Poll

Het is een goede ontwikkeling dat je op steeds meer plekken alleen kunt pinnen/zelfscannen

eens
22 (51.2%)
oneens
21 (48.8%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Stelling van de dag  (gelezen 129759 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Stelling van de dag
« Reactie #600 Gepost op: 16-09-2021, 13:48:17 »
Dat is helemaal niet waar, je kunt ook een bewijs op analoge wijze krijgen.
Er wordt wel degelijk gedacht aan mensen zonder smartphone.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Stelling van de dag
« Reactie #601 Gepost op: 16-09-2021, 15:34:35 »
Dat is helemaal niet waar, je kunt ook een bewijs op analoge wijze krijgen.
Er wordt wel degelijk gedacht aan mensen zonder smartphone.
Jup, dat kan inderdaad op papier. Belangrijk is daarbij dan wel dat ze bij vaccinatie akkoord hebben gegeven voor het delen dat je geprikt bent met het RIVM. Dus als je wilt Sanmol kun je je grootouders helpen door in te loggen met DigiD bij coronacheck.nl/nl/print/ en dan kunnen ze met dat A4tje gewoon naar binnen :)  ::ok:: (volgens mij is dan 1x printen voldoende toch? Niet voor elk uitje een nieuw printje maken lijkt me?).
« Laatst bewerkt op: 16-09-2021, 15:38:10 door MollenvangR »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #602 Gepost op: 16-09-2021, 19:06:00 »
Let dan wel op dat je een nationale en een internationale versie hebt... (ben ik van de week ook achtergekomen)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #603 Gepost op: 16-09-2021, 20:40:55 »
We gaan nooit 100% veiligheid krijgen. We moeten wel ons best doen voor de kwetsbaren onder ons, en zeker om voor hen die niet gevaccineerd kunnen worden of waarbij vaccinatie niet werkt (bijv vanwege medicatie die het afweersysteem onderdrukt), de maatschappij weer enigszins leefbaar te maken. Zodat ook zij naar het theater kunnen, of uit eten.
En als je niet gevaccineerd bent, kun je je toch laten testen? Ik word echt zo moe van dat “je mag niet buitensluiten” gedoe. Er wordt niemand buitengesloten, behalve mensen die positief testen op Corona, en dat lijkt me nou juist de bedoeling.
Ik wil niet al te hard mee doen aan de discussie, maar ik wil toch even hierop reageren: risicogroepen zijn dus juist de enige die wél worden buitengesloten. Wij kunnen nog steeds niet naar het theater of uit eten, want dat is nog steeds veel te onveilig. Met het loslaten van mondkapjes en binnenkort zelfs de anderhalve meter, is zelfs naar de supermarkt, de dokter of naar school voor veel van ons nog steeds te gevaarlijk. Zelfs het RIVM raadt ons nog steeds af of met het OV te gaan of zelf naar de supermarkt te gaan, en de meesten van ons moeten al sinds het begin van de pandemie een stuk geïsoleerder leven dan het RIVM ons aanraadt (en daarnaast hebben veel van ons helemaal geen keuze, aangezien we ook gewoon levens hebben die we niet compleet on hold kunnen zetten en dus gedwongen onze gezondheid op het spel moeten zetten).

Er is nog steeds niets in dit hele beleid wat ooit gericht is geweest op het beschermen van risicogroepen. Ik vind het om eerlijk te zijn echt moeilijk om te zien dat mensen moeilijk doen over QR-codes, terwijl langzamerhand alle accomodaties waardoor risicogroepen nog enigszins konden meedoen aan de maatschappij (zoals online onderwijs en thuiswerken) worden afgeschaft. Ik voel me soms echt alsof ik in een parallel universum leef, en ik weet dat ik niet de enige ben.

Natuurlijk is een coronapas geen langetermijnoplossing, en ik denk zelfs schijnveiligheid omdat je ook als gevaccineerde nog steeds besmettelijk kunt zijn. Dit gaat uiteindelijk niet alleen risicogroepen in gevaar brengen, maar iedereen. En ik snap veel andere bezwaren ook wel. Maar ik zou graag willen dat alle mensen die zich nu zorgen maken over de "toegankelijkheid" van de maatschappij, dat ook eens zouden doen over de toegankelijkheid van de maatschappij voor risicogroepen/gehandicapten. Dan praten we wel verder.

(Overigens is dit niet rechtstreeks aan Swifty en Lucy gericht, maar ik citeer nu vooral jullie twee omdat het bij elkaar een goede aanleiding was voor wat ik wilde zeggen).
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Stelling van de dag
« Reactie #604 Gepost op: 16-09-2021, 20:55:08 »
Het scheve eraan is dat de anderhalve meter wordt afgeschaft en de coronacheck daarvoor in de plaats komt. Elk bedrijf roept nu al dat ze niet gaan controleren. Dan ga ik ook niet lekker meer naar een restaurant of de bioscoop, als iedereen weer dicht op elkaar zit en je dus niet weet of iedereen gevaccineerd of getest is of niet. Daar kan ik als bezoeker ook moeilijk over gaan doen.


Ik ben net in Frankrijk geweest en daar controleren ze overal streng, en het werkt gewoon prima en snel.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Stelling van de dag
« Reactie #605 Gepost op: 16-09-2021, 23:26:41 »
Het scheve eraan is dat de anderhalve meter wordt afgeschaft en de coronacheck daarvoor in de plaats komt. Elk bedrijf roept nu al dat ze niet gaan controleren. Dan ga ik ook niet lekker meer naar een restaurant of de bioscoop, als iedereen weer dicht op elkaar zit en je dus niet weet of iedereen gevaccineerd of getest is of niet. Daar kan ik als bezoeker ook moeilijk over gaan doen.


Ik ben net in Frankrijk geweest en daar controleren ze overal streng, en het werkt gewoon prima en snel.
En dat is nu net mijn grote frustratie met Nederland , waarom willen we wel iets uitrollen en invoeren maar doen we er niets aan om opvolging ervan mogelijk te maken. We moeten niet aan de uitbaters van de horeca overlaten om de controle uit te voeren want die hebben er de manschappen niet voor. Regel hier als gemeente gewoon mensen voor, doen ze in landen om ons heen ook. Als je als overheid wilt dat de corona pas toegang werkt, zorg er dan voor dat het werkt.