Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390085 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1880 Gepost op: 22-07-2021, 17:57:58 »
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2390366-kamer-teleurgesteld-over-afwijzen-wob-vonnis-schaadt-vertrouwen-in-overheid

Zou toch bijna gaan denken dat ze - en Hugo de clown voorop - dingen willen achterhouden die via WOB (en de journalisten van Nieuwsuur) bovenwater dreigen te komen...   ::)

Als in hoger beroep alsnog gelijk gegeven wordt, dan is dat het failliet van de WOB.
« Laatst bewerkt op: 22-07-2021, 18:05:05 door MollenvangR »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1881 Gepost op: 30-07-2021, 12:11:20 »
Zo,  toch goed ziek geworden na m'n 2de  vaccinatie met Moderna. Woensdag werd ik geprikt, maar er ging iets niet goed en ik voelde het langs m'n arm lopen. Het dopje was eraf geschoten en nu had ik maar de helft gehad en moest er een arts bij gehaald. Die zei dat er dan  og een hele dosis bij moest. Dus nu heb ik 1,5 dosis gehad. Gisteren zo ziek dat ik niks kon, vandaag kan ik alweer typen en lezen.  ::ok::
...maar soms even niet :)

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1882 Gepost op: 30-07-2021, 13:19:57 »
anderhalve dosis... dat kan de bedoeling niet zijn. Maar snap wel dat ze dan liever te veel geven dan te weinig. maar wat heftig, gig  ::hug::

mooi dat het nu beter gaat  ::ok::

Ik had al genoeg last van m'n 2e vaccinatie, waar ik een week eerder om ben gegaan dan gepland. 1e nacht meteen een nachtmerrie. 2e dag amper m'n bed uit geweest, na een ochtendafspraak die ik beter had kunnen cancellen.

Hoofdpijn en koorts. Beetje hoesten ook. Ging gelukkig vanaf dag 3 veel beter. Nu ruim een week later voel ik me vooral uitgewoond, maar kan erger. Was goed mee te dealen.

Dacht eerst van: valt weer erg mee. Was 🤏 this close om een wijntje in te schenken, want ja. Gelukkig toch maar niet. De fun begon na 16 uur of zo  ::dom::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1883 Gepost op: 30-07-2021, 17:55:54 »
Afkloppen ik heb echt van beide prikken nul last gehad.  Ik ken inmiddels al wel behoorlijk wa5 mensen die van de tweed prik Pfizer behoorlijk last hebben gehad, helaas . Van een beetje hangerig en pijn in de arm, tot serieuze koorts grieperig en heel veel pijn bij ademen

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1884 Gepost op: 30-07-2021, 20:24:53 »
Afkloppen ik heb echt van beide prikken nul last gehad.  Ik ken inmiddels al wel behoorlijk wa5 mensen die van de tweed prik Pfizer behoorlijk last hebben gehad, helaas . Van een beetje hangerig en pijn in de arm, tot serieuze koorts grieperig en heel veel pijn bij ademen
Ja, het verschilt in mijn omgeveing ook heel veel. Mooi dat jij er geen last van hebt gehad, Tarbozan. Ik vond het wel een beetje eng... had me al lang niet meer zo kut gevoeld. Ben eigenlijk nooit meer ziek sinds dat ik me te buiten ga aan verse gember(thee).

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1885 Gepost op: 30-07-2021, 20:47:02 »
hier alleen wat spierpijn in de arm
Wit is ook een kleur!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1886 Gepost op: 31-07-2021, 11:39:35 »
Nou, wat kan dat verschillen zeg! Een week last of langer had ik toch niet verwacht, Amethyst ,arts zei tegen mij dat bijwerkingen na 48 uur over zouden moeten zijn. Hier vandaag lichte hoofdpijn, beetje keelpijn en erg moe.

Beterschap voor wie het nodig heeft  ::hug:: :)
...maar soms even niet :)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1887 Gepost op: 1-08-2021, 22:24:47 »
Afkloppen ik heb echt van beide prikken nul last gehad. 
Wel opvallend dat er zo veel verschil per persoon zit in die bijwerkingen. Mijn vader, moeder, broer en ik zijn allen met Pfizer gevaccineerd. Mijn vader had helemaal nergens last van, mijn moeder en ik hadden 1,5 dag last van een pijnlijke shouder, mijn broer voelde zich twee dagen goed ziek na de tweede prik (na de eerste prik had hij nergens last van).
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1888 Gepost op: 2-08-2021, 20:52:09 »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1889 Gepost op: 7-08-2021, 10:32:00 »
Een jaar of 8 geleden was er een boek.

"Inferno", heette het. Geschreven door Dan Brown.

Het ging over een virus dat in staat werd geacht om een kwart van de wereldbevolking te elimineren. Ik vroeg toen aan iemand hier op RN, iemand uit de medische wereld, of het mogelijk was (moreel of met een ander motief), dat er op déze manier iets aan de overbevolking gedaan kon worden.

Het boek is verfilmd, in de Langdon-cyclus. Destijds vond ik het scenario nogal apocalyptisch.

Intussen zet Covid-19 de wereld op zijn kop.

Wat ik me afvraag: de boeken van Dan Brown worden soms als omstreden beschreven, als het aankomt op de beschreven thema's.

Maar dan borrelt bij mij een gedachte naar boven: Dan Brown doet veel research om het verhaal in zijn boeken enigszins realistisch op papier te krijgen. Zou hij ruim tien jaar geleden al iets op het spoor zijn gekomen, dat wijst op wat we nú maar ál te goed kennen?

Ik bedoel, het verhaal vertóónt enige parallellen met theorieën over Covid-19.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1890 Gepost op: 7-08-2021, 16:32:33 »
Dan brown staat bekend om zijn gedegen onderzoek naar de thema’s van zijn boeken.  Maar dat hij de covid pandemie had voorzien, nee dat is onzinnig.

Het is gewoon een heel eng iets wat in bepaalde groeperingen al langer rondgaat, wat doen we aan de dreigende overbevolking.  Selectie van de sterksten, bewust uitlokken van oorlogen , of aan de andere kant van het spectrum  zoeken naar andere plekken waar bevolking kan ontstaan of het zoeken naar alternatieve manieren van delfstoffen en voedsel .

En het is gewoon een gegeven dat pandemieën een vrij effectieve manier van selectie zijn, Kijk in het verleden maar naar de pest, cholera , malaria of in wat recenter tijd hiv/aids.

Het boek is dus meer gericht op de zwarte dood als wapen ter eliminatie van een deel van de bevolking

Hetzelfde thema van een virus dat de wereld kapot maakt , wordt ook gebruikt in bv ik ben pelgrim , van terry Hayes .
Ook in de muziek werd oorlog al als oplossing voor problemen gebruikt, al in 1983 schrijft het klein orkest dat Nederland sterker kan worden als er weer oorlog Zou komen .

Dus het thema is niets nieuws. En Brown heeft denk ik zeker geen glazen bol gehad dat hij deze pandemie kon voorzien . Hij haalt eerder zaken uit het verleden aan die hij projecteert naar het heden

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1891 Gepost op: 12-08-2021, 12:05:18 »
Nu bijna iedereen die gevaccineerd wil worden gevaccineerd is zullen er wel weer versoepelingen komen.

Of dat handig is? Lijkt me niet aangezien er nog zo veel mensen terug moeten komen van vliegvakantie
Wit is ook een kleur!

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1892 Gepost op: 12-08-2021, 13:04:04 »
Nu weer een onderzoek uit de V.S. dat suggereert dat het Pfizer-vaccin niet zo goed werkt tegen de deltavariant. Moderna veel beter, maar nog steeds onvoldoende

https://www.axios.com/coronavirus-vaccines-pfizer-moderna-delta-biden-e9be4bb0-3d10-4f56-8054-5410be357070.html

Niet peer-reviewed, en "meer onderzoek nodig" maar beurskoerzen Moderna, BioNTech & Pfizer gingen gister wel flink onderuit, las ik.

Onderzoek uit Qatar lijkt een soortgelijk beeld te laten zien:

https://twitter.com/EricTopol/status/1425589829069271041

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1893 Gepost op: 12-08-2021, 20:42:02 »
Kijk dat er mensen zelf voor kiezen geen vaccinatie te willen... goed dat is hun eigen keuze... maar dit  ::hypocriet::

https://www.parool.nl/wereld/duitse-verpleegster-saboteerde-vaccinaties-bijna-9000-mensen-moeten-opnieuw-coronaprik-halen~bf3d2196/?fbclid=IwAR18veCb6drtHb8oD-Fk4mJMM3rcCsuPo6zW78klKW8A_T0x-nAMpLVWWYQ

Direct oppakken en een paar jaar opsluiten
Wit is ook een kleur!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1894 Gepost op: 13-08-2021, 17:49:31 »
Kijk dat er mensen zelf voor kiezen geen vaccinatie te willen... goed dat is hun eigen keuze... maar dit  ::hypocriet::

https://www.parool.nl/wereld/duitse-verpleegster-saboteerde-vaccinaties-bijna-9000-mensen-moeten-opnieuw-coronaprik-halen~bf3d2196/?fbclid=IwAR18veCb6drtHb8oD-Fk4mJMM3rcCsuPo6zW78klKW8A_T0x-nAMpLVWWYQ

Direct oppakken en een paar jaar opsluiten
Ja, dit kan echt niet. Las het toevallig net ook.

En las net dat ze zowat alles gaan los laten half september??
Maar niets over grote evenementen.

Ondanks dat ik nog steeds voor maatregelen ben en 1.5 meter. Waarom mensen overal wel op elkaar en dan geen grote evenementen. Of ik heb een nieuwsbericht gemist :D

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1895 Gepost op: 13-08-2021, 22:34:56 »
En las net dat ze zowat alles gaan los laten half september??
Maar niets over grote evenementen.

Ondanks dat ik nog steeds voor maatregelen ben en 1.5 meter. Waarom mensen overal wel op elkaar en dan geen grote evenementen. Of ik heb een nieuwsbericht gemist :D
De risicozaken waar veel besmettingen zouden kunnen ontstaan, zoals clubs en discotheken blijven voorlopig nog gesloten. Ik denk dat men een groot evenement ook als zo'n risicozaak ziet.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1896 Gepost op: 14-08-2021, 17:49:26 »
De risicozaken waar veel besmettingen zouden kunnen ontstaan, zoals clubs en discotheken blijven voorlopig nog gesloten. Ik denk dat men een groot evenement ook als zo'n risicozaak ziet.

Ja, en een voetbal, F1 enz. is in mijn ogen net zo'n groot evenement. Al snap ik dat daar stoelen staan en het dan zittend kijken wordt genoemd. Maar echt ook niet dat die mensen blijven zitten bij een goal en elkaar om de schouders vliegen bij een goal  ::rofl::

Ik snap ergens best dat een Q-dance, B2S, andere festivals het nu wel zo goed als beu zijn.

Maar is het dan meer een kwestie van de dikke beurs wat wel kan en de rest zoekt het nog even uit. Zo voelt het al wel een hele tijd voor mij in ieder geval.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1897 Gepost op: 17-08-2021, 00:45:37 »
Gisterochtend mijn 2e vaccinatie gehad en gelukkig lijken de bijwerkingen mee te vallen. Gisteravond nog wel wat koortsachtig, maar toen ik vanmorgen wakker werd, had ik al nergens meer last van.  :D
En verder valt de spierpijn deze keer ook redelijk mee. Ik voel het wel, maar kan gelukkig gewoon op mijn arm liggen.

Dus ik ben helemaal blij.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1898 Gepost op: 5-09-2021, 12:18:28 »
Die 70.000 (per dág) in Zandvoort, die zitten  daar niet voor mij.

Die 40.000 a 50.000 in Amsterdam vandaag, die demonstreren daar niet námens mij.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1899 Gepost op: 5-09-2021, 18:41:24 »
Waartegen demonstreerden ze precies?
Wit is ook een kleur!