Auteur Topic: [MO20] Jij weet BAR weinig  (gelezen 377612 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1700 Gepost op: 10-05-2020, 10:26:15 »
Gefeliciteerd, Chardo! ::bravo::

Jammer Robbie, maar je hebt in ieder geval wel het wel het hele spel mee kunnen maken. ::hug::

Robin goed gedaan! Er zitten hele mooie acties tussen (Lucy zo veel mogelijk laten praten bij het diner is al een van mijn favorieten ;D).


Shout out naar Vermoljoen, die al zo vroeg op het juiste spoor zat en wat mij betreft ook een zeer terechte winnaar was geweest. ::bravo::

En complimenten aan Lodewijck, die toch ook maar mooi de mol ontmaskerd heeft. ;)


Mooi seizoen, D*N. Well done! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 10:42:49 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1701 Gepost op: 10-05-2020, 11:58:33 »
Dankjewel!  ::bravo:: ::bravo::

Ik baal er zelf ook wel een beetje van, zo gaat het spel nu eenmaal en daar kan ik helaas niks meer aan veranderen. In die video hoorde ik de hele tijd 10 stemmen. Als je dan Sanmol erbij telt, heb je maar 11 stemmen, dus ik ging er altijd vanuit dat Robin, de Mol, niet in het filmpje voorkwam, maar toen kwam opeens de vraag 'als hoeveelste is de Mol te horen?' in de test. Ik wist door de pokemonrap van Lodewijk en Chardo welke stemmen zij waren, dus ik had nog 2 opties over en heb helaas moeten gokken. Ik heb de test nog als laatste gemaakt omdat ik heel lang heb gewacht op een antwoord van Robin, want ik wou wel eens weten wat hij zou zeggen, want in mijn gedachten kwam de Mol er niet in voor, maar helaas heb ik dat antwoord nooit gekregen en gokte ik verkeerd. Achteraf gezien had ik die video veel beter moeten analyseren, maar achteraf is dat makkelijk te zeggen. Ik had ook het filmpje snel kunnen terugzoeken en de stemmen kunnen beluisteren, maar dat zou teveel tijd kosten waardoor ik, als ik goed zou gokken, er nog steeds uit zou liggen.

Ik ben heel blij met de manier waarop ik het spel heb gespeeld en ik denk niet dat ik het anders zou doen. Uiteindelijk heb ik aflevering 8 bereikt en daar ben ik heel blij mee!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1702 Gepost op: 10-05-2020, 13:10:48 »
Beste vrienden,

ik was gisteren even kortaf in het reünietopic, maar er kwam zoveel op mij af de afgelopen avond en nacht dat ik het even niet meer allemaal kon bijhouden. Dus ik heb tot drie uur 's nachts nog biechten zitten lezen en ik ben er nog lang niet doorheen (met mijn AVI 1), dus daar ga ik vandaag vrolijk mee verder. Dat zal mijn moeder niet al te fijn gaan vinden, maar zoals Lodewijk al aangaf in zijn biecht, alles moet wijken voor Wie is de Mol?.

Daarover gesproken, die biechten heb ik vanochtend allemaal na elkaar geluisterd. Wel jammer dat ik het allemaal in een rits heb afgespeeld, want eigenlijk wil ik elke morgen wel wakker worden met een monoloog van Lodewijk van een kwartier lang. Chapeau voor zijn eigen variant dus hierin. Ik hoop wel dat niemand door die biechten achter mijn werkelijke naam is gekomen door zijn versprekingen af en toe, maar volgens mij was dat niet al te duidelijk.

En ook aan de rest die zoveel heeft lopen biechten, geweldig gedaan. Ik had zo'n vijf a zes (in de finale zelfs 10) biechten per ronde en dacht daarmee wel ver uit te steken, maar ik ben blij verrast dat de rest ook zo fanatiek kon praten over zijn of haar theorieën, acties en verdenkingen. Dus geef jezelf een schouderklopje van mij als je je aangesproken voelt. O ja, en even over mijn biechten. Ik heb wat terug zitten lezen en ik kan me ook kapot ergeren aan taalfouten die erin zitten. Ik heb nooit de moeite genomen de tekst terug te lezen alvorens ik die zou opsturen. Dus excuus als je daar niet tegen kan.


De eerste ronde was mijn hoofdverdachte TimvDons. Daarna, vooral door de dam-opdracht, werd dat Robbie. Tot mijn ogen pas echt geopend werden, dankzij het vertrek van Lucy. Het was niet het offer dat ik had gepland, maar wel het offer dat me de overwinning bezorgde. Ik heb blijkbaar ook nog ooit gezegd dat wij het geld zouden delen als een van ons zou winnen. Nou moet ik ook nog naar de The Jane met Robbie en ik zou ook nog wat Pokémonkaarten kopen. Maar ik zal je zeker wat opsturen, Lucy, je hebt goed geholpen meid.
 ::bravo::

Ik dwaal af. Robin was sinds ronde 5 mijn hoofdverdachte. En dat heeft echt alles te maken met zijn molacties. Want heb van iedereen alles bijgehouden tot aan ronde 5, 6, 7, waar ik het echt niet meer praktisch vond in verband met het snelle overzicht en de tijd dat het inneemt. Maar geloof me als ik zeg dat ik echt alles opschreef. Zelfs de locatie, quotes, alles dat maar mogelijk gevraagd kon worden. Ik denk dat uiteindelijk zo'n 60% ongebruikte informatie was. Maar goed, Vermoljoen had tabellen gemaakt, die had ik dus ook, weliswaar niet in XL, maar evengoed heb ik alles bijgehouden. En nota bene heb ik alle informatie nog eens genoteerd in een fysiek boekje. Dat boekje gebruikte ik eerst vooral om in te turven, wat ook wel te zien was aan mijn testtijden. Want niet alleen Lodewijk heeft lang lopen wikken en wegen, ik was ook zo'n type die voor de grootst mogelijke kans ging. En ik ben ook blij dat ik die tactiek heb toegepast tot aflevering 5, want dat heeft mij behoedt voor een rood scherm.


Robin was de Mol en een die ik op zich laat door had. Ik vind het dan ook vrij komisch om mijn eigen gedachten terug te lezen en te zien dat ik bepaalde molactie van Robin wel zag, maar dan toch concludeerde dat hij de Mol niet kon zijn. Uiteindelijk kreeg ik hem dus wel door, maar heb ik de test altijd nog bewust tactisch ingevuld. En toen ik echt wist dat iedereen goed moest zitten, heb ik hard op de tijd lopen spelen. Te zien aan test 9 en 10. Toch even een klein algemeen recordje gezet, van 2.02.
 ::trots::

Maar dan Mol Robin. Ik heb de laatste rondes wel wat over jou lopen klagen. Dat ik je zo inactief vond en dit en dat. Maar dat was vanuit mijn fanatisme. En zoals Lodewijk al heeft verwoord, mijn mening is absoluut niet de maatstaf en ik denk ook niet dat ik het zo goed had gekund als jij. Want je was wel echt onder de rader tot aan aflevering 5/6 bij veel kandidaten. En dat is grote klasse. Bovendien heb je je echt als kandidaat opgesteld in ons persoonlijke gesprekje. Jij vatte dat misschien anders op, maar ik ben daarna wel weer toch gaan twijfelen. En dat tekent een goede Mol. Iemand die in opdrachten kan saboteren, maar het wel effectief weg kan praten. Petje af. En ook je molbiechten, met name die omtrent Sanmol, waren oprecht grappig te lezen. Ik vind zo'n TrolMol altijd leuk achteraf, daarom is Jon van Eerd ook mijn nummer 1 favoriete Mol.

Ik rond af. Nogmaals dank voor de felicitaties. Ik ben onwijs blij dat ik heb gewonnen, vanzelfsprekend, maar ook met de hele editie in zijn geheel. Niet iedere opdracht was even leuk als Bollywood, maar iedere vorm van spelen kwam zo'n beetje wel aan bod. Dikke pluim voor D*N en alle kandidaten en kijkers die aan deze editie hebben meegewerkt.

Jullie hebben ook een beetje gewonnen.  ::hypocriet::

« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 14:01:31 door Chardo »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1703 Gepost op: 10-05-2020, 13:29:12 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1704 Gepost op: 10-05-2020, 13:54:08 »
Nogmaals, goed gedaan Chardo  ::bravo::

Ik snapte je frustratie wel bij de laatste opdrachten. Ik probeerde inactiviteit als molactie en mijn nodige inactiviteit soms te combineren en dat kwam vaak niet even goed uit. Al probeerde ik dat vaak wel te beperken door als ik weer eens bewust inactief wilde zijn bij een opdracht, wel duidelijk te laten merken dat ik bij de andere opdrachten in dezelfde aflevering wel actief meedeed

En tsja, ik lees veel over dat ik het soms wat meer sneaky heb kunnen doen in de tweede helft en mezelf meer had kunnen verdedigen. Vind ik zelf achteraf ook, maar mede doordat ik eigenlijk alles in de eerste helft kon doen zonder verdacht te worden ging ik soms een beetje te hard van stapel met juist het tegenovergestelde van sneaky zijn  ::rofl:: Dusja, dat kon beter maar ik had uiteraard nooit verwacht dat ik in aflevering 6-7 ineens hoofdverdachte zou worden. Om dan nog eens alle m'n obvious molacties weg te praten terwijl de rest alleen maar bezig was met geld verdienen was behoorlijk lastig


En hoewel er geen volgende keer voor mij als Mol komt, heb ik er wel veel van geleerd (mocht ik er over 10-20 jaar ineens wel weer zin in hebben  ;D)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1705 Gepost op: 10-05-2020, 13:59:00 »
Ik dacht trouwens dat Robbie nog op mij zou zitten in aflevering 8 en ik daardoor nog goed zou wegkomen door die ene vraag die ik niet wist, maar als hij wel op Robin zat, dan was het gedaan voor mij en dat was het ook.
Het verbaasde me eigenlijk dat je zolang onder de radar bleef bij de rest en dat is denk ik duidelijk genoeg om te zeggen dat je echt een prima Mol was!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1706 Gepost op: 10-05-2020, 14:03:05 »
En zoals iemand al aangaf (in de kijkersbiechten denk ik?) - Ik had de eerste twee afleveringen echt nodig om aan het spel te wennen maar vervolgens vond ik het veel te leuk om te mollen in voornamelijk aflevering 3-6. Ik heb dat ook wel tien keer gezegd in oude versies van m'n biechten en tegen D*N ook

Vooral Michael die me aanspreekt op me molacties en me vervolgens niet meeneemt in de test vond ik heel grappig om te zien (maar credits naar hem, aangezien een hint hem op een fout spoor bracht)

Ik kijk dus ondanks de verbeterpuntjes positief terug op dit spel en dat had vooral te maken met de super leuke groep  ::bravo::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1707 Gepost op: 10-05-2020, 20:21:58 »
Hoi allemaal, ik had eigenlijk een vraag voor de kandidaten: hoeveel tijd hebben jullie ongeveer per week aan het spel besteed?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1708 Gepost op: 10-05-2020, 20:24:26 »
Veel te veel  ::rofl:: ::rofl:: Maar dat kwam ook vooral door de lockdown
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1709 Gepost op: 10-05-2020, 21:26:11 »
Gefeliciteerd Robin op deze mooie prestatie als mol ::bravo::

Goed gedaan Chardo met het winnen! En ook aan de andere kandidaten die de mol hebben ontmaskerd. @Vermoljoen, laat het 'wat als ik nu...' niet te veel aan je vreten. Aflevering 8 én de mol ontmaskeren is een mooie prestatie.

Grote Dank aan D*N voor het organiseren van deze fantastische editie ::bravo::

Het een en ander nog nalezen waaronder de kandidaten biechten. Maar zo te horen ga ik mezelf niet meer zo lang van stof vinden? :D

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1710 Gepost op: 10-05-2020, 21:28:00 »
@Vermoljoen, laat het 'wat als ik nu...' niet te veel aan je vreten. Aflevering 8 én de mol ontmaskeren is een mooie prestatie.
Inderdaad. Je hebt helemaal gelijk!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1711 Gepost op: 11-05-2020, 10:43:05 »
Hoi allemaal, ik had eigenlijk een vraag voor de kandidaten: hoeveel tijd hebben jullie ongeveer per week aan het spel besteed?
Ik laat me meestal te veel gaan in online spellen en heb er ook redelijk wat tijd in gestoken. Maar vooral minder tijd gestoken in met iedereen te pm'en. Deels om me mysterieus te maken, maar ook omdat dat in vorige spellen me echt de das om deed om naast alle berichten op het forum, ook nog dagelijks 30 pm's te lezen en beantwoorden.  :-[

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1712 Gepost op: 11-05-2020, 10:53:48 »
Ik heb er in ieder geval heel wat meer tijd in gestoken dan ik in het begin van plan was... Heel wat meer... Ik heb zelfs indien het mogelijk is en de computer op het werk stond aan, daar nog gekeken... Hoewel dat eigenlijk niet mag.
En qua pm heb ik me ook absoluut ingehouden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1713 Gepost op: 11-05-2020, 11:00:27 »
Ik heb er ook wat meer tijd ingestoken! ::rofl:: Maar dat heeft gelukkig geen invloed gehad op school of iets anders.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1714 Gepost op: 11-05-2020, 12:07:16 »


Dit was mijn muur gedurende het spel.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1715 Gepost op: 11-05-2020, 12:14:05 »
Ik had de mol meteen door toen het spel begon, dus heb niet veel tijd moeten besteden aan het opletten of zoeken naar aanwijzingen.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1716 Gepost op: 11-05-2020, 12:50:10 »
Ik moet nog tweederde van de biechten en van het reünietopic maar ik wil toch nu alvast iets vragen over dat deken van de testantwoorden. Dat is nieuw geweest deze reeks? Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Wie begonnen daar mee?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1717 Gepost op: 11-05-2020, 12:51:12 »
Ik had de mol meteen door toen het spel begon, dus heb niet veel tijd moeten besteden aan het opletten of zoeken naar aanwijzingen.

Oh mooi. Dit bespaart me een paar uur tijd. Hoef je biechten niet meer te luisteren :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1718 Gepost op: 11-05-2020, 12:55:38 »
Oh mooi. Dit bespaart me een paar uur tijd. Hoef je biechten niet meer te luisteren :D
Die biechten zijn van Lodewijk, niet van mij

 :-[
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] Jij weet BAR weinig
« Reactie #1719 Gepost op: 11-05-2020, 12:59:06 »
Die biechten zijn van Lodewijk, niet van mij

 :-[


Oh ja. Ships ::schaam:: Mijn excuses ::sorry:: Jij had natuurlijk aangenaam Vlaams geklonken :D


Eerst maar eens lezen. En dan kijken of ik ook nog ga luisteren.
Keep calm and eat chocolates!