

Datum 1e aflevering
20.02.2003, 19:28:48

http://69.72.132.236/widm/topic,3954.60

Winnaar CMC
@miesh

Mol CMC
Doris

http://69.72.132.236/widm/topic,3954.300

Winnaar CMCII
Ville

Mol CMCII
Groenenman

http://69.72.132.236/widm/topic,4683.0

Winnaar CMC3
Daisy

Mol CMC3
Mollenvanger

http://69.72.132.236/widm/topic,4994.0

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is de CMC? (herziende versie)
« Reactie #1 Gepost op: 7-02-2004, 09:48:26 »
Het ontstaan
CMC is ontstaan tijdens het derde Belgische seizoen. Chriz kwam destijds met een topic waarin hij vroeg of iemand zich wel eens had opgegeven om mee te doen met de mol of dat ooit van plan was. Daarna kwam D**n met het idee om zelf zoiets te starten. (Kijk maar naar CMC I, daarin is D**n als topicstarter aangewezen).

Quote D*A*A*N
"De MOL junior" ?
Klinkt goed (nou ja, de titel niet, maar het idee dan :P)
Ik ben verder veeeel te jong om mee te doen, maar ik denk dat het wel iets is voor mij. Ik hoef niet eens moeite te doen om mezelf verd8 te maken. Ik doe toch vanzelf alles fout... :P

Chriz pakte het idee op en terwijl sommige forumleden niet wisten wat ze er mee aanmoesten en of het nou een grapje was of ernst, bereidde Chriz het spel voor. Gelukkig kreeg hij positieve reacties nadat het spel was opgestart en wat nog veel belangrijker was, het spel begon te lopen. De kandidaten leverden braaf hun lijstjes in. CMC was een succes en werd veel gelezen, maar het was niet meer dan 1 topic. Al met al kon de 1e serie met recht een succes genoemd worden.

http://69.72.132.236/widm/topic,3954.0

Na een korte stop werd er besloten om na de uitzendingen van De Nederlandse 4e molserie met een 2e editie te komen. Dit omdat er toch wel een groot gat zat/zit tussen de 4e Nederlandse serie en de eerstvolgende Belgische/ Nederlandse serie. Chriz zijn inspiratie was echter bedroevend. Hij had er veel moeite om wederom ongeveer 25 nieuwe opdrachten te verzinnen. Gelukkig was het Daisy die het overnam en hoe! Daisy zette een topprestatie neer met CMC II en de populariteit overtrof CMC I.

http://69.72.132.236/widm/topic,4683.0

Omdat er helaas nog geen nieuwe afleveringen van Wie is de mol gepland staan, en het animo na CMC II enorm was, werd besloten de leegte op te vullen met nog een CMC. CMC 3 wel te verstaan. Dit keer werd er een heus CMC-team voor neergezet bestaande uit: Intikker, D**n, Annuh en Chriz. Opnieuw werd het eigen succes overtroffen! Meer interactiviteit, een heuze gefakete crew ruzie en een prachtige mol werd de CMC 3 een groot succes.

http://69.72.132.236/widm/topic,4994.0

Chriz besloot na de 3e serie te stoppen, zijn inspiratie was op. Omdat er echter nog genoeg animo was om een 4e serie te maken, werd de schrijfster van de 2e serie, en tevens winnares van de CMC 3, Daisy teruggehaald. Samen met Intikker, Daan en Annuh staat er weer een nieuwe CMC op stapel. Hoe dit afloopt, lees je binnenkort, want 14 februari is de officiele start van de CMCIV!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is de CMC? (herziende versie)
« Reactie #2 Gepost op: 7-02-2004, 09:48:47 »
CMC Hall of fame

CMC

Crew
Chriz

Host
Robbieazerty

Mol
Doris

Winnaar
@miesh

Kandidaten
D**n
Lautjuh
Elmar
Fennie
Heinz
Alive and Kicking
Milk
Tijgertje
e (Annemieke)
Lucretia

CMC2

Crew
Daisy

Host
Annemieke en Daan

Mol
Groenenman

Winnaar
Ville

Kandidaten
Juultjuh
Little Creep
Intikker
Floortje
Giorgio
Maapie
Chriz
Annuh
Elmar

CMC3

Crew
Chriz, Annuh, Intikker en Daan

Host
Little Creep

Special role
Giorgio

Mol
Mollenvanger

Winnaar
Daisy

Kandidaten
Kolko
Lampje
Elise_is_de_mol
Verdi
Maapie
Tijgertje
Avron
Juultjuh

CMC 4

Crew
Annuh, Intikker, Daan en Daisy

Host
Molemaster

Mol
?

Winnaar
?

Kandidaten
Molcrazy
Tijgertje
Bertha531
Dorinde
Molice
Elise_is_de_mol
Verdi
Floortje
Elmar
Alive & Kicking
« Laatst bewerkt op: 15-02-2004, 13:26:41 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is de CMC? (herziende versie)
« Reactie #3 Gepost op: 7-02-2004, 09:49:07 »
De CMC in een vogelvlucht

Omdat de regels af en toe nog wat onduidelijk zijn, hier een korte uitleg:

Elke zaterdag wordt er een aflevering op het forum gezet. Aan de hand daarvan moet JIJ, de kandidaat, kunnen achterhalen wie de mol is. Je hebt een week de tijd om de Crew een lijstje te PMen. In dit geval PM je je lijstje naar Daisy. Je lijstje bestaat uit de namen van de kandidaten die nog in het spel zitten. Bovenaan staat degene die je het meest verdenkt, onderaan degene die je het minst verdenkt. Een mol bovenaan is 10 punten waart, op plek 2 9 punten en de 10e plek 1 punt. Vanaf week 2 is de 1e plaats 9 punten waard, vanaf week 3 8 etc. Aan het eind van de week bekijken we welke kandidaat het minst gescoord heeft en deze valt af. Dat lees je in de executie, waarmee elke nieuwe aflevering begint. Na het weekend worden alle totaalscores gehalveerd. Dus stel, jij zet de mol in de 1e aflevering bovenaan heb je 10 punten. Na de aflevering halveren wij die score en kom je dus op 5. Stuur jij je lijstje in met opnieuw de mol bovenaan, krijg je weer 9 punten erbij, dus is je totaalscore na 2 afleveringen 14 punten.

* Let op, je moet je lijstje insturen VOOR DE ZATERDAG dat de aflevering geplaatst is. We sturen meestal wel een herrinerings PM, om je aan lijstje te herrineren. Echter, als PM je je lijstje om 00.00.01s, dus 1 seconde over 12, is dat TE LAAT, en heb je dus geen punten!
« Laatst bewerkt op: 8-02-2004, 11:28:22 door Daisy »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is de CMC? (herziende versie)
« Reactie #4 Gepost op: 7-02-2004, 13:39:44 »
Heel veel succes, Daisy, met deze ongetwijfeld zware taak. Als er een VIJFDE editie komt, ben ik de eerste die zich ervoor inschrijft. Ik heb de afgelopen tijd wat keuzes gemaakt, waar ik wel en niet aan mee ga doen. Hou het er maar op dat serie 5 wel iets voor mij is.

Groenenman

  • Gast
Re: Wat is de CMC? (herziende versie)
« Reactie #5 Gepost op: 7-02-2004, 19:08:03 »
De CMC in een vogelvlucht

Omdat de regels af en toe nog wat onduidelijk zijn, hier een korte uitleg:

Na het weekend worden alle totaalscores gehalveerd. Dus stel, jij zet de mol in de 1e aflevering bovenaan heb je 10 punten. Na de aflevering halveren wij die score en kom je dus op 5. Stuur jij je lijstje in met opnieuw de mol bovenaan, krijg je weer 9 punten erbij, dus is je totaalscore na 2 afleveringen 19 punten.


Dan heb je toch 14 punten of zie ik dat nu weer verkeerd ?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is de CMC? (herziende versie)
« Reactie #6 Gepost op: 26-02-2004, 10:56:52 »
Let op: Net als in de CMC 3 weet de mol niet dat hij/zij de mol is. Jij kan het dus ook zijn!!!!!!