Auteur Topic: Irritant  (gelezen 7544743 keer)

Offline Tristan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #19600 Gepost op: 12-07-2026, 07:57:32 »
Er staat ook 'suiker' vermeld bij de ingrediënten, dat betekent dus dat er extra suiker aan is toegevoegd. Ook zit er zonnebloemolie in wat een bron is aan zeer ongezonde omega 6-vetzuren. Het is dus sowieso gezonder om zelf sperziebonen te kopen en zelf een sausje te maken.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #19601 Gepost op: 12-07-2026, 09:04:53 »
Ik geloof dat de wetenschap nog nooit helemaal een 100% uitsluitsel heeft gekregen op welke oliën exact gezond of ongezond zijn en hoe het exact werkt, maar ik geloof niet dat zonnebloemolie of omega-6 over het algemeen als 'zeer ongezond' wordt bestempeld. Alleen bij verhitting moet je oppassen.
Het klopt natuurlijk wel dat zelf maken de betere optie is en dat doe ik meestal ook, maar dit keer dacht ik 'lekker makkelijk, alles in één'
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tristan

• Forumlid
« Reactie #19602 Gepost op: 12-07-2026, 09:43:13 »
Ik geloof dat de wetenschap nog nooit helemaal een 100% uitsluitsel heeft gekregen op welke oliën exact gezond of ongezond zijn en hoe het exact werkt, maar ik geloof niet dat zonnebloemolie of omega-6 over het algemeen als 'zeer ongezond' wordt bestempeld.
Vroeger stond er schreeuwerig op de verpakking van een product dat het 'boordevol omega-3 én -6 vetten zit. Tegenwoordig zie je de toevoeging 'omega-6' niet meer op de verpakking staan. Dat is niet voor niets.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #19603 Gepost op: 12-07-2026, 10:01:39 »
Ik raadpleeg dan toch liever bronnen als het voedingscentrum dan marketingtechnische verpakkingen die veelal trends volgen. Anders zouden al die extra proteïne vast ook héél gezond zijn..
En voedingscentrum zegt toch vooral dat een teveel aan omega-6 niet zozeer het probleem is, maar eerder het tekort aan omega-3. De verhouding is vooral belangrijk. Maar dat hoeft niet élke maaltijd perfect uitgebalanceerd te zijn. 1 á 2 keer per week vette vis en af en toe wat noten zou voldoende moeten zijn.

Maargoed, we geraken nu wat off topic geloof ik.
« Laatst bewerkt op: 12-07-2026, 10:03:38 door Brtdm »

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #19604 Gepost op: 29-07-2026, 13:39:58 »
De kraan in de keuken vloog opeens los, waarna er een waterballet volgde. Dat schroefelement was blijkbaar ontschroefd, waardoor de hele hals losschoot.  :(
Nouja... geeft niet, het droogt wel weer op.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #19605 Gepost op: 30-07-2026, 14:07:56 »
Een gesneuvelde telefoon...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

• Forumlid
« Reactie #19606 Gepost op: 5-08-2026, 19:05:53 »
DHL is echt met straatlengte afstand de allerslechtste pakketbezorger die er bestaat.

Ik heb een pakketje besteld, maar halverwege de bezorgdag kreeg ik een mail dat er een foutje was gemaakt, waardoor mijn pakketje in de verkeerde regio is terechtgekomen en dat het pakketje (dat door de brievenbus past) de volgende dag opnieuw zou worden aangeboden.
De volgende dag kreeg ik een mail met de bezorgtijd tussen 17:05 en 21:05 en nogmaals de mededeling dat het pakketje door de brievenbus kan. Rond 18.10 uur ging de deurbel. Ik naar de intercom om op te nemen, bleek het de DHL-bezorger te zijn die een heel verhaal hield, maar het kwam erop neer dat hij mijn pakketje in de verkeerde brievenbus heeft gedaan "bij die van nr. 20", maar ik ben zelf woonachtig op nr. 20!

Ik wi mijn dat mijn bestelde pakketjes nooit meer door DHL bezorgd mogen worden.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #19607 Gepost op: 5-08-2026, 19:29:57 »
Ik geloof dat het met pakketjes altijd heel erg afhankelijk is van locatie en bezorger zelf. Foutjes komen overal wel eens voor. PostNL heeft voor mij ook wel eens een brievenbuspakketje bij de buren bezorgd of een envelop aan de andere kant van de stad bezorgd op een postnl-punt, nadat ze het de voorgaande dag 'niet konden leveren'.
Al is het ook wel mijn gevoel dat DHL en GLS gemiddeld wat minder zijn dan de concurrenten. PostNL of Bpost vind gemiddeld toch het fijnste, al is het maar dat die ook een fatsoenlijk postkantoor hebben. DPD tot nu toe ook altijd prima, ook het fijnste qua volgen van bezorging qua tijd. Met UPS heb ik alleen ervaring aan de verzendkant, dat was toen wel altijd de meest professionele. (maar ook alleen de bestellingen voor buiten EU) GLS was wel echt elke dag treurig.

Vanochtend werd overigens mijn stapel verhuisdozen geleverd met GLS. Verwachte levertijd: 10:30-12:30.
Aankomsttijd: 9:30. Ik moest even snel wat aantrekken.

edit: lol, ik zie nu dat ik een vanochtend in de ontvangstmail een melding heb gekregen dat mijn pakket bij de buren is bezorgd, terwijl ik het zelf heb aangenomen. Nouja, liever zo dan andersom.
« Laatst bewerkt op: 5-08-2026, 19:42:15 door Brtdm »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #19608 Gepost op: 5-08-2026, 20:21:32 »
Doet me denken aan bezorgers die aanbellen, en netjes een pakje aanbieden:

"Goedemorgen, ik heb een pakje voor uw buren."

Commentaar van de bewoner: "Die wonen hiernáást."

Offline Tristan

• Forumlid
« Reactie #19609 Gepost op: 6-08-2026, 05:16:35 »
Ik geloof dat het met pakketjes altijd heel erg afhankelijk is van locatie en bezorger zelf.
Ik heb tot nu toe alleen maar slechte ervaringen gehad met DHL, alle andere pakketbezorgers doen hun werk wel netjes en goed. In elk geval in deze regio.

Offline MitchK

• Actief Lid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #19610 Gepost op: 6-08-2026, 07:50:15 »
PostNL is niet veel beter hier. Normaal haal ik luiers en babyvoeding altijd in de winkel, maar er was een goede online actie bij Kruidvat. Afgelopen vrijdag besteld. Ze zouden zaterdag leveren, maar het is er nog niet. Resultaat: babyvoeding bijna op dus moet ik alsnog naar de winkel ::ohno::
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!