Auteur Topic: (column door Chriz) Studio 'Hugo Borst'  (gelezen 3095 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
(column door Chriz) Studio 'Hugo Borst'
« Gepost op: 16-02-2004, 11:15:48 »
Op zondagavond rond kwart voor 11 is er een programma op tv dat heet 'Studio Voetbal', maar wees gerust voetbalhaters, deze column gaat weliswaar over het programma, maar niet over voetbal.

Zoals elke zondagavond nestelde ik me ook deze keer weer voor de buis. Het is al maanden geleden dat ik het programma ben gaan kijken voor het voetbal, want waar het echt om draait in dit programma is de driehoeksverhouding Jack van Gelder-Youri Mulder-Hugo Borst. Voor de Zimbabwaanse bosnegers onder u zal ik nog even uitleggen wie ze zijn. Jack van Gelder is bekend vanwege zijn commentaren bij Ter land ter zee en in de lucht en van Studio Sport. Hij mag dit programma dan ook presenteren. Hij is een AJAX-fan, maar ook al weet iedereen dit, hij doet er alles aan om het tegendeel te bewijzen. Youri Mulder is de zoon van Jan Mulder, je weet wel, die man zonder botten die op de tafel bij Barend en van Dorp hangt. Daarbij is Youri Mulder voetballer geweest bij oa Schalke '04 en het Nederlands Elftal. Nu is hij analyticus bij de NOS (en dat doet hij zeer goed). De laatste is Hugo Borst, waar hij vandaan komt, ik zou het niet weten, maar hij schrijft columns. Hij heeft niks gedaan met voetbal, maar toch denkt iedereen dat hij er verstand van heeft. Toch ben ik erg blij dat Hugo erbij zit, want Hugo is een enorme eikel, die daardoor het programma altijd naar zich toe weet te trekken. 

Zoals ik al zei is er dus een driehoeksverhouding tussen die 3. Hugo Borst is de leider van de drie en dat laat hij blijken ook. Bij elke opmerking die Mulder maakt, zet Borst hem te kakken en zodra van Gelder probeert om iets aan te kondigen, praat Borst erdoor heen. Sterker nog, Borst wil zich zo laten gelden, dat hij express wacht totdat van Gelder begint en dan express erdoor heen gaat praten. Oftewel Hugo Borst zorgt altijd voor chaos bij 'Studio Voetbal' en daardoor is het programma top. De zichtbare ergernis van Mulder en van Gelder is heerlijk, vooral omdat zij proberen proffessioneel te blijven. 

Gisteren kwam het tot een climax bij 'Studio Hugo Borst'. De 2 ego's van Mulder en van Gelder die normaal gesproken weggeblazen worden door de ego van Borst kregen versterking van een derde ego: Edwin van der Sar. Nou ja, van der Sar heeft geen groot ego, maar hij heeft wel status vanwege zijn rol bij het Nederlands Elftal. Mulder was blij met zijn oud-kameraadje van het Nederlands Elftal en dit werd zijn dag: Samen zouden ze Borst wel aankunnen en dus kwamen de gemene sneren af en toe naar Borst. Je zag Borst denken: 'Wat ben jij toch een geniepig mannetje, Mulder.' Van Gelder was weer eens bezig met het ontkennen van zijn AJAX-clublidmaatschap: 'Oho, zag je dat Vermaelen van AJAX gaf die Volendammer een duwtje in het strafschopgebied en geen penalty, wat oneerlijk!' 

Zoals bijna altijd ging het toch weer over Oranje en van der Sar was startklaar, dit keer zou hij die gemene Hugo Borst eens goed verweer geven bij die gemene beschuldigingen en Mulder was erbij, dus wat kon er misgaan. Maar helaas zelfs met zijn drieeën konden ze hem niet aan. Hugo Borst won een verhittende discussie met van der Sar. van der Sars ogen fonkelden. (Even was ik bang dat hij Borst een knal ging verkopen.), maar toen begon van Gelder met de afsluiting. Borst sprak er dit keer niet doorheen. Hij had immers al gewonnen.

Tevreden ging ik naar bed. Nog even en Borst gaat naar huis met de beker. Ik verheugde me alweer op de derby Genee-Derksen van de volgende dag bij Voetbal Insite. Maar dat is een ander verhaal.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2004, 11:17:43 door Chriz »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: (column door Chriz) Studio 'Hugo Borst'
« Reactie #1 Gepost op: 16-02-2004, 11:25:42 »
 ::rofl::  ::bravo:: ik zeg maar, alles beter dan kees jansma..  ;D

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: (column door Chriz) Studio 'Hugo Borst'
« Reactie #2 Gepost op: 17-02-2004, 16:30:44 »
De laatste is Hugo Borst, waar hij vandaan komt, ik zou het niet weten, maar hij schrijft columns. 

Ik wel, sportcolumnist bij het AD, en ik was er een groot liefhebber van. (Maar ik lees nu nooit meer het AD)

Maar Hugo Borst is natuurlijk geweldig, ongeacht welke mening hij er nu weer op na houdt. (Al ben ik het vaak met m eens; Ibrahimovic is gewoon een viespeuk. >:()

Jammer dat ik het deze keer niet gezien heb, dit las ik nog op nos teletekst:

(laatste 2 reacties)

Hij weet dus mensen tegen zich in het harnas te jagen en heeft voorstanders! Dat is het columnistenwalhalla.
En hij inspireert Chriz tot een column.  ::ok::

Hugo Borst dus:  ::ok::