Auteur Topic: POV 4 - 'Cover me in sunshine'  (gelezen 621 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
POV 4 - 'Cover me in sunshine'
« Gepost op: 8-10-2022, 21:15:00 »
De POV opdracht van deze week staat natuurlijk ook in het teken van covers.

De opdracht: stuur een cover van een nummer in, dat volgens jou beter is dan het origineel. Geef hierbij ook een motivatie waarom jij dit vindt en stuur het oorspronkelijke nummer mee.

De jury geeft weer punten, en degene met de meeste punten wint deze week de POV.

Succes!

De deadline voor deze opdracht is woensdag 12 oktober 20:00 uur
« Laatst bewerkt op: 8-10-2022, 21:19:20 door Lucy »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: POV 4 - 'Cover me in sunshine'
« Reactie #1 Gepost op: 14-10-2022, 18:58:29 »
Mededeling

De uitslag komt morgen pas (rond 17:00). De jury heeft nog iets meer tijd nodig  :)
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: POV 4 - 'Cover me in sunshine'
« Reactie #2 Gepost op: 14-10-2022, 19:07:19 »
Ik wil ook wel alles in mijn eentje bepalen hoor ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: POV 4 - 'Cover me in sunshine'
« Reactie #3 Gepost op: 15-10-2022, 16:53:07 »
Er komt zo een uitslag. Maar één host is ziek en de ander is op bezoek bij vrienden. Dus ik post zo alleen de eindstand.

Daarna mogen jullie zelf de inzendingen posten eventueel. Dat kan ik vanaf hier niet vanaf mijn telefoon.
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: POV 4 - 'Cover me in sunshine'
« Reactie #4 Gepost op: 15-10-2022, 17:02:07 »
Uitslag

Plek 6 met 9 punten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plek 5 met 12 punten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plek 4 met 15 punten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plek 3 met 16 punten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plek 2 met 20 punten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Plek 1 met 24 punten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Gefeliciteerd  ::bravo::
Graag horen we z.s.m. maar uiterlijk morgen om 20:00 of je je PoV inzet en op wie!

 ::zwaai::
You'll never walk alone

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: POV 4 - 'Cover me in sunshine'
« Reactie #5 Gepost op: 15-10-2022, 17:04:47 »
Gefeliciteerd! ::bravo:: ::bravo::

Dit was mijn inzending:

Havana is een van de grootste hits van Camila Cabello, uitgebracht in 2017. Ik heb gekozen voor een cover van Pentatonix, omdat hun covers heel speciaal zijn: ze zijn accapela. Er worden dus geen instrumenten gebruikt. Het is ontzettend indrukwekkend om te horen.

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: POV 4 - 'Cover me in sunshine'
« Reactie #6 Gepost op: 15-10-2022, 17:08:02 »
Gefeliciteerd Insanis!  ::bravo::







Ik ben gek op het nummer Creep, echt waar. Maar er is altijd iets met het origineel wat niet helemaal klopt, en nu ben ik erachter wat. De tekst achter het nummer is best wel sad. Het gaat onder andere over gebrek aan zelfvertrouwen, overgevoelig en niet jezelf durven zijn. Toen ik deze cover tegenkwam, dacht ik ja! Perfect! De sfeer van het nummer wordt hier zo anders maar zo correct neergezet. De gitaar ondersteunt perfect de boodschap die eigenlijk in dit nummer zit. In het Frans vind ik dat dit net zo mooi klinkt. En dan die stem! Ik ken deze madame niet, maar ik vind dat ze een geweldige stem heeft. Versta ik alles? Nee. Desondanks zit ik er helemaal in als ik naar deze cover luister en ik hoop jullie ook!  ::bravo::

De downfall is ingezet  ::rofl::
Er is geen Mol meer...

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: POV 4 - 'Cover me in sunshine'
« Reactie #7 Gepost op: 15-10-2022, 17:08:30 »
Origineel:
Cover:

Motivatie:
Beste juryleden, ik heb gezondigd. Ik ga hierbij aangeven dat ik denk dat deze wereldhit nóg beter is geworden. Waarbij Britney Spears meer de naughty kant van het nummer naar bovenhaalt, vind ik deze versie romantischer en liefdevoller. De sfeer in de videoclip is totaal anders en bij deze cover ligt de nadruk nog meer op de tekst. Want Britney Spears met Toxic is natuurlijk een parel qua lyrics. In mijn ogen komt de tekst en dit lied nog beter tot zijn recht op deze liefdevolle wijze. Ik hoop dat jullie genieten! ::bravo::

Offline Insanis

  • Forumlid
Re: POV 4 - 'Cover me in sunshine'
« Reactie #8 Gepost op: 15-10-2022, 17:34:33 »
Toen ik deze pov las kon ik maar gelijk aan 1 nummer denken:


Begrijp me niet verkeerd: Simon and garfunkel zijn legends. Maar dit is gewoon een ode aan de tekst. Het past perfect bij de emotie van het lied. De manier van hoe de zanger zijn emoties verduidelijkt. Je hoort ook de pijn. Het is ook zo episch. Het heeft opbouw. Prachtig gezongen met toch een ruige kant. Het is een soort metal maar dan wel op een manier waarop iedereen er van moet houden.  Ik vind het beter omdat dan het origineel om de tekst veel meer in zijn recht komt op deze manier van opbouw, simpele en toch bombastische instrumenten. Het brengt bij iedereen iets te weeg.
En voor mij nog extra maar ik ga de reden pas vertellen na het jury oordeel. Want ik wil ze hiermee niet beïnvloeden zoals in Hollands got talent wel vaak wordt gedaan door een zielig verhaal.

Dit is de top. Het is cult en doet de OG'S Simon and garfunkel alleen maar eer aan.




Ik ben best trots dat ik hiermee POV gewonnen heb. Ik ga dan nu toch vertellen waarom dit nummer zoveel voor me betekent. Een vriend van mij is helaas te vroeg heen gegaan. Hij was gek op dit nummer. Dit nummer heeft ook op zijn begrafenis gespeeld. En het betekent zoveel voor mij. De tekst doet me ook zo aan hem denken. En misschien is dit melig van mij maar dit is voor mij even weer een teken zoals hij altijd zei: "laat je niet doen door wat mensen van je zeggen of vinden. Doe wat goed voelt"

Dankjewel Jury voor de punten. Dankje voor de felicitaties iedereen. Ik ben dankbaar! ::bravo::


Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: POV 4 - 'Cover me in sunshine'
« Reactie #9 Gepost op: 15-10-2022, 17:40:40 »
Wauw Insanis ::hug::

Offline Insanis

  • Forumlid
Re: POV 4 - 'Cover me in sunshine'
« Reactie #10 Gepost op: 15-10-2022, 18:44:04 »
Eindelijk eens bewezen wat Ik waard ben. En nu denkt Iedereen gelijk van insanis gaat zichzelf sowieso beschermen. Ik kan je zeggen dat ik nu nog steeds twijfel of ik nu mezelf bescherm of niet, ik sta niet 100% achter mijn keuze. Want ik ga zeggen hoe het is. Iedereen moet spelen hoe zij het willen maar de manier waarop het nu gespeeld wordt vind ik niet leuk.
Ik heb al tegen een paar mensen gezegd, als dit een spel was geweest over muziek waar gewoon telkens de persoon met de minste punten afvalt, dan had ik het misschien nog leuker gevonden.
Ik weet dat dit spel draait rond gekonkel en samen zweren. Maar hoe vanaf week 1 het hele huis in 2 kampen werd verdeeld vind ik echt heel jammer. Tuurlijk onstaan er bondjes in dit spel. Maar nu is en blijft het heel het spel 2 teams tegen elkaar. Maakt niet uit of je goed in de opdrachten bent of niet. Als je in het andere team zit heb je pech. Sterker nog als je iemand van het andere team wil verdedigen omdat die het nog niet verdient om te vertrekken, dan wordt je gezien als verrader en dan moet je eruit. Terwijl ik eigenlijk gewoon wil dat aan het eind van de rit een eerlijke speler overblijft. Die niet alleen persé goed is in opdrachten maar die ook gewoon lief is en niet constant strijd met wat voor middelen dan ook. Mensen hier gaan figuurlijk over lijken om te winnen. Al is Iedereen tegen hun, zolang ze maar verder komen in het spel is alles toegestaan.

Nogmaals, iedereen zijn manier van spelen maar dit vind ik oprecht jammer. Dan kan je mij vervelend vinden. Ik kom gewoon op voor mijn mening. Want inderdaad Mitch, zolang mensen irritant spelen en over lijken gaan, is de lol van het spelletje er een beetje vanaf.

Ik wil gewoon plezier hebben met het spelletje. En momenteel is dat plezier ver te zoeken. Maar dat kan ook aan mezelf liggen natuurlijk.

En oké, ik heb vorige week gezeurt maar ik zou wel loyaal blijven aan mijn team. Omdat we vanaf week 1 met zijn vieren buiten de boot vielen zou ik wel uiteindelijk onze kant blijven kiezen als ik HOH had gehad. En ik zou niet zomaar van team wisselen omdat iemand een andere mening heeft en wat zeurt.

Sterker nog ik twijfel ernstig of Mitch wel echt van team is veranderd omwille van wat gezeur en 1 iets wat B&W gezegd heeft. Want no way dat Mitch gewoon zo maar een team met Frenkie, B&W verlaat die best al goed scoorden en ik die ook steeds meer toon wat ik kan. Het viel ons ook op dat Mitch specifiek mensen nomineerde en stemde  Bjorrn die duidelijk een hele sterke speler is was geen doelwit van Mitch. Terwijl Mitch wel zei dat hij op sterke spelers zou gaan. Ik heb niet genoeg bewijs maar volgens mij is daar een heel sterk bondje aan de gang die iedereen op een meesterlijke manier bespeeld. Ik begin dat door te krijgen en daarom wordt ik nu neergezet als een zuurpruim. Slim spel heren.

Mijn theorie: Mitch denkt al verder en merkt dat ons team best goed is in challenges en werkt nu samen met het ander team omdat hij weet dat ie op lange termijn dan meer kans heeft om de finale te halen.

Theorie 2: Mitch en Bjorrn hebben vanuit 2 teams even de regie genomen om nu samen te spannen en uiteindelijk iedereen eruit te werken.

Maar ja, nu kom ik waarschijnlijk over als iemand die zijn eigen hagje probeert te redden. Maar nee mensen, ik ben gewoon een flapuit die dingen begin op te merken en graag dingen deelt.

Sterker nog:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: POV 4 - 'Cover me in sunshine'
« Reactie #11 Gepost op: 15-10-2022, 19:15:28 »
Ik en Bjorn samenwerken? Dan ken jij onze geschiedenis nog niet.

Overigens is Bjorn zo’n goede speler? Volgens mij scoort hij overal slecht en ligt hij vrij slecht in de groep vergeleken met anderen.

Ik heb zo feest dus mijn uitleg over de nominaties komt morgen.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: POV 4 - 'Cover me in sunshine'
« Reactie #12 Gepost op: 17-10-2022, 10:39:35 »
Dat Mitch en ik nu in hetzelfde bondje zijn beland is redelijk uniek inderdaad  ::rofl::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: POV 4 - 'Cover me in sunshine'
« Reactie #13 Gepost op: 17-10-2022, 10:58:49 »
Dat Mitch en ik nu in hetzelfde bondje zijn beland is redelijk uniek inderdaad  ::rofl::

Ik vind het wel gezellig. Als je mij een half jaar geleden zou zeggen dat ik een bondje zou hebben met Bjorn én Chip (en Jacco) dan zou ik je uitlachen ::rofl::