Auteur Topic: The soap: "Mobro" By Giorgio en Floor.  (gelezen 6043 keer)

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
The soap: "Mobro" By Giorgio en Floor.
« Gepost op: 21-04-2004, 21:28:39 »
Hier zullen binnenkort de afleveringen geplaatst worden. Om het overzichtelijk te houden hopen wij dat jullie hier geen reacties plaatsen, voor reacties kun je terecht in de bar.
Alvast bedankt.

En binnenkort meer........Mobro!
Eindelijk...

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: The soap: "Mobro" By Giorgio en Floor.
« Reactie #1 Gepost op: 24-04-2004, 01:03:44 »
Welkom bij Mobro, de spetterende internet soap. Na een tijdje gewacht te hebben kunnen jullie weer genieten van alle spannende belevenissen van forummers en celebs. Dit maal word alles geschreven door Giorgio en Floortje. Zij hopen Mobro even succesvol te kunnen maken als het was toen Chriz het schreef.
Het recept is simpel. Stop een aantal bekende forummers en wat kandidaten van bijvoorbeeld expeditie robinson of wie is de mol in een dorpje en wacht af hoe ze reageren op elkaar…
Zelfmoordpogingen, neerstortende vliegtuigen, lotto hoofdprijzen, ongewenste zwangerschappen, metamorphoses, ontdekte geheimen, gigantische erfenissen, drankproblemen, nuts-verslavingen, liefdesverklaringen, aanvallen van ruimtewezens, celebs met een midlife crisis, dramatisch slecht uitpakkende 1 april grappen en nobelprijs-winnende forummers. Je kunt alles, maar dan ook echt álles verwachten.
Dus… ga er lekker voor zitten, maak een zak chips open en geniet van aflevering 1 van Mobro…

Maar pas op:
- in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
- de gebeurtenissen berusten niet op de werkelijkheid en Giorgio en Floortje zijn niet aansprakelijk voor eventuele hevige reacties of blijvende psychische klachten en trauma’s.
- schop nooit zomaar tegen een eend
- mits je beschikt over een redelijke naamsbekendheid en vooral een hoop gestoordheid, kun je je opgeven voor mobro door een pm-etje te sturen. Wiens belevenissen interessant genoeg zijn om ze ook echt te vermelden ligt bij Giorgio en Floortje



Aflevering 1

Een café in een stadje in the middle of nowhere.  Het is tamelijk rustig binnen, waarschijnlijk omdat het nog zo vroeg is op de dag. In een hoekje spelen een paar mannen een spelletje kaart, aan de bar zitten nog wat oude, grijze mannetjes (die er meer dood dan levend uitzien) en aan de andere kant van het cafetje staat een groepje iets jongere kerels wat te praten. Aan een tafeltje bij het raam zitten Annuh en Chriz.



Het is duidelijk dat ze geen gezellig gesprek hebben. Chriz zit zich steeds kwader te maken en Annuh duikt wat in elkaar. Op een gegeven moment loopt het zo erg uit de hand dat Chriz keihard op de tafel slaat van woede. De tafel trilt er helemaal van en iedereen draait zich om en kijkt geïriteerd hun richting uit.
Chriz voelt zich wat ongemakkelijk en wil eigenlijk zo snel mogelijker weg. Hij wenkt de ober en rekent af. Zogauw ze weer buiten staan begint Annuh tegen hem te schreeuwen.

Annuh: We hadden afgesproken hier nog even te blijven en dat doe ik ook!
Chriz: Maar de mensen hier, zij en ik, wij …. Ja, ik kan het gewoon niet vinden met die lui van hier
Annuh: Jou kennende zal je dat wel weer aan je zelf te danken hebben, ga het goed maken of blijf de hele dag op je hotelkamer!
Terwijl ze richting hun hotel lopen discussieren ze verder.
Chriz: Maar ik overleef het hier niet, iemand in het café heeft me bedreigd!
Annuh: Dat is jouw probleem en dat los je lekker zelf op.
Chriz: Ik MOET hier weg.
Annuh: Dan ga je maar zonder mij  [ze zucht even] Je bent ook zó’n watje!
Chriz: Niks watje! Ik ga al, maar dan zonder jou.

Ondertussen zijn ze in het hotel en Chriz loopt de slaapkamer binnen, pakt zijn koffer en begint in te pakken. Annuh komt al snel achter hem aan.

Annuh: Zo bedoelde ik het niet, wordt niet zo snel boos.
Chriz: Ik wordt niet snel boos, jij dwong mij er gewoon toe.
Annuh: Blijf alsjeblieft gewoon hier, probeer het nog een keer.
Chriz: En dat kan mijn dood beteken. Ik ga…. Zonder jou.
Annuh: Je dood? Chriz.. je overdrijft! Laat me in ieder geval met je meegaan.
Chriz: Nee, je bent te laat. Ik vertrek. Tot ziens.

Hard slaat hij de deur achter zich dicht. Annuh laat zich op het grote bed vallen en begint te huilen. Aan de ene kant is ze boos op hem, aan de andere kant voelt ze zich schuldig omdat ze hem zo verdrietig gemaakt heeft.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2004, 13:07:07 door Floortje »

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: The soap: "Mobro" By Giorgio en Floor.
« Reactie #2 Gepost op: 24-04-2004, 01:04:17 »
Ondertussen loopt Chriz het stadje uit en weet van ellende niet wat hij moet doen. Hij schopt wat tegen steentjes en denkt na over wat Annuh tegen hem gezegd heeft. Op een gegeven moment neemt hij maar een smal bospaadje. Na dit paadje een tijd gevolgd te hebben komt hij uit op een gigantisch dal. Het lijkt op een vakantiepark, of een stad in aanbouw. Overal is gras en staan bomen en er staan flink wat huizen.



Erg bewoond ziet het er nog niet uit, maar wel heel mooi. Hij ziet een bord staan en leest: ‘Nieuwe Stad – Mobro – Een waar utopia. Koop nu een huis, bel 081-7956178’
Chriz vind het er allemaal erg aantrekkelijk uitzien en is benieuwd of er misschien nog een plekje vrij is voor hem. Dan ziet hij een oude vervallen bouwkeet staan en loopt er op af.  Plotseling komt er van achter hem iemand luid zingend aan huppelen. Het is een wat vreemd uitziende man, helemaal naakt en met een ietwat verbrande kont. 



‘Op een onbewooond eeiiiheeeillaaand’. Chriz ziet hoe de man verder huppelt en verdwijnt tussen de bomen. ‘drinkt met je billen bloot, melk uit een kokosnoot’, hoort hij nog net.
Hij besteed verder maar geen aandacht aan de man en klopt drie keer op de deur van de bouwkeet. De deur word geopend door een nette zakenman, Jos genaamd.

Chriz: Hallo, ik ben Chriz.
Jos: Aangenaam, Jos.
Chriz: Ik wilde vragen of er nog huizen vrij waren.
Jos: Ja, genoeg. Ik ga er zelf wonen, maar het loopt twee weken uit, dus is dit twee weken mijn thuis.
Chriz: Oh, ik kan dus redelijk snel in mijn huis als ik hem koop?
Jos: Ze zijn overmorgen klaar, dus dat is redelijk snel , ja.
Chriz en Jos praat nog enige tijd en gaan dan een paar huizen bekijken. Chriz is meteen verliefd op een prachtig huisje aan het water. (nog niet wetend waar ene Bjorn dit riviertje al niet voor gebruikt…)

Hij besluit zijn leven tot nu toe volledig achter zich te laten en opnieuw te beginnen hier in deze nieuwe stad…

De eerste inwoners zijn er al… maar wie er verder nog gaan komen? En of het Chriz lukt een nieuw leven te beginnen? Wat deed Bjorn daar met Jutta in het water? En wat doet Annuh nu Chriz haar verlaten heeft?
Lees het in aflevering 2 van Mobro…

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: The soap: "Mobro" By Giorgio en Floor.
« Reactie #3 Gepost op: 3-05-2004, 17:18:05 »
Aflevering 2

De volgende dag begint het al aardig druk te worden in het nieuwe stadje. Meerdere bewoners druppelen al hun huizen in en overal staan foutgeparkeerde verhuiswagens. Soms hoor je wat vallende dozen, iets te harde uitroepen en zie je een raar huppelende man het stadje onveilig maken. Chriz heeft een huis gekocht in Mobro en is druk bezig er alles naar zijn zin te maken.
Annuh heeft ondertussen besloten de stad te verlaten en gaat op zoek naar Chriz.

Hotelchef: Hallo mevrouw. Wat kan ik voor u doen?
Annuh: Hoi, ik wil graag uitchecken.
Hotelchef: Oké, ik zal alles even in orde maken.  En oja, er ligt hier nog een brief voor u.
Annuh: Oh, geef hier!
Ze trekt de brief uit de handen van de hotelchef, scheurt hem open en leest:



Ze leest de brief 3 keer over en, hoewel ze zich groot probeert te houden, glijden er wat tranen over haar wangen. Ze wist wel dat Chriz deze keer echt kwaad was, maar dat hij haar voorgoed ging verlaten, dat had ze echt niet verwacht. Terwijl ze snikkend in een hoekje is gekropen en vol ongeloof naar de brief blijft staren bedenkt ze zich plotseling iets. Chriz heeft altijd al naar Australië willen gaan. Misschien gaat hij daar nu wel een nieuw leven beginnen..

Ondertussen is Chriz zijn nieuwe huis al aan het inrichten en merkt dat het veel groter is dan verwacht. Hij redt het niet met zijn spulletjes, die hij de vorige dag gekocht had, maar eigenlijk maakt hij zich er niet zo druk om. Hij wil de buren wel eens leren kennen. Jos heeft hij al ontmoet en ze zijn in korte tijd redelijk goede vrienden geworden, maar een beetje verder socializen kan nooit kwaad natuurlijk.

Chriz loopt naar buiten en belt aan bij het huis dat naast het zijne staat, ook aan het riviertje. Niemand doet er open. Hij kijkt op en het naamplaatje en ziet:



Hij loopt om het huis heen en gaat eens achter in de tuin kijken, het is ook zulk mooi weer, dat ze waarschijnlijk wel buiten liggen. Op het terras is ook niemand. Eigenlijk ziet het hele huis er verdacht stil en onbewoond uit. Net als hij weer weg wil gaan, hoort Chriz plotseling een harde plons. Hij loopt naar het riviertje en ziet enkele kringen in het water, maar verder is er niets te zien op wat jonge eendjes na.
En dan komt er een vrouw boven water. Chriz weet niet wat hem overkomt, hij wist niet dat het wat modderige water geschikt was om in te zwemmen. Verder ziet de vrouw er nogal vreemd uit. Ze zit onder de modder, heeft wat waterplantjes in haar haar en een duikbril op.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2004, 17:21:10 door Floortje »

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: The soap: "Mobro" By Giorgio en Floor.
« Reactie #4 Gepost op: 3-05-2004, 17:18:48 »
Chriz: Hallo, ik ben Chriz van hiernaast.
Jutta: Oh hallo, ikke ben Jutta, van dit huis hier. 
Chriz: Ik kan denk ik beter op een ander tijdstip terug komen.
Jutta: Nee hoor, ik kom wel even uit het water.
Chriz: Oh, mijn melk kookt nog, dus ik ga even kijken. Doei!
En gauw rent hij z’n eigen huis weer in.
Jutta: Ook doei??!
En Jutta duikt weer onder.

Als Björn boven komt, blijkt hij een heel stuk meegevoerd te zijn door de stroming. Als hij om zich heen kijkt, ziet hij een jong stelletje, dat elkaar hartstochtelijk begint te zoenen. Björn stapt uit het water en loopt op ze af.

Björn: Halleu, mijn naam is Björn
Daan kijkt verschrikt om en schrikt zich dood van de nogal raar uitziende man.
Daan: Hallo, ik ben Daan.
Björn: Oh, dat is nou weer leuk, eindelijk eens leuke jonge buren.
Daan: Ja, echt heel leuk.
Annemieke is ondertussen ook een beetje bijgekomen en neemt het woord over.
Annemieke: Hallo Björn, ik ben Annemieke.
Bjorn: Wat ben jij een leuke, jonge, spontane meid.
Annemieke: Bedankt, maar wij waren eigenlijk even ergens mee bezig.
Bjorn: Ja, dat zag ik, ja. Succes ermee.
Lachend duikt hij het water weer in.
Daan: Wat was dat?
Annemieke: Ik zou het niet weten, maar niet een van de leukste buren hoop ik.
Daan: Als ik hem zie  krijg ik meteen rillingen, ik vertrouw hem niet. Volgens mij wil hij iemand hier vermoorden ofzo.
Annemieke: Gekkerd. We zitten hier niet in een film hoor Daan… Maar hij ziet er inderdaad best wel onguur uit.

Dan horen ze de voordeur dichtslaan en rent er een nog verdachtere persoon het huis van Daan en Annemieke uit.
Annemieke: WAT? Er is iemand in ons huis geweest! Wie was dat?
Ze gaan gauw terug hun huis in om te kijken of er iets gestolen is.
Daan: Ik vertrouw deze hele buurt niet. Ik denk niet dat ik het lang volhoud hier, als het zo door gaat.
Annemieke: Nee, inderdaad, dit is niet onze dag!

Dan klapt de deur bij een ander huis dicht. Het is het huis van de alleenstaande Lc. Veel is er over hem niet bekend, maar hij is een rare snuiter of iets van plan. Hij draagt de hele dag al zwarte kleding, terwijl het bloedheet is en hij komt zijn huis amper uit.

Jos heeft ook zijn huisje ingericht en is blij dat hij eindelijk uit die bouwkeet weg is. Hij hield het er niet nog een week uit. Nadat hij een tijdje rustig in de achtertuin gelegen had, besloot hij dat het misschien leuk was om zich eens te gaan voorstellen aan de buren. Er deed niemand open bij het huis naast hem. Dan bedenkt Jos dat hij de buren een halfuurtje geleden nog uit de deur heeft zien lopen, richting het park. En in het park vindt hij ze inderdaad, gezellig op een bankje zittend. 

Jos: Hallo, ik ben Jos.
Reinier: Hoi, Ik ben Reinier en zij is Clarinca en samen zijn wij Reinier en Clarinca.
Jos: Volgens mij ken ik jullie ergens van.
Reinier: Dat zou kunnen, wij hebben mee gedaan aan het programma Peking express.
Jos: Oja, dat heb ik een keertje gezien, niet echt een programma voor mij.
Clarinca: Ieder zijn smaak.
Jos: Waarom komen jullie eigenlijk hier wonen?
Reinier: Eigenlijk voor een beetje rust, geen fans die aan je kop zeuren en ook geen……
Clarinca: Sssst, dat hoeven we niet aan ieders neus te hangen.
Jos: Ik ben te vertrouwen hoor.
Reinier: Ja dat geloof ik ook wel, maar…
Dan trekt Clarinca Reinier mee en vertrekken ze richting hun huis.


Wat gebeurd er toch allemaal in Mobro?
Komen Chriz en Annuh elkaar ooit nog tegen? Wordt Björn door niemand gerespecteerd? Waar komt die Lc vandaan? Waarom doen Reinier en Clarinca zo geheimzinnig? Wat doen Björn en Jutta toch in het water? Zijn Daan en Annemieke het eerste “normale” stelletje in Mobro?

Lees het allemaal in de volgende aflevering van Mobro
 

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: The soap: "Mobro" By Giorgio en Floor.
« Reactie #5 Gepost op: 26-05-2004, 18:20:31 »
Let niet op de belammerde schrijfstijl!!

Mobro 3

Annuh zit in het vliegtuig op weg naar Australië om Chriz te zoeken, als hij daar natuurlijk is, maar in Mobro is het een prachtige, warme dag en Chriz pakt zijn tuinstoel en zoekt een lekker zonnig plekje op aan de waterkant. Plotseling komt er een lading water over hem heen, maar ziet niemand wie het dan ook gedaan kan hebben, maar Chriz weet wel beter, hij weet g bijna zeker dat het die rare buren van hem zijn. Hij heeft nog steeds geen goede indruk van Björn en Jutta.

In de plaatselijke supermarkt.
Daan: Zullen we een kilootje appeltjes meenemen?
Annemieke: Ja doe maar, is wel lekker fris met dit weer.
Daan: Ja inderdaad, zullen we ook nog wat ijs meenemen?
Annemieke: Grandioos plan! Mag wel met dit weer.
Ze lopen naar de vrieskast en alles is helemaal leeg.

Daan: Had je kunnen verwachten met dit weer, alles is op.
Annemieke: Er ligt nog wat hoor [Ze opent de deur en haar arm gaat helemaal naar de achterkant van de vrieskast en komt weer eruit met een vies pak ijs, waar de helft van de inhoud aan de buitenkant is geplakt]
Daan: Gadverdarrie, wat is dat voor troep.
Annemieke: Ik zou het niet weten, maar leg het weer terug.
Als ze het terug gelegd heeft……
Daan: Het zit nog aan je handen.
Annemieke: Heb je een zakdoek voor me, het plakt vreselijk.
Daan: Hier mijn zakdoek, gooi na gebruik maar weg, het is toch een oud ding.
Annemieke: Het gaat er niet af, het zit vast.
Daan: We proberen het thuis nog wel even.
Ze lopen naar de kassa om af te rekenen.

Daan: Dit was het.
Grace: Dat maakt dan 26 euro en 38 cent.
Annemieke: Alsjeblieft en laat de rest maar zitten.
Grace: Bedankt, gebeurt niet vaak, maar je hebt roze derrie op je handen. Wat is dat?
Annemieke: Ik zou het niet weten, het zit aan een pak ijs.
Grace: Volgens mij is het ijs op.
Annemieke: Nou, het was het laatste pak ijs dat er lag.
Grace: Ik zal even kijken[Ze lopen naar de Vrieskasten] Ik zie toch echt geen ijs liggen!
Annemieke: Ik ook nu ook niet, net lag het er nog. Ik snap hier niets van?
Daan: Ik begin spoken te zien, denk ik????

In het plaatselijke parkje
Jos geniet weer eens van de prachtige natuur en loopt door het parkje, totdat hij plotseling wat gekraak en geknetter hoort. Hij buigt wat takjes opzij en ziet een groot hol in de bosjes. Hij kruipt naar binnen en ziet een jonge gozer in zwarte kleren ergens in een hoekje zitten. Het blijkt Hans(Peking Express) te zijn. Plotseling komen uit allerlei hoeken mensen te voorschijn: Daisy, Compuart en Cora.

Jos: Aangenaam ik ben Jos
Hans: Ik ben Hans en wij zijn een geheime beweging in dit stadje. We zijn met zijn vieren: Ik, Daisy, Cora en Compuart.
Compuart: Wat doen we met hem?
Hans: Ik heb geen idee, misschien kan hij onze partner zijn in de stad?
Daisy: Ja, een goed plan, maar wil hij?
Hans: Nou Jossie, kom op, wil je?
Jos: Kan ik nog ‘nee’ zeggen?
Cora: Je zegt ‘ja’ of anders…..
Jos: Oké, ik doe het!
Hans: Dat is mooi , kom erbij en zoek een plekje uit.

Pas aan het einde van de middag gaat Jos weer terug naar zijn Huis.

Het donkere huis
Lc heeft de grootste lol. Hij zal die Daan en Annemieke wel eens laten zien wat hij in zijn mars heeft. De rode plaktroep is nog maar het begin, hij heeft nog een heleboel plannen klaarliggen. Hij zal eens wraak nemen op Daan en Annemieke!!!

Grace voelt zich niet helemaal thuis in deze buurt, ze weet niet wat ze moet. Ze heeft nog geen huis en moet morgen toch weer vroeg aan het werk. Ze beslist om in het park te slapen.

Bij Daan en Annemieke thuis.
Als Daan en Annemieke thuis komen staat de deur wagenwijd open. Ze rennen er op af.
Daan: Wat is hier in godsnaam gebeurt?
Annemieke: Ik denk dat er ingebroken is.
Daan: Maar wie doet dat nou in deze wijk.
Annemieke: Volgens mij is het die Björn. Die gast zwerft hier gewoon rond en jat een beetje alle huizen leeg.
Daan: daar zit wat in, maar laten we aangifte doen.

Wil je meer, lees dan de volgende keer, weer.

Wat is Lc van Plan? Wat wil de geheime beweging het stadje aandoen? Krijgt Annemieke de rode troep er ooit nog af? Kan Daan’s hart dit alles aan? Zal Grace haar geluk ooit vinden? Waar is Annuh? Wie heeft de inbraak gepleegd?

Antwoorden in de volgende afleveringen van Mobro!
Eindelijk...