Auteur Topic: [MO22] De geheime biechten  (gelezen 1291 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #60 Gepost op: 17-07-2022, 18:04:21 »
Hallo, ik zei dat ik in aflevering 7 nog terug zou komen met een biecht, maar m'n aandacht is wat afgedwarreld geweest. Ik ben tussendoor jarig geweest, ook was ik bij m'n ma te vinden. Die heeft sinds korte tijd een nieuw huis waar ze nu in woont, en gezien wij nooit een ideale thuissituatie hebben gehad, is ze er nu heel blij mee. Het is nog in de opbouwende fase maar ze vond het leuk als ik even langs kwam. Ik heb even aangevraagd bij de hosts of ik een uitstapje naar het saaie Nederland kon maken en ja hoor, dat mocht. MAAR GOED! Ik ben er weer, tijd om weer eens wat verhaaltjes te vertellen in deze lekkere stoel! Waar zal ik vandaag eens mee beginnen?  ::vergroot::

AFLEVERING 8!! Ja hoor, we mogen nog een weekje mee. Deze keer is het helaas ten koste van Niek gegaan. Niek en ik hadden ook wel een bijzondere relatie opgebouwd. We hadden samen besloten geld uit de pot te jatten, ik had per ongeluk mijn echte lijstje i.p.v mijn neplijstje naar Niek gestuurd, waardoor het niet strookte met de rest. Hier had hij mij ook al mee geconfronteerd. Er waren een paar vage dingetjes. Slimme speler, ik heb geen idee op wie hij eruit is gegaan. Het zou kunnen dat dit op mij is, het zou kunnen dat dit op Chowi is, het zou ook kunnen dat dit op ons beide is. Ik ben er nog niet helemaal over uit...

Een nieuwe aflevering, nieuwe kansen. Dat gaat alleen niet helemaal op. In de groep is het een beetje hommeles. Ik weet niet zo goed hoe het komt. Zijn we nou allemaal spel moe? We zijn begonnen met 12, zo'n leuke vredelievende enerverende groep, inmiddels voelt het een beetje alsof er een sloopkogel doorheen gegaan is. Nou is dat ook wel een beetje zo, maar toch. We moeten het spel allemaal met waardigheid afmaken. Er zijn wat conflicten voorgevallen. Kijk, ik ga echt niet zeggen dat ik dit spel altijd even netjes heb gespeeld, ik ben ook gewoon een matennaaier geweest. Maar het moment dat de lijn tussen spel en echt steeds dunner wordt.... Ja dat vind ik gewoon moeilijk. Met de overgebleven 4 kandidaten heb ik allevier echt een goede klik, maar het zijn ook allemaal sterke persoonlijkheden. Eigenlijk deinst niemand er voor terug om iets te zeggen. Nou ben ik er wel fan van hoor, een spel hard spelen. Maar we zijn ook mensen. We hebben ook gevoelens. Waar ligt die lijn? En wanneer besluiten we dat het gewoon even genoeg is met vingers wijzen? Voor mijn gevoel is dat punt deze aflevering in de chats wel bereikt. Het dorp is al helemaal afgefakkeld, maar we moeten hier nog wel verblijven tot het einde. Laten we er gewoon met z'n allen het beste van maken. Dat is inmiddels de insteek waar we op uit gekomen zijn. Een spetterend slot, dat verdienen de afvallers, de kijkers, de hosts, iedereen. Let's go for it!  ::bravo::

Kijk, ik ga deze aflevering in met het idee van, ik heb me dit spel al best veel aangetrokken en ik heb al gewoon teveel uitgespookt, ik ben ook wel een beetje klaar met het gekonkel en het gedoe, dan zet ik liever het groepsproces ook weer even wat hoger. Maarja, opdracht 1, ja hier is al wel weer de volgende clash ontstaan. Ik heb de opdracht nog niet eens gezien, iets met een tweetal en een drietal, of er zijn al 3 mensen die met mij een tweetal willen vormen, namelijk Chowi, Niels en MollenvangR. Het liefste vorm ik een duo met Chowi. Naast dat wij gewoon een goed duo in opdrachten zijn wat elkaar aanvoelt, is zij ook mijn Mol. Ik wil haar gewoon in de gaten kunnen houden. Echter, als ik dit voorstel op tafel leg, wordt dat (goh, surprise) van tafel geveegd door de rest. Dan ontstaat er weer zo'n geouwehoer gesprek waarin van iedereen gezegd wordt dat ze geen geld verdienen en het elkaar beschuldigen van ja maak dat de kat maar wijs. Ik pak het een beetje dom aan, waardoor ik uberhaupt niet meer op die positie mag, ook niet zonder Chowi. Nouja, zal dan wel. Ik doe tegen Chowi nog alsof ik MV verdenk en tegen de rest alsof ik Niels verdenk, dus nu kan ik lekker irritatie uiten over deze verdeling, Niels en MV in een duo op een belangrijke positie, echt hoe kunnen we dat nou doen? En dat allemaal door die poll van Ricardo. Deze heb ik, hoe kan het ook anders, ingevuld nadat de verdeling al is gemaakt. Oeps  ::)

Uiteindelijk kom ik in een groepje terecht met Ricardo en Chowi, eigenlijk wel vrede mee. Ik kan nu alsnog Chowi in de gaten houden en ik kan ook eens samenwerken met Ricardo, dat is nog niet vaak voorgekomen. We krijgen allemaal raadsels met de lijstjes die we eerder hebben moeten invullen. Hiervoor hebben we informatie van elkaar nodig. Het eerste wat ik denk, nog voor de opdracht begint, is oh nee he, hoe makkelijk is het om als Mol gewoon te liegen bij deze opdracht? Dan komen we er gewoon nooit uit. Dan kunnen we puzzelen wat we willen, dat levert gewoon alleen ellende op. In het eerste raadsel stuiten we al gelijk op een dergelijke situatie. We moeten het kwartaal weten waarin Chowi jarig is. Chowi geeft aan dat ze 27 februari jarig is. Ricardo komt hier gelijk achteraan dat haar verjaardag niet in het eerste kwartaal zou vallen omdat hij iets uitgezocht zou hebben. Ik denk te weten hoe hij aan die info komt, dus ik ga even researchen en ja hoor, ik kom tot dezelfde conclusie. Als we eenmaal het goede kwartaal hebben, klopt de code nog niet. RICARDO! JIJ OELEWAPPER! Hoeveel mensen zeggen friet of patat? Ricardo komt er, nadat we het goede antwoord hebben gegeven, pas achter dat de vraag stuk liep omdat hij z'n eigen antwoord fout had. Wat een mafkees joh  ::rofl::

Chowi... reageert een bepaald deel van de opdracht niet of minder. Nou weet ik wel dat het komt doordat haar spelplezier verminderd is en daar heb ik begrip voor, dat weet ze want daar heb ik wel vaker met haar over gepraat. Maar niet reageren zodat we niet verder kunnen met een opdracht? Nota bene nadat ik je nog in prive heb gevraagd of je alsjeblieft zou willen reageren? Ja sorry hoor Lily, dat vind ik gewoon echt irritant  ::ohno::
Gelukkig komen we er uiteindelijk ook achter dat wij via de portofoon dingen aan Niels en MollenvangR kunnen vragen. Zo kunnen zij ook hun mening geven. Ricardo en ik, ja we denken misschien dat we alles beter weten, maar we verschillen nog wel eens van mening dus hoe meer ogen, hoe beter. Inmiddels reageert Chowi gelukkig ook weer en heb ik wel hoop dat we deze opdracht tot een goed einde kunnen brengen. We hebben nog eventjes de tijd, niet al te lang meer. Wat zou dat andere tweetal doen? Geen idee  ::vergroot::

De 2e opdracht, ah, een kolfje naar m'n hand. Een psychologisch spelletje. Heerlijk. Wel een zenuwslopend psychologisch spelletje, want als je het realistisch bekijkt staat er veel op het spel. We krijgen allemaal een scenario van Dennis toegestuurd. In mijn geval moet ik een bezoekje plegen aan de Botanische Tuin in Leiden. Lekker makkelijk. We moeten kiezen of we de waarheid spreken of gaan liegen. Dit is natuurlijk een hele belangrijke keuze. Hoe ziet de groep mij? Is er verschil in hoe de groep mij eerst zag en hoe ze me nu zien? Wat is het makkelijkst om op aan te sturen? Na een flink tijdje wikken en wegen besluit ik om gewoon full-on de waarheid te spreken. Waarom? Ten eerste, verwacht ik dat de groep denkt dat ik zou liegen. Ze willen natuurlijk niet dat ik de joker zou krijgen, dus dan zouden ze moeten zeggen dat ik de waarheid spreek. ECHTER! De groep weet heus wel dat ik dit weet, dus ik draai het gewoon eventjes om. Reversed psychology is een kunst. Ik wil dat de groep denkt dat ik ze op de waarheid zou sturen, dus dat ze dan maar zeggen dat ik lieg, omdat dat immers is hoe ik dit spel al vaker heb gespeeld (Spam Glam, topito's gekocht, etc.). Ik hoop dat deze theorie aanslaat bij de rest, die joker MOET ik hebben. Iedereen zit inmiddels op de goede Mol, dus elk hulpmiddel wat ik hierbij kan bemachtigen is me kostbaar, dan maar even geen geld in de pot. Inmiddels hebben Niels en Ricardo gestemd voor dat ik gelogen zou hebben. 2-0 dus, voor het bemachtigen van een joker. Het zou mij benieuwen hoe dit afloopt....  ::love::


MV ziet hints
Dag biechtstoel,

Ik weet niet meer of ik deze eerste hint (Repelsteeltje) al eens gebiecht had, maar anders nog maar een keertje. (los van mitsen en maren en Chowi de mol is en dit niet een grote mindfuck is waar ik in beland ben, maar daar ga ik nog over biechten). Ik ben sowieso niet van de hints, maar dit is ook gewoon leuk voor achteraf ;D

Hint 1: Youtube opdracht. 1 van de 32 video's was een video van de musical Repelsteeltje. Is dit een verwijzing naar het team waar de mol in zat en dat je die moest zoeken tussen mezelf. Niels en Chowi?  ::vergroot:: (of een deel van een hint kan ook en dat het andere deel in een andere video zit). 

Hint 2: Een selfie van Chowi en Dennis. De ene mol die samen met de andere mol een dagje weggaat naar de Maki's? (in stijl van het seizoen?).

 ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #61 Gepost op: 17-07-2022, 18:05:34 »
Frank heeft ondertussen als een hele boekenserie aan biechten
Als ik een biecht ga typen weet ik nooit van tevoren hoe lang hij wordt. Tuurlijk, ik hou van kletsen en ik neem jullie graag mee in mijn hoofd, mijn fantasie, mijn wereld. Continu spelen er zoveel verhalen, het is maar de vraag in hoeverre ik me erover uitlaat en hoeveel woorden ik gebruik om mijn gevoel tot uiting te brengen. Mijn vorige biecht is ongeveer een week geleden, maar we zijn al wel weer een hoop gebeurtenissen verder. Hopelijk zijn jullie mijn verhaaltjes nog niet zat. Als dat wel zo is, sorry. Jullie zijn bijna van me af  ::)

Laat ik beginnen met het langslopen van de opdrachten en dan begin ik weer bij opdracht 1. We zitten nog steeds opgesloten in de vuurtoren. Niet met Anna Drijver, maar wel met elkaar. Code 1 heeft flink wat voeten in de aarde gehad, maar hier had ik het in mijn vorige biecht ook al over gehad. Leuk feitje nu wel voor achteraf, Chowi weet nu dus dat ik weet dat ze over haar verjaardag heeft gelogen (daarover later meer). Ik heb haar ooit verteld slecht te zijn met verjaardagen. Toen hebben we tegen elkaar gezegd, zullen we voortaan gewoon samen 3 verjaardagen per jaar vieren ipv 2? 27 februari is niet de verjaardag van Chowi, maar bij deze, we hebben hem omgetoverd naar een 2e verjaardag van haar  ;D
Bij code 2 zie ik gelijk dat het gaat om de favoriete opdracht van ons allemaal, dus ik roep iedereen op om die eerlijk te delen. Uiteindelijk hebben we in anderhalf uur tijd 4 opdrachten verzameld en missen we alleen nog die van Chowi. Nou praat ik natuurlijk geregeld met haar en ik denk echt wel te weten wat haar favoriete opdracht is en verrekt zeg, die staat er nog tussen ook. We proberen aan de hand daarvan de tweede code op te lossen en ja hoor, in 1 keer goed. Dat ging nou lekker snel. Als we overal nou dat tempo konden vasthouden......
Voor de derde code moeten we 3 raadsels oplossen. Van 2 van de 3 heb ik al wel eens eerder gehoord. Normaal zou ik ermee gaan klooien, maar zoals ik al eerder heb aangekondigd, ik ben klaar met warrig doen en geen geld meer verdienen. Ik wil voor de groep spelen. Ik besluit dus gewoon te zeggen wat ik al weet. Uiteindelijk word ik aangevuld door Chowi bij het laatste raadsel en kan Ricardo het alleen maar met ons eens zijn. Niels probeert er volgensmij nog tussen te komen om te helpen, maar tevergeefs, het is al gelukt!
Voor de 4e code is de lengte van mijn straatnaam nodig. Tijdens het oplossen van deze som kom ik er achter dat ik dit verkeerd heb doorgegeven aan de hosts. Mijn straatnaam is 13 letters lang. Echter heb ik in mijn lijstje gezet dat dit er 12 zijn. Ja oeps, dan voel ik me weer even het sukkeltje van de klas. Net als Ricardo die niet meer weet of hij nou friet of patat heeft gezegd. Uiteindelijk moeten we een gemiddelde uitrekenen en ik weet niet zeker of Ricardo hier nou aan het klooien is of dat hij het serieus niet weet, maar we hebben allebei een andere redenatie. Na het communiceren met de heren via de porto is Niels het met mij eens en MV nog niet helemaal. Vervolgens, als ik eenmaal m'n zin heb doorgedrukt en het antwoord voor het gemiddelde van Niels en MV dus 49 zou moeten zijn, gebruikt Ricardo nog 48 als antwoord om de som uit te rekenen. Dit zie ik echter pas als we de code hebben ingevoerd. De reactie van Chowi over haar straatnaam blijft nog even uit, waardoor het voor ons gissen wordt welk getal we daarvoor moeten gebruiken. We proberen dus gewoon maar wat codes uit, tot Chowi uiteindelijk reageert. Uiteindelijk hebben we dan de code eenmaal gevonden maar ook dit ging niet van harte  ::rofl::
We komen aan bij de laatste code! Spannend, gaan we die 2 oude heren uit de vuurtoren bevrijden of niet? Ik zie de laatste vraag en ik denk echt, nee...... Kans voor de Mol om te Mollen, twijfel bij ons over welke voetbalclub Tim nou echt support en twijfel alom over het aantal WIDMO seizoenen, maar goed, schouders eronder en testen maar. Ik probeer een beetje het voortouw te nemen door steeds info te posten die we al hebben en iedereen rond te vragen naar dat wat nodig is. Uiteindelijk hebben we alle info, maar Chowi heeft gelogen over haar fietsafstand (weet ik nu, wist ik toen nog niet). Ook wisten we niet zeker welke voetbalclub van Tim we moesten pakken. Ja, neem die 2 gegeven, en je komt er gewoon niet uit met de code. Helaas.... Leuke opdracht, 1 van de leukere in my opinion. Dat hij niet is geslaagd komt echt door de Mol. Goede acties. Chapeau, Chowi!  ::bravo::

Dan komen we aan bij opdracht 2, en ik kan jullie zeggen, die opdracht maakt mij zielsgelukkig inmiddels. Tijdens mijn vorige biecht moest het oordeel over mijn verhaal nog geveild worden. Uiteindelijk blijkt dat ik zelfs de meeste mensen op een verkeerd been heb kunnen zetten. YES! De tactiek heeft gewerkt! Dat ik geen 500 euro verdien dan, ja sorry, dat zal me even een worst zijn. Ik heb een fucking joker! En een joker in deze fase van het spel? Dat voelt echt wel als een halve vrijstelling. Die is zo belangrijk. Mijn strategie voor de rest van de opdracht is wel het stellen van wat vraagjes aan de anderen maar eigenlijk niet teveel nadenken. Volgensmij raak je verstrengeld in een soort web van reversed psychology als je hier eenmaal over na gaat denken en dan kan in je hoofd ineens alles goed zijn. Volg vooral je instinct, je eerste gevoel. Dat doe ik bij iedereen. Ik wil Chowi wel helpen aan een joker, dat is de Mol dus ze heeft er niks aan + ik wil heel graag het goede gevoel tussen ons behouden, maar de rest? Ja sorry jongens, ik ben niet op m'n achterhoofd gevallen. Ik weet hoe de vork in de steel zit. Elke joker die nu in handen van wie dan ook komt is levensgevaarlijk. Ik ga die aan niemand gunnen. Van Ricardo denk ik dat hij de waarheid spreekt en voila, dat bleek ook echt zo te zijn. Ook bij het verhaal van Chowi verdienen we 500 euro, dan staan we inmiddels op 1000. En dan.... masterclass molactie weer  ::bravo::
MollenvangR vertelt zijn verhaal. Het is iets over z'n adres en het ontvangen van heel veel brieven. Al snel ben ik overtuigd, dit is gewoon de waarheid. MV zou zoiets nooit bedenken en met zo'n scenario zou je er niet eens over hoeven liegen, dat is al onwaarschijnlijk genoeg. Ik wist het gewoon. Niels was met mij, wij kozen allebei voor waarheid. Ricardo koos voor de leugen. Toen was daar Chowi, die weet natuurlijk wat iedereen's waarheid is. Hoe makkelijk is het om, op het laatste moment, net even te zeggen dat MollenvangR liegt? Zo speel je gewoon 500 euro uit de pot en kan je het verschuilen onder de noemer dat je je bondje aan een joker hebt geholpen (Chowi, MV, ik ben niet gek  ;)). Uiteindelijk verdienen we dus 1.000 euro en zijn er 2 mensen met troeven, een uitslag waar ik heeeel goed mee kan leven

Opdracht 3, goed. Ik zal de 1,5 pagina van het hoofdpijndossier aan groepsverdeling maar even overslaan, dit dossier wordt met de week uitgebreider bij ons. Als we eenmaal de opdracht starten, is Ricardo al fanatiek aan de slag geweest met het opzoeken van muziekhints. Eigenlijk voor ik iets heb gedaan, heeft hij al 4 video's gevonden. We moeten video's vinden die op 4 van de afvallers slaan, met een plek die we van de hosts hebben gekregen. Ricardo is natuurlijk een echte muziekkenner, dus dat hij al snel iets heeft verbaast me niet zo. Ik besluit gewoon met hem mee te gaan. Uiteindelijk, iets later dan gepland, ontdekken we dat we dit zelf ook mogen posten, oeps  ;D
In het topic hebben Ricardo en Niels vrij snel hun laatste zin van de Moltempel gedeeld. Met deze zinnen moeten we een puzzel gaan oplossen. De 4 muziekvideo's van Ricardo en mij dragen daar ook aan bij, uiteindelijk worden er 3 van de 4 geraden. Chapeau voor MollenvangR die op het laatste moment nog even de trofeeenkamer eruit weet te vissen als goed antwoord. Het enige wat we nu niet weten is de zin van Arno, maar goed, 11/12 is geen slechte score, daar moet een puzzel wel mee te maken zijn. Uiteindelijk wordt het een soort dialoog van 2 pagina's tussen MollenvangR en ik waarbij we wel tot overeenstemming komen; veel van de zinnen lijken te linken met WIDMO opdrachten van ons seizoen. We maken allebei zo onze schema's en delen onze inzichten, ik denk dat we allebei denken op een goed spoor te zitten. Omdat we het echter niet zeker weten, besluiten we onze opties te spreiden, verdeeld over afleveringen en opdrachten zelf. HELAAS!!! Dit blijkt niet goed, en ik ben in de war....

GENOEG OVER DE OPDRACHTEN! Tijd om het over andere zaakjes te hebben, upcoming in m'n biecht; even wat persoonlijke shouts, een carnavalskraker, maar nu eerst even de sfeer in de groep en het minimale gekonkel wat er nog lijkt te zijn. Ik ga dit wel in een volgend stukje biecht doen, ik heb dit inmiddels namelijk getypt en (goh) ik heb weer eens veel te lang gekletst. Het lucht op dat ik steeds minder sorry hoef te zeggen voor m'n eigen daden, maar ik wil gewoon even een sorry in general zeggen voor iedereen die zich de afgelopen tijd om welke reden dan ook wat minder heeft gevoeld  ::sorry::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #62 Gepost op: 17-07-2022, 18:05:49 »
Wat is nou het geval, ik heb het volgensmij al vaker in m'n biechten benoemd. De sfeer laatste tijd is nja.... weg. Gewoon weg. Als een soort Vincent Vianen die erover waakt. Is er nog sfee--Nee. Maar kunnen jullie nog eventu--nee. Maar je zou ook aa--nee. En dat vind ik gewoon jammer. Tuurlijk, het is een beetje de fase van het spel, maar dingen gaan nu verder dan ze zouden moeten gaan. We zijn nog met 5. Vijf toppers. Vijf persoonlijkheden. Vijf mensen die weten wat ze willen en opkomen voor hun rechten. Dat botst wel eens, tot redelijk recentelijk toch wel een van de dieptepunten voor mij in de avond. Ik ga niet teveel in details treden uit respect voor mijn medekandidaten, maar het komt erop neer dat er over en weer wat verwijten zijn gemaakt, dingen verkeerd zijn overgekomen, elkaar toch wel nare dingen zijn gewenst en we elkaar niet meer allemaal even lief vonden. Het spel nadert zijn einde, en hoewel we af en toe elkaar echt in de haren kunnen vliegen, aan het einde van de dag  mogen we elkaar en willen we gewoon een eerlijke strijd voeren. Immers, de lijstjes van opdracht 8.1 zijn door iedereen eerlijk gedeeld. Het is echt jammer dat dit soort dingen een grotere stempel op het seizoen hebben gedrukt dan de bedoeling is geweest...
Uiteindelijk is de vrede getekend, godzijdank. We weten van elkaar wel uiteindelijk wat we het beste kunnen doen, speel het spel gewoon uit op een menselijke respectvolle manier. Dat is goed voor de groep, fijn voor de hosts en ik kan me zo voorstellen dat de kijkers daar ook baat bij hebben. Nu komt de test eraan en iets wat ik al wat langer vermoedde, komt er dan nu echt aan, namelijk een dubbele executie. Heftig, maar gunstig. Komt er nu extra spanning bij? Jazeker. Ik denk dat iedereen op de goede Mol zit, het wordt nu gewoon het Nationale Kampioenschap Bolletjes Klikken van Madagaskar. Tijd, slordigheidsfoutjes, alles kan cruciaal zijn. Ik heb 1 vriend, of ja, ik heb 2 vrienden die mij door deze test heen moeten gaan slepen. Ik heb een joker verdiend met de waarheid / leugen opdracht, net als MV. Dit is natuurlijk heel fijn, maar ik heb ook nog een joker die sinds aflevering 2 met de Wizard opdracht al in mijn zak brand, THIS IS THE MOMENT! Ik ga ervoor, ik stap het casino in en alles gaat op rood, of ja, eigenlijk op paars, de lievelingskleur van mijn Mol. Het avontuur is bijna klaar maar nog steeds, ik ben nog niet gesettled om uit het spel te gaan. Ik kan de finale ruiken, ik kan hem aanraken als de hand van god van Maradona. Zal ik het halen?

In other news....  ::blond::
Omdat de sfeer zo bedenkelijk is geweest de laatste tijd, dacht ik dat de groep wel weer eens toe was aan iets leuks. Hoe het is gebeurd weet ik eigenlijk niet, maar ineens is er in 1 dag een idee ontstaan en uitgewerkt om een lied te maken. Een lied wat gaat over het WIDMO seizoen. Ik kan niet zingen, absoluut niet. Maar entertainen vind ik leuk om te doen. Tijdens het seizoen is er een grap ontstaan over dat ik ''mijn joker aan vrouwen zou willen laten zien'' om ze zo te versieren. Ja hallo, zeker nu ik 2 jokers heb, dit moet gewoon ingezet worden als grapje voor een ludiek hitje!  ;D
Het begon bij het schrijven van de tekst. Hier werd dan eerst een brainstorm sessie gezet met zinnetjes die erin moesten zitten, ook over de kandidaten. Waar vallen de kandidaten mee te koppelen? Welke woorden klinken lekker en rijmen eventueel bij elkaar? Hoe gaat het nummer heten? Dit is in een parkje geschreven, onder het genot van een broodje en het gezang van de eenden die in het park aan het meegenieten waren van wat er zou gaan komen. Eenmaal weer thuis aangekomen was het een kwestie van het zoeken naar de muziek, wat een hel. Eigenlijk was dit het moeilijkste. Ga je zelf iets maken of pluk je toch iets instrumentaals ergens vanaf? Na het uittesten van diverse programma's ging het toch maar iets van Youtube worden. Zo'n fout nummer met foute clip waar dan van die volksmuziek achterzit. Het probleem hiermee is, veel ''instrumentale'' versies zijn alsnog semi ingezongen OF van nummers die je eventueel wilt gebruiken bestaat niet eens een instrumentale versie. Na een tijdje zoeken toch iets gevonden. Dan is het tijd om het concept van de tekst wat er al was aan te passen op de muziek, zodat alle woorden goed op de maat vallen. Dat is een kwestie van veel luisteren, schrappen en weer bijschrijven. Als de tekst eenmaal klaar is, is het een kwestie van inzingen....
Een aantal van jullie zal het inmiddels wel gehoord hebben. Ik had hiermee 1 doel voor ogen, namelijk gewoon entertainen. De sfeer terugbrengen in de groep, maar ook laten zien aan de kijkers dat het weldegelijk gezellig kan zijn met ons. Iets luchtigs, iets waar weer even over gepraat zou worden. Iets wat niet al te serieus genomen zou worden, maar toch leuk. Wat vond ik dit geweldig om te doen en dankjulliewel voor alle leuke reacties. Ik had dit ook niet zonder de productie gekund want ik heb niet alles zelf gedaan, maar toch bedankt! Ik waardeer het echt  ::bravo::

Eigenlijk wil ik nog wel meer vertellen, maar ik ben al weer veel te lang bezig en ik zit al ruimschoots over de 10.000 tekens heen. Ik hoop dat dit niet m'n laatste biecht is, want ik heb altijd wel dingen te vertellen. Over het spel, over de mensen en zelfs als het er niet meer is, over het gekonkel. WIDMO2022, je bent een mooie. Je bent een avontuur. Ik kan het einde ruiken en wil dit zo goed mogelijk afsluiten. Voor nu weer even gedag, maar hopelijk mag ik mijn biechtstoel snel weer begroeten  ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #63 Gepost op: 17-07-2022, 18:06:24 »
Hoewel MV er ook wat van kan

Dag Biechtstoel,

Dat moment waarvan je wist dat het zou komen is eindelijk hier: de dubbele executie (misschien hebben de hosts geïmproviseerd, misschien was het gepland, maar goed dat doet er nu niet toe). Er is deze week veel gebeurd, achter de schermen zijn de emoties bij sommige kandidaten hoog opgelopen, maar gelukkig lijkt de lucht te zijn geklaard. Op naar de test die 3 van ons naar de finale gaat brengen. Iedereen weet hoe het zit, praktisch iedereen is gelijk (los van de jokers van mij en vooral Frenkie), maar tijd zal de doorslag geven boven kennis.

Al die weken heb ik hiernaar toe geleefd, ondanks dat ik keihard genaaid ben door de mol met valse informatie uit de vragenlijst (ik heb vorige week echt geluk gehad... dat is iets dat me frustreert, want ik WIST dat er iets niet klopte mede door eerdere gesprekken met Niek, maar ik kon mn vinger niet erop leggen wat dat was). Soit, het gaat zoals gezegd aankomen op snelheid en kennis. Nu is het moment... de halve finale en we gaan penalty's nemen.

ÉÉN TAAK (de test maken)
ÉÉN KANS (deze kans krijg ik NOOIT meer, of ik moet weer gaan hosten, dan haal ik de finale sowieso ja)
ÉÉN JOKER (die heb ik gelukkig achter de hand)
ÉÉN MISSIE (de finale halen en iedereen laten zien dat ik heus wel wat kan in een forumspel).

Ik heb alles maar dan ook echt ALLES tot in detail genoteerd en tot uit den treuren uit mijn hoofd geleerd. Zo ben ik hier in de halve finale gekomen, dus ik vertrouw erop dat dat me ook gaat helpen. Ik heb bovendien geoefend op mijn snelheid want die andere 3 zijn ook RAZEND snel. En lukt het me niet? Dan kan ik mezelf in ieder geval niks verwijten. Dit is de eerste keer dat ik rustig de test in ga. Ik weet precies wat ik moet doen en het gaat me gewoon lukken!

Hopelijk tot in de finale  ::zwaai::

Dag biechtstoel,

Ik heb in de haast 1 fout gemaakt, dus misschien dat de joker me gaat redden. Verder heb ik de test sowieso in een soort roes gemaakt van ongeveer 2 minuten en 30 seconden (zoiets?), dat uit het hoofd leren heeft me in ieder geval geholpen. Maar het gaat erom spannen... wordt het rood, of toch groen? Ik neig nu naar rood, maar wie weet... het gaat in ieder geval tussen mij en Ricardo denk ik.

Het is out of my hands en laten we hopen op het beste.  ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #64 Gepost op: 17-07-2022, 18:07:10 »
Finale
Dag biechstoel,



Ricardo en ik kijken elkaar aan. Het is 50-50. Groen en rood. Het verschil tussen finale en afvallen. Ik voel berusting, Ricardo heeft een hartslag van 350. Ik kijk Ricardo nog één keer indringend aan en wens hem succes. Tim voert onze namen in. En dan kleurt het scherm...


OMG... IK HEB HET GEWOON GEHAALD... DE FINALE  ::oink:: ::bravo:: (en terecht ook want ik had de mol gewoon al vanaf het allereerste moment op mijn lijstje  ::hand:: #arrogantiemodus uit).

Hier heb ik natuurlijk ook echt alleen maar vooraf van kunnen dromen. En ik weet zeker dat ik twee keer alle geluk van de wereld heb gehad op weg naar de finale. De executie waar Niek eruit ging (toen ik 3 foute antwoorden heb ingevuld omdat er gekloot is met lijstjes) en deze test ook. Deze is OF op tijd tegen Ricardo beslist, OF mijn joker heeft mijn foute antwoord gered. Dus hoe het ook zit, thanks Ricardo, ik had jou ook die finale heel erg gegund   ::hug:: 

Ik besef me heel goed, dat ik me gelukkig mag prijzen dat ik hier sta. Er gaat van alles door me heen. Verbazing, blijdschap, schuldgevoel. Je kunt het zo gek niet bedenken. Chowi en ik hadden dit aan het begin aan elkaar beloofd (toen ik uiteraard nog niet zeker wist dat ze de mol was), maar nu ben ik er en ga ik je ook ontmaskeren ook.  >:D


Links ik, rechts Chowi

Moet ik alleen nog wel langs iemand die weet hoe je de finale van een spel wint: Frenkie (en de man die mij, Niels, Nieky, Ricardo en weet ik wie nog meer samen met de mol heeft genaaid). Ik ben op een missie en nu ga ik het hopelijk ook afmaken. Nog 1 keer knallen, geld verdienen voor de pot en afrekenen met Frenkie, toch...?

Als hij toch de mol is, hang ik hem echt in de kerstboom.  ::rofl:: (en heeft hij het geweldig gespeeld, en WTF doe ik hier in de finale?). Ik krijg in ieder geval of een taart of kaartjes voor voetbal met deze twee finalisten. Nee Chowi is de mol, punt. Nu switchen zou het maken van een eigen goal zijn. Ik ga het spel uitspelen tot het einde. Nog 1 stap verwijderd van het ultieme doel, maar eerst nog een paar opdrachten spelen. 

Kom maar op finale  ::zwaai::

Nieky neemt ondertussen nog afscheid:
Ola!

Ik zou nog een afscheidbiecht schrijven dat hoort erbij!
Ver gekomen, maar net niet ver genoeg. Zullen we het kwartfinale noemen?
Inmiddels tijdens het schrijven van deze biecht is de finale aangebroken. Toen ik eruit ging heb ik dik 50% op Chowi gezet, en nog een beetje over Frank en Niels gespreid. Nadat ik eruit ging was het wel duidelijk dat Niels het toch niet was. En die gedachte bleek terecht. Chowi en Frank blijven over en dat zijn wel de spelbepalende figuren geweest.

Als Frank het is ben ik eruit gevlogen op Chowi en zat de rest nog net wat meer op Frank.
Als Chowi het is dan waren mijn medespelers (knap) net wat eerder overtuigt dan ik en durfden meer op haar in te zetten.
Als Mollenvanger het is dan zit ik finaal mis.

Wie. Is. De Mol?......
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #65 Gepost op: 17-07-2022, 18:07:31 »
Toen ik me inschreef voor Wie is de Mol Online, had ik wel bepaalde verwachtingen. Bepaalde doelstellingen. Ik wist een beetje wat er zou gaan gebeuren, ik wist ongeveer hoe goed ik het wou gaan doen, maar dan? Het eerste wat ik hoopte, nog voor ik van de deelnemers wist, was dat mij de kunst van het Molschap toegelaten zou worden. Na gewoon netjes de vragen ingevuld te hebben, was dit hem helaas niet geworden. Balen! Maar, nog steeds mee op reis! Toen greep ik naar doelstelling 2, wederom voor ik de groep kende. Dat was om niet als eerste af te vallen. Dat zou toch een behoorlijk debacle zijn na m'n Z4P winst. De eerste executie was geweest en verrekt, ik zat nog in het spel. Ik kende de groep op dat punt al wel wat beter en ik wist dat het niet makkelijk zou worden, maar ik voelde me sterk in m'n positie en ik had vertrouwen in een mooi avontuur. Maarja, executie 2.... En de derde kwam daarna... En ik bleef er maar in. Ja, het is met behoorlijk wat gekonkel gepaard gegaan, maar even, HOLY SHIT! IK STA IN DE FINALE!  ::cheerleader::

De vorige executie was spannend. Heel spannend. Ik wist precies hoe de vork in de steel zat. Iedereen zat op de goede Mol. Ook Niels. Ook Ricardo. Dan is het een kwestie van tijd en geen slordigheidsfoutjes maken. Een test met lading. MAAR! Ik had gelukkig 2 jokers. Hebben die mij gered? Wellicht, zou zomaar kunnen. 1 vraag in de test wist ik echt niet. Verder heb ik denk ik geen misstap gemaakt. Snel rammen en insturen. Je zit dan op die stoel en je voelt de benen van iedereen trillen, inclusief die van mezelf. Wat nou als iedereen die ene vraag ook goed gegokt heeft, we allemaal 20/20 hebben en het dus een tijdskwestie wordt? Ik weet van mezelf dat ik gewoon niet de snelste ben, dus stiekem zat ik wel met samengeknepen billen.
Eerst kwam het scherm van Niels, toch al het hele spel iemand die ik als mijn concurrent zie. Iemand met wie ik gesprekken van confrontatie en gesprekken van eerlijkheid heb gehad, was het de waarheid of gelogen, het spel speelden we altijd. Niels kreeg een rood scherm dus de rivaliteit stopte hier, voor nu....
Toen kwam Chowi, mijn Mol. Hallo, 4 mensen over, 3 groene schermen te gaan, als jouw Mol dan aan de beurt komt, ga je er gewoon met 200% zekerheid vanuit dat er een groen scherm zou volgen. Chowi, powervrouw, enige vrouw in onze groep, she fucking did it. Je wist het vanaf het begin al maar toch, ik ben trots op je
En ja, het moment van de waarheid. Godzijdank was ik niet als laatste, dan had m'n hart het begeven. Ik kreeg als derde m'n scherm te zien. Op dat moment was er nog zo'n 66% kans dat ik groen zou krijgen, los van wie wie verdenkt. Ik had wel een goed gevoel, maar toch. Je zit daar niet lekker. Ik klikte op de spoilertag en JA! WE MADE IT!  ::love::
Dan gaat het nog tussen MollenvangR en Ricardo, 2 heren die ik allebei enorm heb onderschat deze editie en 2 sterke spelers die volkomen terecht gekomen zijn tot waar ze nu staan. Ik had echt geen idee wie het zou redden. Het zou zomaar kunnen dat die ene joker MollenvangR heeft gered, net als bij mij. Ricardo, Niels, het was me een eer om dit spel met jullie te spelen, stelletje strijders. Nu ben ik in de finale gekomen met Chowi en MollenvangR. Als ik zo ver gekomen ben dan wil ik hem winnen ook. Ik heb wat slachtoffers gemaakt en flink wat stof doen opwaaien, maar ik ben er klaar voor. Let's fucking go  ::bravo::

Opdracht 1 is getiteld Do You Remember. Nou ben ik vrij autistisch en kennen mensen mij soms als diegene die van die willekeurige idiote feitjes ineens op kan rakelen. Mijn geheugen laat me over het algemeen niet in de steek. Ik hoopte eigenlijk op een opdracht a la seizoen 8, waarin we even op een rijtje alle opdrachten in volgorde moeten noemen. Dat had ik flawless gekund, maar wat er nu kwam! MIJ IS IETS VERSCHRIKKELIJKS OVERKOMEN (Brent, deze quote is speciaal voor jou  ::rofl::)!
Door de loop van het spel heen heeft onze lieftallige host Tim allerlei foto's met quotes in de bar geplaatst, elke aflevering eentje. Ik heb deze altijd wel bekeken, ofja, even snel. Alsof ik op scholieren.com nog even snel de samenvatting van m'n boekje lees vlak voor ik de toets moet maken zegmaar. Ik dacht, die plaatjes, die quotes, wat kan daar nou mee zijn? Dat zijn gewoon teasers van de aflevering, meer niet. Het gevolg hiervan is dus dat ik ze niet heb opgeslagen in m'n hoofd, dus toen ik zag dat dit aan de orde kwam.... Nouja. Shoot me. Het begint bij aflevering 1, nouja, die weet ik nog redelijk. Dat was nog die andere wereld toen we met 24 waren en het nog allemaal zo rooskleurig eruit zag  ::rofl:: Ik wist dus wel bij welke opdracht het hoorde, maar daar bleef het ook bij. Ik had nog wel de intentie om het een beetje spannend te maken, dus ik dacht, ik ga lekker klooien. De vragen over foto 2 kwamen en ik had werkelijk geen idee, dus ik brulde maar gewoon 3 willekeurige antwoorden. Hallo, dan blijkt Hagrid ineens goed te zijn, dat was oprecht niet mijn bedoeling  ::)
Uiteindelijk moeten we dus 10 foto's behandelen en per foto 3 vragen beantwoorden, maar ik ging er vooraf eigenlijk niet vanuit dat we goed zouden scoren. Iedereen wist wel een beetje dingen, maar lang niet alles. Als voor elk goed antwoord er 50 euro in de pot komt, vind ik 900 euro eigenlijk nog heel wat, of ben ik nu te optimistisch?  ::hypocriet::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #66 Gepost op: 17-07-2022, 18:07:49 »
Toen was het tijd voor opdracht 2. Daar waar opdracht 1 voor mij toch net een beetje ongunstig uitkwam, was deze wel echt een kolfje naar m'n hand. We gaan puzzelen! En niet alleen dat, we gaan ook nog memes maken! Hoe zit het nou? We rijden in een auto en we hebben 10 verschillende punten. We mogen onbeperkt rijden om de voorwerpen (en kandidaten?) die we vinden te verplaatsen. Tussendoor moeten we soms eventjes terug, een kleine storing, dan moeten we namelijk gaan memen. Alles op de juiste plek levert 2500 euro op. Simpel toch?
We beginnen onze rit met rijden naar punt 1 en daar stuiten we eigenlijk al meteen op een probleem, ofja, een meningsverschil... We stuiten bij punt 1 op SpacyColours met een tambour. MollenvangR en ik hebben eigenlijk al vrij snel hetzelfde idee. We willen gewoon doorrijden met een lege auto. Eerst even alles in kaart brengen, wat is waar, zodat we daarna met een plan kunnen komen. Chowi komt echter met idee dat we de tambour mee moeten nemen, omdat het zinloos is als we met een lege auto rond gaan rijden. Met tegenzin gaat zij mee in ons plan. Omdat ik niet wil dat er een negatief sfeertje rond de finale hangt, besluit ik even afstand te nemen. Ik ben met gestrekt been deze opdracht in gegaan, omdat ik hem graag goed wil doen. Ik wil anderen ook even de ruimte geven om te reageren want he, zo ben ik dan ook wel weer. Op het moment dat we voor de 2e keer terugmoeten naar het Centrale Punt om memes te maken, geeft ons dat tijd om na te denken. MollenvangR komt al vrij snel met een goed bericht, een bericht waarin hij elke persoon aan een voorwerp koppelt aan de aflevering waarin diegene is afgevallen, uitstekend werk!!  ::jaja::

Daarna loopt het echter een klein beetje spaak. MV komt met een indeling en de stappen die we daarbij moeten zetten. Chowi reageert eerst met de gedachte dat we misschien iets over het hoofd zien, omdat we nu best wel snel gingen. Ze komt met een theorie waarbij de voorwerpen te maken zouden hebben met wie hoeveel geld in de pot gespeeld zou hebben ofzo, iets waar ik in ieder geval niet zo veel van begrijp... Zelf ben ik ook aan het denken geslagen, maar dan op een andere tour. Ik trek in m'n eentje de conclusie NEE! DAME EN HEER! Dit kan ook anders. Wat nou als we de kandidaten en de voorwerpen moeten koppelen aan de locaties, waarbij de locaties dus een afleveringnummer voorstellen, ALLES moet daarbij dan dus goed staan. Lan zou dan naar locatie 1 moeten, omdat hij de eerste afvaller was. Die theorie wordt voor mij bevestigd doordat er bij locatie 8 en bij locatie 10 twee stoelen staan. Bij 8 omdat we daar 2 afvallers hadden, bij 10 vanwege de twee hosts. Bij locatie 9 stonden 3 lege stoelen, natuurlijk voor de finalisten. Ja hoor, ik zag hem, ik had de puzzel helemaal opgelost in m'n hoofd!  ::cheerleader::

Chowi gaat hierin niet mee, natuurlijk niet. Dat is de Mol. Natuurlijk wilt ze niet dat alles goed komt te staan. Jammer Chowi, ik heb vaak samen met jou gestreden en echt wel eens samen met jou expres de foute kant op gegaan, maar nu is het klaar. Ik kies voor mezelf, voor de groep. Dit is mijn idee, en het is gewoon goed, we gaan dit doorzetten. Ik wil gewoon geld in de pot, I don't care. MollenvangR gaat hier wel in mee, dat bevestigt wat ik al langer dacht. Hij is gewoon een kandidaat, Chowi is gewoon de Mol, mijn plan is goed dus let's go with the flow. Tegenstribbelen werkt dan niet meer hoor, nu zet ik eens een keer mijn zin door en laat ik me niet meer ompraten door wie dan ook. Ik ben al vaak genoeg van links naar rechts geslingerd, nu maar eens iets wat IK wil!  ::jaja::

Ik kom met een stappenplan. Volgens dat stappenplan komt elke kandidaat op de juiste locatie met het juiste voorwerp. We moeten dan hier en daar met een lege auto rijden, maar dat was bijna onmogelijk om aan te ontkomen. 28 stappen. Het is wel eventjes werk, maar met een beetje activiteit valt dat in 1, misschien 2 dagen makkelijk te behalen. Met MollenvangR vertrek ik als de brandweer. We voeren de ene stap na de andere uit. Ondertussen houden we een overzichtje bij waarin staat welke kandidaten of voorwerpen op de juiste plek staan, om alles zo op scherp te kunnen houden. Op een gegeven moment krijg ik in de gaten dat ik vergeten ben in mijn plan om Lan op de goede plek te zetten. Hiervoor zijn dus een paar extra stapjes nodig. Chowi en MollenvangR roepen allebei weer eens iets anders, dan denk ik ook ja zucht, wat moet ik hiermee?  ::ohno::

Chowi reageert vervolgens een beetje gepikeerd. Ik weet niet zo goed wat het is. Oprechte irritatie omdat ze voelt dat we niet luisteren, of gewoon een Mol die doorheeft dat de opdracht de goede kant op gaat en daarom zich maar afreageert op ons. Dat laatste daar ben ik al vaker ingetuind... Echter besluit ik bewust om eventjes niet meer te reageren. Chowi moet ook voelen dat ze gewoon mag reageren, we spelen het spel namelijk met z'n drietjes. Ik zeg dat ik even een stapje terugneem en jullie bekijken het maar! Ik vertrek! Dan doen ze het maar zonder Mol ( ;D)! Als ik even ongeveer 24 uur niet reageer, is er niks ontstaan behalve een beetje discussie. Ja hallo, als ik de ruimte geef, doe er dan wat mee. Nu pak ik het voortouw wel weer terug. Vanaf dat moment loopt het eigenlijk gesmeerd. Chowi gaat mee met het plan en we reageren allemaal zodra we kunnen. In no time staat iedereen goed, met het juiste voorwerp op de juiste plek en VOILA! 2500 euro in de pot! Tot uw dienst!  ::bravo::

Ik ga hier even een moment pakken om iets te typen speciaal voor Chowi. Lieve Chowi, in eerste instantie heb je voorgesteld om bij locatie 1 gelijk het voorwerp mee te nemen, om zo niet met een lege auto te rijden. Ik moet eerlijk toegeven, we hadden hier eigenlijk best naar jou kunnen luisteren. Echter, de control freak in mij nam de overhand en wou eerst weten wat waar te vinden was. Als we daar luisterden naar je waren we inderdaad efficienter. Sorry dat we niet luisterden, maar je bent de Mol en met jouw plan was er waarschijnlijk geen geld in de pot gekomen, nu wel  ;D

Dat was echter niet alles. Dames en heren: De memes. Wat heb ik genoten hiervan!
Om de zoveel tijd moesten we tijdens opdracht 2 naar het centrale punt rijden. Bij het centrale punt kregen we de opdracht om memes te maken over onze medekandidaten, hosts en kijkers. Deze zouden worden beoordeeld door een onbekende jury van 3 personen. Degene met de meeste punten zou een voordeeltje winnen voor de test, tenzij de Mol wint. Dan gaat er 1000 euro uit de pot. Ik was eigenlijk niet eens bezig met dat geld, ik dacht vooral, memes maken, voordeel pakken, gaan met die banaan! Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan  ::rofl::

Er is in de loop van het seizoen veel gebeurd. Op het forum zelf, maar ook in de kandidatenchat. Veel materiaal om leuke memes van te maken. Ik beschouw mezelf niet per se als grappig, maar andere mensen moeten nog wel eens lachen om humor. Uiteindelijk is de uitslag daar en die wordt in meerdere delen gepost.... Eigenlijk sta ik de hele tijd nipt bovenaan, op het randje boven MollenvangR. Helaas heeft hij me op het laatste moment ingehaald. Kerel, gefeliciteerd met je voordeel bij de test! Ik zou liegen als ik zei dat ik blij voor je ben, het liefste had ik dat natuurlijk zelf gehad. Maar ik heb erg moeten lachen om je memes. Toen ze gepost waren kwam uiteraard onze memekoning Ricardo ook nog even om het hoekje kijken. Hoewel er iemand van de finalisten de opdracht moest winnen, is voor mij Ricardo de morele winnaar van de opdracht  ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #67 Gepost op: 17-07-2022, 18:08:00 »
Maar dan, na een nachtje slapen besef ik dat ik natuurlijk nog lang niet klaar ben met biechten. De opdrachten mogen dan wel klaar zijn en we zijn geloof ik op een historisch lage pot geëindigd, er rest nog 1 taakje om te doen. 1 dingetje. Ofja dingetje, het ding. Het moment waar je een heel seizoen lang naartoe leeft. Het moment waarvan je eigenlijk niet durft te hopen dat je er ooit aan toe zal komen. Die allerlaatste vraag in de Weekend Millionairs Quiz. Je praktijkexamen bij het CBR. De allerlaatste wedstrijd van het toernooi. Echt het moment waar je het voor doet en kunt verzilveren waar je al een tijdje mee bezig bent, echt hoe doen mensen dit?

Het is tijd voor de test. 20 40 vragen over de Mol. VEERTIG JA. Normaal gesproken zou ik de test allang gemaakt hebben. Ik ben best wel nauwkeurig als het op aantekeningen komt en ik heb alles dus redelijk bijgehouden en ook redelijk in m'n hoofd zitten. Maarja redelijk? REDELIJK? Dat gaat voor de finale niet genoeg zijn. Ik moet gewoon gaan vlammen en een zo goed en snel mogelijke score neer gaan zetten. Ik weet wie de Mol is, dat scheelt enorm. Maarja. Ik heb wel een tegenstander van formaat in de persoon van MollenvangR..  ::)

Ik ga het gewoon zeggen, ik ben de underdog. Ik schuif mezelf in die positie en hopelijk zien anderen dat dan ook. Ik ga er niet vanuit dat ik win, dit heeft meerdere redenen. Ten eerste, MollenvangR heeft met de laatste opdracht een voordeel voor de test verdiend. Is dit 30 seconden voordeel? Is dit het zien van 2 testvragen? Is dit een VRIJSTELLING?? Ik weet niet wat het is. Ik moet die gedachte loslaten en gewoon m'n dingetje doen, maar ik sta wel achter. Het tweede puntje is dat MollenvangR al langer deze Mol heeft dan ik. Nou heb ik altijd alles van iedereen bijgehouden, maar de kans bestaat dat hij alsnog meer informatie heeft dan ik. Ten derde, ik mag dan wel mijn powerbondje met de Mol gehad hebben, ik ben er heel erg bang voor dat er een nog sterker bondje is geweest, dat van Chowi en MV. Dat vermoed ik al weken. Wat als de Mol MV een voorsprong gegeven heeft op wat voor manier dan ook? Mijn bondje met Chowi is inmiddels verleden tijd dus ik heb er gewoon geen zicht meer op. Wekenlang ben ik aan het bekokstoven geweest ten opzichte van heel veel mensen maar nu ga ik misschien zelf de dupe ervan worden. Ik hoop gewoon op een eerlijke strijd en dat de beste moge winnen!  ::joehoe::

Meedoen aan WIDMO was voor mij een avontuur. Een ervaring. Ik heb de mensen die ik al kende een stuk beter leren kennen er zijn nieuwe mooie vriendschappen opgebloeid, al vraag ik me af of die stand houden als iedereen straks al m'n biechten gelezen heeft  ;D
Toen ik een paar maanden geleden nog met Z4P bezig was, werden de inschrijvingen al geopend. Ik had nog even nagedacht, moet ik dit wel doen? Ik ben vrij intens met Z4P bezig geweest en ik wist nog niet zeker of m'n hoofd stond naar nog een groot forumspel en er weer zo vol induiken. In een tweede gedachtegang dacht ik hallo, dit is fucking Wie. Is. De. Mol. Dit is je favoriete programma. Je hebt de kans om daaraan mee te doen als je er doorheen komt en jezelf weer van je beste kant te laten zien. Als dat op je pad komt, wil je het aangrijpen. And I did. En wat heb ik genoten!!  ::bravo::

De decoy-fase.... Och man, het lijkt een eeuwigheid geleden. Ondanks dat het vrij snel duidelijk was dat we niet met 24 zouden gaan spelen, vind ik het toch wel jammer hoor. Ik had het ook superleuk gevonden om bijvoorbeeld met Brent, Chardo, monkeysuncle, B&W of weer MitchK in een spel te zitten. Het was leuk zolang het duurde, maar toen kromp de groep toch naar 12. En wat voor een groep. Oud winnaars, oud presentatoren, alles zat erin verwerkt. De opdrachten? Genieten. Ik ga jullie even meenemen in mijn persoonlijke top 5!

1 - Edelstenenoorlog
Dit is echt mijn favoriet geweest, omdat er hier gewoon heel veel gebeurde. De afloop, daar gaan we het maar niet over hebben. Netto 1 van onze slechtste opdrachten geweest. Maar de chaos? Ja... Jullie weten misschien dat ik hou van chaos. Ik hou ook van strijden in teams. We moesten edelstenen zoeken in berichten, duelleren met elkaar, onderhandelen met voice-clips waar diverse mensen hun shine pakten, en dan ook nog de chaos aan het einde waar topito's gekocht waren door 4 mensen en niemand meer wist wie wat had gekocht. Qua afloop een drama, qua sensatie genieten. Wat mij betreft de leukste opdracht!  ::bravo::

2 - African Songcontest
Ik hou van muziek. Toen ik hoorde dat we zelf iets mochten organiseren rondom ons eigen liedje en de liederen van onze kijkers, maakte m'n hart een sprongetje. Ik ben niet zo bekend met Afrikaanse muziek, dus dit was voor mij sowieso de kans om nieuwe bopjes te ontdekken. And I did. Samen met de Mol heb ik hier in het promotieteam gezeten en we hebben echt vanalles uitgehaald. Een Instagram account maken en promoten, tickets ontwerpen, noem allemaal maar op. Het voelde gewoon even alsof er geen Mol was. Er heerste een sfeer van, iedereen vindt de opdracht leuk, we gaan ervoor. Helaas werd er niks verdiend, maar ik vond het heel leuk om deze opdracht te spelen

3 - Spam Glam
Een simpele opdracht. Misschien wel de simpelste van allemaal. Het is echter niet simpel gebleken en ik denk dat ik daar grotendeels de aanstichter van ben geweest  ::)
We hoefden alleen maar een x aantal berichten per persoon te posten, maar het draaide bijna uit op een soort psychologisch spel. Ineens wou iedereen voor het vraagteken gaan, wie loog er over z'n aura's, wie wil je met veel berichten hebben en wie niet, het werd een halve Spam Oorlog gewoon. Ik had de toon gezet door gelijk als een malle te beginnen met Spammen. Ik denk dat iedereen me irritant vond toen, maar het boeide me gewoon eventjes weinig. Ik had zin in sensatie. Uiteindelijk verdienden we hier gelukkig geld mee, maar dit had nog beter gekund

4 - Wizards of Kirindy
Ik heb bepaalde mensen werkelijk VERVLOEKT tijdens deze opdracht (hey Chowi!  ::zwaai::) maar ik moet toch wel toegeven dat ik dit stiekem eigenlijk best een leuke opdracht vond. Ik vond het wel spannend, ik zat in een speciaal team, eigenlijk had ik niet echt teamgenoten. Ik wist dat mijn positie in het spel niet al te best was, dat niet iedereen me vertrouwde. Ja, probeer dan maar eens je missie te behalen en jokers te verdienen. Ik dacht bepaalde mensen hier te kunnen vertrouwen en wat hier allemaal gebeurd is? Ik weet het oprecht nog steeds niet. Ik heb meegestreden in elk duel, tot het me te heet onder de voeten werd. Ik ben gevlucht. Zo heb ik, net als mijn grote vriend GerritDeBloempot 2 jokers kunnen verdienen, maar die van mij waren iets goedkoper  ::)

5 - Sprinkhanenplaag
Pokeren, fotograferen, puzzelen, steden herkennen, het kwam hierin allemaal voorbij. Als team moesten we samenwerken om zoveel mogelijk sprinkhanen te verzamelen. En tegen wie? De afvallers. Heerlijk. Ik had al het gevoel dat bepaalde mensen zich wel tegen mij wouden revancheren. Weer zo'n strijdelement waar je het als team beter moet doen dan een ander team en je dat op allerlei manieren kon doen. Gelukkig wonnen we!  ::jaja::

Maar nu, ik zit wel gezellig te kletsen in m'n biechthokje, ik krijg in m'n oortje gefluisterd dat ik hier al te lang zit. Het is allemaal test-ontwijkend gedrag. Ik moet de test gewoon gaan maken. De dood of de gladiolen. Er zijn 2 uitkomsten, ofwel word ik verslagen door MV, dan kan ik met opgeheven hoofd zeggen toch de finale gespeeld te hebben en die op een slimme, slinkse manier behaald te hebben, of ik versla MV, en ik kroon mezelf na winnaar van Z4P ook tot winnaar van WIDMO. Zoals ik zei, ik denk dat MV in het voordeel is, maar dromen mag altijd, toch? Dit is mijn een-na-laatste biecht. Die gedachte maakt me al lichtelijk sentimenteel want ik hou van biechten, maar ik kom hier voor de laatste keer nog wel even terug als ik de test eenmaal heb gemaakt. Dan kan ik jullie nog een keertje meenemen in m'n gevoel, en sowieso heb ik 1 ding in m'n hoofd wat ik er nog in wil verwerken. Ik zie jullie later nog, bij m'n laatste biecht!  ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #68 Gepost op: 17-07-2022, 18:08:20 »
It's done.

Ik ben echt een sukkel. Een stomme sukkel. Ik heb door de weken heen alles bijgehouden he, alles staat in m'n Excel en ik had ook echt daadwerkelijk goed geleerd voor de test. Ik begin de test, half zenuwachtig en ik zie de eerste vragen. In principe wel moeilijke vragen, maar allemaal dingetjes waar ik zo doorheen raas, omdat ik het allemaal heb onthouden. Toen kwam ik echter bij vraag 8. ''En zolang jij redelijk veel reageert heb ik ook de ruimte om dat te doen''. Ik zag dit antwoord en ik wist het gewoon, dit hoort bij mijn Mol. Dit klinkt als iemand die graag dingen naar haar hand toezet dus dit voelde ik wel. Ik ga het achteraf controleren en wat denk je? Heb ik deze quotevraag op mezelf ingevuld  >:( >:( >:(
Ik kom uit bij vraag 19, welke opdracht de Mol zou hebben bij de tweede ronde van Secret Letters, na het indrukken van de knop. Van de eerste ronde wist ik hem, want MV had het met mij gedeeld. Maar de tweede ronde? Geen idee. Ik wist die van mezelf. Dan wordt het dus een 50/50 gok. Chowi en MV zullen dit wel van elkaar weten want die hebben vanaf dit punt steeds meer elkaars handje vastgehouden. Chowi wilt graag dat MV wint dus MV zal dit vast wel weten. Mij heeft zij dit echter nooit verteld en MV heeft me dit ook niet verteld. Hopelijk heb ik hem goed gegokt...
Bij de vraag van de gouden topito's krijg ik ook een lichtelijke hartverzakking als ik de opties 0, 1 en 2 zie. Ik weet dat ik er 2 heb en ik DACHT dat Chowi er ook 2 had. Heeft ze er dan toch 1 en heeft ze me gigantisch belazerd hiermee? Ten eerste door mij m'n topito's af te snoepen en ten tweede door mij dan zo deze vraag fout te laten doen? Ik heb hem op 2 gegooid maar Chowi als dit fout is, echt ik haat je! Als je dit wel hebt uitgewisseld met MV (wat dan wel weer zo zal zijn), nouja...!  >:(
Na deze vraag loop ik eigenlijk nergens meer tegenaan. Ik knal alle antwoorden in de computer omdat ik gewoon echt veel dingen uit m'n hoofd weet. Ik wou voor 40/40 gaan, nouja, dat is niet gelukt. Ik ben gewoon bang dat ik niet gewonnen heb, nee sterker, ik heb niet gewonnen. Ik heb 1 domme fout gemaakt en MV gaat de dingen weten die ik niet weet, omdat de Mol liever met hem een bondje heeft dan met mij. Dat gaat helaas in de finaletest het verschil maken. No hard feelings, ik had graag gewonnen, maar MV, gefeliciteerd. You've earned it!  ::bravo::

Na m'n test-rant van hierboven is het wel tijd om positief af te sluiten natuurlijk. Ik kan er nog wel eeuwig over in blijven zitten, maar ik kan er niks meer aan doen. Het spel is gespeeld en de test is gemaakt. Het is wachten op de galg. Het is mijn laatste biecht en ik heb wat woorden die misschien nog niet het daglicht hebben gezien, maar in het kader van sportief verliezen wil ik gewoon even wat dingen tegen iedereen zeggen als positiviteitsgoeroe  ::vergroot::

Lan
Jij bent van de radar verdwenen. Jammer! Toch wil ik zeggen, mocht je dit nog lezen, dat ik jouw eerste exit echt niet had verwacht. Ik kende je niet, maar had wel ontdekt dat je oud winnaar was. Helaas hebben we elkaar nooit echt gespreken, maar ik had je graag verder zien komen om zo meer te leren over hoe het spel te spelen. Een eerste afvaller is nooit leuk, ik had graag meer tijd met je doorgebracht

Arno
De liefste van onze groep. Maar echt met een kilometer afstand ook. Altijd als het in onze groep dreigde te escaleren (en dat was vrij vaak) was jij er voor ons. Je bent niet eens per se de persoon die zelf het sterkste is, maar je hebt een gigantisch hart en houdt de positiviteit er graag in. Ik had het je echt gegund om verder te komen en ik vond het op persoonlijk vlak ook heel jammer dat jij zo snel eruit lag

Tycho
Ja... Wat moet ik over jou zeggen? M'n maatje. Ik schrok er onwijs van dat jij uit het spel lag. Ik had dat zo niet verwacht. We hadden allebei redelijk hetzelfde spoor en zaten altijd een beetje te kloten met de rest van de groep. Ik had dit spel heel graag met jou willen spelen en samen met jou de finale willen halen. Jouw exit heeft mij echter wel geholpen in meerdere opzichten. Ik weet niet of ik zo ver gekomen was als jij er ook net zolang inbleef. Het leverde mij heel veel info op. Maar ik heb je gemist Spacy, meerdere malen in het spel

Midas
Wat had ik soms met jou te doen ook. Altijd maar gepest worden door alle grote mensen. Misschien was dat de reden ook dat je dit spel misschien wat anders hebt gespeeld dan het karakter wat ik van je ben gewend. Je bent een fijn iemand om in de groep te hebben, lekker nuchter. Vooral op de spelletjesavonden was je altijd van de partij en probeerde je ons altijd mee te nemen in je enthousiasme. Helaas eindigde jouw avontuur ook te snel voor jou

GerritDeBloempot
Wat mij betreft de verrassing van dit seizoen. Ik heb je genaaid, en dat weet je. Sorry  ::bravo::
Onze gesprekken begonnen oppervlakkig, maar later begon het bloemetje in jouw potje steeds meer te groeien. Je werd lekker actief en wij begonnen ook steeds meer over het spel te praten. Het bondje ontstond zelfs. Tactisch heb ik dit eigenlijk niet handig gespeeld door een verdacht persoon uit het spel te mieteren, maar het bood zich gewoon zo mooi aan. We gaan vast nog wel vaker van jou en je fanatisme horen. Je bent een fijne kerel!

PieterBasje
Ah, de volgende persoon die ik uit het spel heb genaaid  ::)
Ik dacht echt dat je na de exit van Gerrit mij wel door zou hebben. Ik heb echt veel gelogen tegen jullie en ik dacht, het kan niet anders. PB moet nu weten wie de Mol is en misschien ook wel hoe full of shit ik ben geweest, maar nee. Ik wist dat je af zou vallen en ik had het daar echt moeilijk mee. Jij staat gewoon aan, altijd. Als er een opdracht is dan ga jij. Ik heb daar echt heel erg van genoten

Nieky
Waar is Niek? Dat was altijd de vraag. Iedereen was gezellig aan het doen op Discord, tot we op een dag ook ineens jou zagen reageren! Ik ben altijd gevoelig voor mensen die misschien net een beetje buiten de groep zitten, dus ik probeerde contact met je te leggen. We hebben wat gesprekken over het spel gehad en dit liep steeds meer uit op wat wederzijdse testjes etc. Denk aan de gestolen 500 euro uit de pot of de fout die ik met de verwisselde lijstjes heb gemaakt. Ik zag in jou een slimme speler Niek, ik dacht eigenlijk dat jij de finale zou halen. Op wie jij eruit bent gegaan is me nog altijd een raadsel, maar ik had het je gegund

NielsE
Degene die ik vanaf dag 1 eigenlijk het meest vreesde. Ik had de tactiek om jou op gepaste afstand te houden. Ik wou mysterie kweken. Ik ben vaker een bondje met jou geweest en ik wist dat jij door me heen zou prikken als ik net even dingen anders zou gaan doen. Ik heb lang gedaan alsof ik jou verdacht, wat in het begin ook echt zo was, maar dit heb ik veel langer doorgetrokken. Leugen of waarheid, 1 ding weet ik bij jou / ons wel, het spel spelen wij altijd. In welke omstandigheid dan ook. Ik vind jou een sterke speler, dus dat ik jou heb verslagen zie ik als een eer

Ricardo
Ik bewonder jou stiekem wel een beetje. Jij trekt altijd allemaal trucjes uit de kast om iedereen te verrassen. Ik ga het gewoon zeggen, ik heb jou het meest onderschat van iedereen. Jij zat veel langer op de goede Mol dan ik eigenlijk dacht. Wij probeerden elkaar te naaien door elkaar op Niels te sturen, mooi man hahaha. Toen ik dat meer in de gaten kreeg, besefte ik wat voor geduchte tegenstander jij eigenlijk bent. Ik heb veel om je moeten lachen dit avontuur

MollenvangR
Daar waar ik Ricardo eigenlijk heb onderschat, heb ik dat misschien ook een beetje bij jou gedaan. Ik heb niet in de gaten gehad dat jij al zo vroeg zo goed zat. Dat kwam ook wel doordat jij vanaf moment 1 jouw kaarten op de borst heb gehouden. Daar waar ik vol de slangenkuil ben ingedoken, ben jij juist degene die er afstand van deed. Mooi dat we samen met 2 totaal verschillende tactieken de finale hebben kunnen halen. Ik kan lekker met je ouwehoeren over alles en dat heb ik het hele spel gewaardeerd. Als jij wint Jij hebt gewonnen en dat gun ik je van harte!  ::bravo::

Chowi
Ja, wat moet ik over jou zeggen? Woorden schieten tekort. Wij hebben dit spel op een bijzondere manier beleefd. Vanaf het moment dat we in contact kwamen zat het goed. Dit vormde zich vrij snel tot een bondje. Maarja. Zet 2 mensen bij elkaar die het spel bijzonder hard spelen en er komen wel eens confrontaties uit. Ik heb bewondering voor jou als persoon en dat weet je. We waren zo blij om samen de finale te halen, ons doel van heel veel afleveringen geleden. Alle plannetjes zijn gelukt. Ook voor jou was het echt niet altijd even makkelijk, maar u did it, Molletje!  ::bravo::

De hosts
Mijn dank naar jullie is enorm. Ik heb tot het einde kunnen blijven en tot het einde naar jullie commando's moeten luisteren. Wij waren zeker niet de makkelijkste groep. Vaak commentaar, dingen niet lezen (ahum  ;D), altijd wel iets te doen. Maar jullie hebben het uitgehouden met ons. Ik vond de opdrachten leuk. Ik vond het hele spel fijn om van begin tot eind mee te mogen maken en dat komt ook dankzij jullie, dus bedankt, Tim en Dennis!  ::bravo::

Goed, dit was het dan. Ik heb altijd moeite met afstand nemen van m'n biechthokje, maar het is tijd. Tijd voor de test Tijd om te gaan. Het seizoen is bijna uit, ofja, als jullie dit lezen is het al uit. Ik heb al m'n verhaaltjes geschreven. Hopelijk hebben jullie genoten van mijn, zoals monkeysuncle het ooit noemde, prachtige proza. Ik heb WIDMO van begin tot eind meegemaakt. Maar het is klaar. Het seizoen zit erop. Wellicht tot ooit weer in een volgend forumspel. It was a blast, dank aan iedereen die dit spel heeft gevolgd, eraan heeft meegedaan of op welke manier dan ook betrokken is geweest. Ik zal jullie missen. Doei  ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #69 Gepost op: 17-07-2022, 18:08:49 »
Dag biechtstoel,

3 maanden en 1 week geleden begon ik aan dit spel zonder te weten dat ik hier zou gaan komen. De finale. Eindelijk is het dan tijd voor de finaletest. Voor me liggen 7 handgeschreven A4'tjes met details, omdat ik niet weet wat er komen gaat. Of ja... ik heb dat voordeel van 4 testvragen die ik mocht inzien, omdat ik opnieuw de grappigste van de groep ben  ::hypocriet:: Sorry Frenkie, karma's gonna get you (hoop ik).

Al die weken heb ik hier naartoe gewerkt. En nu is het zo ver: ik ben tot in den treuren voorbereid, dus als ik faal, kan ik mezelf niks verwijten. Frenkie is een aardige jongen hoor, maar ik zat eerder op de juiste mol en ik ga dit spel gewoon winnen om zijn lijstjes swap actie af te straffen  >:D toch? Of is hij ineens toch de mol? Ja dan heeft hij het knap gespeeld, maar nu afwijken van plan Chowi, zou kamikaze zijn en ook te laat. Chowi is de mol en niet Frenkie (anders klik straks nog mis zoals een andere finalist ooit deed).

Ik ben relaxed en er klaar voor, laat die test maar komen.  ::ok::

Na de test kom ik nog één keer terug met een laatste biecht, want ik heb nog e.e.a te beschouwen.  ::zwaai::

Dag biechtstoel,

Daar ben ik dan weer met de laatste after test biecht. Ik heb hem ingedeeld in verschillende kopjes, want ik alles gezegd kunnen hebben.

De test ging erg goed, kon dingen zo invullen. Aan mijn voordeel heb ik niet veel gehad. Ik vrees alleen dat Frenkie gewonnen heeft. Ik ben van mezelf uit sowieso niet super snel met zulke dingen, en had mezelf een timer van tussen 7 en 8 minuten gegeven (ook op basis van eerdere finales). Volgens mij is dat wel gelukt (ik denk dat mijn tijd net onder of net boven de 8 minuten ligt).

Ik moest wel e.e.a nazoeken (1 quote) en ik vrees een beetje dat de vraag over de roei opdracht mij gaat nekken. De secret letters, ik heb nog steeds geen idee wie welke opdracht daar had (mede door de leugens van beiden toentertijd, maar ja ik ben gewoon te lief voor spellen waar gelogen mag worden), dat was puur gokken dus. Het zal wel weer zijn zoals vaker met MV: eeuwige tweede... is het niet op kennis, dan wel op snelheid.

8 minuten
Waarom die 7/8 minuten? Vooraf had ik dus deze analyse gemaakt. De gemiddelde tijd ligt rond de 7 minuten denk ik zo (als je de langzame tijden niet meerekent).

2021 AS
Hadewychisdemol 40 goed (7.42)
Catshee 40 goed (13.58)

2021
Convans: 37 / 40 goed - tijd: 21:53
belg: 36 / 40 goed - tijd: 08:59  (was zonder misklik de winnaar)

2020
Chardo: 40 goed (6.24)
Robbieazerty: 39 goed (8.27)
Ik denk dat deze test van 2020 het meest zal overeenkomen met duel Frenkie v.s MV. (en dat doet me dus vrezen..).

2018
LAN: 40 antwoorden goed 17.16 (veel langer dan de gemiddelde winnaars)
Kaaasje: 7 goede antwoorden 7.33

Ben ik de mol?
Nou ja we zien het wel. We gaan het sowieso nog zien en ik dat sommigen nog gaan opkijken. Want WAAROM denken zowel Gerrit, als PB als Ricardo na hun afvallen dat ik de mol ben?  ??? Jongens ik ben het echt niet... maar ja, als ze mijn dan toch op zo'n manier benaderen, dan ga ik ook maar mysterieus doen of gewoon zwijgen. (want officieel mag ik ook niet met hun over het spel praten, alleen dit is te leuk om te delen).

Gerrit
GerritDeBloempot
Straks een rood scherm? De mol kan niet afvallen toch?

MollenvangR
👀

GerritDeBloempot
Ik weet zo zeker dat jij het bent he

MollenvangR
Oh? 👀 waarom denk je dat?

GerritDeBloempot
Ik heb zo mijn aanwijzingen

MollenvangR
We zullen zien 👀

GerritDeBloempot
Ik had je vanaf de eerste avond al in het vizier. Maar helaas ben ik er toen weer vanaf gestapt.

MollenvangR
De tijd zal uitwijzen of je gelijk hebt

GerritDeBloempot
Ik weet zeker dat ik gelijk heb. Is geen andere mogelijkheid meer. Je hebt het bij tijden wel meesterlijk gespeeld

MollenvangR
Het heeft me tot hier gebracht

GerritDeBloempot
Dat wist je al. Dat je tot hier zou komen

MollenvangR
👀

GerritDeBloempot
Wie gaat er winnen denk je? Chowi of Frank?

MollenvangR
Een van ons drie zal winnen👀
Een van ons drie zal verliezen👀
Een van ons drie is de mol👀

GerritDeBloempot
Een van de 2 bedoel je
Geef gewoon toe dat je het bent

PieterBasje
MollenvangR
Officieel mag ik niet meer met je praten he, maar ik wil jou ook nog even bedanken voor onze gesprekjes de laatste 1.5 / 2 weken

PieterBasje
Jij mol
:’) Jij mol. Je doet het fantastisch.

Hier reageerde ik maar met een dansend Mr. Bean gifje.

Ricardo
Je moet het haast zijn en ik ben echt trots op je dat je dat alvast weet. Je bent echt een lul, maar succes nog even maatje

MollenvangR
Wij mogen geen contact meer hebben

Ricardo2212
Haha. Succes molletje ik ben trots op je

MollenvangR
Thanks bro, bedankt voor t spelen, voor het sparren.

Ricardo2212
Ik ben benieuwd wat je nog allemaal hebt kunnen uitvreten.

MollenvangR
Niks, ik heb gewoon het spel gespeeld en ben tot in de finale geraakt

Ricardo221
Ik denk dat het mollen je best wel moeilijk is gemaakt door die nepperds

Als ik dan dat soort berichten binnen krijg, moet ik van binnen toch wel lachen hoor. Nou ja, zij zullen dan toch verbaasd zijn als ze horen dat ik niet de mol ben (en hopelijk de winnaar, maar ik vrees ervoor...).  Ik ben en blijf gewoon niet geschikt om te pieken en af te maken op het juiste moment. Ik kan alleen maar hopen. Of misschien zijn zij net zo verbaasd als ik als Frenkie toch de mol is  ::rofl:: (die ene 1% in mij houdt daar rekening mee ondanks alles).

Dankwoord
Het spel is nu echt gespeeld, het boek gaat nu dicht en we wachten rustig af. Het was een geweldig, prachtig, gestoord, heftig, mooi, en wat nog meer avontuur. En dat hebben we samen gemaakt. Dus tot slot van deze biecht mijn allerlaatste dankwoord:

Lan: dank dat je het aandurfde toch weer mee te doen en de momenten van kort contact die we hadden

Arno: dank voor jouw vrolijke noot en hoe je de groep bij elkaar hield (veel te kort helaas)

Spacy: dank dat ik met jou in een spel mocht zitten nadat we vorig jaar dit spel hebben gehost

Midas: dank voor jouw heerlijke jeugdige enthousiasme

Gerrit: dank voor onze gesprekken over sport en hoe we ook heerlijk hebben kunnen sparren over dit spel

PB: voor jouw jeugdige enthousiasme, sparmomenten, mr bean counters en ook gewoon gezelligheid

Nieky: dank voor onze gesprekken om te kunnen sparren, jij was een fijn lichtpuntje in een spel dat jij nog nooit gespeeld had hier.

Ricardo: jij was de enige die ik echt kon vertrouwen. Dat heeft me ook wel geholpen en vond ik erg fijn. Nu kende ik jou al even, maar thanks voor het sparren en om baken van vertrouwen te zijn.

Niels: dank voor de fijne woorden die je bij vlagen over mij hebt gesproken, in het spel kon je aardig nukkig zijn, maar ik heb je ook van een andere kant leren kennen.

Frenkie: mijn hoofdpijndossier ;) nee, heerlijk mee kunnen ouwehoeren over andere zaken dan alleen het spel (lees: voetbal), al was je in het spel soms bloedirritant

Chowi: jij powervrouw, jij bedankt voor de vele uren die we vanaf dag 1 hebben besteed in Discord, voor het ouwehoeren, voor de gezelligheid en vriendschap!

Hosts: Tim en Dennis, tot slot voor jullie. Een spel als dit organiseren is zwaar, dat weet ik als geen ander. Zeker met een groep als de onze. En ook persoonlijke omstandigheden. Er zijn misschien wel wat opbouwende verbeterpunten, maar los daarvan: zonder jullie hadden we dit niet kunnen spelen. Dus voor nu alleen maar mijn dank en respect voor de organisatie  ::bravo::

DOEI  ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #70 Gepost op: 17-07-2022, 18:09:10 »
Dat waren ze ::bravo::

Er mag gereageerd worden ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #71 Gepost op: 17-07-2022, 18:18:42 »
Ik heb alles even globaal gelezen want ik ben ergens over de vloer, maar oh oh oh wat heerlijk  ::rofl::

Ik dacht dingen redelijk te weten en gaandeweg toch steeds weer achter meer dingetjes gekomen. De biechten bewijzen voor mij wel waarom ik van de groep hou, een lieve groep maar wel eentje die het scherp speelt. Inhoudelijk... Ja kom ik later nog wel even op terug als ik alles woord voor woord heb gelezen. Dit is iig al genieten  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] De geheime biechten
« Reactie #72 Gepost op: 17-07-2022, 18:45:24 »
Wat een lieve woorden MV en Frank ::love::
Så hva gjør vi nå?