Auteur Topic: CMC 4: De afleveringen  (gelezen 22444 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
CMC 4: De afleveringen
« Gepost op: 11-02-2004, 16:08:02 »
Hallo, allemaal. Hier komen alle afleveringen van CMC 4. Wij hebben liever niet dat je in dit topic gereageerd. (de berichten worden gewoon verwijderd). Zo is het fijner om alle afleveringen achter elkaar te kunnen lezen! Commentaar, kritiek en vragen kun je kwijt in onze bar 'Het Molletje'.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2004, 14:53:29 door Chriz »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: CMC 4: De afleveringen
« Reactie #1 Gepost op: 11-02-2004, 16:12:33 »
In een kantoor ergens in Nederland gaat een telefoon af.  Het kantoor is donker, en nadat de telefoon zes keer is overgegaan, springt de antwoordmachine aan. Een vervormde stem klinkt uit de speakers.

"Hallo Kandidaten,
Nog maar een paar dagen en dan is het weer zover. Dan begint de CMC weer. Ik verheug me erg op jullie komst eb ik heb me al voorbereid. Vergeet niet dat je niemand kunt vertrouwen. Ik kan je beste kameraad zijn, maar ook die vervelende vent in je team. Ik kan diegene zijn die je op het spoor heeft gebracht van jouw momaar misschien verdenk je mij wel. Dat laatste zal niet gebeuren, want de Mol Is Onoverwinnelijk. Tot snel, hahahahahha"

Het antwoordapparaat geeft nog één klik en dan is het weer stil. Een rood knipperend lampje is het enige teken dat er ooit iemand gebeld heeft.


CMC 4: MIS HET NIET!
Take a glorious bite out of the whole world

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2004, 10:01:52 »
AFLEVERING 1

Zaterdag 14 februari: 04.00 uur
Het is zaterdag, 4 uur 's ochtends. Een deel van Nederland hangt in de kroeg of discotheek, en een ander deel ligt op één oor. Één persoon heeft echter wel eens iets beters te doen. Hij of zij slaat nog eens de bladzijden open van 15 dossiers. Het zijn dossiers van: dorinde, elmar, verdi, floortje, eidm, bertha531, alive & kicking, molcrazy, tijgertje, lc, maapie, molice, groenenman, giorgio en ville. De mol bladert eens zijn of haar eigen dossier door. Er klinkt gegrinnik. "Dit wordt nog leuk, ik heb er enorm veel zin in...."

Zaterdag 14 februari: 10.00 uur
De 15 kandidaten zitten zenuwachtig thuis? Wanneer gaat het nou beginnen? Maapie vraagt zich af of ze weer gekipnapt gaat worden, en Ville vraagt nog wat tips aan haar zus. Bertha neemt nog een boterham, terwijl molice de krant nog eens open slaat. Het blijft afwachten....

Zaterdag 14 februari: 12.00 uur
"Iedereen klaar? En actie?" Molemaster komt in beeld lopen. "Hallo lieve kijkers, welkom bij de 4e editie van de CMC. Ook dit seizoen zullen 9 kandidaten en 1 mol. Op dit moment bevinden zich 15 deelnemers thuis op de bank. Ze weten niet ... wacht eens even, zei ik 15? En er gaan er maar 10 op reis? Juist, dat is een nieuw element in de CMC. Voordat de internationale CMC trip van start gaat, vind er nog een kleine schifting plaats. Wie vallen er vlak voor het begin af en wie gaan er verder? Daar ga ik niet over. Daarvoor is een speciale jury. Deze zal ik zo aan jullie voorstellen. Maar het gaat natuurlijk om de kandidaten. Die zullen we niet langer in spanning laten!"

Bij 15 mensen in Nederland gaat de bel. Ze doen open. Er staat iemand met een grote bos rozen voor de deur. "Hallo CMC kandidaat! Welkom, het spel is begonnen! Zoals je weet is het vandaag valentijnsdag en ook dat wil de CMC niet onopgemerkt voorbij laten gaan? We gaan de eerste dag wat leuks doen. Heb je zin in een dagje Efteling? Kom, pak je spullen en ga mee. The adventure has started!"

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2004, 10:02:32 »
Zaterdag 14 februari: 15.00 uur
Om ca. 15 uur zijn alle kandidaten gearriveerd. Sommige kennen elkaar al, sommige nog niet. Maapie is blij dat ze dit maal niet ontvoerd is: "Ik krijg het al weer benauwd als ik terugdenk aan die vlucht richting Zuid-Amerika." Dorine en Molcrazy kijken nog wat onwennig rond. Ze kennen niemand. Eidm en Floortje praten bij, en ook LC en Giorgio hebben samen de grootste lol. Ville en Bertha531 hebben elkaar helemaal gevonden. Het tweetal praat honderuit. Bertha531 hoort Ville helemaal uit over haar CMC avontuur. Maar Ville geeft niks prijs. "Ik ga jou niet mijn overwinningtaktieken prijsgeven." Dan komt Molemaster ten tonele. "Welkom kandidaten! We zijn hier gezellig met z'n allen in de Efteling. Ik zou graag met jullie allen in de Python willen, maar helaas hebben wij daar geen tijd voor. Kom, de speciale valentijnsvoorstelling van Doornroosje gaat beginnen!" De kandidaten volgen Molemaster. Ze zijn de enigen. Ze gaan in de zaal zitten. Dan gaat het doek omhoog ... en zitten 4 mensen achter een tafel. Het zijn Daisy Smits, Sjors van Thijn, Annuh Kaagman en Daan Jansen! Daisy pakt de microfoon: "Hallo kandidaten. Ja, daar zitten jullie dan. Jullie treden in de voetsporen van Hind, Jamai, Jim en het idool van 2004. Vandaag staan jullie in de schijnwerpers. Nee, jullie hoeven niet te zingen, want dan weet ik zeker dat ik bij voorbaat al bijna iedereen naar huis kan sturen. Wat is jullie taak? Vandaag is het valentijnsdag, de dag van de liefde. Om de beurt dragen jullie voor de jury een zelf geschreven gedicht voor. Dit kan een gedicht van 4 regels zijn, maar mag ook een A4-tje vol zijn. Voor de 10 mooiste schrijvers ligt een ticket klaar naar de eerste bestemming." De kandidaten kijken elkaar verschrikt aan. Daan: "Mochten er nog vragen zijn, horen wij dat graag. Daar staat een microfoon." Giorgio is de 1e: "Dus misschien is vandaag al het avontuur afgelopen?" Daan: "Dat heb je heel goed begrepen." Ook Alive & Kicking heeft een vraag: "Is de mol al bekend?" Daisy: "Jazeker." De kandidaten kijken nog eens goed om zich heen. Met name Groenenman wordt aangekeken. Molcrazy: "Jij was immers al eens de mol, zouden ze een risico nemen?" Ville springt voor 'm in de bres: "Zouden ze echt 2x dezelfde mol kiezen? Lijkt me niet." Giorgio: "Misschien ben jij het wel." Ville: "Wie weet..." Dan vindt Annuh het genoeg geweest: "Jongens jongens, jullie moeten nog 3 weken met elkaar optrekken, geen gekibbel. Ik zou zeggen, begin is met jullie gedicht, want het is al half 4, om 5 uur beginnen we met de voordrachten!"

De kandidaten worden in 15 kamers neergezet, ze krijgen een computer. Op de computer zitten programma's als Word en ze hebben ook een internetaansluiting. Molemaster verschijnt weer voor de camera. "Hallo kijkers, wat de kandidaten niet weten is dat ze worden gefilmd. De jury kan dus kijken of ze stiekem een gedicht van internet plukken. Ja, idd, niets is wat het lijkt, ook in de 4e editie!"

Zaterdag 14 februari: 17.00 uur
Het is 17 uur geweest. Door de luidspreker schalt Molemaster. "Beste kandidaten, jullie tijd is om, de jury wil jullie één voor één bij jullie hebben. De eerste kandidaat is ... Giorgio!" Giorgio loopt zijn kamer uit met zijn gedichtje in z'n hand. Hij loopt het podium op. Het is de bedoeling dat de kandidaten één voor één hun gedicht voordragen aan de jury. De jury let niet alleen op kwaliteit, maar ook op de uitstraling van de kandidaten, of ze positief overkomen, kortom, of ze een leuke rol kunnen spelen in dit spel. Giorgio staat klaar. "Het liefste...." Daisy Smits springt op. "Ja stop maar, het is genoeg. Wij van de CMC zijn niet gek, dit gedicht bestaat al, het is niet origineel. Nu willen we je voor deze ene keer een herkansing geven. Als alle andere kandidaten geweest zijn mag je nog 1x, maar dan MET een origineel gedicht. En nu aan de slag." Giorgio holt geschrokken het podium. Dan schalt Molemaster weer door de speaker: "De volgende kandidaat is Groenenman!" Groenenman loopt naar het podium. "Ik heb een vraag, moet ik het gedicht in het Frans of in het Nederlands voorlezen?" Daan schudt zijn hoofd. "Jij leest helemaal niks voor. Wij hekelen vals spel, dat gedicht van jou is niet zelf verzonnen. Je krijgt van ons nog 1 kans. Als de rest is geweest, mag je nog 1x, maar dan met een eigen geschreven gedicht graag!" En zo druipt ook Groenenman af. En ook Floortje krijgt hetzelfde verhaal te horen, maar dan van Intikker. "Lieve meid, dit komt niet van jou hand, dit kennen we al. Je krijgt nog een herkansing, maar dan na de rest. Hup aan de slag!"
« Laatst bewerkt op: 15-02-2004, 14:08:04 door Molemaster »

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2004, 10:02:48 »
Na Floortje is Maapie aan de beurt. "Lieve lieve lieve, ik houd alleen van jou. Met jou ben ik nooit bang, verliefd ... zingend door de gang...." Als ze klaar is, lacht de jury haar toe." Annuh: "Mooi gedicht, je hoort straks de uitslag!" Tevreden vertrekt Maapie. De volgende kandidaat is Bertha531. Hij loopt het podium op. Daisy: "Nou Bertha531, we zijn benieuwd, wat heb je voor ons?" Bertha531: "Nou, eh... eigenlijk ... ik kan niet zo goed dichten. Toen ik hoorde dat we een valentijnsgedicht moesten schrijven schoot ik eigenlijk een beetje in de stress." Annuh: "Ik voel een maar..." Bertha531: "Inderdaad, uiteindelijk ben ik met het volgende gekomen: Ik vin jou wel leuk." Intikker: "Eh ... dat was het? " Bertha531: "Ja."  Daisy: "Oké, bedankt voor je bijdrage, je hoort straks de uitslag!" De volgende kandidaat die het podium betreedt is Tijgertje: "Je bent mijn liefde, je brengt mij fun, je bent mijn schouder, je brengt mij steun." En ook Molcrazy ("Ik wil alles met je beleven, het staat in de sterren geschreven."), Dorine ("Je lichaam, je handen, je ogen en je lach,
ik droom ervan dat ik het aanraken mag."), Alive & Kicking ("ik verlang naar je met smart laten we gauw mijn droom beleven... ") en Verdi ("Liefde maakt blond") dragen zonder problemen hun gedicht voor.

Dan is Ville aan de beurt. Ze loopt het podium op, maar dan gaat het mis. Ze struikelt en schreeuwt het uit van de pijn. Verdi, die net achter de coulise staat en juryleden Daisy en Daan rennen op Ville af. Ze pakken haar op en brengen haar naar de hal. Annuh haalt wat ijs en legt het op de enkel van Ville, die als maar dikker wordt. Daan: "Ik vermoed dat het avontuur hier voor jou eindigt." Ville knikt al snikkend. Iemand van de Efteling neemt Ville mee, naar het ziekenhuis, foto's maken van haar voet. Met een flinke vertraging gaat het spel verder. Molemaster schalt door de luidspreker: "Sorry van de onderbreking, maar we gaan weer verder. De volgende kandidaat is Molice: "You're the one i dream about at night, when i see your beauty in the light". Daarna komen Eidm ("Dat je wist, hoeveel ik van je hou ... Ik beloof je eeuwige trouw ... ") en LC ("Rozen zijn Rood, De lucht is blauw. Ja ik hou van jou."). Als laatste is Elmar aan de beurt. Daisy: "Hallo Elmar, je bent de laatste, last but not least hopen we, ga je gang!" Elmar probeert wat te zeggen, maar de jury hoort niks. Elmar schreeuwt: "Sorry, maar volgens mij is de microfoon stuk!" Intikker zegt terug: "Kom anders maar hierheen, en laat 'm ons lezen. Elmar loopt naar de jury toe en laat hen het gedicht zien. De jury knikt. Daan: "Oké, prima. Je hoort later de uitslag." Na Elmar mogen Giorgio, Groenenman en Floortje nogmaals in de herkansing. Kritisch luisteren Daisy Smits, Sjors "Intikker" van Thijn, Annuh Kaagman en Daan Jansen naar het 3-tal. Na hun gedichten gaat de jury in beraad. Voor de kandidaten wordt het afwachten...

Zaterdag 14 februari: 19.00 uur
De jury heeft zich teruggetrokken. Het 4-tal overlegt. Daisy: "Daan, wat vind je van haar?" Daan: "Ja, er zat echt emotie in dat gedicht. En zij heeft ook wel uitstraling ik vind haar wel wat." Sjors: "Mee eens." Annuh: "En zij dan?" Daisy: "Tsjaa, ze heeft al eens meegedaan, maar ik vond het wel goed. Ook een goede persoonlijkheid, niet zo'n druk baasje." Sjors: "Maar ik vind dat nieuwe mensen een echte kans moeten krijgen." Daan: "Zeker, maar er zijn meer oude dan nieuwe kandidaten." Annuh: "Dat is waar."
« Laatst bewerkt op: 15-02-2004, 14:08:56 door Molemaster »

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen
« Reactie #5 Gepost op: 14-02-2004, 10:03:10 »
Even verderop doen kandidaten in de biechtruimte verslag van hun belevenissen. Ville is inmiddels teruggekeerd uit het ziekenhuis, haar enkel is gekneusd, maar wil graag het eindresultaat horen van de jury:
Giorgio: "Ik wist niet dat de jury zo streng was. Ik hoop niet dat ze alleen op m'n eerste gedicht af gaan, ik vond de 2e wel goed, maar ik ken de kwaliteit van de rest natuurlijk niet. Afwachten, ik ben bang toch wel."
Groenenman: "Wat een gezeur zeg, ik heb hardstikke m'n best gedaan op m'n Frans, word ik zo te kijk gezegd. Bah."
Floortje: "Ik kan gewoon niet dichten klaar, dus ik dacht, waarom moeilijk doen? Ik heb er toch nog wat van gemaakt, volgens mij heb ik wel een goede indruk achter gelaten. De kans is groter dat je meemag dan dat je afvalt, zeker nu Ville uitgeschakeld is, dus ik heb vertrouwen."
Maapie: "Drie maal is scheepsrecht, ik heb 2x net de finale misgelopen, dus ik hoop dat nu wel te doen. Ik denk dat ik een goede kans maak om mee te doen."
Bertha531: "Ach, dit is gewoon leuk. De jury stond met een mond vol tanden toen ik men inzending prijsgaf. Ik ben door! Boeh!"
Tijgertje: "Ik baal er nog steeds van dat Mollenvanger me zo te kijk heeft gezet in de CMC3. Ik zweer wraak, ik kan veel beter!"
Molcrazy: "Het zijn allemaal leuke mensen, ik denk dat ik een grote kans maak om in het spel te komen, omdat ik nog nooit heb meegedaan en anderen wel. Nou ja, we zien wel, ik heb een leuke dag gehad."
Dorine: "Dichten vind ik wel leuk, dus ik denk dat ik wel door ben. Maar je weet het nooit."
Alive & Kicking: "Het is leuk om alle mensen weer terug te zien. Velen ken ik niet, en Tijgertje heb ik zolang niet gesproken. Ik hoop dat we allebei meemogen, ik wil dit keer winnen! Maar misschien ben ik de mol wel hè? Je weet het nooit!"
Verdi: "Vorige keer zat ik er flink naast, dit keer wil ik beter doen. Ik hoop dat ik door ben."
Ville: "Ik heb mijn enkel gekneusd. Echt balen, want had wel zin in een nieuw avontuur. Ik wens de rest veel succes. O ja, en ik ben niet de mol! Dat zweer ik!"
Molice: "Ik heb mijn naam natuurlijk tegen, daar ga ik gebruik van maken. Ja, ik ben wel door denk ik. Ik ga voor de winst, dat is het enige dat telt!"
Eidm: "Ik viel de vorige keer vlak voor het einde af, dat was echt balen. Ik hoop dat ik mee mag om opnieuw het spel te spelen. Ik heb mijn best gedaan, meer kan ik niet doen!"
LC: "Ja, dichten, belachelijk. Ik hoorde dat een aantal vals gespeeld hebben. Ik hoop dat ik daardoor mee mag. Ik heb in het verleden mijn kwaliteiten al bewezen in de 2e serie en ik was host in de 3e serie."
Elmar: "Drie maal is scheepsrecht, maar het ging weer mis, soms apperatuur echt k*t. Ik hoop dat ik daardoor niet ga afvallen!"

Zaterdag 14 februari: 21.00 uur
De jury is er nog steeds niet uit. Daisy: "Zullen we alles nog 1x doornemen?" Annuh: "Is goed, ik vind het moeilijk hoor." Daisy: "Eerst haar, wat vinden jullie daarvan?" Annuh: "Door." Daan: "Door." Intikker: "Door." Daisy: "Laat ik het daar helemaal mee eens zijn! Ok, volgende kandidaat. Hij dan, lastig geval. Ik twijfel 'm beetje aan 'm. Daan: "Ik vind hem nogal gemakzuchtig, ik heb bij hem het idee dat ie denkt dat de deelname zo maar komt aanwaaien." Annuh: "Het is een ontzettend aardige jongen, maar ik zie 'm in het spel niet ver komen." Intikker: "Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten." Daisy: "En zij dan? Bij haar viel ik dus echt in slaap." Annuh: "Het was wel origineel, ik vind dat ze nog een kans verdiend." Intikker: "Daar sluit ik me bij aan." Daan: "Ik ben het daar niet mee eens. Als we haar niet nemen, waarom haar dan wel. Daar werd ik ook niet warm, maar daar druipt tenminste het enthousiasme vanaf." Annuh: "Als je niet met iets origineels komt ben je bij mij al bij voorbaat kansloos." Daisy: "Nou, die leggen we nog ff op de twijfel stapel. Hem zeker niet, dat vond ik echt top!" Daisy laat de foto zien. Daan: "Mwah, ik vond het niet veel bijzonders, wel genoeg, maar ik super vond ik het niet." Annuh: "Twijfelgeval voor mij, maar wel net goed genoeg denk ik." Intikker: "Hij verdient een kans, hij heeft nog nooit meegedaan vind ik. En zo slecht was het niet, ik vond het best goed." En zo gaat het nog wel even verder....
« Laatst bewerkt op: 15-02-2004, 14:09:25 door Molemaster »

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen
« Reactie #6 Gepost op: 14-02-2004, 10:03:35 »
De kandidaten wachten met z'n allen gespannen in de lounge. Ville vertelt nogmaals over haar uitglijder op het podium. Dan loopt Molemaster voorbij. Maapie springt op: "Wanneer is de jury nou eindelijk klaar?", klinkt het lichterlijk geïrriteerd? Molemaster: "Ik heb geen idee, ik ga er niet over." En hij loopt verder. Maapie: "Nou zeg, daar hebben we veel aan." A&K: "Kalm aan, het is een moeilijke beslissing." Bertha531: "Ik word moe, ik wil naar bed." Verdi: "Jij naar bed, ik op reis haha!"

Het is bijna 10 uur als de jury er bijna uit is. Daisy: "Nu ons molletje, door hè?" Annuh: "Een serie zonder mol leek me nou net leuk." Daan: "Haha." Intikker: "Van hem vind ik ook dat ie door moet." Daisy: "Zeker, dat was een mooi gedicht, veel emotie ook." Annuh: "En ook erg gedreven." Daisy: "Dus we doen 5 vrouwen en 5 mannen?" Intikker: "Is wel zo eerlijk." Daisy: "Oké, de heren staan vast, nu de dames nog. We hebben die 3 nog over, voor 2 plekken. Wat doen? Ik was van alle 3 niet kapot." Intikker: "Zij zeker, dat was een goed gedicht." Daan: "Ik vond haar niet zo, ik vond die anderen enthousiaster." Annuh: "Mwah, ik ben het meer met Intikker eens." Daisy: "Al doen we nu hen alle 2, zij hebben minder vaak meegedaan, als we toch de knoop door moeten hakken, ik ben het een beetje zat eigenlijk." Daan: "Laten we dat maar doen ja." Intikker: "Is prima." Annuh: "Ik heb niet meer veel te willen denk ik." Daisy: "Ok, dan zijn we eruit." Molemaster wordt bij het 4-tal geroepen. Het einde komt in zicht!

Zaterdag 14 februari: 22.30 uur
Het is bijna half elf als Molemaster naar de kandidaten toeloopt. "Beste kandidaten, het is dan eindelijk zover. De jury is eruit. Oorspronkelijk hadden 16 kandidaten zich aangemeld. Één van hen melde zich enkele weken voor de wedstrijd af en ééntje is door een glijpartij op het podium uitgeschakeld. Vier van jullie zullen straks teleurgesteld naar huis keren. Jullie hadden een leuke trip verwacht, maar het wordt straks alleen maar een enkele reis huiswaards. Tien van jullie echter mogen straks op reis. Echter ... één van jullie wist dat vanochtend al. Hij of zij is namelijk de mol. Vanmiddag heeft hij of zij jullie flink afgetast en hij of zij weet al een hoop over jullie. Hij of zij hoort straks het goede nieuws, terwijl hij of zij dat eigenlijk dat al wist. Na vanavond begint het echte speurwerk, dan gaan jullie voor het grote geld spelen. Laten we nu maar beginnen, jullie gaan in duo's naar de jury. Het eerste duo is Verdi en Alive & Kicking. Succes!" De kandidaten moedigen Verdi en A&K aan. Het is erop of eronder...

A&K en Verdi lopen het podium op. Ze zien de jury zitten. Daisy: "Hallo Verdi en A&K. Leuk jullie weer te zien. Het moet voor jullie een spannende avond geweest zijn. Sorry dat we jullie zo lang hebben moeten laten wachten. Het was een moeilijke beslissing. Er zaten prima performanceses tussen, maar bij sommigen vielen we in slaap. Soms was de jury het niet altijd met elkaar eens ... MAAR JULLIE ZIJN DOOR, GEFELICITEERD!" A&K: "Yes!" Verdi: "Top, bedankt!" Verdi en A&K feliciteren elkaar. Daan: "Jullie mogen op de tribune gaan zitten en naar de rest kijken." Molemaster galt weer door de speakers: "Het volgende duo is Molcrazy en Dorine!" Molcrazy en Dorinde lopen het podium op. Daisy neemt het woord. "Hallo beiden. Het was een lange avond. We hebben lang moeten discussieren. Het was lastig, en de kwaliteit was niet altijd van een hoog niveau ... MAAR JULLIE ZIJN DOOR, GEFELICITEERD." Dorine en Molcrazy vallen elkaar in de armen. A&K en Verdi applaudiseren. Annuh: "Als jullie je bij A&K en Verdi willen voegen, gaan wij door met het volgende duo." Molemaster: "Het volgende duo is Bertha531 en Elmar!" De heren stappen zelfverzekerd het podium op. Daisy: "Een zeer goedenavond. Jullie zien er zeer zelfverzekerd uit. Of dat terecht is weet ik niet, want af en toe hadden we vandaag het idee, waar zijn we in beland. We hebben lang getwijfeld en voor jullie is het avontuur ... NOG NIET VOORBIJ, GEFELICITEERD!" Bertha531: "Boehoe!" Elmar: "OK dan!" Het duo voegt zich bij de eerste 4 winnaars.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2004, 14:10:17 door Molemaster »

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen
« Reactie #7 Gepost op: 14-02-2004, 10:03:57 »
Molemaster roept weer om: "Het volgende duo is Groenenman en LC!" Beiden heren gaan zelfverzekerd op het podium staan. Daisy: "Goedenavond heren. Het was vandaag een leuke dag. We hebben soms genoten van jullie gedichten, soms was het helaas wat minder. Helaas horen jullie tot de laatste categorie ... HET AVONTUUR STOPT HIER." LC en Groenenman balen. LC: "Sh*t man!" Intikker: "Jullie mogen naar achter." De 6 andere kandidaten applaudiseren. Molemaster vangt het duo op. Groenenman: "Ik ben echt pissed, ik had dit dus niet verwacht." LC is niet aanspreekbaar." Molemaster schalt weer door de speakers: "De volgende kandidaten zijn Tijgertje en Molice!" Nerveus staan de twee op het podium. Daisy: "Hallo, een zeer goedenavond. Het spijt ons dat we jullie zo lang hebben laten moeten wachten. Maar ik zal er niet te lang om heen draaien. Het was een lastige keuze ... MAAR JULLIE GAAN OP REIS, GEFELICITEERD!" Grote vreugdekreten klinken en de van 6 eerdere winnaars klinken aanmoedigingen."

Nog 4 kandidaten zitten buiten: Maapie, Floortje, Giorgio en Eidm. Giorgio: "Wij zullen toch niet de afvallers zijn hè." Maapie: "Ik denk dat iig er al minimaal 2 afvallers zijn, misschien al 4." Floortje: "Ik vermoed dat LC en Groenenman het niet gered hebben." Eidm: "Ik ga niet speculeren, daar word ik alleen maar nerveuzer van." Plots staat Molemaster voor hun neus. "Lieve kandidaten, jullie zijn nog met z'n 4en. Van de eerdere 10 kandidaten zijn er 8 door en zijn er 2 afgevallen. Dat betekend dat tussen jullie 4 nog 2 afvallers zitten. Omdat jullie ook kunnen tellen, hebben we besloten jullie met z'n 4en het podium op te sturen." Het 4-tal volgt Molemaster. Als ze het podium opkopen klinkt er applaus van de tribune. Dan neemt Daisy het woord. "Beste kandidaten, voor 2 van jullie is het avontuur voor bij, voor 2 nog niet. Ik zal er niet langer omheen draaien. Willen de volgende kandidaten een stap naar voren doen ... Giorgio ... en Maapie." Floortje en Eidm geven elkaar een hand. Daisy: "Degenen die nu achter staan .... ZIJN DOOR! Helaas Maapie en Giorgio, voor jullie is het avontuur ten einde. Dames achter, jullie zijn door. Maar ... ik kan zeggen, het is een moeilijke keuze geweest. Bewijs jullie plek in het spel!" Floortje en Eidm horen het niet, ze zijn veel ste blij. Giorgio en Maapie lopen balend naar achter en ontmoeten LC en Groenenman. Ook Ville voegt zich bij de 4. Samen balen ze. Ze worden opgepikt door een busje. Voor hen houdt de CMC al op in de Efteling. Dat hadden ze niet verwacht....

A&K, Verdi, Molcrazy, Dorine, Bertha531, Elmar, Tijgertje, Molice, Floortje en Eidm staan om het podium. Molemaster neemt het woord. Beste kandidaten: "Vandaag hebben jullie je plek veroverd in de CMC. Jullie zijn ongelooflijk blij en terecht. Want jullie behoren tot een uniek gezelschap. Jullie zijn 9 kandidaten ... en 1 mol! In de komende weken mogen jullie gaan uitvinden wie die verrader is. We nemen nog 1 drankje en daarna gaan we er vandoor. The game has begun!"

[ LET OP!!! NA AANLEIDING VAN DEZE AFLEVERING HOEF JE NOG GÉÉN LIJSTJE IN TE STUREN. VANAF VOLGENDE WEEK START DE LIJSTJES PROCEDURE PAS, WANT DAN  KOMEN DE ECHTE OPDRACHTEN. ALLE KANDIDATEN VRESELIJK VEEL SUCCES EN VEEL STERKTE DE KOMENDE WEKEN! ]
« Laatst bewerkt op: 15-02-2004, 14:11:11 door Molemaster »

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen (1e afl. online!)
« Reactie #8 Gepost op: 21-02-2004, 11:17:24 »
JFK Airport , New York
N40,38.383 W73,46.733
6.00 Locale Tijd

Op een van de landingsbanen van het vliegveld verstoort de herrie van een klein vliegtuigje de stilte van de vroege morgen. Het is nog donker, en ijskoud in Amerika. Wanneer het vliegtuigje is gestopt, doet de stilte raar aan. Het enige geluid is de luidruchtige KLIK van de vliegtuigdeur.

Molemaster: “Welkom, kandidaten, in Terminal five van het JFK Airport te New York.Jullie tien zijn uitgekozen om mee te doen in deze spannende strijd naar het vinden van dat kleine irritante molletje. Jullie zijn uit een grote groep van kandidaten gekozen, maar dat betekent niet dat jullie jezelf speciaal mogen voelen. In de komende drie weken bepalen wij alles in jouw leven. Waar je heengaat, wat je eet, wat je onderneemt. Vanaf nu is de CMC geen spel meer. De CMC is jouw leven. Voor zolang het duurt. Want voordat je het realiseert zit je alweer thuis, te balen dat je het niet net even beter hebt gedaan. Voordat we verder gaan, krijgen jullie van mij allemaal een envelop. In die envelop zit een telefoonnummer. Iedere keer als je dat nummer belt krijgt een punt op zijn lijstje cadeau. Wat daar de gevolgen van zijn, zullen jullie nog wel zien.  Dan gaan we nu uitrusten. Hier zijn jullie slaapzakken. Terminal Five is ongebruikt, dus jullie mogen hier gerust slapen. Tot vanmiddag!”

Tijgertje: Het was koud en de vloer was hard. Verschrikkelijk! Maar in ieder geval wel droog
bertha531: Er was al snel ruzie, aangezien in de hele hal maar 1 verwarming was, en iedereen daartegenaan wou gaan liggen. Uiteindelijk heb ik gewonnen, maar wel onder voorwaarde dat Molcrazy naast mij mocht liggen. Dat vond ik nou helemaal niet erg!
Molcrazy: Ik kan op het moment het beste met bertha opschieten. Aardige gast!

Het Vrijheidsbeeld
N 40, 41.382 W 074, 02.718
16.00 locale tijd

Het waait op de top van het alom bekende “Statue of Liberty” wanneer de kandidaten naar boven komen geklommen. Daar, op de top, staat Molemaster al te wachten. Zijn haar wapperend in de wind, zijn handen stevig in elkaar gevouwen.

Molemaster:”Beste kandidaten, jullie worden zodirect allemaal naar een andere plek in New York gebracht, individueel zonder elkaar in jullie eentje! In New York zullen om 19.00 vanavond 5 telefooncellen afgaan. Door middel van GPS en coördinaten zullen jullie per twee een telefoon moeten vinden. Voor elke telefoon ontvangen jullie € 2.000! Er is echter één hindernis: jullie hebben de coördinaten nog niet. Daarvoor moeten jullie eerst achter deze computer tien vragen met betrekking tot elkaar goed beantwoorden. Pas dan zullen jullie de coördinaten krijgen. Nadat jullie uit elkaar zijn gehaald mogen jullie geen contact meer hebben. Hebben jullie dit wel, dan wordt de opdracht nietig verklaard.Hier staat de computer, wees er zuinig op, en tot over drie uur.”



« Laatst bewerkt op: 21-02-2004, 15:09:11 door Molemaster »

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen (1e afl. online!)
« Reactie #9 Gepost op: 21-02-2004, 11:18:01 »
Zogauw Molemaster weg is knipt de eerste vraag aan op de computer.

“Wie heeft er als geheime wens te willen trouwen?”

bertha531: “Wat een rotvraag, hoe moeten we dat nou weten?”. Al snel komen ze erachter dat het Elmar is, en ze hebben dan ook al snel de eerste coördinaten (N4046.866 W07333.512).Dan verschijnt de tweede vraag op het scherm:

“Wie heeft een exotische vakantie gehad op verlaten eilanden en heeft daarbij zijn eigen (in geel gekleurde) groep verraden?”

Hier doen ze iets langer over. In eerste instantie ontkent iedereen, maar na een tijdje geven zowel bertha531 als Molice toe dit gedaan te hebben. Dan trekt Molice zijn verklaring weer in, en uiteindelijk blijkt bertha531 het goede antwoord te zijn. De tweede reeks coördinaten is binnen (N4044.794 W7400.063). De derde vraag:

“Wie heeft last gehad van het (ik citeer: ) vier-dwergen-in-een-sporttas-schandaal?”

Het is meteen duidelijk dat dit Tijgertje is(“Ik wil nie lullig doen hoojr, maar daaar is het Noorden, dus is daaar het zuiden, snap je? Wat? O, dat ben ik ja…”) en ze hebben al gauw een nieuwe coördinaat (N 40, 35.019 W 073, 56.996).



EIDM: “De eerste paar gingen eigenlijk heel makkelijk”
Molecrazy: “vier-dwergen-in-een-sporttas!?”
Elmar: “Maapie gaf ineens toe dat ze iets had gedaan wat ze helemaal niet had. Sluw hoor. Maar te opvallend, dat valt mij niet op”
Molecraxy “Hoe wil je eigenlijk sowieso aan vier dwergen komen, ik ken geen enkele dwerg…”
A&K: “Maar van al die cijfertjes snapte ik helemaal niets hoor…”
Molecrazy: “Misschien heeft ze wel een advertentie gezet ‘4 Dwergen Gezocht!’…”
betha531: “Ik weet wie de mol is!”
Molecrazy: “Of zouden daar hele internetcommunity’s voor zijn? VierDwergen.Com…”
Floortje: Gave Opdracht!

« Laatst bewerkt op: 21-02-2004, 15:15:48 door Molemaster »

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen (1e afl. online!)
« Reactie #10 Gepost op: 21-02-2004, 11:18:24 »

En een nieuwe vraag verschijnt op het scherm:

“Wie heeft bijna zijn leven verloren in een auto-ongeluk?”

En dan is het stil. Niemand geeft toe en niemand durft het te vragen. Na een tijdje steekt Molice een beetje aarzelend zijn hand op, “Ik denk dat ik dat ben”. En na het uitproberen is ook dat antwoord goed en zijn er nieuwe coördinaten bijgevonden!

“Wie spreekt dwergenrunen?”

Wederom barst er een ontzettend rumoer los. Ze vragen en proberen en zeuren, maar wat ze ook doen, ze komen er niet achter.

Elmar: “Maar ik spreek ook helemaal geen dwergenrunen, ik ken alleen het schrift…”
Molecrazy: “En waarom dan ook in een sporttas, dat is toch onlogisch?”
Dorine: “Elmar zal het vast wel aardig hebben bedoeld, maar het kostte ons al wel 2000 euro…”
Tijgertje: “Vage gast, die Elmar”
bertha531: “Elmar had wèl gelijk”
A&K: “àl die cijfertjes…”
Verdi: “Ik heb zo m’n vermoedens”
Molecrazy: “….. dwergen?!”

Last Question:

“Wie heeft een bijrol gehad in een ‘Biertje?’-Reclame?”

Ze komen erachter dat dit, tot grote hilariteit van de anderen, Verdi was en een nieuwe coördinaat was gevonden.

De vijf coördinaten zijn gevonden en het team gaat op pad. Elmar met Dorine, bertha531 met Tijgertje, EIDM met Verdi,  Molecrazy met A&K en Floortje met Molice.

Veel gekibbel en gedoe later staat iedereen bij een telefooncel en gaan er vijf telefoons saf, maar er worden er maar drie opgenomen!  Behalve de fout geantwoorde vraag(waardoor Floortje en Molice geen telefoon hebben opgenomen), staan EIDM en Verdi op de verkeerde plek! De mensen op de goede plekken worden door een mysterieuze stem aan de telefoon naar de spelersingang van het Yankee Stadium in de Bronx!

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen (1e afl. online!)
« Reactie #11 Gepost op: 21-02-2004, 11:20:07 »
Daar aangekomen worden ze opgewacht, door niemand minder dan het idool voor iedere tiener: Hilary Duff!

Hilary(ondertiteld): “Welkom allemaal hier in het Yankee stadium. Het stadium zit vol met allemaal fans die aan het wachten zijn op jullie! Want hun is verteld dat jullie “I’m So Excited” zullen gaan zingen. Nu hebben jullie twee keuzes: Of jullie behouden jullie geld, doen het NIET en een van jullie gaat vertellen dat het is afgelast, of jullie doen het wel, geen geld maar wel een leuke middag, een afterparty met mij en andere beroemdheden en een goed hotel vanavond. Wat doen jullie?”

De keuze is snel gemaakt, en The CMC Team (zoals ze aangekondigd zijn) loopt het podium op. De muziek begint, en ze beginnen met zingen. Het is niet mooi, maar ze hebben ontzettende lol. Ook Molemaster, Floortje, EIDM, Molice en Verdi, die in het publiek zaten, mogen naar voren komen en meedoen, en de rest van de avond hebben ze lol.

====

Dit was het weer, PM nu je lijstje met jouw molverdenkingen van 1 tot 10 naar Molemaster! Veel succes!

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen (1e afl. online!)
« Reactie #12 Gepost op: 28-02-2004, 19:45:03 »
De kandidaten zitten op Airport JFK New York te wachten. Er liggen 9 tickets klaar naar de volgende bestemming, en eentje richting huis. De kandidaten zien Molemaster aankomen met z'n laptop. De executie kan beginnen. Molemaster: "Lieve kandidaten. Na een gezellig avontuur in New York, moet de eerste kandidaat alweer afvallen. Ik zie 10 nerveuze mensen, 9 zijn  het echt, de 10e zet een prima staaltje acteerwerk neer. Laten we maar beginnen, wie wil er eerst?" Tijgertje? Molemaster typt haar naam in:
"Tijgertje? ....... GROEN!
"Elise_is_de_mol? ....... GROEN!
Molice? ....... GROEN!
Molcrazy? ....... GROEN!
Bertha531? ....... GROEN!
Alive & Kicking? ....... GROEN!
Floortje? ....... GROEN!
Dorine? ....... GROEN!
"Het gaat tussen Verdi en Elmar? Wie wil er eerst?
Verdi? ....... GROEN!
Helaas Elmar, voor jou zit het avontuur erop." Tijgertje: "He? Dat kan niet!" Elmar neemt afscheid van zijn medekandidaten. Bertha531: "Ik zal je missen Elmar." Molemaster: "Helaas Elmar, voor jou ligt een ticket naar Nederland klaar." Elmar zwaait de rest uit, terwijl hij met Molemaster meeloopt. Molemaster: "Elmar, ook deze editie geen finaleplaats van jou. Hier is je ticket naar huis, als enige troost mag je First Class vliegen." Elmar geeft Molemaster een hand en loopt naar zijn vliegtuig. Molemaster loopt terug naar de kandidaten. Molemaster: "Ja jongens, ik zie dat de klap hard is aangekomen." A&K: "Ik had niet verwacht dan Elmar zou afvallen." Dorine: "Inderdaad, ik had het eerder van mezelf verwacht." Molemaster: "Helaas, maar the show must go on. Pak jullie spullen, we vliegen nu door naar de volgende locatie. En o ja, onder jullie is nog steeds die ene verrader, de mol!"

AFLEVERING 3

Na wat uurtjes bijgeslapen te hebben in het vliegtuig komen de kandidaten aan op hun nieuwe bestemming. Als ze uit het vliegtuig stappen zegt Dorine: "Jezus, waar zijn we in hemelsnaam beland." Verdi: "Volgens mij in een of ander oliestaatje." Molemaster: "Dat heb je goed gezien, we zijn in Bahrein, één van de nieuwste atracties in het Midden Oosten. Het is nu avond, jullie krijgen allemaal jullie eigen hotelkamer, dan gaan we morgen weer verder met een nieuwe opdracht!"

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen (1e afl. online!)
« Reactie #13 Gepost op: 28-02-2004, 19:46:56 »
Het is 9 uur als de wekker van de kandidaten afloopt. Eidm besluit een douche te nemen, terwijl Alive & Kicking de TV eens aan zet. A&K: "Wat een raar taaltje dat Arabisch." Floortje draait zich nog eens om en Verdi kleed zich om. Als ie de deur wil opendoen om naar de ontbijtzaal te gaan merkt hij echter dat de deur op slot zit! Verdi kijkt om zich heen en zoekt driftig naar een sleutel, maar kan deze niet vinden. Ergens verderop merkt ook Bertha531 dat hij zijn hotelkamer niet uit kan. En ook Molice zit opgesloten. Dan wordt er bij Molcrazy op de deur geklopt. Hij doet open. Molemaster zit staat voor zijn neus. Molemaster: "Hallo Molcrazy, heb je je al aangekleed? Mooi, want de opdracht gaat nú beginnen. Hier heb een sleutel. Deze sleutel past op het slot van een kamer van één van je medekandidaten. Met de walkie talkie kan je met die kandidaat contact opnemen. Als je de kandidaat hebt bevrijd krijg je over diezelfde walkietalkie een aanwijzing waar je de volgende sleutel kunt vinden. Daar ligt tevens een nieuwe walkie talkie, waardoor je met die andere kandidaat kunt praten. Dit gaat net zolang door totdat jullie met 9 personen zijn. Als jullie compleet zijn, moeten jullie naar het restaurant komen, waar ik zit. Als jullie dit binnen 1,5 uur lukt, is er 5000 euro verdiend. Is alles duidelijk?" Molcrazy knikt. Molemaster: "Mooi, want dan gaat de opdracht nu in."

Molcrazy begint te praten door zijn walkie talkie. "Hallo?! Is daar iemand?!", schreeuwt hij. Hij hoort niks. Hij schreeuwt nogmaals, dan hoort hij wat. "Hallo? Wie is daar?", klinkt het ineens. Het is Dorine! Molcrazy: "He Dorine, dit is Molcrazy, ik heb weinig tijd om alles uit te leggen. De nieuwe opdracht is begonnen. Zit jij opgesloten?" Dorine loopt naar haar deur en merkt dat ze deze niet kan openen. Dorine meldt dit aan Molcrazy. Molcrazy: "Ok, weet je waar je precies zit?" Dorine: "Wat? Huh?" Molcrazy:"Op welke verdieping?" Dorine: "Eh geen idee, maar ik heb wel uitzicht op het zwembad en ik zit op een hoek. Vrij hoog!" Dorine gaat nog eens op haar balkon staan. Dorine: "De één na bovenste verdieping." Molcrazy besluit de lift te nemen, omdat het hotel 20 verdiepingen kent en hij zich op de 1e bevindt. Als snel vindt hij Dorine. Hij bevrijdt Dorine. Op haar deur hangt een envelop met een 2e aanwijzing. De volgende sleutel bevindt zich hoog tussen de wolken. Dorine bedenkt zich geen moment en rent het dat op en vindt inderdaad een sleutel, plus een nieuwe walkie talkie. Dorine schreeuwt wat en A&K reageert. A&K herrinert zich dat ze ergens hoog zit, want ze ging met de lift. Dorine en Molcrazy rennen wat verdiepingen omlaag en vinden na wat speurwerk A&K op de 15e verdieping. De volgende aanwijzing luidt: "Waar houdt Inge de Bruijn van." Het 3-tal holt naar de lift op zoek naar het zwembad.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2004, 20:39:07 door Molemaster »

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen (1e afl. online!)
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2004, 19:48:12 »
A&K ziet de sleutel hangen onder de douches, maar als ze 'm pakt zet ze de douches aan en wordt drijfnat. Ze de sleutel en walkie talkie aan Dorine en gaat zich omkleden. Dorine schreeuwt wat door de walkie talkie, maar hoort niks terug. Ze blijft schreeuwen maar er komt geen reactie. Zij en Molcrazy besluiten zich te splitsen. Dorine gaat op zoek naar de ontbrekende kandidaat, terwijl Molcrazy een envelop gaat zoeken. Molcrazy begint op de 1e verdieping en vindt prompt een envelop. Hij klopt op de deur. Hij hoort Bertha531. Bertha531: "Ja wat is er?" Molcrazy: "Dit is Molcrazy, hoor jij een walkie talkie?" Bertha531: "Nee, ik hoor niks." Molcrazy: "We zijn bezig met een opdracht." Molcrazy legt het hele verhaal uit. Bertha531 besluit op zoek te gaan naar een walkie talkie, terwijl Molcrazy vast de sleutel gaat zoeken. De aanwijzing luidt: "O wat heb ik een dorst." Molcrazy holt naar de bar om de sleutel te zoeken.

Dorine blijft ondertussen maar schreeuwen, maar na 20 minuten hoort ze eindelijk wat. Het is Eidm. Eidm: "Ja hallo, ik stond onder de douche." Dorine: "Never mind, waar is jou kamer precies." Ehm, op de 10e verdieping. Dorine holt naar beneden en vindt Eidm. Voor de volgende sleutel moeten ze Molemaster vinden. Dorine: "Sh*t, waar is die gast. Molcrazy weet t." Eidm stelt voor om 'm te zoeken, Eidm begint bovenaan, Dorine onderaan. Maar Molcrazy bevindt zich in de bar, waar hij de sleutel maar niet kan vinden. Dan voelt hij iets onder het tapel, en ja hoor, sleutel en walkie talkie. Aan de andere kant hoort hij geruis en na een tijdje krijgt hij Molice te spreken. Molice wordt al snel gevonden. De aanwijzing is: "Ga met z'n allen naar Molemaster op de pot te innen. Molcrazy: "Shit, jij bent de laatste." Molice snapt er niks van, en Molcrazy legt het verhaal nogmaals uit. Dan horen ze gestommel en komt Eidm langsgehold. Eidm: "Eindelijk, waar heb je Molemaster gelaten. Molcrazy: "In het restaurant. Ze rennen er met z'n allen, inclusief Dorine en A&K die ze oppikken, naartoe. Molemaster ziet de 5 aankomen en haalt een sleutel en Walkie Talkie. Na 10 keer schreeuwen krijgen ze Floortje te horen. "Sorry jongens, ik slap nog half." A&K: "Aankleden, de opdracht is begonnen, waar zit je?" A&K en Molice zijn nog het fitst dus spelen verder en pikken Floortje. Ook de volgende aanwijzing blijkt eenvoudig, en ook Verdi is gevonden. Terwijl A&K het restaurant opzoekt gaan Molice en Verdi op zoek naar de volgende sleutel, die ergens in de keuken moet zijn. Maar ze kunnen hem nergens vinden...

Het duo zoekt maar en zoekt maar. Dan komt Molemaster opeens op het duo afgelopen. Stop maar jongens, de tijd is voorbij. Molice: "Shit man." Molemaster haalt de sleutel onder de koekepan vandaan en samen met het kandidatenduo gaat hij naar de 7e verdieping Tijgertje oppikken. Met de volgende sleutel pikken ze Bertha op. Molice was al gevonden en zo zijn ze compleet. Molemaster: "Zonde jongens, jullie hebben 5000 euro aan jullie neus voorbij zien gaan. Toch kunnen jullie nog 1000 euro verdienen. Wie kan zich het meest van dit hotel herrineren?" Alle kandidaten wijzen naar Molcrazy. Molemaster: "Ok, als jij in tegengestelde richting alle sleutelplekken aan mij doorgeeft, komt er 1000 euro in de pot." Een eitje voor Molcrazy, hij volbrengt de opdracht. Er zit 1000 euro in de pot! Molemaster: "De rest van de dag zijn jullie lekker vrij, rust maar goed uit, want dat komt niet vaak voor in de CMC!"
« Laatst bewerkt op: 28-02-2004, 20:39:38 door Molemaster »

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen (1e afl. online!)
« Reactie #15 Gepost op: 28-02-2004, 19:49:03 »
De volgende dag pakken de kandidaten al vroeg het vliegtuig. De bestemming is  Saoedi Arabië. Als de kandidaten daar aankomen staat Molemaster het 9-tal al op te wachten. Molemaster: "Lieve kandiaten, welkom in de woestijn van Saoedi Arabië. Ja ik zie jullie al zweten, en het gaat een zware middag worden, geloof me maar. Vandaag kunnen jullie maarliefst 18.000 euro winnen! Hier hebben jullie 3 auto's, met elk een telefoon en een navigatiesysteem. Ergens in deze woestijn ligt een schat verborgen. Voordat de zon ondergaat moeten jullie deze schat gevonden hebben. Die schat is 9.000 euro waard voor de pot. Maar let op, er zijn 9 rovers in het spel. Voor elke rover die jullie uitschakelen, krijgen jullie nog eens 1.000 euro. Het spel is afgelopen als óf de zon onder is gegaan, óf de rovers de schat hebben, óf jullie natuurlijk. Als jullie de schat vinden is het spel direct afgelopen. Dus als jullie direct de schat vinden, winnen jullie 'maar' 9.000 euro. Jullie kunnen de rovers uitschakelen met paintballgeweren, máár ze kunnen jullie ook afschieten. Succes allemaal en tot vanavond!

Verdi neemt plaats in de 1e auto samen met A&K en Eidm. Molice bestuurt de 2e wagen en vervoert Dorine en Tijgertje. De laatste wagen wordt bestuurd door Molcrazy en die neemt Floortje en Bertha531 mee. Eidm, Dorine en Bertha531 verzorgen de navigatie en het onderlinge contact tussen de wagens, terwijl A&K, Tijgertje en Floortje de boel in de gaten houden voor rovers. Dorine door de walkie talkie: "Jongens, volgens mij kunnen we het beste opsplitsen, want dan worden we minder gauw gevangen." Bertha531 is het daar niet mee eens. "Als één wagen wordt aangevallen, kan een ander die niet beschermen." Uiteindelijk besluiten de wagens bij elkaar in de buurt te blijven, maar ook weer niet te dichtbij elkaar te gaan rijden. Opeens verschijnt een rood stipje om het scherm van Dorine. Haar wagen rijdt het meest links. Dorine: "Molice en Molcrazy, volg ons, we hebben wat gevonden!" De wagens rijden naar links ... maar belanden in een hinderlaag. De paintball geweren worden tevoorschijn gehaald, maar voor Dorine en Tijgertje is het te laat, ze worden geraakt en zijn af. Floortje weet in een uiterste poging nog wel 1 rover af te schieten, iig. 1000 euro verdiend. De overige 2 rovers trekken zich terug. Verdi: "Shit, nu zijn zij in de meerderheid. De ploeg besluit 1 wagen achter te laten en in 2 wagens verder te reizen."

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen (1e afl. online!)
« Reactie #16 Gepost op: 28-02-2004, 19:50:13 »
Na een half uur rijden verschijnt er weer een stipje. Bertha531: "Ik vertrouw het niet meer." De 1e wagen besluit er op af te gaan. Verdi, A&K, Eidm en nu ook Molice. Molice en Eidm houden de paintballgeweren gereed ... maar dan zien ze opeens een grote kuil! De 2e wagen wordt erbij geroepen. A&K: "Dat lijkt de schat wel!" Maar ze heeft het nog niet gezegd of van verschillende kanten komen rovers aangehold. Molice gooit snel paintballgeweren op, maar komt tot de ontdekking dat ze wat tekort komen. A&K besluit te gaan graven en wordt gedekt door Molcrazy, maar prompt wordt het duo afgeschoten. Bertha531 laat zich van zijn beste kant zien door een rover af te schieten, maar daar staat tegenover dat ook Eidm wordt geraakt. Dan trekken de rovers zich terug. Een halve schat, 2.000 euro en nog maar 4 kandidaten. Bertha531, Molice, Verdi en Floortje zitten verscholen achter een auto, op ca 400 meter van de schat. Bertha531: "We staan er tactisch niet goed voor, met 4 tegen 7, we moeten dus een tactisch plan bedenken." Molice haalt het navigatiesysteem uit de auto en bekijkt de locatie van de rovers. "Ze zitten op ong. dezelfde afstand van de schat, dus achter een heuvel verderop." Uiteindelijk wordt het volgende bedacht. De heren nemen ieder een paintballgeweer en beschermen Floortje, die de schat moeten gaan opgraven. Verdi: "Zullen we dan maar? 1 ... 2 ... go!" Het 4-tal holt op de schat af. De rovers komen tevoorschijn en de heren beginnen te schieten. Molice schiet een rover neer! Floortje graaft zo hard ze kan. Maar dan gaat het mis. Bertha531, die Floortje rugdekking gaf, wordt geraakt en nog geen 5 seconde later is ook Floortje af. Verdi probeert al schietend de schat op te graven, maar daar is geen beginnen aan. Er hollen 6 rovers op hem af en binnen notime zit Molice onder de verf. De rovers pakken de schat en gaan er vandoor. De groep is aangeslagen.

"Is het zo moeilijk om een stelletje boeven uit te schakelen." Molemaster schudt z'n hoofd. "Zonde jongens, jullie hebben een prachtkans laten liggen. Maar jullie hebben 3000 euro nog weten te pakken door 3 rovers neer te schieten. De inhoud van de pot is nu 4000 euro. Niet echt veel. Maar jullie kunnen er meer van maken, maar 1 van jullie zal daar geen bijdrage aan leveren. Want morgen is er weer een executie. Daar zal 1 van jullie af gaan vallen. Hij of zij weet het minst over de identiteit van de mol. Ik wens jullie veel succes bij de test, Verdi, Floortje, Molice, A&K, Molcrazy, Dorine, Tijgertje, Eidm en Bertha531!"

==== Net zoals de vorige keer: lijstjes vóór zaterdag naar Molemaster. En onthoud: je kan ook zelf de mol zijn! ====
« Laatst bewerkt op: 28-02-2004, 20:39:52 door Molemaster »

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen (1e afl. online!)
« Reactie #17 Gepost op: 6-03-2004, 11:12:22 »
Aflevering 4, CMC 4

“Welkom, lieve kandidaten. We gaan snel over naar de executie, zodat jullie niet lang hoeven te wachten op degene die eruit gaat.”
Molemaster pakt z’n laptop.
“Eens kijken, met wie zullen we beginnen? Tijgertje… GROEN! Floortje… ROOD! Helaas Floortje, jij moet naar huis en moet de rest achter laten. We gaan nu met z’n allen naar het vliegveld, daar kan je afscheid nemen van iedereen.”

Op het vliegveld:
“Floortje, jij kunt hier afscheid nemen van de andere kandidaten.” Floortje: “Ik ga jullie missen, maar ik wens jullie heel veel succes!” Floortje omhelst Bertha531 en loopt in de richting van haar gate.
“Dus jullie zijn nu nog met z’n achten over, met zeven echte kandidaten en met één mol. Ik neem jullie nu even allemaal apart, om een videoboodschap te laten zien. Nadat je de boodschap hebt gezien, stap je meteen in het vliegtuig en gaat op de plaats zitten die op je instapkaart zit. Daar blijf je ook de hele reis zitten, jullie mogen geen contact met elkaar maken.”
De kandidaten lopen naar de wachtruimte. Eerst wordt Molcrazy naar voren geroepen. Als laatste mag A&K naar de videoboodschap kijken. De rest zit dan al in het vliegtuig. Als A&K de videoboodschap heeft bekeken, blijkt het vliegtuig net weg te zijn.
“Tja, A&K, de Mol heeft er persoonlijk voor gezorgd dat jij nu het vliegtuig heeft gemist. Hij mocht namelijk iemand aanwijzen, die als laatste de boodschap moest bekijken en daardoor te laat zou komen. Jij krijgt hier een speciale opdracht, die je uit moet voeren voordat het volgende vliegtuig vertrekt, namelijk over een uur. In de ontvangsthal ligt voor jou een ticket voor de eerste klas klaar. Dat ticket moet je zien te vinden, anders is de opdracht mislukt en moet je in het bagageruim mee. Ga je gang, je hebt nog 59 minuten.”
A&K rent naar de ontvangsthal om te zoeken aar de tickets. Bij de incheckbalie vraagt ze om informatie. Ze krijgt een enveloppe mee, met daarin een aantal foto’s. Op die foto’s staan stoelen, mensen en een restaurant. A&K loopt met de foto van het restaurant naar de informatiebalie. Daar krijgt ze te horen, dat het restaurant aan de andere kant van de ontvangsthal is, naast de parfumshop. A&K rent naar het restaurant toe, maar botst tegen een man aan. Die man staat ook op één van de foto’s. A&K twijfelt, moet ze de man achterna lopen, of naar het restaurant gaan? Ze gokt op de man, omdat het restaurant blijft waar het is en de man zich verplaatst. De man loopt echter rechtstreeks naar het restaurant toe, dus dat is mazzel. De man gaat op een kruk aan de bar zitten, terwijl A&K op zoek gaat naar de stoelen van de foto. De stoelen staan tegenover de wc’s. A&K zoekt onder de stoelen, de tafels en zelfs onder mensen, maar ze kan het ticket niet vinden. A&K: “hmmm… ik moet eigenlijk best wel naar de wc…” Dus loopt A&K naar de wc. Op de spiegel hangt een enveloppe, met daarin het ticket en €1000,- voor de pot. A&K gaat snel naar de wc en rent daarna naar de goede gate. Ruim op tijd kan ze in het vliegtuig stappen, op weg naar de volgende bestemming.

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen (1e afl. online!)
« Reactie #18 Gepost op: 6-03-2004, 11:12:51 »
Cascais, Portugal
Molemaster: “Beste kandidaten, jullie staan hier voor het treinstation van Cascais. Cascais is een klein, toeristisch vissersdorpje. Het treinstation is hier dan ook een eindpunt. Jullie krijgen twee uur, om hier rustig op het strand te zitten. Ik hoorde, dat Goucho-beach de hoogste golven heeft, van heel Portugal, dus daar mogen jullie van genieten. Ondertussen mogen jullie allemaal één persoon interviewen. Het mag over de Mol gaan, maar het kan ook over iets anders gaan. Over twee uur zie ik jullie hier weer terug.”
Tijgertje besluit om Verdi te interviewen. Tijgertje wil het niet over de Mol hebben, maar over de leuke jongens die hier rondlopen. Verdi is er niet zo blij mee, hij wil graag meer weten over de verdenkingen van Tijgertje. Tijgertje: “Zag je net die leuke jongen? Mooie krullen had hij, ik hoop dat hij nog even op het strand blijft, dan vraag ik z’n nummer!” Verdi: “Zullen we het eens over het spel hebben? Over leuke jongens kunnen we het altijd nog hebben. Wie verdenk jij er het meest van, de Mol te zijn?” Tijgertje kijkt de leuke jongen na en beantwoordt dan de vraag van Verdi: “Ik wil eigenlijk helemaal niet zeggen, wie ik verdenk. Stel nou, dat ik jou verdenk? Stel nou, dat jij de Mol bent? Wat dan?” Verdi: “Ik kan je vertellen, dat ik de Mol niet ben! Vertrouw me maar, heb ik ooit eerder tegen je gelogen?” Tijgertje: “Sorry, ik kan dat gewoon niet geloven. Als iedereen dat zegt, dan ben ik nog niet verder. Voor hetzelfde geld zit je hier keihard te liegen!” Verdi staat op en schreeuwt: “NOU, DAN VERTROUW JE ME TOCH LEKKER NIET?” Tijgertje springt ook op en rent in de richting van de leuke jongen.
Ondertussen zitten Bertha531 en A&K samen op een terrasje te genieten van een ijsje. Bertha531 is heel benieuwd naar wie A&K allemaal verdenkt en A&K wil graag weten wie Bertha531 bovenaan z’n lijstje heeft staan. Ze hebben het over EIDM, die de vorige paar dagen toch wel vrij verdacht aan het doen was. Ook denkt A&K dat Molice de Mol niet is, want die is toch wel zo lief!
Molice en Dorine hebben geen zin om over de Mol te praten, hoewel ze wel over het spel zelf praten. Molice: “Molemaster is wel een beetje raar, vind je niet?” Dorine: “Ja, ik weet niet precies wat ik aan hem heb… De ene keer geeft hij bruikbare informatie, de volgende keer weer niet.” Maar over het verloop van het spel zijn ze het eens; er is een goede Mol gekozen, want hij laat zich niet betrappen!
EIDM en Molcrazy besluiten te gaan lopen door de kleine straatjes van Cascais. Ze zien een leuk winkeltje en besluiten wat kaarten naar huis te sturen. Als ze langs een terrasje komen, gaan ze daar wat drinken om de kaarten te schrijven en even te kletsen over het spel. Maar veel willen ze er allebei niet over loslaten.

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: CMC 4: De afleveringen (1e afl. online!)
« Reactie #19 Gepost op: 6-03-2004, 11:13:19 »
Na twee uur losgelaten te zijn, verzamelen de kandidaten zich weer bij het treinstation. Daar staat Molemaster op hen te wachten, met een enveloppe en een ijsje in z’n handen. De enveloppe geeft hij zwijgend aan Bertha531 en neemt nog een hapje van z’n ijsje. Dan stapt hij in de taxi, zwaait nog een keertje en rijdt weg.
Bertha531 leest voor: “Beste kandidaten. Jullie staan nu met z’n allen voor het trainstation van Cascais, maar dit is niet waar jullie moeten blijven. Het is de bedoeling dat jullie naar Sintra gaan, daar het kasteel bezoeken, een sleutel zoeken en daarna naar Coba da Roca komen. Coba da Roca is het meest westelijke puntje van Europa. Daar staat een kluis, waarin het geld ligt wat jullie met deze opdracht kunnen verdienen. Over 3 uur kunnen jullie die kluis open maken. Het enige wat ik nog wil zeggen is: Hier hebben jullie €80,-, maar jullie mogen niet met de taxi!
De kandidaten beginnen te denken hoe ze het best in Sintra kunnen komen. Ze kijken naar de vertrektijden van de trein, maar er rijdt geen trein naar Sintra. Verdi: “we kunnen natuurlijk ook met de bus!” Ze lopen naar het informatiehokje van de bus en Bertha531 voert het woord. De man in het hokje begrijpt hem niet helemaal, zijn Engels is niet echt geweldig, maar hij weet te vertellen dat lijn 834 naar Sintra gaat. De kandidaten moeten 15 minuten wachten op de bus, maar dan kunnen ze een kaartje kopen (€5,- per persoon) naar Sintra. De bus komt toevallig langs het kasteel, dus daar stappen ze uit. In het kasteel gaan ze op zoek naar de sleutel van de kluis, maar het kasteel is ontzettend groot. Bertha531: “Misschien kunnen we ons het beste opsplitsen, dan gaat het sneller!” De kandidaten verspreiden zich over het kasteel. Bertha531 loopt de troonzaal in, terwijl EIDM in de slaapvertrekken gaat kijken. Na een half uur zoeken komt eindelijk Molcrazy door het kasteel gerend: “IK HEB DE SLEUTEL!!” Het enige probleem is, dat ze nu elkaar kwijt zijn. Na een paar minuten zijn Molcrazy, Verdi, Tijgertje, EIDM en A&K bij elkaar, maar ze kunnen Bertha531, Molice en Dorine niet vinden. Molice en Bertha531 blijken samen de tuin door te spitten, terwijl Dorine in de hofkeuken aan het kijken was.
Met de sleutel op zak lopen de kandidaten naar de bushalte. Ondertussen zijn er al 1,5 uur verstreken. In het bushokje hangen de vertrektijden van de bus naar Coba da Roca, maar de bus is net weg en rijdt maar één keer in het uur. De kandidaten hebben net te lang gezocht in het kasteel. Dorine: “Shit, ik weet niet waar dat Coba da Roca ligt, maar het kan nooit maar een half uur rijden zijn!” Molice: “Misschien valt het nog wel mee, we kunnen misschien nog wel op tijd komen.”
De kandidaten gaan bij de bushalte zitten wachten en besluiten ‘ik zie ik zie wat jij niet ziet’ te gaan spelen. Na dit spelletje spelen ze ‘ik ga op reis en ik neem mee’, wat gewonnen wordt door Verdi. Ook zingen ze een aantal liedjes: ‘Een potje met vet’, ’99 bottles of beer on the wall’ en nog meer van dat soort onzin. De meeste liedjes worden verzonnen door Tijgertje, die een onuitputtelijke bron van inspiratie blijkt te hebben gevonden.
Na zo’n 50 minuten gewacht te hebben, komt de bus eraan. Eerst moeten alle toeristen uit de bus en dan pas kunnen onze kandidaten instappen. Ze kopen een kaartje en gaan snel zitten, want dan kan de bus snel vertrekken. Op z’n Portugees vertrekt de bus en ze rijden richting Coba da Roca. Ondertussen verstrijkt de tijd en veel te laat komen ze aan. Molemaster staat de kandidaten al op te wachten: “Het is weer bedroevend, jullie zijn veel te laat! Wie van jullie heeft de sleutel?” Molcrazy geeft de sleutel aan Molemaster. Molemaster maakt de kluis open en haalt er €10.000,- uit. “Helaas kandidaten, dit gaat aan jullie neus voorbij. Jullie mogen nu met deze twee taxi’s naar het hotel en ik wens jullie succes bij de volgende executie.“

-- Jullie kunnen de lijstjes weer naar mij sturen! --