Auteur Topic: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )  (gelezen 10347 keer)

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Gepost op: 10-04-2004, 20:55:05 »
Beste vrienden,

Hier gaan we voor spelweek 2.Van middernacht af aan kan je starten met de weekraadsels van week 2.

De crew van Pompen of Verzuipen wenst jullie veel plezier, de wind vanachter, geen platte banden en heel veel inspiratie bij jullie verdere zoektocht.

En vergeet niet : Niets is wat het lijkt...
En niets lijkt wat het is...

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #1 Gepost op: 13-04-2004, 18:50:31 »
De vragen zijn best te doen maar om van al die letters iets te maken valt vies tegen ik heb echt geen flauw idee......grrrrrrr...ik heb ook geen idee in welke hoek je moet zoeken.(nah..ga maar weer verder met het nodige denkwerk...)
back again..

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #2 Gepost op: 13-04-2004, 20:45:04 »
Denk aan kookpotten lola  ;)
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #3 Gepost op: 13-04-2004, 23:02:06 »
MM....kookpotten he???
ik zal mijn hersens eens laten kraken...
Tx in ieder geval....heb je by the way wel die eerste website gevonden????
back again..

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #4 Gepost op: 13-04-2004, 23:44:07 »
Aha, de eerste samenwerkingsverbanden zijn in de maak  ::jaja::  Goed zo, zou ik zeggen.

Wat betreft weektip 1 : Hij staat nog tot morgenavond, dus woensdagavond, op de site.
Misschien dat er ergens een goede ziel is die je die URL wel in het oor wil fluisteren ?...
En niets lijkt wat het is...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #5 Gepost op: 14-04-2004, 08:52:17 »
MM....kookpotten he???
ik zal mijn hersens eens laten kraken...
Tx in ieder geval....heb je by the way wel die eerste website gevonden????

Hmm, als je iets van het verleden kent van Baziel, Lola, is die echt een makkie. Staar je echter niet blind op de extensie achteraan. Het is NIET '.de'  ;)
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #6 Gepost op: 15-04-2004, 16:55:55 »
Beste vrienden,
Vergeet niet van de weekraadsels tijdig in te dienen.
Je kan uiteraard gebruik maken van het vragenuurtje om meer te weten te komen over de locatie van de site of over de oplossingen van de raadsels, maar denk er aan, deze week gaat de weektipsite onherroepelijk dicht op zondag 18 april om 00.00u...
En niets lijkt wat het is...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #7 Gepost op: 15-04-2004, 21:13:35 »
Oe, gij onmens!  >:(

En dat terwijl ze in NL niet eens weten wat 'roestvrij' in het Frans is...
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #8 Gepost op: 16-04-2004, 00:01:58 »
Ik neem aan dat Knudde de site gevonden heeft want hij geeft zo tips langs zijn neus weg...

 ::vergroot::
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #9 Gepost op: 18-04-2004, 17:43:24 »
Nah..ik zal wel echt erg dom zijn want ik zie het echt niet....week 1 en 2 niet....en dan de vragen van week 3...had je ze nog moeilijker kunnen maken???Pfffffffff...ik begin de moed al een beetje te verliezen ,en dan die verhalen.... ::ohno::
Nee...ik denk toch dat dit niet in mijn straatje past...
back again..

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #10 Gepost op: 18-04-2004, 18:37:00 »
Nah..ik zal wel echt erg dom zijn want ik zie het echt niet....week 1 en 2 niet....en dan de vragen van week 3...had je ze nog moeilijker kunnen maken???Pfffffffff...ik begin de moed al een beetje te verliezen ,en dan die verhalen.... ::ohno::
Nee...ik denk toch dat dit niet in mijn straatje past...


Kom op Lola, je gaat toch niet opgeven ?
Het is zo dat in het begin de tips en de verhalen opzettelijk vaag zijn gehouden, maar dat is alleen maar om er voor te zorgen dat we niet na 1 week al zonder spel zouden zitten, omdat het te makkelijk was.Maar naargelang het spel vordert zullen de tips en de verhalen duidelijker worden.
Wat betreft de raadsels : Die zijn echt niet zo moeilijk te vinden, met een beetje Googlewerk vind je makkelijk alle antwoorden. Het puzzelen met de letters is misschien wel een beetje moeilijker,maar toch echt niet ondoenbaar. Je moet er wel een beetje moeite voor willen doen, want anders kunnen we onze schat zo wel gratis weg geven aan de eerste de beste voorbijganger, en da's ook niet de bedoeling.
En als je dingen niet weet, mag je altijd dingen vragen, daar zijn ons vragenuurtje en ons nieuwe vragentopic voor.
Of stuur eens een berichtje aan collega speurneuzen, die zullen je wel willen helpen, zoals Knudde bvb al gedaan heeft.
Maar zoals ik al zei, een beetje inspanning moet je er wel voor over hebben. Maar dat kan voor echte molliefhebbers toch geen probleem zijn ?

En zeer binnenkort gaan jullie de hulp krijgen van een opvallende mysteryguest die jullie gaat bijstaan in jullie zoektocht. Dus, volhouden, Lola, aan het einde van elke tunnel schijnt ooit wel een lichtje...
En niets lijkt wat het is...

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #11 Gepost op: 18-04-2004, 18:44:01 »
Ik was zeer somber gestemd toen ik dit berichtje schreef....ik had net de vragen van week 3 doorgenomen en toen ik ze zag moest ik effe slikken.
Ik geef ook niet op hoor....je moest eens weten wat ik er allemaal aan doe om ergens achter te komen.
Ik doe samen met triciapoeh en mijn man wordt ook al dol van me.... ::tandpastasmiley::
Ik heb mijn "mensen"zo hier en daar...nee..we gaan stug ....
back again..

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #12 Gepost op: 18-04-2004, 20:52:16 »
Ik was zeer somber gestemd toen ik dit berichtje schreef....ik had net de vragen van week 3 doorgenomen en toen ik ze zag moest ik effe slikken.
Ik geef ook niet op hoor....je moest eens weten wat ik er allemaal aan doe om ergens achter te komen.
Ik doe samen met triciapoeh en mijn man wordt ook al dol van me.... ::tandpastasmiley::
Ik heb mijn "mensen"zo hier en daar...nee..we gaan stug ....

Zo zie ik het graag, da's de goeie spirit !

Ik zag trouwens dat je de vorige 2 weekraadsels volledig juist had, dus valt het toch wel mee ?

Om jullie een beetje te helpen bij het bijschaven van je letterpuzzeltalenten ( prachtig woord, niet? )zal ik je ( en eventueel alle anderen die weektip 1 niet vonden ) de oplossing geven van weektip 1. Zo kan je eens vergelijken tussen wat je had gevonden en de echte oplossing.
De tip zelf is verdwenen, die ga je niet terugvinden, maar misschien wil iemand je die wel vertellen ...

De URL die je had moeten vinden uit de 9 puzzelstukjes was demol2003.tk, een startsite met een knipoog naar het programma dat ons allemaal hier heeft samengebracht...
En niets lijkt wat het is...

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #13 Gepost op: 19-04-2004, 00:24:34 »
Nee..daar zou ik nu nooit zijn op gekomen....by the way ik zag de l2 dus als 12(twaalf)..dan ga je de fout in en kom je er niet uit....
Maar in ieder geval bedankt dat je me uit deze benarde positie hebt gehaald..ik kan nu al wat beter slapen.. ::trots::
back again..

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #14 Gepost op: 19-04-2004, 21:30:39 »
Met de tip kun je trouwens toch niks aanvangen Lola; geen mens die er weg mee weet  ;)
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #15 Gepost op: 19-04-2004, 21:35:19 »
Om maar niet te spreken over tip 3.....

Men moet eerst een puzzel oplossen voor een website...die moet je ook bij elkaar puzzelen..dan moet je vervolgens met tip 3 ook nog eens puzzelen...waar houdt het op???

Hoe moeilijk kunnen ze het maken???? ::ohno::
back again..

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #16 Gepost op: 19-04-2004, 21:46:39 »
vind je de goudschat blijkt hij uit 10000 puzzelstukjes tebestaan :)
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #17 Gepost op: 19-04-2004, 21:49:38 »
Nee... het zal toch niet he????
Zullen ze zo vals zijn???... >:(
back again..

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #18 Gepost op: 19-04-2004, 21:58:40 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Geniet nooit met mate...

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Spelweek 2 ( vanaf 11-04-04 )
« Reactie #19 Gepost op: 19-04-2004, 22:01:28 »
men zoekt al 100 jaar naar die schat
en velen zijn er verdwenen

dus je wist dat het moeilijk zou worden en je overlevings kans erg klein is

maar dat is de schat toch wel waard ............?
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.