Auteur Topic: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??  (gelezen 34865 keer)

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #120 Gepost op: 21-05-2004, 10:57:09 »
Lieve Knudde, sluit het ene het andere uit ?
Sta mij toe te zeggen dat je ze allebei absoluut nodig hebt om de schat te vinden...
Maar het is een beetje zoals met leren lopen.
Hoe doe je dat ?
Inderdaad, stap voor stap...

Je neemt het ene ergens mee naartoe, daar vind je iets anders, en die 2 dingen samen zorgen er voor dat de juiste deuren voor je opengaan...

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #121 Gepost op: 21-05-2004, 11:05:42 »
lieve Mireille mogen tijdens het opgraven van de schat er ook toeschouwers zijn ???

heb wel weer zin in een dagje dordrecht dat zet ik weer me tentje neer op de camping in de stadspolders of die op het eiland er vlak bij
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #122 Gepost op: 21-05-2004, 11:13:08 »
Hmm, ik denk dat ik het doorheb Mireilleke. Ik ruik het goud; nu alleen nog de gepaste sleutel vinden om het geheim te ontsluieren. Ik stuur U alvast een duif...
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #123 Gepost op: 21-05-2004, 12:01:03 »
Natuurlijk mag dat Jeroen, iedereen is welkom bij Pompen of Verzuipen.
Maar één ding moet wel duidelijk zijn : Het gaat niet zijn wat jij denkt dat het gaat zijn.
Als jij verwacht dat we daar immens diepe putten gaan graven en met gigantische schatkisten gaan hossen door de bossen, dan ben je verkeerd hoor.
Je kent mij nu toch wel hé, ik heb een uitgesproken voorkeur voor een verfijnde manier van schattenzoeken hoor !

Maar ik laat je wel weten wat er te gebeuren staat van zodra alles geregeld is om echt op schattenjacht te gaan, zodat je op de juiste tijd op de juiste plaats bent om alles van op de eerste rij te volgen...

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #124 Gepost op: 21-05-2004, 12:35:07 »
ik zal me  spionen in dordrecht al vast naar je laten uitkijken :-)
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #125 Gepost op: 24-05-2004, 22:12:47 »
Beste Blondine,

na mijn eerste Kruistocht naar de Heilige Stad heb ik mij verzekerd van de nakende Overwinning.

Nu resten mij nog enkel de volgende vragen:

- heb ik nog tijd om mij te onderwerpen aan het Orakel van Basilicum Arsenicum ???

- komt er nog een chatsessie waarin ik mijn Schapen die nog niet bekeerd zijn een Heilige Hand kan helpen ???

Het ga U goed mijn Blonde Heiligheid en moge onze paden zich dra kruisen.

Ik bedenk U met 4 Weesgegroeten en 8 Onze Vaders

Uw Pater

Kareltje ::bravo::

Offline Blurt

  • Forumlid
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #126 Gepost op: 24-05-2004, 22:58:47 »
Geachte medespelers (Knudde, Tink, Paterke, e.a. en ook de Blondine natuurlijk,

in deze cruciale faze van het spel ben ik er natuurlijk in geslaagd de weekopdracht te verknoeien.

Kan er please iemand mij op weg zetten want ik mis namelijk de letters van de 2 laatste vragen.

Please, please, please
 :-\\
Blurt

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #127 Gepost op: 25-05-2004, 08:24:29 »
Goh, als je tante Dora ontmoet hebt, kun je de rest eik zo invullen Blurt. Alhoewel..., jij komt uit het noorden zeker? Dan kan het idd een probleempje zijn. Maar zelfs dat doet er niet toe momenteel beste Blurt want de bewuste site is momenteel in staking en weet de pagina in het boek der 492 wijsheden niet te vinden.

Knudde heeft inmiddels de technische dienst verwittigd...
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #128 Gepost op: 25-05-2004, 21:40:21 »
Maar mijn schaapje Blurt toch,
ben jij een nieuwe ketter onder mijn kudde???

Waarom nog al die moeite, zweet bloed en tranen ???

Onze Lievenheer heeft al lang beslist wie Zijn Verkozene zal zijn en zonder blozen durf ik U te vertellen dat Uw Herder zal blinken in de Gouden Gloed.


Snuffel maar verder in Uw tante Dora's,

alle hulp komt te laat voor hen die niet tijdig bekeerd zijn !!!!!


Pater

"Gouden Karolus"

Offline Blurt

  • Forumlid
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #129 Gepost op: 25-05-2004, 22:15:54 »
Excuseer mijnen braven Pater,

maar deze soort reacties kan ik missen als kiespijn.

Ik tracht zoals alle anderen  een goed eind aan dit alles te brengen en heb geen nood aan uw preken?

Op 1 vlak kan ik u volgen en dat is i.v.m. de volgende chatsessie (ziet ge het zelf nimmer zitten ofwa )

Uw zogezegd schaap (zeg maar Ram)

Blurt ::oink::

Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #130 Gepost op: 27-05-2004, 21:33:52 »
Hoe zit da hier met alle Heilige Helden ???
Zijn er nog kandidaten of mag ik het Gouden Kalf tot mij nemen...

Bezint eer ge begint Parochianen of de dag  des oordeels zal niet komen !!!


Pateros Karolus
« Laatst bewerkt op: 28-05-2004, 09:35:23 door Paterke Karel »

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #131 Gepost op: 28-05-2004, 15:48:59 »
De kandidaten nemen maandag de ochtendstond als ontbijt Paterke, vooraleer aan te schuiven voor het laatste avondmaal.

Tiens, heeft U mijn boterbriefje niet tussen uw gewijde hosties gevonden?
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #132 Gepost op: 29-05-2004, 00:04:43 »
Goh,liefste meneer pastoor Kareltje, nu hebt ge mij toch serieus ontgoocheld hoor ! Nu had ik mij speciaal helemaal opgemaakt voor jouw komst naar het chatuurtje ! Mijn mooiste Diorreke, splinternieuwe naaldhakjes en mijn namaakpelsen bontjas, alles lag klaar ! Ik had zelfs al een flinke laag plamuur opgedaan om den beginnende ouden dag te camoufleren en een flinke scheut Chanel numero 444 achter mijn linkeroor en Chanel numero 364 achter mijn rechteroor gespoten.
Soit, ik was er helemaal klaar voor, ik wachtte ongeduldig op het moment soeppreime !

En wat doet gij ? Ge laat mij gewoon stikken, zelfs nog geen berichtje op mijne laatstenieuwe Nokia 3310 met supersonische beltonen kan er van af...

En ik ook maar denken dat gij U al lang had aangemeld als winnaar bij mijnheer Baziel. En wat krijg ik vandaag te horen ? Niks daarvan, Paterke Karel is in geen velden of wegen te bespeuren geweest, niet bij mijnheer Baziel, niet bij mijn Tante Nonneke van 88 en ook niet bij mij !

En nu is het te laat, de plaatskes voor de grote finale zijn volzet, het treintje is vertrokken, en gij staat op het verkeerde station met een ticketje voor de verkeerde trein op weg naar de verkeerde bestemming...

En dan zoudt ge willen dat ik alles laat vallen om met U iets te beginnen ? Vergeet het maar vierkant, met alle Sinezen van Tokijo maar niet met ons Mireilleke...



Offline Paterke Karel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zalig hij die het water aan de onderkant bijt.
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #133 Gepost op: 29-05-2004, 08:31:41 »
Maar mijn Goddelijke Blonde Verschijning !!

Weet dat ge spreekt met uw herder, hij die geen toelating van bovenaf nodig heeft om alles tot een goed einde te brengen.
En weet maar dat ik zal verschijnen in de Heilige Stad om te nemen wat mij al van het begin toebehoort: De Gouden Graal.

Zie U op de Dag des Oordeels

Paterke (uw Paterke nog steeds)

Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #134 Gepost op: 1-06-2004, 16:53:07 »
Allez zeg, het is zo ver...

Vanmorgen kwam Mijnheer Baziel binnen met zo'n arrogant grijnslachje op dat verwaande smoelwerk en ik wist al dadelijk dat er een niet nader te omschrijven substantie aan de knikker was.
En ja hoor, twee kopjes zwarte Max Havelaarkoffie zonder later was het zo laat. Ik mocht eens in zijn kantoor komen,want hij had me iets belangrijks te melden.

En jullie moeten niet raden wat die melding ging zijn zeker ?
Awel, ik ook niet, ik had het al begrepen en zag de bui al hangen.
Ik heb hem dan ook geen kans gegeven om mij te ontslaan, ik ben binnengestapt in zijn kantoor en heb hem vlakaf gezegd dat hij het niet waard was dat ik voor hem werkte en dat hij de boom in kon en dat hij mij maar mijn C4 moest geven, want dat ik het kotsbeu was van voor hem te werken.

"Zo gezegd, zo gedaan" moet Baziel gedacht hebben want hij haalde ogenblikkelijk een enveloppe boven die hij me overhandigde met de gevleugelde woorden : " Zoals ge wel zult beseffen heb ik U niet meer nodig.Hier is Uwe C4.Ik heb Suzanne van Interlabor al gebeld, ge kunt er morgen al naartoe, ze heeft een jobke bij Living Tomorrow voor U. Dat zal beter voor U zijn. Salut, de kost, de wind van achter en tot nooit meer..."

En dat doet hij mij aan, den onbeleefde boer ! Ik, die net zo gesteld ben op een mooi en waardig afscheid, ik wordt buitengezet met evenveel waardigheid als de vuilniszak van elke week !

Dat vergeef ik hem nooit, nooit of te nimmer !

Hij gaat mij hier niet meer zien, ik zet hier geen voet meer over de vloer !
En dat vind ik heel spijtig, want de gasten die ik hier heb ontmoet waren één voor één toffe mensen, zelfs Paterke Karel kon ik zeer waarderen.
En dat alles gaat nu verdwijnen, en daar wordt ik zo een beetje sentimenteel van...


Allez, salut allemaal en misschien tot ooit nog eens...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Wat is dat hier voor een ramp ,zeg ??
« Reactie #135 Gepost op: 1-06-2004, 17:09:28 »
Allez, salut allemaal en misschien tot ooit nog eens...

Wie weet Mireilleke, wie weet...
Want in het leven is niets wat het lijkt, dus succes met uw carrière in de living tomorrow - ik hoop toch tenminste dat ze U eerst in het salon ontvangen - en mss lopen we elkaar nog wel eens tegen het lijf via het één of het ander kanaal, verscholen ts het riet, ons afvragend wat er nu weer door het struikgewas zal ruisen...

Iig: uw aanwezigheid gaat nooit onopgemerkt voorbij!


De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat