Een oude vrouw kwam naar de bank, legde haar betaalpas op de balie, en zegt tegen de medewerker: ik wil graag 10 euro opnemen.
Enigszins geïrriteerd, zegt de man: bedragen tot 100 euro kunnen alleen via de automaat buiten opgenomen worden, en hij geeft de vrouw haar pasje terug.
Die denkt even na, legt haar pasje weer neer, en zegt: dan wil ik graag het hele saldo van mijn rekening opnemen.
De man zoekt de gegevens van de vrouw, en ziet tot zijn verbazing dat er 50.000 euro op haar rekening staat. Hij zegt: mevrouw, als u dat wil, kom morgen maar terug, zoveel hebben we vandaag niet meer beschikbaar. En er staan een paar klanten achter u in de rij. Vervolgens leg ie het pasje weer op de balie.
De vrouw denkt weer even na, en vraagt: hoeveel kunt u mij nu uitbetalen? De medewerker keek even op het scherm, en zegt: we kunnen u nu 3000 euro uitbetalen.
De vrouw schuift haar pasje weer richting medewerker, en zegt: doet u dat dan maar.
De medewerker loopt met enige tegenzin naar de kluis, en telt zorgvuldig de tientjes en de twintigjes af, tot de gevraagde 3000 euro. Na 10 minuten was hij weer terug.
De vrouw pakt het geld aan, stopt een briefje van 10 euro in haar beurs, maar blijft aan de balie staan.
De baliemedewerker kijkt ongeduldig naar de flink gegroeide rij klanten, en vraagt: mevrouw, kunnen we vandaag nog iets voor u betekenen?
De vrouw aarzelt even, en zegt: ik zou graag deze 2990 euro op mijn eigen bankrekening willen storten.