Auteur Topic: [MO21] Opdracht 7.1.2 Houthakken en boerenslimheid [Rodnagebergte]  (gelezen 5135 keer)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21] Opdracht 7.1.2 Houthakken en boerenslimheid [Rodnagebergte]
« Reactie #180 Gepost op: 20-05-2021, 20:05:46 »
40

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Opdracht 7.1.2 Houthakken en boerenslimheid [Rodnagebergte]
« Reactie #181 Gepost op: 21-05-2021, 12:43:34 »
Nou, hoewel het eigenlijk door de 2e persoon buiten tijd was, ga ik niet lullig doen door dit antwoord volledig fout te rekenen. 40 is inderdaad juist, alleen trek ik 1 houtblok af omdat het 2e antwoord iets na de deadline van acht uur werd geplaatst.

Dat maakt dat jullie in totaal op 15 houtblokken uitkomen. 500 euro verdiend voor de pot. (maar corrigeer me vooral als dit niet klopt, want de wereldkampioen domme (reken)fouten maken zal wel weer toegeslagen hebben  ;D)


Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Opdracht 7.1.2 Houthakken en boerenslimheid [Rodnagebergte]
« Reactie #182 Gepost op: 21-05-2021, 12:46:52 »
Je telling klopt  ::ok::

Ik zou graag de uitleg willen van het raadsel 'NEGEN', want ik kom enkel aan 80 als ik dus wel bepaalde verbindingen 2 keer gebruik om 'negen' te vormen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Opdracht 7.1.2 Houthakken en boerenslimheid [Rodnagebergte]
« Reactie #183 Gepost op: 21-05-2021, 12:58:20 »
Je telling klopt  ::ok::

Ik zou graag de uitleg willen van het raadsel 'NEGEN', want ik kom enkel aan 80 als ik dus wel bepaalde verbindingen 2 keer gebruik om 'negen' te vormen.
Dat zouden we even moeten controleren dan, komen we op terug.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Opdracht 7.1.2 Houthakken en boerenslimheid [Rodnagebergte]
« Reactie #184 Gepost op: 21-05-2021, 13:48:40 »
Deze uitleg wordt gegeven

Citaat
Start met de N in de linker bovenhoek.
Ga naar de E rechts van de N.
Ga dan door naar de G.
Nu kan je het woord afmaken in 4 richtingen.

Hetzelfde resultaat krijg je als je vanuit de N linksboven naar beneden gaat. Dus ook 4 richtingen. Dus totaal nu 8 mogelijkheden.

Diagonaal vanuit linksboven N ga je via E naar boven naar de G. Dan kun je weer 4 dingen doen. Vanuit de G naar links, je kunt terug via de E naar de N en je kunt vanuit de G op 2 manieren naar de N rechtsboven. Dus ook weer 4 richtingen. Totaal 12.

Vervolgens kun je diagonaal vanuit de eerste E die je tegenkomt hetzelfde doen, maar dan naar de G linksonder de E. Dus ook weer 4 richtingen. Totaal 16.

Daarna kun je diagonaal naar de G in het midden van de afbeelding. Vanuit die G heb je ook weer 4 richtingen, namelijk rechtuit naar helemaal rechtsonder, terug naar linksboven, naar rechtsboven en naar linksonder. Ook weer 4 richtingen. Dus totaal nu 20.

Nu hebben we de N linksboven gehad en kun je hetzelfde doen met de N’s die rechtsboven, linksonder en rechtsonder staan. Dus 20 x 4 = 80 mogelijkheden totaal.

Blijkbaar heb ik weer een fout gemaakt in de uitleg of zo, al snap ik het nu zelf ook niet meer ??? Wordt wel een beetje gênant om elke keer weer publiekelijk tegen jullie en tegen de volgers van dit spel te moeten zeggen: sorry kandidaten, ik heb weer eens een fout gemaakt. Is niet de eerste, maar inmiddels de 10e keer dit spel. Maar goed ik ga het zo laten, maar geloof me dat ik me als persoon echt diep en diep schaam hiervoor (voor elke fout die ik maak).
« Laatst bewerkt op: 21-05-2021, 13:52:13 door MollenvangR »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21] Opdracht 7.1.2 Houthakken en boerenslimheid [Rodnagebergte]
« Reactie #185 Gepost op: 21-05-2021, 13:56:56 »
Deze uitleg wordt gegeven

Blijkbaar heb ik weer een fout gemaakt in de uitleg of zo, al snap ik het nu zelf ook niet meer ??? Wordt wel een beetje gênant om elke keer weer publiekelijk tegen jullie en tegen de volgers van dit spel te moeten zeggen: sorry kandidaten, ik heb weer eens een fout gemaakt. Is niet de eerste, maar inmiddels de 10e keer dit spel. Maar goed ik ga het zo laten, maar geloof me dat ik me als persoon echt diep en diep schaam hiervoor (voor elke fout die ik maak).
::hug:: en ook Kliko knuffelt mee ::hug::

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Opdracht 7.1.2 Houthakken en boerenslimheid [Rodnagebergte]
« Reactie #186 Gepost op: 21-05-2021, 14:28:48 »
Blijkbaar heb ik weer een fout gemaakt (...)

Kleine foutjes zoals deze kunnen gebeuren, daar heeft iedereen begrip voor. Bij zo'n groot spel met allerlei deelopdrachtjes is het onvermijdelijk dat zulke dingen gebeuren, zelfs als je alles 35 keer zou controleren. Begrijpelijk dat je je dan even rot voelt, maar denk op zulke momenten aan het geheel: daar mogen jij en Spacy terecht trots op zijn  ::ok::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO21] Opdracht 7.1.2 Houthakken en boerenslimheid [Rodnagebergte]
« Reactie #187 Gepost op: 21-05-2021, 18:02:38 »
Blijkbaar heb ik weer een fout gemaakt in de uitleg of zo, al snap ik het nu zelf ook niet meer ??? Wordt wel een beetje gênant om elke keer weer publiekelijk tegen jullie en tegen de volgers van dit spel te moeten zeggen: sorry kandidaten, ik heb weer eens een fout gemaakt. Is niet de eerste, maar inmiddels de 10e keer dit spel. Maar goed ik ga het zo laten, maar geloof me dat ik me als persoon echt diep en diep schaam hiervoor (voor elke fout die ik maak).
Ik heb de afgelopen jaren met eigen ogen gezien met hoe ontzettend veel passie en creativiteit jij elke opdracht tot in de kleinste details uitwerkt. Ik denk oprecht dat er niemand anders op dit forum is die jou dat kan nadoen, en het was ook precies dit waar ik destijds als deelnemer erg van onder de indruk was en waardoor ik meteen enthousiast werd om mee te helpen aan de volgende editie, wat ik nu met heel veel plezier doe. Ik hoop echt dat je kunt leren om te accepteren dat dingen nooit perfect kunnen en zullen gaan, want je zit daar alleen maar jezelf mee in de weg. ::hug::
Sky might be falling but remember you can fly