Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1019264 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5160 Gepost op: 16-08-2017, 22:18:12 »
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5161 Gepost op: 17-08-2017, 19:38:27 »
Aanslag Barcelona op Ramblas. Media melden intussen 13 doden en vele tientallen gewonden.

Een van mijn neven is daar nu op vakantie, en liep vlak voor de aanslag nog op de plek aaar het gebeurde.

Ze logeren in een zijstraat van de Ramblas. Ik heb ze net via messenger gesproken, en ze zijn veilig.
« Laatst bewerkt op: 17-08-2017, 19:47:29 door Bodejos »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5162 Gepost op: 18-08-2017, 00:28:41 »
Resten Natalee Holloway mogelijk gevonden
toevallig ook dat er net volgende week een serie over haar wordt uitgezonden op de Amerikaanse TV. Pappie heeft geld nodig.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5163 Gepost op: 23-08-2017, 21:53:55 »
Concert in de Maassilo in Rotterdam is afgelast in verband met een mogelijke terreurdreiging ::oink::

Er is een bestelbusje met Spaans kenteken met daarin gasflessen staande gehouden.
« Laatst bewerkt op: 23-08-2017, 22:28:13 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5164 Gepost op: 1-10-2017, 13:27:57 »
Ik zie wat filmpjes op twitter voorbijkomen uit Catalunya. OMG dat gaat daar erg fout.
Maar wat ik me afvraag, hoe kan het nou dat die Spaanse ME er zo op los slaat terwijl de corpsleiding toch weet dat dat gefilmd wordt, de wereld rond gaat en de zaak alleen maar doet escaleren.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5165 Gepost op: 2-10-2017, 21:02:25 »
Een gek in Amerika schiet op een muziekfestival. Meer dan 50 doden en 500 gewonden.

Ik game met een stel Amerikanen, en ik sta werkelijk versteld over hun houding tav wapens. Wapens moet je niet verbieden omdat er gekken zijn die er misbruik van maken. En dit was een verboden wapen. Etc etc. Canadezen, Europeanen, allemaal zijn het treehuggers omdat ze ingaan tegen de constitution...
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5166 Gepost op: 2-10-2017, 21:11:24 »
Ja laatst schoot een kleuter twee kinderen per ongeluk dood met een per ongeluk gevonden wapen in een opvangcentrum.

Amerikanen en hun wapens....pfff
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5167 Gepost op: 2-10-2017, 21:45:31 »
meer amerikanen dood door vuurwapens in amerika dan door oorlogen in het buitenland  (bron facebook dus niet betrouwbaar)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5168 Gepost op: 2-10-2017, 21:49:49 »
Heb nog cijfers voor ze geciteerd uit dit artikel: How US gun deaths compare to other countries

Americans are 10 times more likely to be killed by guns than people in other developed countries, a new study finds.

Compared to 22 other high-income nations, the United States' gun-related murder rate is 25 times higher. And, even though the United States' suicide rate is similar to other countries, the nation's gun-related suicide rate is eight times higher than other high-income countries, researchers said.

The study was published online Feb. 1 in The American Journal of Medicine.

"Overall, our results show that the U.S., which has the most firearms per capita in the world, suffers disproportionately from firearms compared with other high-income countries," said study author Erin Grinshteyn, an assistant professor at the School of Community Health Science at the University of Nevada-Reno. "These results are consistent with the hypothesis that our firearms are killing us rather than protecting us," she said in a journal news release.

The review of 2010 World Health Organization data also revealed that despite having a similar rate of nonlethal crimes as those countries, the United States has a much higher rate of deadly violence, mostly due to the higher rate of gun-related murders.

The researchers also found that compared to people in the other high-income nations, Americans are seven times more likely to die from violence and six times more likely to be accidentally killed with a gun.

"More than two-thirds of the homicides in the U.S. are firearm homicides and studies have suggested that the non-gun homicide rate in the U.S. may be high because the gun homicide rate is high," Grinshteyn said.

"For example, offenders take into account the threat posed by their adversaries. Individuals are more likely to have lethal intent if they anticipate that their adversaries will be armed," she explained.

Even though it has half the population of the other 22 nations combined, the United States accounted for 82 percent of all gun deaths. The United States also accounted for 90 percent of all women killed by guns, the study found. Ninety-one percent of children under 14 who died by gun violence were in the United States. And 92 percent of young people between ages 15 and 24 killed by guns were in the United States, the study found.

Murder is the second leading cause of death among Americans aged 15 to 24, the study found. The research also showed that murder was the third leading cause of death among those aged 25-34. Compared to those in the same age groups in other wealthy countries, Americans aged 15-24 are 49 times more likely to be the victim of a gun-related murder. For those aged 25-34, that number is 32 times more likely, the research revealed.

    Is gun violence a public health issue?

The researchers also point out that numerous studies suggest that reduced access to guns would lower the suicide rate in the United States.

"Differences in overall suicide rates across cities, states and regions in the United States are best explained not by differences in mental health, suicide ideation, or even suicide attempts, but by availability of firearms," said study co-author David Hemenway, professor of health policy at Harvard University's School of Public Health, and director of the Harvard Injury Control Research Center and the Harvard Youth Violence Prevention Center, all in Boston.

"Many suicides are impulsive, and the urge to die fades away. Firearms are a swift and lethal method of suicide with a high case-fatality rate," he noted in the news release.




Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5169 Gepost op: 12-10-2017, 18:09:31 »
Tijdens de vandaag aangekondigde persconferentie is bekend gemaakt dat het stoffelijk overschot van de bijna twee weken vermiste Anne Faber is aangetroffen nabij Zeewolde.


Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5170 Gepost op: 12-10-2017, 18:32:06 »
Tijdens de vandaag aangekondigde persconferentie is bekend gemaakt dat het stoffelijk overschot van de bijna twee weken vermiste Anne Faber is aangetroffen nabij Zeewolde.



Het klinkt misschien gek, maar wat ben ik blij dat ze haar in ieder geval hebben gevonden. Ik blijf het echt een vreselijk verhaal vinden. Onbegrijpelijk dat iemand zomaar kan verdwijnen en dat dit kan gebeuren. Best wel eng dat dit zo dichtbij huis gebeurt. Het heeft mij in ieder geval wel een ander gevoel gegeven toen ik de afgelope 2 weken 's avonds alleen in het donker moest fietsen (gelukkig wel in de stad).
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5171 Gepost op: 25-10-2017, 18:09:11 »
Toegegeven: niet helemaal nieuw. Maar ik vraag me af of de PSD2-maatregel die per 1 januari van kracht wordt, wel zo prettig is.

Dan denk ik niet zozeer aan de wettelijke gevolgen, maar meer aan de mogelijkheid dat criminelen via email misbruik hiervan gaan maken.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5172 Gepost op: 25-10-2017, 23:06:03 »
was is psd2 ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5173 Gepost op: 26-10-2017, 00:17:19 »
De nieuwe betaalwet die per 1 januari 2018 wordt ingevoerd.

Hiermee kunnen derden inzicht krijgen in jouw bankrekening. Nu heeft alleen jouw bank, en jezelf natuurlijk, dat inzicht.

Deze regeling wordt erg slecht aan de rekeninghouders uitgelegd naar mijn mening. Je moet als klant weliswaar zelf toestemming geven hiervoor, maar ik denk dat velen straks niet weten waar ze precies toestemming voor geven. Ik vergelijk het een beetje met het elektronisch patiëntendossier.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5174 Gepost op: 26-10-2017, 15:46:38 »
ow hiervoor geld(t): kijken mag, aankomen niet
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5175 Gepost op: 26-10-2017, 20:19:59 »
Of het een goede regeling is voor jou of mij en/of de banken, dat weet ik niet. De tijd zal het leren.

Ik hoop in dit verband dat de overheid en de banken een goede voorlichtingscampagne gaan opzetten. Iets meer dan 2 maanden voor invoering van deze wet is er nog maar weinig over bekend. De term PSD2 zal nog veel stof doen opwaaien, voor het eind van het jaar.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5176 Gepost op: 26-10-2017, 20:24:35 »
zal een herhaling worden als de discussie over de sleepwet.
dan heb ik weer dezelfde mening ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5177 Gepost op: 26-10-2017, 20:36:26 »
Zoals ik gisteren al aangaf, doel ik met mijn bericht niet zozeer op het nut en/of de wenselijkheid van die nieuwe wet, dat moet iedereen voor zich weten.

Maar ik vrees dat de EU, waar deze regeling al in 2015 bedacht is, het gilde van de phishers een nieuw speeltje in handen heeft gegeven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5178 Gepost op: 26-10-2017, 20:38:03 »
angst is over het algemeen een slechte raadgever
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5179 Gepost op: 27-10-2017, 13:42:30 »
Beetje later dan mijn bedoeling was: om die reden hoop ik ook van harte dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen, met andere woorden: dat ik ongelijk ga krijgen.