Auteur Topic: [BBUS22] De finale  (gelezen 1768 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: BBUS - De finale
« Reactie #60 Gepost op: 24-11-2022, 18:17:23 »
Ik gunde het Frank en Bjorn. Daar had ik een bondje mee. Ik ben iets teveel over lijken gegaan en daar heb ik spijt van. Het was niet dat ik het je persoonlijk niet gunde, maar ik kan het niet iedereen gunnen.

Waarom ik het jou niet gunde? Ik vond natuurlijk dat je teveel tegen mijn ideeën in ging, op het begin van het spel hadden we amper contact en Bjorn/Frank wilden wel een sterk bondje met mij

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BBUS - De finale
« Reactie #61 Gepost op: 24-11-2022, 18:56:52 »
Ik speel maar de jaloerse maleficent die niet uitgenodigd is. Ik stel een vraag aan beide heren. Ik ben eerlijk, ik ben echt zuur. En niet perce om het feit dat mensen niet eerlijk waren tegen me. Want ik heb ondertussen door dat dit spel zo in elkaar zit.

Het gaat er mij om dat er bondjes waren met mensen die wel eerlijk waren tegen elkaar. En niemand was ooit echt 100% real met me voor een oprecht bondje. Ik heb het idee dat niemand me het echt gunden. Sommigen zeggen van wel maar dan had je ook een oprecht bondje met me kunnen hebben.

Ik ben eerlijk, Bjorrn heb ik ook voorgelogen omdat ik merkte dat dat in dit spel nodig was. Maar dat was 1 kandidaat. Ik heb het gevoel dat letterlijk iedereen niet real was met me.

Kunnen jullie dat verklaren finalisten? Wees maar lekker eerlijk. Want "we gunden het je wel" is lariekoek anders zat ik er nog langer in.

Wees nu eens eerlijk, al is dat gemeen. Ik appreciëer dat meer dan dat je nu nog zou liegen om er mooi uit te komen.

Ik denk dat je met deze vraag de spijker op zn kop slaat Insanis, wat betreft het verschil tussen hoe ik het spel speel en hoe veel mensen het spel spelen. In ieder geval het verschil tussen Mitch en mij.

Ik ben tegen helemaal niemand 100% eerlijk geweest  ::pinokkio::. Ik vertelde spelers genoeg om hun vertrouwen niet te verliezen, maar ik hield altijd informatie achter voor mensen. En ik bepaal niet vantevoren aan wie ik loyaal ben en blijf. Ik ben loyaal aan spelers zolang het in mijn voordeel werkt om met ze te blijven samenwerken. Als Mitch geen opdrachten won of niet zo bereid was om de mensen te nomineren die ik het spel uit wilde, had ik niet zo lang met hem samengewerkt, ondanks dat ik mijn samenwerking met Mitch en Frank ontzettend leuk en gezellig vond. En ik denk dat ik daarmee heel goed kan zorgen dat het vanaf mijn kant nooit persoonlijk wordt. Dat werkt ook andersom. Jij hebt tegen mij gelogen in dit spel, en daar maak ik dan ook helemaal geen probleem van, ik weet dat je dat gedaan hebt omdat het spel Big Brother soms zo gespeeld moet worden om het te winnen.

Mitch heeft volgens mij wel meer zijn verbonden gebaseerd op met wie hij gewoon zin had om samen te werken, en wie hij het gunde om samen met hem ver te komen. Hij heeft dus bepaald dat hij met mij en Frank het einde wilde halen, en dan met Frank misschien ietsje meer. De mensen die hij dan vroeg in het spel nomineert, zijn dan blijkbaar mensen met wie hij dat niet voelt, en die een lagere gunfactor hebben van hem.

Bij mij is dat absoluut niet zo. Ik vond heel veel spelers die ik vroeg wegstemde hartstikke leuke spelers, en ik heb gezellige gesprekken met ze gevoerd. Maar dat beïnvloedde mijn keuze om ze weg te stemmen niet, omdat ik die keuze baseerde op wat voor mij tactisch de grootste kans opleverde om dit spel te winnen.

Datzelfde geldt voor de samenwerking (of meestal gebrek daaraan  ;D) die wij met elkaar hadden. Wij hadden vrij tegenovergestelde belangen denk ik, en daarom was ik zelden real met je in dit spel, puur tactiek, en staat dus los van wat ik van je vind als persoon  ::hug::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BBUS - De finale
« Reactie #62 Gepost op: 24-11-2022, 19:12:46 »
Trouwens, als je daarnaast benieuwd was waarom het voelde alsof echt niemand real met je was, dus niet per se waarom specifiek ik niet real met je was:

Ik denk dat velen van ons misschien een beetje aan je directheid moesten wennen in het begin. Ik weet dat ik dat wel had. De eerste paar keer dat jij mij heel direct je mening gaf, bijvoorbeeld over de oneerlijkheid van een bondje met 5 mensen, of dat je mij genomineerd wilde zien, dacht ik dat je mij niet mocht. Daarna legde je me uit dat je mij juist niet onaardig vond per se, maar dat dat gewoon je eerlijkheid was.

Toen ik dat eenmaal doorkreeg, begon ik je directheid juist meer te waarderen, en begon ik je het ook meer te gunnen om ver te komen in het spel. Ik denk dat dit misschien bij andere spelers ook het geval was.

Uiteindelijk woog dat zoals ik in mijn vorige post aangaf niet mee in mijn keuze om je weg te stemmen, want dat stond los van wie ik het gunde.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Insanis

  • Forumlid
Re: BBUS - De finale
« Reactie #63 Gepost op: 24-11-2022, 23:24:44 »
Mooie antwoorden. Heerlijk dat jullie eindelijk eerlijk zijn. Nog 2 vraagjes:

1. Wat zou je de volgende keer anders doen?
2. In hoeverre vond jij dit thema met muziek belangrijk voor jullie winst?

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BBUS - De finale
« Reactie #64 Gepost op: 24-11-2022, 23:49:00 »
Mooie antwoorden. Heerlijk dat jullie eindelijk eerlijk zijn. Nog 2 vraagjes:

1. Wat zou je de volgende keer anders doen?
2. In hoeverre vond jij dit thema met muziek belangrijk voor jullie winst?

Thanks Insanis!

1. Ik ben heel trots op het spel wat ik in dit forumspel gespeeld heb, dus ik zou oprecht heel weinig veranderen.
Ik zou vooral enkele kleine dingen net een tikje anders doen:

- ik zou PieterBasje iets sneller verteld hebben dat ik hem ging wegstemmen. Achteraf heb ik daar te "veilig" gespeeld en hem pas verteld dat ik hem weg ging stemmen toen ik zeker was dat de meerderheid dat ook ging doen. Als ik dat direct had opgebiecht, had PB niet in de jury moeten horen dat ik wel al voor hem pushte, terwijl hij van mij hoorde dat ik nog niet zeker wist wat ik ging doen.

- tijdens het finale HOH Jeopardy spel heb ik bij een vraag getwijfeld of ik zou gokken op het antwoord, met risico dat het fout was, of zou wachten, omdat ik toen de enige was die punten te verliezen had. Dat was jouw quote Insanis. Die durfde ik niet te gokken omdat ik niet kon weten of het echt de jouwe was. Dat nu wetende zou ik wel gegokt hebben.

2. Uiteindelijk relatief onbelangrijk. Ik vind muziek heel leuk, en vond daarom de opdrachten ook steeds tof om te spelen, maar zoals jullie weten blonk ik er niet in uit. Dit vermoeden ik vantevoren al, dus stelde ik me erop in dat ik veel verbonden ging moeten sluiten, en veel invloed ging moeten uitoefenen op andermans HOH nominaties. Dit is in big brother sowieso een win-win, want de HOH die de nominaties doet gaat altijd meer backlash ervoor krijgen dan de persoon in de schaduw die de touwtjes in handen heeft.

Al met al denk ik dat mijn game flexibel genoeg was dat ik ook bij een ander soort opdrachten ver had kunnen komen. Al was ik dan misschien loyaler geweest aan andere spelers, die in die opdrachten hadden uitgeblonken  ;).
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: BBUS - De finale
« Reactie #65 Gepost op: 25-11-2022, 08:24:49 »
Ik heb nooit gezegd dat ik eerlijk ben geweest. Dat heb ik jou al eerder gezegd en dat dat mijn fout was. Ik heb het nu alleen over de informatie die Frank en ik deelden t.o.v. de informatie die jij deelde. En Jacco heb ik nooit iets van een bondje mee gehad. Ik heb zelfs gezegd dat we hem er snel moesten uitwerken omdat hij in mijn ogen de sterkste speler is in dit spel.
Je zegt letterlijk in je bericht hiervoor dat je eerlijk tegen me bent geweest ::)

En als je nooit een bondje met Jacco hebt gehad, is dat dan geen bewijs van poor gameplay van jouw kant? Ik bedoel, je won zo goed als alle HoHs en je kon zo goed als de volledige volgorde van afvallers bepalen. Ik was volledig trouw aan jou. Je zegt dat Jacco dat niet was. Waarom heb je het heft niet in eigen hand gehouden en hem er eerder uitgewerkt? De enige reden waarom ik eruit ben gegaan is omdat je BFF Bjorn dat wilde.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: BBUS - De finale
« Reactie #66 Gepost op: 25-11-2022, 08:28:13 »
Mooie antwoorden. Heerlijk dat jullie eindelijk eerlijk zijn. Nog 2 vraagjes:

1. Wat zou je de volgende keer anders doen?
2. In hoeverre vond jij dit thema met muziek belangrijk voor jullie winst?

1. Het sociale spel absoluut. Ik heb veel te weinig gebruik gemaakt van mijn sociale skills en iets teveel voor drama / actie willen zorgen. Dat maakte niet uit omdat Frank en ik bijna alles wonnen qua competities. Maar is natuurlijk in de finale niet zo handig. Daar maakt Bjorn gretig gebruik van. En terecht uiteraard.

Ik heb hier van geleerd en ik denk dat dat het allerbelangrijkste is in het leven. Leren van je fouten. Vaak werkte deze tactiek wel goed, maar in dit spel niet. Daarom heb ik ook excuses aangeboden dat ik het spel niet speelde zoals ik zelf ben. Ik heb eerder Sequester ook hard gespeeld en daarna met Swifty en Bjorn echt leuke gesprekken gehad. Maar dat spel ging over hard spelen, hier niet.

2. Ik vind het muziekonderdeel juist heel belangrijk. Alle competities plus de titel van de editie hebben met muziek te maken. Mijn motivatie om mee te doen was niet het Big Brother gedeelte maar het muziekgedeelte. Dus voor mij was dit essentieel om mee te doen, laat staan de finale te halen. Daarnaast heb ik laten zien de meeste muziekkennis en beste muzieksmaak te hebben deze editie. Dit resulteerde natuurlijk in de meeste overwinningen bij de HoHs en PoVs. Dat alleen maakt voor mij dat ik, zeker op het muziekgedeelte, trots ben en mezelf al een winnaar vind! ::bravo::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: BBUS - De finale
« Reactie #67 Gepost op: 25-11-2022, 08:33:00 »
Je zegt letterlijk in je bericht hiervoor dat je eerlijk tegen me bent geweest ::)

En als je nooit een bondje met Jacco hebt gehad, is dat dan geen bewijs van poor gameplay van jouw kant? Ik bedoel, je won zo goed als alle HoHs en je kon zo goed als de volledige volgorde van afvallers bepalen. Ik was volledig trouw aan jou. Je zegt dat Jacco dat niet was. Waarom heb je het heft niet in eigen hand gehouden en hem er eerder uitgewerkt? De enige reden waarom ik eruit ben gegaan is omdat je BFF Bjorn dat wilde.

Ik heb Jacco meerdere keren genomineerd, maar hij werd er niet uitgewerkt omdat zijn sociale game zo goed is. Ik heb als een van de eerste geopperd om Jacco eruit te werken. Hij was in mijn ogen de gevaarlijkste speler van het spel. Zijn muziekkennis, zeker van moderne onbekende en Spaanse muziek, is erg goed. Zijn smaak is zelfs fantastisch. Maar zijn sociale spel is fenomenaal. Dus ik heb daar zeker voor gepleit. Hij heeft 3 of 4 keer op de nominatiestoel gezeten en vaak kwam dat door mij.

Over het eerlijk zijn lees ik het nog steeds, en zo bedoelde ik het ook, dat de informatie die Frank en ik kregen eerlijk is gedeeld met jullie. Als het anders klinkt dan is dat mijn fout, maar in een van mijn verhalen geef ik ook duidelijk aan dat ik flink heb gelogen tegen iedereen. En dat heeft iedereen in dit spel gedaan.

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: BBUS - De finale
« Reactie #68 Gepost op: 25-11-2022, 10:25:39 »
Ik zou PieterBasje iets sneller verteld hebben dat ik hem ging wegstemmen. Achteraf heb ik daar te "veilig" gespeeld en hem pas verteld dat ik hem weg ging stemmen toen ik zeker was dat de meerderheid dat ook ging doen. Als ik dat direct had opgebiecht, had PB niet in de jury moeten horen dat ik wel al voor hem pushte, terwijl hij van mij hoorde dat ik nog niet zeker wist wat ik ging doen.

Ik wist al wel dat je op mij ging stemmen hoor, geen zorgen. Ik wist al dat jij veel contact had met mijn bondgenoot Jacco en het was daardoor ook meer dan logisch dat je op mij zou stemmen. Het was toen een beetje een splitsing. Ik hoopte dat B&W(die had nog wat van me te goed na de veto) en Insanis(die had gezegd nooit op mij te stemmen tegenover een ander lid van het vijftalbondje) aan mijn kant zouden staan. Mitch wou me die voorgaande ronde er al uit hebben, dus die zou op mij gaan. Mrchipie had een (nep)bondje met Jacco, dus die zou sowieso niet op hem stemmen. Jij had dus eigenlijk de swing vote, wat de sole reason was waarom ik bij je ging polsen die dag. Maar aangezien jij samen met Jacco al veel meer contact had gehad zoals ik eerder al zei kwam het absoluut niet als een verrassing dat je uiteindelijk op mij stemde. Uiteindelijk hield Insanis zich ook niet aan die afspraak, dus was het toch al een verloren zaak geweest.
« Laatst bewerkt op: 25-11-2022, 13:50:34 door PieterBasje »
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BBUS - De finale
« Reactie #69 Gepost op: 25-11-2022, 12:01:32 »
Gelukkig pak je het zo goed op, thanks daarvoor PieterBasje!

Alsnog gaf t je misschien enige valse hoop die ik je liever niet geef als t niet nodig is, dus ik zou het als ik het overnieuw mocht bepalen wel eerder hebben gezegd.

Edit: en als ik je geen valse hoop gaf omdat je t toch al wist, vind ik dat ook een reden dat ik beter gewoon volledig transparant had kunnen zijn  :)
« Laatst bewerkt op: 25-11-2022, 12:40:24 door Bjorrn »
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: BBUS - De finale
« Reactie #70 Gepost op: 25-11-2022, 13:53:17 »
Gelukkig pak je het zo goed op, thanks daarvoor PieterBasje!

Alsnog gaf t je misschien enige valse hoop die ik je liever niet geef als t niet nodig is, dus ik zou het als ik het overnieuw mocht bepalen wel eerder hebben gezegd.

Edit: en als ik je geen valse hoop gaf omdat je t toch al wist, vind ik dat ook een reden dat ik beter gewoon volledig transparant had kunnen zijn  :)

Geen probleem! Het is en blijft een spel. Ik had in jou situatie hetzelfde gedaan  ::hug::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline B&W

  • Forumlid
Re: BBUS - De finale
« Reactie #71 Gepost op: 25-11-2022, 17:10:29 »
Ik heb Jacco meerdere keren genomineerd, maar hij werd er niet uitgewerkt omdat zijn sociale game zo goed is. Ik heb als een van de eerste geopperd om Jacco eruit te werken. Hij was in mijn ogen de gevaarlijkste speler van het spel. Zijn muziekkennis, zeker van moderne onbekende en Spaanse muziek, is erg goed. Zijn smaak is zelfs fantastisch. Maar zijn sociale spel is fenomenaal. Dus ik heb daar zeker voor gepleit. Hij heeft 3 of 4 keer op de nominatiestoel gezeten en vaak kwam dat door mij.

Over het eerlijk zijn lees ik het nog steeds, en zo bedoelde ik het ook, dat de informatie die Frank en ik kregen eerlijk is gedeeld met jullie. Als het anders klinkt dan is dat mijn fout, maar in een van mijn verhalen geef ik ook duidelijk aan dat ik flink heb gelogen tegen iedereen. En dat heeft iedereen in dit spel gedaan.
Als je Jacco er echt uit had willen werken, dan had je dat in week 3 moeten doen. Insanis en ik zouden op Jacco gaan stemmen toen jij ineens aangekondigde dat "je nooit had gezegd dat je op Jacco ging stemmen" waarmee je tegen de niet letterlijk uitgesproken afspraak inging. Onze drie stemmen waren genoeg geweest maar je stemde op PB.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: BBUS - De finale
« Reactie #72 Gepost op: 25-11-2022, 18:04:55 »
Nogmaals was het voor mij echt om het even. De volgorde maakte mij niet zoveel uit. PB en Jacco wilde ik er zsm uit omdat ik nogmaals denk dat deze twee iedereen zouden verslaan in de finale. PB wilde ik er ook uit omdat hij mij 1000% zeker zou nomineren en Jacco 60-80% kans dat hij mij zou nomineren.

Offline Insanis

  • Forumlid
Re: BBUS - De finale
« Reactie #73 Gepost op: 25-11-2022, 19:51:43 »
Nogmaals was het voor mij echt om het even. De volgorde maakte mij niet zoveel uit. PB en Jacco wilde ik er zsm uit omdat ik nogmaals denk dat deze twee iedereen zouden verslaan in de finale. PB wilde ik er ook uit omdat hij mij 1000% zeker zou nomineren en Jacco 60-80% kans dat hij mij zou nomineren.
Maar PB had ook misschien wel minder kans om HOH te worden dan Jacco dus deze strategie klopt niet helemaal.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: BBUS - De finale
« Reactie #74 Gepost op: 25-11-2022, 19:58:47 »
Maar PB had ook misschien wel minder kans om HOH te worden dan Jacco dus deze strategie klopt niet helemaal.

Oneens. Jacco kan bevestigen dat zijn muziekkennis minder goed is dan die van PB. Jacco kent geen mainstream muziek en dat is juist hetgeen wat vooral werd verwacht en gevraagd vanuit de hosts

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: BBUS - De finale
« Reactie #75 Gepost op: 26-11-2022, 11:33:24 »
Stemming

Er kan gestemd worden! Graag door middel van een pm naar beide hosts. Ook kijkers mogen stemmen.

Deadline: zondag 20:00 uur
You'll never walk alone

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: BBUS - De finale
« Reactie #76 Gepost op: 26-11-2022, 12:30:36 »
Stemming

Er kan gestemd worden! Graag door middel van een pm naar beide hosts. Ook kijkers mogen stemmen.

Deadline: zondag 20:00 uur

Mag ik ook stemmen? ::rofl::

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BBUS - De finale
« Reactie #77 Gepost op: 26-11-2022, 12:37:38 »
Je mag wel op mij stemmen  :D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: BBUS - De finale
« Reactie #78 Gepost op: 26-11-2022, 12:48:39 »
Zeer anonieme vraag vanuit de jury, mogen we ook op onszelf stemmen?  ;D
Er is geen Mol meer...

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: BBUS - De finale
« Reactie #79 Gepost op: 27-11-2022, 20:03:37 »
De stembussen zijn gesloten  ::nieuwsgierig::
You'll never walk alone