Auteur Topic: [MO23] Kandidatenbiechten  (gelezen 328 keer)

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #20 Gepost op: 30-04-2023, 22:04:41 »
Gaat Wouter het licht zien?

man man man

de vorige executie was zeer terechtwijzend voor mij.
Ik was zo zeker van Mitch als mol dat ik arrogant werd, zo ben ik niet :(

Luna kreeg rood én dat werd terechtwijzend voor mij, Mitch kan het niet zijn.
Anders was Luna door.

Ik heb zoveel geluk gehad, en ik blijf hangen tussen Brent en Aurynn maar daar is iemand terug bij: Tim.
Ik heb alles nagelezen en Tim heeft overal wel wat molacties maar ik vond Mitch, Aurynn en Brent sterker. Maar hij heeft ze wel.

Mitch verdwijnt, en Tim komt erbij. Hopelijk blijft dat zo en haal ik het nog

Ademruimte voor Brent

Het is vandaag zaterdag 18 maart 2023 en het spel is ondertussen anderhalve maand bezig. En dat merk je wel. We zitten duidelijk ongeveer aan het midden van onze reis doorheen het Caribisch gebied. Wie weet wat er nog op ons pad zal komen. Vanaf morgenmiddag zijn we nog maar met zeven en eigenlijk merk je nu al een heel andere dynamiek binnen de groep dan toen we nog met 13 waren. Ik heb vorige week die stresserende dubbele executie weten te overleven. Mogelijks heb ik echt geluk gehad, maar de kans is in principe groter dat ik die dekselse Mol gewoon enorm op het pad zit. Zoals ik vorige week heb gezegd ben ik all-in gegaan op de Mol. Onbedoeld heb ik zo'n twee vraagjes anders ingevuld (wellicht door de totale stress), maar volgens mij administratie heb ik zo'n 18 vragen op Aurynn weten in te vullen. Vorige week stond Giorgio nog met een potloodlijntje op mijn derde plaats, maar ik mag daar een dikke rode lijn door trekken. Ik had op hem immers slechts 1 vraag ingevuld waardoor ik er echt zeker van mag zijn dat die knul niet de Mol is. Verder had ik op iedereen slechts 4 of minder vragen, behalve op Sydney. Dat vind ik ergens wel vervelend omdat Syd in theorie dus nog de Mol zou kunnen zijn. Echter wil en kan ik dat gewoon niet geloven omdat ze in het begin zo belachelijk veel geld heeft gepakt en nog altijd bovenaan de Follow The Money staat. Het kan niet, het moet Aurynn zijn. Klaar. Anders zou ik heus niet een dubbele executie weten te overleven. Ik ben trouwens Syd echt enorm dankbaar want ik heb van haar vorige week (na mijn vorige biecht) een vraagtekenjoker gekregen. Die heb ik natuurlijk meteen ingezet bij test 4, maar geen idee wat dat ding heeft gedaan. In ieder geval geef ik mijn hart aan haar, want voor hetzelfde geld heeft ze me gewoon gered van een mogelijke executie. Nogmaals bedankt, girl! Ons bondje is sterker dan ooit, we delen vrijwel alles met elkaar en ik kan mijn gedachtengang ook goed kwijt bij haar. Timvdons, Wouterv en NF07 heb ik (bewust) ook deze week niet gesproken privé. Mitch slechts zeer oppervlakkig en Giorgio ook amper behoudens de de presenteeropdracht. Het is Sydney en ik tegen de wereld. Of nouja, tegen de Mol. Over die Mol gesproken, gisteren kwam er een aankondiging dat er nieuwe lijstjes ingevuld moesten worden! Die suggestie heb ik zelf ooit voorgesteld na WidMO 2020. Zo merk je meteen dat deze fruitige hosts enorm open staan voor nieuwe ideeën in tegenstelling tot die vastgeroeste RN-kern. Fantastisch! Ik vind het een erg leuk gegeven in deze fase van het spel, dit gaat sowieso wat dynamiek en spanningen brengen. Sommigen (hoi Daantje) weten dat ik nogal goed ben in het zoeken en vinden van loopholes en dat is deze keer niet anders! We mogen deze nieuwe invullijstjes op dit moment nog niet met elkaar delen. Dus hebben Aurynn en ik samen bekokstoofd dat we de lijstjes namens de andere persoon zullen invullen. Op die manier gaan we heerlijke verwarring zaaien bij de andere kandidaten! We zijn immers niet van plan om onze lijstjes met anderen te gaan delen (behalve met Sydney wat mij betreft natuurlijk) en dus zal het gokken worden voor de andere kandidaten! Het is dus mogelijk dat mensen die op mij zitten door blijven gaan omdat veel van mijn lijstje op Aurynn zal slaan. Voor mensen die menen op Aurynn te gaan is het mogelijk dat ze plots het spel moeten verlaten. Ik hou echt van die gedachte! Syd wist me te vertellen dat er toch een paar mensen op mij zeggen te zitten. Giorgio heeft in ieder geval tegen haar gezegd dat hij op mij zou gaan met de test. Ik zou het oprecht jammer vinden als we nu afscheid moeten nemen van Giorgio, maar het kan zeker. Eerlijk gezegd neem ik dat allemaal met een korreltje zout en geloof het eigenlijk niet zo. In mijn hoofd zit iedereen vol op Aurynn. Dat houdt mijn drijfveer ook een beetje op peil en dat houdt me sterk om door te blijven gaan. Ik kan het ook niet meer maken om van gedachte te veranderen, alles wijst in zijn richting en wat doet hij het goed. Elke keer dat hij me aanspreekt over de opdrachten, klaagt over de hosts of andere kandidaten komt het ZO geloofwaardig over. Chapeau, ik denk nooit dat ik het zo goed zou doen allemaal.


De opdrachten deze aflevering waren prima! Er waren ook geen jokers of troeven te verdienen, dus dat heeft mij echt wat ademruimte gegeven deze week. Het voelt ook aan alsof ik zelfverzekerder en meer nuchter de test in ga binnenkort. Zeer fijn, een goede keuze van de hosts! Ik wil beide hosts ook een compliment geven voor Moltalk, want ik vind het echt leuk om er naar te luisteren en geniet er ook van om de andere kandidaten te horen. Ik hoop dat iedereen zal langskomen, maar ik denk dat die kans er zeker in zit! Tijd voor de opdrachten nu. Opdracht 5.1 Annie, Are You Okay? was echt een drama wat betreft de groepjesverdeling. Die irritante NF07 en Timvdons willen altijd hun zinnetje krijgen en gaan dan moeilijk doen als ze dat niet krijgen. Sorry hoor, maar ga weg. Die NF07 durfde ook nog te beweren dat hij de beste quizzer is van deze groep, maar dat arrogantje had maar 5 (!) vragen juist bij de quiz in opdracht 5.3?! Privé kreeg hij trouwens ook nog een totale meltdown omdat ik het niet met hem eens was over de verdeling. Volgens mij heeft hij voor de hele groep het minste geld verdiend, maar ik denk dat hij dat zelf niet eens beseft. Dat komt ervan als je jezelf op een piëdestal zet. Als hij volgende aflevering zo blijft doen, dan ga ik er echt eens tegen in gaan denk ik. Hou me tegen! Oja, de opdracht zelf. Ja, die was wel leuk. Ik vond mijn deel bij de verzamelgroep niet echt heel spannend waardoor ik de opdracht ergens in de middenmoot heb gezet. Ik denk dat beter alle Black Stories in één keer waren gepost in het topic zodat er nog chaos zou ontstaan in de raadgroep. Die waren trouwens wel erg traag? Ik heb verder niet veel speciaals gezien deze opdracht. En dan opdracht 5.2 Presenteerblaadjes. Ik vond deze opdracht erg leuk omdat we mochten gaan presenteren en quizzen. Het deed me een beetje denken aan opdracht 3.1, maar deze opdracht had wat meer cachet. Oja, het lintje voor lompste kandidaat kan naar mij gaan wat deze opdracht betreft. Ik was van plan dit goed te doen, maar op één of andere manier heb ik wat fouts ingevuld bij de bijnaam van Bob Marley. Dat was natuurlijk King of Reggae, maar ik vulde wat anders in? Heel dom en beschamend, serieus. Nog lomper was mijn presentatie over de natuur in Jamaica. Ik heb samen met Giorgio een presentatie gemaakt. De slide over de Black River kwam van mij en daar had ik zelf geschreven dat dit één van de langste rivieren van het land was met expliciet het aantal kilometers erachter. Wist ik veel dat gevraagd zou worden wat dé langste rivier is van Jamaica en daarna een vraag hoe lang deze rivier was. Die twee vragen had, wellicht daardoor, niemand juist. Echt heel erg, maar ik ga natuurlijk niet zelf verkondigen dat dat een domme fout was van mezelf. Laat de anderen maar denken dat het keihard een molactie was als het ze al opvalt! Het idee om de presentatie te doen in het Engels kwam trouwens 100% van Giorgio. Maar wie ben ik om daar dan "no" tegen te zeggen? Opdracht 5.3 Daar Teken Ik Voor vond ik de leukste opdracht van deze week. Hoewel ik niet enorm van tekenen hou, hou ik er wel van om te Photoshoppen en daar collage's te maken zoals ik deze opdracht heb gedaan. We moesten tien tekeningen maken van heel absurde onderwerpen, leuk! Prima opdracht als je het mij vraagt, ze zou meteen in een editie die ik zou hosten kunnen zitten. Ergens wel jammer dat we nog geen uitleg hebben gekregen van de omschrijvers, maar ach, verwacht ik wat anders van Timvdons en Giorgio? Wouterv en NF07 waren echt een héél slecht team deze opdracht trouwens. Die kerels hebben quasi nul overleg gehad over de tekeningen en hadden slechts 2 van de 8 tekeningen juist. Niet slecht bedoeld, maar ik had dat toch wel heel wat beter gedaan hoor! Ik meende nog een kleine hint te zien van Aurynn want ik weet dat hij een vliegtuig dat zijn verjaardag viert moest tekenen. Op die tekening staat duidelijk een zeven, misschien een verwijzing naar dat hij de zevende mol is in de WidMO serie (exclusief all-stars)? Mogelijks zie ik spoken, maar ik ben gewoon zo zeker van mijn zaak. Vanavond tracht ik de test te maken, dus hopelijk mogen jullie volgende week genieten van Brentbiecht nummertje 6! Brand maar een kaarsje voor mij voor alle zekerheid!

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #21 Gepost op: 30-04-2023, 22:11:04 »
Aflevering 6

Mitch is zeker van zijn mol!

https://vocaroo.com/15Ub9YS1XrZn

Syd voelt zich deze aflevering echt een killer queen

Tja aflevering 6... Deze aflevering sta ik misschien wel bekend als de killer queen! Ik merkte dat hier het spel echt veranderde en dat ieder voordeel wat je kon pakken niet terecht moest komen bij de hele groep. Ik ben niet heel lief geweest voor sommige mede kandidaten, sorry daarvoor en dan met name Mitch. Je wilt niet weten hoe schuldig ik me voelde na die actie.

In aflevering 6 speelde weer 3 enorm leuke opdrachten. Je kan het al raden maar mijn favoriet was dus de opdracht "Op een onbewoond eiland". Deze opdracht zat oprecht zo leuk in elkaar. En ja we konden hier bakken met geld verdienen, maar dat was niet het enige, we konden hier namelijk ook een persoonlijk voordeel winnen. En dan speel ik het spel wel minder lief dan je misschien van me gewend zult zijn. Dat geld boeide me op dat moment echt niets, dat kon me echt gestolen worden. Je gelooft het of niet, maar toevallig kreeg ik bij de voorwerpen 2 kogels. Alsof het zo heeft moeten zijn. Mijn bondgenoot Brent had het geweer in bezit. Samen vormden we dus echt een machtig team. We wisten dat Wouter de golfplaat in bezit had en dat hij na een schot niet dood kon gaan. Van NF en Tim wisten wij dit niet. Als we keken naar onze voorraad die we hadden van voedsel en water, wisten we dat we het sowieso nooit zouden redden met z'n allen en dat moet je ook niet willen als er een persoonlijk voordeel te winnen valt. Brent die gooide zijn revolver naar mij toe en toen mocht ik gaan schieten en als ik schiet is het recht in roos! Bullseye! En daar ontstond de killer queen. NF en TimvDons heb ik dus neergeknald. Met NF had ik eigenlijk een deal hem in leven te houden, maar ja sommige deals en bondgenoten zijn helaas sterker en ik moest je wel aan het lijntje houden daar om vertrouwen te winnen, want ik wist dat jij ook een geweer had. Goed even later besloten Mitch, Aurynn en ik om Wouter er ook te werken door een stemming te forceren. We hadden makkelijk ons water en brood in kunnen zetten, maar waarom zouden we dat doen? Zo konden wij onze winkansen ook weer vergroten. Ik dacht dat het daarbij zou blijven en dat we het wel konden halen met z'n viertjes, maar niets bleek minder waar en als je een bondje met Brent hebt dan speel je het dubbel zo vals! Dus toen hebben we een heel plan opgezet om Mitch nog neer te knallen, maar tegen Mitch deden we alsof we Aurynn wilden neerknallen, zodat hij niet ons plan door zou hebben als we een item gingen ruilen, dat zou misschien opvallen. Op dit moment voelde ik me wel schuldig, want met Mitch had ik naar mijn gevoel tijdens het spel ook wel echt goed contact en we hebben toch veel dingen uit kunnen wisselen. Maar op deze manier konden wij met z'n 3en zo snel mogelijk van dat eiland af hoppen op weg naar ons voordeel en het geld! En dat voordeel was ook nog vrij cruciaal, want daarmee kon ik me tenminste mentaal voorbereiden op de test die op slot en grendel stond met een wachtwoord!


Mitch is genaaid!

https://vocaroo.com/16Epi2XjfkFh


Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #22 Gepost op: 30-04-2023, 22:11:53 »
Eindelijk een S-tier van Brent!

En we zijn alweer bij Brentbiecht 6 beland, ongelofelijk. Ik zit dus nog steeds in het spel, wie had dat verwacht? Vandaag zijn we vrijdag 24 maart 2023 en ik heb reeds zoveel mogelijk informatie verzameld over deze aflevering. Vorig weekend namen we afscheid van onze zesde afvaller, niemand minder dan Giorgio. Eerlijk gezegd weet ik niet heel goed of ik dat nu wel of net niet had verwacht. Giorgio en ik hebben nooit expliciet onze verdachten met elkaar gedeeld, maar via Sydney ben ik te weten gekomen dat ik dus wel op zijn verdachtenlijstje stond. Ik blijf dat moeilijk vinden om te geloven, want wie weet loog hij glashard tegen haar. Alsnog vind ik het bijzonder jammer dat we van hem afscheid hebben moeten nemen, want ik vond hem een prima medekandidaat. Ik bedacht me dat, als ik nu zou afvallen, dat ik de zevende afvaller zou zijn. Dat klinkt eigenlijk totaal niet slecht, in de echte WidM zou dat betekenen dat je net voor de finale strand en dat is helemaal prima. Ik ben stiekem wel trots op mezelf dat ik al zo ver heb mogen komen. Oja, de test vorige keer liep van een leien dakje. Nouja, ik was weer zo zenuwachtig als wat tijdens de executie, maar opnieuw mocht ik door naar de volgende ronde. Ik ben echt volledig all-in gegaan op Aurynn in test 5. Ik had zelfs maar 1 vraag op NF07, Timvdons en Wouterv. Dus ja, ik mag nu wel echt zeker zijn dat ik de juiste Mol te pakken heb en zoniet, dan heb ik géén idee hoe ik al zo ver gekomen ben. Deze week werden wij trouwens gedropt op een onbewoond eiland en het was zeker een bewogen week! Deze week is het bondgenootschap tussen Sydney en mijzelf wel prominent naar voren gekomen. Eigenlijk is het ook duidelijk dat Sydney, Aurynn en ik een beetje een trio vormen sinds het afscheid van Chardo. En dat wil ik zo behouden. Ik wil Sydney heel graag meenemen naar de finale, dus ik help haar met het ontmaskeren van Aurynn. Aurynn en ik hebben samen besloten dat we onze nieuwe lijstjes met niemand zouden delen, maar ik heb ze wel gedeeld met Sydney. Mitch, Timvdons en Wouterv kwamen nog bij me vragen of ze mijn lijstje mochten hebben, maar ik heb ze wandelen gestuurd. Ik hoef hun stomme lijstjes niet! Verder heb ik niet het gevoel dat er achter de schermen veel gebeurt. Ik heb het gevoel dat Mitch er een beetje tussenin zweeft. NF07 en Wouter zoeken hier en daar wel wat aansluiting, maar bij Timvdons heb ik net het gevoel dat hij best geïsoleerd speelt. Achja, dat ligt natuurlijk ook een beetje aan hem. Om heel eerlijk te zijn erger ik me soms aan de ietwat passieve houding van Timvdons in dit spel, maar misschien ergert hij zich aan mijn assertiviteit. Ik erger me ook aan NF07 omdat die objectief het minste heeft betekent voor de pot en ik vind dat hij ook weinig moeite doet om een opdracht te doen slagen. Privé vraagt hij wel om informatie, maar hij geeft zelf niets in de plaats. Denkt hij serieus dat er nog maar iemand is die hem verdenkt? Dat is de mop van het jaar! Bij hem heb ik vooral het gevoel dat hij zich verdacht wilt maken, stoer. Voor het spel zou het eigenlijk ideaal zijn dat Timvdons of NF07 een rood scherm krijgt, omdat die twee het minste impact hebben op het spel en op de groep. Ook een slechte communicatie zoals ik deze week al verkondigd heb. Niets persoonlijk natuurlijk, maar het is en blijft een afvalrace en ik wil gewoon zelf geen rood scherm. Klaar!


Ik mag meteen van wal steken met mijn favoriete opdracht tot nu toe! Opdracht 6.1 Op Een Onbewoond Eiland... vond ik echt een fantastische opdracht en ik heb ook echt het gevoel dat ik deze opdracht gespeeld heb hoe het moest. De opdracht zat erg leuk in elkaar. Veel uitleg, maar daar kick ik net op. Ik had alles netjes in een schema bijgehouden en ging ook stiekem onderzoeken wie welke items had. Natuurlijk gingen NF07 en Timvdons op eigen houtje, zonder enig overleg, actie gaan ondernemen. Des te fijner vond ik het dus dat Sydney, met mijn medeplichtigheid natuurlijk, helemaal neer ging knallen. Dat was ook wel best snel het plan, dat die twee uitgeschakeld gingen worden. In de beginpost bleek immers dat de mensen die konden ontsnappen ook een aangename verrassing zouden krijgen, en dat gun ik die twee op dit moment het minste. In principe was het plan dan om allen samen het eiland te verlaten, maar wegens een paar tegenslagen bleek snel dat dat niet ging lukken. We hadden ook niet genoeg vlotten voor iedereen waardoor Wouter eruit werd gestemd tijdens een eilandraad. Ik vond dat zelf een beetje zielig voor hem, want hij had heel veel betekend, maar dat is nu eenmaal het spel. We hadden wel vier vlotten, maar stilaan kwam bij Sydney en mij het besef dat we het ook niet met vier gingen halen. Er was echt niet genoeg voedsel en water, dus we gingen maar met drie de eindstreep halen. Aangezien Sydney en ikzelf op Aurynn zitten was het snel duidelijk dat we hem wilden meenemen naar de finish. Mitch moest eraan en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nogal meedogenloos had aangepakt. Ik had hem bericht dat we Aurynn gingen neerknallen omdat het niet ging lukken, maar ik stak hem een mes in z'n rug. Hij was toch wel boos daardoor op mij, maar we moeten eerlijk zijn: Dit is geen Vlaanderen Vakantieland! Al bij al heb ik genoten van deze opdracht. Ze bracht spanning, sensatie en spelplezier. Meer vraag ik niet, maar ik heb er in ieder geval van genoten. De tip die we kregen is dat de komende test vergrendeld is met een wachtwoord gevormd door een rekensom op basis van vorige opdrachten. Ik vind het wel fijn om dit te weten, want dan kan ik alle topics er een beetje bij houden. Ik heb deze informatie trouwens verder met niemand anders gedeeld, daarvoor wordt het spel nu toch wat te individueel. Opdracht 6.2 Onderschatten kwam een beetje traag op gang. Ik denk dat dat voornamelijk kwam omdat het niet echt duidelijk was hoe we deze opdracht moesten gaan aanpakken. Je merkt in zo'n situatie dat de groep ook een beetje een dood paard is waar we aan moeten trekken. Erg vermoeiend, maar uiteindelijk hebben ik en vooral Aurynn de opdracht een beetje op gang gebracht. Aurynn heeft hier echt zo enorm zitten liegen heb ik gemerkt, des te beter dat ik bij hem zat zodat niemand anders het kon controleren. Ik denk dat ik zelf soms wat in de war was hier en daar met de vragen en misschien ook niet altijd een correct antwoord heb gegeven. Omdat er gewoon vanuit de groep nul input kwam heb ik alle geplaatste stellingen verwerkt op het raster en is daar C7 uit gekozen. Uiteraard fout, ik had dat wel verwacht. NF07 ging nog jammeren dat ik alle stellingen had gebruikt en niet enkel de juiste, maar ik had dat ook duidelijk gecommuniceerd (take notes). Ik denk dat deze opdracht leuker was geweest als we meer tijd hadden met de stellingen en misschien wat meer sturing hadden gehad vanuit de organisatie. Opdracht 6.3 Frits Sissingeluisd, leuke titel, de opdracht zelf vond ik een beetje standaard. Niets mis mee natuurlijk, maar ik moet gewoon eerlijk bekennen dat MollenvangR en Chowi misschien niet de meest interessante personen zijn om mee op een verlaten eiland te zitten! Chowi was er echt wel te weinig, maar MollenvangR trok het wel fijn op gang. Op zich ben ik al trots op ons groepje dat iedereen meer dan 10 posts heeft gemaakt, dat is voor sommigen al een hele uitdaging. Ik weiger trouwens de -200 euro te erkennen die Mitch heeft gekregen met zijn opdracht. Zijn opdracht is mislukt door de inactiviteit van de gasten en ik vind persoonlijk niet dat wij daar op afgerekend hoeven te worden. Chowi had zelf immers maar 7 posts in het topic, dus ik vind dat Frank zijn "bijna onmogelijk" foutief is. Mitch had zijn opdracht nooit kunnen halen, klaar. Ik denk dat het beter was geweest om snel te schakelen en hem een nieuwe, kleinere opdracht te geven die wél haalbaar was in een dagje tijd ofzo. Volgende keer beter, maar ik vond het over het algemeen wel een zeer fijne aflevering! Volgende week zijn we, als het goed is, nog maar met zes en ik hoop dat er dan toch weer wat meer groepsgevoel zal ontstaan. Daar snak ik nu toch wel een beetje naar, eerst die zesde test gaan maken en overleven. Bye!




Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #23 Gepost op: 30-04-2023, 22:14:56 »
Aflevering 7

Syd gaat voor het eerst all-in

De aflevering waar ik voor het eerst all in ben gegaan! En ik kan je vertellen dat was NIET NORMAAL SPANNEND. Tijdens die executie sprong ook echt mijn hart in mijn keel, maar als je dan een groen scherm krijgt. Ik kan je vertellen dat voelt GEWELDIG. Deze aflevering was wel echt super fijn tussendoor, want de vorige aflevering was naar mijn gevoel best wel veel en dan is zo'n rustige aflevering ook wel lekker voor het balans. De opdrachten hebben wij als kandidaten wel echt hard geflopt en met name de foto opdracht. De communicatie liep daar niet echt soepel helaas. Met Aurynn probeerde ik wel een plan te maken, maar ik merkte dat NF hier echt zijn eigen plan had. Ik snapte het ergens wel, maar ik vond het wel zonde, want in deze opdracht zat meer potentie en daar hadden we echt meer uit kunnen halen.

Wat voor mij dus de druppel was om all in te gaan gebeurde dus tijdens die foto opdracht. Aurynn stuurde mij namelijk privé door welke foto's hij had verzonden. En daar stond ook een monopoly bordspel bij, maar deze was niet te zien in het topic? Toen ging er wel een belletje rinkelen. Ik dacht ja nu schuif je de schuld af op de hosts, maar volgens mij heb je er doelbewust zelf voor gezorgd dat die foto niet meegerekend zou worden. Dit was een van de acties waardoor ik dacht dit kan niet meer anders. Ook bij de opdracht ver delen, ik vond sommige antwoorden bij de 1e deelopdracht heel erg voor de hand liggend, maar toch besloot net JIJ mijn hoofdverdachte op dat moment daar wat anders te doen.


Dag allemaal! Daar zijn we alweer voor de zevende keer. Ik ben eigenlijk net een kakkerlak, ik kom gewoon weer terug! Ik typ dit op vrijdag 31 maart terwijl ik in een broodjeszaak op mijn trein huiswaarts zit te wachten. Het was een vrij passieve week deze keer, ik heb weinig interessante gesprekjes gehad. Misschien ligt dat aan de andere kandidaten die minder interessant zijn, dat kan ook. Mitch zat wel nog tegen me te zeggen dat ik de Mol was en dat hij me volledig door heeft. Wat goed van hem, maar ik geloof er niks van. Mijn tactiek is en blijft dat ik in mijn hoofd steek dat iedereen op Aurynn zit als Mol, want dat zorgt er ook voor dat ik heel wat scherper de test in ga. Stom gevolg is dat ik natuurlijk steeds erg zenuwachtig ben tijdens de executie, maar dat hoort nou eenmaal bij dit spelletje. Voor de derde keer op rij ben ik vol voor Aurynn gegaan tijdens de test en ik ben nog steeds zeker van mijn zaak. Ik heb hem nu eenmaal vastgegrabbeld en ik laat ‘m niet meer los. Daarnaast ben ik wel weer wat teleurgesteld in mezelf, want ik heb wederom relatief weinig geld in de pot gebracht deze aflevering. Ik kan niet zeggen dat ik mijn uiterste best heb gedaan, maar ik heb ook niet geprobeerd om te nepmollen ofzo deze aflevering. Ik blijf trots op het feit dat ik minstens de achtste afvaller ben, alleen hoop ik deze keer écht niet nu af te vallen. Ik heb immers geen idee wat ik moet gaan vertellen in Moltalk, want er is best weinig gebeurd om te vertellen. Mogelijks heeft de vakantie (?) van Gerrit er mee te maken dat de opdrachten iets passiever van aard waren, maar volgende week vliegen we er vast wel weer in. Patat! Privé staat het contact met Timvdons en NF07 op een laag pitje als gewoonlijk. NF07 ging nog klagen dat hij mijn lijstje niet kreeg, maar dat interesseert niemand. Mitch probeert ook mijn lijstje te ontfutselen, maar dat is volgens mij omdat hij ook het lijstje van Aurynn niet kreeg. Oja, die bandiet heeft nog geprobeerd om mij mijn rol als penningmeester af te pakken! Ik weet dat hij super jaloers is op mijn succes, maar dat had ik nooit verwacht! Natuurlijk mislukte zijn actie volledig omdat iedereen (behalve NF07) hem negeert, waardoor ik nog steeds penningmeester ben! Met Aurynn zelf heb ik wel weer kunnen klagen zoals vanouds en hij heeft ook nog het lijstje van Mitch weten te verzamelen. Super handig zeg! Queen Sydney was weer een fijne bondgenote om mee te babbelen deze aflevering. Ik merk soms dat ze nog wat onzeker is en zelfs mij even verdenkt. Dat voed ik dan altijd een beetje omdat ik zo’n plager ben, maar altijd heeft ze de gezonde reflex om toch terug naar Aurynn te keren. Ze meent te denken dat NF op mij zit en volgens mij denkt ze dat van Mitch ook. Je merkt echt trouwens dat de groep aan het afslanken is, we zijn echt op weg naar de finish.


De opdrachten. Tja, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet enorm onder de indruk was deze keer. Dat hoeft ook niet echt altijd, maar het viel deze keer wel op. Opdracht 7.1 Pad vinder was een typische meet-the-mole opdracht. Leuk! Omdat ik doorhad dat het zo’n opdracht was hoefde ik niet per se snel het kasteel in te gaan. Het maakte me allemaal niet veel uit en mijn intuïtie bleek ook te kloppen. Sterker, ik heb wat informatie kunnen ontfutselen van Sydney wanneer zij het kasteel verliet. Dat was handig. Eigenlijk was het net slim geweest om toch voor het geld te gaan als je onzeker bent over je Mol, want dan kan je ongeveer afleiden hoe de vorige afvallers zaten. Ik denk dat uiteindelijk niemand dat gedaan heeft. Ik heb de Mol ontmoet om hem te complimenteren en hem te vragen of er nog een vrijstelling in het spel zou komen volgende rondes. Het antwoord daarop was “nee” maar het blijft voor mij natuurlijk zaak om op m’n hoede te blijven. Ik vond het een slimme vraag van mezelf. Want als er toch nog een vrijstelling in het spel komt, dan weet ik dat de Mol loog en ik niet de meeste antwoorden goed had. Zoniet, dan hoef ik niet te vrezen voor een vrijstelling. Bewust wilde ik geen vraag stellen over de identiteit van de Mol omdat ik denk dat ik de Mol doorheb en omdat ik dat als Mol ook best vervelend zou vinden. Opdracht 7.2 Ver delen vond ik op papier wel leuk, maar ik vond de opdrachtjes wel een beetje suffig om eerlijk te zijn. Mastermind, een puzzeltje, quotes zoeken, een prisoner dilemma. Het is net een stapje hoger dan het druilerige knikkerspel van Frank en mij in Z4P, maar het is het toch net niet. Waar zijn die psychologische spelletjes om elkaar mentaal kapot te maken? Waar is die mini-escape room waarbij twee kandidaten uit een kooi moeten ontsnappen door allerlei handelingen te doen en voorwerpen in de kooi moeten gebruiken? Ik ben een beetje op mijn honger blijven zitten bij deze opdracht, vrees ik. Ik had ook vaak niks te doen door de opzet van de opdracht. En de verdeling van de groepjes verliep best chaotisch, maar dat lag ook aan de kandidaten. 7.3 Fotolijstje vond ik daarentegen wel een leukere opdracht! Desondanks sommige voorwerpen (Zoute haring, Donald Duck weekblad en een kroket) wel erg Nederlands waren vond ik deze opdracht leuk verzonnen. Zeker het feit dat je maar met twee mensen mocht communiceren. Ik was voornamelijk teleurgesteld door de erbarmelijke inzet van NF07 tijdens deze opdracht (volgens mij heeft hij zelfs nul foto’s genomen) en het slechte eindresultaat. In totaal zijn er zo’n 17 foto’s gemaakt en 10 foto’s daarvan kwamen van Sydney en van mij. Dat betekent dat de andere 4 kandidaten gemiddeld minder dan 2 foto’s hebben genomen uit een lijstje van 15 voorwerpen. Ik vind het eigenlijk schandalig dat de meeste kandidaten niet even de moeite hebben genomen om wat dingen te gaan fotograferen. Het werd niet bekendgemaakt welke foto van wie was, dus je kon gewoon je best doen als kandidaat. Het maximaal aantal foto's voor een voorwerp was 3 foto's en dat is gewoon zielig. Kortom, ik blame de hosts absoluut niet en de opdracht was oprecht leuk opgezet. De ongemotiveerden hebben het gewoon een beetje verpest voor de rest. Spijtig vind ik dat, maar het zorgt er wel voor dat ik met een ietwat bittere nasmaak terugkijk op deze opdracht. Afvaller 8 komt er aan en ik hoop stiekem op iemand die toch minder actief is en minder aan de groep bijdraagt. En ik? Ik moet natuurlijk gewoon door gaan! Nog maar een paar afvallers en de finale ligt voor het grijpen, super spannend!

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #24 Gepost op: 30-04-2023, 22:19:16 »
Aflevering 8

Mitch moet opbiechten dat hij lang gaat biechten

https://vocaroo.com/1fOX7vEZ4d2U

De favoriete aflevering van Syd!

Dit was mijn meest FAVORIETE aflevering denk ik! De escape through the internet opdracht was geweldig om te doen. Samen met Brent hebben we hier toch eindelijk een keer de mol buiten spel kunnen zetten. We hadden deze opdracht eigenlijk al na 2 dagen klaar, maar we hebben nog niet gelijk de oplossing gepost om ook de mol nog een beetje uit te testen.

De opdracht ondervragen maakte mij echt kwaad, omdat het zo simpel bleek te zijn uiteindelijk, maar ik denk dat de mol het hier ook heel slim heeft aangepakt. Door te starten met vragen over wie de mol is te stellen. Hierdoor konden wij het hele patroon nooit meer achterhalen. Uiteindelijk zijn we er toch maar vanuit gegaan dat iedereen eerlijk was tegen Brent en hierdoor hadden we er toch nog 2 van de 3 goed.

De museum heb ik een beetje verpest oeps, sorry, maar we wisten nog niet wat die verdomde vraagtekenjokers deden... Straks was dit iets super positiefs geweest voor mezelf? Ja dat ga ik niet zomaar aan iedereen geven dat snap je wel toch? Sorry Mitch en NF, maar dit heb ik echt vooral in eigen belang gedaan. En ik denk Brent ook, maar daar kan ik niet voor spreken.

Deze aflevering verdienden we eindelijk weer flink wat geld in de pot en daar was ik HEEL blij mee! Want dat werd echt tijd!

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #25 Gepost op: 30-04-2023, 22:20:09 »
Brent staat in de kwartfinale!

Joepie! De kwartfinale heb ik mooi gehaald en wat ben ik daar ontzettend blij mee! Vandaag is het zaterdag 8 april 2023 en ik heb ondertussen al de volle 2 maanden mogen meedraaien met dit spel. Blijkbaar heb ik de gewoonte om de biechten als ik op het openbaar vervoer zit, want momenteel zit ik in een vervangbus om de enige echte Mol te ontmoeten in Mechelen: Aurynn! Enorm veel zin in! In ieder geval was het rode scherm vorige week voor Timvdons. Niet persoonlijk bedoeld, maar op zich vind ik dat voor het spel geen slechte wending. Zoals ik al een paar weken heb gezegd vond ik dat Timvdons relatief minder grip had op het spel dan een paar andere kandidaten, ik denk dat hij misschien te weinig sociale contacten heeft gehad met anderen en daardoor minder wist. M'n topbondgenote Syd is vorige test naar eigen zeggen voor het eerst all in gegaan op Aurynn, dus hopelijk lukt het om ons hoofddoel te bereiken. Namelijk samen met Aurynn in de finale staan en die spannende tweestrijd aan te gaan. Dus nog even snel NF07 en Mitch ditchen (in die volgorde) de komende weken en we zijn helemaal blij! Nu we nog met een totaal van vijf deelnemers over zijn merk je wel dat het alsmaar individueler wordt. Ik heb veruit het meeste contact met Sydney, met de anderen praat ik relatief weinig over het spel. Met NF07 had ik wel nog een discussie omdat hij weer in die slachtofferrol kroop en zich gedroeg als een gekwetst vogeltje. Ik heb me eigenlijk een beetje laten gaan over zijn (in mijn ogen) passieve speelstijl. Hij heeft objectief het minste geld in de pot gebracht tot nu toe en dat vind ik eigenlijk een beetje moeilijk. Ik had ondertussen toch wel wat meer inzet verwacht. Maar ach, wat niet van hem komt zal ik dan compenseren. Ik had voor mezelf een beetje voorgenomen om toch echt eens voor wat geld te gaan. De voorbije 7 afleveringen was dat toch niet altijd het geval en nu heb ik geprobeerd om die knop echt om te draaien. In 8.1 is me dat uitstekend gelukt samen met Sydney. Ik moet zeggen dat ik de inzet van de andere kandidaten hier ronduit teleurstellend vond. Men wilde zelfs hints vragen om een simpele puzzel op te lossen. Dat kan toch echt niet? Ik ga erg hard bij zulke opdrachten, dus Sydney en ik hadden de hele escape room al op dinsdag opgelost terwijl de groep nog maar ergens in de eerste fase van de opdracht was. Ik had relatief snel het codewoord en het wachtwoord van het ??-account gevonden. Omdat ik geen zin had in gemol heb ik snel het wachtwoord van dat account aangepast zodat enkel ik (en Sydney) er nog op konden inloggen. Mede omdat ik na een kleine discussie even klaar was met het spel heb ik in een kleine colère het codewoord gepost en zo 2800 euro in de pot gebracht met de hulp van Sydney. Eerste missie geslaagd! Bij het ondervragen van de gevangenen in opdracht 8.3 had ik eigenlijk geen idee wat ik aan het doen was. Maar door mijn eigen intuïtie te volgen heb ik daar ook mooi 2000 euro in de pot weten te brengen. Dat zijn bedragen waar ik zelf enorm trots op mag zijn en bedragen die me naar de top van een follow-the-money schema hebben gebracht. Mocht ik dit spelletje winnen, dan mag ik er met een gerust hart van uit gaan dat ik een prominent deel aan de pot heb weten bij te dragen. Stel dat ik win, dan zou dat toch een fijner gevoel zijn dan iemand die constant heeft lopen nepmollen. Mijn missie voor deze week is dus meer dan geslaagd! En oja, ik kreeg van Convans vandaag nog een bericht met "Hoe lastig is het eigenlijk om de mol te zijn en werkelijk iedereen dat door heeft?" Daar schrok ik wel een beetje van. Zou ik echt verdacht zijn bij de kijkers? En wat dan bij de afvallers? Ik heb daadwerkelijk geen idee, maar het idee zelf vind ik wel erg fijn. Je hoort het hosts, als jullie de kijkers zoet willen houden geef je mij maar beter een groen scherm deze ronde want voor zover ik weet ben ik écht niet de Mol. Al zie ik Convans dat ook nog gewoon naar iedereen sturen, zo'n pestvogel is hij wel.


Terwijl ik vorige week nog vrij negatief was over die opdrachten kon deze week voor mij niet stuk. Opdracht 8.1 Escape Through The Internet is mijn nieuwe favoriete opdracht van dit spel. Escape rooms zijn altijd wel mijn ding, maar ik heb oprecht genoten van deze opdracht. Het begin vond ik het minste, maar dat kwam vooral omdat ik de hints die we elk in PM hebben gekregen niet meteen snapte zonder hints. Bleek uiteindelijk niet héél moeilijk te zijn, dus vooral dom van mezelf. Ik snapte niet zo goed waarom Mitch dezelfde hints als ikzelf had gekregen? Foutje van de organisatie? Nuja, nadat Aurynn, Syd en NF07 keiveel hints hadden gevraagd konden we verder naar het volgende deel van de opdracht dat zich op Twitter afspeelde. Eigenlijk zijn Sydney en ik hier privé aan beginnen puzzelen en hadden we snel door dat de kleuren van de hartjes correspondeerden met berichten van WidM-kandidaten. Daarna konden we door naar Instagram waar Sydney als een echte puzzelqueen alles in een mum van tijd had opgelost. Ik had het plaatje opgelost waardoor we wisten dat Reddit onze volgende stap was. Daar moesten we met onze lieftallige afvallers gaan babbelen die hun zinnen enkel maar met bepaalde letters mochten starten. Daarmee konden we een Discord-uitnodiging creëren waardoor Sydney en ik in een nieuwe WidMO-server terechtkwamen. Hierin stond een bericht dat het codewoord en het wachtwoord ergens in de kanalen verstopt stonden. Omdat ik zo scherp ben had ik beide vrij snel gevonden en hadden we de opdracht opgelost. Die andere losertjes stonden nog geen stap verder, maar voor mij was het belangrijk dat er geen bijkomende hints meer gevraagd zouden worden. En dat is gelukt, we hebben flink kunnen cashen. Topuitvoering van deze opdracht als je het mij vraagt, ik heb daadwerkelijk genoten! Opdracht 8.2 Maken Of Kraken vond ik erg leuk! Misschien iets minder dat er troeven mee gemoeid waren, maar ik zat voor die troeven in het ideale groepje. Op zich had ik hier geen tactiek, maar Sydney wilde per se de tekeningen van Mitch en NF07 foutief raden. Ik heb die meid haar gang maar laten gaan. Ik vond het aspect van het zoeken van de dieven erg leuk. De dieven (Jacco en SpacyColours) waren hier uitermate geschikt voor en ik heb me soms zelfs in de luren laten leggen door hun slinkse trucjes! Goed gedaan wel jongens! Ik vond dit verder een mooi gebalanceerde opdracht die de relaties onderling weer even op sterk zette door de invloed van die vraagtekenjokers. Nog steeds geen idee wat die doen, maar ik heb er na deze aflevering toch mooi twee weten te vergaren! Nog voor elke komende executie eentje dus! Opdracht 8.3 Ondervragen naar de bekende weg was best een frustrerende opdracht. Ik zat te zoeken naar een heel systeem achter het liegen en vertellen van de waarheid, maar uiteindelijk bleek dat de verdachten enkel maar aan mij de waarheid vertelden. Zou de Mol dit gekozen hebben? En waarom ik dan? Misschien dacht de Mol dat ik deze opdracht helemaal niet goed zou gaan doen ofzo? Zal vast enorm frustrerend geweest zijn voor de Mol dat ik helemaal op het einde de opdracht eigenlijk perfect begon te doen door te geloven dat Maria Perez alleen maar de waarheid aan mij vertelde. Aan de ene kant vind ik het een beetje jammer dat de anderen geen grotere rol hadden in deze opdracht hierdoor, aan de andere kant vond ik het stom van mezelf dat ik dit niet eerder doorhad. Ik hield nochtans alles netjes bij en wist wel dat een paar enkel de waarheid tegen me spraken, maar ach. In ieder geval staat deze opdracht hoog in de ranking omdat ik me ook ontzettend heb ingezet en ik het daadwerkelijk leuk vond om alles te vergelijken en het mechanisme achter de opdracht te zoeken. Met veel geluk het geld verdiend, maar dan is het eigenlijk nog extra fijn. En dan denk ik dat ik alweer op het einde van mijn achtste (!) biecht gekomen ben. De kans dat ik nu mijn valiezen moet pakken is toch 25%, maar mijn gevoel zegt dat er nog wat voor me in het verschiet ligt. Ik wil gewoon echt nog even door, dus ik moet geloven in mezelf dat ik het aankan. Morgen ga ik de test maken en daarna zal de executie volgen. Ik heb alles al zo netjes mogelijk opgeschreven en ga nog even een paar quotes van Aurynn opzoeken en proberen te memoriseren zodat die test morgen goed verloopt. Ik denk niet dat nog iemand op mij gaat zitten na mijn sublieme anti-mol acties van deze aflevering. Dus volgende week weer een heleboel geld verdienen is de boodschap, hopelijk kan ik op die manier mijn potentiële winnaarspositie nog een beetje verder versterken! Ik heb er in ieder geval keiveel zin in, we gaan wellicht de laatste twee weken van het hele spel in!

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #26 Gepost op: 30-04-2023, 22:21:39 »
Aflevering 9

De laatste biecht van Mitch!

https://vocaroo.com/1aypeO7XA5WB

Syd begreep geen Varkensreet van de opdracht

Laten we maar gelijk beginnen met de opdracht waar ik geen VARKENSREET van begreep... The BIG PIG GIG... Ik snapte daar echt de ballen van... Ik deed daar eerlijk gezegd ook maar wat in de hoop dat het juist heel tactisch zou werken. Ik probeerde ook eigenlijk alleen maar telkens het varkentje van Aurynn te gokken, maar dat verliep echt niet soepel... Deze opdracht was echt een grote chaos kan je wel zeggen dus. Helaas hebben we de mol hier niet buiten spel kunnen zetten.

Sla je zeeslag was eigenlijk best wel een moeilijke opdracht, Brent die kogelde me echt onder maar allemaal foto's waar die kogels stonden. En we hebben er redelijk wat in het topic gestuurd, maar de opdracht verliep niet zo vloeiend. Ik denk als we meer kogels tegelijk hadden gestuurd dat we misschien ook sneller raak hadden geschoten.

Blij dat ik glij vond ik een hele leuke opdracht tussendoor. Met die verschillende deelopdrachten ik vond dat echt heel tof. Wat ik wel vervelend vond is dat Aurynn tijdens mijn opdracht ging spammen. Daardoor moest ik nog BETER opletten wanneer die foto in het topic werd gedropt. Uiteindelijk kwam die foto pas nadat gespam. En wat blijkt dat gespam van Aurynn was nog niet eens genoeg, iemand anders moest dat gespam overtreffen. Gelukkig ben ik de spamqueen en heb ik dat nog even mooi gefixt!

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #27 Gepost op: 30-04-2023, 22:22:01 »
En de halve finale is ook al in the pocket! Het zou toch zo fantastisch zijn als ik de finale weet te halen, want dan blijft die traditie dat ik ofwel als 3e afval ofwel de finale haal toch mooi in stand. Vandaag is het zaterdag 15 april 2023 en vorige week viel NF07 af. Eerlijk gezegd vond ik dat niet zo erg, het voelde op één of andere manier best logisch aan. Naar mijn gevoel stond hij ook het verst van de groep wat dat gevoel misschien wel een beetje kan verklaren. Ik had hem nog een lief berichtje gestuurd na zijn executie, maar ik kreeg een zure reactie terug! Dus ja, wat kan ik zeggen? Nee maar even serieus. Die NF07 heeft letterlijk het minste geld in de pot gebracht, dus ik gunde hem de overwinning ook wel echt minder. Als winnaar wil je toch echt wat verwezenlijkt hebben tijdens het spel en naar mijn gevoel heeft hij daar toch in te kort geschoten. Achja, volgende keer beter. Over naar belangrijkere zaken nu! De test is dus nog steeds niet beschikbaar? Hallo hosts! Ik zit te stuiteren op mijn stoel van de zenuwen en ik kan nog altijd geen test maken?! Nouja, geen stress. Ik weet toch al wie de Mol is en dat is uiteraard niet met deze aflevering veranderd. Ik zat deze aflevering toch enorm te twijfelen of ik al dan niet mijn lijstje toch zou moeten geven aan Mitch. Ik gun het die knul echt wel om verder te komen en ik wilde eigenlijk ook wat uitdaging voor mezelf hebben op één of andere manier. Daarmee bedoel ik niet dat ik het Syd of mezelf niet zou gunnen, maar meer dat het een eerlijke strijd moet zijn. Ik heb het er best uitvoerig met zowel Sydney, Aurynn als de hosts over gehad. Ik besloot maar even te kijken hoe het zou gaan deze aflevering, maar eerlijk gezegd heeft Mitch me wel een beetje teleurgesteld. Bij zeeslag heeft hij naar nul kanonskogels gezocht en hij heeft nul keer van een waterglijbaan gegleden. Misschien had hij voor deze laatste geen vraagtekenjokers meer, dat kan ook, maar ik vond hem echt een beetje pessimistisch overkomen. Op Discord had ik hem nog aangemaand om z'n best te doen, maar hij had er duidelijk geen zin in of geen tijd voor. Daarom heb ik besloten het zo te laten en hem niet meer te contacteren betreffende mijn lijstje. Ik snap trouwens wel dat het voor hem vervelend is dat we een soort "frontje" vormen want ik deel gewoon veel met Sydney en ik heb een goede band met Aurynn. Maar zo is het spel nu eenmaal gelopen. En ik mag voor mezelf ook niet vergeten dat dit WidMO is. Voor hetzelfde geld weet Mitch meer dan ik en heeft hij nog een betere band met Aurynn dan ik. Voor hetzelfde geld heeft hij nog jokers ergens vandaan gehaald, dus mijn onzekerheid neemt het hier gewoon even over. Daarnaast ben ik zelf een kandidaat en hoef ik iemand anders niet te "helpen" die mij ook niet helpt. Dus na lang wikken en wegen heb ik besloten me er niet schuldig over te voelen en gewoon te zien hoe die nakende test zal gaan. Over die test gesproken, die Sydney sprak me deze ochtend aan dat ze een bericht heeft gekregen van de Mol?! "Beste Syd, Als zuiderlingen onderling wil ik je twee jokers geven. Gebruik ze goed en wijs, je hebt het harder nodig dan je denkt. Groet, De Mol". Hallo, dit is duidelijk om haar nog even aan het twijfelen te laten gaan. Wat overigens gelukt is, want ze kwam ermee naar mij toe dat ze nog ging twijfelen hierdoor! Uiteindelijk zal ze wel op Aurynn gaan zoals het hoort, maar ik vraag me toch een beetje af waarom zij jokers krijgt en ik niet. Word ik gehaat? Wilt de Mol mij uit het spel? Is Sydney misschien kei slecht in de test? De tijd zal raad brengen! Ik dacht trouwens dat er bij die glijbanenopdracht nog een enorme twist zat aan te komen omdat Frank nog beklemtoonde dat niet alles is wat het lijkt. Ik ging daardoor echt nog zoeken in die spamberichten van Aurynn, want misschien zat daar wel een hint tussen. Maar helaas zonder succes. Misschien heeft het dus toch echt te maken met dat anderen nog meer vraagtekenjokers op zak hebben ofzo? Echt geen flauw idee, ik word helemaal gek van al die raadseltjes!


Oja, de opdrachten! Van opdracht 9.1 Sla je Zeeslag werd ik in het begin erg vrolijk, maar dat ebde daarna wel weg. Niet per se omdat we niks hebben weten te verdienen met deze opdracht, maar wel omdat hij een beetje ... saai was. Denk ik? Ja, ik vond het toch een beetje te gewoontjes voor een negende aflevering. Het zoeken naar de kanonskogels vond ik erg leuk en ik had er, voor de schutter was gekozen, ook al een stuk of 15 gevonden. Met Sydney had ik afgesproken dat zij die vooral zou posten in het topic, want je weet maar nooit of Mitch nog op mij zit. Maar verder was de opdracht eigenlijk dat één schutter mocht gaan schieten en de drie anderen hadden eigenlijk geen rol verder. We mochten allemaal zoeken naar kanonskogels, maar ach. Er was een soort van plan, maar daar werd niet echt aan vastgehouden. Naar mijn gevoel werd er ook te weinig geschoten door Mitch en heeft hij het spel te weinig naar z'n hand gezet. Ik had net verwacht dat hij erg tactisch en leidend te werk zou gaan in die prominente rol, maar hij vroeg steeds aan ons wat hij zelf moest gaan doen. Waarom deze opdracht in de C-tier staat? Als ik zeeslag wil gaan spelen, dan neem ik het spelletje wel uit de kast en speel het met iemand anders. Online is het gewoon niet zo spannend. En ik vroeg me eigenlijk ook echt nog af hoe je hier zelfs kan mollen? Oké, de Mol heeft de boten neergezet. En verder? We hebben allemaal vooral vakjes genoemd waar niks stond. Ja, ik miste hier toch de plus! Ikzelf zou bijvoorbeeld de deelnemers in twee groepjes hebben laten verdelen waar één iemand per groepje de kogels moet zoeken en de andere de boten van het andere groepje moest verschalken. Als één groepje een kogel gevonden heeft, dan kan het andere groepje diezelfde kogel niet meer claimen. En als het groepje met de Mol wint/verliest, dan gaat er uiteindelijk geld uit/in de pot. In aflevering 9 zijn zulke opdrachten niet zo erg, want de week erna wordt dat dan toch allemaal verrekend. Plus, dan heb je nog echt een dynamiek tussen de kandidaten. Zowel tegen elkaar als tegen de Mol die ze willen saboteren. Ja, dat was het. Het was gewoon niet dynamisch genoeg voor mij! Opdracht 9.2 Blij Dat Ik Glij vond ik echt erg leuk! Zoals ik in eerdere biehcten heb verteld hou ik van zulke opdrachtjes en ik vond het deze keer ook zo leuk aangekleed in een waterpark! De opdrachten waren goed en gebalanceerd, sommigen wat moeilijker dan de anderen. Helemaal goed en helemaal leuk! Ik snapte alleen niet zo goed waarom er meteen 5000 euro werd geplakt op de hele opdracht in plaats van een bedrag per glijbaan ofzo? In ieder geval heb ik de meeste glijbanen bereden en het meeste geld binnengeharkt bij deze leuke opdracht. Ik vond het ook leuk dat er een opdracht gekoppeld werd aan de vraagtekenjokers, alleen had ik niet verwacht dat ze ook daadwerkelijk niks zouden betekenen. Zelf dacht ik dat er nog een twist aan zat te komen dat de vraagtekenjokers nog omgevormd zouden worden tot échte jokers. Maar aan de andere kant, waarom zou je dat pas doen in je voorlaatste aflevering? Misschien had er nog iets meer mysterie rond het al dan niet inzetten van de vraagtekenjokers doorheen het spel kunnen zitten, maar zoals ik zei was deze opdracht echt leuk. Ik heb er van genoten en ik ben trots op mezelf dat ik die quizjes tot een goed einde heb gebracht! Opdracht 9.3 The Big Pig Gig vond ik ook een leuk spel! Ik vond het vooral leuk dat de scores per ronde veranderden en dat we niet drie keer hetzelfde potje moesten spelen. Ik moet eerlijk zeggen, ik denk dat ik niet echt de opdracht helemaal begrepen heb. Want ik had eigenlijk totaal geen uitgedokterde tactiek bij het verdelen van het voedsel en bij ronde drie had ik een enorme blunder begaan bij het brood. Ik dacht namelijk dat het brood ervoor zorgde dat de totale score van een varken werd omgevormd naar een negatieve of positieve score. En dus niet dat van het laatst gegeven voedsel door een andere kandidaat. Zo weet je maar weer: Leer lezen! Die vervelende Mitch ging ook tweemaal bij mij het juiste varken koppelen! Sydney ging haar eigen varken aan mij koppelen in ronde 3 waardoor het dus super duidelijk is dat ze me wilde helpen, lief! En Aurynn ging in de laatste ronde natuurlijk de varkens van Syd en mij goed raden waardoor hij als Mol won. Zo vervelend! Maar al bij al een vermakelijke, speciale opdracht waar ik ook van heb genoten. Wel veel informatie om allemaal te bewaren, daar zal wel wat van in de test terugkomen. Zo, dat was het alweer voor Brentbiecht nummer negen. En hopelijk zie ik jullie voor een laatste keer weer volgende week in de finale!

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #28 Gepost op: 30-04-2023, 22:23:35 »
Aflevering 10

De finale en dus nog 1 laatste biecht van beide finalisten!

I MADE IT, de FINALE van WIDMO! Hey look ma I made it 😉
Had ik dit ooit verwacht? Nou nee! Ik geloof dat ik die hosts en mijn vertrouwenspersoon het hele spel lang gek heb gemaakt dat ik bang was dat ik ging afvallen.
Ik ben vooral mijn bondje Brent dankbaar, sinds aflevering 3 hebben wij echt zo wat ALLES met elkaar gedeeld over het spel. We waren namelijk allebei onze bondgenoot Chardo kwijt en dat bracht toch wel dit gezellige duo bij elkaar. We hebben Chardo trots gemaakt hiermee hoop ik, want we blijven altijd cabine 306! De finale opdrachten vond ik enorm fijn om te spelen, omdat we ook weer oude opdrachten opnieuw mochten spelen. Nu mocht ik ook eens eindelijk blackstories spelen! (maar dit flopte wel heel erg). Ik vond mijn gokje overigens wel leuk, ik had al verwacht dat het fout ging zijn, maar ik dacht ja misschien maak ik mezelf hier nog verdacht mee bij de kijkers?

De shop opdracht daar snapte ik aan het begin echt geen reet van. Dat zeg ik ook heel eerlijk. Later met die hints begon ik het wel te begrijpen en ik dacht OOOOO dat is heel simpel. Komt die Brent ineens naar me toe dat het 200 winkels heeft! Zelf was ik helaas de finale week niet helemaal acties dus kon ik niet ieder uur een winkel bezoeken. Hier baalde ik achteraf wel heel erg van, want dan hadden we misschien meer juiste producten kunnen bemachtigen. Ik ben blij dat we toch 800 euro in de pot hebben gebracht hiermee, maar dit had meer kunnen zijn natuurlijk.

Dan de kraak de codejavu opdracht. Dit vond ik dus helemaal leuk, maar ook mega veel. We moesten dus letters verzamelen door oude opdrachten opnieuw te spelen. Nou de eerste opdracht ver delen was al weer gelijk een flop. Aurynn was aan de beurt en ik stuurde hem nog gok Carnaval, maar toen hadden wij al onze gokken verspilt en hadden we die opdracht niet tot een goed einde weten te brengen. Dat vond ik wel jammer, want we kregen dus gelijk als straf een verkeerde letter. De rest van de opdrachten zijn we dan ook echt beter aan gaan pakken. We wisten uiteindelijk van 3 opdrachten zeker dat we deze gehaald hadden. Met de letters DSX is er geloof ik maar 1 8 letter te woord maken en dat was Dyslexie. Brent en ik twijfelde wel even, moeten we dit gokken of niet? We twijfelde over een paar letters toch nog wel. Met name de D. Toen kwam ik nog op het woord Excursie en ik vond dat woord wel weer erg passen bij WIDM of zo. Uiteindelijk zei mijn onderbuikgevoel toch dat we voor Dyslexie moesten gaan en maar goed ook, want dit was JUIST! Na mijn flop bij galgje heb ik het hier gelukkig goed kunnen maken

Ik wil iedereen echt ontzettend erg bedanken! De laatste paar maanden waren voor mij namelijk niet gemakkelijk ook wegens privé omstandigheden, maar dankzij WIDMO kreeg ik weer echt motivatie voor iets en een doel. Mijn doel was de finale halen en daar sta ik en nu ga ik nog proberen 40/40 vragen goed te doen die laatste test. Ik heb nieuwe mensen leren kennen en iedereen is echt stuk voor stuk geweldig en ik had dit avontuur met niemand anders willen beleven. Ik ben blij dat ik de finale mocht spelen met Aurynn en Brent, jullie zijn geduchte tegenstanders en ik heb met jullie ook ontzettend veel plezier gehad tijdens het spel, met jullie beiden heb ik ook zo moeten lachen. Dit is een avontuur om nooit te vergeten! En Chardo hopelijk heb ik je trots gemaakt!  Mitch tegen jou wil ik nog 10 duizend keer sorry zeggen voor die actie!

Goed en dan natuurlijk de belangrijkste personen om te bedanken zijn natuurlijk de hosts! Dat ik mee mocht doen aan dit spel is natuurlijk dankzij jullie. Ik ben blij dat jullie me deze kans gaven en ik ben er vol voor gegaan. Als iets even niet mee zat dachten jullie ook altijd mee met een oplossing. De opdrachten zaten allemaal goed in elkaar, de locaties waren top en het was gewoon weg een super leuk seizoen. Zonder jullie was dit er niet eens, dus heel erg bedankt voor alles!



Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #29 Gepost op: 30-04-2023, 22:23:48 »


Blijf ik na Sequester en Z4P voor de derde keer met zilver over? Of zal er nu toch goud aan mijn handen plakken?

Vandaag zijn we zondag 23 april 2023. Het spel is gespeeld. Hier staan we dan. Ik sta in de finale, maar dat is ongelooflijk! Ik neem dit linkje even over uit de laatste biecht van Chardo van 2020. Als eerbetoon omdat hij voor korte tijd echt mijn maatje was deze editie, maar ook voor de symboliek omdat hij toen de winnaar werd. Vorige week werd het laatste rode scherm getoond en MitchK moest ons groepje als laatste persoon verlaten. Had ik dat zien aankomen? Ik denk meer dan hijzelf. Mijn gevoel zat en zit goed. Ik hou alles keurig bij en ik heb me enorm ingezet voor dit spel. In ieder geval hoop ik dat ik de test volledig juist heb gemaakt en dat ik een snellere tijd had dan hij. Dan zou het misschien toch minder bitterzoet aanvoelen. In ieder geval, ik ben blij met mijn prestaties tot nu toe. Ik heb bewezen dat ik nog maar eens een finale van een groot spel heb weten te behalen. Ik heb nog maar eens bewezen dat ik goed ben in opdrachten en ook in dit spel veel heb bijgedragen aan de pot. Over de pot gesproken, die staat nu op 28.800 euro. Wellicht gaat daar nog 1.500 euro van af, maar ach, ik denk dat we enorm blij mogen zijn met dit als eindresultaat. Ik kijk met een gezonde blik terug op dit spel. Ik heb niet het gevoel dat er enorm pieken of diepe dalen waren. Af en toe een dipje, een paar hoogtepunten hier en daar. Dat is wat WidMO 2023 voor mij typeert. Een heel andere dynamiek dan vorig jaar, een heel andere groep ook. En ook een enorm verschil als ik het met WidMO 2020 vergelijk natuurlijk. Het was heel anders, maar het was wel van ons. Wij hebben samen met de hosts WidMO 2023 gemaakt tot wat het is geworden en daar mogen we trots op zijn. Dus een welverdiende "dankjewel" en "goed gedaan" aan iedereen! Maar ben ik hier om te vergelijken? Nee, ik ben hier om dit spel te spelen. En dat heb ik gedaan, ik heb gespeeld. Alle 32 opdrachten heb ik meegemaakt en doorstaan. Geen enkele keer heb ik me laten kennen en geen enkele keer ben ik gestopt met me fanatiek in te zetten. Voor het spel, voor de Mol. Voor mezelf? Omdat ik het zo'n ontzettend leuk spel vind? Omdat ik graag win? Omdat ik wil tonen dat ik het kan? Heel eerlijk, ik weet het niet. Ik zit met geduchte medefinalisten, maar dat laat me niet afschrikken. Mijn doel is om alles juist te hebben tijdens de finaletest. Als me dat gaat lukken, dan ben ik al ontzettend blij. Zoals ik zei heb ik alles meticuleus bijgehouden. Ik heb van alle opdrachten lijstjes bijgehouden en heb nog eens door alle voorgaande tests gesnuisterd. Ik ga er voor de zoveelste keer voor om all-in op de Mol te gaan en dat gaat me lukken ook. Ik geloof erin!

Over de Mol gesproken. Wie is dat nou? Het is eens goed om mijn medefinalisten een laatste globale analyse te geven. Laat ik beginnen met Sydney. Ik weet nog dat ze in het begin veel geld heeft gepakt en enorm veel heeft lopen spammen om toch maar haar golden ticket te krijgen. Dat voelde meteen héél onmols aan, maar het is natuurlijk ook een ideale dekmantel als Mol. Daarnaast werd ze ook kapitein bij Ingetuind en bij Bij(de)les gokte ze dat iedereen alles goed zou hebben waardoor er geld uit de pot zou gaan. Sydney kwam in mijn vizier toen ze bij Ontspoord een opdracht liet mislukken en zo twee personen mee het ravijn in sleurde. In Razende Restaurantrunners was zij een barvrouw en laat dat net een ideale positie zijn voor de Mol omdat je daar de sfeer in het restaurant kan bepalen. In Annie, are you okay? klopte ze te veel op de kist en bij Presenteerblaadjes had ze het minste antwoorden goed. Zo moeilijk waren die vragen ook weer niet, dus was dit een mollenstreek? Ze schoot zomaar twee mensen dood in Op een onbewoond eiland en bij Escape to the internet bleef ze maar om hints vragen. Het toppunt van haar molgedrag was Maken of kraken want ze ging alleen maar foute antwoorden geven. Had zij vrij spel omdat niemand haar verdacht als Mol? Heeft zij in het begin haar ogenschijnlijke best gedaan om vervolgens keihard toe te slaan? Daartegenover staat Aurynn. Die ging bij de allereerste opdracht Syd als Sydney drukken en bij Carnavalstrik waren zijn omschrijvingen nogal ... cryptisch. Ze werden wel elke keer gevonden door de ontcijferaars. Bij Te woordzoeker staan heb ik letterlijk alles gedaan en heeft Aurynn niets uitgevoerd. Aurynn kwam bij mij vooral in het vizier bij Dat Vloekte Eruit en Inschatten. Hij heeft wellicht het meeste gevloekt van iedereen én op één van zijn foto's bij Ontspoord stond "fuck" in het klein op de achtergrond. Is dat toeval of is dit subtiel molgedrag? Bij Inschatten ging hij als een gek kisten en boetes pakken, plus één van zijn foutief geclaimde kisten bevatte een zilveren item dat toevallig meer waard was. Meer geld uit de pot dus! Die piepstem in Presenteerblaadjes zorgde ervoor dat er veel foutief beantwoord werd en bij Daar teken ik voor tekende hij een panda op een fiets in plaats van een pinda op een fiets. En daar moest ook opeens een boom bij getekend worden? Een vreemde kronkel of is er wat anders aan de hand? Bij Ver delen liepen alle opdrachten bij hem fout en ik verdenk hem ervan om zijn hint bij Escape to the internet gewijzigd te hebben zodat we de volgende stap niet konden vinden. Zijn tekeningen bij Maken of kraken waren erbarmelijk en bij Blij dat ik glij begon hij toevallig met spammen toen Sydney een opdracht moest doen waarbij ze binnen een minuut moest posten. Stuntelig gedrag noemen ze dat, toch?

En ikzelf? Tja, een portie zelfreflectie kan nooit kwaad natuurlijk. Ik heb natuurlijk ook niet alles perfect gedaan. Zeker in het begin niet. Bij Te woordzoeker staan heb ik expres wat woorden weggelaten om voor wat zwarte gaten te zorgen bij de andere kandidaten. Ik heb een paar keertjes gevloekt, oeps, en bij Bij(de)les heb ik bewust mijn laatste ronde verpest. Gewoon omdat het kon. Bij Inschatten was het mooi meegenomen dat ik als een gek naar schatten kon zoeken, want ik wou natuurlijk een joker. Ook bij Razende Restaurantrunners kon ik het me niet laten om eens te komen piepen in het restaurant en daar één of ander gerecht over een gast te laten vallen. Wat lomp van me! Toch? Vanaf aflevering 5 ben ik me wel duidelijk meer beginnen inzetten. Ik denk dat ik sindsdien amper nog heb lopen nepmollen, integendeel. Na aflevering 5 ben ik vol voor het geld gegaan. Dat merk je ook aan de pot die gestaag begon te stijgen. My impact! Ik ben ontzettend trots dat ik hier mag staan. Doorheen heel het spel heb ik amper één jokertje gebruikt, terwijl Sydney er vorige ronde gewoon twee gratis heeft gekregen van de Mol. Ik mag best fier zijn op mezelf. Niemand pakt me dit nog af en ik ga mijn uiterste best doen bij de finaletest. Tot slot wil ik zeggen dat ik ontzettend heb genoten van mijn medefinalisten en ik tevreden ben dat ik met hen hier mag staan. Sydney als topbondgenote die mijn steun en toeverlaat was na het triestige vertrek van Chardo. We hebben zo vaak gepraat en ik heb zo moeten lachen om jouw shady opmerkingen soms. Bij elke actie van die dekselse Mol konden we ons ei kwijt bij elkaar. En als het weer niet mee zat kon ik mijn beklag bij jou doen. Mijn favoriete moment was die Escape room die we met z’n tweetjes helemaal wisten op te lossen. Wij tegen de rest. En wat waren we goed! En Aurynn, molletje van me, jij hebt het goed gedaan! Die stomme foutjes die je maakte in de opdrachten, die subtiele molacties. Ik had ze vast niet allemaal door, maar je hebt het echt goed aangepakt. Tot en met aflevering 2 had je me hélemaal in je greep. Als Chardo niet was afgevallen, dan was mijn rood scherm veel vroeger een feit geweest. Kan niet anders. Je hebt me privé zo goed weten te manipuleren. Normaal heb ik dat altijd meteen door, maar deze keer niet! Ik heb daarna een tikkeltje afstand gehouden, dat zal je ook gemerkt hebben. Ik heb je bewust ook nooit geconfronteerd met het molschap, zelfs toen we een dag met elkaar hebben gespendeerd in Mechelen. Dat was voornamelijk uit respect, want ik vind dat je het prima hebt gedaan. Dat houdt een Mol ook gemotiveerd, denk ik. Ik merkte dat je motivatie de laatste weken wel slonk, maar ik hoop dat jij ook de finale met opgeheven hoofd in gaat. Ik kan niet wachten om al je biechten, acties, frustraties, mislukkingen én successen terug mag lezen. Jouw taak is nu klaar en ik heb nog één ding te doen. Daarna blikken we samen terug op dit mooie avontuur dat we samen hebben meegemaakt. Santé!


Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO23] Kandidatenbiechten
« Reactie #30 Gepost op: 30-04-2023, 22:27:00 »

Naar goede gewoonte nog even over de opdrachtjes. Omdat ik de finale heb weten te halen heb ik gewoon alle opdrachten kunnen ranken. Wat goed, dan moet ik dat achteraf niet allemaal nog doen! Opdracht 10.1 Kraak De Codeja Vu vond ik zeer leuk. Sommigen zaten te morren over de intensiviteit, maar ik vond het net geweldig dat er nog een vervolg werd gebreid aan eerdere opdrachten. Een mooie terugblik in het verleden als je het mij vraagt. In eerste instantie was ik super geïrriteerd door Sydney die galgje had verpest door stomweg te gokken en niet even na te denken. Ze wist zelfs het woord plots, maar natuurlijk als het net te laat was. Ik was toen even een donderwolkje, maar dat ging snel voorbij. Verder enorm genoten van deze opdracht. Ik denk dat ik die Tetris-opdracht het beste heb gedaan en ook de quiz over de natuur in Florida heb ik goed gedaan. Ik deed ook een vreugdedansje toen we het juiste woord hadden gevonden. Hard werken wordt uiteindelijk toch beloond! Ik trek het toch een beetje naar mezelf, want zonder die X bij de quiz over de natuur in Florida hadden we nooit het goede woord gevonden. Applausje voor mezelf! En dan gaan we even naar een dalletje, oeps. Opdracht 10.2 Sale Aan De Overkant. Ja, jongens, wat zal ik zeggen? Ik heb op mijn eentje in totaal zeventig (70!) winkels bezocht. Ik weet niet of jullie dat goed beseffen, maar ik heb dus op 70 momenten deze week aan deze opdracht moeten denken en een actie moeten uitvoeren. En wat heeft het opgebracht? Amper 800 euro. Met geluk, want we hebben moeten gokken bij sommige zaken. Op zich ben ik niet geïrriteerd dat Syd slechts 17 winkels heeft bezocht en Aurynn slechts 4. Dat is wat het is. Maar deze opdracht was met z’n drietjes (waaronder een Mol) gewoon niet haalbaar. Wat ik eigenlijk nog het meest jammere van al vind, dit had een top-tier opdracht kunnen zijn als we dit met 8 à 6 personen hadden kunnen spelen. Dan had je chaos gehad van mensen die naar winkels liepen zonder overleg, niemand die nog een overzicht had en mensen die van alles gingen gokken. Ik denk oprecht dat de opdracht dan B-tier of zelfs hoger had gescoord. Ik kan het niet over mijn hart halen om dit in de F-tier te stoppen omdat jullie er ook veel werk in hebben gestoken en omdat het de finale is. Maar jullie hadden een gouden opdracht in handen, alleen hebben we ze véél te laat gespeeld. Zonde, echt zonde! En tot slot hebben we Opdracht 10.3 Uitgespeeld. Leuke titel! Ik vond het fijn dat er een terugkoppeling werd gemaakt met de afvallers en ik vond het leuk dat ze ook nog wat betrokkenheid met het spel hebben kunnen tonen. Op zich een basisopdrachtje, maar ik heb er wel van genoten om foto’s te maken, quotes te analyseren en het verschil te zoeken tussen waarheid en leugen. Dit was wel de enige opdracht bij wie ik moeilijk een afbeelding kon vinden voor in mijn ranking, dus dat zegt misschien wat over de aankleding van deze opdracht. Eigenlijk een klein opdrachtje dus, maar ik koester ‘m wel een beetje. Ik vind dat we het goed hebben gedaan en ik ben blij dat ik Aurynn nog even in de val heb gelokt met die foto over Giorgio. Sydney, Chardo en ik hadden het vaak over Giorgio die de 😛 emoji enorm veel gebruikte. Dus dat vertelde ik aan Aurynn alsof het een detail was en hij maakte meteen een foto van zichzelf met z’n tong eruit. Hij dacht vast dat Sydney het nooit zou raden, maar het was de meest kenmerkende foto die er bij zat! Joke's on you!

En dan zijn we wel zo’n beetje door alles heen, denk ik? M’n laatste Brentbiechtje komt zo op z’n einde. Spijtig! Het heeft me altijd geholpen om even een recap over de aflevering te schrijven en mijn verdenkingen neer te pennen. Aangezien de uitvoerige bedankingen aan de hosts, de andere deelnemers en de kijkers nog zullen volgen in de topics wil ik graag een bedanking uiten aan de lezers van mijn (en hopelijk ook andermans) lange biechten. Ik hoop dat jullie hebben kunnen genieten van mijn biechtjes nu. Maar ook hoop ik dat ik voor jullie, als kijkers, het spel een beetje kleur heb weten te geven. Mochten jullie nog vragen hebben, stel maar gerust! Dat vind ik alleen maar leuk. Dus aangezien dit mijn laatste biecht is van dit spel wil ik nog even zeggen dat ik jullie allemaal graag zie. Wat de uitslag ook mag worden, ik ben blij en trots. Veel liefs en vele groetjes aan iedereen!

Brent.