Auteur Topic: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking  (gelezen 11021 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #20 Gepost op: 9-05-2020, 20:40:01 »

Bij Aflevering 4 Opdracht 1 ‘Koe Vermist!’ kreeg iedereen een eigen locatie die naar de kandidaten waren vernoemd. Uiteraard waren er ook locaties voor Timvdons, Sanmol en Brent die we niet te zien hebben gekregen, dus bij deze:

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #21 Gepost op: 9-05-2020, 20:45:34 »
Molbiechten: aflevering 5 en 6

Opdracht 14 - Tijdslot


Ik heb deze week een enorm slecht slaapritme waardoor ik steeds al heel vroeg in de ochtend wakker ben. Ik was natuurlijk nieuwsgierig of iemand online kwam om die kluis van 1000 euro te pakken dus ik kwam elke dag online in de chat. Er kwam slechts één persoon elke ochtend online: Robbieazerty. Hij heeft helaas nooit de chat betreden  :\'(

Verder was dit niet zo'n hele moeilijke opdracht voor mij als Mol, ik moest me gewoon heel onbenullig af laten gaan en dat heb ik ook zeker gedaan. Het was overigens ook niet verdacht aangezien het bij iedereen gebeurde. Weer lekker veel mingeld verdiend!


Opdracht 15 - Slangenmand
En toen maakte ik de grootste blunder uit mijn mol avontuur tot nu toe. Hoewel het bij de andere opdrachten niet zoveel uitmaakte dat ik een slecht slaapritme had, ging ik hier daardoor flink de mist in. Ik was namelijk van plan om zo ver mogelijk in het spel te komen, omdat ik dan elke keer enorm traag kan zijn met het beantwoorden van de vragen. Hierdoor kwamen minder mensen aan de beurt en werd er minder geld verdiend voor de pot.

Dat heb ik om precies te zijn één keer kunnen doen. Ik wachtte met antwoord geven totdat het bijna tijd was en schakelde vervolgens Vermoljoen uit. Ik wist dus dat diegene uitgeschakeld zou worden, maar ik had er helemaal niet aan gedacht dat Vermoljoen bij de vorige opdracht er al ook al vroeg uit lag. Daar voelde ik me een beetje schuldig over want ik koos hem zonder een bepaalde reden, haha. Sorry, Vermoljoen! Gelukkig weet je nog niet dat ik wist dat die slang eraan zat te komen.

Toen ging het mis. Ik wist wanneer de tweede keer zou plaatsvinden en ik had daar ook wekkers voor gezet; aangezien ik tegenwoordig in de middag slaap wou ik daar speciaal voor wakker worden. Ik sliep echter door al mijn wekkers heen terwijl Robbieazerty mij de mand had gegeven. Shit. Ik heb het echt even uitgevloekt bij D*N en Hadewychisdemol op Whatsapp want dit was echt even balen en had helemaal niet gehoeven.

Robin van een paar dagen later: Gelukkig kan ik er nu om lachen  ::rofl::


Opdracht 16 - Testtempel
Een moeilijke opdracht voor mij als Mol want ik moest er voor zorgen dat diegene met de sloomste tijd ook de afvaller gaat worden. Ik wist echter ook niet wie de afvaller was; ik had alleen informatie over jullie vorige tests én ik wist hoe de helft van jullie de test hadden gemaakt. Diegene die ik koos wou ik absoluut niet als afvaller maar ik had echter wel zo'n vermoeden. Dus vandaar mijn keus....

Ik blaas de kaars van MV uit

En ik had gelijk. Mollenvanger was inderdaad de afvaller. Ik ben natuurlijk blij dat er geen geld wordt verdiend maar hij was wel dé hoofdverdachte van de groep. Verder wilde ik voorkomen dat het Mollenvanger niet zou worden, dus ik heb tijd verwijderd van iemand die de tests altijd als één van de beste maakt en dus sowieso niet in gevaar is van een rood scherm

Ik kies Vermoljoen


(hij heeft de test als een van de beste gemaakt dus hij wordt sowieso geen afvaller ongeacht deze keuze)

D*N whatsappte me overigens tijdens het maken van deze opdracht dat ik geld aan het verdienen was. Bleek dat ik de opdracht beter begreep dan de bedenker van de opdracht want dat was ik zeker niet aan het doen. Ik die een opdracht extreem goed begrijp komt niet heel vaak voor, daarom dat ik dit even moest vermelden. #trots  ::regenboog::

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #22 Gepost op: 9-05-2020, 20:46:14 »
Opdracht 17 - Smeekbedens
Het is weer een tijdje geleden dat ik wat geld heb opgehaald en omdat ik heel graag wilde dat Michael90 en Ldhmolletje op het verkeerde pad bleven, heb ik hier één vraag goed beantwoord. Ik heb me helemaal niks aangetrokken van de hints van Lodewijk, die ik overigens toch niet begreep.

Meer dan 1500
Deze moest ik liegen, maar heb ik met de waarheid beantwoord.

Ik heb Vermoljoen geantwoord
Deze moest ik met de waarheid beantwoorden, en heb ik ook daadwerkelijk met de waarheid beantwoord. Ik heb aan mijn bondjes duidelijk gemaakt dat ik Vermoljoen verdenk, dus dit kwam ook mooi uit zo.



Opdracht 18 - Ganges (Kledingwassers)
Dit moet toch wel één van de makkelijkste opdrachten zijn geweest. Ik wist zeker niet alle namen maar jongens, bij elke duo was er toch minstens wel één duidelijk? Ik volg Alexandra Daddario zelfs op Instagram en ik heb de complete The Vampire Diaries reeks gezien (en wel ééns een aflevering van Gossip Girl) maar ik heb uiteraard gedaan alsof ik van niets wist. Jason Momoa, Jack Matthews en die tweeling wist ik echt niet trouwens. Ik was echter helaas niet online toen Vermoljoen maar een lijstje in elkaar zette en daar bleek slechts één fout in te zitten die Lodewijk wist te herstellen. Helaas….



Opdracht 19 - Rijstvelden
Eindelijk weer eens een opdracht waar ik veel over kan vertellen. Herinneren jullie nog dat ik Michael er van wist te overtuigen om die tweede watermeloen te pakken? In deze opdracht kon ik op dezelfde manier weer lekker in discussie met Michael.

Als eerst heb ik zoveel zakken gepakt als ik maar kon. Dat ging heel goed want er was nauwelijks iemand online toen de opdracht begon. Omdat Michael natuurlijk voor die persoonlijke joker wou gaan, kwam die al heel snel met een aantal pb's.

Ik weet nu alleen jouw locaties nog niet. Dus ik denk dat het tussen jou en mij gaat dan ;D
Je zal zo wel zien wat ik van plan ben >:D

Verder had ik een back-up plan: het achterhouden van een blauwe zodat die extra 500 euro sowieso niet verdiend zou worden. Maar daar maakte ik een fout, want met een beetje speurwerk was te achterhalen dat ik wel degelijk die blauwe had. Ik maakte een enorme chaos van de opdracht en daar confronteerde Michael mij mee

Ja maar de zakken liggen niet op een vakje waar een persoon op is begonnen ::zwaai::
Je maakt er een grote bende van in deze opdracht dat weet ik wel ::rofl::
En dan ook nog die slang uit Robin Hood van vorige aflevering. Je zou er bijna wat van gaan denken ::joehoe::

Wow. Daar was ik echt even stil van! Ik kon mijn fout echter nog rechtzetten: eerlijk toegeven dat ik de blauwe heb achtergehouden. Ik heb natuurlijk niet gezegd dat het bedoeld was als mollenactie, maar om hem dwars te bomen.

Oké oké, you win. Doordat Frank blijft campen bij mijn plek kan ik mijn plan toch niet meer uitvoeren. De tweede blauwe heb ik gevonden ja, maar ik heb je verteld dat die hoogstwaarschijnlijk linksonder zou liggen: dat is ook zo. Als jij die blauwe daar naar toe had gebracht kon ik dat ook doen en kreeg ik die 500 euro. Aangezien niemand de zekerheid had dat die daar lag zou niemand probeerde het setje compleet te maken. Alsnog zou al het geld verdiend worden maar zowel jij en Frank moeten weer moeilijk doen  ::)

Die arme Robin wou zo graag geld verdienen maar Frank moest weer moeilijk doen.  :\'( Ik heb een hele middag lang moeten doen alsof ik dat heel vervelend vond, maar wat vond ik het fijn. Bedankt Frank!  ::hug::


En dat waren aflevering 5 en 6. Wat een afleveringen! Mijn molacties waren dit keer wat minder duidelijk maar dat lag ook aan de opdrachten. Ik vond dat overigens wel fijn aangezien mensen mij begonnen te verdenken op basis van hints en het vergelijken van testantwoorden. Helaas nog maar één iemand over die mij niet verdenkt: Ldhmolletje. Dat is jammer, maar ik heb er zelf voor gekozen om een Mol te zijn die soms risico's neemt. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om te zorgen dat Ldhmolletje op een verkeerd pad blijft.   

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #23 Gepost op: 9-05-2020, 20:50:01 »

In Aflevering 5 Opdracht 1 ‘Tijdslot’ werd Robbieazerty naar de krakerkamer gebracht waar hij puzzels moest oplossen. Dit waren de puzzels:

Kluis 1 puzzel: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=13cb8afc3623
Kluis 2 puzzel: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0484ab3e3d5b
Kluis 3 puzzel: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2c73c11f34be
Kluis 4 puzzel: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=049cc715889d
Kluis 5 puzzel: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0b0eddea6be0

In Aflevering 5 Opdracht 2 ‘Slangenmand’ zijn in totaal meer dan 140 vragen gesteld! Leuk weetje ;).

In Aflevering 5 Opdracht 3 ‘Test Tempel’ konden kandidaten elkaar straftijd of juist extra tijd geven. Daarnaast konden ze een extra 21ste vraag vrij branden voor de test. We hebben nooit geweten wie wat heeft gedaan:

10 minuten straftijd:
Robbieazerty -> MollenvangR-Art
LdHmolletje -> MollenvangR-Art
Vermoljoen -> LdHmolletje
Michael90 -> Chardo
MollenvangR-Art -> Robbieazerty
Lodewijk Backer -> Robindtc
Chardo -> LdHmolletje
Robindtc -> MollenvangR-Art

5 minuten minder tijd op de test:
Robbieazerty -> Lodewijk Backer
LdHmolletje -> Robbieazerty
Vermoljoen -> Robindtc
Michael90 -> Robindtc
MollenvangR-Art -> Vermoljoen
Lodewijk Backer -> Chardo
Chardo -> Lodewijk Backer
Robindtc -> Vermoljoen

Iedereen behalve Robbieazerty koos voor de extra vraag. Vervolgens had overigens ook niemand vraag 21 goed!
Vermoljoen gokte dat Michael90 degene was die de test het langzaamste maakte. Wat erg dom was gezien zijn vrijstelling. De mol had overigens alleen de voorkennis dat MollenvangR-Art de afvaller zou zijn op basis van de normale uitslag. Dit zodat hij geen invloed uit kon oefenen op persoonlijk vlak maar alleen informatie had om te zorgen dat er geen geld werd verdiend.

In Aflevering 6 Opdracht 1 ‘Smeekbedens’ was ook de volgorde van verhoor geen toeval! Net als dat de twee langzaamste kandidaten degene waren die ontvoerd waren, werd de snelste kandidaat als eerste verhoort enz.

In Aflevering 6 Opdracht 3 ‘Rijstvelden’ werden er rijstzakken van verschillende kleuren versjouwd over het speelveld door de kandidaten. Hierbij het overzicht waar alle zakken terecht zijn gekomen:

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #24 Gepost op: 9-05-2020, 20:55:47 »
Molbiechten: aflevering 7 en 8
En toen begon het spel voor mij zwaar te worden vanwege omstandigheden in het echte dagelijkse leven. Het spel begon vanaf dit moment echt als afleiding te dienen, maar je zult begrijpen dat mijn hoofd er niet altijd naar stond. Ondanks dat ik de Mol ben wil ik echter mijn mede kandidaten niet teleurstellen met mijn inactiviteit. Ik heb daarom geprobeerd om dat zoveel mogelijk te beperken en dus ook gewoon door te blijven posten wanneer mijn hoofd er niet naar stond. Dat was lastig en dat lukte zeker ook niet altijd. Maar the show must go on!

Ik had voor een paar opdrachten inactiviteit gepland als mol actie: weinig doen, weinig online zijn en weinig bijdragen. Daar moest ik wat op anders voor verzinnen. Ik wilde namelijk niet dat mensen gaan denken van: ''Oh Robin doet niks, maar dat is vast geen molactie maar vanwege zijn omstandigheden'' Dat zou niet eerlijk zijn voor de kandidaten.

En dat is aardig gelukt!


Opdracht 20 - Sneeuwbalgevecht
Tja, niet zo heel moeilijk. Ik wilde mijn sneeuwballen niet gooien op kandidaten van Wie is de Mol? of Expeditie Robinson omdat daar sneller opvalt als je een fout maakt, aangezien veel mensen op dit forum die programma's kijken. Ik bewaarde daarom mijn sneeuwballen voor de bekende mensen uit India omdat het op die manier niet zo heel raar zou zijn als ik een fout maakte. Geen geld verdiend door mij!

Robin paar dagen later: Ik heb echter wel één keer goed gegooid, omdat ik wilde dat Ldhmolletje mij niet ging verdenken.


Opdracht 21 - Schilders
In eerste instantie zou ik hier vooral inactief zijn, wat ik uiteindelijk ook heb gedaan maar ik wilde vooral dom spelen. Hoe kleur ik in godsnaam die tekening in op mijn iPad? Hoe werkt dat mengen van de kleuren? Hebben we nou één of meerdere kwasten? Heel fijn om te spelen alsof ik nergens iets van begreep.

Ooooh ik dacht dat we allemaal een kwast hadden  ::regenboog::
Is er een manier om op je iPad t in te kleuren? Kan nu even niet op mijn laptop namelijk
Hahahaha. Overigens was extreem mollen helemaal niet nodig want niemand deed echt de moeite om deze opdracht te laten slagen. Vind ik helemaal prima. Verder zag ik dat Chardo de tekening had gesaboteerd: ik weet niet of dat bewust was om mij te testen of dat het echt per ongeluk ging. Ik kon in ieder geval de held uithangen en de groep ermee confronteren, iets wat de Mol nooit zou doen. Behalve als die weet dat de opdracht toch niet gaat slagen.  ::trots::

Robin in aflevering 8: Ben trouwens benieuwd (vooral Robbie en Vermoljoen) of niemand het raar vond dat ik van ''Ik heb geen idee hoe ik de kleurplaat inkleur op mijn iPad'' naar ''Hier hier heb je een logo en een design voor de kortingkaart, ontworpen op mijn iPad!'' voor de bar opdracht ben gegaan in minder dan een week. Ik wist namelijk uiteraard wel hoe je een kleurplaat intekent op je iPad.



Opdracht 22 - Puzzel Zeshoek

Puzzelen, super leuk! Ik deelde me bewust niet zelf in want op die manier kon ik een ander ervan beschuldigen dat die mij heeft ingedeeld bij iets wat ik helemaal niet kan.

Ik kreeg echter een jigsaw puzzel, wat iedereen kan. Ik was echter niet van plan om de puzzel te voltooien en geld te verdienen, maar ik wilde ook niet niks doen. Ik heb daarom maar van mijn puzzel een kunstwerk gemaakt.




Robin 4 uur voor de ontknoping: Dit kostte serieus bijna 20 minuten omdat het zoveel stukjes waren en jullie kregen het niet eens te zien. Blij dat jullie eindelijk mijn kunstwerk kunnen bewonderen  ;D


Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #25 Gepost op: 9-05-2020, 20:56:46 »
Opdracht 23 - Hindi Verbindi
Een hele leuke opdracht, het kan me alleen niet heel veel interesseren. Ik heb helemaal geen zin om van plek naar plek te gaan en woorden te gaan vertalen. Wat dat betreft was ik hier een hele luie mol. Na een paar dagen besloot ik toch maar eens iets te gaan doen, en ik kwam al heel snel in contact met Robbieazerty.

Hoi Robin,
Ben je al iets te weten gekomen over je woorden?
Nee. Welke woorden? Oh die.

Het tweede woord weigert Chardo te vertalen, hoewel ie het wel weet.
Wat gemeen van Chardo. Zou hij de Mol zijn?

Wat weet jij?
Helemaal niks. Waarom zou ik contact opnemen met Chardo? Ik wil helemaal niet achter de betekenis van mijn woorden komen. Ik heb dus maar gelogen dat ik het Chardo ook heb gevraagd en hij het mij ook niet wilde vertellen. Uiteindelijk ontstonden er wel hele rare combinaties waardoor er weer nauwelijks geld werd verdiend. Jammer!


Opdracht 24 - Bollywood Dance

Tja, ik heb al eens eerder vermeld dat ik een hekel heb als mollen niet mollen bij een opdracht. Maar hoe kun je hier in godsnaam mollen, en waarom zou je bij deze opdracht willen mollen? Ik heb wel stempelkaarten met grote hoeveelheden kortingen in het spel gebracht waardoor ik ongeveer zo'n 50 euro uit de pot heb gehouden.

Verder ben ik niet zo heel goed in de gasten entertainen met filmpjes etc dus op zich was ik onbewust toch aan het mollen! Ik weet niet eens hoe je een gifje moet plaatsen op dit forum. Op naar de volgende opdracht!

     ;)


Opdracht 25 - Ganesha
Drie vragen fout beantwoorden zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot. Dat vind ik nou eens een makkelijke opdracht om te mollen! Ik was wel heel erg excited om mezelf te zien maar dat kon helaas niet dus ik kreeg dit als antwoord.

Jouw mol is:


 ::joehoe::
I knew it! Ik ga meteen de test invullen op Lodewijk!  :-X

Terwijl ik met de opdracht bezig was in de chat kwam Vermoljoen opeens binnen om te vragen of D*N en ik met een mol brieving bezig waren. Hahahaha. Aan het begin van de aflevering kwam die ook al zetten met pm's zoals deze

Maar heb jij dat als Mol wel nodig?  ::vergroot::

Ook Michael (je weet wel, die afvaller van maanden terug) wist er opeens zeker van te zijn

Ik verdenk je niet, want na het vergelijken van de tests van de afvallers ben jij het gewoon ;D

Dat afvallers mij dat soort dingen sturen vind ik alleen maar grappig, dat heeft ook Lucy gedaan op discord na haar exit in aflevering 4. Ik vind het wel jammer dat inderdaad uit die testantwoorden zoveel informatie te halen valt, aangezien jullie dat ook nog eens allemaal met elkaar deelden. Gelukkig kwam dat besef voor Michael te laat. Dat waren aflevering 7 en 8! Op naar de laatste twee, ik heb er zin in!
« Laatst bewerkt op: 9-05-2020, 20:59:36 door Robindtc »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #26 Gepost op: 9-05-2020, 21:00:00 »

In Aflevering 8 Opdracht 3 ‘Ganesha’ had ik even paniek toen ik het filmpje ging maken. Ik was precies het ‘Ik ben de mol’ fragmentje van de daadwerkelijke mol kwijt, erg onhandig. Gelukkig kon ik het snel herstellen. Het fragment van Sanmol is wel verloren gegaan en dat was jammer genoeg niet te herstellen. Waar zover ik weet alleen Chardo achter is gekomen is dat de volgorde van de fragmenten op dezelfde volgorde is gezet als in de leader. Je had het dus heel makkelijk kunnen weten wie nou precies wie was!

Daarnaast weten we nog niet wat de kandidaten hebben geantwoord.
Lodewijk
-> Eerste drie vragen goed en verdiende dus 300 euro
-> Dacht dat Timvdons eruit was gegaan op Robbiezerty (Fout)
-> Dacht dat de tweede stem van de mol was (Michael90, dus fout)
-> Hij zag Robbieazerty als mol

Robbieazerty
-> Eerste drie vragen goed en verdiende dus 300 euro
-> Dacht dat Brent eruit was gegaan op MollenvangR-Art (Fout)
-> Dacht dat de eerste stem van de mol was (LdHmolletje, dus fout)
-> Hij zag Chardo als mol

Chardo
-> Had de eerste drie vragen fout. Eentje had hij goed geantwoord maar buiten de tijd. Verdiende hier dus helemaal niets.
-> Dacht dat Sanmol er op Brent uit was gegaan (Fout)
-> Dacht dat de tweede stem van de mol was (Michael90, dus fout)
-> Hij zag Robindtc als mol

Vermoljoen
-> Hij had twee van de drie vragen goed en verdiende hier dus 200 euro
-> Dacht dat MollenvangR-Art er op Vermoljoen uit was gegaan (Fout)
-> Dacht dat de stem van de mol niet te horen was (Fout)
-> Hij zag Lodewijk Backer als mol

Robindtc
-> Deed natuurlijk de eerste drie vragen fout en verdiende geen geld.
-> Had goed op wie Lucy was afgevallen en wist natuurlijk zijn eigen stem. Hij kon alleen niet zichzelf zien dus dit had geen invloed op de uitkomst.
-> Hij zag Lodewijk Backer als mol
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #27 Gepost op: 9-05-2020, 21:05:46 »
Molbiechten: aflevering 9 en 10
De laatste twee afleveringen! In de negende aflevering ben ik niet heel actief geweest vanwege bezigheden op school dat weer begon. En de beste molactie die je bij de opdrachten in deze aflevering kon doen was inactief zijn en weinig doen dus dat kwam mooi uit. Verwacht dus niet teveel spectaculairs in deze aflevering haha.


Opdracht 26 - Action
Inactief zijn dus. Ik had dat verhaal echt niet gelezen en dus liet ik jullie maar lekker jullie gang gaan. Het was trouwens geen strategie om voor een minjoker te gaan, dat was gewoon serieus dom van me. Ik heb dat ook uitgelegd in de bar

Maar daarover gesproken: ja, ik vind het wel heel vervelend. Ik ben gewoon online geweest afgelopen dagen maar eerlijk gezegd dacht ik dat ik beter me mond tijdens die opdracht kon houden omdat ik dat hele verhaal niet heb gelezen ::schaam::

Maar oke ik herinnerde me die regel niet dus tis mijn eigen schuld

Geen woord aan gelogen eigenlijk. Verder heb ik ook geen verstand in het maken van video's dus daar kon ik ook niet ergens wat saboteren. En school ging echt even voor, helaas!


Opdracht 27 - Game Error

Een hele leuke opdracht! Een spel spelen in een spel, terwijl je dubbelspel speelt. Ik heb mij best vermaakt met dat spelletje en heb uiteraard de score die ik moest behalen gehaald. Ik wil natuurlijk echter geen geld verdienen dus heb mijn score niet doorgestuurd.

En dan het doorsturen van de kreten. Stel je voor, je speelt een spel dat plaatsvindt in de oceaan met heel veel vissen én dit is je aanwijzing.

Jacht
Ik wens Robbie veel succes om daar iets uit te halen!


Opdracht 29 - Ontsnapping

Dit was weer zo'n opdracht als The Box en het verven van de kleurplaat. Ik wilde alles vertragen en weinig doen, maar iedereen bleek hetzelfde plan te hebben. Tussen Chardo en Robbie zat er op sommige momenten nog wel een beetje vaart, maar het was zeker niet snel genoeg om het einde te kunnen bereiken. Bovendien zat ik weer met een vreselijk slaapritme dus soms was ik een hele avond offline zonder iets te kunnen doen. Mij leek het wel leuk namelijk om zo ver mogelijk te geraken om jullie een beetje valse hoop te geven en dan op het einde ineens te verdwijnen.


Over de overige twee opdrachten waar ik nog niks over heb gezegd valt niet zoveel te vertellen. Ik had namelijk hetzelfde doel als jullie in deze opdrachten: winnen. Al wist ik vrijwel zeker dat ik de laatste opdracht niet ging winnen aangezien ik jullie alleen maar ken van dit spel en dus geen idee heb hoe bijvoorbeeld de eerste afvallers zoals Timvdons en Sanmol schrijven.

Hier mijn antwoorden. Heb het hele forum afgezocht om schrijfstijl te vergelijken maar dat kwam uiteindelijk totaal niet uit met wat er gezegd werd dus echt een ramp dit  ::rofl:: Achja... eerste opdracht iig mislukt :)

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #28 Gepost op: 9-05-2020, 21:06:44 »
Dat waren mijn molacties! Ik had heel veel dingen in gedachten voor mijn plannen als de Mol maar in de loop van de tijd verandert je strategie toch constant. Mijn favoriete molacties waren toch wel de meest duidelijke zoals een watermeloen vangen, een afstandsbediening achterhouden, een filmpje van Lucy niet herkennen, niet eens de moeite doen om drinken in te schenken voor de gasten én een hele nacht wakker blijven om te zorgen dat de kandidatengroep toch voor de verkeerde optie kiest.

Er is echter zoveel gebeurd de afgelopen tien weken waar ik het nog niet over heb gehad, mede omdat een aantal dingen op Discord plaatsvonden. Mij leek het daarom leuk om als afsluiting mijn favoriete momenten te delen die mij het meest bij zijn gebleven.


1. Lucy (... en haar testvergelijkingen)
Ik maakte in de eerste paar afleveringen de tests nooit serieus; ik zette alles op mezelf in. Het was dus even lichte paniek toen Lucy na de derde aflevering vroeg naar mijn testantwoorden. Ik weet nog dat ik op de playstation zat, haar bericht las en snel mijn schriftje erbij pakte om mijn antwoorden die op een aantal kandidaten sloegen op te schrijven. En dat allemaal terwijl ze online was en aan het wachten was totdat ik mijn resultaten in mijn dm's had gevonden. Ik had geen tijd om drie tests in die korte tijd te maken, dus ik heb gezegd dat ik de test van aflevering 2 niet kon vinden.

Toen eenmaal de test van aflevering 4 online kwam, vroeg ze wederom of ik de test van aflevering 2 had gevonden zodat ze die kon gebruiken voor haar vergelijkingen. Ik heb haar tot de executie genegeerd want ik zag dat rode scherm al aankomen. Vervolgens noemde ze mij na haar exit de Mol op Discord. Had je dat maar een dag eerder beseft!

2. Discusseren met Michael
Michael kon ik zo goed gebruiken. Bijna bij elke opdracht was het weer raak en hadden we een discussie. Dat vond ik fijn, want de strijd met Michael kon ik als excuus gebruiken als ik weer eens mijn eigen gang ging zoals bij de rijstvelden. Omdat wij een duel hadden met elkaar, had ik een excuus om mijn kleuren niet met Michael te delen.

Robin wil alleen niet zeggen waar die heen moet, maar misschien kan jij hem overhalen.

Of wanneer die mij eens de schuld gaf van het mislukken van de opdracht

Blame Robin :-X
Ja hallo waarom zou ik ooit verwachten dat dat rot ding in mijn jaszak zit als dat niet in mijn dm stond he

Bovendien stond ik in contact met iedereen en is niemand met dat idee gekomen dus dikke doei met je blame robin  ::zwaai::

Ik kon hem dus vaak goed gebruiken maar ook zat hij me vaak flink dwars: zo gooide hij een tomaat op me en deelde dé slangen hint van het seizoen met de groep omdat hij me verdacht wilde maken. Yikes!


3. Vermoljoen
Credits naar Vermoljoen. Hij was de enige die mij meenam in de tests in de eerste helft van het spel. Ondanks dat heeft hij toch een rood scherm te zien gekregen. Dat was trouwens wel grappig, want Vermoljoen had de neiging om steeds van die opmerkingen te maken waarin hij mij de Mol noemde. Ik verklaarde hem een keer voor gek en zei dat hij waarschijnlijk een rood scherm zou krijgen bij de volgende executie als hij echt op mij zou stemmen.

Kijk nu al uit naar de volgende executie als je serieus bent.
Ik kon dit helemaal niet weten, want iedereen zat op het goede pad maar hij kreeg echt bij die volgende executie een rood scherm. Ik wrijvde dat bij zijn exit er nog in van ''ja... dat had ik vorige week nog voorspeld'' in de hoop dat hij ging twijfelen. Heeft hij volgens mij ook even gedaan maar is vervolgens toch weer tot de conclusie gekomen dat ik inderdaad de Mol ben. Good job!

4. Executies
Executies vind ik zo grappig. Het is jammer dat iemand moet vertrekken maar het feit is... ik weet een aantal uur van te voren al wie er een rood scherm te zien gaat krijgen. Reageren alsof je dat niet aan zag komen is daarom soms best grappig

Oeh die uitkomst had ik niet verwacht van die laatste 3, jammer sanmol  ::hug::



Maar vooral zenuwachtig spelen blijft een favoriet

::boogie:: ::cheerleader:: ::boogie:: ::cheerleader::

Jezus dit is echt niet goed voor je hart  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 9-05-2020, 21:09:25 door Robindtc »

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #29 Gepost op: 9-05-2020, 21:07:51 »
En toen was het spel voorbij.

Ik vind het jammer dat het straks afgelopen is maar ook wel weer een opluchting. Ruim twee maanden lang een versie van jezelf spelen die misschien wel heel erg op mij lijkt, maar ook weer heel anders is, is best lastig. Ik merkte vooral dat ik in de gesprekken op Discord daar wel moeite mee had want iedereen is zo bezig met die jacht naar de Mol terwijl ik alleen maar aan het nadenken wat over wat ik ging uitvoeren bij de volgende opdracht. Ik ben behoorlijk perfectionistisch dus als het een keer mis ging kon ik er serieus best mee zitten.

En hoewel sommige van jullie de bloed onder mijn nagels vandaan haalden, wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor de afgelopen tien weken! Ben bijvoorbeeld heel dankbaar voor Vermoljoen, die de afgelopen vier - vijf weken heeft gedaan alsof die niet wist dat ik de Mol was / Robbie, die de afgelopen vier - vijf weken vooral wél heeft gedaan alsof ik de Mol was / Michael, ben super dankbaar dat je hints loopt uit te delen die naar mij verwijzen ( ::schaam:: ) / Ldhmolletje, was altijd erg blij om je felicitaties te lezen omdat ik wéér eens een groen scherm had gekregen (want dat was zo'n prestatie  ;D) / Sanmol, die we ook wel gewoon een hulpmol kunnen noemen / Mollenvanger, super aardig dat je Sanmol's rol van hulpmol over nam want poeh.. ik begon soms aan mezelf te twijfelen / Lucy, die me vier weken lang heeft lopen zweten omdat ik constant het gevoel had dat ze me doorhad / Timvdons, die mij tijdelijk even heel blij maakte door een fout gerecht te proeven bij de derde opdracht  / Chardo, onze winnaar, waarmee ik een half uur lang mijn molacties mee heb doorgenomen. (dat was echt heel awkward voor mij …..) en Brent, wiens linkjes naar fragmenten uit Wie Is De Mol? het spel zoveel leuker maakte

…. om Susan Visser te quoten ''Ik wil met jullie allemaal op vakantie!''


En natuurlijk de kijkers! In het bijzonder mrchipie, wie ik kon verwarren met Lucy in de eerste opdracht (had je graag als kandidaat gezien  ::hug::) / Franklapidus, met wie ik een hele middag tikkertje heb gespeeld terwijl we eigenlijk allebei hetzelfde doel hadden: mij afkrijgen / Hautoa, wie een goede Mol was bij het dammen waardoor er geen geld werd verdiend / En natuurlijk Bjorrn, De_Witte, Molduck, Nieky, Wouterv en nogmaals Hautoa en Franklapidus voor het winnen (nja.. gelijk, kwam voor mij op hetzelfde neer) van de dam opdracht en natuurlijk mijn voorgangers Lukie, Swiftie en HIDM voor het zo goed zijn bij de tweede opdracht.

HIDM trouwens in het bijzonder, omdat hij naast de tweede opdracht ook mij immiteerde bij de marktopdracht wat voor verwarring zorgde (.. ik had echt geen idee wat er gebeurde) en om mijn meltdowns aan te horen wanneer het een keer mis ging (aangezien hij van mijn identiteit afwist ;))


… maar vooral D*N voor alles; voor het kiezen voor mij als Mol wat opzich best een risico was want ik plaats normaal nooit zo veel op het forum, voor de goede molinstructies en natuurlijk voor het spel zelf! Het was super  ::bravo::


Thanks iedereen  ::hug::

- de Mol


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #30 Gepost op: 9-05-2020, 21:10:06 »

In Aflevering 9 Opdracht 3 ‘Cookies verbergen’ werd er alleen geld verdiend als het cookie van de mol was gevonden. Dat is inderdaad gebeurt dus er komt nog 2000 euro bij in de pot.

In Aflevering 10 Opdracht 2 ‘Afvallersquiz’ was er 5.000 euro persoonlijk geld gewonnen. Deze werden gewonnen door Robbieazerty waardoor de pot uiteindelijk uitkomt op: 28.530,80 euro!


Robbieazerty deel 1:
Wat dachten de kandidaten hier qua antwoorden:
Quote 7 - TIMVDONS
Als je me zou willen vergelijken met een deelnemer van het huidige seizoen kom je denk ik uit bij Nathan Rutjes.

Quote 8 - SANMOL
Ik ben ik! Ik ben mezelf, en probeer dat ook zoveel mogelijk te blijven. En dat kan perfect in een online spel als Wie is de Mol?! Een spel heeft niet alleen haantjes en kippetjes nodig, toch?

Quote 4 - BRENT
Ik breng de entertainment in de groep en zorg voor een bindende groepsdynamiek.

Quote 1 - LUCY
Ik moet meedoen omdat ik een sterk aanwezige persoonlijkheid ben en toch echt eindelijk eens een keer een mol moet ontmaskeren

Quote 9 - MOLLENVANGER
Ook valse hintjes wil ik in manier van spelen achterlaten, zodat men denkt dat ik de mol ben. Kijk maar naar de eerste letters van deze motivatie

Quote 2 - MICHAEL
Ik ben iemand die, als niemand anders het doet, de leiding pakt, maar wel op een manier waardoor ik kan worden verdacht door anderen.

Quote 5 - LDHMOLLETJE
Ik kan een liedje zingen of een powerpoint presentatie, maar laat dat duidelijk genoeg gezien waarom ik mee moet doen? In mijn optiek niet. Of komt het omdat ik niet zo creatief ben.

Quote 6 - VERMOLJOEN
Om die objecten te bemachtigen ga ik over lijken en dan gooi ik wel eender wie onder de bus of smijt ik het geld wel weg opdat ik toch maar in het spel zou kunnen blijven.

Quote 3 - LODEWIJK
Ik zal mensen mogelijk ook wat gaan uitdagen/provoceren, maar probeer dat altijd op een luchtige manier te doen. Het is leuk om op een niet-agressieve manier reacties uit te lokken en dat geeft ook kleur aan een spel.

Robindtc Deel 1:
Quote 1 - Lucy
Quote 2 - Mollenvanger
Quote 3 - Sanmol
Quote 4 - Lodewijk Backer
Quote 5 - Ldhmolletje
Quote 6 - Brent
Quote 7 - Vermoljoen
Quote 8 - Timvdons
Quote 9 - Michael90

Chardo deel 1:
1. Quote 8
Ik ben ik! Ik ben mezelf, en probeer dat ook zoveel mogelijk te blijven. En dat kan perfect in een online spel als Wie is de Mol?! Een spel heeft niet alleen haantjes en kippetjes nodig, toch?

2. Quote 9
Ook valse hintjes wil ik in manier van spelen achterlaten, zodat men denkt dat ik de mol ben. Kijk maar naar de eerste letters van deze motivatie

3. Quote 3
Ik zal mensen mogelijk ook wat gaan uitdagen/provoceren, maar probeer dat altijd op een luchtige manier te doen. Het is leuk om op een niet-agressieve manier reacties uit te lokken en dat geeft ook kleur aan een spel.

4. Quote 1
Ik moet meedoen omdat ik een sterk aanwezige persoonlijkheid ben en toch echt eindelijk eens een keer een mol moet ontmaskeren

5. Quote 4
Ik breng de entertainment in de groep en zorg voor een bindende groepsdynamiek.

6. Quote 7
Als je me zou willen vergelijken met een deelnemer van het huidige seizoen kom je denk ik uit bij Nathan Rutjes.

7. Quote 5
Ik kan een liedje zingen of een powerpoint presentatie, maar laat dat duidelijk genoeg gezien waarom ik mee moet doen? In mijn optiek niet. Of komt het omdat ik niet zo creatief ben.

8. Quote 2
Ik ben iemand die, als niemand anders het doet, de leiding pakt, maar wel op een manier waardoor ik kan worden verdacht door anderen.

9. Quote 6
Om die objecten te bemachtigen ga ik over lijken en dan gooi ik wel eender wie onder de bus of smijt ik het geld wel weg opdat ik toch maar in het spel zou kunnen blijven.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #31 Gepost op: 9-05-2020, 21:11:23 »
Robbieazerty deel 2:
Quote 2 - TIMVDONS
Ach een beetje stuntelig gedrag kan geen kwaad, is vaak ook wel grappig

Quote 9 - SANMOL
ik gil alles bij elkaar

Quote 3 - BRENT
Ik vind het nu al een leuke, maar ook vreselijk actieve, irritante groep kandidaten, maar ik ben toch ook blij dat we lekker actief bezig zijn

Quote 8 - LUCY
Wanneer gaan de spelfanaten eens tot de conclusie komen dat zit soort vragen niet werken

Quote 6 - MOLLENVANGER
Ik heb me voorgenomen me zo in het spel te manoeuvreren dat steeds als ik goeds d e, ik ook weer een foutje maak.

Quote 5 - MICHAEL
Voordat ik begon met dit spel had ik eigenlijk verwacht de mol te worden, maar D*N had uiteindelijk toch besloten om iemand anders te kiezen.

Quote 7 - LDHMOLLETJE
Misschien kunnen we op de terugweg uit India eventjes een tussenlanding in Wenen maken!

Quote 1 - VERMOLJOEN
Ik ga in het begin eerst observeren en af en toe ‘kwaad’ zijn op beslissingen van andere kandidaten en ook goed gebruik maken van mijn ‘onbekendheid’ op het forum.

Quote 4 - LODEWIJK
Stiekem wil ik ook niet dat hij me uitlacht als hij wél de mol is en ik niét op hem heb gezeten.

Chardo deel 2:
1. Quote 8
Wanneer gaan de spelfanaten eens tot de conclusie komen dat zit soort vragen niet werken

2. Quote 5
Voordat ik begon met dit spel had ik eigenlijk verwacht de mol te worden, maar D*N had uiteindelijk toch besloten om iemand anders te kiezen.

3. Quote 1
Ik ga in het begin eerst observeren en af en toe ‘kwaad’ zijn op beslissingen van andere kandidaten en ook goed gebruik maken van mijn ‘onbekendheid’ op het forum.

4. Quote 4
Stiekem wil ik ook niet dat hij me uitlacht als hij wél de mol is en ik niét op hem heb gezeten.

5. Quote 2
Ach een beetje stuntelig gedrag kan geen kwaad, is vaak ook wel grappig

6. Quote 7
Misschien kunnen we op de terugweg uit India eventjes een tussenlanding in Wenen maken!

7. Quote 3
Ik vind het nu al een leuke, maar ook vreselijk actieve, irritante groep kandidaten, maar ik ben toch ook blij dat we lekker actief bezig zijn

8. Quote 6
Ik heb me voorgenomen me zo in het spel te manoeuvreren dat steeds als ik goeds d e, ik ook weer een foutje maak.

9. Quote 9
ik gil alles bij elkaar

Robindtc deel 2:

1: Sanmol
2: Michael
3: Lucy
4: Brent
5: Vermoljoen
6: Mollenvanger
7: Ldhmolletje
8: Timvdons
9: Lodewijk


Robindtc maakte hier dus sowieso de fout dat hij niet op volgorde van afvaller ging, wat hem punten kost. De andere twee gingen gelijk op! Knap gedaan!

Win de Joker
Over het seizoen hebben verschillende mensen de winstjoker gewonnen. Hier een overzichtje. Bij een gelijke stand in geld werd er geloot, dit is meerdere keren gebeurt.

Aflevering 1: Lucy
Aflevering 2: Robbieazerty
Aflevering 3: Lucy
Aflevering 4: Chardo
Aflevering 5: Michael90
Aflevering 6: Michael90
Aflevering 7: Robbieazerty
Aflevering 8: Lodewijk Backer

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #32 Gepost op: 9-05-2020, 21:15:08 »

Aflevering 1

MollenvangR-Art 8 (14.44)
Vermoljoen 7 (9.25)
Michael90 7 (14.0)
Robbieazerty 6 (5.01)
Brent: 6 (7.44)
Sanmol 6 (16.53)
Chardo 6 (51.30)
Lodewijk Backer 6 (83.24)
Lucy 5 (zet joker in) (10.29)
LdHmolletje 4 (14.04)
Timvdons 3 (12.04)

Mol:
4 x Timvdons (Lodewijk Backer, Lucy, Chardo, MollenvangR-Art)
2 x Lodewijk Backer (Brent, Sanmol)
2 x Sanmol (Timvdons. LdHmolletje)
1 x Vermoljoen (Robbieazerty)
1 x Robbieazerty (Vermoljoen)
1 x Chardo (Michael90)

In Aflevering 1 zat er helemaal niemand op de mol, een knappe prestatie. Alleen Vermoljoen noemt Robindtc onder zijn verdachten. De verdenkingen waren all over the place op 6 verschillende personen. Hoofdverdachte Timvdons vloog er meteen uit door slechts 3 goede antwoorden te geven.

Aflevering 2

Vermoljoen 7 (zet joker in) (10.04)
LdHmolletje 6 (26.04)
Chardo 6 (37.55)
Brent 5 (6.36)
Robbieazerty 5 (zet joker in) (10.05)
Lodewijk Backer 5 (63.08)
Michael90 4 (21.07)
MollenvangR-Art 3 (20.17)
Lucy 2 (10.20)
Sanmol 2 (12.12)

Mol:
3 x Chardo (Lodewijk Backer, Michael90, Brent)
2 x Lodewijk Backer (Lucy, Mollenvanger)
2 x Brent (Robbieazerty, Vermoljoen)
1 x MollenvangR-Art (Sanmol)
1 x Robbieazerty (Chardo)
1 x Sanmol (LdHmolletje)

Naast Vermoljoen lijkt niemand Robindtc door te hebben en wordt deze test miserabel slecht gemaakt! De hoofdverdachte wisselde naar Chardo. De eerste keer dat er iemand op tijd uitgaat, waardoor Lucy slechts 2 minuten verwijderd was van eliminatie. Sanmol verliet daardoor het spel.

Aflevering 3

Vermoljoen 9 (10.26)
MollenvangR-Art 8 (11.15)
Michael90 6 (17.38)
Lucy 5 (zet joker in) (7.57)
Chardo 5 (36.26)
LdHmolletje 4 goed (14.34)
Lodewijk Backer 4 goed (48.15)
Robbieazerty 3 goed (4.11)
Brent 3 goed (5.19)

Mol:
3 x MollenvangR-Art (LdHmolletje, Robbieazerty, Vermoljoen)
2 x Robbieazerty (Chardo, Michael90)
2 x Chardo (Lodewijk Backer, Brent)
1 x Michael90 (Lucy)

Weer een nieuwe hoofdverdachte met MollenvangR-Art! Vermoljoen blijft als enige spreiden op Robindtc. Ook deze test was de tijd weer van belang! Robbieazerty ging vol op MollenvangR-Art, maar was wel razendsnel waardoor het Brent was die naar huis werd gestuurd.

Aflevering 4

Michael90 8 (10.08)
Lodewijk Backer 8 (34.24)
LdHmolletje 7 (11:12)
Vermoljoen 6 (8.34)
Robbieazerty 5 (3.15)
Chardo 5 (30.40)
MollenvangR-Art 4 (12.12)
Lucy 3 (6.12)

Mol:
5 x MollenvangR-Art (Lodewijk Backer, Robbieazerty, LdHmolletje, Vermoljoen, Michael90)
2 x Lodewijk Backer (MollenvangR-Art, Lucy)
1 x Robbieazerty (Chardo)

Met het vertrek van Brent switchten er nog meer kandidaten naar MollenvangR-Art, die nu super verdachte werd. En hij vloog er nog bijna uit ook! Het is dat Lucy net zo fout zat en de test net iets slechter had gemaakt.

Aflevering 5

Chardo 14 goed (zet joker in) (36.28) (+10:00)
Lodewijk Backer 12 goed (37.14) (-5:00)
Vermoljoen 11 goed (5.16) (-5:00)
Robbieazerty 7 goed (13.13) (+5:00)
LdHmolletje 6 goed  (36.52) (+25:00)
MollenvangR-Art 6 goed (48.03) (+35:00)
Michael90 5 goed (vrijstelling) (22:33) (+5:00)
Robindtc 3 goed (34.17) (+5:00)

Mol:
3 x Robindtc (Vermoljoen, Lodewijk Backer, Chardo)
2 x MollenvangR-Art (Robbieazerty, LdHmolletje)
1 x Chardo (Michael90)
1 x Lodewijk Backer (MollenvangR-Art)

Door het vertrek van Lucy verschoof er ongelooflijk veel. Ze deelde met bijna iedereen informatie. Met sommigen goede informatie waardoor Chardo en Lodewijk Backer haar echte verdachten Robbieazerty en Lodewijk Backer konden afstrepen. Mensen met verkeerde informatie dachten dat ze MollenvangR-Art en Chardo konden afstrepen (o.a. twee van de drie verdachten van Vermoljoen). Zo kwamen er drie kandidaten spreidend op de juiste mol terecht. Door de twist was het weer erg spannend. MollenvangR-Art en LdHmolletje hadden evenveel goed wat betekent dat tijd van belang was. Beiden kregen ook behoorlijk wat straftijd, maar uiteindelijk was het degene die ook echt het langzaamste was die afviel, MollenvangR-Art. De ene joker die hij meenam had dus het verschil kunnen maken!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #33 Gepost op: 9-05-2020, 21:16:46 »

Aflevering 6

Chardo 17 goed (3.32)
Vermoljoen 14 goed (zet joker in) (5.28)
Robbieazerty 13 goed (zet joker in) (7.59) 
Lodewijk Backer 13 goed (32.49)
LdHmolletje 11 goed (12.23)
Michael90 9 goed (12.07)

Mol:
3 x Robindtc (Lodewijk Backer. Vermoljoen, Chardo)
2 x Vermoljoen (Robbiezerty, LdHmolletje)
1 x Chardo (Michael90)

De splitsing werd steeds duidelijker. Iedereen behalve Michael spreidde de test over Robindtc en Vermoljoen, alleen met andere hoofdverdachten. Niemand durfde nog all in te gaan, wat ook kon doordat Robindtc en Vermoljoen veel overeenkomsten hadden.

Aflevering 7

Vermoljoen  20 goed (3.28)
Robbieazerty 20 goed (zet joker in) (5.06)
Chardo 20 goed (zet joker in) (11.53)
Lodewijk Backer 20 goed (22.04)
LdHmolletje 6 goed (8.30)

Mol:
4 x Robindtc (Robbieazerty, Vermoljoen, Lodewijk Backer, Chardo)
1 x Vermoljoen (LdHmolletje)

En toen ging iedereen all in! Robbieazerty wisselde succesvol van hoofdverdachte naar Robindtc. LdHmolletje bleef bij zijn hoofdverdachte Vermoljoen en zat zo als enigste fout.

Aflevering 8

Robbieazerty 20 goed (5.23)
Chardo 20 goed (zet joker in) (6.39)
Lodewijk Backer 20 goed (zet joker in) (6.54)
Vermoljoen 19 goed (2.56)

Mol:
4 x Robindtc (Lodewijk Backer, Robbieazerty, Chardo, Vermoljoen)

Iedereen zat goed, maar Vermoljoen, de persoon die de mol het eerste doorhad, maakte een fout bij het herkennen van de stemmen bij de Ganesha opdracht. Met het maken van die fout viel hij af.

Aflevering 9

Chardo 20 goed (2.02)
Robbieazerty 20 goed (3.01)
Lodewijk Backer 20 goed (4.35)

Mol:
3 x Robindtc (Lodewijk Backer, Robbieazerty, Chardo)

Een race tegen de tijd voor de laatste drie kandidaten. Lodewijk Backer is zoveel sneller geworden sinds het begin, maar het bleek niet genoeg te zijn. Op 1,5 minuut viel hij als laatste af voor de finale.

Aflevering 10

Chardo: 40 goed (6.24)
Robbieazerty: 39 goed (8.27)

Mol:
2 x Robindtc (Robbieazerty, Chardo)

Robbieazerty maakte één foutje én was ook langzamer dus daarmee is Chardo de verdiende winnaar!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #34 Gepost op: 9-05-2020, 21:20:07 »

Er zaten dit seizoen een stuk minder hints in dan voorgaande seizoenen, maar toch voor de oplettende kijker waren er enkele hints te vinden. Dit zijn ze:

1.3 Bestemming Restaurant
In elke koffer zaten drie ingrediënten en drie random producten. Bij de koffer van Nederland waren deze random producten niet random maar producten van de mol: Een koksmes, nintendo spelletje en doodgaande roos. Deze verwijzen naar de hobby’s en favoriete bloem van de mol.

1.4 Food Market: Hint
Hier hadden we een keuze tussen een hint naar de mol of geld. De kandidaten kozen voor geld en hebben deze hint dus niet kunnen vinden. Maar ze hadden een liedje gekregen van Krezip - I would stay. Deze is uitgekomen in het jaar 2000, het geboortejaar van de mol Robindtc.


1.4 Food Market: Voorspellende theeblaadjes
De eerste hint lag dus op nummer 4. Dus deze volgende hint lag logischerwijs op nummer 44. Heks: “De theeblaadjes vertellen mij dat jullie halverwege drie kleuren gaan zien waarna de zwaksten worden ontvoerd. Ik zie een persoon die geld steelt. Ik zie ook vallend fruit in jullie toekomst. Ontsnapte koeien. Rijkdom voor de arme lokale bevolking. En rijkdom voor één van jullie”

De drie kleuren is een verwijzing naar de twist die eind aflevering 5/begin aflevering 6 plaatsvindt. Vallend fruit is een verwijzing naar aflevering 3 en ontsnapte koeien naar aflevering 4. De andere zinnen gaan over het stelen en rijkdom voor de arme bevolking. Dat is een verwijzing naar Robin Hood die stal van de rijken voor de armen. Een verwijzing naar de mol Robindtc.

3.1 Vallend Fruit
Elke fruitsoort krijg je één woord uit. (op volgorde van vallen). Als je dus met alle letters vier bestaande 7 letter woorden maakt: Maanvis Ontspan Lazeren Rapcrew, en je dan de eerste letters neemt Maanvis Ontspan Lazeren Rapcrew dan staat er MOL R-> MOL Robindtc

3.3 Fruitmand
Bij de tweede extra opdracht wordt er gevraagd naar 2 kandidaten die de smaak van D*N goed kennen. Ze moeten vijf artiesten en titels van liedjes aan elkaar koppelen. Maar één van de combinaties is niet D*N’s smaak, maar die van de mol. Harry Styles weten jullie nog van opdracht 1, hoort dan ook bij Robindtc.

4.3 Koescape
De vier telefoons kunnen contact krijgen met ieder een ander nummer. De ene met de muziekkamer, tweede met de mensen binnen in de boerderij, de derde met D*N en de laatste met de mol. De telefoon die contact maakt met de mol is de Iphone, dezelfde telefoon die de echte mol, Robindtc, ook heeft. Wanneer je het nummer belt naar de mol krijg je de voicemail met een piep te horen. Die piep heeft 18 i’s. De 18de letter van het alfabet is de R.

5.2 Slangenmand: Hint
De hint die Lodewijk Backer won met deze opdracht is vergelijkbaar met de Food Market hint. Hij kreeg het nummer Que Si Que No van Jody Bernal. Dit is eveneens een nummer wat is uitgekomen in 2000, het geboortejaar van de mol.



5.2 Slangenmand
De gif die wordt gebruikt is de slang uit de tekenfilm Robin Hood. Uiteraard een verwijzing naar Robindtc. Deze hint werd ook door meerdere kandidaten gevonden, maar vaak afgedaan als té opzichtig. Soms ligt een hint recht voor je neus jongens!

5.2 Slangenmand
Het houdt niet op bij deze opdracht. De mol won bij toeval de make over hier. Dus heb ik hem rood haar gegeven en een shirt met Chazia Mourali erop. Chazia staat bekend om haar vurige persoonlijkheid, net zoals rood de kleur geassocieerd is met vuur. Een verwijzing naar de Fruitmand waarbij Robindtc een aardbei was, oftewel een vurig type.

Verwijzingen naar getal 4
-> Vierde in de Leader
-> Bij de eerste executie was de mol de vierde die zijn scherm te zien kreeg
-> De molhint in de opdracht food market lag op nummer 4
-> De theeblaadjes hint in diezelfde opdracht lag op nummer 44
-> Vierde stem bij Ganesha
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #35 Gepost op: 9-05-2020, 21:21:08 »

Groepsfoto hint
Op de groepsfoto is Robindtc altijd de vierde persoon van links. Per aflevering wisselt hij van boven naar onder en weer terug. Waarom weer het getal 4? Robindtc is natuurlijk de vierde mol in deze reeks van Wie is de Mol Online.

Aflevering 1:

Onderste rij, vierde van links

Aflevering 2:

Bovenste rij, vierde van links

Aflevering 3:

Onderste rij, vierde van links

Aflevering 4:


Bovenste rij, vierde van links

Aflevering 5:

Onderste rij, vierde van links

Aflevering 6:

Onderste rij, vierde van links
*Onder doordat de gevangen kandidaten boven stonden*

Aflevering 7:

Vierde persoon (links naar rechts)

Aflevering 8:

Vierde persoon (links naar rechts)

Aflevering 9:

Vierde persoon van links
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #36 Gepost op: 9-05-2020, 21:25:07 »

Molkeuze
Voordat er daadwerkelijk gekozen werd was mijn insteek zeker al wel dat ik een niet voor de hand liggende mol wou hebben. Risico nemen, misschien een heel nieuw iemand de mol maken was zeker een optie.

Eerst is er natuurlijk gekeken naar wie de mol zelf wilden zijn:
Vermoljoen, Robbieazerty, Lodewijk Backer, Sanmol, Timvdons, Chardo en Robindtc

Kandidaten die de mol niet wilden zijn en het dus ook niet werden waren:
Lucy, Michael90, LdHmolletje, Brent, MollenvangR-Art

Drie mogelijke mollen sprongen eruit bij de anonieme kennismaking, dit waren: Timvdons, Lodewijk Backer en Robindtc.

Uiteindelijk werden de kandidaten ook voor mij bekend gemaakt en kwam er een ondervraging. De top drie mollen van de anonieme kennismaking werden hier ondervraagd eveneens nog twee extra aanvullingen: Sanmol en Vermoljoen. Robbiezerty en Chardo waren al afgevallen als opties.

Uiteindelijk ging ik op basis van de antwoorden voor Robindtc. Vooral in vergelijking met de vorige drie mollen en vrij onbekende naam, iemand die veel meer op de achtergrond is en één van de subtielste mollen in het rijtje.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #37 Gepost op: 9-05-2020, 21:30:02 »

De Opdrachten:
De eerste ideeën qua concept heb ik allemaal in maart 2018 op papier gezet. Daarna heb ik op verschillende momenten hier natuurlijk nog veel aan gesleuteld, dingen vervangen en aangepast. Sommige mensen vinden het vast leuk om te zien hoe dit proces is gegaan. Over het algemeen begin ik met wat losse ideeën. Voor mijn brainstorm schrijf ik gewoon losse woorden op die met het land te maken hebben: slangenmanden, tijgers, hindoeïsme, rijstvelden, ganges rivier, drukke markt, tempels, Taj mahal, bollywood, waren bijvoorbeeld steekwoorden die ik had opgeschreven. Vanuit daar bedenk ik ideeën of koppel ik deze thema’s aan opdrachten die ik heb bedacht. Uiteraard zijn er ook opdrachten die ontstaan vanuit de opdracht en niet vanuit het thema. Het is een traditie dat we een “Waar gaan we heen?” opdracht hebben in aflevering 1 dus zoiets staat gewoon vast. De meeste opdracht concepten heb ik dus in maart 2018 bedacht.

In april 2019 heb ik vier opdrachten toegevoegd. De bestemming restaurant opdracht heb ik hier uitgewerkt en uitgedacht als waar gaan we heen opdracht. Dit ging ook heel geleidelijk van het eerste idee: proevers (alleen beslissing maken) naar bagagedragers (iets met koffers selecteren) naar douane (iets met koffers doorzoeken) naar spelfanaten (iets met mini-games waarbij je recepten kan vrijspelen). Vanuit dat eerste idee moest ik alles nog kloppend zien te krijgen waardoor de namenlijst bij de proevers kwam, de muziek luidsprekers bij bagagedragers en douane en natuurlijk de mini-games bedenken bij de spelfanaten. Elke groep moest minstens twee dingen te doen hebben zodat ze allemaal even belangrijk waren en ze zich niet zouden gaan vervelen. Daarnaast heb ik hier de drie opdrachten van Aflevering 6 toegevoegd. Het concept had ik al eerder bedacht met de doorlopende lijn, dus er stonden eigenlijk alleen drie opdrachtnamen: Smeekbedens, Ganges en Rijstvelden.

In oktober 2019 heb ik twee opdrachten aangepast. De eerste was 2.3. In eerste instantie was dit een abseil actie opdracht, vervolgens heb ik hem aangepast naar een soort mijnenveger opdracht en toen naar een schaakopdracht. Uiteindelijk heb ik deze in begin januari 2020 nog omgezet naar een damopdracht omdat schaken te lastig leek. Daarnaast heb ik hier de tomatenslag opdracht erin gedaan. Eerst had ik bedacht dat het fruit vangen en het woorden maken twee opeenvolgende opdrachten waren, maar dat leek toch wat karig en ik vond de aflevering in zijn geheel iets te saai. Vervolgens had ik er een muziekopdracht (FROOT) bij bedacht, maar dat werd uiteindelijk ook niet wat ik wou. De tomatenslag opdracht gaf dan wel die extra kick, dus dat was super.

In november 2019 moest ik wel even gaan opschieten met het uitwerken vond ik zelf. Vooral de latere afleveringen waren nog wat los zand. Dus deze maand heb ik een grote slag gemaakt. Ik heb heel Aflevering 9 qua inhoud toegevoegd, het thema had ik al wel bedacht en ik had wel wat ideeën maar gewoon niet concreet vast staan. In aflevering 1 heb ik het Spaghetti Bluesky spel toegevoegd als vierde opdracht, want ik had er eigenlijk eerst drie gepland. En ik heb drie opdrachten aangepast. De laatste opdracht van aflevering 5 was eentje waar ik heel veel heb mee geschoven, juist ook door de twist. De eerste versie heette “Dilemma Tempel”, waarbij kandidaten verschillende dilemma’s voor kregen. Werkte niet in combinatie met de slangenmand dus toen werd het “Tijger Tempel”. Een race tegen de klok waarbij zeven kandidaten kandidaat 8 van de tijger moesten redden. Kwam ook niet uit doordat ik de speciale rol hier in had zitten van de slangenmand, maar geen tijd genoeg had om deze opdracht dan nog uit te voeren. Dus werd het uiteindelijk “Test Tempel”. In aflevering 8 is er ook nog veel gewisseld. Daar had ik een Godenspel (rollenspel met Hindoe goden) en Mandela Kennis (creatieve quiz opdracht) staan. Beide zijn uiteindelijk geschrapt voor Hindi Verbindi en Bollywood Dance.

Tijdens het spel is er nog één opdracht veranderd, dat was in Aflevering 4. De tweede opdracht was eigenlijk een Koehandel opdracht een kaart/veiling spel. Ik was niet helemaal zeker over de balans en niet helemaal tevreden over de opdracht en heb hem toen toch nog gewisseld voor ‘Weer Koeien’. Ook omdat ik het rollenspel wat ik gepland had (Godenspel) niet doorging was dit de juiste opdracht om erin te gooien. Vandaar ook mijn lichte stress bij deze aflevering.


Het niet gebruikte logo van geschrapt spel: Koehandel
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #38 Gepost op: 9-05-2020, 21:30:57 »

Dat was het dan, Wie is de Mol Online 2020! We gaan zo nog de biechten zien, geen paniek. Het was een groot en mooi avontuur, een groot succes wat mij betreft. Daarom bij deze iedereen bedankt! ::bravo:: Zonder jullie was het slechts wat uitgeschreven opdrachten in een google drive bestand, jullie hebben tot leven gewekt. Waarschijnlijk zal ik de volgende editie van Wie is de mol Online niet organiseren, maar dat betekent niet dat ik het niet nog eens zou doen. Dus wie weet, tot ooit. We weten over de toekomst BAR weinig ;).

Credits

Kandidaten
Robindtc
Robbieazerty
Chardo
Lodewijk Backer
Vermoljoen
LdHmolletje
Michael90
MollenvangR-Art
Lucy
Brent
Sanmol
Timvdons

Moltalk Hosts
Spacycolours
Meezter

Actieve Leden
Starlight
Wouterv

Actieve Kijkers
Molduck
Daisy
De_Witte
Jacco's
Lama1997
Franklapidus
Lukie4
Swifty
Starlight
Spacycolours
Gupp
Wouterv
Bjorrn
Hautoa
Nieky
Hulpdakdekker
Jann
Aapje16
Putyourhansup!
Hadewychisdemol
Miek1999
Lan
Kaaasje
Focus
GerritDeBloempot
Meezter
B&W

Naar concept van
Addie

Met dank aan
Realitynet

Organisatie
D*N
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human