Auteur Topic: [kandidaat + De Mol] Uma  (gelezen 21914 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #120 Gepost op: 11-04-2022, 15:06:59 »
Van de zes overgebleven kandidaten is Uma tot nu toe het minst uitgesproken in beeld geweest. Het zou me niet verbazen als de montage haar tot volgende week bewust even uit de wind gehouden heeft.
Woosie down?

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #121 Gepost op: 11-04-2022, 15:12:51 »
Ik sluit Uma zeker niet uit als De Mol X 2.0 maar ik merk wel dat ze laag op mijn schot-voor-de-boeg-lijstje staat omdat ik het idee heb dat ze iemand is die spontaan overal ja op zegt wat een hele leuke en goede eigenschap is maar waarbij zelfoverschatting ook op de loer kan liggen. (Zo rij je nog weleens met een maanbuggy tegen een andere maanbuggy aan of weet je de godsdienstvraag niet te beantwoorden terwijl je nog wel leraar godsdienst gaat worden. :P)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #122 Gepost op: 11-04-2022, 15:18:06 »
Nou, dat zij anders best aardige acties voor een Mol. Doordat ze de vier evangelisten niet wist te noemen, hield ze - toen in ieder geval nog onbedoeld - geld uit de pot. Die onhandigheid met de buggy had er toen kunnen leiden dat de versnellingsbak defect was geraakt. Dan hadden ze met één buggy heen en weer moeten gaan rijden om iedereen bij de lancering te krijgen en dat had extra tijd gekost. Ook dat deed ze niet als Mol, maar had wel een aardige Mol-actie kunnen zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #123 Gepost op: 11-04-2022, 15:19:20 »
Ik sluit Uma zeker niet uit als De Mol X 2.0 maar ik merk wel dat ze laag op mijn schot-voor-de-boeg-lijstje staat omdat ik het idee heb dat ze iemand is die spontaan overal ja op zegt wat een hele leuke en goede eigenschap is maar waarbij zelfoverschatting ook op de loer kan liggen. (Zo rij je nog weleens met een maanbuggy tegen een andere maanbuggy aan of weet je de godsdienstvraag niet te beantwoorden terwijl je nog wel leraar godsdienst gaat worden. :P)

Accoord, maar alle kandidaten hebben tot nu toe wel 'verdachte' of 'vreemde' dingen gedaan. Uma mijns inziens nog het minst. Ze heeft tot nu toe nooit echt het voortouw genomen of een cruciale positie in een opdracht gehad. Met enige overdrijving: een blanco pagina, die de productie naar eigen inzicht kan invullen. Sowieso wordt er nogal wat geprojecteerd: Uma wordt 'een vrolijke flapuit' genoemd, maar dat heb ik nog niet zo waargenomen - iets wat overigens ook geldt voor de vermeende superieure intelligentie van Sven.
Woosie down?

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #124 Gepost op: 11-04-2022, 15:19:49 »
Nou, dat zij anders best aardige acties voor een Mol. Doordat ze de vier evangelisten niet wist te noemen, hield ze - toen in ieder geval nog onbedoeld - geld uit de pot. Die onhandigheid met de buggy had er toen kunnen leiden dat de versnellingsbak defect was geraakt. Dan hadden ze met één buggy heen en weer moeten gaan rijden om iedereen bij de lancering te krijgen en dat had extra tijd gekost. Ook dat deed ze niet als Mol, maar had wel een aardige Mol-actie kunnen zijn.

Ja, maar nu ga je voorbij aan mijn punt. Ik bedoelde dat ze ongetwijfeld ook ja zou antwoorden op de Mol willen zijn maar dat ze misschien niet de beste keuze is om wat voor reden dan ook en dat de makers dat beter doorzien dan zij.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #125 Gepost op: 11-04-2022, 15:29:28 »
Ja, maar nu ga je voorbij aan mijn punt. Ik bedoelde dat ze ongetwijfeld ook ja zou antwoorden op de Mol willen zijn maar dat ze misschien niet de beste keuze is om wat voor reden dan ook en dat de makers dat beter doorzien dan zij.

Diezelfde makers die hadden ingeschat dat Philippe het uitstekend zou kunnen?
Let wel: dit is absoluut niet bedoeld als sneer naar de makers. Voor hen en zeker voor de manier hoe ze hiermee zijn omgegaan, heb ik veel respect.
Ik wil er alleen mee aangeven dat jij de makers nu wellicht te veel psychologisch inzicht toeschrijft. Ik krijg de indruk dat jij Uma persoonlijk niet zo ziet zitten.
Dat kan en dat mag natuurlijk. Ieder zijn voorkeuren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #126 Gepost op: 11-04-2022, 15:35:06 »
Ik zie Uma juist als misschien wel de mentaal sterkste speler nog in het spel. Ze lijkt juist vaak door de groep weleens onderschat te worden. Dat ze bij de wieleropdracht tot de tweede lijn moest, maar achteraf gemakkelijk de derde had gehaald. Dat ze een duikbrevet heeft maar niet ging duiken bij de piratenopdracht. Bij de andere duikopdracht liet ze ook zien rustig te kunnen blijven en in controle te zijn, bij de liegopdracht met oud-mollen loog ze best wel sterk. Ik zie heel veel dingen die voor Uma zouden spreken als capabele mol.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #127 Gepost op: 11-04-2022, 15:35:46 »
Ik wil er alleen mee aangeven dat jij de makers nu wellicht te veel psychologisch inzicht toeschrijft. Ik krijg de indruk dat jij Uma persoonlijk niet zo ziet zitten.
Dat kan en dat mag natuurlijk. Ieder zijn voorkeuren.

Ik vind Uma hartstikke tof voor zover ik haar nu van wat uurtjes tv heb kunnen leren kennen natuurlijk maar ik heb alleen die ene bedenking die ik verwoordde.

Veel waarde ga ik er verder niet aan hechten, we kunnen pas echt gaan speuren naar de nieuwe Mol na aflevering 5. ::jaja::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #128 Gepost op: 11-04-2022, 15:38:10 »
Ik zie Uma juist als misschien wel de mentaal sterkste speler nog in het spel.

Ik ook

Maar misschien zijn ze gegaan voor iemand die wat meer overwicht op de groep heeft .. iemand die voorop liep in de indelingen van de opdrachten. Uma liet zich ook altijd n beetje indelen.

Los van dat zou ik zeker voor Uma kiezen als ik hun was.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #129 Gepost op: 11-04-2022, 15:38:25 »
Ik zie Uma juist als misschien wel de mentaal sterkste speler nog in het spel. Ze lijkt juist vaak door de groep weleens onderschat te worden. Dat ze bij de wieleropdracht tot de tweede lijn moest, maar achteraf gemakkelijk de derde had gehaald. Dat ze een duikbrevet heeft maar niet ging duiken bij de piratenopdracht. Bij de andere duikopdracht liet ze ook zien rustig te kunnen blijven en in controle te zijn, bij de liegopdracht met oud-mollen loog ze best wel sterk. Ik zie heel veel dingen die voor Uma zouden spreken als capabele mol.

Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Ik zag haar vanaf het begin al als de Mol. Je gaat je nu zelfs afvragen hoe het seizoen zou zijn verlopen als ze haar van begin af aan hadden gekozen in plaats van Philippe.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #130 Gepost op: 11-04-2022, 16:01:11 »
De eerste keer dat we Uma zien in aflevering 1 ;)



Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #131 Gepost op: 11-04-2022, 16:23:47 »
De eerste keer dat we Uma zien in aflevering 1 ;)





Ze zou een uitstekende molleke zijn!
« Laatst bewerkt op: 8-05-2022, 15:33:31 door Sanmol »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #132 Gepost op: 12-04-2022, 08:16:59 »
Ze kende de evangelisten dus wel echt niet, Uma toch.

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #133 Gepost op: 12-04-2022, 08:29:23 »
Wat ook voor Uma spreekt is dat ze duidelijk nog heel fris in het spel zit.
Plus zo graag de mol wil zijn, dat ze zichzelf al de hele tijd voorhoudt dat ze de mol is en toch niet al te opvallend gepseudomold heeft. Inlevingstijd dus kort.
En haar lastig leesbare poker-face natuurlijk.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #134 Gepost op: 12-04-2022, 08:32:08 »
En haar lastig leesbare poker-face natuurlijk.

Han nhiet tha vargheet'n dhat markgwhardighe acczhant.
Woosie down?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #135 Gepost op: 12-04-2022, 09:20:27 »
De eerste keer dat we Uma zien in aflevering 1 ;)





Met de ontwikkelingen van dit seizoen zou dit achteraf wel goud zijn

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #136 Gepost op: 12-04-2022, 10:46:13 »
Uma zat er wel met een neutraal gezicht om de zin te lezen. Net als Sven met zijn pokerface. En het zou mooi de cirkel rond maken door bij de intro de fameuze uitspraak te hebben: ik ben de mol, jullie weten dat nog niet? Zeker met de laatste aflevering in het achterhoofd.

Bedoel de serie is al gemonteerd en al. Dus het lijkt me dat je bij montage al nadenkt hoe je dus de mol X v2 meeneemt daarin. Hoe mooi om straks Gilles als voice over te horen spreken: jullie konden het al van meet af aan weten beste vrienden. De mol sprak zich uit.

Dus ja ze is voor mij zeker een van de betere kandidaten om nu te gaan verdenken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #137 Gepost op: 12-04-2022, 10:56:02 »
Uma lijkt mij de meest koele kikker en daarom het grootste contrast met Philippe als mol.
Haar introductievideo vond ik meteen erg verdacht "ik ben de mol, wisten jullie dat nog niet?" en met de huidige twist kan het zeker iets betekenen.
Alleen hoop ik niet dat ze de mol wordt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #138 Gepost op: 12-04-2022, 12:00:19 »
het maakt het zo gaaf dat de hele montage, alles wat we zien in de wetenschap is van de makers dat we nu in afl.5 naar een nieuwe mol moeten zoeken, met andere woorden, zoals we de kandidaten tot nu toe gezien hebben - montagekeuze- gaan we ze niet meer zien denk ik. De onopvallend gemonteerde Uma zou wel eens heel anders uit de hoek kunnen komen, en gelukkig geldt dat voor de anderen net zo goed  :P
« Laatst bewerkt op: 12-04-2022, 12:26:41 door Mollem »

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Uma
« Reactie #139 Gepost op: 12-04-2022, 12:21:29 »
Ik verdacht Uma nog steeds als de Mol - hoewel het feit dat ze eigenhandig best veel geld in de pot bracht, absoluut tegen haar sprak: de selfie met het standbeeld, de 1500 euro met het koffertje... Toch zag ik haar steeds op een goede positie voor de Mol uitkomen. Dat zij uitspreekt dat ze het spel speelt 'alsof ze de Mol' is, klopt naar mijn gevoel ook wel.

Het verdiende geld heeft ze als kandidaat behaald, dat telt nu dus gelukkig niet meer mee!

Zij mag van mij zeker de Mol zijn. In de eerste plaats gewoon omdat ik haar graag in de finale zou zien.