Auteur Topic: Film: Troy  (gelezen 11586 keer)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Film: Troy
« Gepost op: 20-05-2004, 21:28:26 »
Wat vinden jullie van de grote film Troy?


Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Film: Troy
« Reactie #1 Gepost op: 20-05-2004, 21:41:00 »
Ik mag er niet heen ::niet-ok::
Het leek mij wel een leuke film, omdat ik wel geinterresseerd ben in de oudheid enzo, maar ik kom niet naar binnen, dus ik kan ook niets zeggen ::niet-ok::
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Loeske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Film: Troy
« Reactie #2 Gepost op: 20-05-2004, 21:45:55 »
Hoi hoi,

Ik vind de film echt super!!! Echt gaaf! Ben er direct vorige weer donderdag naar toe gegaan, was de eerste dag dat ie in de bios was, dus daar wilde ik naturlijk getuige van zijn  ;) Allemaal mooie mensen in de film en het verhaal is ook nog eens super mooi, kortom gewoon helemaal geweldig!!! Wil er eigenlijk nog wel een keertje naar toe ;)

Doegie knuff, hug  ::bravo:: en  ::zwaai:: van Loes

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Film: Troy
« Reactie #3 Gepost op: 20-05-2004, 21:46:48 »
eigenlijk zouden we er met de familie heen gaan, maar omdat hij voor 16 + is niet.. Misschien krijg ik nog een keer een illegale versie en anders huur ik hem over een paar maanden.. Wil wel weten of de film wel een beetje goed is..
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Film: Troy
« Reactie #4 Gepost op: 20-05-2004, 22:45:15 »
Ik vond het echt een geweldige film. Ik ben er vandaag naartoe geweest in de bioscoop in Antwerpen en we zaten helemaal vooraan... de ondertiteling was gewoon net zo groot als m'n benen zo ongeveer... zat echt in de film ::ok:: .

Hector was trouwens wel een schatje  ::bravo::

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Film: Troy
« Reactie #5 Gepost op: 21-05-2004, 10:52:37 »
Ik wil er heen, ik mag erheen... nu nog tijd vinden om erheen te gaan!!! We gingen eerst met de klas, maar dat gaat geloof ik niet door...
Maar die film moet en zal ik zien  ;D vooral omdat Orlando Bloom ook meespeelt  ;D
Smiling isn't a crime..

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Film: Troy
« Reactie #6 Gepost op: 21-05-2004, 10:56:21 »
het is een goede film

je wacht eigenlijk de hele film op het eind gevecht
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Film: Troy
« Reactie #7 Gepost op: 21-05-2004, 17:29:15 »
het is een goede film

je wacht eigenlijk de hele film op het eind gevecht


gevecht tussen Hector en Achilles zeker...
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Film: Troy
« Reactie #8 Gepost op: 21-05-2004, 19:56:37 »
Tof dat er een topic over Troy geopend is!

Ik ben nog moed aan het verzamelen om te gaan.. :-[ ;D Hou nl niet zo van veel geweld ::) maar ben toch wel erg nieuwsgierig omdat het tenslotte wel over de Trojaanse oorlog gaat. Mijn studievereniging gaat er dan ook heen ;) maar daar heb ik me niet voor opgegeven, omdat ik nog niet zeker wist of ik wel tegen al het geweld zou kunnen.. kvind wel een beetje dat ik erheen 'moet' maar aan de andere kant heb ik Gladiator, Spartacus, en ongetwijfeld nog enorm veel andere oudheidfilms niet gezien en ben dat ook niet van plan. (Maar Orlando Bloom is idd ook wel weer een pluspunt.)

Kunnen jullie me adviseren of ik het aan zal kunnen? Ik heb tot nu toe allemaal tegenstrijdige adviezen gekregen: mijn broer vond het wel meevallen (minder 'eng' dan LOTR 1, die ik ook overleefd heb door 2 handen van vrienden fijn te knijpen :P) maar een vriendin van me raadde Troy me toch weer af..
Ik gok dat ik uiteindelijk wel zal gaan, mits ik 2 lieve vrienden mee kan krijgen van wie ik de handen dit keer fijn mag knijpen..


Trouwens: er zijn wel aardig wat vreemde veranderingen aangebr8 in het verhaal he, ammaal personages die veel te vroeg of veel te laat en door de verkeerde persoon vermoord worden.. :-\\ En de goden totaal weggelaten! :o Dat vink toch wel erg jammer..

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re: Film: Troy
« Reactie #9 Gepost op: 21-05-2004, 21:48:31 »
Trouwens: er zijn wel aardig wat vreemde veranderingen aangebr8 in het verhaal he, ammaal personages die veel te vroeg of veel te laat en door de verkeerde persoon vermoord worden.. :-\\ En de goden totaal weggelaten! :o Dat vink toch wel erg jammer..
Jah.. 't schijnt idd wel dat 't verhaal niet helemaal klopt enzo.. Maarja, hij lijkt me wel vett.. miss dat nog keertje heenga. (of gwn.. een keer huur.. ooit)
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Film: Troy
« Reactie #10 Gepost op: 22-05-2004, 08:11:56 »
Nog niet gezien, ik ga met de gymnasiumklas en de lerares latijm. Kan ons het schelen dattie 16+ is ;D :P

Hij lijkt me best gaaf, behalve die vage veranderingen in het verhaal.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Film: Troy
« Reactie #11 Gepost op: 22-05-2004, 21:11:13 »
....    behalve die vage veranderingen in het verhaal.

Patrocles is een nicht neef.  :o

Offline Loeske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Film: Troy
« Reactie #12 Gepost op: 23-05-2004, 18:52:53 »
FF over de veranderingen, oorspronkelijk werd de oorlog gevoerd door drie godinnen die de mannen gebruikten om voor hen te vechten. In de film overleven Helena en Paris de val van Troje en komt Achilles nog met het houten paard Troje in voordat hij sterft. Agamemnon sterft 'in het echt' niet in Troje maar als wordt door zijn vrouw vermoord als hij weer thuis is.

De film wordt er ondanks deze veranderingen echt niet minder om. De film is echt super en totaal niet eng!!! Het geweld valt wel mee, er wordt natuurlijk wel in gevochten maar wel met respect voor de tegenstanders!!! Best lief toch!

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Film: Troy
« Reactie #13 Gepost op: 23-05-2004, 19:31:58 »
Agamemnon sterft 'in het echt' niet in Troje maar als wordt door zijn vrouw vermoord als hij weer thuis is.
Dat heb ik ook net geleerd!!!  ::trots:: geloof ik  ::)
Smiling isn't a crime..

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Film: Troy
« Reactie #14 Gepost op: 24-05-2004, 12:40:30 »
mijn latijnlerares zei dat als je de feiten na zou trekken, er geen snars van de film zou kloppen!!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Film: Troy
« Reactie #15 Gepost op: 24-05-2004, 14:25:30 »
Tsja, het weglaten van die goden maakt de film een interpretatie van 'zo zou het gegaan kunnen zijn als de goden er later bij verzonnen zouden zijn'. Begrijpelijk dat ze de goden er niet bij hebben, omdat dat het idee van 'eigen wil' om zeep helpt. Dat zou van de sterren marionetten maken en dat is binnen een Hollywood-verfilming met zulke ego's als hoofdrolspelers natuurlijk not done ::tandpastasmiley::

Anyways, ik vond vooral het begin, de aanleiding, alles behalve overtuigend. Daar hadden de scriptschrijvers zich wel wat langer over mogen buigen. De gevechten lijken realistisch en zijn mooi gedaan. Vooral gevechten bij donker/schemering zien er erg imposant uit. Ook het gevecht van Hector en Achillis is erg mooi gedaan.

De special effects zijn soms wat overdone. Het scherm vullen met een matrix aan bootjes lijkt wel imposant, maar ze lijken het teveel willen benadrukken 'kijk es, wat wij wel niet kunnen met onze special effects'.

Al met al een aanrader om een keer gezien te hebben, maar zeker geen klasse die zich kan meten met bijvoorbeeld LOTR, helaas.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Film: Troy
« Reactie #16 Gepost op: 24-05-2004, 16:43:54 »
mijn latijnlerares zei dat als je de feiten na zou trekken, er geen snars van de film zou kloppen!!
Daar had die van mij het vandaag toevallig ook over...  ::)
Smiling isn't a crime..

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Film: Troy
« Reactie #17 Gepost op: 24-05-2004, 17:00:26 »

Daar had die van mij het vandaag toevallig ook over...  ::)

allemaal geldverspilling zei ze en Compuart nog bedankt voor je mening!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Film: Troy
« Reactie #18 Gepost op: 24-05-2004, 17:48:39 »

De special effects zijn soms wat overdone. Het scherm vullen met een matrix aan bootjes lijkt wel imposant, maar ze lijken het teveel willen benadrukken 'kijk es, wat wij wel niet kunnen met onze special effects'.


Ik heb de film nog niet gezien, maar het ging op zich wel om zeer grote aantallen schepen.

"The number of ships is commonly (but incorrectly) said to be 1,000. Thucydides (1. 10.4) speaks of 1200, while the sum preserved in the Iliad (II. 494-750) is 1 186. "

Op deze schepen bevonden zich de soldaten. Volgens Homerus bevonden zich b.v. op elk van de 50 schepen van de Boeotiers 120 soldaten.




« Laatst bewerkt op: 24-05-2004, 17:53:30 door Castor_en_Pollux »

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Film: Troy
« Reactie #19 Gepost op: 24-05-2004, 18:15:09 »
op
 
http://home.wanadoo.nl/~varro/ilias_werkvertaling.htm

staat een werkvertaling in het Nederlands van de Illias.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!