Auteur Topic: [BBUS22] Feedbacktopic  (gelezen 579 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
[BBUS22] Feedbacktopic
« Gepost op: 27-11-2022, 20:54:44 »
 ::zwaai::

Alle opbouwende feedback is welkom!
Denk aan:
- Opdrachten
- Format
- Thema
- Twists
Etc
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [BBUS22] Feedbacktopic
« Reactie #1 Gepost op: 27-11-2022, 21:10:03 »
Onwijs bedankt voor het hosten, ik heb er ontzettend van genoten! ::bravo:: Ik miste wel heel erg de twist dat de afvaller van aflevering 5 terug in het spel mocht komen ::hypocriet::

Jullie hebben een risico genomen met de niet-opzoek-opdrachten, want in eerdere spellen is dat fout gegaan. Ik denk echter dat het in dit spel heel erg goed is gegaan, dus ik ben ook heel trots op mijn medekandidaten dat we allemaal niet hebben valsgespeeld ::bravo:: (misschien heeft Mitch wel alles opgezocht en zou hij oorspronkelijk bij elke HoH laatste zijn geworden).

Een feedbackpuntje is dat eigenlijk bijna alle opdrachten zich in PM afspeelde, waardoor het spel wat minder leefde denk ik. Daarom is de HoH uit afl 2 een van mijn favorieten.

De Doos van Pandora was leuk, de Unwritten opdracht vond ik ook heel leuk. Topspel ::confettie::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [BBUS22] Feedbacktopic
« Reactie #2 Gepost op: 27-11-2022, 21:32:52 »
Ik heb erg van het spel genoten! Ik denk dat jullie het spel erg goed hebben gehost. Ik heb een paar puntjes die jullie misschien zelf ook wel hebben bedacht.

- Bijna alle HoHs gaan over muziekkennis, bijna alle PoVs zijn liedjes insturen: Hier had wat meer variatie in gemogen. Het werd al snel duidelijk dat sommige spelers nou eenmaal een grotere mainstream muziekkennis hebben dan anderen. Daardoor was het voor mij en de andere jongere spelers praktisch gezien onmogelijk om een Head of Household te winnen. Dat vond ik jammer, want ik ontwikkel niet ineens een geweldige muziekkennis in de tijdspan van een maand. Ik heb dan ook een paar keer gehad dat ik mijn antwoorden maar opstuurde, wetende dat het toch geen verschil zou maken of ik er nou een uur of drie uur aan zou besteden.

- Opeenvolgende Head of Households toestaan: Ik was hier al ontzettend verbaasd over in het begin van week 2. Ik weet echt niet waarom dit een regel was waarvoor jullie hebben gekozen. Een breuk met het originele spelformat die het spel eigenlijk alleen maar voorspelbaarder heeft gemaakt. De HoH powers horen naar mijn idee a blessing and a curse te zijn. Deze week heb je alle macht, maar hoe deal je volgende week met de vijanden die je hebt gemaakt? In dit geval heeft Mitch 5 (?) HoHs gewonnen achter elkaar en viel die complete tweestrijd weg. Was dit het scenario waar jullie op hoopten als hosts?

- Competities tegelijk spelen, geen PoV ceremonie: Nog een verschil met het originele spelformat. Ik denk dat jullie hiervoor kozen om ruim de tijd te kunnen nemen voor de opdrachten. Ik weet niet of dat echt had gehoeven naar mijn idee, want vaak had je zo'n 5-6 dagen voor 2 relatief kleine opdrachten. Daardoor viel het spel steeds stil voor die 5-6 dagen en als de uitslagen er eenmaal waren begon iedereen weer met elkaar te praten. Persoonlijk had ik liever gehad dat de normale volgorde aangehouden was, want:
- Het spel valt niet stil gedurende de week.
- Als je bent genomineerd kun je echt gaan vechten om de PoV te winnen. Als je jezelf dan weet te redden voelt het heroischer I guess.
- De kansen die iemand heeft om de PoV te winnen kunnen de nominaties van de HoH niet beinvloeden (zoals we zagen in week 1; PB, Ricardo en Insanis werden genomineerd omdat het al duidelijk was dat ze geen PoV konden winnen).
- De PoV ceremonie vind ik een leuke feature, namelijk dat niet iedereen in de PoV speelt.

- Er had nog iets meer gedaan kunnen worden met "het Big Brother huis": Ik miste af en toe wel de extra bonusopdrachten, geheime missies, etc. die je vaak wel ziet in een seizoen van Big Brother. Dit had het spel nog een stukje levendiger kunnen maken. Dit was ook perfect geweest om nog meer met muziek te doen aangezien dat het thema van de editie was.

Zoals je kan lezen zijn al mijn opmerkingen vooral doelend op keuzes die vooraf aan het spel zijn gemaakt. Ik vond jullie gedurende het spel ontzettend fijne hosts en het is ook postief dat er geen opdrachten uitmondden in ruzies en protesten bijvoorbeeld.
De Co-HoH twist vond ik leuk trouwens!

Om af te sluiten, Lucy, Nieky, ik vond het enorm leuk dat ik mee kon doen aan jullie spel. Jullie waren fijne hosts! ::bravo::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] Feedbacktopic
« Reactie #3 Gepost op: 27-11-2022, 21:55:55 »
Ik snap je opmerkingen mbt HoH en PoV, en wil er niet tegenin gaan maar wel even onze keuzes uitleggen: wij hebben er vooraf voor gekozen om spelplezier hoger te waarderen dan format etc. We vonden het belangrijker dat iedereen aan alle spellen mee kon doen, dan dat we vast moesten houden aan het format. Dat levert inderdaad negatieve consequenties op die jij nu noemt, maar naar mijn idee is de andere kant erger (dat maar zeer weinig mensen pov's spelen, en je iemand volledig uitsluit voor een week omdat diegene HoH gewonnen had).
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [BBUS22] Feedbacktopic
« Reactie #4 Gepost op: 28-11-2022, 10:49:46 »
Ik vond het op zich een leuk concept, zeker de verschillende manieren waarop jullie muziek hebben aangepakt.

Ik zou alleen een sanctie hebben ingevoerd voor de mensen die geen opdracht inleverden (1ste keer waarschuwing, tweede keer sanctie) omdat er nu vaak mensen opdrachten niet inleverden en eigenlijk hierdoor geen problemen kregen

(tenzij je het luidop zegt, en zo een reden geeft tot nominatie)
klaar voor de strijd

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [BBUS22] Feedbacktopic
« Reactie #5 Gepost op: 29-11-2022, 09:30:50 »
We hebben besloten dat voor de veto niet te doen. Wel voor hoh. Stukje eigen verantwoordelijkheid, maar begrijp je punt wel ::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!