Auteur Topic: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??  (gelezen 34870 keer)

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #100 Gepost op: 15-05-2004, 21:31:27 »
Mireille Maaske, met uw verblindende schoonheid, gehuld in een diorreke en met uw maatje 38...

Zou je voor mij eens een hintje kunnen geven of ik de letters en cijfers van weektip 3 (lss444 en 364esr) moet omzetten om te vinden wat het betekent ?

Mercikes hé. Er zit misschien wel een percentje van de schat aan vast ?!?! (slijm, slijm, slijm)  ::jaja::
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #101 Gepost op: 15-05-2004, 22:25:56 »
Vergis ik mij of voelt menig Parochiaan de heilige hete adem van ondergetekende, Pater Karel, in de ongewijde nek ???

Ik ervaar menig paniekgewoel onder de Gouddelvers onder U.
Maar spaart Uw Gepeins en Gezoek, deze gezalfde zal de Gouden Tip openbaren tussen pot en pint.

Maar weet dat Het gezochte gele glanzende ding zal prijken op mijn Fluwelen bruine pij.

Ge zijt gewaarschuwd, verenig Uw duistere krachten of geef de pijp aan St Maarten en begeef u op gladder ijs.

Tussen vierde en vijfde couplet wordt de toonaard gezet !!!

Uw Messias (Karel voor de vrienden)
« Laatst bewerkt op: 15-05-2004, 22:28:46 door Paterke Karel »

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #102 Gepost op: 16-05-2004, 21:47:52 »
Alle chance dat ik een heiden ben dan... Ik wil geen goudzuchtige pastoor als messias (en dus ook geen godsdienst die mijn geld of goud afpakt) ;-)

Dus Paterke... hou u op de achtergrond want uw katholicisme is verplicht sober te leven. Ik zal wel het goud verpatsen en verbrassen en het lijden dat erbij hoort in de hel verdragen.

Trouwens... Is iedereen plots gaan graven dat hier zo weinig mensen nog aanwezig zijn en posten ?

Beste Mireille,
Ik weet dat het zondag is, maar uw werk gaat toch 7/7 en 24/24 door ? Die letters en cijfers ... daar zou ik graag wat hulp bij hebben. Ik geraak er niet wijs uit  :\'(
« Laatst bewerkt op: 17-05-2004, 22:32:27 door Xandragon »
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #103 Gepost op: 16-05-2004, 22:17:41 »
Maar brave Tinkerbell,

het wordt dringend tijd dat je er "Think"erbell van maakt.

Zou je niet beter de lessen laten vieren alvorens er bruggen worden opgeblazen op de voorlaatste dag van het jaar waarin men vanalles probeert in het Frans.

Zoek maar in het oneindige maar op het einde van de rit zul je tot de conclusie komen : "Gij zijt de Almachtige, de enige , de echte. Vader vergeef mijn zonden want ik werpe de laatste steen in het labyrinth der gegouden".

Mattheus 4.11.23

Dopen en niet wanhopen, mijn Zoon
« Laatst bewerkt op: 16-05-2004, 22:20:45 door Paterke Karel »

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #104 Gepost op: 17-05-2004, 14:50:01 »
Kijk eens aan Tinkerbelleke, denk eens goed na over al wat ge nu al weet.
Ergens zijn er een paar missing links die ge zelf moet aanvullen. Daar kan ik U niet bij helpen, dat moet ge zelf doen.

De enige tip die ik je nog kan geven is de volgende:
Ken je dat oude spelletje dat we vroeger speelden toen het buiten pijpenstelen regende ?

Mijn Tante Nonneke gaat op reis en ze neemt mee : een valies, regenlaarzen, een landkaart,geld,zonnecrème enz, enz...

Wat zou jij meenemen als jij op reis zou gaan ?...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #105 Gepost op: 17-05-2004, 19:02:18 »
Beste Mireille,

Met alle beste wil van de wereld... Wil je aan mijnheer Baziel eens vragen wat er gebeurt als de schat niet gevonden wordt ? Ik bedoel maar... niemand hier kan nog tijd vrijmaken om die schat te gaan ophalen, laat staan om eerst nog te ontrafelen wat die LSS 444 TT 364 ESR wil zeggen. Ik ga op reis en ik neem mee : geen goudschat. Klinkt fatalistisch maar ik ben absoluut moegetergd in mijn hoofd en kan me er niet meer toe bewegen om nog te zoeken op die ene avond dat me nog rest. Morgen is de enige dag dat ik nog tijd heb... Dan bereid ik me voor op een zalige vakantie, want daar ben ik echt aan toe na 2 jaar geen buitenlandse reis te maken...
Begrijp me goed, lieve deerne, ik ben niet depressief of zo. Integendeel zelfs.

En dan bedoel ik niet dat je nu zomaar moet zeggen waar de schat ligt, er mag nog een klein raadsel aan zijn... maar niet zo'n onzinnige letter/cijfercombinatie waar we geen (voor ons) duidelijke aanwijzing hebben hoe we dat moeten omvormen tot coördinaten. Want daar komt héél dit fantastisch in mekaar gestoken spel op neer... op die tip uit week 3, toen we zelfs nog niet wisten dat we naar Dordrecht moesten zoeken.

Zelfs Paterke Karel weet alles en niks. Met z'n onzinnige dubbelzinnigheid doet hij me sterk aan iemand denken...  ::vergroot::
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #106 Gepost op: 17-05-2004, 19:27:16 »
Citaat van: Xandragon Zelfs Paterke Karel weet alles en niks. Met z'n onzinnige dubbelzinnigheid doet hij me sterk aan iemand denken...  ::vergroot::
[quote

Natuurlijk mijn lieve Tink doe ik u aan iemand denken !!!

ge zijt Katholiek opgevoed veronderstel ik en daarmee herkent ge mij als de enige echte Messias.
Vertrek maar met een gerust gemoed op verlof want Het Gouden Kalf is reeds op weg naar mijn persoonlijk Altaar.
Alwaar dit op 13 juni zal verorberd worden tussen menig Trappist en Hostie-snack.

Dus ga maar mijn zoon en leef in vrede.

Het ga U goed mijn schaap

Uw herder

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #107 Gepost op: 17-05-2004, 20:57:22 »
Knudde krabt even in het haar van zijn tandenborstel en duikt zijn valies in. Het is er donker, aartsdonker. Gelukkig veel spiegels binnenin die hem twee seconden helder doen denken. Maar dan weer turen in het duister, de dood om het hoekje loerend. Het pad zou lichtend moeten zijn, een routewijzer naar de tuin van Eden. Doch een volgende stelling dient zich al aan: is het nu Bieschbos of Biesbosch? Of makkelijkheidshalve Bieschbosch? De letterzetter raakt er blijkbaar zelf niet meer uit.
Soit, het was een mooie dag vandaag; de rust straalde zo van de kerktoren. Eronder hebben Knudde en Tink besloten om samen te sterven. Daar hebben ze blijkbaar toch 60% kans toe. Onberekenbaar toch.
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #108 Gepost op: 17-05-2004, 21:53:31 »
De enige tip die ik je nog kan geven is de volgende:
Ken je dat oude spelletje dat we vroeger speelden toen het buiten pijpenstelen regende ?

Allez Blondie,

Het is hier precies als "de kip" :Legt er nog wat meer "Gouden eieren" onder !!!

Laat de mannen eens wat zoeken en ploerten.

Op de zevende dag schiep God een Rustdag en zei : Karelke, de buit is binnen, "Alea ecta est"

En alles werd Peis en Vree

Uw dienaar, Pateros Karolus

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #109 Gepost op: 17-05-2004, 22:39:02 »
Paterke,

Ik zei het toch al... ik ben niet meer ontvankelijk voor gepuzzel. Dat rijmt niet meer met mijn ongeordende brein. Enkel als iemand me nu duidelijk zegt wat ik moet doen (en dan bedoel ik écht duidelijk, dan pas kan ik sleutelen...
Zelfs de gesprekjes van deze avond op msn met een onbekende hebben me niet geholpen. Radeloos... loop ik hier door de voorstraat, zonder doel, zonder goud, zonder ... (is da geen lieke ?)
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #110 Gepost op: 18-05-2004, 10:32:39 »
jeroen kijkt nog eens goed of de schat die hij tijdens dort in stoom vond nog in de tuin ligt en draait zich dan nog eens lekker om
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #111 Gepost op: 18-05-2004, 11:06:54 »
Jongens, jongens, het ziet er naar uit dat jullie mijn hulp weer goed kunnen gebruiken want die tip 3 ligt blijkbaar weer zwaar op jullie maag.
Awel sé, ik zal jullie daar eens een beetje bij helpen, maar ge moet er zelf ook wat moeite voor doen.

Die LSS444 364ESR heeft niks te maken met coördinaten, ik zou begot nog niet weten hoe ik daar zou moeten aan beginnen. Zie je mij al rondhossen door een wildernis met een rugzak vol coördinaten op mijne rug ? En dat met mijn schoonste Diorreke en mijn naaldhaklaarsjes van Lagerfeld aan,want als eerst de Gouden Tip en daarna de Goudschat wordt gezocht wil ik er bij zijn hé! En dan moet ge toch zorgen dat ge er een beetje convenabel van achter komt, anders liggen ze achter uw gat te roddelen, zo van " Hebt ge die Mireille gezien ? Hoe is die nu weer aangestoten, ze heeft precies een patattenzak aan. En die schoenen, het zijn precies legerbottines die nog door het leger van Napoleon zijn gedragen"

Neenee, daar ga ik niet mee beginnen, zo zot krijgt mijnheer Baziel mij niet hoor !

Die LSS444 364ESR heeft veel meer te maken met reizen, en dan specifiek hetgeen dat ge daar voor nodig hebt, en dan nog bij voorkeur op een veilige wijze zou ik durven zeggen.

Want veiligheid is toch belangrijk, vandaag de dag, denk ik zo, want ge kunt er tegenwoordig zelfs voor stemmen, al is het dan bij een paar onbetrouwbare sujetten waar ik niet mee getrouwd zou willen zijn. En dat wil al wat zeggen hé ?

Dus denk nu eens na, en gooi alles samen op een hoop, roert eens goed en haal er dan de sleutel uit...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #112 Gepost op: 18-05-2004, 12:32:58 »
Dus denk nu eens na, en gooi alles samen op een hoop, roert eens goed en haal er dan de sleutel uit...

Sorry hoor, ik ga toch nog een vervelende vraag stellen... ::schaam::
Wat is "alles" ? De url's ? De zinnen van de weektips ? De figuren uit de verhalen ? Of de drie samen ?

Wat is er veilig om mee op reis te nemen dat met een 3 begint ? Of een 6 als het wat zou uitmaken ? Zwijg dan maar ineens van die 4-en.

Alsof ik die voorbije weken (het lijken wel jaren) nog niets anders gedaan heb dan goed nadenken, pfff...
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #113 Gepost op: 18-05-2004, 12:58:33 »
"Alles is alles", Xandragonneke,lieveke, ik heb het nog al gezegd, ge zoekt te ver, de sleutel ligt vlak voor Uwe neus maar ge ziet hem niet...
Gooi alles, dat is dus echt alles wat ge tot nu gevonden hebt over PoV, en vooral al wat ge ons al verteld hebt tijdens het kruisverhoor op een hoop, samen met de nieuwe gegevens uit week 7 en als dat dan combineert met mijnen uitleg over veilig reizen moet ge er komen.

Maar dat veilig reizen moet je letterlijk bekijken zoals ik het zeg.

Ik zal het voor ene keer eens superduidelijk zeggen :
Denk gewoon eens als volgt en denk niet aan PoV:
1. Ik vertrek vrijdagavond op reis
2. Wat neem ik mee ?
3. Wat doe ik zoal allemaal om veilig te reizen, en dan bedoel ik daar niet zozeer verkeerstechnisch veilig mee maar qua antidiefstalbeveiliging ?
Duidelijker kan ik het nu echt niet meer zeggen hoor, alles staat er op, je hoeft enkel te kijken en te combineren...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #114 Gepost op: 19-05-2004, 10:30:13 »
Zeg schoon blondje, ik ben gisterenavond nog een vraagske vergeten te stellen aan uwen baas. Wilt ge bij hem eens informeren of diene barbier die die gasten van de meiden van De Wit aan de galg heeft gepraat en die nu zijn eigen webstek heeft, of dat die mij iets meer zou kunnen vertellen over het hoe en waar, wanneer ik zijn zaak eens met een bezoekske zou vereren om mijn scheiding op zijn juiste plaats te leggen?

En terwijl ge toch bezig zijt, vraag ook eens of ik april 1944 en maart 1964 in mijn agenda met rood moet omcirkelen? Hé? Hé?

« Laatst bewerkt op: 19-05-2004, 17:29:13 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #115 Gepost op: 19-05-2004, 23:55:41 »
Knudde,schatje, mijnheer Baziel zit hier echt met zijn handen in zijn weelderige haardos, hoor.
Weet ge wat hij tegen mij zegt ?
" Ze zitten er met hun neus bovenop,maar ze zien het niet..."
En ook nog : "Als ze moesten weten hoe dicht ze bij een geslaagde gokpoging zitten, ze gokten er allemaal direct op los..."
Maar DQ en MAdR hebben afgedaan, die dienden enkel tot het vinden van die schone stede aan de Oude Maas en de Nieuwe Merwede.
En de blaadjes van de kalenders van 1944 en 1964 moogt ge gerust verscheuren, die gaan U geen stap verder brengen.
De juiste datums die schuilgaan achter LSS444 en 364ESR echter wel, die zorgen voor een mooie PoV toekomst...

En ik kan alleen maar herhalen wat hier nog al gezegd is, zoek naar iets dat je gebruikt als je tegen diefstal beveiligd op reis wil gaan.Denk daarbij niet aan PoV, denk gewoon na over wat je doet als je op reis gaat.
Als je dat vindt heb je alles wat je nodig hebt...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #116 Gepost op: 20-05-2004, 10:05:02 »
Moet ik dan op reis met de wagen of met het vliegtuig? Of maakt dat geen verschil uit?
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #117 Gepost op: 20-05-2004, 12:21:16 »
Dat maakt geen ene of zelfs geen halve moer uit,Knudde.
Zelfs als je zou kiezen voor een knalgele onderzeeër of een pimpelpaarse ULM of zou gaan overnachten in een Fins ijshotel of in een gher in de Mongoolse steppen,één zaak heb je normaal gezien altijd bij je, en die ga je normaliter toch proberen van die wat veilig te houden.
Dan komt het er op aan om even te bedenken wat je dan doet...

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #118 Gepost op: 20-05-2004, 12:24:03 »
het enige dat ik altijd bij me heb zijn sleutels gsm en portomonee

de rest is afhankelijk van waar ik heen ga hoe lang en hoe ik er heen ga
meestal dus per fiets of per trein en voor dat 3 rivieren punt nog wel minder

« Laatst bewerkt op: 20-05-2004, 12:26:55 door jeroen234 »
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #119 Gepost op: 20-05-2004, 14:08:18 »
Hmm, ik heb die dus normaal gezien praktisch nooit bij me, maar het brengt me nu wel op een idee...

Allé, idee-tje...

En staat de gouden tip los van de LSS444etc of wijzen ze allebei in dezelfde richting?

« Laatst bewerkt op: 20-05-2004, 14:25:45 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat