Auteur Topic: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'  (gelezen 1772 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #20 Gepost op: 18-12-2021, 21:57:39 »

Molkeuze

Van de tien kandidaten wilden slechts vier de mol zijn. De twee oud mollen Swifty en Hadewychisdemol wilden het spel eens als kandidaat meemaken, Chardo en JaccoS denken de stress niet aan te kunnen, Catshee weet niet of hij genoeg tijd heeft en Bubbles zoekt gewoon liever.

Dus blijven er over: Kinglennart, Lama1997, Vermoljoen en Kaaasje die allemaal graag de mol willen zijn. Hoewel alle vier ze een goed verhaal hadden en het hadden kunnen worden, sprongen twee verhalen er duidelijk bovenuit. Kaaasje en Vermoljoen. Daar zou de keuze tussen gaan. Het had elke kant op kunnen gaan, maar uiteindelijk hebben we op gevoel gekozen voor Kaaasje. Haar profiel zou er misschien ook voor zorgen dat ze makkelijker met haar acties weg kan komen dan Vermoljoen, die sowieso in zijn originele seizoen ook verdachte was.

We zijn toen het avontuur aangegaan met Kaaasje. Of zoals ze in mijn telefoon heet: Sjaan. Een schuilnaam om te zorgen dat een zekere huisgenoot niet toch iets zou merken op een onverwacht moment. En complimenten aan haar. Ondanks dat ze snel op ieders radar kwam bleef ze stug doormollen. Ook moest ze het soms doen met informatie die laat was omdat de spelleiders nog hard aan werken waren aan de opdrachten tijdens het seizoen. Dus alle props naar onze allstars mol: Kaaasje! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #21 Gepost op: 18-12-2021, 22:03:35 »

Inside: De Opdrachten

Voor dit Allstars concept was het idee om twee opdrachten per oud seizoen terug te halen en in een nieuw jasje te stoppen. Maar natuurlijk moet je dan nog bedenken: welke opdrachten? en wat maakt het samen een goed seizoen? Je kan natuurlijk niet alleen maar opdrachten kiezen waar je jokers in hebt, of alleen maar super intensieve opdrachten (nouja dat waren er wel heel wat :P ). De selectie werd dus gemaakt:

2015
Nieky’s Cousin - Lukie4, Robindtc & D*N
De originele opdracht zag de kandidaten plaatjes ontcijferen die beklad waren door Nieky zijn kwaadaardige neefje. Een goed concept om te bedenken wat onze oud-mollen kunnen doen om iets te verpesten. De originele opdracht had maar één manier maar nu konden we het uitbreiden met drie verschillende onderdelen. Perfect ook als iets rustigere opdracht tussen al het geweld van de hunger games, bingo, food market en meer.

Wat weet je van? - Red Dennis met Kennis
Finale Opdrachten zijn lastig. Je hebt nog maar drie kandidaten over en vaak weten ze al wie de mol is. Ze zijn vaak ook meer gefocust op het voorbereiden van die laatste heftige test dan dat ze nog hard met de opdrachten bezig zijn. Maar deze slimste mens variant was toch wel een leuke om nog te doen. Er waren sowieso niet heel veel opdrachten van 2015 die heel erg geschikt waren om nog eens te spelen, dus deze was top.

2017
Taiwanese Winkelstraat - Caribisch Carnaval
In dit seizoen kon ik goed bedenken welke opdrachten ik wou, want ik had zelf meegedaan als kandidaat en kon mij nog goed herinneren welke opdrachten ik echt leuk vond om te spelen. Dit was daar één van, die misschien niet als eerste omhoog komt bij mensen als je het hebt over allstars opdrachten. Maar deze opdracht was zooo leuk om te spelen, daar konden we wel weer een feestje van maken. Met wat aanpassingen maakten we de opdracht nog leuker mag ik toch wel zeggen!

De Taxi Radio - Uitgezonden
Los van een frustrerende moltaxi, was dit ook echt een hoogtepunt. Alleen was het lastig om deze opdracht echt een twist te geven. Toen besloot MollenvangR het om te draaien. Niet de kandidaten zelf zouden hints geven, maar wij de organisatie. Zo kregen we toch nog een geheel nieuwe opdracht. Je kon hier uiteindelijk 1 joker verdienen. Wat een stuk beter was dan andere favorieten van dit seizoen zoals de 9 bochten, de diamantenroof of ghostbusters, waarbij er zeker met meer items gestrooid moest worden om de opdracht rond te krijgen.

2018
The Hunger Games - Quarter Quell
Ook bij dit seizoen ben ik misschien niet voor de meest obvious keuzes gegaan, maar mijn handen begonnen te jeuken toen ik dacht aan deze opdracht. Want het was zo’n mooi concept, groots aangepakt, perfect voor allstars. Maar tegelijkertijd was er ook veel kritiek op het origineel. Teveel spelregels, te ingewikkeld. Dus werd het doel om dit te versimpelen maar de grootsheid van de opdracht te waarborgen. En dat is gelukt!

Chaotische Terugblikbingo - Allstars Bingo
Nog controversiëler dan de hunger games maar dit was ook in concept een hele leuke opdracht. Met een paar verbeterpuntjes, was dit echt heel erg goed geweest. En daarom doen we het gewoon nog een keer. De Linda de Mol twist was natuurlijk helemaal nieuw, maar oh zo geweldig omdat bijna iedereen erin trapte!

2020
Slangenmand - Sheep Noises
Eén van de best beoordeelde opdrachten van dit seizoen, dus die wou ik terughalen. Hoewel ik niet uitkeek naar het enorme intensieve spelleiderschap hiervoor. Het vragen zoeken, vele online zijn en constant vragen geven ::zweet::. Maar het was weer een hele mooie opdracht dus is het waard geweest. Omdat Faeröer bekend staat om zijn schapen was het een makkelijke switch naar grappige schapengeluiden.

Food Market - Welcome to Faeröer Market
Deze kon niet missen en was wat mij betreft een perfecte opener. Hij was zeer makkelijk om aan te passen want alle deelopdrachten op de markt kon je makkelijk veranderen zodat het een hele nieuwe opdracht zou worden. Door dit ook nog weer te koppelen aan andere opdrachten uit alle seizoenen werd het echt één grote memory lane voor oud-widmo kandidaten. Zoveel referenties in één opdracht dat je niet weet waar je ze moet zoeken.

2021
Romania’s Most Wanted - Curaçaos moest Wanted
Wat ik eerder zei over finale opdrachten, het is lastig. Maar deze opdracht was wel écht een top finale opdracht in het afgelopen seizoen. Zou toch wel zeggen dat dit misschien wel de beste finale opdracht is van de reeks. En daarom kwam hij ook terug! De geheime opdrachten werden weer geheel in thema gekoppeld aan de vorige seizoenen en tadaaa!

Veelzijdig Verhoor - Moordgrap
Eigenlijk net als Spacycolours hebben we hier ook gewoon één hele aflevering van gemaakt. Deels weer geïnspireerd door de Elba aflevering van de échte wie is de mol. Zeker ook omdat er daar toen ook een dubbele executie in zat. Alleen deze keer iets eerlijker door er geen vrijstellingen in te gooien en geen kandidaten af te zonderen. Omdat dit net als de Foodmarket een concept is waarbij je het concept in stand kan houden maar alle deelopdrachten kan veranderen, werkte dit weer erg goed om nog eens te spelen. Ook de uitkomst van de moord kon aangepast worden. Ook hier hebben we weer gebruikt gemaakt van heel veel referenties. Binnen het spel, buiten het spel, inside jokes die sommige mensen helemaal niet snappen en anderen weer wel etc. Voor iedereen zat er wat in.

Daarnaast hebben we dus ieder nog één “signatuur” opdracht. Voor Mollenvangr de “Tunnelvisie” opdracht en voor Dennis de “Weer bericht” opdracht. Ik denk dat in beide opdrachten de stijl van beiden goed is terug te vinden. Samen met de “gestrand” en “eiland raad” opdracht was dat dan een heel seizoen. Waar gaan we heen moest er natuurlijk wel echt in, alleen door het concept dat we een soort van surprise opening wilden, werkte dat niet aan het begin. Daarom was het halverwege een top moment om toch nog van eiland te veranderen. De ‘Gestrand’ opdracht had er bijna niet ingezeten. Dit was een opdracht die 2021 niet gehaald heeft en dus niet gebruikt was. Uiteindelijk hebben we hem als extraatje in aflevering 1 gezet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #22 Gepost op: 18-12-2021, 22:11:30 »

Wij willen iedereen die meegewerkt, meegedaan, toegejuicht, meegekeken, etc.  super bedanken voor jullie inzet en bijdrage! Een Allstars editie is toch iets heel nieuws op Realitynet en we hebben er toch een heel mooi spel van gemaakt met ons allen.

Dank aan alle kandidaten: Lama1997, Bubbles, Kinglennart, Swifty, Chardo, Vermoljoen, JaccoS, Catshee, Hadewychisdemol & Mol Kaaasje voor het meedoen en jullie enthousiasme. Een deel van jullie heeft al tijden niet meer meegedaan met een forumspel en het was heel speciaal om jullie weer terug te toveren naar deze editie. Maar ook met de recente kandidaten en actieve RN gangers waren we super blij. Oud-mollen, oud-finalisten en zelfs een oud-winnaar. Jullie hebben deze editie gemaakt tot wat het is en ik weet zeker dat dit misschien wel dé beste cast is geweest die we ooit hebben gehad! Een echte Allstars Cast! ::bravo::

Ik bedank alle kijkers die hebben meegedaan (Als marktkraamp verkoper, als rover, als beoordelaar en meer). Super leuk dat jullie er weer bij waren!

Speciaal bedankje voor Mitch die ons toch nog verzorgde met een Moltalk variant!

En natuurlijk bedank ik mijn co-host Mollenvangr. Die ik nogal overdonderde met het voorstel om dit te gaan doen en hierin heb meegesleept :P. Zonder deze allstar presentator konden we het natuurlijk niet doen. En mooi hoe heel veel dingen full circle zijn gekomen, met een aantal keer revenge nemen op eerdere foutjes, opdrachten die je jaren geleden hebt bedacht weer zien uitbloeien tot nieuwe opdrachten en uiteraard alle ondersteuning in je vaste sterke punten zoals het bedenken van hints, locaties en test uitwerkingen.

En uiteraard bedankt voor het platform! Ik hoop jullie allemaal terug te zien in de tweede Café de Moltalk All Inclusive reünie van Mitch en natuurlijk dat we nog lang mogen napraten over deze editie!

Bedankt en wie weet, tot snel!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 8 - 'De Bekendmaking'
« Reactie #23 Gepost op: 18-12-2021, 22:12:20 »
Oh maar dat was nog niet alles...

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human