Auteur Topic: Alias ! ( geen spoilers aub ).  (gelezen 4409 keer)

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Alias ! ( geen spoilers aub ).
« Gepost op: 2-06-2004, 12:12:27 »
Hoorde op TV iets over een nieuw MOL Seizoen en heb het forum maar weer eens opgezocht. Leuk, het TV deel.
Mijn favoriete TV serie is ALIAS. Helaas heeft een of andere idioot besloten om halverwege season 1 te stoppen. Belgie ging nog even verder maar hield met de laatste aflevering van Season 1 ook op :( Lang leve Amazon en mijn regiovrije divx speler ! Heb Season 1 en 2 op DVD en wacht met smart op Season 3.
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Alias ! ( geen spoilers aub ).
« Reactie #1 Gepost op: 2-06-2004, 17:44:43 »
Geen idee wat het is, maar waar gaat die serie dan over??  ???
Smiling isn't a crime..

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Alias !
« Reactie #2 Gepost op: 5-07-2004, 10:44:37 »
Hmm... beetje lastig om 2 seizoenen samen te vatten :) Hier is een stukje over de eerste aflevering :

Pilot: Truth Be Told

Sydney Bristow, a vivacious, athletic grad student, discovers that her not-so-typical after-school job as an agent for SD-6, a top-secret division of the CIA.

Recruited in her freshman year, the then shy and lonely Sydney jumped at the chance to add some meaning and excitement to her life. Little did she know how great she’d be at espionage or how much she’d love it. Today Sydney is no longer shy or alone. Boyfriend Danny has just proposed and her best friend Francie couldn’t be happier. Her friend Will, however, has to feign happiness, keeping his unrequited love for her to himself.

Sydney now finds herself facing a moral dilemma: What does she want from the rest of her life, and what does she tell her friends and would-be fiancé?

Sydney’s SD-6 partner, Dixon, a devoted family man, warns her not to reveal her secret to Danny, and Sydney knows that SD-6 leader Sloane would not look kindly on any breach of security. Even Marshall, SD-6’s highly inventive weapons and gadget maker — a super intelligent man with noticeably lacking social skills -- knows that divulging their identities is strictly verboten. This is the one rule you don’t break.....


Volgens mij is het nu op Belgie ( VRT ? ), maar dat zal wel Season 2 zijn, en de Pilot was echt heel erg goed ! ( en de rest van de serie ook ).
In ieder geval Sydney Bristow werktk voor SD-6, er is haar verteld dat dat een undercover tak van de CIA is. Ze heeft erg weinig contact met haar vader en haar moeder is bij ene auto ongeluk om het leven gekomen. Alle afleverinhgen staan wel op bittorrent :) allemaal kijken, alleen het voorstukje geeft je al het idee dat je naar een hele goede film hebt zitten kijken, en dan moet de eigenlijke aflevering nog beginnen!  In Season 1 eindigt bijna elke aflevering met een cliffhanger, wat wel erg de spanning er in houdt als je moet wachten op de 1 x in de week op TV uitzending, maar heb nu alles op DVD  er gebeurt echt heel erg veel in Season 1 en 2 , ben erg benieuwd naar Season 3  ( daar heb ik nog niets van gezien en die is nu afgelopen in de USA ) ... kan niet wachten tot het September is ::tandpastasmiley::

Dit is wel een goede site, maar kan wel spoilers bevatten
http://www.alias-tv.com/episode1.html ( link is naar Season 1 aflevering1 )
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Lefty

  • Forumlid
Re: Alias ! ( geen spoilers aub ).
« Reactie #3 Gepost op: 11-08-2004, 10:06:02 »
Niemand zou je moeten vertellen waar Alias over gaat, want de kracht van Alias zit 'm in de constante onverwachte plotwendingen. Vandaar GEEN SPOILERS, neem ik aan. Het is een spionnen-actie-drama-spanning-familie-mysterie-met-een-vleugje-futurisme-serie.

Helpt dat?

Wat ik je wel kan vertellen is dat het format van Alias (dus waar de serie om draait) ieder seizoen weer op z'n kop wordt gezet. Dat houdt het ontzettend boeiend.

VRT1 heeft seizoen 1 en 2 uitgezonden. Drie is op (Amerikaanse zender) ABC uitgezonden en valt te downloaden. (Ik raad Grabit aan, zo heb ik het seizoen ook in bezit gekregen.) Seizoen 4 komt helaas pas in januari 2005 op ABC.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Alias ! ( geen spoilers aub ).
« Reactie #4 Gepost op: 11-08-2004, 10:15:28 »
Helemaal mee eens ! ( futurisme ? MISSCHIEN SPOILER/TEASERbedoel je Rambaldi ?
Inderdaad omdat het altijd weer net iets anders is dan je dacht dat het was -- liever geen spoilers.. ik had na Season 1 online op de ABC site een mega spoler gezien, en dat wil ik liever niet weer :) Ik zit dus al maanden in de stress  ( nou ja, ben heeeel benieuwd naar wat er gaat gebeuren ) na de cliffhanger van de laatste aflevering van Season 2, gelukkig komt Season 3 in september op DVD uit, en mijn kant op ( I love amazon.com ) . En er komt een Season 4 dus ik ben weer helemaal gelukkig.
Bittorrent is ook een goede manier om aan afleveringen te komen. Ik denk dat ik , als ik mijn nieuwe hardeschijf heb ( mijne van 80 GB is dood..weg data..weg fotos.grr! ) zet ik in ieder geval aflevering 1 om in DivX en op bittorrent en edonkey enzo. Grabit ken ik niet, eens proberen.. als mijn nieuwe schijf er is, want heb er nu "maar" 15 GB in zitten en alles is dus propvol. In ieder geval was aflevering 1 van Season 1 zo ontzettend goed dat ik vanaf toen helemaal verslaafd ben :) Kijk nu met een vriendin Season 2, elke week 1 aflevering, vandaag 2x03 .
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Lefty

  • Forumlid
Re: Alias ! ( geen spoilers aub ).
« Reactie #5 Gepost op: 18-08-2004, 19:32:47 »
Grabit is een programmaatje dat gebruik maakt van nieuwsgroepen. Dat was ook helemaal nieuw voor me, maar het bleek veel simpeler dan ik dacht.

Je download dan via de maximale bandbreedte die je van je provider krijgt. Stel je hebt Chello (altijd een slechte keus, maar dat terzijde) dan download je met 56 kb p/s van news.cehllo.nl (bijvoorbeeld). Of news.tiscali.nl of whatever. Dat stel je in via Grabit, maar het kan ook met Outlook. Lees maar een handleidnkje op internet: 

http://www.shemes.com/community/viewtopic.php?t=1536

Je bent namelijk niet langer afhankelijk van andere gebruikers, maar je downloadt rechtstreeks van de se4rver van je provider. Het lijkt ingewikkeld, maar is betrekkelijk simpel. Echt waar. Aanrader.

En Alias, tja, dat moeten meer mensen in Nederland eens bekijken. Het probleem is dat je niet af en toe één aflevering kunt makken, maar dat je je eigenlijk een heel seizoen moet investeren om het te volgen. Maar daar hou ik juist van. Grootse verhaallijnen. Mmm.

Seizoen 2 was de beste. Irina Derevko maakte de show helemaal compleet, nietwaar?

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alias ! ( geen spoilers aub ).
« Reactie #6 Gepost op: 19-08-2004, 18:46:45 »
wordt het nu nog uitgezonden? VRT is ongeveer een maand terug met seizoen 2 gestopt en ik zat echt  ::oink:: voor mijn scherm! En ik wil weten wat er gebeurt zonder te moeten kijken op internet!!
banaan begint met een b, soms met een s