Auteur Topic: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'  (gelezen 1717 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #20 Gepost op: 14-11-2021, 12:35:00 »
 ::ok::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #21 Gepost op: 14-11-2021, 12:46:43 »
Team oneven
1. KingLennart
3. Jacco
5. Kaaasje
7. Vermoljoen

Team even
2. Swifty
4. Chardo
6. catshee
8. HIDM

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #22 Gepost op: 14-11-2021, 13:18:25 »
Op het meer drijven 8 kisten (voor elk team 4). Alle kisten bevatten één aanwijzing naar landen waar onze reis NIET heen gaat. Jullie krijgen van ons straks een lijst van 32 (ei) landen. Sommige aanwijzingen kunnen zelfs op meerdere (ei)landen slaan, dus dat biedt jullie alleen maar extra zekerheid. Door de gevonden aanwijzingen te combineren, weten jullie wat de volgende bestemming is. Op woensdagavond, aan het einde van het eerste deel van de opdracht, krijgen jullie de verkregen aanwijzingen.

Jullie gaan per kajak het meer op om de kisten op te halen en te openen. Om de kisten te openen hoeven jullie alleen maar de sommen op te lossen die bij de kist staan. Die som vormt namelijk de code van het slot van de kist. Deze code kan bestaan uit 3, 4, of 5 cijfers. Bij een getal van 3 cijfers onder de 100, is het eerste cijfer altijd een 0 (als de uitkomst voorbeeld 84 is, is de code 084)

Team oneven opent de kisten 1,3,5 en 7 en team even de kisten 2,4,6 en 8. Let op de rekenregels hoeven hier NIET worden aangehouden. Los gewoon de som op in stappen zoals hij er staat om tot de code te komen. Beide teams krijgen een eigen topic om te overleggen en mogen niet met elkaar communiceren. Wel beschikken jullie over een portofoon waarmee jullie het overleg van het andere team kunnen horen (meelezen in het andere topic mag natuurlijk wel ;)).

Codes invoeren
Jullie hebben per kist twee pogingen om het slot te openen. De eerste poging voor 300 euro, de tweede voor 200 euro. Jullie hebben tot dinsdagavond 16 november 20.00 uur de tijd de sloten te openen. Elke niet geopende kist (na 2 foute pogingen) mag in de 24 uur die daarna volgen (tot woensdag 17 november - 20.00 uur) nog worden geopend door het ander team voor 100 euro per kist.

Het invoeren van een code doen jullie door 2 mensen het volgende dikgedrukt te laten plaatsen: Code kist nummer [X] = .... (hier de cijfers van de code). Overleggen in jullie team is toegestaan, maar opzoeken is verboden.

De locatie raden
In de laatste 24 uur van de opdracht (tot donderdagavond 18 november - 20.00 uur) komen jullie weer in dit topic als groep samen en gaan jullie met de verzamelde aanwijzingen proberen het land te achterhalen. Jullie geven het land waarvan jullie denken dat we heen gaan door, door met vier van de acht kandidaten dikgedrukt dat land in het topic te plaatsen. Als jullie twijfelen over het juiste antwoord, kunnen jullie extra gemiste aanwijzingen kopen. Ook dat beslissen jullie door met vier vab de acht kandidaten Wij kopen een aanwijzing te plaatsen.

Succes  ::ok:: ik ga nu jullie eigen topics aanmaken. Verdere instructies volgen daar.
« Laatst bewerkt op: 14-11-2021, 13:20:21 door MollenvangR »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #23 Gepost op: 14-11-2021, 16:36:39 »
Als het de Seychellen wordt ::love:: Toen mijn interesse voor landen begon (rond mijn 7de) was dit mijn lievelingsland, ik heb er in groep 6 zelfs mijn spreekbeurt over gehouden. Een paar jaar geleden bestelde ik cola in een restaurant, op mijn verjaardag, en was er een winactie van een zonvakantie. Er stond dan op het labeltje een land. Drie keer raden welk land er op mijn labeltje stond. Dat labeltje hebben we van het flesje gehaald en ligt sindsdien op mijn bureau, ik heb het nu zelfs vast. Dat was dus een leuk verjaardagscadeautje ;D

Ook Papoea-Nieuw-Guinea lijkt mij geweldig, een van de landen waar ik het meest geïnteresseerd in ben

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #24 Gepost op: 17-11-2021, 21:06:36 »
Beste vrienden,

Welkom terug aan land. Ik hoop dat jullie genoten hebben van het kajaktochtje op dit prachtige meer. In het laatste gedeelte van deze opdracht gaan jullie met de verzamelde aanwijzingen proberen het (ei)land of eilandengroep te achterhalen. In totaal hebben jullie 1.600 van de mogelijke 2.400 euro verdiend. Maar... dat kan nog verdubbeld worden tot 3.200 euro als jullie het goede (ei)land of eilandengroep weten te raden. Doordat jullie 7 van de 8 codes hebben gekraakt, hebben jullie ook 7 van de 8 aanwijzingen verdiend (deze staan onderaan dit bericht)

Jullie geven het (ei)land of eilandengroep waarvan jullie denken dat we heen gaan door, door met vier kandidaten dikgedrukt dat land in het topic te plaatsen. Als jullie twijfelen over het juiste antwoord, kunnen jullie voor 200 euro de laatste aanwijzing kopen. Ook dat beslissen jullie door met vier kandidaten Wij kopen een aanwijzing te plaatsen. Overleggen is toegestaan, maar opzoeken niet.

Als jullie erin slagen ons het juiste land 4 keer dikgedrukt door te geven, verdubbelen we het bedrag dat jullie tot dan toe verdiend hebben. Is het fout? Dan wordt het verdiende bedrag dat in de pot komt gehalveerd. In totaal staat er zoals gezegd maximaal 3.200/800 euro op het spel. Als jullie de aanwijzing kopen is dit 2.800/700.

De 7 verdiende aanwijzingen
1. Het land dat we zoeken heeft wit in de vlag zitten als kleur

2. Het land dat we zoeken ligt op het noordelijk halfrond

3. Het land dat we zoeken maakt geen onderdeel uit van een archipel en bevat één hoofdeiland.

4. Het land dat we zoeken is nooit aangedaan door wie is de mol of door wie is de mol online op het forum

5. Het land dat we zoeken heeft een UNIEK betaalmiddel (voorbeeld: sommige landen hebben een dollar als betaalmiddel, fictief bijvoorbeeld de Iranese dollar en de Pakistaanse dollar, we bedoelen dus het woordje dollar, in het geval dat overeenkomstig is, is het betaalmiddel NIET uniek).

6. Het netnummer van het land dat we zoeken heeft 3 cijfers

7. Het land dat we zoeken heeft een hemellichaam of een symbolische verwijzing naar een hemellichaam in de vlag zitten

Jullie hebben tot morgenavond 21.00 uur de tijd.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #25 Gepost op: 17-11-2021, 21:46:53 »
Is 3200 - 200 niet 3000?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #26 Gepost op: 17-11-2021, 21:52:50 »
Is 3200 - 200 niet 3000?
Nee die 200 gaat van die 1.600 af die jullie hebben. Dus blijft er 1.400 over. Bij verdubbeling 2.800 bij halvering 700. Kopen jullie geen aanwijzing dan is het 1.600 waarmee we spelen (en dus 3.200 en 800)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #27 Gepost op: 17-11-2021, 21:53:58 »
Dit zijn de landen die ik overhoud, zonder aanwijzing 2, 3 en 5 (want daar ben ik niet zeker genoeg van):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #28 Gepost op: 17-11-2021, 22:19:22 »
Ik kijk er straks of morgen even goed naar, maar ik weet wel dat ik de evenaar zelf vaak wat te hoog inschat en dat die echt wel heel laag ligt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #29 Gepost op: 18-11-2021, 00:24:58 »
Nou... ik vrees dat we die achtste aanwijzing moeten gaan kopen... ik durf Aruba niet te elimineren omdat ik niet goed kan beoordelen of er een randje wit in zit...

Per vlag heb ik op het zwarte blok het nummer gezet waarmee je dit land/deze vlag kunt elimineren...


Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #30 Gepost op: 18-11-2021, 00:56:23 »
Ik kwam zelf ook op die 2 locaties uit Lennart. Soms wel met andere aanwijzingen, zo ligt Cuba volgens mij wel degelijk op het noordelijk halfrond maar valt het door het netnummer sowieso af. Wat betreft Aruba, een klein wit randje om een ster is nog steeds wit op een vlag.

Welke valuta's gebruiken Aruba en Curaçao?

Als die allebei uniek zijn moeten we inderdaad nog een aanwijzing kopen. Liever 1200 ipv 1600 euro erbij dan helemaal niets :)

Om nog voor de deadline zowel een aanwijzing te kopen als de locatie te raden met 4 mensen moeten we niet al te lang wachten en in discussie gaan denk ik, tenzij iemand echt heel zeker weet wat het moet zijn.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #31 Gepost op: 18-11-2021, 01:07:07 »
Curacao heeft de gulden, Aruba weet ik niet.

In mijn herinnering heeft Suriname ook de gulden? Kan iemand dat bevestigen?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #32 Gepost op: 18-11-2021, 08:04:39 »
Volgens mij heeft Aruba iets van een dollar. Maar of Suriname ook de gulden heeft weet ik niet.

Wat mij betreft kopen we die laatste aanwijzing. We zijn zo dichtbij, met die aanwijzing moet het zeker lukken toch?
Keep calm and eat chocolates!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #33 Gepost op: 18-11-2021, 09:05:50 »
Wat mij betreft kopen we die laatste aanwijzing. We zijn zo dichtbij, met die aanwijzing moet het zeker lukken toch?
Eens!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #34 Gepost op: 18-11-2021, 09:45:14 »
Wij kopen een aanwijzing
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #35 Gepost op: 18-11-2021, 09:49:01 »
Wij kopen een aanwijzing

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #36 Gepost op: 18-11-2021, 10:09:29 »
Wij kopen een aanwijzing

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #37 Gepost op: 18-11-2021, 10:10:48 »
Wij kopen een aanwijzing

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #38 Gepost op: 18-11-2021, 10:22:22 »
Wij kopen een aanwijzing

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21AS] Aflevering 3 - Opdracht 2 'Eiland raad'
« Reactie #39 Gepost op: 18-11-2021, 11:26:51 »
Aanwijzing 8
Het land dat we zoeken heeft een oppervlakte groter dan 250 km²