Auteur Topic: [MO20] MolTalk  (gelezen 91320 keer)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #280 Gepost op: 16-05-2020, 17:09:01 »
Zo keek D*N toen hij 's werelds sterkste WidMO kandidaat had gemaakt uit het DNA van Jon van Eerd, Emilio Guzman en Buddy Vedder.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En zo verwoestte ik toen zijn lab, zodat er geen tweede kandidaat gemaakt kon worden.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit is Lucy die mij in aflevering 1 leerde hoe WidMO hier werd gespeeld.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo weerhield ik Sanmol van het verkrijgen van mijn lijstje.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo stond ik bij de executies van TimvDons en Sanmol.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo reageerde ik op de kijkers die dachten dat ik dit spel niet zou kunnen winnen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo nam ik afscheid van mijn bondje met Brent en niet veel later Lucy.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo kwam Lodewijk Backer daarna op mij af met zijn deal om een bondje te vormen (voor het echie).
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo heb ik MollenvangR-Art beïnvloed alles op Lodewijk Backer in te zetten.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo las ik de gedachten van Robindtc in ons persoonlijke gesprekje van een half uur lang.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo speelde ik de valse hint naar Michael90 (via Vermoljoen) over.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo maakte ik mezelf klaar voor de volgende ronde, nadat LdHmolletje eruit lag.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo zorgde ik dat Vermoljoen een vraag fout beantwoordde bij de achtste test.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo gaf ik antwoord op de vragen in test 9.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo dacht ik terug aan Lodewijk Backer en de fijne momenten met hem in het spel.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo maakte ik me klaar voor de strijd tegen Robbieazerty.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zo probeerde ik cool over te komen op mijn overwinning.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #281 Gepost op: 16-05-2020, 18:42:05 »
Chardo: Even een bruggetje want er staat alweer een nieuwe editie voor de deur (voor wie het nog niet gelezen heeft, check de bar!). Dit keer ga jij Moltalk presenteren! ::bravo:: Hoe ga jij dat aanpakken? :)

En wat vond je van de Moltalk in deze editie? Heeft het iets toegevoegd aan het spel? En hoe deed ik het als presentator? ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: (feedback van anderen is ook welkom ;D)


Toen ik hoorde over deze nieuwe Discord-editie was mijn eerste ingeving om jou op te volgen als MT-Host. Ik ambieer jouw presentatiestijl en benijd je gevatte en inhoudsvolle berichten. Dat houdt me ook actief rondom deze community. Ik was een beetje bang dat mijn activiteit langzaam weg zou zakken na vorige week, want ik heb niet zoveel met de rest van dit forum, terwijl ik dankzij WidMO wel een paar goede en leuke mensen heb leren kennen.  :) ::joehoe::

Dus deze editie kwam wel als geroepen. Al wist ik bij meet af aan dat ik geen kandidaat zou spelen en deze editie. Na tien weken het spel intensief gespeeld te hebben, ben ik ook wel toe aan een beetje backseat watching. Ik denk, maar dat moet je zelf maar bevestigen, dat de rol van MolTalk host daar perfect binnenvalt. Want je hoeft de Mol niet op te sporen, maar bent wel gediend om de opdrachten en wat al niet te volgen zodat je effectief vragen kunt stellen op hetgeen dat voorgevallen is.

Ik ben niet van plan om jou of dit topic te overtreffen, want dat lukt me sowieso niet.  ::love::
Ook wil ik jouw stijl niet overnemen, dat lijkt me respectloos. Het is ook een wat directere vorm van Q&A, dus ik ben zeer benieuwd hoe dat uit gaat pakken en dat moeten we nog een beetje uitdenken met z'n drieën.

En wat mijn stijl dan is? Widm-momentjes her en der oprakelen, dat is best wel mijn ding, dus ieder die deelneemt bereid je maar vast voor op de vraag met welke kandidaat je jezelf het meest vergelijkt. Ik ben zeer benieuwd naar de Daniëls, Aafen en Jochems deze editie.
Ook ben ik vanuit mijn positie benieuwd of mijn tips iemand naar de overwinning zullen helpen of juist het tegendeel bewijzen.
::vergroot::

En ik draai de tafelposities maar meteen om. In plaats van wat ik anders zou doen is de prangende vraag die bij mij nu op de lippen ligt of je nog wat pro-tips hebt voor een groentje als ik?
 ::hypocriet:: ::love::



Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #282 Gepost op: 16-05-2020, 19:29:41 »

Robbieazerty doet me echt aan Beartic denken met nog persoonlijkheidskenmerken van zijn pre-evolutie Cubchoo. De uitleg die hierbij volgt zal jullie versteld doen staan. Allerleerst de Ice-typing: Robbieazerty heeft aangegeven niet veel bondjes aan te willen gaan in het spel, omdat hij daar het nut niet zo van in zag (correct me if I'm wrong), wat ik wel een beetje ijzig vind overkomen. Natuurlijk staan Ice-types ook bekend om hun koele karakter, wat verklaart waarom Robbieazerty de Mol ontmaskerd heeft en finalist is geworden. Op dat gebied laat hij zich leiden door de feiten en niet door zijn emoties. Dat brengt mij ook tot de toevoeging van Cubchoo. Dit ijsbeertje heeft een grote snottebel aan zijn neus, waardoor hij er wat verlegen en gevoelig uitziet. Robbieazerty heeft aangegeven in het begin van het spel zich niet op zijn gemak te voelen en het bewijs daarvan is te zien in zijn fittie met Brent toen Brent hem (redelijk onterecht) aansprak op zijn coronabericht. Echter is Robbieazerty daarna geëvolueerd in een krachtige Beartic met een machtige baard, die wij wekelijks kunnen aanschouwen in een nieuwe aflevering van zijn hoe-eet-ik-appelmoes-serie op YouTube.
Treffend, kan er helemaal in mee gaan.  ::jaja:: (en ja iedereen maakte grapjes daarover toen en sommigen, waaronder ik, gaan met dingen om door humor. Maar je moet daar wel mee opletten bij wie je het doet dus best niet op een openbaar forum I guess ;) )
No way dat mijn bordspelvergelijkingen (waar ik nog steeds veel moeite mee heb eigenlijk, haha, iets té enthousiast gereageerd) zo treffend zullen zijn. Maar goed die hebben ook minder karaktertrekken dan een pokemon. :)

Ik zal toch maar eens iets verzinnen en de bordspelvergelijking afmaken:
Brent
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Lucy
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

MV
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 18-05-2020, 10:09:43 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #283 Gepost op: 16-05-2020, 20:07:53 »
Michael90
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

LdHmolletje
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vermoljoen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Lodewijk
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Robbie
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Chardo
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Robin
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #284 Gepost op: 16-05-2020, 20:24:22 »
Hahaha leuke keuzes allemaal  ;D


Robin: Zijn er dingen die je onderschat hebt aan het mol zijn? Is mol zijn nou iets moeilijks? Is het spannend? Heb je nog tips voor toekomstige mollen?

Om eigenlijk de eerste twee vragen in één te beantwoorden: Ik heb vooral onderschat hoe moeilijk het zou zijn. Ik dacht bij het mol zijn vooral aan de leuke kant, lekker opdrachten saboteren terwijl mensen op zoek naar jouw identiteit zijn. Ik vond vooral de gesprekken of beschuldigingen lastig. Ik dacht bijvoorbeeld echt "oh jee....." toen Chardo nog voor de test met me wilde praten omdat ik wist dat hij op het goede spoor zat. Hoewel ik sowieso niet zo van discord ben (groepchats  ::ohno::), was dat ook de reden dat ik niet meer actief was op Discord (vooral Vermoljoen die me het daar lastig maakte)

Verder vond ik het bij sommige opdrachten moeilijk om in te schatten in welke mate ik nou moest gaan mollen. Dit had ik vooral in het begin (afl 1-2) en de laatste paar afleveringen. Ik weet nog dat ik het hier met HIDM over had tijdens het spel en hij terecht zei dat de kandidaten 11 kandidaten in de gaten moeten houden; niet alles wat ik doe valt bij ze op. Ik dacht namelijk vaak "Oh, nu gaan ze me echt verdenken"  :P


Spannend? Enorm  ::rofl::
Ik vertelde al dat ik best perfectionistisch ben dus ik vond eigenlijk elke reactie op mijn acties spannend om te lezen. Als ik weer eens te laat wakker werd vluchtte ik naar mijn iPad om alles door te lezen, daarom geniet ik nu nog steeds van het feit dat ik 's ochtends rustig wakker kan worden!

Ik zat dus behoorlijk in het spel. Ik maakte ook de afspraak met mezelf om op vrijdag niks aan het spel te doen, vandaar dat ik op zaterdag altijd de test maakte. Die testperiodes waren vreselijk trouwens, ik heb in het begin echt die Google Drive pagina met de testuitslagen 100 keer lopen refreshen omdat ik zag dat iemand de test aan het maken was.


Tips
1. Heel handig vaak, maar ga ook eens een opdracht in zonder voorkennis. Ik had bijna alles wel denk ik, maar ik las niet altijd de opdrachten even goed door van te voren zodat ik niet hoefde te spelen dat ik de opdracht niet begreep
2. Wat bij mij werkte is het voorspellen van de reacties van je mede kandidaten op een (mol)actie. Ga niet zomaar een watermeloen pakken als "oeps foutje" (dat was plan A  ;D) maar verzin iets wat ze eventueel kunnen geloven.

3. Wees niet te veel op de achtergrond, maar ook niet op de voorgrond. Zoek een goede balans. Ik kon die balans in aflevering 1 naar mijn mening niet zo vinden (te veel aanwezig) en later zoals we allemaal weten ook niet meer in die laatste afleveringen (te weinig aanwezig). In het midden van het spel had ik een aardig goede balans, mede door het feit dat ik ook super lang met het spel bezig was terwijl ik uitgelogd was op de site.
4. Vooral heel veel fun hebben  ::tandpastasmiley:: In het spel was dat bij mij niet zo heel zichtbaar, maar in mijn biechten al iets meer. Ondanks de spanningen heb ik achter mijn scherm zoveel gelachen om jullie acties, mijn molacties, fouten van anderen, als de opdracht mislukt, als iemand iets doms zegt etc. maar niet te veel dat je te hard van stapel gaat

Vooral van de bovenste 2 kan ik zelf nog heel veel leren, en tot slot ->
5. Doe of zeg goede dingen die er niet toe doen. In de eerste afleveringen kreeg ik vaak de sleutelpositie, mede om het feit dat ik weer eens een overzichtje maakte of iets slims zei over de marktverkopers. Helpt de groep helemaal niet om geld te verdienen, maar je wordt wel gezien als goede kandidaat.

Of juist andersom (tip van HIDM die ik kreeg): maak is fouten die er niet toe doen, wat eigenlijk ook weer totaal onverdacht is!