Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1019314 keer)

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5140 Gepost op: 11-07-2017, 23:25:55 »
Heeft iedereen die hier roept dat het een stomme uitspraak is de uitspraak gelezen? Ik heb het nog niet gelezen en kan er dus ook geen uitspraak over doen. Ik weet namelijk niet wat het argument van de rechter was. Heel vaak koppen de kranten alleen een deel van de uitspraak en blijkt het achteraf allemaal veel genuanceerder te liggen. Maar met nuance scoren kranten natuurlijk niet.  Ik ben het daarom wel eens met de rechter die vandaag op Twitter zei: iedereen mag uiteraard een mening hebben over elke uitspraak,  maar dan moet je de uitspraak wel eerst gelezen hebben.


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5141 Gepost op: 11-07-2017, 23:29:38 »
nee, niet gelezen, maar ik heb wel een mening.
Ik zie namelijk het gevolg en het gevolg is niet goed.
Die rechter heeft een zeer verkeerde uitspraak gedaan.
De geest van de wet.... geldt dat nog?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5142 Gepost op: 11-07-2017, 23:33:44 »
Hoe vind je die? #dtv Ik kan wel googlen maar wordt er niet wijzer op. Volgens de media was de voornamelijkste reden dat er inderdaad sprake is geweest van discriminatie omdat deze islamitische kinderen niet op de foto konden en er dus verschil is gemaakt op basis van geloof.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5143 Gepost op: 11-07-2017, 23:35:06 »
Ik heb de uitspraak wel gelezen. Wat Lukie zegt inderdaad. Kan dit de bedoeling geweest zijn van de wetgever? Ik denk eerlijk gezegd van niet. De rechter is in deze zaak naar mijn mening veel te ver doorgeschoten. Of dat door het zwakke verweer van de school komt, zou in dit geval niet mogen hebben uitgemaakt.
🜃

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5144 Gepost op: 11-07-2017, 23:50:41 »
@D*N https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBDHA:2017:7416

overigens hoger beroep is niet mogelijk bij een kantonrechter. 

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5145 Gepost op: 12-07-2017, 10:05:18 »
Sinds wanneer? ;D
🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5146 Gepost op: 12-07-2017, 10:37:14 »
https://incassoadvocaten.nl/hoger-beroep-tegen-het-vonnis-van-de-kantonrechter-de-appelgrens-van-e-1-750/

Ik vond dit stukje op internet. De eis was inderdaad maar 500 Euro. Echter, is dat ook de vordering? Of is de vordering de 10.000 Euro die men van te voren eiste? In dat geval zou er toch wel in hoger beroep gegaan kunnen worden.
Maw: wat is precies de vordering?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5147 Gepost op: 12-07-2017, 11:13:28 »
De eis is een ander woord voor vordering. De beslissing was weliswaar 500 euro. De eis/vordering was echter 10.000 euro. Hoger beroep lijkt mij dus gewoon mogelijk in dit geval. Maar misschien weet Loezel meer? :P
🜃

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5148 Gepost op: 12-07-2017, 15:26:31 »
In other news, werkt Trump jr. zich steeds verder in de nesten.
Van 'nee er is nooit een meeting geweest'
via 'ok er is een meeting geweest, maar die ging over onschuldige dingen'
via 'ok er is een meeting geweest, en die begon over schuldige dingen, maar dat wisten we van tevoren niet, maar daarna ook onschuldige dingen'
via 'ok er is een meeting geweest, en die begon over schuldige dingen, want daar was de meeting voor opgezet met iemand die specifiek daarvoor uit Rusland over kwam, maar daarna ook onschuldige dingen. En daar wisten de campagneleider en adviseur die er ook bij waren niets van'

tot 'Okay, hier zijn de emails. Er was een meeting. Begon over schuldige dingen, met iemand die specifiek daarvoor kwam nadat het onderwerp was aangekondingd en we dat hoppietoppie vonden, en dat wisten de campagneleider en adviseur ook want die waren het allemaal geforward alvorens de meeting. Maar papa Trump wist niets. Also, we hebben het over onschuldige dingen gehad'

Ohhhh fun times. En gezien de absolute top van Trumps inner circle bij dat gesprek was, wist Trump er ook ongetwijfeld van. Also, dit is allemaal naar boven gekomen met journalistiek onderzoek; dan gaat Muellers FBI onderzoek nog aan dit gedeelte toe komen.



On a related note lijkt Mike Pence zich steeds verder te verwijderen van het hele Trump gebeuren. Toch tamelijk opmerkelijk voor een Vice-President. Zit allemaal lunch-meetings te hebben met de grootste Republikeinse geldschieters; heeft zelf een herverkiezingsfonds opgezet (niet gelieerd aan Trump; en gaf meteen een statement dat hij niets van deze meeting af wist, en dat het allemaal plaats heeft gevonden voordat hij in het team kwam, en dat hij er niet mee in verband wil worden gebracht.
Een president afzetten is vrijwel puur een politiek proces, niet juridisch.
Wedden dat Pence een ruime persoonlijke voorbereiding bezig is, om overal in een goed blaadje te komen als het verstandige geruststellende normale alternatief? Zodat wanneer Trumps positie echt niet meer houdbaar lijkt in de populariteitspolls, hij gewoon knipperdeknip de touwtjes kan doorknippen, de Republikeinen het vertrouwen in Trump opzeggen, en Pence aan de macht komt?
Wat helaas niet een verbetering zou zijn..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5149 Gepost op: 12-07-2017, 15:30:19 »
Hij kan dit nu alvast in de spiegel gaan oefenen:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5150 Gepost op: 12-07-2017, 16:14:45 »
 ::rofl::

Tja, het zijn rare tijden in de VS. Heel moeilijk te voorspellen hoe het allemaal gaat aflopen. Ik geloof niet dat Trump zich zomaar gewonnen zal geven. Het is en het blijft een vechter die tot het uiterste door zal gaan.

Over impeachment, dat zal lastiger blijken dan je denkt. Je hebt minstens 2/3 van de stemmen van het Senaat nodig. De democraten zullen wel voor stemmen, maar dan heb je nog een flinke bult republikeinen nodig. Zeker gezien hun meerderheid in het Senaat. En hoeveel daarvab zal Trump onder zijn duim hebben?
Volgens wikipedia is in het verleden vier keer sprake geweest van een impeachment procedure. Eerst in 1868 met Andrew Johnson. Toen kwam het Senaat slechts één stem te kort. In 1923 werd een procedure gestart tegen Warren G Harding, maar hij overleed voor de procedure kon starten. Het bekendste geval was Richard Nixon, maar hij hield de eer aan zichzelf en trad in 1974 uit zichzelf af. En tenslotte Bill Clinton in 1999, ook toen kwam het Senaat stemmen te kort.
Enfin, mocht er een impeachment tegen Trump worden gestart, zal het een taaie weg worden en gezien de resultaten uit het verleden wordt het zeker geen gelopen race. Trump zou het kunnen overleven en daardoor misschien wel nog sterker/machtiger uit de bus komen.
En dan komen we bij de grootste angst: hoever zal Trump gaan? Ziet hij in Poetin zijn grote voorbeeld? Trump is al aardig bezig de pers te demoniseren, vooral tegen CNN. Met twitter hitst hij de Amerikanen (vooral zijn die-hard achterban) nog verder op. Racisme viert ondertussen hoogtij sinds zijn aantreden. Het zal me niks verbazen dat mocht Trump een eventuele impeachment overleven, hij ook in 2020 herkozen zal worden. Al dan niet via eerlijk verlopen verkiezingen.

En dan hebben we nog Noord-Korea. De couppoging in Turkije bracht meer macht voor Erdogan. Een gemeenschappelijke vijand even flink uitbuiten in de media en een nieuw dictator is geboren. Hetzelfde vrees ik met Noord-Korea. Voor mij is het geen vraag meer òf het tot een treffen komt maar wànneer. Zeker als Trump aan de macht blijft.
Hij zal het zeker uitbuiten en daarmee meer macht naar zich toetrekken. Misschien wel om daarmee een derde termijn te kunnen vergaren (mocht hem het lukken om de Amerikaanse grondwet die richting op te wijzigen), of anders via één van zijn kinderen. Ze worden niet voor niets zo naar voren geduwd.

Wat dat betreft zie ik het somber in voor de toekomst van de VS en daarmee ook van de rest van de wereld. Als het tot een impeachment komt, dan hoop ik van harte dat deze zal slagen. Pence is zeker geen lekkertje, maar ik vertrouw hem er wel op dat hij de grondwet beter zal respecteren dan bv Trump. En zeker ook de rode knop lijkt me onder zijn vingers een stuk veiliger dan onder die van Trump.

Enfin, het valt op dit moment amper te voorspellen hoe het verder gaat lopen in de VS. Ik hoop voor een afloop met een sisser, maar zie het er somber in.

 :(
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5151 Gepost op: 12-07-2017, 16:20:18 »
Zo somber zie ik het ook nog niet in. Juist ook nu deze informatie naar boven komt moet er onder de Amerikanen toch ook wel een soort van vraag heersen van is dit nou echt wat wij willen? Ik denk dat hij nu alleen nog maar meer in gaten gehouden zal worden en het hem lastiger gaat maken om plannen echt uit te voeren. Impeachment lijkt me inderdaad erg lastig en dan alsnog heb je Mike Pence die nou ook niet bepaald een super alternatief is. Dus gewoon hopen nu dat Trump weinig kan doen en de volgende verkiezingen weer een nieuwe president ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5152 Gepost op: 12-07-2017, 16:33:52 »
Over impeachment, dat zal lastiger blijken dan je denkt.

Ik weet hoe lastig het is.. maar ik denk dat de kans desalniettemin op termijn aanzienlijk is ;)

Republikeinen hebben meerderheid in het Huis, in het Senaat, en de president.
Desalniettemin krijgen ze voorlopig hun agenda er op geen enkele manier doorheen.
Daarnaast zijn de populariteitscijfers extreem laag, zonder zicht op verbetering, door schandaal na schandaal na incompetentie. Dat is killing voor herverkiezingen.

Natuurlijk is een deel van de trage vooruitgang doordat de democraten de boel kunnen filibusteren en ophouden. Maar voor een zeer beperkt aantal wetswijzigingen kan jaarlijks een uitzondering worden gemaakt. Daar is dan een simpele meerderheid voor voldoende. Heb hier kort over geschreven rond Trumpcare.
Via een truc kunnen ze dit jaar 2 budgetwijzigingen doen ipv de 1 die hoort. Daar hebben ze Trumpcare en het belastingstelsel voor ingezet. Die kunnen pas na elkaar; daarom was het altijd zo'n haast om Trumpcare door te drukken. Maar zelfs dat, wat met een simpele meerderheid kan - en die hebben ze, lukt niet.

Zoveel potentie, alle macht in handen. Maar niets lukt; verschrikkelijk impopulair; en de VS politiek isolerend internationaal.
Kan me niet voorstellen dat de Republikeinen dat 3.5 jaar blijven accepteren, wanneer ze zelf aan effectieve macht en populariteit winnen door Trump te helpen impeachen wanneer het verdedigbaar is.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5153 Gepost op: 12-07-2017, 16:37:01 »
Vergeet niet dat de Amerikanen een andere geschiedenis hebben dan wij hier in Europa. Wij hebben het al aan den lijve ondervonden hoe het is om onder een gevaarlijke regime te leven (1933-1945). Wij zijn ermee opgegroeid. Op school, via verhalen van onze ouders en voorouders. Dat is ook één van de redenen waarom iemand als een Wilders minder kans maakt.
In de VS ligt dat heel anders. Voor hun was deze periode eerder een ver-van-mijn-bed-show. De Amerikanen zien hun land nog steeds als de beste land ter wereld. God's Country. Ik vrees dat de Amerikanen daardoor veel makkelijker prooi zullen zijn voor populisten dan wij hier in Europa.
En als je kijkt naar Bush jr. Hoe slecht zijn eerste termijn ook was, ook hij won tegen alle verwachtingen in de herverkiezingen.

Hopelijk krijg je gelijk, maar ik vrees voor rare tijden. Dan kan het later altijd nog meevallen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5154 Gepost op: 29-07-2017, 09:00:59 »
De eerste kruidnootjes liggen alweer in de supermarkt ::oink::

Bron: AD
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5155 Gepost op: 29-07-2017, 10:33:22 »
Ik vind het niet zo erg dat die kruidnootjes nu al in de winkels liggen. Wel aan de vroege kant (Wibra had ze ooit de 27e al). Veel erger vind ik de discussie die nu wellicht snel gaat volgen.....

(iets met regenboog.... stroopwafel......etc......)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5156 Gepost op: 29-07-2017, 10:47:45 »
De eerste kruidnootjes liggen alweer in de supermarkt ::oink::

Bron: AD

Dat is het beste nieuws van het afgelopen decennia! En ook nog eens in de buurt. ::love::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5157 Gepost op: 14-08-2017, 14:43:10 »
Op teletekst wordt gemeld dat bij een nieuwe zoektocht in Turkije de stoffelijke resten van de sinds 8 juli vermiste Joey Hoffmann zijn gevonden.

Vooralsnog trof men op zijn lichaam geen aanwijzingen aan, dat hij op gewelddadige wijze om het leven is gekomen. Wat er wel is gebeurd, zal nader onderzoek moeten uitwijzen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5158 Gepost op: 16-08-2017, 21:09:34 »
Veertigduizend kippen verbrand bij kennissen van me. Verschrikkelijk. Gelukkig zijn de koeien gered.
Paar jaar geleden hadden ze ook al vogelgriep. Ik vind het heel erg verdrietig voor ze. En ik zit me erg boos te maken om de ongenuanceerde reacties bij de nieuwsberichten hierover.
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5159 Gepost op: 16-08-2017, 22:03:30 »
Verschrikkelijk inderdaad :(. Niet alleen gaat hun werk in rook op maar ook hun passie (ik geloof wel dat veel "boeren" echt passie hebben in het werk dat ze doen ::jaja::).


Ik kan mij de laatste tijd sowieso erg boos maken om reacties op nieuws van de afgelopen weken, voorbeelden:
- De enorme heisa die er gemaakt wordt om het veranderen van het omroepbericht naar "Beste reizigers" ipv "Dames en Heren". Met reacties als: "Wij moeten ons de hele tijd aanpassen", "Er is alleen man en vrouw, ga lastig doen". etc. Het is ook echt maar een omroepbericht ::), like wie is hier nou zielig dan...

- CharlotteVille reacties, laatst op Facebook een Nederlandse post die super veel geliked werd en vind-ik-grappig reacties had. Het filmpje dat iemand inrijdt op de "hippies". Met reacties als "Hij doet gewoon waar iedereen op hoopt", "Zou ik ook doen", "Oh er is een hippie dood hoera"! Ik wordt daar zo boos van.

- Reacties op het besluit van Trump om geen transgenders in het leger meer te hebben. "It's a mental disorder", "They will only slow the rest down" etc. Wat gelijk weer aansluit op discussies over gay prides en waarom LGBT zo iets nodig hebben......nouja hierom dus ^

- Reacties op Tim Hoffman die het ziekenhuis is ingeslagen tijdens opnames van BOOS. "Hij lokt zelf agressief gedrag uit". Ja en dan mag je iemand het ziekenhuis inslaan ::) ???

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human