Auteur Topic: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13  (gelezen 9685 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #200 Gepost op: 18-01-2023, 19:52:27 »
1. Wat is jouw hoogtepunt van 2022?
M'n eigen huisje
Ik ben verhuisd en woon weer op mezelf! Een jarendertigwoning in het centrum met een erker, schouw, authentieke deuren: ik ben een blij mens. ::trots::

2. Wat is jouw forummoment van 2022?
Deze quiz?
Het forum trekt me niet meer zo de laatste jaren en bij de spelletjesweek kon ik helaas niet aanwezig zijn. Ik hang hier nog voornamelijk rond voor die twee zaken: forumquiz en spelletjesdagen.

3. Welk forumspel moet zeker nog eens terugkomen?
Storytime
Dat was leuk en uniek! Ik kijk er met veel plezier op terug.

4. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
"Mag ik je handen vasthouden? Mooie handen, echt grote knotsen!"
Maud van Boer Zoekt Vrouw! Haar heb ik in m'n hart gesloten ::love::

5. Wat is het slechtste tv-programma van 2022?
Special Forces / Kamp Van Koningsbrugge
Je een beetje laten afbeulen en uitschelden, nee hoor, mij niet bellen, vreselijk. Ik heb anderhalve aflevering gezien en juich  telkens alle kandidaten toe die direct opgeven, hoppa weg met je programma.

6. Wat is jouw favoriete podcast?**
Marc-Marie & Aaf Vinden Iets
Ik ben geen fervent podcastluisteraar en heb ook van deze specifieke nog een hoop afleveringen in te halen, maar ik kan goed lachen om de bijdehante opmerkingen van Marc-Marie en Aaf.

7. Wat is jouw favoriete kerstnummer?*
Wham - Last Christmas
Klassieker, jaren tachtig, instant kerstgevoel: wat wil een mens nog meer?

8. Welke sport zou je nooit zelf willen beoefenen en waarom?*
Wedstrijdzwemmen: ik ben geen waterrat en mijn lijf in een kort zwembroekje tussen afgetrainde lichamen, laten we dat maar niet doen.
Ik ben dan wel een Zeeuw, maar laten we eerlijk zijn mensen: hier moeten we gewoon niet aan beginnen. Voor ons aller bestwil.

9. Wat is de meest bijzondere plek waar je geslapen hebt?
In de woestijn
In Marokko! Toen ik net uit Survivor was gestemd, sliep ik een paar dagen later in de Sahara, onder een weergaloze sterrenhemel. Dat was wel een goedmakertje.

10. Met welk boek zou jij jezelf vergelijken en waarom?*
Een sprookjesboek, want ik hou van die betoverde werelden en van de moraal in elk verhaal.
Ja, dit was ook maar iets vaags. Het antwoord van Starlight vond ik heel goed: hoe moet je een persoon vergelijken met een boek? Personage ja, maar boek? ???

11. Welke taal zou je vloeiend in willen zijn?
Frans en Spaans
Misschien een verwarrende, want ja, ik ben docent Frans en Spaans, maar ik (en vele taalprofessionals met mij) ben op dat vlak zeer streng voor mezelf en vind dat ik absoluut niet vloeiend m'n twee talen spreek. Elke dag bijleren en steeds beter worden!

12. Wat is jouw ideale toekomstbeeld?
Globaal gezien een eerlijke verdeling van alles wat er op aarde is over de planeet en al haar bewoners, voor mij persoonlijk een mooi oud huisje in het groen, fijne mensen om me heen, leuke reizen tussendoor en verder gegroeid zijn in m'n werk en capaciteiten.
Op sociaal en fysiek vlak: geen uitputting van de aardbol en Robin Hood mag z'n taakje weer eens uitvoeren. Op persoonlijk vlak, verwant aan m'n antwoord op eerdere vragen: een huisje met een grote tuin en groeien in m'n werk, wat o.a. inhoudt vloeiend worden in het Frans en Spaans. Lijkt me zalig!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #201 Gepost op: 18-01-2023, 20:36:41 »
Toch leuk dat mijn favoriete kerstliedje ook de lijst gehaald heeft  ::bravo::
Wit is ook een kleur!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #202 Gepost op: 19-01-2023, 14:15:16 »
Wat is jouw hoogtepunt van 2022?
Een weekje Maastricht met mijn gezin in mei. We hebben mooie plekken bezocht, maar het was vooral zo ontzettend gezellig. Ook was het heerlijk weer.
Een week waar ik veel leuke herinneringen aan heb! ::bravo:: Vaak is de IRL WidM dag als antwoord gegeven, wat zeker geen gek antwoord is, ook een van mijn hoogtepunten dit jaar.

Starlight & Vermoljoen hadden dit goed.

Wat is jouw forummoment van 2022?
De leuke tijd in Big Brother
Behalve dit heb ik dit jaar eigenlijk niet zoveel gedaan op RN, dus dit antwoord lag voor de hand. En het was ook gewoon een hele leuke tijd! (had alleen een paar weken langer mogen duren voor mij)
Behalve Molduck heeft iedereen dit terug.

Welk forumspel moet zeker nog eens terugkomen?
The Big Puzzle
Dit spel voelt toch een beetje als de lieve baby van mijn hostleven, en om samen met Vermoljoen daar de papa van mogen zijn is ontzettend leuk! ::love::
Behalve Hans en Daisy heeft iedereen dit goed.

Wat is jouw tv-moment van het jaar?
Mariana in Expeditie Robinson Allstars
Eerst wilde ik Nele en Emanuelle in De Mol als antwoord geven, maar opeens viel het kwartje voor het perfecte antwoord. Mariana ::love::
Behalve Molduck had iedereen dit goed.

Wat is het slechtste tv-programma van 2022?
De Dansmarathon
Het eerste programma waar ik aan dacht was deze, echt een idioot programma. Alleskunners VIPS is ook bij mij gezet, maar dat vind ik eigenlijk wel een leuk programma. ::hypocriet::
Alleen Starlight en Daisy hadden het goed.

Wat is jouw favoriete podcast?
Marc-Marie & Aaf Vinden Iets
Ik ben niet Aaf Brandt Corstius, en ik ben niet Marc-Marie Huijbregts. Welkom bij Marc-Marie en Aaf Vinden Iets! Hoeveel sterren geven wij, de medeforummersquiz?
Ik luister podcasts wanneer ik ga slapen (het helpt mij in slaap te vallen), maar dit is de enige podcast waar ik echt voor ga zitten/wandelen, want ik wil niet halverwege in slaap vallen tijdens deze wekelijkse 40 minuten kunst.
Daisy, Vermoljoen, Hans, Molduck en Starlight hadden dit niet goed. De rest wel!

Wat is jouw favoriete kerstnummer?
Nathy Peluso - Copa Glasé

Geweldig lied! ::love:: Deze past op zich ook wel bij mijn etnische muzieksmaak, dus ik denk dat iedereen deze wel weet.
Starlight, Molduck, Hans, Vermoljoen, Daisy, MV, en Nieky hadden dit NIET goed. Never mind dus ::rofl:: Wel applaus voor PB en D*N!

Welke sport zou je nooit zelf willen beoefenen en waarom?
Kickboksen, want ik zou helemaal in elkaar geslagen worden en dat vind ik niet zo leuk.
Hier zou ik gewoon geen plezier uithalen. Skischansspringen is vaak bij mij gezet, maar dat lijkt me juist leuk om een keer te doen eigenlijk.
Niemand had dit goed! :o

Wat is de meest bijzondere plek waar je hebt geslapen?
In een tentje op een vreselijk matras dat zo van Aliexpress zou kunnen komen (het plakte).
Brugklaskamp, ergste dagen van mijn leven ::kots:: (niet alleen door het bed, ook door het feit dat ik nog niemand kende maar er wel al allemaal groepjes waren, en ik dus heel eenzaam en alleen was :( )
Alleen PB had dit goed ::bravo::

Met welk boek zou jij jezelf vergelijken en waarom?
'Het jaar dat Shizo Kanakuri verdween' omdat het me eigenlijk wel heerlijk lijkt om eenzaam midden in de natuur te wonen en geen zorgen te hebben.
Oké dus eenzaam is niet altijd iets slechts, want ik hou wel van rust. Dit boek is echt een aanrader trouwens!
Niemand had dit goed!

Welke taal zou je vloeiend in willen zijn?
Spaans
Estudio español y me gusta el idioma mucho ::bravo:: Als ik ooit bijles van je nodig heb zal ik het je vragen Hans!
PB, Hans, Vermoljoen en MV hadden dit goed.

Wat is jouw ideale toekomstbeeld?
Een wereld waarin iedereen gelukkig is en geniet van het leven.

Ik vind mentale gezondheid en genieten van het leven het belangrijkste wat er is (daar komt mijn Bhutan obsessie ook vandaan denk ik). Het burgerlijke antwoord is bij mij gezet, maar ik denk eigenlijk niet dat ik dat zou willen. Ook zie ik het eigen bedrijf, maar dat wil ik ook zeker niet. Het zwembad maakt me ook niks uit. Alleen PB had het goed!

Wie kent mij het beste?
PieterBasje 8 ::bravo::
D*N 5
MollenvangR 5
Starlight 5
Vermoljoen 5
Nieky 4
Daisy 3
putyourHANSup! 3
Molduck 1

Wie ken ik het beste?
PieterBasje 7
Vermoljoen 7
Molduck 6
Molfreak Arno 6
Pac 6
SpacyColours 6
Swifty 6
D*N 5
Daisy 5
Hadewychisdemol 5
Miek1999 5
Starlight 5
Amethyst 4
LdHmolletje 4
Lucy 4
melkvin 4
MollenvangR 4
Nieky 4
putyourHANSup! 3

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #203 Gepost op: 20-01-2023, 12:26:16 »
Haha @LdH dat van die vakantie naar Frankrijk kan ik wel uitleggen.

Geheel toevallig ben ik afgelopen jaar in februari óók naar Londen en naar de HP studios geweest, en dat wisten heel veel mensen. Dus onze beide antwoorden zijn gewoon heel vaak omgedraaid ::rofl::
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik van tevoren hoopte bij jou in de pool te komen gezien je voorliefde voor HP!~Maar dat helemaal niemand het bij mij zou zetten vond ik toch wel verrassend!

Daisy dus gewoon de USA... En ik had dat eerst ook gewoon staan, maar dacht dat dat alweer 2021 was...
« Laatst bewerkt op: 20-01-2023, 12:30:31 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #204 Gepost op: 20-01-2023, 22:44:00 »
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik van tevoren hoopte bij jou in de pool te komen gezien je voorliefde voor HP!~Maar dat helemaal niemand het bij mij zou zetten vond ik toch wel verrassend!

Daisy dus gewoon de USA... En ik had dat eerst ook gewoon staan, maar dacht dat dat alweer 2021 was...

In 2021 was het grootste deel v/h jaar de grens nog dicht, dus best lastig om te gaan dan :P
Ja ik zat te knoeien bij vraag 1, maar ja ik was zó overtuigd dat dat HP antwoord bij Lucy hoorde, ja dan ga je er nooit meer uitkomen.

Ik zie nu pas hoe vaak Nieky's antwoord bij vraag 11 bij mij geplaatst is :o
Snap t wel (spreek bijna dagelijks wel Engels, en op reis natuurlijk ook vaak, maar het ik ben gezakt voor mijn Engels eindexamen, dus dat zou ik nooit van mezelf zeggen :P)

Even vlug gekeken naar de statistieken (telfoutje kan zo gemaakt zijn)
Nu weet ik zeker dat er iets fout gegaan is, want ipv Starlights speurkunsten te kopiëren, heb ik me blijkbaar vooral gefocused om Starlight te ontleden want ik ken haar blijkbaar (samen met LdH) het beste   ::rofl::

Wie ken ik het beste?
LdHmolletje 8
Starlight 8
Molduck 7
Miek1999 7
Molfreak Arno 7
D*N 6
Lucy 6
Hadewychisdemol 5
Nieky 5
Pac 5
MollenvangR 4
SpacyColours 4
Vermoljoen 4
JaccoS 3
melkvin 3
PieterBasje 3
Swifty 3
Amethyst 2
PutyourHANSup! 2


Wie kent mij het beste?

Starlight 9
D*N 8
MollenvangR 7
LdHmolletje 4
JaccoS 5
Nieky 4
Vermoljoen 4
Miek1999 3
PieterBasje 3

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #205 Gepost op: 26-01-2023, 23:01:35 »
Wie kent mij het beste?
PieterBasje 8 ::bravo::
D*N 5
MollenvangR 5
Starlight 5
Vermoljoen 5
Nieky 4
Daisy 3
putyourHANSup! 3
Molduck 1

Wie ken ik het beste?
PieterBasje 7
Vermoljoen 7
Molduck 6
Molfreak Arno 6
Pac 6
SpacyColours 6
Swifty 6
D*N 5
Daisy 5
Hadewychisdemol 5
Miek1999 5
Starlight 5
Amethyst 4
LdHmolletje 4
Lucy 4
melkvin 4
MollenvangR 4
Nieky 4
putyourHANSup! 3

Bij elkaar bovenaan  ::bravo:: ::love::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #206 Gepost op: 27-01-2023, 16:33:58 »
Ik zal mijn antwoorden nog even toevoegen ;D

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2022? - Jordanië, Disneyland & Live finale van de Mol


Toen ik ging nadenken over deze vraag, bleek dat ik best wel een goed jaar heb gehad ;D. Ik had denk ik nog wel meer hoogtepunten kunnen bedenken zoals de spelletjesweek, de widm dagen in Arnhem en Leiden, nog een vakantie naar Portugal  ;D. Maar uiteindelijk gekozen voor deze specifieke drie. Van de vakanties was Jordanië toch ook wel de speciaalste en grootste reis. Disneyland is gewoon zo'n sprookjeswereld voor mij waar ik mij helemaal verlies. En de live finale van de Mol was toch ook wel echt heel tof om aanwezig te zijn.

Wanneer deze fout is gegaan, is mijn antwoord altijd bij Jesper neergezet. En ja wij hebben deze drie dingen allebei samen gedaan dus dat had gekund ;D. Hoewel ik niet mee heb gedaan aan tbmn MV of een nieuwe baan heb gekregen Jacco ;D.

2. Wat is jouw forummoment van 2022? - Spelletjesweek!

Eigenlijk ook een hoogtepunt, maar deze kon ik nog kwijt bij deze vraag ;D. Een week lang spelletjes spelen in het echt blijft toch altijd heel erg tof. Tot diep in de nacht spelletjes spelen die je nog helemaal niet goed snapt, echt even een weekje van de wereld zijn en de gezelligheid van de forumfamilie ::love::.

Deze werd vaak verward met Lucy's antwoord met de cocktails. Snap ik ook, gezien ik mezelf later nog met een cocktailboek vergelijk  ::rofl::.

3. Welk forumspel moet zeker nog eens terugkomen? - The Amazing Race

Ja gewoon een heel tof spel waarbij je niet bezig bent met elkaar wegstemmen. Van mij mag het terugkomen! Jammer dat ik de enige ben die het heeft gezegd. Dan verwacht ik niet gelijk dat het gaat gebeuren  :(

Verrassend genoeg alleen door Daisy goed gedaan. Gladiator snap ik niet zo goed, heb ik niet aan meegedaan en was qua concept te gemixt voor mij. Zelfde met Tweestrijd, dat is duidelijk een spel in ontwikkeling. The Big Puzzle is niet zo lang geleden, TAR is al een tijdje langer geleden dus daarom voorkeur daarvoor. Zeevaarders vond ik een bijzondere keuze, omdat die nooit op DIT forum is gespeeld  ::rofl::. Maar daar heb ik wel aan meegedaan en vond ik erg leuk!

4. Wat is jouw tv-moment van het jaar? - De mol stopt ermee

Hoe kan het ook anders, spreekt voor zich

Iedereen wel het moment, alleen vaak een andere verwoording. Ik reken het goed hoor!

5. Wat is het slechtste tv-programma van 2022? - Expeditie Robinson

Ja ironisch, gezien ik door ER op dit forum ben gekomen. Maar ik ben de laatste jaren zo afgehaakt dat ik het ook gewoon niet meer kijk en klaar ben met het programma. Zo jammer, maar het is niet meer mijn programma.

Alleen Vermoljoen en PieterBasje hadden deze goed, lekker bezig jonkies!

6. Wat is jouw favoriete podcast?** - Marc-Marie & Aaf vinden iets

Ik heb dan wel een eigen podcast gehad met "Totale Tunnelpaniek!" maar luisteren zou ik toch vooral naar Marc-Marie en Aaf. Verder luister ik niet echt podcasts.

Lekker bezig Vermoljoen! Bijzondere antwoorden zijn "geen", gezien ik duidelijk actief ben in podcastland en "trust nobody", de concurrent!  ::rofl::

7. Wat is jouw favoriete kerstnummer?* - Santa Baby

Altijd al geweest, goed op te zoeken ook denk ik want dat heb ik vast wel eens ergens gezegd.

Iedereen had dit, alleen PB had niet goed opgezocht!

8. Welke sport zou je nooit zelf willen beoefenen en waarom?* - Bodybuilding, heb ik niet het lichaam voor en zou ik ook niet het lichaam voor willen hebben

Spreekt ook redelijk voor zich denk ik.

Paar keer goed gedaan, uiteraard de "funest voor je haar" opmerking had bij mij gepast dus ik snap dat die bij mij is gekomen een paar keer. Alleen PB zat er echt naast want ik kan prima schaatsen, prima hockeyen en ben oké fysiek niet heel sterk maar toch!

9. Wat is de meest bijzondere plek waar je geslapen hebt? - In de woestijn

Dat was te koppelen aan Jordanië, want toen hebben we in de woestijn geslapen ;D

Door iedereen goed behalve MV die dacht dat ik een seksgrap maakte waarschijnlijk en PB die niet goed heeft opgezocht dat ik nog nooit in Afrika ben geweest.

10. Met welk boek zou jij jezelf vergelijken en waarom?* - 500 cocktails, want ik ga kleurrijk en dronken door het leven

Ik ben sowieso barman/cocktailshaker geweest, drink ze uiteraard erg graag en de omschrijving past uiteraard.

Had iedereen goed behalve LdHmolletje die nog moet bijkomen van die keer dat ik hem in een topografie quiz versloeg  :-*

11. Welke taal zou je vloeiend in willen zijn? - Arabisch

Ik ben in Duolingo goed op weg om Arabisch te leren. Ook erg handig gezien mijn werk met vluchtelingen, waarvan er vele Arabisch spreken. Ik had sowieso een persoonlijk doel om een nieuwe taal te leren. Eerder was dit met Spaans, maar ik merkte dat ik zodra ik het even losliet, alles weer kwijt was. Daarom Arabisch nu, want dat kan ik op mijn werk ook daadwerkelijk gebruiken. Wanneer je een taal in het dagelijkse leven gaat gebruiken, zal het minder snel wegzakken.

Mijn oude antwoord Spaans een paar keer gegeven, de rest had het goed.

12. Wat is jouw ideale toekomstbeeld? - Gelukkig zijn, mijn huidige toekomst had ik jaren geleden ook niet kunnen voorspellen, dus ik laat graag de toekomst open. Welk pad er ook komt, zolang het mij gelukkig maakt is het ideaal

Dat is hoe ik een beetje in het leven sta. Ik geloof wel in een open pad en dat je op veel verschillende manieren een fijne toekomst tegemoet kan gaan.

Redelijk vaak goed gegaan!  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #207 Gepost op: 27-01-2023, 16:45:41 »
Hahaha, dat Zeevaarders antwoord was ik maar ik kwam gewoon niet uit die vraag en ik had geen zin meer, het was niet zo dat ik daadwerkelijk dacht dat dat jouw antwoord was  ;D

Maar ik heb wel bijna al jouw andere antwoorden goed dus vergeef me okee ::hypocriet::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #208 Gepost op: 27-01-2023, 16:48:36 »
Haha het is je vergeven, was ook geen heel gek antwoord hoor ::hug::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #209 Gepost op: 28-01-2023, 13:22:44 »
The Amazing Race! Toen ik alle gegeven antwoorden zag, had ik eigenlijk spijt van mijn gegeven antwoord... Ik ben het met je eens: dat mag gewoon terugkeren!
Ich bin ein Bärliner!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 13
« Reactie #210 Gepost op: 3-02-2023, 21:20:16 »
Ik heb nog een mapje staan op mijn pc genaamd "TAR" omdat ik ooit ideeën verzamelde om eventueel een keer een editie te gaan organiseren. Inmiddels ligt dat wel onder een dikke laag stof, maar wie weet! In elk geval fijn dat er nog animo voor is. :)
Sky might be falling but remember you can fly