Auteur Topic: [KG] Aflevering 1  (gelezen 3600 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 16-10-2018, 12:06:40 »
nee dat vind je niet, want dan staat het vanaf volgende week recht tegenover Hunted ;) en dat is ook leuk

Jaaa hunted  ::love::
You'll never walk alone

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #21 Gepost op: 16-10-2018, 15:31:44 »
De deelnemers weten dat er een toneelstukje opgevoerd wordt, ze weten alleen niet waar en wanneer. Als je dan op een parkeerterrein staat te wachten op een telefoontje kijk je toch vast om je heen. Dan zie je dat er iemand opvallend naar je staat te kijken, dus hou je die persoon in ieder geval met een half oog in de gaten. En dan had je ook gezien dat er op een gegeven moment iemand naar 'jouw' auto wilde lopen.
Ik ben in ieder geval benieuwd of ze in een volgende aflevering Olov zullen herkennen, die zat in het hotel ook wel heel opvallend 'naast' Monic. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik hem ook alleen zou herkennen aan z'n oranje slipover en z'n grijze baard, maar ik denk dat niemand hem echt gezien heeft.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #22 Gepost op: 16-10-2018, 15:39:56 »
Opening op de hotelkamer met een videobericht.  Herken ik ergens van
Sssst dit zouden we niet meer doen  :-X

572.000 kijkers (t.ov. 780.000 vorig jaar) is niet het begin waar ze van gehoopt hadden denk ik.
Oei das niet zo best :(. Nou moet ik zeggen dat de promo ook niet erg goed was voor het programma. Ik kon weken lang niets vinden over het programma.

Ook de deelnemers zijn mij net iets té naïef. Zien ze dan echt niet dat de mensen om hen heen allemaal acteurs zijn (in de hotelbar en op het parkeerterrein) of zijn ze geïnstrueerd om te doen alsof?
Uit de aflevering haal ik een beetje dat Viviënne het wel heeft gezien. De makers willen het misschien niet heel duidelijk in beeld brengen voor de spanning, maar ik denk dat de deelnemers af en toe wel degelijk de scenes zien.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #23 Gepost op: 16-10-2018, 16:15:21 »
Sssst dit zouden we niet meer doen  :-X
Ik vond het een blamage. Hoe kun je nou zó overduidelijk WIDM na-apen? ??? Was echt nergens voor nodig. Wil je niet 'die WIDM-kloon van RTL' zijn dan moet je wel innovatief durven te zijn. En desnoods je script omgooien als blijkt dat Wie is de Mol je voor is geweest. ::ohno:: Ook het 'scherm niet te zien krijgen' en vrijstellingendilemma uit De Mol 5 (oké, dat is voor de meeste kijkers niet relevant) maakt dat je het toch moeilijk van 'het origineel' los kan zien. :-\\

Vind het wel heel fijn om naar te kijken! Leuke opening verder ::ok:: Hoop dat het verhaal ook nog wat spannender wordt.

Uit de aflevering haal ik een beetje dat Viviënne het wel heeft gezien. De makers willen het misschien niet heel duidelijk in beeld brengen voor de spanning, maar ik denk dat de deelnemers af en toe wel degelijk de scenes zien.
Dan zou je als kandidaat er toch gelijk bovenop gaan zitten? Dan zou je dáár toch precies cruciale informatie in gaan zoeken?
Overigens lijkt het me dat het grote acteerwerk niet wordt opgenomen tijdens de opdracht zelf, maar dat ze voor het 'sfeershot' een simpele (stille) versie van de scène naspelen om zo min mogelijk aandacht te trekken.
...óf niet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #24 Gepost op: 16-10-2018, 17:26:27 »
Ik vond het een blamage. Hoe kun je nou zó overduidelijk WIDM na-apen? ??? Was echt nergens voor nodig. Wil je niet 'die WIDM-kloon van RTL' zijn dan moet je wel innovatief durven te zijn. En desnoods je script omgooien als blijkt dat Wie is de Mol je voor is geweest. ::ohno:: Ook het 'scherm niet te zien krijgen' en vrijstellingendilemma uit De Mol 5 (oké, dat is voor de meeste kijkers niet relevant) maakt dat je het toch moeilijk van 'het origineel' los kan zien. :-\\
Not sure if sarcasm ;D. Maar in een kamer begroet worden door de presentator via een tv is nou niet een copyright van widm of zoiets. Sterker nog, er zijn buitenlandse programma's die het ook al wel voor widm hebben gedaan.

Citaat
Dan zou je als kandidaat er toch gelijk bovenop gaan zitten? Dan zou je dáár toch precies cruciale informatie in gaan zoeken?
Overigens lijkt het me dat het grote acteerwerk niet wordt opgenomen tijdens de opdracht zelf, maar dat ze voor het 'sfeershot' een simpele (stille) versie van de scène naspelen om zo min mogelijk aandacht te trekken.
Lijkt mij ook achteraf opgenomen. Ik denk inderdaad dat ze met de BN'ers daar wel afspraken over hebben gemaakt dat ze niet een scene mogen binnenlopen.

We zagen ook heel even een vrouw in beeld. Deed iemand anders haar ook aan Johanna van vorig seizoen denken? Of hoop ik gewoon teveel dat ze terugkomt? ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 16-10-2018, 17:57:12 »
Overigens lijkt het me dat het grote acteerwerk niet wordt opgenomen tijdens de opdracht zelf, maar dat ze voor het 'sfeershot' een simpele (stille) versie van de scène naspelen om zo min mogelijk aandacht te trekken.

Maar de kandidaten hebben het nog steeds geen blik waardig gegund, terwijl er op de parkeerplaats wel degelijk iets aan de hand was. Een paar foto's was voor het onderzoek vast handig geweest en zo niet, beter mee verlegen dan om verlegen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 16-10-2018, 22:30:06 »
Ik vond,in tegenstelling tot sommige reacties, de eerste aflevering wel meevallen afgezien van de opening met TV schermen. De acteurs liepen wat meer door het spel dan de eerste aflevering vorig jaar dacht ik.

In de eerste aflevering van vorig jaar was er ook maar één opdracht en ook toen viel er niemand af. Nog lastig te zeggen wie er verdacht zijn. De kroongetuige kan in beide groepen zitten, tenminste voor beide is een uitleg te bedenken. Evenals vorig jaar werden verdachte handelingen wel erg uitgebreid in beeld gebracht en dat waren toen de afvallers. Vanuit het bureau werden zinvolle aanwijzingen doorgegeven aan het andere team en er was tijd om hier naar te zoeken. ( natte kleding en oorbel). Kluun en Viggo doen aan verdeel en heers tactiek. Bo en Kay gedragen zich te opvallend/verdacht. Loretta houd zich op de vlakte en zaait verwarring. Vivienne is oplettend. Birgit nog niet  zo aanwezig.De oorbel actie van Eva lijkt haar af te strepen als kroongetuige tenzij.... De opmerkingen over natte kleding kan een afleidingsmanoeuvre zijn van Fred. Kortom nog geen idee....

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 16-10-2018, 23:09:42 »
Ik heb het wel opgenomen maar nog niet gekeken.
Gisteren in 'tijd voor max' zaten Vivienne en Monic aan tafel.
Voor mijn gevoel versprak Monic zich daar een beetje bij 33.05







Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #28 Gepost op: 16-10-2018, 23:13:31 »
hem ..... mwah ..... normaal taalgebruik toch ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 16-10-2018, 23:19:11 »
Jawel, maar klonk of ze zich vergiste en daar vlug overheen sprak

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 16-10-2018, 23:25:32 »
Jawel, maar klonk of ze zich vergiste en daar vlug overheen sprak

Zo kwam het ook op mij over.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 17-10-2018, 10:44:19 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 17-10-2018, 10:51:33 »
Ik vond het een leuke eerste aflevering :)
Ik moet nog wel erg inkomen in het verhaal, maar dat zal hopelijk in de loop van de afleveringen steeds beter te volgen zijn. Ik ben blij dat er nog niemand uit is, want heel veel informatie om je op te baseren bij het opmaken van het proces verbaal was er niet.
Loretta en Eva ::bravo::
Viggo en Kluun :-\\
Zin in aflevering 2 ::jaja::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #33 Gepost op: 17-10-2018, 11:15:14 »
Ik heb het eerste onderzoek in de app gespeeld en mijn punten ingezet.
Alleen het filmpje met het pittige gesprek op een verlaten industrieterrein tussen de eigenaar van de club en Per gemist.( te snel doorgegaan en daarna zat er een slotje op de locatie).

Heeft iemand dit filmpje wel gezien en is er iets bijzonders gezegd?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #34 Gepost op: 17-10-2018, 11:15:40 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #35 Gepost op: 17-10-2018, 13:51:37 »
Voor mezelf probeer ik het crimi verhaal op te schrijven.
ik heb me voorgenomen om dit jaar bij de feiten te blijven en niet zoals vorig zelf te gaan speculeren ;D ;D

Hierbij de info over personages en wat we nog meer gezien hebben.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #36 Gepost op: 17-10-2018, 23:31:56 »
Het had idd beter geprogrammeerd kunnen worden op zaterdag na All You Need Is Love.

Nog beter: in plaats van AYNIL!!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #37 Gepost op: 17-10-2018, 23:33:14 »
::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #38 Gepost op: 18-10-2018, 10:57:32 »
Not sure if sarcasm ;D. Maar in een kamer begroet worden door de presentator via een tv is nou niet een copyright van widm of zoiets. Sterker nog, er zijn buitenlandse programma's die het ook al wel voor widm hebben gedaan.
Tuurlijk heeft WIDM geen copyright en het was ook niet 'de briljantste twist ooit' of zo, maar om nou het begin precies het zelfde te doen? ??? Ik snap dat je die ijshockeywedstrijd er op de een of andere manier in probeert te verwerken, maar als maker ga je toch niet je seizoen op precies dezelfde manier openen als dat van je concurrent? ??? Ze hadden zat tijd om iets originelers te verzinnen, lijkt me.
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [KG] Aflevering 1
« Reactie #39 Gepost op: 18-10-2018, 17:52:26 »
Mijn eerste verdachte is Fredje Teeven. Al was het alleen maar omdat niemand dit zou verwachten vanwege de bonnetjesaffaire. De kroongetuige zit volgens mij sowieso NIET in de groep die gebeld heeft, dat zou de kroongetuige nooit doen om zo min mogelijk verdenking op zich te laden.
Fred wil duidelijk de aandacht van de oorbel afleiden door te opperen dat ze moeten zoeken naar natte kleding. Eva zegt tegen Fred bij het bestuderen van de foto van Anna: ze mist een oorbel trouwens, zie je dat. Waarop Fred zegt: dat kan je niet zien. Je kunt het wel degelijk zien en laat het nou toevallig om deze oorbel gaan. Eva is bij deze dan ook niet de kroongetuige.