Auteur Topic: [sequester] finale  (gelezen 612 keer)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[sequester] finale
« Gepost op: 17-08-2021, 23:29:53 »
Finalisten, proficiat. Jullie zijn er bijna.


In dit topic mogen jullie allebei een openingsstatement posten waarover jullie praten over jullie spel. Hiervoor krijgen jullie tot 18/08 20u.

Daarna mogen de juryleden vragen stellen/opmerkingen geven over jullie spel. Hiervoor krijgt elk jurylid een eigen topic. Zo blijft het overzichtelijk voor elk jurylid. Deze krijgen hiervoor tot 20/08 20u om alles te vragen wat ze nodig hebben aan jullie.

Vervolgens krijgen ze tot 22/08 14u om hun stem uit te brengen op degene die voor hen it spel mag winnen.

Succes heren
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] finale
« Reactie #1 Gepost op: 17-08-2021, 23:32:52 »
Oh ja, enkel de finalisten en het jurylid vanwie het topic is mogen posten in hun topic.
klaar voor de strijd

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] finale
« Reactie #2 Gepost op: 18-08-2021, 18:10:36 »
Lieve juryleden,

Laat ik beginnen met zeggen dat ik het heel gaaf vind dat ik in de final 2 terecht heb mogen komen en de kans krijg om mijn game aan jullie uit te leggen.
Er zullen mensen zijn die emotioneel willen stemmen en mensen die willen stemmen op de speler die het spel het beste gespeeld heeft, of een combinatie van meerdere factoren.
Ik zal jullie gaan proberen te overtuigen dat ik jullie stem verdien als je de beste game wil belonen met de Sequester overwinning, want ik vind dat ik dat gespeeld heb  :).
Ik zal ook niet om de feiten heen draaien, maar zo eerlijk en transparant mogelijk zijn in deze speech, en in de antwoorden op jullie vragen.

Without further ado, ik wil jullie graag meenemen in mijn journey en hopelijk overtuigen dat ik jullie stem verdien:

Duels vermijden
Een groot onderdeel van dit spel is zoveel mogelijk duels vermijden, aangezien dat voor bijna het hele spel de enige manier is waarop je dit spel kan verlaten. Ik ben gedurende dit hele spel nooit weggestemd en ben slecht 1 keer uitgekozen voor een duel, waarbij dit ook een 4 persoons duel was dus de kans om die te moeten spelen was groot.
De stemmingen overleven is me gelukt door te profiteren van de twists die Sequester bot op ons heeft afgevuurd in de eerste rondes van het spel, waarbij ik 2x safety wist te verdienen. Vervolgens heb ik er vanaf ronde 3 voor gezorgd dat ik altijd een meerderheid van de deelnemers aan mijn kant had.

Het lastigste deel was naar mijn mening het wegstemmen van andere spelers en er tegelijkertijd voor de zorgen dat die spelers minimaal 1 andere speler eerder zouden kiezen dan mijzelf.
Dit heb ik op verschillende manieren aangepakt. In het begin van het spel heb ik geprobeerd mij bewust in de minderheid te maneuvreren zodat de weggestemde niet geneigd was om mij te draggen. Later in het spel ontstonden er 2 kampen die lange tijd de votes hebben beďnvloed. Hier heb ik door Monkeysuncle en Brents vertrouwen te winnen ervoor gezorgd dat ik zelfs door Mitch niet gekozen werd, een speler die het al lange tijd op mij had gemunt.

Flexibiliteit in bondgenootschappen
Sequester is een spel waarin je veel flexibeler moet zijn dan in andere tactische eliminatiespellen vind ik, aangezien de spelers die je weggestemd hebt een 50% kans hebben om toch in het spel te blijven. Dit gebeurde in mijn geval. Of in ieder geval, in de eerste 4 eliminaties (Tim, Chipie, Hans, Arno) is telkens mijn bondgenoot afvallen en zijn mijn targets gebleven.
Dit zorgde ervoor dat ik mij vaak heb moeten aanpassen en nieuwe manieren heb moeten vinden om in het spel te blijven. Ik heb, op Mitch na, met ieder van jullie wel op momenten samengewerkt. Ik heb in het begin een bondje gehad met Tim en Hans. Ik werkte samen met Chipie. Nadat Chipie afviel had ik een geheime final 2 met Arno, de persoon op wie ik in aflevering 1 nog gestemd had 😉. Ik had goed contact met Swifty en MU wat uiteindelijk uitmondde in het beruchte ABS bondje. Ik had een niet aanvalspact met Brent wat uiteindelijk uitgroeide tot een verbond wat in de final 5 het hele spel heeft doen switchen.
En zelfs met Mitch heb ik het geprobeerd, ik heb hem openbaar uitgedaagd op Discord, in de hoop dat anderen ons met rust lieten zodat wij elkaar gingen uitdagen, om dan vervolgens met Mitch af te spreken dit niet te doen (Spoiler alert, dit is finaal mislukt :P).

Invloed uitoefenen op het spelverloop
Mijn eigen safety was voor mij altijd prioriteit nummer 1 in dit spel. En het is verder erg lastig om het spel zo te sturen dat zelfs je bondgenoten veilig zijn voor de battlepick én dat je targets juist gekozen worden. Toch heb ik altijd geprobeerd om hier invloed op uit te oefenen en zo een situatie te creëren die gunstiger was voor mij.

Een goed voorbeeld hiervan is de tweede aflevering, waarin Chipie weggestemd werd en twijfelde over de tegenstander die hij zou kiezen. Hij wilde absoluut niet tegen Brent en Swifty in een battle staan, hij throwde zelfs zijn vote toen, dus twijfelde hij tussen Mitch en mijn bondgenoot Hans. Als hij Hans zou kiezen daar, zouden 2 bondgenoten van mijn tegen elkaar in het duel zitten, dus dat wilde ik absoluut vermijden. Toen ik mijn mening met hem gedeeld had en hij voor Mitch koos, speelde Mitch zijn LOS, dus leek Hans zeker gekozen te gaan worden. Toen heb ik Chippie echter weten te overtuigen dat Brent uitschakelen zijn beste move was, ondanks dat hij eerder die dag nog zijn vote throwde zodat hij niet tegen Brent hoefde te battlen. Daar was ik wel trots op :D.

Een ander voorbeeld is mijn final 5 move. Na erachter te zijn gekomen dat Swifty en Monkeysuncle loyaler waren aan elkaar dan aan mij, en dat ze vermoedelijk zelfs van plan waren om mij weg te stemmen bij de final 4, besloot ik open kaart te spelen met Brent om zo hem te overtuigen om een move te maken tegen dit powercouple. Van een zeer waarschijnlijk minimum van 2 votes in de final 4, waarbij Brent geen enkele reden zou hebben om die 2 niet te joinen, kreeg ik er nu helemaal geen!

Tot slot was de drag overleven het enige wat hier nog fout kon gaan, en dat was gelijk by far moeilijkste en meest stressvolle aspect van heel het spel. Na bedreigd te worden met een drag door 2 van mijn 3 tegenstanders, en een suggestie van Brent dat hem verraden ook in een drag zou resulteren, is het mij alsnog gelukt om hier te geraken. En daar ben ik heel trots op, maar vooral ook Chipie heel dankbaar voor  ::bravo::.

Mijn fouten
Natuurlijk heb ik ook fouten gemaakt in dit spel. Ik heb veel dingen geprobeerd en een aantal daarvan zijn gelukt, maar ik heb mezelf op momenten ook echt in de problemen gebracht. Mijn ‘’fight’’ met Mitch heeft uiteindelijk veel meer kwaad dan goed gedaan. Verder heb ik geluk gehad dat Chipie is teruggekomen en ook door Mitch getarget werd, en dat ik de loyaliteit van MU en Brent had verkregen om mij safe te houden, anders was ik waarschijnlijk ook in duel met Mitch beland. Misschien had ik dat gewoon gewonnen natuurlijk, maar daar had ik dan zeker geluk voor nodig gehad gezien de battles die voorbij kwamen.

Ook wil ik ook echt niet claimen dat die messy final 4 situatie niet voor een groot deel mijn eigen schuld was. Ik heb Monkeysuncle uiteindelijk verraden voor hij dat bij mij kon doen, en dat heeft vast en zeker bijgedragen aan zijn keuze om mij te bedreigen met een drag. En ik heb zelf die deal met Chip gemaakt om elkaar te draggen als we elkaar zouden verraden. Uiteindelijk had ik geluk dat de band die ik in dit spel met Chipie heb opgebouwd sterk genoeg was om mij nog een kans te geven om deze final 2 te halen.


Oke, misschien is deze speech iets te lang geworden. En ik heb nog steeds voorbeelden en details over :P. Dus ik kijk er heel erg naar uit om te zien wat voor vragen jullie voor mij hebben, en waar ik nog extra aanvulling op kan geven. Zoals gezegd zal ik nergens omheen draaien en alles eerlijk beantwoorden :D.
« Laatst bewerkt op: 18-08-2021, 18:26:46 door Bjorrn »
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [sequester] finale
« Reactie #3 Gepost op: 18-08-2021, 19:15:03 »

Hallo dames en heren, alles daarbinnen en daarbuiten. Dag iedereen! Wie had er ooit verwacht dat ik deze post zou mogen typen en dat ik in de finale van Sequester 2021 zou mogen staan? Ik aanvankelijk totaal niet, zelfs op moment van schrijven sta ik nog een beetje perplex. Als openingsstatement wil ik graag teruggrijpen naar het feit dat ik nog steeds als "één van die Pokémonmensen" wordt gezien op Realitynet. Meteen schoot het idee me te binnen om dat gegeven te koppelen aan deze speech. Zonder Pokémon had ik immers niet op dit forum gezeten, had ik jullie niet ontmoet en had ik dus ook niet in deze finale gestaan. Gek hé? Gedurende dit spel heb ik zoveel mooie mensen (beter) leren kennen en ik wil deze gehele laatste ronde graag gebruiken als hommage naar al de fantastische medespelers van Sequester 2021. Ieder van jullie heb ik gekoppeld aan een Pokémon zoals jullie in onderstaand schema kunnen zien. Dit gebaseerd op hoe ik jullie in dit spel heb ervaren, als een soort symbolieke afsluiting die ik maar al te graag met jullie wil delen.

Vanuit mijn perspectief ben ik van mening dat deze finaleronde niet enkel om de twee finalisten moet draaien, maar ook om de juryleden en hoe zij zelf het spel hebben meegemaakt. We hebben immers samen het spel gemaakt tot wat het geworden is, en daarom sta ik te springen om te delen hoe ik dit individueel met elk van jullie heb ervaren. Hoe je te weten kan komen welke Pokémon jij nou bent en vooral waarom ik deze specifiek voor jou heb gekozen? Simpel! Vanaf het moment dat jij als jurylid vragen mag stellen in jouw topic, dan kan je aan mij op een zelfgekozen moment de vraag "Welke Pokémon ben ik?" stellen. Vervolgens zal ik zo snel mogelijk onthullen welke Pokémon jij voor mij was gedurende dit spel en waarom dit zo is. Dit koppel ik dan zoveel mogelijk aan ons avontuur samen doorheen het spel waarna we tot een coherent verhaal komen. Mijn sexy medefinalist Bjorn zal eventjes moeten wachten tot de winnaar bekend is gemaakt, hem zal ik bekendmaken in mijn speech ter afsluiting!


Mijn verhaal start op de dag dat ik aan Vermoljoen vroeg of er al voldoende inschrijvingen waren voor Sequester. Aanvankelijk zou ik me niet inschrijven, maar ik heb altijd grote bewondering voor personen die een spel organiseren en ik vind het belangrijk om hosts daarin te steunen. Wat bleek? Er was nog één deelnemer nodig om het spel te laten doorgaan en zo geschiedde. Mijn inschrijving werd geaccepteerd. Meestal stel ik me in een dergelijk spel op als een echte Alolan Meowth en dat was deze keer niet anders. Eigenzinnig, trots en listig. Dat is wat mij kenmerkt in een spel zoals Sequester. Uiteraard begrijp ik dat zo'n houding me zelden ver kan brengen, maar in eerste instantie speel ik het spel om plezier te beleven en minder om te winnen. Ik wil vooral bij mezelf blijven. Slijmen bij andere mensen is echt niet aan de orde. Als ik een compliment geef, dan meen ik dat ook vanuit mijn hart. Omwille van mijn in-your-face houding vloeide dan ook mijn vrij depressieve uitspraak in de allereerste ronde, ik herhaal: "Ik win sowieso niet, dus het is alleen maar handig voor de rest als ik verder kom in het spel."

Hieruit blijkt al dat ik nooit had verwacht om zo ver te mogen komen. Tijdens de eerste paar rondes heb ik het bijzonder zwaar gehad en heb zo erg moeten strijden voor dit felbegeerde plekje. Alles wat ik deed was voor het spel, maar ondanks dat ik jullie eigenlijk amper ken, ben ik van jullie allemaal gaan houden. Nochtans, ik heb mensen doorheen de rondes zitten beledigen, ik heb mensen zodanig op de zenuwen gewerkt dat ze een heel andere kant van zichzelf lieten zien, ik heb mensen uitgelachen omdat ze - in mijn ogen - zo saai speelden dat ik er bijna bij in slaap viel. Ik heb zelfs iemand laten zweren op zijn eigen kinderen omdat ik die persoon niet helemaal vertrouwde, kan je je dat voorstellen? Zo'n onzeker gansje ben ik! Ik vermoed dat jullie mij ook beter hebben leren kennen en begrijpen dat je mij quasi nooit serieus moet nemen in een setting zoals deze. Ik leef er immers voor om mijn medekandidaten te triggeren en uit hun schelp te lokken. Het is voor mij fantastisch als mensen plots andere moves maken en het spel een stuk minder voorspelbaar wordt, daar kick ik echt op. Steeds op zoek naar het onbekende, steeds maar op zoek naar die grens. En het lukt me elke keer weer om die te vinden en ermee te gaan spelen, onwaarschijnlijk.

Tijdens dit spel kwamen mijn competitiviteit en mijn sociale skills enorm van pas. De competitiviteit zorgde ervoor dat ik alle duels die ik speelde ook effectief heb kunnen winnen en daardoor werd de drang naar winst groter en groter doorheen de rondes. Wisten jullie dat ik voor alle duels die ik heb gespeeld werd uitgedaagd door de genomineerde en zelf nooit de meeste stemmen heb gekregen? Zot hé?! Mijn sociale skills hebben ervoor gezorgd dat ik, en daar ben ik bijzonder trots op, niemand heb moeten bedriegen tijdens het spel. Doorheen heel Sequester heb ik quasi altijd eerlijk kunnen handelen naar iedereen toe, en heb ik met niemand een bondje of een afspraak verbroken. Erg speciaal, want dat is mij nog nooit gelukt in een eerder spel. Dit is dus voor mij ook een échte primeur. Naast voormelde aspecten ben ik tot slot mega trots op mijn sluwheid. Tijdens dit spel heb ik trouwens het listigste gedaan wat ik ooit heb gedaan in een spel. Tijdens het tweede duel gingen Mrchipie en ik op zoek naar waar Wouter zich bevond op de wereld. Op een bepaald moment wist ik dat mijn tegenstander al klaar was, terwijl ik nog maar drie vragen had gesteld. Ik deed mijn stoute schoenen aan en greep de kans om te polsen bij die knul in hoeveel vragen hij het wist op te lossen door te liegen dat ik al klaar was en de volle dertien vragen nodig had. Zo kon ik ontfutselen dat hij acht vragen nodig had en dat ik daar dus onder moest blijven om het duel te winnen. Ik zou Brent niet zijn mocht ik niet een stapje verder willen gaan, dus na wat gechat ben ik er in geslaagd om Mrchipie vrijwillig te laten zeggen waar de eindplaats (Sydney Opera House) was terwijl ik nog maar drie vragen had gesteld. Ik heb me nog nooit tegelijkertijd zo schuldig en trots gevoeld. Voor mij was dit echt het beste persoonlijke moment uit het hele spel en ik kon de kans dan ook niet laten liggen om dit nieuwtje op deze speciale gelegenheid te droppen. Surprise!


Na deze list merkte ik dat mijn positie duidelijk comfortabeler werd omdat de mensen die me aanvankelijk uit het spel wilden er één voor één uitgingen. Naar mijn gevoel was het dan even stil in het spel en was ikzelf ook minder aanwezig. Ik had ook expliciet voorgenomen om bij ronde 5 de kat uit de boom te kijken. Dit was de eerste ronde waar ik niet naar het duel moest gaan, want vergeet niet ik  in ronde 1 gered werd door een Los. Er was wel nog een leuke en totale meltdown achter de schermen, maar het spel kwam voor mij pas weer op gang vanaf ronde 6. Dat vond ik leuk, want ik was verheugd met mijn nieuwe sleutelpositie in het spel. Ronde 6 was met kop en schouders mijn favoriete ronde omdat de kaarten plots heel anders kwamen te liggen, volledig in mijn voordeel. Mensen gingen klikken en elkaar bedriegen, terwijl ik niemand hoefde te beliegen omdat ik niets te verliezen had. De sfeer was even grimmig, maar ik heb me daar van weten te distantiëren en snel kwam de sereniteit ook weer terug. Door mijn gloednieuwe positie, die ik in mijn ogen volledig te danken heb aan andere mensen, kon ik een ticket bemachtigen naar de F4. Hoewel mensen zouden beweren dat ik dat toch aan mezelf te danken heb, moet ik in alle eerlijkheid zeggen dat er van mijn kant weinig strategie aan te pas kwam. Ik ben oprecht nog steeds dankbaar dat die F4 me gegund - want zo voelt het nog steeds - werd en dat ik ben mogen doorstoten naar de finale. Tijdens het hele spel ben ik vooral trouw gebleven aan mezelf en hoe dan ook sluit ik Sequester met een positief gevoel af.

Met heel mijn hart hoop ik dat ik, Brent, tegen alle verwachtingen in gekroond mag worden als winnaar van Sequester 2021. Hoewel ik tegen iedereen minstens één keertje gemeen ben geweest wil ik dat jullie weten dat ik dat deed om het beste uit jullie te halen zodat jullie elke uitdaging zouden aangaan en om zo wat spanning en sensatie in het spel te brengen. In vele gevallen is me dat ook gelukt en dat vond ik zeer fijn. Hopelijk nemen jullie me dat desondanks alles niet kwalijk, noch persoonlijk. Mocht ik dit spel winnen, dan is dat voor mij hét teken dat het onmogelijke toch werkelijkheid kan worden al teruggrijpend naar mijn allereerste statement waarin ik stelde dat ik het spel toch niet kan winnen. Het spel winnen zou dan ook bewijzen dat ik niet al-tijd gelijk heb, want ik heb immers nog nooit in mijn hele leven ongelijk gehad! Mocht ik niet als winnaar uit de bus komen, dan mag ik uitermate tevreden zijn met de tweede plaats en het bewijs van mijn uitstekende zelfkennis. Ik wens de jury bijzonder veel succes, ik hoop dat eenieder een weloverwogen keuze zal maken en bij deze laat ik weten dat ik helemaal klaar ben voor het vragenvuur. Dus mochten jullie nog vragen hebben, shoot! En vergeet zeker niet gokken welke Pokémon jij voor mij bent. Fijne avond en tot snel!

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] finale
« Reactie #4 Gepost op: 18-08-2021, 19:30:37 »
Toffe speech Brent  ::bravo::
Veel succes  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] finale
« Reactie #5 Gepost op: 19-08-2021, 18:26:50 »
Overigens, als je nog in dubio zit over je stem en je weet een goede vraag die je twijfels omschrijft en eventueel kan wegnemen, stel hem gerust  :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] finale
« Reactie #6 Gepost op: 20-08-2021, 22:09:27 »
De juryspeeches zijn ondertussen afgelopen.

Jullie mogen tot zondag 14u je stem uitbrengen bij mij.
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] finale
« Reactie #7 Gepost op: 22-08-2021, 14:38:43 »
De stemmen zijn binnen. Met een score van 4-3 is de winnaar van sequester

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Proficiat met de winst.
klaar voor de strijd

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [sequester] finale
« Reactie #8 Gepost op: 22-08-2021, 14:45:46 »
Gefeliciteerd Bjorn! ::bravo::



Ga je de stemmen en de motivaties nog posten Wouter?
Keep calm and eat chocolates!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] finale
« Reactie #9 Gepost op: 22-08-2021, 14:45:57 »
Komen de motivaties nog online? Of moeten we die zelf posten?

Van harte aan de winnaar  ::bravo:: En een hele goede nummer 2 ook  ::bravo::
My fall will be for you

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [sequester] finale
« Reactie #10 Gepost op: 22-08-2021, 14:47:46 »
Gefeliciteerd Bjorn! ::feest::
Brent, je hebt het nog pittig spannend gemaakt ::bravo::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] finale
« Reactie #11 Gepost op: 22-08-2021, 14:53:47 »
Onwijs veel respect voor Brent, wat een strijd  ::bravo::

En ik ben superblij hiermee! Thanks aan iedereen voor het leuke spel en de sterke vragen in de finale  :D.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] finale
« Reactie #12 Gepost op: 22-08-2021, 14:56:23 »
Ik ga de stemmen enzo nog bekend maken.
klaar voor de strijd

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [sequester] finale
« Reactie #13 Gepost op: 22-08-2021, 15:03:40 »
Gefeliciteerd Bjorn

En Brent, ook een zeer knappe prestatie  ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [sequester] finale
« Reactie #14 Gepost op: 22-08-2021, 19:38:57 »
Gefeliciteerd Bjorrn! ::bravo:: ::bravo:: Finally!


En goed gedaan Brentje ::hug::. Fijn dat je de boel lekker op scherp hebt gezet dit spel ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [sequester] finale
« Reactie #15 Gepost op: 22-08-2021, 20:03:48 »
De stemmen zijn binnen. Met een score van 4-3 is de winnaar van sequester

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Proficiat met de winst.
Allereerst een welverdiende proficiat aan Bjornn met de winst van Sequester 2021! Zelf had ik het eigenlijk al voor de finaleronde effectief was begonnen al een beetje door. Al had ik verwacht dat ik met een 2-5 zou verliezen. Het zeer nipte verlies, het was uiteindelijk maar één stem, was dus een aangename verrassing en ik mag mezelf gelukkig prijzen met het zilveren plakje. Voor het spel begon had ik nooit durven dromen dat ik in de finale zou mogen staan, dus ik heb alles voor mezelf bereikt wat er in mijn bereik lag voor mij als speler. Nu K2 zoekt K3 weer op tv komt schoot me een mooie vergelijking te binnen. Ik ben gewoon een typische Jindra. Een echt competitiebeest en talent voor spelletjes zoals Sequester, maar nu eenmaal niet zo populair bij de andere spelers, gewoon omwille wie ik ben en hoe ik speel. Daar heb ik vrede mee, want ik ben hier niet om dingen aan mezelf te veranderen. Ik wil nog zeggen dat ik ontzettend heb genoten van elk moment met de deelnemers. In het begin ergerde ik me aan iedereen (en dat komt ook terug in mijn eerste biecht, hou je vast) en ik gilde tegen iedereen dat ik dit spel niet speelde om nieuwe vrienden te maken. Naarmate het spel vorderde werd het gemoedelijker en smolt ook de ijzige laag rond me weg waardoor mensen mij, volgens mij, ook meer gingen appreciëren in het spel. Nogmaals herhaal ik dat alles wat ik heb gezegd kaderde binnen dit spel en dat ik nooit heb getracht om iemand persoonlijk te raken. Ik ben ontzettend trots dat ik mijn zegje mocht doen in de finale en vooral stemmen heb gekregen van mensen die (bijna) het volledige spel hebben meegekregen. Dat doet me deugd en ik zie er vooral in hoe ik zelf ben als persoon. Vermoljoen zei ooit dat ik gewoon iemand ben die je eerst beter moet leren kennen vooraleer je me begrijpt. Maar wanneer je door dat muurtje heen kan slaan, dan volgt meestal grote sympathie van beide kanten uit. Ik wil tot slot graag Swifty, Monkeysuncle en MitchK extra in de bloemetjes zetten voor hun stem op mij, enorm bedankt alledrie! Jullie steun deed me echt goed en ik kon me geen mooiere afsluiter wensen voor dit spel.


En belofte maakt schuld, in mijn afscheidspost zou ik nog onthullen wie Bjornn was. Surprise, jij was voor mij Grovyle! Dit is een zeer schrandere en snelle Pokémon dat bliksemsnel kan toeslaan. Grovyle kan met volle eenvoud van tak tot tak springen in het dichte bos. Dat symboliseert Bjornn die makkelijk kon schakelen tussen het ene bondje en het andere Pokémon, een kwestie van flexibiliteit. Daarnaast is Grovyle een ster in camouflage om z'n vijanden in de gaten te houden. Deze camouflage hielp Bjornn om (bijna) nooit als volwaardig target gezien te worden door de andere spelers en om zijn eigen plannen te laten rijpen vooraleer hij ze succesvol kon uitvoeren. De belangrijkste symboliek is het feit dat Grovyle een hoofdrol speelde in Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Time and Darkness. In dit spel gaat deze Pokémon tot het uiterste, al kost het z'n leven om zijn doel te bereiken. Belangrijk is dat deze Pokémon initieel als een crimineel wordt gezien en dat is toch iets wat ik heb gemerkt bij de laatste rondes van Bjornn. Als het wat enger werd, dan schaamde hij zich niet om z'n bondjes te verklikken en om even de villain te spelen als hem dat verder naar z'n doel kon brengen. Tijdens de finaleronde wist hij, net als Grovyle, de anderen (terecht!) te overtuigen van zijn goede voornemens en dat heeft hem de overwinning bezorgd. Een prachtige Pokémon om aan gekoppeld te worden, dus hopelijk kan je jezelf er hier en daar in terugvinden. Het is voor mij ook geen schande om tegen een sterke Grovyle te verliezen, dus dat verlies neem ik met volle trots op. Nog eens een welgemeende bedankt aan iedereen die me heeft gefeliciteerd hierboven en op Discord, zeer fijn om te lezen! Wie weet tot een volgende keer? Brent out!

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [sequester] finale
« Reactie #16 Gepost op: 22-08-2021, 20:28:05 »
Awesome vergelijking Brent, thanks  ::bravo::
Ik snap inmiddels iets beter dat deze posts het zo goed deden bij de jury, je laat echt zien dat er heel veel gedachte in deze teksten zitten, very nice  ::ok::

En wat mij betreft ben je een super terechte nummer 2, ik was echt impressed en heb eerlijk gezegd de afgelopen 3 dagen ook gedacht dat jij er met de winst vandoor zou gaan, well played  :D.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [sequester] finale
« Reactie #17 Gepost op: 22-08-2021, 23:27:09 »
Bjornn goed gedaan! Ik heb gestemd op jou toch omdat ik geen bittere jury wil zijn. een als ik naar het spel kijk ben jij de beste speler dus ben ik toch voor jou gegaan, maar ook echt ik dacht ook gewoon dit gaan een split vote worden.

Wouter bedankt voor het organiseren ik vond het zeer leuk om mee te doen, ondanks het negatieve drama wat is gebeurd.
chipsverslaafde <3