Auteur Topic: [MO20] Kandidaten biechten  (gelezen 21270 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #120 Gepost op: 10-05-2020, 00:54:09 »
Beste afvallers, waarom zijn jullie zo slecht in jullie zelfkennis?

Oké, ja, maar dit hieronder is gewoon de filosofie van Lodewijk Backer. Jij hebt gewoon keihard tegen mij staan liegen! Dit is echt een rare switch. En ik haat jullie twee voor altijd vanwege deze streek.

Groepsdynamiek? GROEPSDYNAMIEK?? Als jij iets doet is het dat verpesten.

Je zei zelf nog dat je beter niet deed aan karaoke. Hoe kun je dan zoiets noemen in je sollicitatie, TimvDoms.

 ::slaap::

Halloooo... Waarom bedenk jij dit soort dingen in je sollicitatie, terwijl je je 10 minuten voor de deadline hebt ingeschreven?

Ah ja, waar kwam deze tactiek naar voren?

Ik dacht eigenlijk dat jij gewoon onhandig was.

En dit. Hoe wist jij niet dat je het hier over hebt gehad? Wie praat er in godsnaam nou zomaar over Wenen? Jij persoon behorende tot de risicogroep.

O jongens toch. Weet je, achteraf denk ik dat ik nog steeds dezelfde indeling zou hebben gemaakt. Ik vind sommige uitkomsten zo raar, dat hadden we nooit goed kunnen hebben. Het is een beetje naar dat hierdoor mijn groepspot op een bedrag onder de 30.000 is geëindigd. Maar goed, bijna dan. Helaas.

Nog wel heel even een kleine opmerking dat ik die sudden death ook maar gaar vond. Dat was op zo'n mal tijdstip opeens. 7 uur? Die opdracht moest 8 uur klaar zijn. Dus ik was weer helemaal in paniek. En die tijd had ik niet meezitten, dus ik moest gaan voor mijn tweede ingeving, omdat ik had verwacht dat Robbie wel Vermoljoen zou hebben genoemd. Ja, dan ga ik maar voor Sanmol. Als ik die eerste had genoemd, had ik sowieso verloren.

Dus ja, kortom, een totaal fiasco deze hele ronde. Op naar de laatste test, maar daar maak ik nog wel een andere biecht over. Met dit resultaat, echter, voelt de winst een stuk verder weg dan ik vanmorgen dacht. Robbie en ik zijn blijkbaar erg aan elkaar gewaagd.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #121 Gepost op: 10-05-2020, 00:55:24 »
Wie gunnen jullie de winst en wie denken jullie dat er gaat winnen?
Ik hoop dat ik win dus ik denk dat ik nog op één of andere manier in het spel kan terugkeren  8)

Chardo is mijn antwoord op beide vragen!

Ik gun het Chardo wel. Met Robbie heb ik toch minder gecommuniceerd tijdens het spel. Maar we gaan het zien.

Ik gun het ze allebei, ze zijn niet voor niks tot de finale gekomen. Het zijn allebei ook enorme spelletjesbeesten die daar hartstikke goed in zijn. Maar ik denk dat Robbie uiteindelijk mol-kampioen wordt  ::jaja:: Het zal heel close zijn tussen die 2...

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #122 Gepost op: 10-05-2020, 00:55:44 »
Oh, jongens en Lucy. De finaletest! 40 vragen over de identiteit en het doen in laten van de Mol. Ik hoop in ieder geval dat we niet alsnog schermen te zien krijgen, want als dat zo is maak ik alsnog grote kans om een rood scherm te krijgen. En ik wil graag mijn record van een roodloos scherm in twee edities intact houden. Ik bedoel, zelfs de winnaar had in die vorige editie, van Brent, een keer een rood scherm. En deze keer is het me weer gelukt! Dat is toch wel een mijlpaal op zich. Dus ik hoop dat men ook eens naar mij komt voor speltips.  :-\\

Anyway, Robbie en ik hebben mekaar succes gewenst. Opdat de beste mag winnen. Het wordt een spannende strijd. Ik heb de vorige test op tijd willen winnen, omdat ik wist dat we alle drie op Robin zaten. Ik weet alleen niet of ik me die snelheid in deze test kan veroorloven. Dan zou ik de test in 4 minuten moeten maken. Kan ik het foutloos? Wie weet. Als het dezelfde moeilijkheidsgraad is als altijd, dan zou dat goed kunnen. Zijn het nieuwe vragen? Zijn het gerecyclede vragen? Ter voorbereiding ga ik in ieder geval alle opdrachten nog eens langs. Waar zat de Mol? Wat heeft de Mol opgehaald? Met wie zat de Mol? Wat had de Mol aan? Wat voor drankje nam de Mol in het BAR topic? Na deze test weet ik waarschijnlijk meer over Robin dan hij over zichzelf.

Robbie is niet de Mol. Dat kan niet. Die is te fanatiek in het spel. Stelt te veel vragen en wilt op alles duidelijkheid. Natuurlijk heb ik hem verdacht in het begin. Hoofdverdachte zelfs. Maar na de vierde executie is dat meteen omgeslagen. En het voelt alsof ik daar door het oog van de naald ben gekropen. Maar als je die uitslag loslaat, dan moet ik ook wel echt concluderen dat Robbie erg zijn best heeft gedaan in veel opdrachten. Zo simpel als hij zijn cookie verborg. De Bar-opdracht. Ganesha, waar ik denk dat hij dan toch drie goede antwoorden had. De puzzel-opdracht, schilders, tijdslot, appelmoes. Je kan nog steeds dingen ombuigen en dan zou ik het briljant vinden. Dan zou ik me ook sterk afvragen hoe ik zo ver ben geraakt. En kom op, dan zou Robin echt een onverdiende winnaar zijn. Want Robin heeft:

Wie is de Kandidaat?
Mrchipie geraden in plaats van Lucy.
 
Bestemmingrestaurant
Slechts twee nummers geraden.

Damn it!
Geen zetten gemaakt en de verkeerde Mol gekozen.

Taj Mahal Diner
Een keer een team goed geraden, maar wel met een negatief saldo.

Tomatenslag
Hij had 7 goed! Waar haalt hij die mensenkennis opeens vandaan?

Vallend Fruit
Zichzelf als hulpmol uiten. Dat hoef je niet te doen als kandidaat.

Fruitmand
Geen juiste gezegdes raden en verkeerd gestaan in een mand.

Koe Vermist
Het koeien tellen (wat echt makkelijk was) tot op drie keer toe laten mislukken. Wel een locatie vrijgespeeld, maar een verkeerde, dus nutteloos.

Weerkoeien
Ik heb gehoord via Lodewijk, die het van MV had gehoord, dat Robin erg zat te azen op de winstkoe.

Koescape
Hij had de sleutel bijna letterlijk in handen. Niet gevonden.

Tijdslot
Gaat makkelijk af in de chaos.

Ganges
Raadt weinig tot geen beroemdheden.

Rijstvelden
Pakt heel snel heel veel zakken, maar die komen niet allemaal goed aan.

Sneeuwbalgevecht
Een onjuiste gooi.

Schilders
Pas heel laat mee gaan doen.

Puzzelzeshoek
Zijn puzzel niet voltooid.

Hindi Verbindi
Pas heel laat begonnen aan zijn opdracht.

Bollywood Dance
aar vier posts en maar twee klanten bediend.

Ganesha
Geen goede antwoorden gegeven.

Action
Helemaal niks gedaan.

Game Over
Fishy niet gehaald. Fishy! Een super makkelijk spel!

Cookies Verbergen
Wel heel goed verstoppen en de tijd nemen om valse sporen achter te laten, maar niet helpen zoeken.

Ontsnapping
Een hele dag op non-actief staan. En vervolgens ook vaak vrij laat pas zijn actie uitvoeren. Door hem hebben we het niet gehaald.

Afvallersquiz
Waar is je mensenkennis van aflevering drie nou opeens?

Genoeg mollenacties dus. Gewoon veel te veel om niet de Mol te kunnen zijn. Ik doe niet aan follow the money (maar hoop wel dat iemand dat heeft gedaan), maar Robin staat volgens mij echt ver onderaan. Dus het wordt Robin. Dat kan niet anders.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #123 Gepost op: 10-05-2020, 00:56:04 »
Goed dan, mijn laatste biecht. Eindigend op 10 van 10. Bijna alles is gezegd en gedaan. Mijn vorige biecht ging voornamelijk over mijn medefinalisten. Dus ik zal deze laatste biecht toewijden aan alle afvallers en mijn favoriete opdrachten. Immers, als ik de verliezer word, dan zal er toch veel meer aan Robin en Robbie gevraagd worden en word ik compleet vergeten, dus stel ik de vraag maar ter indekking aan mezelf. Goh Chardo (Meneer Chardo voor Tunnelgraver), wat vond jij van alle kandidaten?

Ik vond het een zeer kleurrijke groep, is mijn cliché antwoord dat iedereen al in Moltalk heeft gegeven. Ik heb me positief laten verrassen door het fanatisme van veel kandidaten. Lucy, Vermoljoen, Sanmol, Robbie, Michael. Eigenlijk was iedereen fanatiek, behalve de Mol. Ik heb van iedere afvaller al wel eens gezegd wat ik van hem of haar vind, maar ik zal het nogmaals opsommen, ook met terugwerkende kracht.

TimvDons
Chaoot in het spel. Te veel een moraal ridder om lang mee op te kunnen trekken, maar daar kun je hem niet niet mogen. Ik kan hem wel irritant vinden omdat hij zo voor de positieve groepsdynamiek was en ik vind dat het spel leuker is met wat overdreven aangezette drama. Ik sta nog steeds achter hetgeen wat ik toen zei. Ik wil niet onderdeel van een kleffe groep zijn a la 2012 en 2016. Er zijn vele redenen dat ik die twee seizoenen het minst goed acht. De groep is er een van.

Daarnaast was ik ook tevreden dat Tim afviel omdat hij bij die test mijn hoofdverdachte was, waardoor ik weer een ruimere visie op het spel kreeg. Of nou ja, ruimer. Dankzij Tim heb ik tot aan ronde vier gedacht dat Robbie de Mol was.

Sanmol
Qua tactiek vond ik hem leuk. Op televisie is zo'n schreeuwer die iedereen aanwijst super leuk om naar te kijken, omdat die nooit de Mol is. En als kandidaat vond ik het alleen maar amusant dat hij op een gegeven moment ook mij eruit pikte. Het is heerlijk om verdacht te worden in dit spel als je weet dat je onschuldig bent. Nou weet ik dat hij mij echt niet prominent heeft verdacht, maar die persoonlijke berichtjes waren wel grappig.

In de groep mistte ik hem echter totaal niet. Het was toch een beetje een te ongeleid projectiel dat zich te veel liet zien en te dominant was voor sommigen. Ik denk dat het het spel goed heeft gedaan dat hij zo vroeg is afgevallen.

Brent
Het meest tragische verlies. Zo vroeg in het spel. Ik zag dat echt niet aankomen. Ik geloofde het eigenlijk ook lang niet tot we in ronde vier alle opdrachten hadden gespeeld. Brent die als derde het spel verlaat. Dan word je toch ook wel onzeker of je eigen kunnen, want ik zag hem als een finalist of een hele sterke concurrent. Ik heb hem nooit sterk verdacht en altijd vooral meegenomen omdat ik bij hem ook alles om kon draaien tot omgekeerde psychologische molacties.

Hij was een groot gemis in veel opdrachten. Ik denk dat hij heel veel kleur had kunnen geven aan de Koescape-opdracht en de Bollywood Dance. Aan de compleet andere kant was het voor de kijkers misschien wel beter dat een van het Pokétrio vroeg het spel moest verlaten. Iedereen zag ons al als een drieling van gelijke aard en nu hebben we ons hopelijk wat meer kunnen individualiseren.

Lucy
Een tweede shock en daarmee was mijn beginbondje gedaan. Ik heb bijna alles met haar gedeeld. En dan zie je iemand met dezelfde verdachten als jij vertrekken. Toen heb ik ook een Bart gedaan en volledig van koers veranderd. Mijn verdachten werden het minst verdacht en vice versa. Nou had ik wel gelijk een vervanger om mee te bonden, sorry Lucy.  Maar mijn hele strategie van Buddy en Miljuschka kon het vuur in. Want ja, men wist dat zij zogenaamd op mij zat. Dus als zij dan rood krijgt, dan kan ik niet de Mol meer zijn. Dat was het grote risico van ons pact en het werd waarheid.

Maar goed, Lucy, ik heb heel veel aan je gehad in de eerste paar rondes. Lijstjes samen vergaren, onze boven genoemde tactiek. En het was eigenlijk ook mijn plan om met jou die andere twee Pokémon Freaks te verslaan. Dat is deels gelukt. Ik heb je er echt niet in willen luizen. Mijn verdachten waren jouw verdachten. Maar dankzij jou heb ik wel de Mol weten te vinden (uiteindelijk).


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #124 Gepost op: 10-05-2020, 00:56:15 »
MollenvangR-Art
Ik heb hem nooit sterk verdacht. In test 2 of 3 zelfs slechts drie vragen op hem ingezet. Ik weet nu dat hij wel echt heeft geprobeerd om verdacht over te komen. Dat zag ik toen ook wel en andere dingen heb ik gerelateerd aan stunteligheid. Voor mijn positie in het spel was zijn exit dan ook niet erg handig, want volgens mij was hij een sterke verdachte van Lodewijk en Robbie. Van de rest weet ik het nog niet.

Achteraf vind ik zijn exit wel typisch iets voor hem. Zo'n middenmoot kandidaat die best wel verdacht wordt, een goede bliksemgeleider. Ik denk dat de Mol ook wel baalde van zijn vertrek. Mistte ik hem in het spel? Hij was wel leuk. Ik had toen denk ik liever LdH, Michael of Robbie zien gaan.

Michael90
Sterke speler waarvan in zijn laatste ronde echt wel bang was dat hij het spel in zijn fanatisme zou kunnen winnen. En ik dacht ook dat hij de Mol wel op het spoor was. Kennelijk toch niet genoeg. Achteraf is hij wel een goed persoon gebleken. Ik dacht dat hij veel geniepiger was, dan dat hij volgens mij heeft gespeeld. Maar ook die speelstijl kan ik waarderen. Het moet hard tegen hard gaan in dit spel.

Als verdachte heb ik hem wel vaak meegenomen in mijn test. Hij was me te onbekend en daarom kon ik hem moeilijk peilen. Maar in ronde 4, 5 en 6 heb ik hem wel veel minder meegenomen in mijn test. Hij ging veel te duidelijk voor de pot.

LdHmolletje
Ik ga niet zeggen dat het zijn leeftijd was, want Bart was ongeveer net zo oud en dat is een van de leukste Mol kandidaten ever. Maar toch was LdH minder gevat. Minder open. Nooit op Discord geweest. Ja, jongens, dan kan ik zo'n persoon in het spel toch niet echt leuk vinden?

Ik heb op hem wel vaak gespreid. Een beetje makkelijk mee kunnen nemen in antwoorden. Maar nooit heb ik echt willen geloven dat hij de Mol zou zijn. Dat zou... te saai zijn geweest.

Vermoljoen
Ik deel mijn mening met Lodewijk. In het begin dacht ik dat zo'n jonge knul nooit ver zou kunnen komen, maar daarin zat ik fout. Vermoljoen was echt fanatiek. Leuk fanatiek. Ik heb wel eens wat met hem besproken. Ook heb ik hem een valse hint gegeven, maar dat heeft hem nooit van zijn spoor doen afwijken. Volgens mij had hij ook de Mol als eerste door. Maar ja, als eerste doorhebben stelt nog niks voor in ronde 8. Daar heb je pas wat aan in de finale. Desalniettemin geloof ik wel dat hij dus op Robin zat.

Aan het begin heb ik Vermoljoen eigenlijk half weggestreept omdat hij de jongste was. Later, na het vertrek van Lucy heb ik hem meer meegenomen, omdat ik vol op een kandidaat onnodig vond. Ik had het erg leuk gevonden als het Vermoljoen was en jullie kunnen dat wel teruglezen, ik heb die optie nog echt overwogen. Als kijker had ik je de finale gegund. Maar ja, als kandidaat wil ik er ook komen, samen met de Mol en liefst Lodewijk Backer.

Lodewijk Backer
Steun en toeverlaat. Ik heb een bondje nodig in het spel. Iemand met wie ik kan klankborden. En voor opdrachten is het ook voordelig, want er is iemand die jou dingen gunt. Ik steek wel eens messen in ruggen, dat zal men niet verbazen. Maar dat ligt echt niet dicht bij mijn persoonlijkheid. Ook ik heb een geweten en kan soms grote schuldgevoelens hebben. Daarom ben ik blij dat ik Lodewijk niet heb hoeven verraden in het spel. Ik wilde met hem naar de finale of zo ver mogelijk raken. Dat is gelukt en ik ben ook blij dat we samen veel hebben kunnen bespreken. Ook mag ik van geluk spreken dat we samen een bar mochten runnen. Dat was echt leuk om te doen! Want ja, wij houden wel van wat drama en hebben wel dezelfde humor. Dus ik heb erg van hem genoten in het spel.

Ik heb hem wel zeker verdacht in het begin. Zeker meer dan Brent. Omdat ik ergens denk dat hij het heel goed kan spelen en verborgen houden, maar dat moet ooit nog blijken, want ook hij was de Mol niet. Zijn fabuleuze nepmolactie, waar hij nog steeds om lacht, was de tuktuk nemen naar de verkeerde koe. Dat was zowat het enige aanknopingspunt voor mij. Maar verder heel tevreden en de perfecte bondgenoot.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #125 Gepost op: 10-05-2020, 00:58:25 »
Maar er zijn nog andere betrokkenen die ik mag noemen.

SpacyColours
De beste Moltalk host. Ik heb natuurlijk alles mee zitten lezen, vanuit India. Ja, de vragen waren soms wat eentonig, maar je gaf er kleur aan in de vraagstelling. Echt een diepe, diepe buiging voor jouw aandeel. Vooral nadat je door je co-host in de steek werd gelaten.

D*N
Jou moet ik als laatste noemen. Ik heb twee edities in mijn leven hiervoor mogen meemaken. Een als organisator zelf en een als kandidaat. Vanuit beide visies kan ik alleen maar zeggen dat ik deze editie eigenlijk de beste vond. Dat heeft ook zeker te maken met fanatieke kandidaten. Maar de opdrachten waren ook bijna allemaal verschillend van elkaar. Vooral de toevoeging van de kijkers, dat was zeer leuk (ik weet niet of dat vaker is gebeurd) en dat zorgde voor zoveel meer mogelijkheden.

Ronde 1 was meesterlijk bedacht. Een inleiding voor de deelnemers, een opdracht waarin men moest liegen, een zeer complexe opdracht en een opdracht waarin kijkers aan bod kwamen. En verder, De Box, Diner, Tomatengevecht, Koescape, Slangenmand, Tijdslot, Ganges, Hindi Verbindi, Bar Bellyfood, Ganesha, Action, Cookies Verbergen. Zoveel verschillende manieren van spelen op een forum. Chapeau voor het bedenken. En! Wat velen misschien over het hoofd zien of gewoonweg vergeten. Wie is de Mol? is ook een reisprogramma. Dus de reis moet op het forum ook wel goed in elkaar steken. Met werkelijke verwijzingen naar India, in dit geval. Locaties en de cultuur van koeien, fruit, folklore etc. Superb.


Dit was het dan. Mijn verhaal. Mijn aandeel in het spel, met zo'n 70 biechten ofzo. Ik heb tien weken lang genoten. Gelachen om velen dingen. Me ook wel eens kunnen irriteren. En als een echte kandidaat in spanning gezeten bij de executie. Als ik win dan is dat een kroon die ik met trots, liefde en dank zal dragen. Maar als ik verlies, dan zal dit wel mijn eerste reactie zijn.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar dan ontdoet dat niet aan het spelplezier dat ik heb gehad. Dan was de winnaar gewoon net iets beter dan ik. En dan gaan we samen naar The Jane. En ik heb gehoord dat hij met zijn winstgeld ons allemaal mee wilt nemen met vakantie. Als ik win dan geef ik al het geld uit aan Pokémonkaarten.

Peace out!  8)

Ik vind dat wel een moeilijk vraag! Ik hoop eigenlijk gewoon dat Chardo wint omdat hij in mijn ogen het spel echt heel goed heeft gespeeld. Sociaal top en zeer doordacht, hij was zeer fanatiek met het spel bezig en verdient daarom volgens mij de overwinning. Ik vond Robbie stiekem een beetje duffig in het spel. Dat komt ook wel hoe we met elkaar communiceerden in het spel, want van een bondje ging duidelijk geen sprake zijn. Daarbij heeft Chardo nog nooit een finale gewonnen, en dat zou ik hem nu zeker wel gunnen.

Wie ik denk dat gaat winnen is een moeilijke. Ergens vrees ik toch Robbie omdat Chardo dicht durft te klappen en volgens mij niet zo stressbestendig is als hij laat uitschijnen. Het gaat in ieder geval zeer spannend worden, ik ben razend benieuwd!

In beide gevallen zeg ik Robbie!

Ik denk dat Robbie sneller gaat zijn en ik denk dat ze allebei wel alles weten. Maar ik hoop dat Chardo wint want dan krijg ik de helft van de pot ::love::

Ik ben heel zeker van Robin als Mol, maar om nog eens even terug te komen op Lodewijk zijn test: hoe kan het dat ik ben afgevallen terwijl ik alles op Robin heb ingevuld en Lodewijk alles op Robbie in zijn laatste test? Zou het dan toch niet Chardo of Robbie zijn? Robbie zou niet kunnen door een fout in de test van aflevering 1.

Lodewijk: op wie vulde jij de test in in de aflevering toen ik afviel?


Hallo ik ben langer bondgenoot geweest van Chardo dan jij, dus ik zie die klinkende dukaten mijn kant op komen!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #126 Gepost op: 10-05-2020, 00:59:37 »
Maar ik bracht het meeste geld in de pot >:( Dus de helft is voor mij

Nog een laatste Lodewijk Backer biecht:
Citaat
Afvallersbiecht/Eindbiecht:

Zo, ik heb mijn finale test ingevuld. Alles op Robin. Eén vraag heb ik moeten gokken, want ik had geen idee (hoeveel vragen hij juist had bij tomatenslag. Hij lag er als eerste uit, dus we hebben niet meegekregen hoeveel hij er uiteindelijk juist had...


Maar volgens mij heb ik al de rest sowieso juist. Ik ben benieuwd...Chardo en ik zijn heel erg aan elkaar gewaagd. Dat bleek ook uit de afvallersquiz: gelijkspel!
En oh my god hoe hij zoveel steekwoorden wist bij de Ganesha opdracht.  :o

Ik wil heel graag winnen, want daar speel je toch een spel voor, maar als Chardo wint, heb ik daar zeker ook vrede me, want die jongen heeft het heel goed gespeeld!

Ik weet niet wat ik er verder nog over kan vertellen. Voor mij is het spel gespeeld. Als Chardo zijn test ook heeft ingevuld, is alles zelfs gespeeld.

Good luck Chardo, moge de beste winnen!  ::ok::
En goed gedaan Robin, ik had je pas laat door! ;)

En vooral hoezee en hulde aan D*N voor het organiseren van een superleuke topreeks!!  ::bravo::



Ik vanavond als ik win:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Ik als ik verlies:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 01:43:13 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #127 Gepost op: 10-05-2020, 01:00:53 »
Nog biechten van Michael90:

Helaas is het voor mij exit in aflevering 6, maar dit geeft me wel de kans om terug te blikken op mijn ervaringen tijdens het spel.

Blij verrast was ik toen ik het berichtje van Dennis kreeg dat ik mee mocht doen aan WIDMO 2020. Als nieuweling op het forum schatte ik de kans niet al te groot in, maar ik had dus ongelijk. Direct schoten verschillende vragen door mijn hoofd: Hoe ga ik dit aanpakken? Ga ik voor de rol van perfecte kandidaat en probeer ik het de Mol zo moeilijk mogelijk te maken OF probeer ik mezelf verdacht te maken door te nepmollen? Zoals jullie vast wel is opgevallen koos ik duidelijk voor de eerste rol en ik denk ook niet dat ik bij iemand ooit echt als mogelijke Mol ben aangemerkt.

Aflevering 1:
De eerste opdracht was voor mij gelijk een pittige, het raden van een andere kandidaat. Aangezien ik helemaal niemand van RN kende zat er weinig anders op dan een beetje rond te zoeken en kwam ik er toch achter dat ik op zoek was naar Vermoljoen (vanaf hier uiteraard Jeroen genoemd). Spaghetti Bluesky was geen succes en met Brent & Lodewijk spelletjes doen was op z'n zachtst gezegd geen pretje. Ik werd eerder tegengewerkt dan dat ik hulp van ze kreeg had ik toen het gevoel. Maar de klapper van de aflevering was uiteraard de marktopdracht. Nog steeds schrik ik 's nachts wel eens wakker van de gouden kibbeling en de Kruidvatlogo's. Chaotischer dan deze opdracht ga je ze niet snel vinden. 

Naast de opdrachten moest ik uiteraard zo snel mogelijk alle inschrijflijstjes zien te bemachtigen. Bij de meeste deelnemers probeerde ik rechtstreeks de lijstjes los te krijgen, wat vaak ook lukte, maar soms moest ik helaas sneaky gebruik maken van anderen om ze te bemachtigen (Sorry Chardo). Ook kreeg ik gelijk in het begin al berichtjes van Jeroen en MV of ik mogelijk wat zou zien in een bondje. Uiteraard ga je hier dan op in en met Jeroen groeide het ook echt uit tot een bondje. Bij MV daarentegen was ik toch wat op mijn hoede (ook omdat ik in hem een potentiele Mol zag). Er werd wel informatie uitgewisseld, maar echt alles delen zat er niet in. Door ziekte heb ik bij de test eigenlijk maar wat gedaan en gaf ik zelfs antwoorden die niet eens mogelijk waren (bijv. antwoord F terwijl er maar 2 mogelijkheden waren). Oh ja Dennis, zeg het volgende keer even als er maar 19 vragen zijn!!!! Ondanks dat het niet heel soepel verliep was het toch voldoende voor een tweede aflevering.

Aflevering 2:
We begonnen hier met de opdracht 'de Box' en die verliep waardeloos. Na wat pb's te sturen leek het erop dat de informatie bleef steken bij MV of bij Chardo (geen idee of dat ook echt zo was?). Bij het Taj Mahal Diner viel vooral groep 1 me op die elke zin met de voorletter van hun forumnaam moesten beginnen. MV ging maar liefst 9x in de fout en zorgde dus eigenhandig dat er 900 euro uit de pot verdween. Tot slot was er nog een damopdracht waar sommigen niet eens de moeite deden om ook maar 1 steentje te verschuiven (LUCY, JEROEN, ROBIN!!!). Na de opdracht viel me op dat Hautoa in het begin een onzichtbare steen had geslagen en wij dus eigenlijk de damopdracht hadden gewonnen. Dennis vond mijn protest echter te laat komen en dus ging ook deze opdracht de mist in. Bij de test had ik vooral MV en Chardo in het vizier, wel probeerde ik over de rest ook nog zo goed mogelijk te spreiden aangezien we nog maar aan het begin van het spel zaten. Opnieuw bleek het genoeg voor een vervolg en ik kreeg zowaar  een beetje vertrouwen dat ik goed zat.

https://www.mupload.nl/img/jmv98r.png


Aflevering 3:
De fruitaflevering. Bij het vangen van het fruit was vooral de actie van Robin om de watermeloen te vangen verdacht. Toen hij vertelde dat dit een opdracht van de Mol was geloofde ik het eigenlijk al meteen niet. Vanaf deze opdracht ben ik ook wat informatie gaan uitwisselen met LdHmolletje. Zag in hem totaal geen Mol en ik schatte hem wel in als iemand die eerlijk zijn info zou delen en achteraf kan ik melden dat die inschatting juist is geweest. Bij de test heb ik nog altijd Chardo en MV als hoofdverdachten meegenomen. Het spreiden was nog altijd noodzakelijk en ging ditmaal ook uitstekend waardoor ik er alle vertrouwen in had nog een ronde verder te komen. Voor Brent was het einde verhaal en dat vond ik wel jammer. Vooral omdat ik vrijwel zeker was dat hij de Mol niet kon zijn, maar ook omdat ik hem steeds meer ging waarderen. Love you!

« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 01:19:41 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #128 Gepost op: 10-05-2020, 01:19:48 »
Aflevering 4:
Boeeeeeeee! Voor mij was dit de meest frustrerende aflevering van het seizoen. Het begon al bij Koe Vermist waarbij precies op de seconde nauwkeurig moest worden gepost. Best knap om er steeds één seconde naast te zitten. Toen de koeienjacht waarbij ik weigerde te stemmen omdat ik het niet met Dennis zijn regels eens was. Nog steeds ben ik van mening dat we daar dubbel werden gestraft voor iets wat niet eens een straf verdiende (deadlines steeds op hetzelfde tijdstip was beter geweest:P). En als klap op de vuurpijl was door ook nog eens de Koescape. Alles heb ik geprobeerd in die kooi met de tijger (sorry voor de gesloopte voorwerpen), maar zonder die afstandsbediening kon ik gewoon niks. Dit was wel het moment dat Robin bij mij op het verdachtenlijstje kwam. Hij zat wel heel vaak in een sleutelpositie en vaak wist hij het niet in ons voordeel af te maken. Lucy was het slachtoffer bij de executie en dat had zowel een positieve als negatieve kant. Als Mol heb ik haar nooit echt gezien, maar doordat ze zoveel geld binnenhaalde maakte ik tot dan toe ook geen kans op de winstjokers.

Aflevering 5:
Bij het Tijdslot was ik de persoon die als eerste zijn GO plaatste in het topic met de bedoeling om de Mol uit te lokken om het spel zonder overleg te starten. MV en Vermoljoen volgden vrij snel, maar de opdracht was hierdoor gedoemd te mislukken. MV kwam hierdoor weer wat hoger te staan op mijn lijstje. Bij de Slangenmand viel me direct bij de eerste keer dat de slang uit de mand kwam op dat de slang uit Robin Hood kwam en wie heeft er een avatar van Robin Hood... juist Robin. Ik vroeg nog aan Dennis of hij nou serieus de slang van Robin Hood ging gebruiken? Het was alleen zo obvious dat ik er toch over begon te twijfelen. Ik won de slangenmand en koos voor de vrijstelling omdat niemand anders die dan in handen zou krijgen. Ik had er alleen niet op gerekend dat hij automatisch zou worden ingezet bij de test. Die test leverde me dus ook geen informatie op, nou ja een beetje ook wel. Namelijk dat één van mijn hoofdverdachten, MV, het spel moest verlaten. Bleven de lastig te peilen Chardo en de opvallende Robin over.

Aflevering 6:
Eerst even heel kort over de Kledingwasseropdracht. Ik ben nog steeds verbaasd dat we die opdracht tot een goed einde hebben weten te brengen. Ik kende echt bijna niemand en gokte zo maar wat namen. Lodewijk haalde dan ook nog eens precies de fout eruit die er nog in zat. Maar deze aflevering moet ik toch vooral denken aan de rijstveldenopdracht. LdH en Vermoljoen had ik in vertrouwen en gaven mij netjes de informatie over hun rijstzakken. Robin daarentegen... Wilde zijn informatie niet delen omdat hij zogenaamd voor de joker wilde gaan. Ook zou volgens hem Chardo of Robbie een rijstzak hebben aangeraakt, maar ik doorzag deze list eigenlijk wel. Hij kon dan ook niet anders dan terugkrabbelen. Ook kon ik achteraf zien dat de rijstzakken die hij wel verplaatst had helemaal niet zo handig waren geplaatst. Robin was de Mol klaar. De acties waren misschien wel erg opvallend maar dat kan ook tactiek zijn natuurlijk. Totdat ik een aantal uur voor mijn test de hint naar de Mol kreeg doorgestuurd van Vermoljoen in ruil voor een joker. Na wat googelen kwam ik er al snel op uit dat het een liedje uit de eerste Pokémon-film was. Hmmm, is het dan toch Chardo? Robin was ook wel heel obvious met zijn acties.. Na even nagedacht te hebben ben ik helaas toch voor Chardo gegaan en heb ik mijn testinformatie met Jeroen gedeeld. We wisten voor de executie dat wanneer ik uit het spel zou gaan Chardo en Lodewijk niet meer de Mol konden zijn. Ging Jeroen uit het spel dan zou het Robin niet zijn. Helaas gebeurde het eerste ondanks dat ik nog wel 9 antwoorden op Robin had staan. Hierna heb ik zelfs nog heel even gedacht aan Jeroen als Mol omdat Robin toch wel echt te opvallend was, maar dat kon al snel via de afvallerspm worden afgeschreven. Bijna had ik de Mol te pakken, maar een stom Pokémon-liedje bracht me te veel aan het twijfelen.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #129 Gepost op: 10-05-2020, 01:20:13 »
Dat waren ze nu echt ::zweet:: Topic gaat open! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #130 Gepost op: 16-05-2020, 22:30:46 »
Eindelijk alle biechten gelezen. Nog niet geluisterd, sorry Lodewijk ::sorry:: overigens heet je in mijn hoofd Baker als in George Baker. Moet het echt Bakker zijn? :(


Wat ontzettend leuk om dit terug te lezen, echt de moeite waard ::bravo::

Vermoljoen, wat was je geweldig fanatiek, en zo goed op weg! Ik had je op voorhand geschrapt als Mol-verdachte vanwege jeugdige enthousiasme, maar ik denk nu dat je echt een goeie mol zou zijn geweest, je was ook een heel goeie kandidaat.

LdH, aan het biechten met gifjes! Geweldig! ;D

Robbie, altijd weer die onzekerheid, je hebt het gewoon heel goed gespeeld. Ok, je zat voor een finalist aan de late kant op het juiste spoor, maar juist dat betekent dus dat je het goed gedaan hebt, genoeg gespreid tot je zeker was.

Robin, je hebt een prima rol neergezet. Je bleef langer onverdacht dan Lukie en ik, en dat is verrekte lastig. Het is heel erg jammer dat je aan het einde zo afwezig was. Ik denk dat ik meer online was in de tijd dat mijn ouders Corona hadden, dan jij nu vanwege je grootouders. Ik snap op zich je zorgen om hen heel goed, maar als Mol is het wel een beetje jammer. Je had zo'n zwakke tactiek niet nodig, je was gewoon heel goed subtiel aan het mollen in de eerste 5, 6 afleveringen. Niemand durfde toen nog voluit te gaan op jou. Al met al heb je het echt wel goed gedaan ::bravo::

Chardo, biechtkoning ::respect:: echt geweldig hoe jij ons meeneemt door het hele spel. Wat heerlijk dat je alle afleveringen hebt meegemaakt, het zou echt zonde zijn geweest als we je biechten op t het laatst hadden moeten winnen. Wauw, wat denk jij alles goed door. Veel wantrouwen, maar dat is alleen maar verstandig.
Ik ben blij dat ik destijds de Mol was, met zulke tegenstanders had ik echt nooit de finale gehaald als kandidaat. Petje af, heel goed gedaan, een heel terechte winnaar ::respect::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #131 Gepost op: 17-05-2020, 01:14:52 »
Haha, tja ik ben de queen van onzelfzekerheid.  8)

En zo erg goed gespreid heb ik toch niet, toen ik aflevering drie al all in voor MV ging.  ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #132 Gepost op: 17-05-2020, 08:22:34 »
LdH, aan het biechten met gifjes! Geweldig! ;D
Dat vrolijkt een lang verhaal wat op!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #133 Gepost op: 18-05-2020, 13:46:14 »
Nog even wat (niet te persoonlijke) PB-gesprekjes.

Met Sanmol bij de Marktkraampjes

Stop eens met mollen mol. Alsof ik je nog niet door heb, waarom denk je dat ik met jou in een team wil  ::vergroot::. We moeten gewoon raden wat ze gaat dragen. Dus iets aandoen dat op een dief lijkt...
En jij liep naar het verkeerde kraampje, slimmerd.

Dat ging perongeluk ja  ::rofl::. Maak je maar even die managatar dan.
Ik weet niet hoe...

Daar moet je achter komen door het te maken. Doe je best met een diamantendieven pakje sweetie. Als het fout doet ga ik je exposen als mol bitch.  ::jaja::.
Dat is toch niet handig, dan weet iedereen dat ik de Mol ben.

Oh, daar heb ik héél veel aan. Boeit geen reet bitch. Blijf maar door mollen, maar jou heb ik allang door.
Maar nu heb ik helemaal geen zin meer.

Luister even irritant ventje. Jij gaat maar eens wat doen. Ik heb al twee van deze make-overs gedaan. Hoeveel heb jij er gedaan? Precies!
Volgens mij deed ik opdracht 1 en 2 feilloos.

Excuse me, maar ik HEB die MANGATARS gemaakt.. Lekker arrogant ook nog doen.


Stoker Michael90

Hoe is het met je lijst Chardo?
???

Ik heb hem al van één van jouw bondgenootjes gehad dus nee ;D
::ohno::

Ja maar ik had iets moois te ruil ::hypocriet::
>:(

Ik zeg alleen maar dat je niemand moet vertrouwen ::trots::
:(

Robbie die me om de tuin wilde leiden.

Thanks voor je lijstje!

Oke mijn info:
Ik heb een bondje met Lucy, maar denk dat zij iedereen aanspreekt.
Ik heb gespreid op tim, vermoljoen en sanmol. In die volgorde. Heel veel vragen richting tim ingevuld, en ik zit er nog in... Dus een van die twee moet heel dichtbij zitten. Bovendien heb ik mijn antwoorden nadien vergeleken. Nu ik jouw lijstje heb kan ik nog wat meer dingen nakijken, maar voorlopig leek het erop dat maar 2 antwoorden in mijn test richting jou ingevuld waren (misschien intussen een paar meer, maar zal ik laten weten wanneer ik het heb nagekeken). Vandaar dat ik je nu eigenlijk vertrouw. Tim was niet de mol en ik heb meer dan de helft naar hem ingevuld. En toch ligt hij er uit en is mijn test dus beter dan die van hem. Als jij de mol was, zou ik maar twee vragen juist gehad hebben en lijkt het me heel sterk dat tim het nóg slechter dan dat gedaan zou hebben.

Ik heb vooral op die drie gefocused die ik genoemd heb. Als ik dan na ga tellen welke personen ook bij die antwoorden passen (omdat ze in dezelfde groep gezeten hebben enzo), kom ik bij de volgende waar ik 7 of meer antwoorden aan hun naam kan linken: Vermoljoen, Robin, Brent, Tim, Michael, Lodewijk en Sanmol.

Dat is handig om te weten, maar op zich bijkomstig omdat ik dus echt alleen op die drie gespreid heb. Heb letterlijk tim's woonplaats en lievelingslied, vermoljoen's leeftijdscategorie en Sanmol's schoenmaat gedaan bvb.

O, dus hij zit in ieder geval niet op MollenvangR-Art!  ::pinokkio::

Wie verdenk jij het meest dan?

Jou, maar dat weet je vast wel, want jij bent de Mol! Maar volgens mij zei ik MV en Brent, omdat ik dacht dat dat de hoofdverdachten van de groep waren toen.



Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #134 Gepost op: 18-05-2020, 13:52:31 »
Bij Hindi Verbindi even doen alsof ik Robbie nog verdenk ::vergroot::

Nog bedankt voor het vorige woord! Weet je ook wat तहखाना betekent?

Ik weet wat het betekent, maar ik mag er helaas geen antwoord op geven. ::ohno::
Maar veel succes, Molletje!  ::joehoe::

Ah ok, ik wist niet of de rest je ook daadwerkelijk gebeld had, dus wist niet of je al aan 5 zat.

Houdoe dan!  ::joehoe::

Nee, ik mocht 5 keer in totaal. Ik heb Lodewijk en Vermoljoen twee keer vertaald en jou maar een keer, omdat jij de Mol bent. Dus dat gaat links- of rechtsom sowieso fout.
En ik wilde dat Lodewijk de winstjoker zou krijgen, dus Robbie moest een vertaling minder kunnen maken.

Naar Lodewijk was ik wel eerlijk natuurlijk

HALLO ChardO, HIER BEN IK WEER. LUISTER GOED KNUL, WANT HIER KOMT HET VOLGENDE HINDI-WOORD DAT IK ACCENTLOOS UITSPREEK: प्रकाश
WAT BETekent het?

LODEWIJK, IK HEB HET ANTWOORD! SCHRIJVEN, SCHRIJVEN NU! प्रकाश, uitgesproken als 'Prakaash', is in het Nederlands 'Het Licht'. 'Het Licht', nogmaals. Dus L-I-C-H-T, Lodewijk, Ingeborg, Carola, Hans Schiffers, Tieten van Focus. Veel succes!

Voor de laatste test

Moge de beste winnen!  ::ok::

(Huh, maar ik ben de Mol hoor!)

Nee, het is wel duidelijk. Bovendien heb jij ooit, lang geleden, privé tegen mij gezegd dat je mij niet verdenkt, dus ik denk dat ik je überhaupt daarna nooit meer voor de gek heb gehouden. Ik heb het ook al eerder in een biecht genoemd volgens mij. Ik vind dat jij de meest verdiende winnaar van dit spel bent. Maar ik wil ook eigenlijk best wel winnen.

Maar goed, een troost dat als jij wint, die pot in ieder geval boven de 30.000 uitkomt. En dan neem je me natuurlijk mee uit eten naar The Jane.
 ::hypocriet::

Succes! (Maar ietsje minder succes dan ik)  ::joehoe::

Nee ik ben niet de meest verdiende winnaar, ik vind echt dat we beiden aan elkaar gewaagd zijn en vind het dus ook superspannend!

Hahaha of course gaan we naar The Jane. En met de hele groep in een tent liggen! Of nog beter: met de hele groep in een tent ín The Jane!  ::ok::

(en duh nee jij bent de Mol niet, dat ben ik  >:D )

Dus we gaan nog steeds een keer naar The Jane.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Kandidaten biechten
« Reactie #135 Gepost op: 18-05-2020, 14:56:31 »
Hoera, naar The Jane! ;D

En ik probeerde je toen niet om de tuin te leiden hoor. Als ik het me goed herinner heb ik ook daar gewoon de waarheid eruit gegooid. Aflevering 1 zat ik nog niet op MV. :)

En alsof ik echt dacht dat je mij als mol verdacht in Hindi Verbindi.  ::rofl:: Ik heb dat nog naar Robin doorgestuurd om te kijken hoe hij (als mol) zou reageren:
Hoi Robin,
Ben je al iets te weten gekomen over je woorden?

Ik heb घंटी & तहखाना

Enkel van het eerste weet ik dat je het uitspreekt als ghantee en het betekent 'De bel'.
Het tweede woord weigert Chardo te vertalen, hoewel ie het wel weet.

Wat weet jij?

घर & बटन heb ik, nog geen antwoord van Chardo

Maar huh, waarom wilt die het niet vertellen? Vanwege de jokers?
Hij zei dat ie maar 5 keer mocht antwoorden ofzo. Hoogst verdacht.  ::vergroot::